Név Majercsik Tamás
Becenév tomajer
Honlap http://hallotaxi.hu
Taxitársaság: Plus Taxi

Felhasználó hozzászólásai

Erre legfeljebb az tudhatja a választ, akinek jófajta varázsgömbje van.
Eddig se lehetett tudni előre, (csak reménykedni) nemhogy most. 
Éééés, háát, a 15 millió is kevés lenne ...  :-(
Az okokat ne firtassuk, mert ez nem az a topic :-)
Ezek azért, elég messzemenő következtetések lettek :-P

Szövetséggel zárult a New York-i taxiháború


New Yorkban kezdi a taxialkalmazások integrálását az Uber, mely 3 éven belül a világ összes taxiját elérhetővé tenné a platformján.

Bomba hír a keleti parton, hogy az Uber Technologies  az összes New York-i sárga taxit felveszi az alkalmazásába. Jól jár az Uber, mert enyhül a kínzó sofőr hiány. Jól járnak a sárga taxik, mert olyan utasokhoz jutnak, akiket eddig el sem értek. És az utasok is jól járnak, mert mérséklődnek a viteldíjak.  

A szövetség azért is meglepő, mert a online utasmegosztó cégek és a hagyományos taxi társaságok legnagyobb csatatere éppen a New York-i piac volt. Nem véletlenül mondta Andrew Macdonald , az Uber globális mobilitási vezetője:  

ez a legmerészebb húzásunk, amit valaha megléptünk.  

Az ügylet részeként a New York City Taxi and Limousine Commission licence-vel rendelkező társaságok integrálják taxiküldő alkalmazásaik szoftvereit az Uber platformmal. A város 14 ezer sárga taxija használja a Creative Mobile Technologies és a Curb Mobility által üzemeltet applikációkat. A két cég lehetővé teszi a bankkártyás fizetést a taxikban, s az időjárást, a híreket és a hirdetéseket megjelenítő képernyőket is elhelyeznek a sárga taxikban.


Az utasok nagyjából ugyanannyit fognak fizetni a sárga taxiban, mintha az Uber X vinné őket. 

A sárga taxis sofőrök ugyanannyit vagy többet kereshetnek egy Uber-utazáson, az utazás jellegétől függően. A New York-i Uber-sofőröktől eltérően a taxisok már az utazás előtt látni fogják a várható bevételeiket, s visszautasíthatják azokat az utazásokat, amelyekről úgy gondolják, hogy nem érik meg a fáradságot - mondta az Uber képviselője. .

A tervek szerint az Uber és taxipartnerei csökkentik a New York-i viteldíjat. Ám a szövetkező  cégek egyelőre nem közölték ennek pontos mértékét.

Az Uber részvényei 5 százalékkal 34,70 dollárra emelkedtek szövetség hírére. A rivális Lyft csak 1,43 százalékkal került feljebb.

Elemzők emlékeztetnek, hogy sok országban szakszervezetek és a nagy taxitársaságok lobbistái álltak az Uber alkalmazást betiltó bírósági ügyek mögött. 

A szabályozó hatóságok sok országban felléptek az Uber alkalmazotti modellje ellen. 

Most ellenben úgy tűnik, hogy az Uber számára a szövetség révén  épp a hagyományos taxik jelentik a növekedés újabb hullámát. 

2025-re az Uber a világ összes taxiját bevonná az online az alkalmazásában. A menedzsment szerint, talán őrülten ambíciózus ez a terv, de lehetséges.




Tarifa nincs ... de ....

Megállapodott a főváros a taxisokkal…

Folytatódnak a budapesti taxi szolgáltatásról szóló tárgyalások

A Fővárosi Önkormányzat és a BKK munkatársai 2021. novembere óta tárgyalnak a fővárosi személytaxi-szolgáltató vállalkozások és érdekképviseletek képviselőivel. A kormány által kiadott 2022. februári jogértelmezés szerint a fővárosi taxitarifa nem tartozik azon körbe, ahol díjemelési moratórium vonatkozik az önkormányzatokra.

Miután 2018. július 1. óta nem volt változás a tarifaelemekben (alapdíj 700 Ft, kilométerdíj 300 Ft, percdíj 75 Ft), miközben a nemzetgazdasági átlagkeresetek, az infláció és az üzemanyagok ára jelentősen növekedett, a felek egyetértettek abban, hogy szükséges a jelenlegi hatósági ár felülvizsgálata.

A Fővárosi Önkormányzat következő Közgyűlésére (2022.04.13) az általános főpolgármester-helyettes által a Taxirendelet (31/2013. (IV.18.) Főv. Kgy. Rendelet) változtatására vonatkozó előterjesztés kerül benyújtásra, amely 2022.05.09-i hatállyal lépteti életbe az új tarifát.

A tárgyalások folyamatosak a felek között, és nem zárultak le. Ugyanakkor több kérdésben is megállapodás született:

  • Az utasfelvételi lehetőségek jogszabályi szinten történő bővítése azáltal, hogy a taxidrosztokon kívül is lehet világító szabadjelzővel várakozni;
  • A minősített jelöléssel rendelkező 4 évszakos gumiabroncsokat lehessen használni a taxikon;
  • Az elektromos taxik esetében a teljesítmény előírást illetően egy külön szabályozás kialakítása szükséges, előírva, hogy csak az az elektromos gépjármű lehet taxi, amely egy teljes feltöltéssel legalább 150 km megtételére alkalmas;
  • A bankkártya elfogadására alkalmas terminál esetén a papír alapú bizonylatot használó eszközök mellett a digitális bizonylattal rendelkező eszközöket is lehessen használni;
  • A visszaélések kiszűrése érdekében javasolt a taxiállomás-használati hozzájárulás iránti kérelem benyújtása során előzetesen az alvázszámot is vizsgálni arra tekintettel, hogy a jármű vonatkozásában a megelőző egy évben nem került-e visszavonásra a taxiállomás-használati hozzájárulás;
  • A műszerfalon elhelyezett tarifatájékoztató táblázat színeinek felcserélése: fekete fólián, fehér grafika kivitelben;
  • A sárga szín esetén a jelenleginél szélesebb ún. “tűréshatár” bevezetése javasolt, beleértve például a kisebb krómozott felületeket, hűtőrácsot is;
  • Szükség van a gépkocsi állomány károsanyag kibocsátásának csökkentésére, ugyanakkor a gazdasági helyzetet is figyelembe véve megvalósítható lépésekre van szükség. Ezért 2024. január 1-től kizárólag EURO 6-os gépjárműveket lehet új taxiként üzembe helyezni;
  • BKK azt vállalja, hogy 2020-21-hez képest az átlagos havi összes ellenőrzések számát 190-ről tervezetten 240-re emeli, különös tekintettel az engedély nélküli személyszállítást végzőkre (pl. VIBER csoportok). Tehát a jelenlegi próbavásárlás típusú ellenőrzések számát tudja növelni a rendelkezésre álló finanszírozás függvényében és erősíti az együttműködést a hatóságokkal a hatékony intézkedések érdekében.
  • A hatósági árak változása kapcsán folynak az egyeztetések. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által 2021. novemberében megfogalmazott 19%-os javaslathoz képest (időközben végbement gazdasági környezet romlása miatt inkább 23-24%-os sávban értendő ez) a Fővárosi Önkormányzat is elfogadta a személytaxi-szolgáltató szervezetek felvetését, hogy a gazdasági helyzet miatt, a piac kiszámíthatóbb működése érdekében nagyobb emelésre van szükség. Ennek pontos mértéke és az egyes tarifaelemek változása kapcsán folytatódnak a tárgyalások.
  • További egyeztetések szükségesek annak kapcsán, hogy a piaci folyamatok kiszámíthatatlanságát kezelendő, valamilyen automatikus tarifakorrekció kerüljön kialakításra, amely évente figyelembe veszi a fogyasztói árak, üzemanyagár és a nemzetgazdasági helyzet változását, különös tekintettel az üzemanyag árának tartós, 20%-os növekedése esetére;
  • Egyetértenek a felek abban, hogy taxiként a forgalomba helyezéstől számított 15. év végéig lehessen használni egy személygépjárművet, ezt közösen kezdeményezik a kormánynál.

Ne hülyéskedj már!
Beütöd a wazéba, kiírja, x Km, y perc.
Meg is van a végösszeg.
X x 360.- + y x 90.-  + 900.-
Mi ezen a bonyolult?
Most lehetetlen kiszámolni, hisz senki nem tudja megjósolni mennyit mész 15 Km/h fölött, és mennyit alatta.
Pedig sokkal kiszámíthatóbb lett volna, mint a mostani rendszer.
De mindegy, mert elvetették.
H.P. szerint, az 1000.- 400.- 100.- lesz talán a befutó. :-(
Végeredményben már mindegy, az ötletelésnek vége.
Ez lesz benyújtva, és ha a városvezetés rábólint, megkapjuk.
Ebben legalább a taxis oldal meg tudott állapodni. 
Ééés igen, extrém helyzetekben lehet igen durva.
De állítólag a világon mindenhol így működik.  Az tuti, hogy az Uber így számolt.
Korrekt volt a határsebességes mérés, de a régi tarifarendszerbe egyszerűen nem lehetett egy komolyabb mértékű áremelést belevinni.
Ez az.  És mivel szerencsére az újságírók se értenek hozzá, remélhetőleg nem ezen fognak lovagolni ...  a számok alapján, meg igen szerény emelés.
Szóval.jó lesz ez.
Számolni meg egyszerűbb lesz.  Azt mondja a waze, hogy 15 Km, és 32 perc, akkor az:
15 x 360.- +32.- x 90 + 900.- = 9180.-
Szerintem rendben van.
Én a kiállási díjat, még nagyon feszegetném.....