Felhasználó hozzászólásai
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2018.02.15 22:00
De zanzásítva, ha elfogadják az ő feltételeiket, akkor támogatják a tarifaemelést ...
Persze ezt negyedórában kifejtve ... :-P
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2018.02.15 20:39
A Főpolgármester nem mondja, hogy ne emeljünk ... ezt, az európai taxis egyesület mondja.
Persze kizárólag a taxisok érdekében! :-)
És valahogy, a Bp Taxi hirtelen nagyon a kebelére ölelte, ezt a valamikori szépreményű, és igen radikális, a fuvarszervezőkkel szemben kemény fellépést ígérő szervezetet .....
Mintha, egytálból "cseresznyéznének" éppeg :-(
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2018.02.15 20:33
Idézet következik:
A Főpolgármesteri Hivatal az alábbi közleményt adta ki szerdán:
"Az Európai Taxis Egyesület által kiadott közleményben foglaltak pontosítása, illetve a hiteles tájékoztatás érdekében az alábbiakat rögzítem:
Ma délelőtt 10 órakor - a fővárosi taxirendelet módosítása tárgyában - széleskörű egyeztetés zajlott le a Fővárosban a taxisokkal, melynek keretében - az Európai Taxis Egyesület kivételével és a Budapest Taxi részbeni egyetértésével - a taxisok és a fuvarszervezők, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara képviselői egybehangzóan, ismételten a tarfia emelésre tettek javaslatot.
Egybehangzóan rögzítették továbbá, hogy a későbbiekben a taxisok költségcsökkentését célzó - akár konkrét jogszabály-módosítást tartalmazó - javaslatot dolgoznak ki.
A taxikon elhelyezhető reklámok engedélyezése tekintetében a Főváros álláspontja alapvetően változatlan, azaz a jelenlegi egységes, letisztult megjelenést értéknek tekinti, azon nem kíván változtatni." - közölte a főpolgármesteri hivatal.
Azt is írták, hogy a Budapesti Airport Zrt. magánterületén működő taxidroszt státuszának megváltoztatására a Fővárosnak nincs hatásköre, annak használata tőlük független, pályázati úton elnyert vagyon értékű jog. A repülőtér más taxisok általi használhatóságának feltételeit a BKK, a Budapest Közút és BA Zrt. közötti háromoldalú megállapodás tartalmazza, mely megállapodás módosításának lehetőségét - amennyiben lesz erre vonatkozóan egységes javaslat - megvizsgálják.
A dr. Szeneczey Balázs főpolgármester- helyettes által jegyzett közlemény végén rögzítik: a Fővárosnak nem kitűzött célja a tarifaemelés, de ha a taxisok egyértelmű többsége annak módjával és mértékével egyetért, és azt a BKIK-val közösen kezdeményezik, nem fogja meggátolni.Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2018.02.15 18:40
Mint akik jóvégezték dógukat ! :-(
Téma: Mi lesz ebből? A taxisok nem kérnek az általános tarifaemelésből
Hozzáadva: 2018.02.15 18:32
Mint akik jóvégezték dógukat ! :-(
Téma: Mi lesz ebből? A taxisok nem kérnek az általános tarifaemelésből
Hozzáadva: 2018.02.15 18:15
Téma: Mi lesz ebből? A taxisok nem kérnek az általános tarifaemelésből
Hozzáadva: 2018.02.15 12:35
Mégsem lesz taxis tarifaemelés?
Egy szervezet mentő ötlettel állt elő. A többiek nem olyan lelkesek.
Nincs még lejátszva a taxis tarifaemelésről szóló vita. A fővárossal folytatott tárgyalás után az Európai Taxis Egyesület azt közölte: a taxikon a reklám elhelyezése kiválthatja a tarifaemelést, mivel azzal pluszbevételhez juthatnak a fuvarozók.
A szervezet közleménye szerint megállapodtak abban, hogy nem emelik a tarifákat, mert annak nincs kidolgozott mértéke. Emellett egyetértettek abban, hogy növelni kell a taxisok bevételét, ehhez elengedhetetlenül szükséges a járműveken elhelyezett reklámok engedélyezése.
Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes közleményben reagált erre. A városvezető azt közölte: az egyeztetésen az Európai Taxis Egyesület kivételével és a Budapest Taxi részbeni egyetértésével a taxisok és a fuvarszervezők, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara képviselői ismételten a tarfiaemelésre tettek javaslatot. Egybehangzóan rögzítették továbbá, hogy a későbbiekben a taxisok költségcsökkentését célzó – akár konkrét jogszabály-módosítást tartalmazó – javaslatot dolgoznak ki.
„A fővárosnak nem kitűzött célja a tarifaemelés, de ha a taxisok egyértelmű többsége annak módjával és mértékével egyetért, és azt a BKIK-val közösen kezdeményezik, nem fogja meggátolni” – írta a főpolgármester-helyettes.
Elutasította azt a javaslatot is, hogy reklámokat helyezzenek el a járműveken. „A taxikon elhelyezhető reklámok engedélyezése tekintetében a Főváros álláspontja alapvetően változatlan, azaz a jelenlegi egységes, letisztult megjelenést értéknek tekinti, azon nem kíván változtatni” – áll a közleményben.
Az egyesület szerint a taxisszervezetek egyetértenek abban is, hogy a Budapest Airport nem tartja be a taxisrendeletet, ezért a BKK-nak fel kell szólítania a repteret, hogy az érkezési oldal fedett részén minden taxinak tegye biztosíthatóvá az utasok elérését.
Az MTI ezzel kapcsolatban megkereste a Liszt Ferenc-repülőtér üzemeltetőjét. Hardy Mihály kommunikációs igazgató azt közölte, hogy a Budapest Airport minden szempontból betartja és lehetőségeihez képest betartatja a budapesti taxisrendeletet. A repülőtér teljes mértékben elégedett a jelenlegi taxitársaság szolgáltató tevékenységével, ezért a mostani rendszeren nem kívánnak változtatni.
A főváros is reagált a repülőtéri taxizással kapcsolatban. „A Budapesti Airport Zrt. magánterületén működő taxidroszt státuszának megváltoztatására a Főváros nem rendelkezik hatáskörrel, annak használata tőlünk független, pályázati úton elnyert vagyon értékű jog. A repülőtér más taxisok általi használhatóságának feltételeit a BKK, a Budapest Közút és BA Zrt. közötti háromoldalú megállapodás tartalmazza, mely megállapodás módosításának lehetőségét – amennyiben lesz erre vonatkozóan egységes javaslat – természetesen megvizsgáljuk” – áll Szeneczey Balázs közleményében.
A vitában megszólalt Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója is. Facebook-posztjában arra hívta fel a figyelmet, hogy a mostani vita megint nem ad választ arra, hogy „rengeteg a csaló hiéna, állandóak a szabálytalanságok, és nincs megfelelő erejű ellenőrzés, hatósági fellépés”. És azt sem oldja meg, hogy közös fővárosi taxiapp és a részmunkaidős taxizást ösztönző (legális Uber) rendszer híján csúcsidőben kevés a taxi Budapesten. Ezek megoldása nélkül szerinte nem születhet jó taxiszabályozás.
Vitézy Dávid
·1. A tarifaemelés kapcsán a passzív fővárosi hozzáállás szerintem nem helyes, a Fővárosi Önkormányzat hatósági ármegállapítóként az utasok érdekeit is figyelembe kell vegye - nem múlhat kizárólag a taxisokon, az ő kezdeményezésükön a tarifa emelése, ha azt egy fővárosi jogszabály és nem a piac határozza meg. Amikor az árakról tárgyalnak a taxisok érdekképviseletei a Fővárossal, akkor ott a Főváros dolga lenne az utasok képviselete.
2. Helyes a főváros álláspontja a reklámok kapcsán: nagy hiba volna visszatérni a reklámmal borított taxik korába.
3. A két legfontosabb, alapvető problémára a mostani vita egyáltalán nem ad választ:
- rengeteg a csaló hiéna, állandóak a szabálytalanságok, és nincs megfelelő erejű ellenőrzés, hatósági fellépés;
- kevés a taxi Budapesten csúcsidőben, mert (1) nincs közös fővárosi
taxiapp, (2) a szabályok a részmunkaidős, csúcsidei terhelést segítő
taxizást nem ösztönzik (az Uber-féle modell taxiszabályozáson belüli,
legalizált formája hiányzik).
Ezen problémák megoldása nélkül jó taxiszabályozás nem születhet.
