Név Majercsik Tamás
Becenév tomajer
Honlap http://hallotaxi.hu
Taxitársaság: Plus Taxi

Felhasználó hozzászólásai

Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic

Hozzáadva: 2018.02.15 18:40

Mint akik jóvégezték dógukat ! :-(




Mint akik jóvégezték dógukat ! :-(

Mégsem lesz taxis tarifaemelés?

Egy szervezet mentő ötlettel állt elő. A többiek nem olyan lelkesek.

Nincs még lejátszva a taxis tarifaemelésről szóló vita. A fővárossal folytatott tárgyalás után az Európai Taxis Egyesület azt közölte: a taxikon a reklám elhelyezése kiválthatja a tarifaemelést, mivel azzal pluszbevételhez juthatnak a fuvarozók.

A szervezet közleménye szerint megállapodtak abban, hogy nem emelik a tarifákat, mert annak nincs kidolgozott mértéke. Emellett egyetértettek abban, hogy növelni kell a taxisok bevételét, ehhez elengedhetetlenül szükséges a járműveken elhelyezett reklámok engedélyezése.

Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes közleményben reagált erre. A városvezető azt közölte: az egyeztetésen az Európai Taxis Egyesület kivételével és a Budapest Taxi részbeni egyetértésével a taxisok és a fuvarszervezők, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara képviselői ismételten a tarfiaemelésre tettek javaslatot. Egybehangzóan rögzítették továbbá, hogy a későbbiekben a taxisok költségcsökkentését célzó – akár konkrét jogszabály-módosítást tartalmazó – javaslatot dolgoznak ki.

„A fővárosnak nem kitűzött célja a tarifaemelés, de ha a taxisok egyértelmű többsége annak módjával és mértékével egyetért, és azt a BKIK-val közösen kezdeményezik, nem fogja meggátolni” – írta a főpolgármester-helyettes.

Elutasította azt a javaslatot is, hogy reklámokat helyezzenek el a járműveken. „A taxikon elhelyezhető reklámok engedélyezése tekintetében a Főváros álláspontja alapvetően változatlan, azaz a jelenlegi egységes, letisztult megjelenést értéknek tekinti, azon nem kíván változtatni” – áll a közleményben.

Az egyesület szerint a taxisszervezetek egyetértenek abban is, hogy a Budapest Airport nem tartja be a taxisrendeletet, ezért a BKK-nak fel kell szólítania a repteret, hogy az érkezési oldal fedett részén minden taxinak tegye biztosíthatóvá az utasok elérését.

Az MTI ezzel kapcsolatban megkereste a Liszt Ferenc-repülőtér üzemeltetőjét. Hardy Mihály kommunikációs igazgató azt közölte, hogy a Budapest Airport minden szempontból betartja és lehetőségeihez képest betartatja a budapesti taxisrendeletet. A repülőtér teljes mértékben elégedett a jelenlegi taxitársaság szolgáltató tevékenységével, ezért a mostani rendszeren nem kívánnak változtatni.

A főváros is reagált a repülőtéri taxizással kapcsolatban. „A Budapesti Airport Zrt. magánterületén működő taxidroszt státuszának megváltoztatására a Főváros nem rendelkezik hatáskörrel, annak használata tőlünk független, pályázati úton elnyert vagyon értékű jog. A repülőtér más taxisok általi használhatóságának feltételeit a BKK, a Budapest Közút és BA Zrt. közötti háromoldalú megállapodás tartalmazza, mely megállapodás módosításának lehetőségét – amennyiben lesz erre vonatkozóan egységes javaslat – természetesen megvizsgáljuk” – áll Szeneczey Balázs közleményében.

A vitában megszólalt Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója is. Facebook-posztjában arra hívta fel a figyelmet, hogy a mostani vita megint nem ad választ arra, hogy „rengeteg a csaló hiéna, állandóak a szabálytalanságok, és nincs megfelelő erejű ellenőrzés, hatósági fellépés”. És azt sem oldja meg, hogy közös fővárosi taxiapp és a részmunkaidős taxizást ösztönző (legális Uber) rendszer híján csúcsidőben kevés a taxi Budapesten. Ezek megoldása nélkül szerinte nem születhet jó taxiszabályozás.

Vitézy Dávid
20 órája ·

1. A tarifaemelés kapcsán a passzív fővárosi hozzáállás szerintem nem helyes, a Fővárosi Önkormányzat hatósági ármegállapítóként az utasok érdekeit is figyelembe kell vegye - nem múlhat kizárólag a taxisokon, az ő kezdeményezésükön a tarifa emelése, ha azt egy fővárosi jogszabály és nem a piac határozza meg. Amikor az árakról tárgyalnak a taxisok érdekképviseletei a Fővárossal, akkor ott a Főváros dolga lenne az utasok képviselete.

