Név Majercsik Tamás
Becenév tomajer
Honlap http://hallotaxi.hu
Taxitársaság: Plus Taxi

Felhasználó hozzászólásai

Holnap, szerdán kezdődik a Dráva utca Népfürdő utca és Kárpát utca közötti szakaszának felújítása, a Pesti alsó rakpart Dráva utcai felhajtójának átépítése, valamint ezzel párhuzamosan csatornázási munkákat is végeznek. Ezért a Pesti alsó rakpartot a Margit híd és a rakpart északi vége között ideiglenesen a déli irányba egyirányúsítják. A rakpart ezen szakaszának északi irányú forgalmát a Jászai Mari téren keresztül az Újpesti rakpart–Bessenyei utca–Kárpát utca–Révész utca útvonalra terelik. A Dráva utca felől a rakpart közvetlenül nem, csak a Kárpát utca–Révész utca útvonalon át lesz elérhető. Újlipótvárosból a Margit hidat csak a Pannónia utca–Szent István körút útvonalon, az alsó rakpartot déli irányban pedig csak a Szent István parki lehajtón keresztül lehet majd megközelíteni. A forgalomkorlátozások miatt kismértékben változik a Gyöngyösi utca M irányú 15-ös és az Árpád híd M felé közlekedő 115-ös busz útvonala.

A részleteket olvassátok el közleményünkben az alábbi linken.

Ideiglenesen a déli irányba egyirányúsítják a Pesti alsó rakpart északi szakaszát | BKK2016. július 20-ától várhatóan 2017 tavaszáig zajlik a Dráva utca Népfürdő utca és Kárpát…bkk.hu
Nem is akar taxizni.  Meggazdagodni akar :-)

Téma: "Zene butik"(kedvenc zenéid)

Hozzáadva: 2016.07.19 16:53


Most is megvan.  Csak inkognitóban.  Ha felhívod a számát, kapsz taxit. :-)

Téma: "Zene butik"(kedvenc zenéid)

Hozzáadva: 2016.07.19 15:53

2016. július. 19. 09:03 2 órája Kult

Meghalt Somló Tamás


A 68 éves zenész keddre virradóan hunyt el. A hírt Presser Gábor, az LGT vezetője közölte a család és a zenekar felhatalmazásával. Temetéséről később intézkedik a család.

2016. július. 19. 13:37 50 perccel ezelőtt Kult

Szentimentális rakenroll – Somló Tamás emlékére


Jeli András

"Fura, hogy most valahogy a nagyon hasonló karakterek tűnnek el a világból. Mintha nem lenne már szüksége a világnak a főokos előtt vigyázzban álló láthatatlan röhögésre" - Jeli András zenész írása Somló Tamásról.

Mikor katona voltam, zenész a zalaegerszegi határőr parancsnokságon, egy kellemes nyári estén (tán épp, mint a tegnapi) az egyik pocsolyarészeg elöljáró felsorakoztatta az állományt az udvaron, hogy a mundér becsületéről tartson hosszas eligazítást. Nem tűnt fel rögtön, de egy idő után nem lehetett nem észrevenni, hogy mindezt húgyfoltos nadrágban. Széles gesztusokkal és – ahogy mondani szokás – nagy garral. És akkor bevillant valahonnan az a négy sor: "Nincs szebb / mint a főokos előtt / vigyázzban álló / láthatatlan röhögés".

Reggel óta LGT-t hallgatok. Azóta, hogy… Jellemzően a Loksit. Valahogy nekem az az LGT, amivel persze lehetne vitatkozni (bár értelme nem volna). A Loksi az egyik olyan magyar rock(?)lemez, amelynek okos szövegei vannak. Például a fent idézett. Amiről ma reggel meg, érthető okokból a Somló jut eszembe. A félmosolya, a lazasága, és az egész lényéből áradó pimasz, betörhetetlen szabadság. Az ilyen emberről azt hiszed, hogy őt baj nem érheti. (A picsába!)

