Felhasználó hozzászólásai
Téma: Mi lesz ebből? A taxisok nem kérnek az általános tarifaemelésből
Hozzáadva: 2018.02.16 14:25
A Budapest taxi legújabb, sajtóközleménye.
Pár órán belül tele lesz vele a sajtó.
Innovatívak, mint a Horváth Csaba volt:-)
Természetesen megvan word doksiban is, de annyi hejessírási hiba volt benne, hogy a felét aláhúzta, így azt nem fotóznám ide be nektek:-) de felteszem linkként, hogy mindenki kinyomtathassa, és a feje alá tehesse :-)
"Nemet mond a Budapest Taxi a tarifaemelésre!”
Az utazó közönség és a Fővárosi polgárok hangját is meg kell hallani!
Megkérdeztük partnereinket és az utazóközönség nemet mond a tarifa emelésre! Társaságunk a szakmai egyeztetéseken kiemelte, tekintettel arra, hogy a tarifa emelés mértéke, módja tekintetében nincs egységes álláspont az érdekképviseletek és a fuvarközvetítők között, illetve mert nem áll rendelkezésre megfelelő hatástanulmány, ezért nem támogatja a tarifaemelést.
A tarifaemeléstől sokkal fontosabbnak tartjuk és ezért kezdeményeztük, hogy a Btk. büntethetővé tegye a hatósági ár megsértését, ezáltal még szigorúbban fel lehessen lépni az utasokat megkárosító taxisokkal szemben. Fontos visszaszerezni az utazó közönség bizalmát és emelni kell a szolgáltatás színvonalát!
Egyetértünk az Európai Taxis Egyesület kezdeményezésével, hogy ne tiltsa a Fővárosi vezetés a taxikon elhelyezhető reklámokat. A reklámokból plusz bevétele lehet a taxis vállalkozóknak. Elfogadhatatlan a Fővárosi vezetés érvelése, hogy arculatilag nem támogatja a reklámok elhelyezését, miközben a BKV buszok, villamosok, állomások reklám elhelyezése nem tiltott.
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területe állami tulajdon, melynek kezelője jelenleg a Budapest Airport Zrt. A Budapest Főváros területén kialakított taxiállomások üzemeltetésének a joga a Budapest Közút Zrt-t illeti meg!
A 31/2018. (IV. 18.) Főv. Kgy. rendelet 9. § (2) bekezdése és a 10. §-ában foglaltak szerint a Budapest Közút Zrt. a repülőtér, mint közforgalmú létesítmény esetében, a terület üzemeltetését végző gazdálkodó szervezettel szerződést köthet a taxiállomás üzemeltetésére. A jogszabály szerint a Budapest Közút Zrt.-nek nem kötelező átengedni egyetlen egy budapesti taxiállomás üzemeltetési lehetőségét sem. Amennyiben még is szerződést köt akkor a szerződött félnek - jelen esetben a Budapest Airport Zrt.-nek egyenlő feltételeket kell biztosítani a taxi-szolgáltatásokat igénybe vevő utasoknak függetlenül attól, hogy melyik szolgáltatóval kívánnak utazni.
Jelenleg a repülőtéren keresztül Budapestre látogató utasokat, ha taxit rendelnek jelentős hátrány, kényelmetlenség éri, mert a repülőtér érkezési csarnokától csak távolabbi ponton tudják a szolgáltatást megkapni, míg a BA. Zrt-vel kapcsolatban álló szerződéses taxi szolgáltató gépjárművei közvetlenül a csarnok bejáratánál kaptak helyet.
Szeneczey Balázs Főpolgármester-helyettessel történt egyeztetésen az érdekképviseletek és a jelen levő fuvarközvetítők közül többen is kérték, hogy a rendelet előírásának megfelelő utas-felvételi pont biztosítása azonnal történjen meg és vizsgálják felül, hogy szükséges-e fenntartani a jelenlegi szerződéses állapotot, mert az kizárólag csak a jelzett rendeletben megjelenő speciális taxiállomás üzemeltetéséért díjat szedő üzemeltető érdekeit szolgálja.
A speciális taxiállomás üzemeltetés jogát a Főváros tulajdonában lévő Budapest Közút Zrt. ingyenesen engedte át, és így az évi 100 000 000- Ft-ot meghaladó bevételből a Főváros egyáltalán nem profitálhat!
Budapest 2018. 02.16.
Oravecz Nándor
ügyvezető
Téma: Mi lesz ebből? A taxisok nem kérnek az általános tarifaemelésből
Hozzáadva: 2018.02.16 14:06
És az enyém szebb is lett :-P
Téma: Mi lesz ebből? A taxisok nem kérnek az általános tarifaemelésből
Hozzáadva: 2018.02.16 13:30
Téma: Mi lesz ebből? A taxisok nem kérnek az általános tarifaemelésből
Hozzáadva: 2018.02.16 12:29
Szépen lassan eljutottunk odáig, hogy el kéne törölni a fix tarifát, amiért 20 éve küzdöttünk.
GRATULÁLOK SAPKA!
Remélem mindenki látja, kik kardoskodnak e mellett, kik lájkolják ezeket a hozzászólásokat?
Van
a szakmánknak egy rétege, aki mindig is a többieken élősködött (most is
ezt teszi) Ők ugyan nem érik el a 12%-ot, de közelítik.