2. Helyes a főváros álláspontja a reklámok kapcsán: nagy hiba volna visszatérni a reklámmal borított taxik korába.

3. A két legfontosabb, alapvető problémára a mostani vita egyáltalán nem ad választ:
- rengeteg a csaló hiéna, állandóak a szabálytalanságok, és nincs megfelelő erejű ellenőrzés, hatósági fellépés;
- kevés a taxi Budapesten csúcsidőben, mert (1) nincs közös fővárosi taxiapp, (2) a szabályok a részmunkaidős, csúcsidei terhelést segítő taxizást nem ösztönzik (az Uber-féle modell taxiszabályozáson belüli, legalizált formája hiányzik).

Ezen problémák megoldása nélkül jó taxiszabályozás nem születhet.

Budapest portál | Folytatódtak az egyeztetések a taxisokkalAz Európai Taxis Egyesület által kiadott közleményben foglaltak pontosítása, illetve a hiteles tájékoztatás érdekében az alábbiakat rögzítem:budapest.hu
Az eredeti:

Újabb javaslat, a drosztrendelet módosítására.


....
....
....

A Budapes Airport Zrt. (BA) 2006. március 30-án sajtónyilatkozatot tett közzé, mely szerint a Ferihegyi repülőtér színvonalának javítása érdekében gyökeres változásokat tervez a reptéri taxi-szolgáltatás területén. (1. sz. melléklet) A BA elképzelései szerint nyilvános pályáztatást követően egyetlen személyszállító társasággal kötne szerződést a reptéri utas-felvételre. A BA ezzel egy időben infrastrukturális fejlesztéseket is végre kíván hajtani a terminálok előtt.
A Budapest főváros közterületein a taxiállomások létesítéséről használatának és üzemeltetésének rendjéről szóló 59/1999. (XI. 18.) Főv. Kgy. rendelet (a továbbiakban: R.) jelenlegi szabályozása szerint a fővárosi közterületeken lévő taxiállomások üzemeltetését a Fővárosi Közgyűlés által erre a célra alapított Taxiállomás Kht. feladata. Az R. 10. § (1) bekezdése azonban lehetőséget ad arra is, hogy amennyiben a közterület üzemeltetésével kapcsolatos feladatokat – önkormányzati rendeletet kivéve – jogszabály alapján más gazdálkodó szervezet köteles ellátni, vagy a közterület használatának jellege, illetve a közterülettel határos létesítményekkel összefüggő fokozott biztonsági követelmények azt indokolják, a Taxiállomás Kht. megállapodást köthessen az üzemeltetést végző gazdálkodó szervezettel a taxiállomás létesítéséről, fenntartásáról, működtetéséről és megszüntetéséről.
A BA ezen jogszabályi lehetőséggel élve kívánja a tervezett fejlesztéseit megvalósítani. Az általuk vázolt elképzelések technikai és irányítási elemei megegyeznek a nagyobb világvárosok repülőterein, vasútállomásain már működő korszerű taxi-szolgáltatási rendszerekkel. Az R. jelenlegi (a hagyományosnak tekinthető taxiállomás-használatot alapul vevő) szabályai azonban nem minden esetben felelnek meg ezeknek a korszerűbb követelményeknek, ezért szükségessé vált az R. megfelelő módosítása.
Az elfogadásra javasolt rendelet-tervezet (2. sz. melléklet) részletesen szabályozza, hogy a Taxiállomás Kht. és a speciális közterületen lévő taxiállomás üzemeltetési feladatait átvevő gazdálkodó szervezet között kötendő megállapodás esetén milyen, az általános szabályoktól eltérő előírások érvényesülnek, és ennek megfelelően a felek a megállapodásban milyen feltételekben állapodhatnak meg. Eszerint az R.-ben pontosan megjelölt esetekben a speciális közterületen lévő taxiállomások különleges szabályozása eltérhet az R.-nek a hagyományos taxiállomás-használatra vonatkozó egyes rendelkezéseitől, de egyúttal maga az R. szabályozza az eltérés módját és mértékét is. Az R. tehát rögzíti azokat a kereteket, amelyek között az új taxiállomás-használati rendszer igényeit is kielégítő tartalmú megállapodás köthető. Lehetővé válik ezáltal, hogy a kiemelt területeken színvonalasabb taxi-szolgáltatás valósuljon meg a pályázati úton kiválasztott, magasabb minőséget vállaló kizárólagos szolgáltatók igénybevételével, valamint korszerű utas-irányítási infrastruktúra kiépítésével és működtetésével.

Azóta szomorúan kell tapasztalnunk, hogy a taxisdroszt helyzete, a körülötte uralkodó állapotok nem változtak, tehát nem sikerült megvalósítani mindazt, ami miatt a rendelet módosítását a Közgyűlés elfogadta. A kialakult helyzetet jól írja le két cikk, amelyek a ferihegyi taxi szolgáltatás állapotát mutatja.

...

....


Pl:

Nyomozás a ferihegyi taxis drosztok ügyében

Staudt Gábor, a Jobbik országgyűlési képviselője: - Én is ennyit tudok róla, hogy elrendelték a nyomozást. Nyilván az ügynek a hátterét, mint feljelentő, ismerem. Remélhetőleg az ügyészség és a bíróság még jobban meg fogja ismerni! Itt két mondatban arról van szó, hogy valamit a főváros a saját cégén, a taxiállomás-kezelő kft-n keresztül úgy adott ingyenesen üzemeltetésbe a Ferihegy Airport Zrt.-nek, hogy az több száz millió forintot beszedett utána, és a fővárosnak meg semmi nem jött ebből vissza, csak a problémák, hogy az emberek egy rendelt taxiból már az utóbbi időben nem is nagyon tudtak kiszállni, vagy beszállni. És egyáltalán, méltatlan ez a helyzet egy nemzetközi repülőtérhez, és egy ország fővárosához.
Ha nagyon keresel, itt a hallotaxin megtalálod :-)
Visszaállítottam a színt :-)

Előléptem sofőrszervezetté :-)

Még nincs napirenden a taxitarifa emelése a fővárosban, de alighanem lesz emelt díj

....

....

.....

Lapunkat az egyeztetések után megkereste egy másik sofőrszervezet – akik azonban nem szakszervezetként működnek – az ETE-től, egészen más véleménnyel. Képviselőjük határozottan kijelentette: szükség lenne tarifaemelésre. Szerinte a reklám ötlete lényegében kivitelezhetetlen. Az csupán megint a fuvarszervezőknek lesz jó, s nem hoz olyan eredményt, mint amit az ETE szeretne. Egy-egy hirdető ugyanis nem fog egyenként a taxisokkal szerződést kötni, azt a fuvarszervezőnél teszi majd meg 500-600 autóra. Ennek így lenne ugyanis értéke egy hirdető számára. A befolyt pénz ezek után aligha kerül majd vissza tartósan a taxisokhoz – magyarázta. Az lehet, hogy az első hónapokban kapnak némi kedvezményt a tagdíjakból, de “mérget mernék rá venni, hogy ez később elsikkad”. Így véleménye szerint a reklám felvetése egy halott ötlet.

E szerint nagyon úgy tűnik, hogy szinte lehetetlen igazságot tenni a felek között.

A polgármesteri hivatal délutáni közleménye szerint a széleskörű egyeztetésen az ETE kivételével, amely szervezettel részben a Budapest Taxi is egyetértett “a taxisok, a fuvarszervezők, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara képviselői egybehangzóan, ismételten a tarifa emelésre tettek javaslatot.” Ez pedig arra utal, hogy nagyon az emelés iránya haladnak a dolgok. Az önkormányzat pedig nem tűnik megengedőnek a reklámötlettel kapcsolatban, hiszen úgy fogalmaznak, hogy a jelenlegi egységes, letisztult megjelenést “értéknek tekintik”, azon nem kívánnak változtatni.

A reptéri helyzettel kapcsolatban is kifejti álláspontját a helyhatóság. Rámutatnak, hogy a Budapesti Airport (BA) Zrt. magánterületén működő taxidroszt státuszának megváltoztatására a főváros nem rendelkezik semmilyen hatáskörrel, hiszen annak használata tőlük független. A repülőtér más taxisok általi használhatóságának feltételeit a BKK, a Budapest Közút és BA Zrt. közötti háromoldalú megállapodás tartalmazza, mely megállapodás módosításának lehetőségét – amennyiben lesz erre vonatkozóan egységes javaslat – megvizsgálják.

Az ETE elképzeléseit egyébként Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatójának délutáni közleménye húzta keresztbe. Az MTI-nek azt jelezte, hogy a Budapest Airport minden szempontból betartja és lehetőségeihez képest betartatja a budapesti taxisrendeletet. A repülőtér teljes mértékben elégedett a jelenlegi taxitársaság szolgáltató tevékenységével.

Úgy tudjuk ezek után van még lesz még egy egyeztetés mintegy három hét múlva, de a főváros a kérdést március végén le akarja zárni.

Konkrétan, a Sapkát, előretolt éknek használva, ma megpróbálták ellehetetleníteni a tarifaemelést ...
A sok fejlövésükről, nem nyilatkoznék....  mert szinte mind vagy hülyeség, vagy sajnos megvalósíthatatlan :-(