A Tilos az Á-ban találkoztam vele először. Nem emlékszem, hogy jött, csak úgy, egyszerre ott álltak az Orszáczky Jackie-vel (picsába megint!), mint valami jelenés. Huszonéves voltam, pont mindenkinél menőbbnek és okosabbnak képzeltem magam, és megvetettem mindent, ami valaha is szerepelt a rádióban, tévében. Ekkor mégis kicsit összementem. Illetve, ami azt illeti, nagyon. Lenyűgöző volt az a lazaság, az az elegancia, ami áradt belőlük. Mai fejjel azt mondanám, nem az az Esterházy-féle (picsábapicsába!) arisztokratikus elegancia, hanem valami olyan csibészes. Már ha van olyan. Mert volni volt. És akkor azt kérdezte a Somló a Gerhestől (Gerhes Tamás, legendás, ma is aktív hangmérnök – a szerk.) a keverőpultban: "Te, lerakhatja ide a Jackie a… (kicsi szünet, láthatóan leesett, hogy ebből lehetetlen jól kijönni) …a dzsekijét?" Egymásra nézés. Aztán felcsattanó röhögés. Nekem ez jut eszembe a Somlóról. Meg a frissen mosott fehér angyalhaja.

Meg, hogy fura, hogy most valahogy a nagyon hasonló karakterek tűnnek el a világból. Mintha nem lenne már szüksége a világnak a főokos előtt vigyázzban álló láthatatlan röhögésre. Pedig főokos épp volna.


Téma: Vicceskedjünk!

Hozzáadva: 2016.07.19 15:13

Nem állna el a rendőrautóval? Így nem lehet bekanyarodni -
Egy útlezárás margójára

A bombariadó miatt lezárt utca két végén ismét érdekes párbeszédeknek és monológoknak lehettünk fültanúi, amikor az autóvezetők megpróbáltak elhajtani az utat lezáró rendőrautó mellett, illetve amikor a gyalogosok átkeltek az úton. Néhányat megosztunk, ízelítőnek.

-Nem állna el a rendőrautóval? Így nem lehet bekanyarodni…

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- Hogy érti, hogy nem mehetek be az utcába? De nekem ott van dolgom.

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

-Most szórakoznak velem? A túloldalról jövök, ott is le van zárva. A rendőr mondta, hogy nem hajthatok be az utcába, azért jöttem át ide.
-Hova menne?
-A bíróságra.
-Oda most sajnos nem mehet be, mert bombariadó miatt lezárták.
-A túloldalon is ezt mondták.

Néhány járművezető nem sejtette, miért állt keresztbe a rendőrautó az úton

-Nem lehet bemenni?
-Nem, bombariadó miatt senki nem mehet be.
-De az utca túlsó felén van a munkahelyem! Oda kell mennem.
-Akkor a következő utcán kellene végigmenni és onnan simán be tud menni a munkahelyére. 10 perc kerülő, gyalog.
-Viccel velem? Annyit sétáljak?

(20 perc várakozás után)

-Nem végeztek még?
-Nem.
-Akkor tényleg kerülnöm kell?
-Nem kell. Várhat még itt egy órát…
-Á, inkább elsétálok, már rég’ beértem volna.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

-Bombariadó?
-Igen.
-Na, biztos valami cigány betelefonált.

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

-Miért nem lehet bemenni?
-Bombariadó van a bíróságon.
-Á, hülyeség. Múltkor sem robbant fel semmi.

-- -- -- -- -- -- -- -- --  -

-Be lehet kanyarodni?
-Látja ezt a rendőrautót keresztbe állva az út közepén?
-Igen.
-Akkor Ön szerint?
-Csak megkérdeztem, hátha…

Néhány autóvezetőt nem zavart a rendőrautó, többen is megpróbáltak elslisszolni a szűk helyen

-Elnézést, meddig van ma bomba a bíróságon?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-Bombariadó miatt nem mehet be gyalog sem az utcába.
-A bíróságon van?
-Igen.
-De ott már múltkor volt!

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

-Most mit kell ilyen patáliát csapni valami hülye köcsög telefonáló miatt? Az ilyenek úgysem robbantanak semmit.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

A kijelölt gyalogátkelőhelyen folyamatosan áthaladhattak a gyalogosok a Szily János és Petőfi utcák lezárt kereszteződésében. Sokan szabálytisztelőként megálltak a piros lámpánál. A rendőrök folyamatosan jelezték a gyalogosoknak, hogy nyugodtan átkelhetnek a piros jelzés ellenére is.

-Hölgyem, induljon nyugodtan…
-Nem!
-Nem akar átkelni?
-De.
-Akkor nyugodtan elindulhat..
-Piros a lámpa.
-De a rendőr utasítása felülírja. Bátran átkelhet.
-Nem hiszek magának!