Nem emlékeznek rá, hogy miattuk volt húsz évig maximált tarifa.
És a 150.- os másik oldali szerencsétlenek miatt ... Ök egészítik ki a hiénák, 4-5%-át 12-re) meg nem is lehetett rajta emelni.
Újra ezt szeretnék elérni.
Mert hisz nekik tök mindegy mennyi a hivatalos tarifa. Úgyis beárazzák az utast, és aszerint viszik, amit kinéznek belőle.
Nekik teljesen rendben lenne, ha mi megint 150.-el járnánk! :-(
Én a vitát befejeztem.
A szavazás eddigi állása el lett küldve a Tarlóséknak.
Aztán úgy döntenek ahogy jónak látják.
Szerintem, a 88-12-es arány egyértelmű. A 650 szavazat egy nap alatt, szintén.
Köszönöm mindenkinek aki szavazott, és elmondta a véleményét.
Téma: Mi lesz ebből? A taxisok nem kérnek az általános tarifaemelésből
Hozzáadva: 2018.02.16 09:26
Téma: Mi lesz ebből? A taxisok nem kérnek az általános tarifaemelésből
Hozzáadva: 2018.02.16 07:40
Téma: Mi lesz ebből? A taxisok nem kérnek az általános tarifaemelésből
Hozzáadva: 2018.02.16 07:29
Valóban így lehet, mert én csak bátortalanul megjegyeztem a fészen, hogy:
Id Bors Valér Mindennek és mindenkinek van ára ugye ....
Id Bors Valér 30 ezüst
Majercsik Tamás Meg egy szép merci használatra
Csertek Roland Irigy vagy? Napok ota figyelem a kommentjeidet Tomajer, de nalam kihuztad a gyufat. Te senkihazi, hanyszir voltal te targyalni barhol is???! Azon kivul, h eljottel fotozni, barhol is mint "nagy kepviselo" megjelentel??
Annyira okos, es hozzaerto va...Bővebben
István Csertek Milyen használatra te hajléktalan?
Amire én csak ennyit tudtam reagálni:
Majercsik Tamás István Csertek Örökbe Sapi?
Vigyázz, ne hagyj benne semmit ami a tied, mert ha viszik, nem kérdezik, mi, kié?!? :-P
Nem tudom, a blaháról elláttak e-é annak idején a reptérig ... mert most ugye ellátnak ...
De azokat a gyönyörű passátokat is vitte a lízingcég, amikor a szinesnek már nem kellettek ... tök mindegy volt, hogy a kolléga fizette rendesen a részleteket ... mert szineséktől az a lóvé nem ment tovább!
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2018.02.15 22:00
De zanzásítva, ha elfogadják az ő feltételeiket, akkor támogatják a tarifaemelést ...
Persze ezt negyedórában kifejtve ... :-P
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2018.02.15 20:39
A Főpolgármester nem mondja, hogy ne emeljünk ... ezt, az európai taxis egyesület mondja.
Persze kizárólag a taxisok érdekében! :-)
És valahogy, a Bp Taxi hirtelen nagyon a kebelére ölelte, ezt a valamikori szépreményű, és igen radikális, a fuvarszervezőkkel szemben kemény fellépést ígérő szervezetet .....
Mintha, egytálból "cseresznyéznének" éppeg :-(
Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic
Hozzáadva: 2018.02.15 20:33
Idézet következik:
A Főpolgármesteri Hivatal az alábbi közleményt adta ki szerdán:
"Az Európai Taxis Egyesület által kiadott közleményben foglaltak pontosítása, illetve a hiteles tájékoztatás érdekében az alábbiakat rögzítem:
Ma délelőtt 10 órakor - a fővárosi taxirendelet módosítása tárgyában - széleskörű egyeztetés zajlott le a Fővárosban a taxisokkal, melynek keretében - az Európai Taxis Egyesület kivételével és a Budapest Taxi részbeni egyetértésével - a taxisok és a fuvarszervezők, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara képviselői egybehangzóan, ismételten a tarfia emelésre tettek javaslatot.
Egybehangzóan rögzítették továbbá, hogy a későbbiekben a taxisok költségcsökkentését célzó - akár konkrét jogszabály-módosítást tartalmazó - javaslatot dolgoznak ki.
A taxikon elhelyezhető reklámok engedélyezése tekintetében a Főváros álláspontja alapvetően változatlan, azaz a jelenlegi egységes, letisztult megjelenést értéknek tekinti, azon nem kíván változtatni." - közölte a főpolgármesteri hivatal.
Azt is írták, hogy a Budapesti Airport Zrt. magánterületén működő taxidroszt státuszának megváltoztatására a Fővárosnak nincs hatásköre, annak használata tőlük független, pályázati úton elnyert vagyon értékű jog. A repülőtér más taxisok általi használhatóságának feltételeit a BKK, a Budapest Közút és BA Zrt. közötti háromoldalú megállapodás tartalmazza, mely megállapodás módosításának lehetőségét - amennyiben lesz erre vonatkozóan egységes javaslat - megvizsgálják.
A dr. Szeneczey Balázs főpolgármester- helyettes által jegyzett közlemény végén rögzítik: a Fővárosnak nem kitűzött célja a tarifaemelés, de ha a taxisok egyértelmű többsége annak módjával és mértékével egyetért, és azt a BKIK-val közösen kezdeményezik, nem fogja meggátolni.