Név Majercsik Tamás
Becenév tomajer
Honlap http://hallotaxi.hu
Taxitársaság: Plus Taxi

Felhasználó hozzászólásai

Téma: ??? - ??? Budapest Taxi Holding - fúziós topic

Hozzáadva: 2018.02.24 17:21

Azt az általánost azért kérjük majd :-)

A Nissan is betör az önvezető autók piacára

A Nissan japán autógyártó felveszi a versenyt az Uberrel és más technológiai cégekkel azáltal, hogy megteszi első lépéseit az autonóm szállítási szolgáltatások üzemeltetőinek területén.



A Nissan japán technológiai partnervállalatával, a DeNA-val karöltve márciusban kezdi el az Easy Ride nevű robottaxi-szolgáltatás tesztelését, amely először a Tokiótól délnyugatra található Jokohama városában lesz elérhető, és amit a felhasználók valós körülmények között próbálhatnak majd ki.

Az Easy Ride-ot, amelyet a gyártó 2020 elején tervez piacra dobni Japánban, egy olyan, kerekeken guruló komplett felhasználói élménnyé kívánják tenni, ahol egyetlen mobilprogrammal lehet mindent megcsinálni, a szállítóeszköz megrendelésétől kezdve az úti cél meghatározásán át a fizetésig. Ajánlott helyszíneket – például éttermeket – is betáplálnak a rendszerbe, így az autó akár városnézésre is használható lesz.

Az utasok biztonsága érdekében távolról figyelik a járműveket, valamint több nyelven nyújtanak tájékoztatást. A szolgáltatást a tömegközlekedés kiegészítőjeként tervezik bevezetni, így az a várakozások szerint nagyban segíteni fogja az agglomeráció fejlődését és felpezsdíti a városi életet.

„Tudatában vagyunk annak, hogy időbe fog telni, hogy szolgáltatóvá váljunk, de mindenképpen szeretnénk csatlakozni ehhez a szegmenshez olyan partnerekkel, akik szakértők a területen” – mondta Hiroto Saikawa, a Nissan főigazgatója a Reutersnek adott interjúban.

Piaci szakértők szerint az előkelő autonóm taxi-szolgáltatás létrehozása segítheti a Nissan törekvéseit az olyan nagyobb versenytársakkal szemben, mint az Uber.

„Azáltal, hogy prémium terméket árul, a Nissan megengedheti magának, hogy többet számoljon fel a szolgáltatásért és potenciálisan enyhítsen egy olyan jövedelmezőségi nyomást, amellyel akkor szembesülne, ha például az Uber-ével megegyező szolgáltatást próbálna lenyomni az emberek torkán, csak alacsonyabb áron” – fogalmazott Jeremy Carlson, az IHS Markit autóipari elemzője.

Az autógyártók arra törekednek, hogy hasznot húzzanak az autómegosztó szolgáltatások egyre növekvő népszerűségéből. Az IHS Markit arra számít, hogy az autonóm járművek globális értékesítése 2040-re több mint 33 millióra emelkedik a 2021-re jósolt 51 ezer darabról.

A Nissan 2010-ben, Leaf modelljével lépett be az elektromos autók piacára, amely az első olyan tisztán elektromos meghajtású autó volt, ami nagy tételben került forgalomba. A vállalat korai támogatója volt az önvezető járműveknek, és 2013-ban ígéretet tett arra, hogy 2020-tól teljesen autonóm autókat is forgalmaz.

Bár a vállalat egyre több modelljébe építi be az automatizált autópálya vezetési funkciókat és az önparkolási lehetőségeket, a riválisok is egyre fejlettebb önjáró funkciókat építenek be autóikba. Hogy csak néhány példát említsünk:

