Hallotaxi.hu Online Taximagazin
A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink használatával Ön beleegyezik a cookie-k alkalmazásába.További információRendben

Név Majercsik Tamás
Becenév tomajer
Honlap http://hallotaxi.hu
Taxitársaság: Plus Taxi

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.01.27 19:38

Ha én hentes lennék, minden disznócombból sonkát gyártanék ...  ésatöbbi, ésatöbbi ...

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.01.27 06:29

Ha bótom lenne, folytatnám is a szöveget a táblán, azzal hogy mekkora közteher is rakódik a termékre, és az állam mennyit engedett el ebből ....   és persze, hogy ezért aztán elnézést, de ezen termékek nem kaphatóak ...

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.01.24 20:25

Magánrögeszmék, közhiedelmek, avagy a szavak mágiája

Nem mondok semmi újat azzal, ha azt állítom, hogy a szavaknak erejük van. „A szó veszélyes fegyver” – dalolta fél évszázada az Illés együttes Bródy János szövegét, mégis úgy tűnik, mintha bizonyos szavakban, fogalmakban rejlő veszély ellen tehetetlenek lennénk, ahogy Bródy folytatta: „…és van, aki fegyvertelen”. Mire gondolok? Arra, hogy gyakran nem vesszük észre, hogy amikor egyes meghonosodott kifejezéseket használunk, már a szó használatával öntudatlanul is elfogadjuk a mögötte rejlő téves, manipulált állítást, ezzel kiszolgáltatva magunkat ellenfeleinknek. Különösen igaz ez a politika területére: urald a szavakat, és uralni fogod a közgondolkodást!

A Fidesz idejekorán felismerte és rendkívül hatékonyan alkalmazta ezt a veszélyes fegyvert. Emlékszünk még a „tocsikolás” kifejezésre? Orbán ezzel nyerte meg az 1998-as választást. (Igaz, akkor még volt második forduló…) Régen volt, talán már sokaknál a feledés homályába merült, mások meg még nem is éltek akkor, de 1996-ban egy bizonyos dr. Tocsik Márta ügyvéd az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. megbízásából az önkormányzati belterületi földek átsorolásának bonyolításáért akkor csillagászati összeget, 804 millió forintot zsebelt be.



A cikk hosszú ...  tessék kattintani :-P



Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.01.21 06:28

Erősen kétséges, de nem lehetetlen.
Viszont egyáltalán honnan tudná, mennyi idős?
Kért tőle igazolványt a végén? :-)
Ettől még a sztori sajnos alapjaiban igaz lehet ...  csak kicsit ki van színezve, hátha ütősebb lesz.

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.01.20 12:22


Nem, nem tévesztettem el a topicot 🤪

Nézzük, mik a gyenge láncszemek és mitől van könnyebb dolga annak, aki elektromos autót szervizeltet

Az alábbi cikkben annak jártunk utána, hogy mennyiben más egy villanyautó szervizigénye a belső égésű motoroshoz képest.

A szerzők: Bagaméry Zoltán és dr. Barczi Veronika, Elektromos Autó Akadémia alapítói

Összetettség

A villanyautó összességében kevesebb karbantartást igényel, mint egy hagyományos autó, ami a merőben más hajtásláncból adódik. Míg egy elektromos autó hajtáslánca kb. 20 kopó-forgó alkatrészt tartalmaz, addig egy belső égésű motoros autóé ennek a többszörösét. Magában a villanymotorban csupán 2 db csapágy van, míg egy belső égésű motorban ott vannak a kopásra hajlamos hengerfalak, dugattyúgyűrűk, szelepek, forgattyústengely, vezérműtengelyek és a komplett vezérmű is, hogy csak a legismertebb részeit említsem.

Az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások miatt a benzines és dízel járművek csak tovább bonyolódnak, pl. a hihetetlenül összetetté váló kipufogórendszer miatt. Egy példa: egy dízel kipufogórendszerben régen érzékelő sem volt, ma már több mint 15 érzékelővel és több működtetőelemmel (pl. AdBlue adagolószelep) van ellátva a károsanyag-kibocsátás kontrollálása érdekében.

A meghibásodás lehetősége pedig egyenesen arányos a motorok összetettségével. A villanymotorok esetében nem kell attól tartani, hogy elkopik valami a motorban, így az autó futásteljesítményének már gyakorlatilag alig van hatása a hajtásláncra.

A kopó-forgó alkatrészek élettartamának meghosszabbítása érdekében folyamatos olajozás szükséges. Ilyen kenőanyag minimális mennyiségben a villanyautókban is van, de annak cseréje vagy utántöltése is ritkábban szükséges, így a fáradt olaj kezelése is nagyságrendekkel kisebb környezetterhelést jelent.

Az idő vasfoga

Az elektromos autók hajtáslánca szinte elnyűhetetlen. A Tesla legújabb villanymotorját 1 millió km-re tervezi. Egy belső égésű motor esetében néhány százezer km után már szükségessé válhat a motorfelújítás és egyes alkatrészek cseréje is borítékolható pl. katalizátor, turbófeltöltő, tengelykapcsoló stb.

A szomorú magyar valóság ráadásul az, hogy az egyre korosodó magyar gépjárműállomány karbantartására sokan nem figyelnek oda. (Nyugat-Európában általában akkor válnak meg az autóktól, amikor már viszonylag drágává válik a karbantartás az ottani munkadíjak miatt. A magyar szervizdíjakkal még rentábilisan fenntartható autókat aztán itthon használják még 1(-2) évtizedig, hogy aztán az autó új életet kezdjen valamelyik afrikai országban.)

Sokan inkább „kiüttetik” a szűrőt, csak ne kelljen rá költeni. Az AdBlue-ügy kapcsán is megugrott az igény ennek a rendszernek a szoftveres kiiktatására, ami szomorú jelenség. Fogalmazhatunk úgy, hogy ezt a nemtörődömséget sajnos „mi szívjuk meg”, a mi városaink levegőminősége romlik jelentősen.

Egy elektromos autó esetében az idő múlása nem befolyásolja a helyi károsanyag-kibocsátást. Joggal merül fel a kérdés, hogy a hajtásra szolgáló energia honnan származik. Az energiamix zöldítése, a megújuló energia nagyobb térnyerése által a károsanyag-kibocsátás mértéke a jövőben biztosan csökkenni fog. Kissé sarkosan fogalmazva a belső égésű motoros autó egyre szennyezőbb lehet életútja során, a villanyautónál viszont van esély a javulásra. (ha már szokásos módon az áram előállításának módját vetjük a villanyautók szemére, akkor azért ne feledkezzünk meg arról, hogy a benzin és a gázolaj sem a benzinkúton terem.)

A gyenge láncszem

Az elektromos autók leggyengébb pontja kétségtelenül a lítium-ion akkumulátor, amely évről-évre degradálódik. Ez a folyamat a mérnökök által ismert jelenség, a degradáció mértéke évente 1-4% között mozog, de vannak üdítő kivételek.

A lítium akkumulátorok összetétele, energiasűrűsége folyamatosan javul és egyre tartósabb ez az alkatrész. Erre utal, hogy az eredetileg 5 éves akkumulátor garanciát az autógyártók egytől-egyig 8 évre emelték. A tapasztalat egyébként az, hogy a 10 évvel ezelőtt gyártott autók csökkent hatótávval ugyan, de a mai napig használatban vannak 60-80% körüli akkumulátor állapot mellett, de erről majd egy következő cikkben részletesen írunk.

Mit is kell egy elektromos autón szervizelni?

Mindenképpen cserélni kell a pollenszűrőt és a fékfolyadékot. Fontos szerepet tölt be a hűtőfolyadék a villanyautók részegységeinek hűtésében, ezért ezt is cserélni kell 120 ezer kilométerenként. Talán kevesen tudják, hogy a „nagy” akkumulátor mellett minden elektromos autóban van 12 voltos „kicsi” akku is, amit kb. 4 évente kell cserélni.

Mit nem kell szervizelni?

A villanyautóban nem szükséges a motorolaj és olajszűrő, a légszűrő, a benzin- vagy gázolajszűrő cseréje sem, valamint gyújtógyertya vagy izzítógyertya cseréje. Ez összességében kevesebb munkát igényel a szervizek részéről.

Tapasztaljuk ugyanakkor, hogy a szervizek egy része differenciált óradíjat alkalmaz a különböző autóknál azért, hogy a bevételkiesést kompenzálják. Az természetesen igaz, hogy a villanyautóhoz értő szakembereknek egy teljesen új területen kell jártasságot szerezniük, amely több képzésen való részvételt és nagyobb odafigyelési igényel (ezzel kapcsolatban sajnos tény, hogy a tapasztalat összegyűjtése és a tudás általánosan ismertté válása időigényes folyamat).

Mi az, amiben nincs különbség?

Akár belső égésű motoros, akár villanyautó, a futóművel kapcsolatos kiadások, feladatok ugyanazok. Nincs különbség továbbá az ablaktörlő lapátok vagy a gumiabroncsok elhasználódása között sem.

Mi a helyzet a fékekkel?

Mivel a villanyautók és a hibridek lassításkor és fékezéskor az energia-visszatáplálást részesítik előnyben, a hagyományos fékrendszer igénybevétele sokkal kisebb. Így a fékbetétek és a féktárcsák cseréje is csak sokkal ritkábban válik szükségessé. Tapasztalatok szerint teljesen átlagos dolog, hogy egy villanyautónál 100 ezer km megtétele előtt nemhogy a féktárcsák cseréje, de a fékbetétek cseréje sem merül fel.


Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.01.14 19:00

Azt hiszem elvesztettük Bátyót is:-(
Ilyen lippsi csőcselék közé nem is jön vissza .... :-P

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.01.13 19:18

Úgy látom Bátyó, még mindig olvas :-P

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.01.12 20:48


Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.01.12 18:06

Éééés!  Nem hazudnak! :-P




A kormány befagyasztotta hat alapvető élelmiszer árát


"Hat termék esetében - kristálycukor, búzafinomliszt, napraforgó-étolaj, sertéscomb, csirkemell és a 2,8%-os tehéntej - esetében beavatkozunk az árának az alakulásába" - közölte Facebook-videóban Orbán Viktor.

A döntés a szerdai kormányülésen született meg, amelyen a miniszterelnök szerint a járványügyi kérdések mellett az áremelkedéssel is foglalkoztak.

A fenti termékek árát a tavaly október 15-i szintre csökkentik vissza, február elsejétől minden üzletben ezen az áron lehet őket megvásárolni