Név Majercsik Tamás
Becenév tomajer
Honlap http://hallotaxi.hu
Taxitársaság: Plus Taxi

Felhasználó hozzászólásai

Szövetséggel zárult a New York-i taxiháború


New Yorkban kezdi a taxialkalmazások integrálását az Uber, mely 3 éven belül a világ összes taxiját elérhetővé tenné a platformján.

Bomba hír a keleti parton, hogy az Uber Technologies  az összes New York-i sárga taxit felveszi az alkalmazásába. Jól jár az Uber, mert enyhül a kínzó sofőr hiány. Jól járnak a sárga taxik, mert olyan utasokhoz jutnak, akiket eddig el sem értek. És az utasok is jól járnak, mert mérséklődnek a viteldíjak.  

A szövetség azért is meglepő, mert a online utasmegosztó cégek és a hagyományos taxi társaságok legnagyobb csatatere éppen a New York-i piac volt. Nem véletlenül mondta Andrew Macdonald , az Uber globális mobilitási vezetője:  

ez a legmerészebb húzásunk, amit valaha megléptünk.  

Az ügylet részeként a New York City Taxi and Limousine Commission licence-vel rendelkező társaságok integrálják taxiküldő alkalmazásaik szoftvereit az Uber platformmal. A város 14 ezer sárga taxija használja a Creative Mobile Technologies és a Curb Mobility által üzemeltet applikációkat. A két cég lehetővé teszi a bankkártyás fizetést a taxikban, s az időjárást, a híreket és a hirdetéseket megjelenítő képernyőket is elhelyeznek a sárga taxikban.


Az utasok nagyjából ugyanannyit fognak fizetni a sárga taxiban, mintha az Uber X vinné őket. 

A sárga taxis sofőrök ugyanannyit vagy többet kereshetnek egy Uber-utazáson, az utazás jellegétől függően. A New York-i Uber-sofőröktől eltérően a taxisok már az utazás előtt látni fogják a várható bevételeiket, s visszautasíthatják azokat az utazásokat, amelyekről úgy gondolják, hogy nem érik meg a fáradságot - mondta az Uber képviselője. .

A tervek szerint az Uber és taxipartnerei csökkentik a New York-i viteldíjat. Ám a szövetkező  cégek egyelőre nem közölték ennek pontos mértékét.

Az Uber részvényei 5 százalékkal 34,70 dollárra emelkedtek szövetség hírére. A rivális Lyft csak 1,43 százalékkal került feljebb.

Elemzők emlékeztetnek, hogy sok országban szakszervezetek és a nagy taxitársaságok lobbistái álltak az Uber alkalmazást betiltó bírósági ügyek mögött. 

A szabályozó hatóságok sok országban felléptek az Uber alkalmazotti modellje ellen. 

Most ellenben úgy tűnik, hogy az Uber számára a szövetség révén  épp a hagyományos taxik jelentik a növekedés újabb hullámát. 

2025-re az Uber a világ összes taxiját bevonná az online az alkalmazásában. A menedzsment szerint, talán őrülten ambíciózus ez a terv, de lehetséges.




Tarifa nincs ... de ....

Megállapodott a főváros a taxisokkal…

Folytatódnak a budapesti taxi szolgáltatásról szóló tárgyalások

A Fővárosi Önkormányzat és a BKK munkatársai 2021. novembere óta tárgyalnak a fővárosi személytaxi-szolgáltató vállalkozások és érdekképviseletek képviselőivel. A kormány által kiadott 2022. februári jogértelmezés szerint a fővárosi taxitarifa nem tartozik azon körbe, ahol díjemelési moratórium vonatkozik az önkormányzatokra.

Miután 2018. július 1. óta nem volt változás a tarifaelemekben (alapdíj 700 Ft, kilométerdíj 300 Ft, percdíj 75 Ft), miközben a nemzetgazdasági átlagkeresetek, az infláció és az üzemanyagok ára jelentősen növekedett, a felek egyetértettek abban, hogy szükséges a jelenlegi hatósági ár felülvizsgálata.

A Fővárosi Önkormányzat következő Közgyűlésére (2022.04.13) az általános főpolgármester-helyettes által a Taxirendelet (31/2013. (IV.18.) Főv. Kgy. Rendelet) változtatására vonatkozó előterjesztés kerül benyújtásra, amely 2022.05.09-i hatállyal lépteti életbe az új tarifát.

A tárgyalások folyamatosak a felek között, és nem zárultak le. Ugyanakkor több kérdésben is megállapodás született:

  • Az utasfelvételi lehetőségek jogszabályi szinten történő bővítése azáltal, hogy a taxidrosztokon kívül is lehet világító szabadjelzővel várakozni;
  • A minősített jelöléssel rendelkező 4 évszakos gumiabroncsokat lehessen használni a taxikon;
  • Az elektromos taxik esetében a teljesítmény előírást illetően egy külön szabályozás kialakítása szükséges, előírva, hogy csak az az elektromos gépjármű lehet taxi, amely egy teljes feltöltéssel legalább 150 km megtételére alkalmas;
  • A bankkártya elfogadására alkalmas terminál esetén a papír alapú bizonylatot használó eszközök mellett a digitális bizonylattal rendelkező eszközöket is lehessen használni;
  • A visszaélések kiszűrése érdekében javasolt a taxiállomás-használati hozzájárulás iránti kérelem benyújtása során előzetesen az alvázszámot is vizsgálni arra tekintettel, hogy a jármű vonatkozásában a megelőző egy évben nem került-e visszavonásra a taxiállomás-használati hozzájárulás;
  • A műszerfalon elhelyezett tarifatájékoztató táblázat színeinek felcserélése: fekete fólián, fehér grafika kivitelben;
  • A sárga szín esetén a jelenleginél szélesebb ún. “tűréshatár” bevezetése javasolt, beleértve például a kisebb krómozott felületeket, hűtőrácsot is;
  • Szükség van a gépkocsi állomány károsanyag kibocsátásának csökkentésére, ugyanakkor a gazdasági helyzetet is figyelembe véve megvalósítható lépésekre van szükség. Ezért 2024. január 1-től kizárólag EURO 6-os gépjárműveket lehet új taxiként üzembe helyezni;
  • BKK azt vállalja, hogy 2020-21-hez képest az átlagos havi összes ellenőrzések számát 190-ről tervezetten 240-re emeli, különös tekintettel az engedély nélküli személyszállítást végzőkre (pl. VIBER csoportok). Tehát a jelenlegi próbavásárlás típusú ellenőrzések számát tudja növelni a rendelkezésre álló finanszírozás függvényében és erősíti az együttműködést a hatóságokkal a hatékony intézkedések érdekében.
  • A hatósági árak változása kapcsán folynak az egyeztetések. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által 2021. novemberében megfogalmazott 19%-os javaslathoz képest (időközben végbement gazdasági környezet romlása miatt inkább 23-24%-os sávban értendő ez) a Fővárosi Önkormányzat is elfogadta a személytaxi-szolgáltató szervezetek felvetését, hogy a gazdasági helyzet miatt, a piac kiszámíthatóbb működése érdekében nagyobb emelésre van szükség. Ennek pontos mértéke és az egyes tarifaelemek változása kapcsán folytatódnak a tárgyalások.
  • További egyeztetések szükségesek annak kapcsán, hogy a piaci folyamatok kiszámíthatatlanságát kezelendő, valamilyen automatikus tarifakorrekció kerüljön kialakításra, amely évente figyelembe veszi a fogyasztói árak, üzemanyagár és a nemzetgazdasági helyzet változását, különös tekintettel az üzemanyag árának tartós, 20%-os növekedése esetére;
  • Egyetértenek a felek abban, hogy taxiként a forgalomba helyezéstől számított 15. év végéig lehessen használni egy személygépjárművet, ezt közösen kezdeményezik a kormánynál.