  • A Mercedes-Benz tulajdonában lévő Daimler tavaly áprilisban jelentette be, hogy együttműködésre lépett a Robert Bosch autóipari alkatrész beszállító vállalattal, hogy az évtized végére sorozatgyártásra érett, vezető nélküli járműveket fejlesszenek ki. A BMW ugyanezen okból kifolyólag szövetségre lépett az Intel és az Israel Mobileye chip gyártójával. A projekthez később a Fiat is csatlakozott. A Daimler és a BMW aztán nemrég közölte, hogy autómegosztó szolgáltatásainak egyesítésére készül.
  • A Ford tavaly éve elején jelentette be, hogy a következő öt évben egymilliárd dollárt fektet be az Argo AI nevű pittsburgh-i székhelyű, mesterséges intelligenciával foglalkozó cégbe, a befektetés célja pedig az, hogy kifejlesszék a Ford virtuális vezetőrendszerének szoftverét, amit a Ford 2021-től érkező önvezető autójában terveznek majd használni.
  • A Peugeot francia autógyártó együttműködik a bostoni székhelyű nuTonomy tech céggel, hogy közösen teszteljenek önvezető autókat Szingapúrban.

Forrás: Reuters / Kitekintő

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2018.02.23 20:37

Nem akárkinek szólt be Orbán Viktor

  Nem akárkinek szólt be Orbán Viktor



Mivel a legújabb vitázási szokások szerint már kevésbé divat elolvasni a megvitatandó cikkeket, idebiggyesztek az elejére egy amolyan „vezetői összefoglalót”.

Tehát.

A közmédia kikukázott egy 2009-es tanulmányt, aminek szerzője Nils Muiznieks, az Európa Tanács emberi jogi biztosa. Az elsőként a Hirado.hu-n megjelenő írást a közmédia úgy adta elő, mintha abban a jogi biztos egy új embertípus, a homo sorosensus megalkotásáról értekezett volna. Ez annyira megtetszett Orbán Viktornak, hogy beemelte évértékelő beszédébe, így az a Soros-migrációs rész egyik legfontosabb eleme lett. Csakhogy Nils Muiznieks a 2009-es írásában valójában Orbán Viktorékról értekezett, őket nevezte homo sorosensusnak, vagyis egy olyan politikusi gárdának, akik Nyugaton tanulva, a Nyugat demokratikus mintáit követve leválthatják Közép-Európában a homo sovieticust, nálunk például az MSZP-t.

Így aztán Orbán Viktor saját évértékelő beszédében Orbán Viktornak szólt be.

Ennyi volna az összefoglaló, a poén lelőve, de azért jöjjenek a részletek.

Induljunk az eredeti cikktől, ami itt érhető el. A szerző, az ET emberjogi főbiztosa a berlini fal leomlásának huszadik évfordulójára született írásában arról értekezik, hogy a kommunizmus összeomlásakor abban reménykedtek: legkésőbb az EU-csatlakozás vagy a NATO-tagság idejére a volt szocialista országokban már ott lesz az új elit – őket nevezi homo sorosensusnak –, akik egy rövid átmenet után átvehetik a hatalmat a kommunista maradványhatalomtól, amiből eddigre már csak porladó, jól elzárt kupac marad.

Nils Muiznieks részletesen leírja, hogy milyen ez a reményteli új, posztkommunista elit: a „homo sorosensus” a Közép-európai Egyetemen (a CEU-n) vagy Nyugaton (Angliában vagy az Egyesült Államokban) tanul, aktívan részt vesz a megreformált közép- és kelet-európai gazdasági és politikai életben, mi több, egy átmeneti időszakot követően a Soros embertípus nemzedéke megszerzi a legtöbb politikai, gazdasági és kulturális hatalmi pozíciót.

Muiznieks eztán szomorúan beismeri, hogy semmi sem úgy alakult, ahogy remélték. Merthogy a kommunisták túléltek, átöltöztek demokratába, és nem, hogy marginális szereplői csupán a közéletnek, hanem egyenesen ők irányítanak. Történt mindez, mert a gazdasági válság a feje tetejére állította a világot, ráadásul a rendszerváltás nevű átmenetek megteremtették a lehetőséget, hogy a kommunisták meggazdagodjanak, majd a pénzükkel és kapcsolati tőkéikkel újraépítsék a hatalmukat.