-- -- -- -- -- --

-Nyugodtan átkelhetnek!
-Tényleg?
-Igen.
-És a társa nem fog megbüntetni a túloldalon?

Dübörög, a karsai hülyesége ...   avízcsapból is! :-(

Mátrai Anna írása
2016. július 19.  

Trafikszag a taxik körül

Most, hogy az Ubernek vége, felvetődik a kérdés: kivonult vagy a kormány űzte ki? Amennyiben kivonult, akkor egyszerűen nem akarta vállalni az itteni szigorú követelményeket. Ha viszont a kormány űzte el, akkor mi lehet a nálunk mindig meglévő mögöttes ok? A piac szereplői közül sokan arra gyanakszanak: előkészületben a taxispiac állami indíttatású lenyúlása.


Egy névtelenséget kérő Uber-sofőr a 168 Óra Online-nak azt mondta: „A magyar hivatalosság mindentől irtózik, ami új, friss és arra késztetné, hogy huszadik századi módon gondolkozzon. Az állításomat mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy rácsavarodtak a Horthy-korszakra, mert ahhoz már nincs elég szellemi kapacitás mögöttük, hogy kiépítsék a saját identitásuk alapjait. Mindezek tudatában nagyon jól jött nekik a taxisok tiltakozása, amit – ahelyett hogy mind a két féllel folytatott tárgyalással kezeltek volna – a magukévá tettek, és e mögé bújva kicsináltak minket. Szavaimat nem az elkeseredés, a jövedelem nélkül maradás félelme motiválja, mert egy Uber-szerűen működő csomagszállító céggel – mint sok más volt uberes – már meg is egyeztem, így nem marad a családom jövedelem nélkül.”

Az egyik közepes taxicég vezetője – szintén névtelenül – érdekes elmélettel állt elő: „Elgondolkoztató, ami most az Uber kapcsán történt. Szerintem a kormány velük tette meg azt, amit a többi külföldi, de főleg multi céggel, bankkal szeretne: kiűzte őket csak azért, hogy uralhasson egy újabb piacot. Azt gondolom, hogy előbb-utóbb trafiktörvényszaga lesz a taxizás szabályait kényszerűen átrendezni akaró eseménysornak. A jelenlegi taxistörvény ugyanis szerintem nem tesz mást, mint megágyaz egy taxismonopólium kialakításának. Hiszen már a hatósági ár bevezetése is csak a két legnagyobb cégnek, a Citynek és a Főtaxinak volt jó, senki másnak. A taxisok persze nagyon örülnek neki, mert elhiszik, hogy többet keresnek, de ez nem így van. Alacsonyabb díjszabás esetén sokkal több fuvar lenne. A másik árulkodó jel a várható monopolizálás, vagy ha úgy jobban tetszik, »államosítás« bizonyítására az indirekt létszámcsökkentés, amit mi sem bizonyít jobban, mint a taxisok állandó vegzálása, munkavégzésük ellehetetlenítése.

Azt akarják, hogy 3800 főnél álljon meg a létszám, és ezt sokszor törvénytelen, de legalábbis szabálytalan eszközökkel próbálják minél előbb elérni. A vége az lesz, hogy két, maximum három társaság marad Budapesten, a már fent említett Főtaxi, a City és esetleg még valaki, aki befér a pixisbe. Amikor a fenti célt elérik, akkor szerintem a főváros vagy az állam létrehoz egy giga fuvarszervező céget, amihez minden, a palettán szereplő vállalkozásnak be kell csatlakoznia.”

A gondolatra a piac más szereplői közül is sokan ráerősítettek. Ugyanakkor persze találkoztunk olyanokkal is, akik semmi esélyt sem adnak egy ilyen forgatókönyvnek.

Való igaz, hogy taxisberkekben több hónapja arról beszélnek, hogy ami most zajlik, az nem más, mint megágyazás egy nagy állami cégnek – mondja a témával kapcsolatban Karsai Katalin, a Magyar Taxisok Szakszervezetének ügyvivője.