Budapest portál | Folytatódtak az egyeztetések a taxisokkalAz Európai Taxis Egyesület által kiadott közleményben foglaltak pontosítása, illetve a hiteles tájékoztatás érdekében az alábbiakat rögzítem:budapest.huTéma: Mi lesz ebből? A taxisok nem kérnek az általános tarifaemelésből
Hozzáadva: 2018.02.15 10:32
Újabb javaslat, a drosztrendelet módosítására.
....
....
....
A
Budapes Airport Zrt. (BA) 2006. március 30-án sajtónyilatkozatot tett
közzé, mely szerint a Ferihegyi repülőtér színvonalának javítása
érdekében gyökeres változásokat tervez a reptéri taxi-szolgáltatás
területén. (1. sz. melléklet) A BA elképzelései szerint nyilvános
pályáztatást követően egyetlen személyszállító társasággal kötne
szerződést a reptéri utas-felvételre. A BA ezzel egy időben
infrastrukturális fejlesztéseket is végre kíván hajtani a terminálok
előtt.
A Budapest főváros közterületein a taxiállomások létesítéséről
használatának és üzemeltetésének rendjéről szóló 59/1999. (XI. 18.)
Főv. Kgy. rendelet (a továbbiakban: R.) jelenlegi szabályozása szerint a
fővárosi közterületeken lévő taxiállomások üzemeltetését a Fővárosi
Közgyűlés által erre a célra alapított Taxiállomás Kht. feladata. Az R.
10. § (1) bekezdése azonban lehetőséget ad arra is, hogy amennyiben a
közterület üzemeltetésével kapcsolatos feladatokat – önkormányzati
rendeletet kivéve – jogszabály alapján más gazdálkodó szervezet köteles
ellátni, vagy a közterület használatának jellege, illetve a
közterülettel határos létesítményekkel összefüggő fokozott biztonsági
követelmények azt indokolják, a Taxiállomás Kht. megállapodást köthessen
az üzemeltetést végző gazdálkodó szervezettel a taxiállomás
létesítéséről, fenntartásáról, működtetéséről és megszüntetéséről.
A
BA ezen jogszabályi lehetőséggel élve kívánja a tervezett fejlesztéseit
megvalósítani. Az általuk vázolt elképzelések technikai és irányítási
elemei megegyeznek a nagyobb világvárosok repülőterein, vasútállomásain
már működő korszerű taxi-szolgáltatási rendszerekkel. Az R. jelenlegi (a
hagyományosnak tekinthető taxiállomás-használatot alapul vevő)
szabályai azonban nem minden esetben felelnek meg ezeknek a korszerűbb
követelményeknek, ezért szükségessé vált az R. megfelelő módosítása.
Az
elfogadásra javasolt rendelet-tervezet (2. sz. melléklet) részletesen
szabályozza, hogy a Taxiállomás Kht. és a speciális közterületen lévő
taxiállomás üzemeltetési feladatait átvevő gazdálkodó szervezet között
kötendő megállapodás esetén milyen, az általános szabályoktól eltérő
előírások érvényesülnek, és ennek megfelelően a felek a megállapodásban
milyen feltételekben állapodhatnak meg. Eszerint az R.-ben pontosan
megjelölt esetekben a speciális közterületen lévő taxiállomások
különleges szabályozása eltérhet az R.-nek a hagyományos
taxiállomás-használatra vonatkozó egyes rendelkezéseitől, de egyúttal
maga az R. szabályozza az eltérés módját és mértékét is. Az R. tehát
rögzíti azokat a kereteket, amelyek között az új taxiállomás-használati
rendszer igényeit is kielégítő tartalmú megállapodás köthető. Lehetővé
válik ezáltal, hogy a kiemelt területeken színvonalasabb
taxi-szolgáltatás valósuljon meg a pályázati úton kiválasztott, magasabb
minőséget vállaló kizárólagos szolgáltatók igénybevételével, valamint
korszerű utas-irányítási infrastruktúra kiépítésével és működtetésével.
Azóta szomorúan kell tapasztalnunk, hogy a taxisdroszt helyzete, a körülötte uralkodó állapotok nem változtak, tehát nem sikerült megvalósítani mindazt, ami miatt a rendelet módosítását a Közgyűlés elfogadta. A kialakult helyzetet jól írja le két cikk, amelyek a ferihegyi taxi szolgáltatás állapotát mutatja.
...
....