Ismerős? Bizony-bizony, ez tűpontos leírása a magyar helyzetnek 2009-ben, ahol a homo sovieticus Medgyessy Péter, Gyurcsány Ferenc hatalmát nyögi a nép, míg a homo sorosensus Orbán Viktor még nem tudott odaérni a hatalomhoz, holott Soros Györgyék ezt addigra már nagyon szerették volna.

Ebből sikerült a közmédiának kihoznia azt, hogy az ET emberi jogi biztosa szerint Soros-embertípust kell létrehozni, és ez ugyan hosszabb ideig fog tartani, mint gondolták, de nem ajdák fel, és tovább dolgoznak rajta. 

Amire aztán Orbán Viktor is rávetődött, hogy évértékelőjében már így fogalmazzon:

„Aztán a napokban a Soros-hálózat egyik főideológusa, az Európa Tanács emberjogi főbiztosa elkottyantotta, hogy titokban már évekkel ezelőtt meghirdették a Soros-féle embertípus kitenyésztésének programját, ahogy ők szerényen mondják, ha én ki tudom mondani: a homo sorosensust, ami magyarul annyit tesz, Soros-féle embertípus. S rájöttem, hogy onnan nézve mi, bennszülöttek, akiknek van saját hazájuk, saját kultúrájuk, saját vallásuk, amihez ráadásul foggal-körömmel ragaszkodunk, nos, mi a sorosok nézőpontjából reménytelen, átformálhatatlan egyedek vagyunk.”

Szóval a közmédia csúnyán megvezette Orbán Viktort, aki ennek hatására ország-világ előtt lelkesen szólt be saját magának. Amúgy az eredeti tanulmányban erre is van szakkifejezés: homo pragmaticus.

Téma: 25 éve történt, a \"skálás gyilkosság\"

Hozzáadva: 2018.02.23 17:30

Több milliót kaphat a magyar sorozatgyilkos

Farkas György Farkas György

újságíró. 2018. 02. 15. 08:12

Komoly kártérítésre számíthat a négy ember haláláért felelős Bene László.

A skálás gyilkosként elhíresült férfi 20 éves büntetése két éve lejárt, mégsem engedték szabadon, hamarosan a rácsok mögött válhat milliomossá. Bene László ügyvédje a Borsnak azt mondta, ügyfele a börtönkörülmények miatt hamarosan többmilliós kártalanításra számíthat.

Noha családja eladta a lakást, amibe szabadulása után költözött volna, de az ügyvéd szerint a kártalanítási eljárás után jelentősen javulnak védence életkörülményei, amit a feltételes szabadlábra helyezésről döntő bíróság is pozitívan értékelhet.

Bene a börtönben szociális munkásnak tanul, ha elhagyhatná a börtönt, az új szakmájában helyezkedne el.

A skálás gyilkost 1996-ban ítélték életfogytiglanra, ami az akkori szabályok értelmében 20 évet jelentett. 2016 óta félévente felülvizsgálják ügyét, hogy  alkalmas-e visszailleszkedni a társadalomba. Eddig azért nem engedték ki, mert nem tanúsított megbánást, soha nem kért bocsánatot áldozatai hozzátartozóitól.

Korábban a fogva tartását felülvizsgáló szakértők, köztük pszichológusok nem tartották valószínűnek, hogy Bene szabadulása után törvénytisztelő életmódot folytatna.

Fordulatot remél az életfogytiglanra ítélt skálás gyilkos Az 1994 óta börtönben ülő Bene Lászlónak még munkát is szereztek szerettei, ha kiengednék.

Bene László társával, Donászi Aladárral öt év alatt 40 millió forintot rabolt, és négy embert ölt meg. 1992-ben közösen rabolták ki a Skála pénzszállító autóját, miközben az egyetemista kocsikísérőt megölték. Abban az évben lőgyakorlatot tartottak, ahol megzavarta őket két vadász, velük is végeztek. 1994-ben fogták el őket, Bene társa 2001-ben öngyilkos lett a rácsok mögött.