„Hónapok óta halljuk ezt a zuhanyhíradóban terjedő pletykát, eleinte nem hittük el, de sajnos az elmúlt időszakban bebizonyosodott, hogy ha egy hír ilyen hosszan tarja magát a zuhanyhíradóban, az előbb-utóbb valóra is válik. Most egyre több helyről halljuk, hogy mindaz a megmagyarázhatatlan és indokolatlan vegzálás, törvénytelenség, a taxisok ellehetetlenítése egyetlen célt szolgál: azt, hogy a főváros megcsinálhassa végre a saját fuvarszervező irodáját. Ezt támasztotta alá már 2015 tavasza is, amikor a fővárosi közgyűléshez benyújtottak egy előterjesztést: Budapest saját taxistársaságot hozzon létre.

Az sem lehet véletlen, hogy tavaly október óta a BKK feketelistát működtet, amely huszonhét olyan céget érint, amelyek szerény becslések szerint is ezerötszáz-ezernyolcszáz taxisnak teremtenek munkalehetőséget. A feketelista üzemeltetése arról szól, hogy nem engedik a törvényes keretek között lévő eljárási jogrendet a taxisok számára, nem minősíttethetik az autóikat, koholt vádak alapján feljelentéseket tesznek, indokolatlanul és törvénytelenül mondanak fel szerződéseket. A fentiek mind arra utalnak, hogy közel kétezer embert, családot el akarnak lehetetleníteni. Másra már nem tudunk gondolni, csak arra, hogy küszöbön áll az állami taxicég megalakulása.”

Az elmúlt hat évben történtek alapján a piaci szereplők egy része biztosra veszi: a Fidesz holdudvara megirigyelte az eddig még be nem kebelezett üzletág jó piaci pozícióit.

Buli a köbön! :-)




Ez itt nem a reklám helye! :-)

Változásokat tervez a kabinet

DA, 2016. július 18., hétfő 18:34, frissítve: hétfő 18:34 A személyszállítás után más korszerű technológiát alkalmazó szektorokban, így például a lakáskiadás és csomagküldés területén is változtatásokat tervez a kabinet – jelentette be a fejlesztési tárca parlamenti államtitkára. Fónagy János hétfőn taxis vezetőkkel egyeztetett az Uber kivonulása utáni helyzetről. Hamarosan egységes szakmai ellenőrzés alá vonják a fuvarszervezést, ettől várják a piac megtisztulását.

Néhány napja videóval, most pedig egész oldalas újsághirdetéssel búcsúzik Budapesttől az Uber. A fuvarszervező cég a múlt héten jelentette be, hogy július 24-én délben befejezi a szolgáltatást. Az Uber szerint ugyanis az ezen a napon életbe lépő jogszabály lehetetlenné teszi a további működését.

A kormány álláspontja szerint ők csak tiszta szabályokat akarnak teremteni. Fónagy János emlékeztetett: a budapesti taxiscégek nagy része rendelkezik az Uberéhez hasonló applikációval, ezért nem igaz, hogy a kormány a modern technológia ellen lenne. Ugyanakkor más területeken is változtatnának a szabályokon. „Az albérlettől a csomagküldésig, ezért gondolom, hogy az elkövetkező hónapoknak az egyik feladata lesz, hogy a jogalkotás áttekintse az ezzel kapcsolatos átfogó szabályozást, amely egy: biztosítja korszerű módszerek lehető legteljesebb elterjedését. Kettő: megakadályozza azt, hogy a gazdaság egyéb területein a taxisokhoz hasonló és az elmúlt hónapok – hát esetenként – rossz szájízt okozó esetei megismétlődjenek” – mondta a Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára.

Változásokat tervez a kabinet

Hamarosan egységes rendszerbe foglalják a személy- és teherszállítás szakmai ellenőrzését. A kormányzat és a szakma ettől azt várja, hogy kiszűri az illegális fuvarosokat és a nem megfelelő színvonalon szolgáltató taxisokat. „Nemcsak az Uberről szólt ez az elmúlt 1,5 év, hanem minden olyan jogellenes szolgáltatóról, akik akár sárga autóval volt taxisként fehér rendszámmal végezték a tevékenységüket. Azokról a vidéki taxisokról s vidéki fuvarszervezőkről, akik interneten, mindenféle közösségi oldalakon hirdették a szolgáltatásukat, engedély nélkül. A rend irányába mozdultak el a szervezetek” – fogalmazott Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke.

Az Uber ugyanakkor közleményében azt írta: az állam nem mutatott hajlandóságot korrekt egyeztetésekre, követelései között pedig szerepelt az áremelés és a készpénzes fizetés bevezetése. A cég szerint 2015-ben 15 millió forint adót fizettek be.