Név Majercsik Tamás
Becenév tomajer
Honlap http://hallotaxi.hu
Taxitársaság: Plus Taxi

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.01.21 06:28

Erősen kétséges, de nem lehetetlen.
Viszont egyáltalán honnan tudná, mennyi idős?
Kért tőle igazolványt a végén? :-)
Ettől még a sztori sajnos alapjaiban igaz lehet ...  csak kicsit ki van színezve, hátha ütősebb lesz.

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.01.20 12:22


Nem, nem tévesztettem el a topicot 🤪

Nézzük, mik a gyenge láncszemek és mitől van könnyebb dolga annak, aki elektromos autót szervizeltet

Az alábbi cikkben annak jártunk utána, hogy mennyiben más egy villanyautó szervizigénye a belső égésű motoroshoz képest.

A szerzők: Bagaméry Zoltán és dr. Barczi Veronika, Elektromos Autó Akadémia alapítói

Összetettség

A villanyautó összességében kevesebb karbantartást igényel, mint egy hagyományos autó, ami a merőben más hajtásláncból adódik. Míg egy elektromos autó hajtáslánca kb. 20 kopó-forgó alkatrészt tartalmaz, addig egy belső égésű motoros autóé ennek a többszörösét. Magában a villanymotorban csupán 2 db csapágy van, míg egy belső égésű motorban ott vannak a kopásra hajlamos hengerfalak, dugattyúgyűrűk, szelepek, forgattyústengely, vezérműtengelyek és a komplett vezérmű is, hogy csak a legismertebb részeit említsem.

Az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások miatt a benzines és dízel járművek csak tovább bonyolódnak, pl. a hihetetlenül összetetté váló kipufogórendszer miatt. Egy példa: egy dízel kipufogórendszerben régen érzékelő sem volt, ma már több mint 15 érzékelővel és több működtetőelemmel (pl. AdBlue adagolószelep) van ellátva a károsanyag-kibocsátás kontrollálása érdekében.

A meghibásodás lehetősége pedig egyenesen arányos a motorok összetettségével. A villanymotorok esetében nem kell attól tartani, hogy elkopik valami a motorban, így az autó futásteljesítményének már gyakorlatilag alig van hatása a hajtásláncra.

A kopó-forgó alkatrészek élettartamának meghosszabbítása érdekében folyamatos olajozás szükséges. Ilyen kenőanyag minimális mennyiségben a villanyautókban is van, de annak cseréje vagy utántöltése is ritkábban szükséges, így a fáradt olaj kezelése is nagyságrendekkel kisebb környezetterhelést jelent.

Az idő vasfoga

Az elektromos autók hajtáslánca szinte elnyűhetetlen. A Tesla legújabb villanymotorját 1 millió km-re tervezi. Egy belső égésű motor esetében néhány százezer km után már szükségessé válhat a motorfelújítás és egyes alkatrészek cseréje is borítékolható pl. katalizátor, turbófeltöltő, tengelykapcsoló stb.

A szomorú magyar valóság ráadásul az, hogy az egyre korosodó magyar gépjárműállomány karbantartására sokan nem figyelnek oda. (Nyugat-Európában általában akkor válnak meg az autóktól, amikor már viszonylag drágává válik a karbantartás az ottani munkadíjak miatt. A magyar szervizdíjakkal még rentábilisan fenntartható autókat aztán itthon használják még 1(-2) évtizedig, hogy aztán az autó új életet kezdjen valamelyik afrikai országban.)

Sokan inkább „kiüttetik” a szűrőt, csak ne kelljen rá költeni. Az AdBlue-ügy kapcsán is megugrott az igény ennek a rendszernek a szoftveres kiiktatására, ami szomorú jelenség. Fogalmazhatunk úgy, hogy ezt a nemtörődömséget sajnos „mi szívjuk meg”, a mi városaink levegőminősége romlik jelentősen.

Egy elektromos autó esetében az idő múlása nem befolyásolja a helyi károsanyag-kibocsátást. Joggal merül fel a kérdés, hogy a hajtásra szolgáló energia honnan származik. Az energiamix zöldítése, a megújuló energia nagyobb térnyerése által a károsanyag-kibocsátás mértéke a jövőben biztosan csökkenni fog. Kissé sarkosan fogalmazva a belső égésű motoros autó egyre szennyezőbb lehet életútja során, a villanyautónál viszont van esély a javulásra. (ha már szokásos módon az áram előállításának módját vetjük a villanyautók szemére, akkor azért ne feledkezzünk meg arról, hogy a benzin és a gázolaj sem a benzinkúton terem.)

A gyenge láncszem

Az elektromos autók leggyengébb pontja kétségtelenül a lítium-ion akkumulátor, amely évről-évre degradálódik. Ez a folyamat a mérnökök által ismert jelenség, a degradáció mértéke évente 1-4% között mozog, de vannak üdítő kivételek.

A lítium akkumulátorok összetétele, energiasűrűsége folyamatosan javul és egyre tartósabb ez az alkatrész. Erre utal, hogy az eredetileg 5 éves akkumulátor garanciát az autógyártók egytől-egyig 8 évre emelték. A tapasztalat egyébként az, hogy a 10 évvel ezelőtt gyártott autók csökkent hatótávval ugyan, de a mai napig használatban vannak 60-80% körüli akkumulátor állapot mellett, de erről majd egy következő cikkben részletesen írunk.

Mit is kell egy elektromos autón szervizelni?

Mindenképpen cserélni kell a pollenszűrőt és a fékfolyadékot. Fontos szerepet tölt be a hűtőfolyadék a villanyautók részegységeinek hűtésében, ezért ezt is cserélni kell 120 ezer kilométerenként. Talán kevesen tudják, hogy a „nagy” akkumulátor mellett minden elektromos autóban van 12 voltos „kicsi” akku is, amit kb. 4 évente kell cserélni.

Mit nem kell szervizelni?

A villanyautóban nem szükséges a motorolaj és olajszűrő, a légszűrő, a benzin- vagy gázolajszűrő cseréje sem, valamint gyújtógyertya vagy izzítógyertya cseréje. Ez összességében kevesebb munkát igényel a szervizek részéről.

Tapasztaljuk ugyanakkor, hogy a szervizek egy része differenciált óradíjat alkalmaz a különböző autóknál azért, hogy a bevételkiesést kompenzálják. Az természetesen igaz, hogy a villanyautóhoz értő szakembereknek egy teljesen új területen kell jártasságot szerezniük, amely több képzésen való részvételt és nagyobb odafigyelési igényel (ezzel kapcsolatban sajnos tény, hogy a tapasztalat összegyűjtése és a tudás általánosan ismertté válása időigényes folyamat).

Mi az, amiben nincs különbség?

Akár belső égésű motoros, akár villanyautó, a futóművel kapcsolatos kiadások, feladatok ugyanazok. Nincs különbség továbbá az ablaktörlő lapátok vagy a gumiabroncsok elhasználódása között sem.

Mi a helyzet a fékekkel?

Mivel a villanyautók és a hibridek lassításkor és fékezéskor az energia-visszatáplálást részesítik előnyben, a hagyományos fékrendszer igénybevétele sokkal kisebb. Így a fékbetétek és a féktárcsák cseréje is csak sokkal ritkábban válik szükségessé. Tapasztalatok szerint teljesen átlagos dolog, hogy egy villanyautónál 100 ezer km megtétele előtt nemhogy a féktárcsák cseréje, de a fékbetétek cseréje sem merül fel.


Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.01.14 19:00

Azt hiszem elvesztettük Bátyót is:-(
Ilyen lippsi csőcselék közé nem is jön vissza .... :-P

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.01.13 19:18

Úgy látom Bátyó, még mindig olvas :-P

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.01.12 20:48


Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.01.12 18:06

Éééés!  Nem hazudnak! :-P




A kormány befagyasztotta hat alapvető élelmiszer árát


"Hat termék esetében - kristálycukor, búzafinomliszt, napraforgó-étolaj, sertéscomb, csirkemell és a 2,8%-os tehéntej - esetében beavatkozunk az árának az alakulásába" - közölte Facebook-videóban Orbán Viktor.

A döntés a szerdai kormányülésen született meg, amelyen a miniszterelnök szerint a járványügyi kérdések mellett az áremelkedéssel is foglalkoztak.

A fenti termékek árát a tavaly október 15-i szintre csökkentik vissza, február elsejétől minden üzletben ezen az áron lehet őket megvásárolni



Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.01.11 13:50

Kolozsvári Szalonna és Hir-Telen Beszólunk

g01Spa26 nsmahotaflc0h8ó. Úgy tudom, hogy különösebben nincs probléma a humorérzékemmel, legfeljebb néha nem találom meg egyből, de ez az írásmű jobban felhúzott, mint a Mészáros-Várkonyi lakodalom menüje, vagy dr. Várkonyi minősíthetetlen bestsellere. Vagy megannyi drónfelvétel a miniszterelnöki dinasztia hatvanpusztai kacsalábáról. Vagy éppen a fővezér tetszőleges azonnali válasza a parlamentben hozzá intézett azonnali kérdésekre. A sors iróniája, hogy történetesen élőben követtem azt a szerdai közös ellenzéki sajtótájékoztatót, amely most apropót szolgáltatott a Fidesz mimózalelkű cselédhadoszlopának, hogy egy névtelen cikkben Rogán ráöntse az epéjét az ún. baloldali szivárványkoalícióra, és már akkor meggyőződésem volt, hogy miután világosan elhangzott, hogy csak a sajtótájékoztató témájához kapcsolódóan lehet kérdezni (az ellenzék népszavazási kezdeményezése), és a sajtófőnök valóban ehhez is tartotta magát, csak idő kérdése lesz, hogy mikor születik meg az első mártírkodó felháborodás arról, hogy a mocskos baloldal nem tartja újságírónak a fideszes cselédeket. Azzal együtt is, hogy az én elképzeléseimnek és a politikusokkal szemben támasztott elvárásaimnak egyáltalán nem felelt meg az, ami történt, az, ahogyan Péterfi Judit lekeverte a kérdéseket, mert azt gondolom, hogy egy választott politikusnak, akármilyen oldali is legyen, kutyakötelessége minden körülmények között megtisztelni az újságírókat azzal, hogy válaszra méltatja, a legtöbb ellenzéki politikus helyében én is öklendezve hajtanám el a vérbe ezeket a takonygerincű szalagmunkásokat, akik hatalomban tartják ezt a rezsimet.Borzasztón utálom, hogy ezt le kell írnom, hiszen ez sehogy nem egyeztethető össze semmivel, amit demokráciáról, jogállamról, normális társadalmi viszonyokról, sajtó- és egyéb szabadságjogokról gondolok, de az a helyzet, hogy ezek a közmédia meg a KESMA bugyraiban pártszolgálatot teljesítő figurák, akik pénzért az anyjukat is lejáratnák, akik a gerincüket, a lelkiismeretüket, az újságírói szakma presztízsét júdáspénzre váltották, akik bármilyen garantáltan pervesztes hazugságot képesek leírni, akik bárkinek a magánéletébe szaros csizmával hajlandóak belegyalogolni, akik bárkiről bármit hajlandóak leírni akkor is, ha becsületet sértenek, hazudnak, nem újságírók. És mert nem újságírók, ekként érdemes viszonyulni hozzájuk.Egyszerűen nem lehet eleget hangsúlyozni: ezek a cselédek biztosítják Orbán hatalmát, ezek végzik el azt a munkának nem nevezhető munkát, amitől tisztességes ember gyomra felfordul, ezek hazudják el, vagy írják át a tényeket és hülyítik, butítják, uszítják, fanatizálják a társadalmat. Ezek azok, akik az Orbán-rezsim fennállásának 12. évében a baloldaltól féltik a sajtószabadságot, és nem sül le a bőr a képükről. Akiknek van pofájuk leírni, hogy kérdezni sem engedik őket, nem válaszolnak nekik, hogy nem állnak ki a sajtó elé, hogy fölényesen és arrogánsnak bánnak velük. Ezek, akik hatalomban tartják azt az embert, aki lassan 15 éve (amiből 12. éve az ország első embereként) nem hajlandó valódi újságírói kérdésekre válaszolni, aki csak az alákérdező cselédeinek hajlandó nyilatkozni, aki leféknyúzoz mindenkit, aki nem őt szolgálja, hanem az újságírói szakmáját űzi tisztességesen, aki változatos módszerekkel iszkol el a kínos kérdések elől, és aki csak azért vállalta be, hogy évente egyszer kiáll a sajtó elé (mármint azon sajtóorgánumok elé, akiket egyáltalán beengednek a színe elé), hogy ott is fölényeskedve, arrogánsan megalázza a kérdezőket, és ne lehessen azt mondani, hogy lassan 15 éve egyetlenegyszer sem volt bátorsága kiállni a kritikus nyilvánosság elé.

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.01.09 20:39

Basszus, és csak jönnek, jönnek szembe....

Aszonttad Magyarok vagyunk.  én úgy látom Türkök, vagy kipcsakok ....   legalábbis a mai Magyar kormány szerint:

Imádjuk, a kis diktátorokat, ott keleten ...  vagyis nem mi ...  ti! :-(


Magyarország támogatja a türk külügyminiszterek összehívását a kazah helyzet miatt

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2022.01.09 20:20

Nna egy utolsó.
Már az oldal neve, léte is elgondolkoztató!!!

Kijózanító adatok: mérlegen az Orbán-kormány teljesítménye