Fegyverrel halna meg a sorozatgyilkos Bene László Szerinte nyugodtan ki lehetne őt engedni a börtönből. Közönnyel magyarázta az elkövetett gyilkosságokat. etőfihez hasonló halált szán magának”, az lenne hozzá méltó, ha „csatában”, „fegyveresen” halna meg. De azt gondolja, nyugodtan vissza lehetne őt engedni a társadalomba, nem ártana senkinek.


A most futó leafek is újonnan lettek betaxizva.
Igaz, más céllal.

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2018.02.23 11:15

Fixtarifa ügyben akár igazad is lehet sajnos.
De lássuk be, Bp-en, a jobboldal, sokáig nem fog választást nyerni, tehát ezzel meg kell majd birkóznunk.
De bízzunk benne, ahogy a Tarlóst is meg lehetett győzni, úgy, ha már nem ellenzékben lesznek, akkor az újakat is meg lehet.

Az Uber, az egy hülyeség.  Nem fogják nekik azt mondani, hogy gyertek, itt nem kell betartani a szabályokat :-)
Ha meg betartják a szabályokat, mint a taxify, akkor ninbcs velük baj.
Ha meg a ránk vonatkozó szabályokat módosítják úgy, hogy mondjuk nekünk se kelljen taxaméter, hanem a kereslet kínálat arányában mi is pillanatról pillanatra változtathatjuk a tarifánkat ...   hááát, azért asszem az összes taxis a fél kezét odaadná! :-)

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2018.02.23 10:41

Délnyugat középen ...hmmm..   az olyan Horvátország, Szlovénia? :-)

Szóval, középbalos vagy :-)
To'od, miél, délebb, minné nyugatabb, annál komcsibb! :-)

Félre­értelmezik a közlekedési táblákat a robotautók

Egy kutatási projekt megerősítette, hogy az autonóm gépkocsik tévesen interpretálhatják a közlekedési táblákat.

A Princeton és a Purdue Egyetem munkatársai a tudományos anyagukban bemutatták, hogy mennyire egyszerűen be lehet csapni az önállóan közlekedő közúti járművekbe beszerelt rendszereket. A projekt neve Deceiving Autonomous Cars with Toxic Signs (Darts) volt.

A szakemberek szerint egy ilyen jellegű támadás 90 százalékban sikeres lehet, még akkor is, ha a fejlesztők nem tekinthetnek be az adott algoritmus forráskódjába. Külön érdekesség volt, hogy a programban még a Kentucky Fried Chicken (KFC) egyik tábláját is felhasználták, hogy a képfelismerő megoldásokat megtévesszék és azt az érzetet keltsék, hogy valójában egy Stop-tábláról van szó. Gyakran az is elég volt, ha minimálisan módosítottak egy táblát vagy annak színeit. A gépi tanulási algoritmusnak már ilyenkor is gyakran téves döntést hozott. Sőt, ami még meglepő volt, hogy a septében elkészített, a valóságban nem is létező táblák szintén megtévesztették a rendszereket.


Ezek a dolgok azért is fontosak, mert az életben sem mindig tökéletesek a körülmények, gyakran sérülhetnek meg például vandalizmus miatt a közlekedési táblák, miként az időjárási körülmények is komoly mértékben befolyásolhatják a szenzorok működését.


A táblákat többféle távolságból, szögből és magasságból kipróbálták
Tavaly augusztusban már kiderült, hogy egyszerűen megtéveszthetők az autonóm autók. A Washingtoni, a Michigani, a Stony Brook és a Berkeley Egyetem tudósaiból álló csoport rájött arra, hogy elegendő a közlekedési táblákat, illetve azok egyes részeit vagy betűit egyszerűen leragasztani és így máris téves információk jutnak el az önállóan közlekedő gépkocsikhoz. A Sony 2017 októberében egy új CMOS képszenzort jelentett be. A 7 megapixeles chippel akár 160 méterről is képes felismerni egy közlekedési táblát a járműben lévő vezetést segítő rendszer.

Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2018.02.23 08:19

Mondjuk így nézve, olyan büszke senki nem lehet :-(


Téma: Az örökzöld politika újra!!! (csak itt!!) :D

Hozzáadva: 2018.02.23 08:12

Mutatós grafika: