Felhasználó hozzászólásai
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.07.18 22:19
Tiszteletkörrel búcsúzik Magyarországtól az Uber
24.huMiután az Uber közölte, hogy kivonul Magyarországról július 24-én, előtte még elbúcsúzik a magyar felhasználóktól.
Július 23-án szombaton lesz ugyanis az “Utolsó kör” névre hallgató esemény a Hősök terén.
A szervezők azt írják, hiába szomorú, hogy megszűnik az Uber Magyarországon, nem akarnak egymás vállán sírni, helyette inkább meghívnak mindenkit, hogy tartsanak velük egy utolsó Uber körre.
A sofőrök a Hősök terén találkoznak majd, ahonnan egy hat kilométeres tiszteletkörre indulnak. Azt írják, a pontos programmal még később jelentkeznek, egyelőre annyit tudni,
lesz beszéd, duda, dínom-dánom.
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.07.18 06:52
A hét, amikor a magyar kisvállalkozók legyőzték az egyik legkeményebb multit
Ez történt a héten a gazdaságban
- MT - követés 2016.07.17. 12:07 Módosítva: 2016-07-17 12:07:46 Hosszú tusa után a taxisok kottájából játszó magyar állam legyőzte az Ubert, nem folytatja Budapesten az amerikai online taxiscég. Ezzel 1200 ember kereshet új állást, akikre nagy szükség is lesz, mert a magyar gazdaság továbbra is akut munkaerőhiánnyal küzd, szinte minden szektorból ezrek hiányoztak. Ha pedig mindez nem lenne elég, még attól is retteghetünk, hogy az olasz bankrendszer megroppantja az eurót. Ezek voltak a hét legfontosabb gazdasági hírei.A taxislobbi legyőzte az Ubert
Miután júniusban a parlament egy törvénymódosítással gyakorlatilag lehetetlenné tette az Uber működését, már elindult a pletyka, hogy a cég bedobja a törölközőt, és befejezi online közösségitaxi-szolgáltatását Budapesten. Bár eleinte tagadták, szerdán végül csak bejelentették: a törvény életbe lépésének napján, július 24-én
határozatlan időre felfüggesztik a szolgáltatást.Ezt azzal indokolta a cég, hogy nem tudnak eleget tenni a taxicégekre szabott diszpécserszolgálati szabályoknak. Próbáltak megállapodni a kormánnyal, de szerintük erre nem volt fogadókészség.
Így tehát a hónapok óta hömpölygő, tüntetésekkel és nyilatkozatháborúval tarkított ügyben végül győzött a kormány és a taxislobbi. És az Uberrel kapcsolatos jogos bírálatok ellenére az azért elég nagy kár, hogy ezzel sikerült bebetonozni az eleve pocsék taxiszabályozást, amivel pont a fogyasztókat szívatják meg. Függetlenül attól, hogy azért a világ más tájain is elég keményen küzdenek a cég ellen.
Győztek a taxisok és a kormány
De nem biztos, hogy sokáig örülhetnek. Érdemes megnézni, hogyan jutottunk el az Uber kivonulásáig.TovábbA Nemzeti Fejlesztési Minisztérium persze úgy tálalta a dolgot, hogy az Uber azért vonul ki, mert nem hagyják adót csalni. Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter pedig jó érzékkel pont az Uber kivonulásának napján sütötte el, hogy mekkora szükség van az innovatív cégekre Magyarországon. Az 1200, hoppon maradt Uber-sofőrért viszont rögtön versenyezni kezdtek a különböző fuvarozási cégek. A 160 ezer budapesti felhasználó kegyeiért viszont még nem jelentkezett be senki.
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2016.07.18 06:47
Háát, akkó hátradőlünk, mint a moziban és figyelünk :-)
Téma: Kik és hogyan akarnak kibújni a Fővárosi Taxirendelet tarfaszabályozása alól... feljelentő topic!
Hozzáadva: 2016.07.17 17:47
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.07.17 17:46
Téma: Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata!
Hozzáadva: 2016.07.17 10:46
Ej-ej!
Téma: Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen,
Hozzáadva: 2016.07.17 10:07
Über (alles profit)
2016. május 17. -Nekem kellemetlen, hogy a magyar kapitalizmus története legújabb fejezetének huszonhatodik évében fel kell hívnom a figyelmet valami egészen alapvetőre. A dolog azért nem teljesen meglepő, hiszen a magyar kapitalizmus a feudalizmus dögszagát árasztja.
Ezrek leírták már, hogy mi a baj a taxisokkal úgy általában, és ők maguk ugyanezen a színvonalon, vagy még ez alatt nyilvánulnak meg a kérdésben, miközben az Über rendes, profitorientált kapitalistaként használja ki a helyzetet, meg a vele kapcsolatba kerülőket.
A facebookon Jézus második eljövetelének kijáró rajongással tolják a megvezetett emberek az Über szekerét, és segítenek közvetíteni a cég parasztvakító üzenetét, miszerint itt valami szabadságharcról van szó. Cikkek jelennek meg, ahol kismamák lelkendeznek, hogy a legjobb dolog, ami életükben történt velük, hogy éjszaka überezhetnek.
Hadd adjak egy közeli, meg egy távoli képet a dologról, amikre nem nagyon fókuszál senki. Nyilván mindenkinek feltűnt, hogy az Über olcsó. Ez az appal megtakarított működési költségen, meg a taxisokat sújtó extra kiadások elkerülésén kívül azért is van, mert az árak úgy vannak belőve, hogy azok egész jó kis bevételi forrásnak tűnjenek azoknak, akik meló után még szívesen bevételeznek pár ezrest.
Ugyanis az überezésből, mint főállásból nem igazán lehet megélni. Amint elkezdi az ember rendesen halmozni a kilométereket, ennek megfelelően karbantartani az autóját, illetve fizetni a megnőtt terhelés alkatrészekre gyakorolt hatásának költségeit, meg a havi ötvenezret, ha feltételezzük, hogy mindezt KATÁ-s vállalkozóként teszi, meg rájön, hogy tulajdonképpen nem akkor überezik, amikor kedve van, hanem amikor vannak utasok, kisvártatva arra is rá fog jönni, hogy valami alapvetően nem stimmel.
Az nem stimmel, hogy ez egy új üzleti modell, aminek a szexi neve sharing economy, a XXI. századi fősodor mögött egyéb tartalmi elemei régebbi időket idéznek. Az történik ugyanis, hogy ez a $62.000.000.000 (hatvankét milliárd dollár) értékűre becsült cég úgy vágott alá a taxik árainak mindenfelé a világon, hogy ennek költségeit elsősorban a „saját” sofőrjei fizetik meg. Vegyük észre: ha egy Über sofőrrel bármi történik, csak magára számíthat. Nem jár neki betegszabadság, nem jár neki táppénz, nem jár neki fizetett szabadság, egészségpénztár, fizetési előleg, felmondási idő, végkielégítés, baráti áras autószerviz, semmi, de még HR-est se kell fizetni, aki az ilyesmiket intézné. Felhalmozott tartalékok nélkül belecsúszni egy gazdasági totálkáros fiaskóba a kocsival egyet jelent a világ végével az überes sofőr számára.
Kicsit távolabbról szemlélve tehát van egy irdatlan nagy cég, akinek mondjuk tényleg kell jogászokat fizetni, meg – globális mércével mérve – egy maroknyi adminisztrációs csapatot, de azon kívül az app nagyjából mindent elintéz. Elsősorban azt, hogy minden bevétel (a hangsúly a „mindenen” és a „bevételen” van) 20%-a az Überé legyen. A konstrukció kellően előrehaladott szakaszában kinyírja a hagyományos taxizást, és egyszer csak nem marad más, mint a multi milliárdos cég, és a szarért-húgyért gürcölő, a végletekig kiszolgáltatott sofőrök, köztük az ostyavékony fizetett alkalmazotti réteggel, akik a seggüket verhetik a földhöz, hogy nem sofőrként kell megélniük.
Innen már szépen látszik egy nagyon csúnyán kettészakadt társadalom képe, ami meghökkentően hasonlít a feudalizmusbeli felállásra, de hogy elsőre könnyebben befogadható legyen, egyelőre csak nevezzük XIX. századi, lejáratott kifejezéssel kizsákmányolásnak.
Ha valaki Über sofőr, vagy ha Überrel utazik, nem vitatom, hogy jó oka van rá, és a hétköznapokban segít a dolog, csak szerintem érdemes tudni, hogy közben mi épül szorgosan. Attól persze még lehet csinálni, elkapni a kormányt az állam dolga, de az csak áll terpeszben, elkerekedett szemmel, mint akinek hirtelen műholdvevőt installáltak az ánuszába, és az első ötlete a géprombolás. Akárhogy is: lelkendezve, ingyen reklámozni ezt a céget legalábbis ellentmondásos.
Egy ilyen írás végén nyilván fel kell, hogy merüljön, hogy akkor mégis mit kéne csinálni. Természetesen nincs konkrét megoldási javaslatom, de szerintem a XXI. századdal együtt kell mozogni, és integrálni kell, illetve ki kell terjeszteni az új technológiát / modellt azzal, hogy nagyon gyorsan és határozottan meg kell erősíteni a kiszolgáltatottaknak nyújtandó garanciákat és védőhálót. Egyszerűen abból kell kiindulni, hogy jelenleg a milliárdos profit egy része az embertelenség pénzben kifejezett értéke, márpedig azzal nem elegáns kalkulálni.
Ha te sem értetted, hogy ezt miért nem lehet mindenfelé olvasni, akkor itt lájkolhatod az oldalt, ha meg hülye balos kirohanásnak tartod az egészet, akkor itt.
Téma: Hol hibázott az IGO GPS-navigációs program?
Hozzáadva: 2016.07.17 09:53
Téma: Indul a Green Taxi, indul a jövő taxis vállalata!
Hozzáadva: 2016.07.17 09:52
Van most egyáltalán a Greennek, fővárosi minősítése?
Mert tudtommal, az autóikat és a diszpécserközpontjukat kivágták a plussztól.
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2016.07.17 09:49
Az a hír járja, hogy a plusznál pórul járt, verescsapat, most a holdingot vásárolja föl ... van valakinek bővebb infója?