Név Majercsik Tamás
Becenév tomajer
Honlap http://hallotaxi.hu
Taxitársaság: Plus Taxi

Felhasználó hozzászólásai

2016. július. 13. 12:28 tegnap Gazdaság

Taxis Szövetség: Az Uber a kegyes halált választotta


Az Uber addig vállalta a működést, amíg voltak kiskapuk, most, hogy szinte mind bezárult a kegyes halált választották. Az Országos Taxis Szövetség elnöke szerint az Uber bukása nagyon jó üzenet a világnak: legyőzhetőek az illegálisan működők cégek, ha a szakmai szervezetek összefognak.

„A történet úgy zárul, ahogy kell” – mondta a hvg.hu-nak az Uber leállásának hírére reagálva Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke. Hozzátette, hogy álláspontja szerint az Uber illegális szereplő volt a piacon, de a fogyasztókat megtévesztő módon azt próbálta kommunikálni és elhitetni mindenkivel, hogy amit csinál, az legális. Holott az adóhatóság és a fogyasztóvédelem is megállapította, hogy az Uber a jogszabályok alól kibújva működik.

 

„Próbáltak a törvénykezésre is hatni és azt gondolták, hogy tollba mondhatják majd a jogszabályokat”

 

– tette hozzá az elnök. Mint mondta, bár a taxisok között voltak türelmetlenek – itt a várost többször megbénító tüntetőkre gondolt – a szövetség tudta, hogy ha nem is olyan gyorsan változnak a jogszabályok, mint ahogyan azt sokan szeretnék, ezt a csatát megnyeri. Metál szerint mára sikerült olyan módon szigorítani a jogszabályokat, hogy az Uber számára nem maradtak kiskapuk, és a cég így inkább a kegyes halált választotta.

 

A személyszállítást szabályozó törvény módosítása a napokban lép hatályba, ez alapján akár három évre is elkobozhatják az autóját annak, aki nem tratja be a jogszabályt.

 

„Ha az Uber betartott volna minden jogszabályt, senki sem bántotta volna, de addig működtek csak, amíg voltak kiskapuk”

 

– mondta az elnök. Hozzátette, ez jó üzenet mindenkinek, igenis érdemes a szakmai szervezetnek összefogniuk az illegálisan működőkkel szemben.

Metál Zoltán ©

Arra kérdésre, hogy az Uber és a taxisok vitájában újra és újra előkerülő hiénázással szemben ezentúl szigorúbban lép-e fel a szövetség, Metál azt mondta, hogy a törvényalkotó érezhetően szigorúbban akarja szabályozni és ellenőrizni a személyszállítást, így a hiénák is nagyobb eséllyel buknak majd le.

Metál szerint az egész Uber történet az adócsalásról szólt, a hvg.hu-nak azt mondta, mintegy 3 milliárd forintnyi be nem fizetett adóról van szó, ezért a taxis szövetség feljelentést is tett költségvetési csalás miatt.

Az Uber kivonulásáról szóló cikkünket itt olvashatja.

 

Uber-kivonulás: örömtáncot járnak a taxisok, reagált a szaktárca is

A csatát megnyertük, de a háborút még nem – kommentáltak a taxis társaságok az Uber szerdai bejelentésére, miszerint elhagyják az országot. A törvényalkotásért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közölte, a magyar kormány és a parlament számos intézkedéssel segítette, hogy az Uber tevékenységét „legalizálja”, ám a cég inkább kivonul Magyarországról, mint hogy vállalja a törvényes működést.

Az Uber 2014 novemberében jelent meg hazánkban, ám azóta folyamatosan ellen kellett állnia a kormány ellene hozott intézkedéseinek, míg végül ma (június 13-án) Fekete Zoltán az Uber magyarországi operatív igazgatója bejelentette: július 24-én délig tart a történet Magyarországon.


Éppen ezért megkérdeztük a szabályozásért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot is, hogy:

  • az Uber lépését a magyar gazdaság szempontjából előnyösnek, vagy negatívnak tartják;
  • látnak-e esélyt arra, hogy a jövőben olyan szabályozás legyen, ami nem tiltja az Uber tevékenységét;
  • nem gondolják-e azt, hogy a szabályozás ilyetén alakulása szembemegy a kormány politikájával, mely mindig azt hangoztatja, hogy támogatni kell az innovatív vállalkozásokat?

Az NFM rövid válaszában leszögezi, hogy a szaktárca "tudomásul veszi az Uber döntését, miszerint a cég inkább kivonul Magyarországról, mint hogy vállalja a törvényes működést, az adófizető magyar taxisokkal való tisztességes piaci versenyt és az adófizetést". Válaszukban hangsúlyozzák, hogy a kormány támogatja az innovatív megoldásokat, de ahhoz ragaszkodik, hogy a személyszállításban résztvevő piaci szereplők egyenlő feltételek mentén, törvényesen működjenek és adót fizessenek.

Az NFM szerint az Uber adóelkerüléssel és a magyar jogszabályok semmibevételével, engedély nélkül végzett személyszállító tevékenységet, és így tett szert versenyelőnyre, és hangsúlyozták azt is, hogy emiatt más országokban be is tiltották vagy korlátozzák tevékenységét.

A válasz szerint "a magyar kormány és a parlament számos intézkedéssel segítette, hogy az Uber tevékenységét "legalizálja", törvényes keretek közé terelje, ezért számos intézkedést hozott az egyenlő versenyfeltételek garantálására, a feketetaxizás visszaszorítására. Az Uber döntése azonban azt jelzi, hogy a cég nem vállalja a tisztességes piaci versenyt és törvényes működést."

Akár negyedével is nőhet a forgalom

A budapesti taxispiac visszarendeződésére számít Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke, miután az Uber kivonul a fővárosi piacról. Az elnök a Napi.hu-nak elmondta, hogy 15-25 százalékos forgalombővülés jöhet a budapesti taxisoknál, nagyjából annyi, amennyi utast az Uber megjelenése után elvesztettek. Ez azt jelenti, hogy piac visszaáll az "eredeti állapotba".

Metál Zoltán szerint az Uber jókor választotta a "kegyes halált", hiszen elfogyott körülötte a levegő. Véleménye szerint a cég más országban is hasonló magatartást tanúsított, vagyis mindaddig szolgáltatott, amíg ki tudta használni a jogi kiskapukat. Amint erre már nem volt lehetőségük, továbbálltak.

Az Uber kiváló alternatívát jelentett azok számára is, akik korábban Budapesten taxiztak, de már nem tudták teljesíteni a szigorú feltételeket. Ők elvesztik "illegális" pénzkereseti lehetőségüket, de bármikor dönthetnek úgy, hogy a szabályokat betartva újra a taxizás mellett döntenek - vélte Metál.

A csatát megnyertük, de a háborút még nem

Örömének adott hangot Horváth Csaba, a Budapest Taxi vezetője, aki minden elismerését kifejezte a kormánynak, mint mondta "riszpekt a kormánynak, hogy olyan törvényt hoztak, ami az illegális tevékenységek ellen tudott menni, így pedig legálissá tették a piacot".

"Őszintén: nagy küzdelem, nagy harc, dicső dolog volt, hogy a taxis társadalom meg tudta mutatni, hogy bár egymás konkurenciái, de vészhelyzetben mégis össze tudtak fogni" - emelte ki Horváth, aki szerint ugyanakkor az Uber lépésével még nem nyerték meg a csatát. Horváth szerint ugyanis most még nagyobb a felelősség, be kell bizonyítaniuk a lakossággal, hogy sokkal innovatívabbak tudnak lenni, mint amit hisznek róluk.

"Azért kell dolgoznunk, hogy két nap múlva ne érhessen minket olyan vád, hogy na, az Uber ezért volt jobb nálatok" - hangsúlyozta Horváth, aki szerint az utóbbi időben rendkívül sok fejlesztést hajtottak végre, így elkészült az az applikáció is, amelyet utasaik annyira akartak.

Ugyanakkor Horváth elismerte, hogy voltak igazságok az ügyfelek által megfogalmazott kritikákban, de egyből hozzátette, hogy nincs olyan szektor Magyarországon, ahol nincsenek problémák, ők azonban gyorsan reagáltak ezekre és gyorsan meg is oldották a kérdéses gondokat.

A Budapest Taxi vezetője elmondta azt is, hogy véleménye szerint nem lesz megengedőbb a szabályozás, azaz, nem lesz esélye az Ubernek később sem visszatérni a piacra. Ugyanakkor változtatásokra szükség van, hiszen fontos kérdésnek tartotta az üzemanyag- és a szervizköltség áfájának a visszaigénylését, mivel szerinte a járműveik munkaeszközöknek számítanak, így járnak nekik ez a kedvezmény.

Szintén örömének adott hangot Kocsis Péter a TaxiPlus Europe Kft. sales managere is, aki arról beszélt, hogy a cégnél üdvözlik a döntést. A taxis piacon minden bizonnyal elindul a fellendülés, de ennek mértékét még nehéz megbecsülni - vélte Kocsis. Szerinte ugyanakkor az is fontos, hogy ne csak az Uber-sofőrök, hanem más - a szabályokat nem betartó - taxisok is kihulljanak majd a piacról, amelynek az utazóközönség látja majd hasznát.

 

Uber: viszlát Magyarország!


Bekerült a világsajtóba a magyar Uber-búcsú

Néhány gondolat az Uber-tiltásról

Uber sharing economy tiltásLehet, hogy a tűző napon ivott fél liter bor beszél belőlem ennyire őszintén Uber-ügyileg, de azért
- ha én nem adok számlát egy ügyfélnek, megbüntet a NAV
- ha (jogilag is) munkáltatóként balesetet szenved valaki az alkalmazottak/partnerek/ügyfelek közt, esetleg elpatkol, de nem volt biztosítva, szinte fix, hogy az ügyészség csinál ki
- ha pofátlanul, a bevételt jórészét kiviszem az országból, persze adózatlanul, akkor a sajtó csinál ki
- ha olyan aljasságokat építek egy sharing economyt valló alkalmazásba, ami magasabb árat kínál, ha az utas mobiljának akkuja merülőben van, "csak" a tech rovatok fognak osztani, de nagyon
- ha azzal érvelnék, hogy valaki nem lehetne közvetve alkalmazottam, mert újságíró, kaszával-kapával lehetne támadni diszkriminációra hivatkozva 
Igen, a taxisok közt van egy rakás szar alak, de melyik szakmában nincs, aranyoskáim? Nem a megbízhatatlan, lehúzós taxitársaság az egyetlen opció a taxizásra. És még egy kínos kérdés: szerintetek az Uber, ha folytatta volna, nem kerül ugyanúgy monopol helyzetbe, de inkább szerepbe, mint a taxi anno és nem ugyanazok a problémák léptek volna fel, csak éppenséggel egyrészt sokkal gyorsabban, másrészt esélytelen lett volna szabályozni? #dehogynem!
Szóval tőlem elmehet az Uber a picsába.

Teljesen más lenne a helyzet, ha lenne mondjuk 10 teljesen hasonló, a piacon versengő szolgáltató, mint ahogy nincs.

Mielőtt valaki azt mondaná, hogy csak a piacellenes, retrográd kretén helyeken tiltják be az Ubert, előtte kicsit kutasson utána. Annyira azért nem kell, mondjuk a Wikipedia már külön szócikket szentelt neki.

Sírni fogsz

 

Ha nem tudnánk, hogy az Uber egy személyszállítási rendszer, akkor a búcsúvideójuk alapján azt gondolnánk, hogy életünk szerelme, aki most édes-bús videóban köszön el tőlünk, mert elfogadta ugyan, hogy dobtuk, de ő azért még nagyon nincs túl a dolgon. És ha már úgyis a közös képeinket nézegeti éjjelente, miért ne vágjon össze belőle egy videót. Úgysem tud aludni.

Kivonul az Uber Magyarországról

  • Az Uber július 24-én 12 órakor határozatlan időre felfüggeszti szolgáltatását Magyarországon.
  • Nem tudnak eleget tenni az új taxistörvénynek, ami alapján szétbírságolhatják és betilthatják őket.
  • 1200 sofőrjük, 160 ezer utasuk volt.
  • A cég szerint próbáltak dűlőre jutni a kormánnyal, de erre nem volt fogadókészség.
  • Szívesen visszatérnének, ha változna a szabályozás, és remélik, ez csak idő kérdése.
  • Az Ubert világszerte sok helyen támadják, amiért nem fizet társasági adót és nem munkavállalókként alkalmazza sofőrjeit.
  • A GVH szerint az is baj, hogy nem azonos feltételekkel működik, mint a szabályozott taxistársaságok.

Kivonul az Uber, július 24-én 12 órakor felfüggesztik a magyarországi szolgáltatást. 

Aznap lép hatályba a személyszállítási szolgáltatásokra vonatkozó törvénymódosítás, amely súlyos büntetéseket és az applikáció felfüggesztését teszi lehetővé, ha a szolgáltató nem tartja be a taxizásra vonatkozó szabályokat.

Fekete Zoltán, a cég magyarországi ügyvezetője szerint volt hajlandóság a cég részéről, hogy létrejöjjön egy olyan szabályozás, ami kialakítja annak kereteit, hogy az Uber-sofőrök szabályosan működjenek, de szerinte ebben a kormányzat nem volt partner.

 

Az ügyvezető a sajtótájékoztatón elmondta: az Uber mindenben együttműködött a kormányzattal, kötelezővé tette, hogy a sofőrök vállalkozói adószámot váltsanak ki, megszerezzék a kötelező engedélyeket és biztosítást kössenek, de ez sem volt elég ahhoz, hogy a kormány baráti szabályozást alakítson ki.

A magyarországi szolgáltatást határozatlan időre függesztik fel, és egyelőre nem tudják, hogy elindítják-e újra.

Viszont ha megváltozna a szabályozás – amin az Uber még dolgozna a kivonulás ellenére –, akkor nem kizárt, hogy megint lehet majd uberezni Budapesten. A cég irodája egyelőre még megmarad Budapesten, ami a személyszállító szolgáltatás felfüggesztése után is lobbizik majd azért, hogy megváltozzon a szabályozás. Fekete Zoltán szerint a kivonulás után két-három hónapon belül kiderülhet, hogy mennyire nyitott a kormányzat egy Uber-barát törvény kidolgozására. A lobbizás még július 24-ig is folytatódik, de Fekete szerint minimális az esélye, hogy addig változást érjenek el. 

Törvényi szigor

A szóban forgó törvényt júniusban fogadta el a parlament. Ebben az áll, hogy blokkolni lehet azokat az internetes oldalakat és alkalmazásokat, amelyek jogellenesen működő taxiszolgáltatást kínálnak. Bár nem nevesítették konkrétan, a lépéssel az Ubert akarták ellehetetleníteni, vagy legalábbis – Fónagy János illetékes államtitkár szavaival élve – rákényszeríteni arra, hogy „álljon be a sorba”.

Döntött a parlament: blokkolhatják az Ubert

Döntött a parlament: blokkolhatják az Ubert

Egy évre lehet letiltani a szolgáltatást, ha nem tartja be a szabályokat. Az Uber marad.Tovább

A jogszabály értelmében a tiltás akkor rendelhető el, ha

  • a taxiszolgáltatást szervező vagy közvetítő nem felel meg a kormányrendeletben meghatározott diszpécserszolgálati követelményeknek,
  • és ezen engedély hiánya miatt a hatóság bírságot szabott ki rá,
  • de a megbírságolt szolgáltató mégis tovább folytatja a szabálytalan tevékenységet.

Arról itt írtunk részletesen, hogy a szolgáltatás betiltása hogyan lehetne lehetséges. Erre azonban nem is volt szükség, mert a cég előbb dobta be a törölközőt. Arra semmi esély nem volt ugyanis, hogy megfeleljen a diszpécserszolgálatokra vonatkozó szabályoknak, hiszen például telefonon nem is lehet Ubert rendelni.

Be lehetne tiltani az Ubert?

Be lehetne tiltani az Ubert?

Hogy lehetne elérni ezt Magyarországon? Ehhez még egy piacgazdaságban is évekre van szükség. Tovább

Az Uber a törvény elfogadása után még arról beszélt, hogy nem vonul ki Magyarországról, hiába pletykálták ezt maguk az uberezők. Sofőrjeit is igyekezett szabálykövetésre bírni; lapinformációk szerint a cég közel 400 sofőrnek letiltotta az alkalmazás használatát, mert nem szerezték be a személyszállításhoz szükséges összes vizsgát.

Az EU szerint nem rossz dolog

Az Uber ellehetetlenítése már csak azért is érdekes, mert az Európai Bizottság nemrég tette közzé a sharing economyra épülő vállalkozásokra vonatkozó ajánlásait. Eszerint többek közt a magánszállásokat kínáló Airbnb és a fuvarszervező Uber betiltása kizárólag a legvégső esetben helyénvaló. Az európai intézmény ugyanakkor fontosnak nevezte a megosztásalapú szolgáltatásokra vonatkozó adószabályok alkalmazásának egyszerűsítését és pontosítását is.

Ezzel kapcsolatban a Napi.hu megkereste a Gazdasági Versenyhivatalt is, amely azt közölte: az Uber hazai jelenlétének lehet versenyfokozó és -élénkítő hatása, így a verseny szempontjából előnyös lehet a szolgáltatás. A megfelelő szabályozás hiánya azonban felvethet problémákat is, mivel a taxival végzett személyszállítási szolgáltatásokat végzők és az Uber szolgáltatást nyújtók között nem egyenlőek a feltételek.

Uber: Budapest veszít ezzel

Fekete Zoltán azt mondta a sajtótájékoztatón, hogy Budapest sokat veszít az Uber kivonulásával, a 3-as metró felújításánál vagy az esetleges budapesti olimpia alatt például nagyon fog majd hiányozni a városnak ez a szolgáltatás.  A legnagyobb vesztes Fekete szerint az a 1200 sofőr-kisvállalkozó, akinek a megélhetése múlt az Uberen. A sofőrökkel a sajtótájékoztató előtt egy órával közölték a hírt, hogy július 24-én leáll a szolgáltatás. Velük az Uber holland cége kötött szerződést, és az is fogja felbontani.

Az Uber magyar sofőrjeinek jár még valamennyi költségtérítés, a cég ugyanis kifizeti nekik azt a 150-200 ezer forintot, amit a különböző engedélyekért kellett fizetniük. Hogy egy esetleges visszatérésnél vissza tudják-e majd csábítani a sofőröket, mennyire lenne meg bennük a hajlandóság és a bizalom, hogy újra belevágjanak, az Fekete szerint kérdéses.

Fekete Zoltán szerint a 160 ezer felhasználó is sokat veszít, akik eddig több millió kilométert autóztak Budapesten a szolgáltatással. Nekik a cég úgy köszöni meg az eddigieket, hogy a 10 ezer legtöbbet uberező magyar utas egyszer ingyen utazhat az EU 21 országában. A magyar regisztráltak a szolgáltatást továbbra is használhatják majd külföldön.

Azon még gondolkodnak, hogy a személyszállítás mellett valamilyen más Uber-szolgáltatással – például étel-házhozszállítással, biciklisfutár-alkalmazással, helikopteres vagy hajós szolgáltatással – megjelenjenek a magyar piacon, de erről egyelőre nem tudott biztosat mondani. Fekete Zoltán szerint pár hónapon belül kiderülhet, hogy van-e valamilyen más Uber-szolgáltatásnak létjogosultsága Magyarországon. Az ügyvezető szerint azonban

csak idő kérdése, hogy valamikor, akár évek múlva, de az Uber vagy valamilyen hasonló szolgáltatás visszatér majd Magyarországra. 
 

Nem mindenhol szerették

Nem Magyarország az egyetlen hely, ahol az Uber ellen keményen fellép a szabályozó, a világ sok másik országában támadják a céget. Az egyik szálka az államok szemében, hogy az Uber nem nagyon fizet társasági adót, és a sofőrjeit is gyakran vádolják adóelkerüléssel, bár ez utóbbi téren bonyolultabb a helyzet.

Uber: tényleg nem nagyon adóznak

Uber: tényleg nem nagyon adóznak

Nem csak nálunk akadtak ki az Uberre. Európában inkább tiltják, bár van, ahol már legális, és a világban is vegyes a jogállása. Megmutatjuk az adózási trükkjüket is.Tovább

 

Emellett az Uberrel és általában véve a sharing economyval kapcsolatban komoly munkajogi problémák is felmerültek. Mivel az uberezők megbízási szerződéssel dolgoznak, nem igazán vonatkozik rájuk semmiféle jogi védelem, így teljesen kiszolgáltatottak a vállalat felé. 

A munkavállalók rémálmát hozhatja a nyakunkra az Uber és társai

A munkavállalók rémálmát hozhatja a nyakunkra az Uber és társai

Ma még jó lehetőség, de bajban leszünk, ha elterjed. A sharing economy-cégek azon vannak, hogy kitapossák az utat a dolgozók kiszolgáltatottsága felé.    Tovább

 

Rossz hírem van.   Ehhez be kell ülnöd, és fizetned kell.  Kp. 
 ..... mint egy katonatiszt! :-P


Üdv!

Sajnálattal tájékoztatunk, hogy az Uber 2016. július 24-én délben felfüggeszti uberX szolgáltatását Magyarországon.

Nagyon nehezen hoztuk meg ezt a döntést, de kénytelenek voltunk, mert a július 24-én életbe lépő törvény miatt az Uberező sofőrök elveszíthetik a jogosítványukat vagy az autójuk rendszámát, annak ellenére, hogy minden engedéllyel rendelkeznek és adót fizetnek. Ezek olyan kockázatok, amiknek az Uber egyetlen magyar alvállalkozó sofőrt sem szeretne kitenni.

Az Uber a kezdetektől hangsúlyozta, hogy szabálykövető és törvénytisztelő. Ez azt jelenti, hogy akkor is a törvény betartását választjuk, ha az rossz. Hiába tárgyalunk egy éve a döntéshozókkal és hiába teljesítették a sofőrök az adózással és engedélyezéssel kapcsolatos elvárásokat, a döntéshozók mégis egy tiltó, blokkoló törvényt fogadtak el.

Ez a jogszabály ellehetetleníti 1200 sofőr munkáját, veszélybe sodorja családjaik megélhetését, és bünteti a modern technológiát. Mindez szembemegy az Európai Bizottság állásfoglalásával és szembemegy más európai országok hozzáállásával is. Csak néhányat kiemelve Lengyelország, Lettország, Észtország, Ukrajna, Litvánia, Spanyolország vagy éppen Anglia úgy döntöttek, hogy a blokkolás helyett a sharing economy megfelelő szabályozását célozzák meg, hogy élen járók lehessenek a digitális gazdaságban. Magyarország sajnos nem így döntött.

Az Uber jelenleg 480 városban működik globálisan. A blokkolásról szóló magyar törvény a maga nemében a világon egyedülálló lesz és Budapestet az egyetlen olyan régiós nagyvárossá teszi, ahol nem lesz elérhető az Uber szolgáltatása.

Szeretnénk Neked megköszönni, hogy bizalmat szavaztál az Ubernek! Köszönjük a sok millió kilométert, a több százezer szállított utast, a jó sztorikat és a sok hasznos visszajelzést. Büszkék vagyunk arra, hogy 1200 embernek biztosítottunk kereseti lehetőséget, de ugyanakkor nagyon sajnáljuk, hogy ez most - külső okok miatt - veszélybe került. Hidd el, nem rajtunk múlott…

Ma délután és a hét hátralévő részében fogadóórákat tartunk. A fogadóórák kapacitása limitált és előzetes időpontfoglaláshoz kötött, amit online tudsz megtenni.

Kérjük, hogy előzetes bejelentkezés nélkül ne gyere, mert akkor a nagy érdeklődés miatt várhatóan nem tudunk majd fogadni. Kérjük, az alábbi link segítségével foglalj időpont, hogy személyesen válaszolni tudjunk valamennyi kérdésedre: t.uber.com/fogadoorak

Köszönjük az eddigi közös munkát,
Az Uber Budapest csapata

https://www.facebook.com/tomajer/videos/10210169391051065/

 

Kb 10 másodperc kellett neki ... :-P

 Vadászik! :-)

 

Uncsi! :-)

Bence az örökmozgó, Argosz a nyugalom szobra ....

 

Háát pedig.
Velem is volt má, hogy "csakidemegyek"  mert vár a zasszony! :-)  (és volt hogy bejött)

Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2016.07.05 12:54

Én ismerek kecskeméti taxist sokszemélyessel ... :-P