Ne hülyéskedj már!
Beütöd a wazéba, kiírja, x Km, y perc.
Meg is van a végösszeg.
X x 360.- + y x 90.-  + 900.-
Mi ezen a bonyolult?
Most lehetetlen kiszámolni, hisz senki nem tudja megjósolni mennyit mész 15 Km/h fölött, és mennyit alatta.
Pedig sokkal kiszámíthatóbb lett volna, mint a mostani rendszer.
De mindegy, mert elvetették.
H.P. szerint, az 1000.- 400.- 100.- lesz talán a befutó. :-(
Végeredményben már mindegy, az ötletelésnek vége.
Ez lesz benyújtva, és ha a városvezetés rábólint, megkapjuk.
Ebben legalább a taxis oldal meg tudott állapodni. 
Ééés igen, extrém helyzetekben lehet igen durva.
De állítólag a világon mindenhol így működik.  Az tuti, hogy az Uber így számolt.
Korrekt volt a határsebességes mérés, de a régi tarifarendszerbe egyszerűen nem lehetett egy komolyabb mértékű áremelést belevinni.
Ez az.  És mivel szerencsére az újságírók se értenek hozzá, remélhetőleg nem ezen fognak lovagolni ...  a számok alapján, meg igen szerény emelés.
Szóval.jó lesz ez.
Számolni meg egyszerűbb lesz.  Azt mondja a waze, hogy 15 Km, és 32 perc, akkor az:
15 x 360.- +32.- x 90 + 900.- = 9180.-
Szerintem rendben van.
Én a kiállási díjat, még nagyon feszegetném.....

Tarifaemelés – közös javaslat


Tájékoztatást kaptunk tarifa ügyben, melynek második felvonása tegnap zajlott. Íme, amit nekünk küldtek:

A március 01. napi BKK-Főpolgármesteri egyeztetések előzménye már megosztásra került. Tehát:

  • Kérelmünkben leírtuk, miért nem tartjuk a a tarifaemelési tárgyalásokban jogosultnak több résztvevő jelenlétét.
  • A BKK Zrt. vezérigazgatója állásfoglalásában engedélyezte (indoklás nélkül) a tárgyalásokon való részvételt minden érintett számára. (Megjegyezzük a keddi napon a hölgy is részt vett az egyeztetésen, teljesen “jó fejnek” bizonyult.)
  • A keddi napon az előzmények és pár “várakozással” ellentétben sikerült egy teljesen elfogadható megbeszélést lefolytatni, ahol ismertetésre kerültek mindkét oldal eddig megfogalmazott álláspontjai.
  • Nem várt fordulat volt a Polgármesteri részéről előadott “csomag” javaslat, amely a “zöldítés” jegyében egyfajta tárgyalási alapot képviselt a tarifa emeléshez. A mendemondák elkerülése érdekében most rögzítjük, ez annyit jelent, hogy a világ, és európai nagyvárosok agymenését követően valamikor húznak egy határt, és a taxizásból kivezetik a diesel gépjárműveket (is).
  • Megjegyezzük, ha ellenállunk, akkor is ugyanez a helyzet, azt “rendelkeznek” amit akarnak, de így legalább együttműködőek is vagyunk. (Tiszteljük embertársaink agybaját)
  • H.P. többször is jelezte, adjanak 20 percet és előállunk egy közös tarifa emelési szerkezettel. Nem adtak rá lehetőséget.
  • Kijöttünk az épületből, (Robit külön segítette a mozgásában egy, egyébként kulturáltan viselkedő, általunk csak babysitternek elnevezett személy, aki nem h.p. volt)
  • Az épület előtt gyorsan megállapodtak a résztvevők a csütörtöki napon este 6 órakkor leülünk, és megpróbáljuk a hivatal szerint elképzelhetetlen keretek között egy közös megállapodást tető alá hozni. (Ojjjé)

Csütörtök:

Nagyjából 2-2,5 óra alatt az alábbiakban nyilvánosságra hozott megállapodás született, amelyet pénteken 10 óráig, teljesítve a részünkre nyitva álló határidőt, közösen el is juttattunk a tárgyalásokat rendező Bkk Zrt. illetékeséhez.

Ennek fontos, és céljainkkal maximálisan harmonizáló része egy sorban összefoglalható:

Határérték kivezetése a tarifa számításából, tehát az időt folyamatosan méri a viteldíjjelző készülék, és az alábbi tarifák.
Alap: 900 Ft,- (egyetértés alakult ki, ne legyen 4 számjegyes)
Idő: 90 Ft,-/perc
Km: 360,- Ft.

Mindez, figyelembe véve az éjszakai-nappali forgalmi viszonyok közötti különbséget átlagolva 40% áremelést jelent. Azzal a kitétellel, hogy évente az inflációs adatok alapján felülvizsgálatra kerül.

Ez elfogadhatónak tekinthető tarifa rendezés, jeleztük továbbá, hogy a március végén esedékes közgyűlés elé terjesztését javasoljuk és tartjuk indokoltnak, és bevezetését a lehető legrövidebb időn belül.

Tehát a kezdeti kiindulási pont nagyjából 20-22 %, valamint az általunk megjelölt durván 60 % között a felénél sikerült egy közös tarifa szerkezetet előterjeszteni az előzetes egyeztetéseken. Mindezt ismét rekord sebességgel.

Lehetett volna több is, de a jelenlegi helyzetet mindenképpen sikeresnek értékeljük, figyelemmel arra is, hogy innentől a (taxi)óra a BKK-Főpolgármesterinél ketyeg, és bár egyenlőre a menet közben kirobban ukrán helyzetre is figyelemmel újabb utcai mozgolódást nem áll szándékunkban megvalósítani, azonban egy felesleges időhúzás esetén ez az álláspontunk akár változhat is.

További fontos, egységes kérésünk a “fehér rendszámosok” elleni azonnali hathatós fellépések sorozata. Tehát még egy általunk már leírt kérelem nyert közös támogatást. Vélhetően emlékeznek még páran 2016. évre! Csak reményeinket fejezzük ki, hogy nem akarnak hasonló lépések megtételére kényszeríteni!

Következő egyeztetés hétfőn lesz. Jövünk a hírekkel azután is.

Ui: Úgyis mendemonda lesz belőle, szóval inkább Robi külön közleménye: Mind a BKK, mind a közös tárgyalások során kultúrátlan, a közös érdekeket méltóan képviselve vett részt a tárgyalásokon. Ehhez képest H.P. folyamatosan nyüzsgött, és provokálta, ezt le is írtuk (kedd). Majd csütörtökön a dolgunk végeztével még megálltunk beszélgetni, ahol H.P. belém állt, és hülyeségeit szajkózva provokált. Pár pillanat után közöltem, hogy vagy befejezi, vagy állon fogom csavarni, takarodjon innen. A további tárgyalásokon is képes vagyok önmérsékletre, mert a lehető legjobb tarifa pozíció kivívásáért lettem a tárgyalásokra delegálva. Aztán H.P. azt raplizik amit akar, de ha a feleségemet még egyszer szőke ribancnak nevezi, annak nem lesz jó vége. Meg már amúgy sem szőke……… A tárgyalások során azt is többször nyomatékosítanom kellett, nem csak H.P., de a többi parázó résztvevő felé is, hogy nincs közöm a Sárgalázhoz, ráhatásom is csak korlátozott mértékben.

Sziasztok! Jó munkát addig is mindenkinek!





Téma: Hogy mik vannak...!?

Hozzáadva: 2022.02.28 20:14

Már beszélgettünk is róla a Retró rádióban: