Felhasználó hozzászólásai
Téma: A gondolat megszületésétől, a VISZONTLÁTÁSIG !
Hozzáadva: 2007.04.23 10:05
Nem vicc volt csak nem olvastad végig figyelmesen! Miből adnám? A MAXIMÁLT TARIFÁBÓL!!! Az nappal 240ft/km éjjel pedig 336ft/km! És megválogatnám, hogy kinek! Olvass figyelmesebben!!!
Téma: A gondolat megszületésétől, a VISZONTLÁTÁSIG !
Hozzáadva: 2007.04.22 15:29
Ricsikém én pedig nem szívesen járnék 160ft/km-el!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A 200ft/km-hez kellene párosulnia a 75%-os kihasználtságnak. Minimum! Miután ez alatt járunk nagyon sokat és a kihasználtság is csak 50-60% ha minden jól megy, ezért vannak nehézségeink!
A kedvezményekről meg annyit, hogy elvittem a fényképezőgépem megjavíttatni, de csak azt tudták megállapítani, hogy a javítása többe kerülne, mint amennyit ér a gép. Tehát csak hiba megállapítás volt. Ez kb 1 órát vett igénybe és ezért kellett fizetnem 5000ft-ot (ÖTEZER FORINTOT!!!!!). A szervíz alapterülete kb 10 négyzetméter volt. Egy számítógép és 3 kisméretű műszer volt a felszerelés. A falra nagybetűkkel volt kiírva, hogy rezsi óradíj megkezdett óránként 5000ft. Van 4 ilyen hiba megállapítása egy nap a fószernek és mehet is haza. Még nem javított semmit. Ja, hogy neki ezt a szakmát meg kellett tanulnia! Nekem meg a térképet kell megtanulnom!
A maximált tarifából szívesen adnék kedvezményt nappal max 10%-ot éjjel max 20%-ot, de nagyon megválogatnám, hogy kinek.
Téma: A gondolat megszületésétől, a VISZONTLÁTÁSIG !
Hozzáadva: 2007.04.21 14:14
Valahogy mindig a létszámra lyukadunk ki! Ezért írtam ebben a topikban már régebben, hogy létszám, tarifa, droszt. Ez a sorrend! De a létszámkérdést is valahogy magunknak kéne megoldani!
A kedvezmény ebben a formában és ilyen mértékben ahogy most működik nem elfogadható! Ráadásul, ha a rádkényszerített kedvezményt nem akarod érvényesíteni, tehát visszaadod a felvett címet, jön a bünti! Ez elfogadható?
Téma: A gondolat megszületésétől, a VISZONTLÁTÁSIG !
Hozzáadva: 2007.04.21 13:48
Helló attus!
Szerintem teljesen jól látod a dolgot és gondolom értetted is amit leírtam. Valóban a fuvarszervező irodák túlszabályzottak. Ezzel persze nem azt akarom mondani én sem, hogy szabályokra nincs szükség! De ezek a szabályok nem a mi könnyebb munkavégzésünket szolgálják. Ez a túlszabályozottság mind azt a célt szolgálja, amit dézé is leírt és nem értek vele egyet, hogy a piacon forgó pénzt minnél több felé lehessen elosztani. Mindenkinek aki taxizással foglalkozik jusson egy kicsi. Nem baj, ha ez nem elég, csak jusson, hogy az illető így vagy úgy, de a piacon maradjon és fizessen tagdíjat. Ezekkel a szabályokkal próbálnak meg nagyjából mindenkiből egyformát faragni.
A kialakult szabályok szolgálják pl azt is, hogy az utasok szinte kényszerítve legyenek a telefonálásra, ha taxizni akarnak. Kialakult egy olyan helyzet, hogy ha valaki taxizni akar azt telefonálás nélkül már el sem tudja képzelni. Köszönhető ez a szerintem elvtelen kedvezményeknek. "Ha telefonálsz akkor olcsóbb, ha sokszor hívsz mégolcsóbb, ha céges vagy mégolcsóbb...." Történik ez azért így, mert a cégvezetők cégszinten gondolkodnak és nem egyénekre lebontva. Ők cégszerűen adják a kedvezményeket, amit nekünk egyénenként kell elszenvednünk.
Azzal sem értek egyet, amit szintén dézé írt, hogy az árak kialakításába közvetve beleszólnak a taxisok. Ha a fuvarszervező iroda által kiajánlott ár nem megfelelő akkor oda nem fizet tagdíjat. Az igazság az, hogy a túl magas és szabályozatlan létszám miatt nem lehet olyan alacsony árat kiajánlani amire ne lenne valaki aki jelentkezne. Bármilyen olcsón ajánlanak ki egy fuvart, valaki biztos el fogja vinni, miközben bele sem gondol abba, hogy a sokmilliós munkaeszközét amit 6, 7, 8, 10 éves részletre vásárolt milyen gyorsan, nyereség nélkül nullára írja. A taxisok túlnyomó többsége nem gondolkodik ilyen szinten. Csak az érdekli, hogy ma meglegyen a bevétel. Hogy holnap és azután mi lesz azzal nem foglalkozik.
Megreformálni ezt a piacot egyik napról a másikra és párbeszéd nélkül nem lehet. Az a baj, hogy párbeszédet csak a mi oldalunk akar. A másik oldalról talán most el lehetne kapni egy szálat, ha dézé is úgy gondolná. Ha nem anyázunk egymással, talán sikerülhetne és közeledhetnének egymáshoz az álláspontok. Valóban talán minket is meg kéne hallgatni, mert mint gyakorló taxisok talán mi is értünk valamit ehhez a szakmához.
Téma: A gondolat megszületésétől, a VISZONTLÁTÁSIG !
Hozzáadva: 2007.04.21 06:19
Tisztelettel és örömmel olvasom soraidat, mert egyszerű lehülyézésen kívül értelmesen kifejted véleményed, mégha az nem is egyezik az enyémmel vagy miénkkel. Valóban lényegesen eltér a véleményünk sok dologban, de ez az oldal pontosan azért jött létre, hogy végre legalább megpróbáljunk beszélgetni egymással és az anyázást hagyjuk másokra.
Abban igazad van, hogy mindenki a saját maga szerencséjének a kovácsa. Abban is igazad van, hogy a gondjaink megoldását nem várhatjuk másoktól. Abban viszont nincs igazad, hogy nem a fuvarszervező irodák alakítják az árakat. Sajnos a taxisoknak nem sok, úgyis mondhatnám semmi beleszólása nincs ebbe. Vagy elfogadjuk az általatok kialakított árakat, vagy nem fizetünk tagdíjat. Ez a felfogás szerintem erősen váltotatásra szorul. Valóban igazodni kell az árakkal a piac igényeihez, de nem olyan áron ami már veszélyezteti a vállalkozásaink fenntartását. Én úgy gondolom, hogy nekünk gyakorló taxisoknak is lehet véleményünk az árképzésről és miután ezt a rendszert mi üzemeltetjük a saját pénzünkön és ebben a rendszerben a fizetését mindenki a mi általunk befizetett pénzből kapja, a véleményünknek teret kéne kapnia. Természetesen nem gondolom úgy, hogy a fuvarszervező irodáknak tönkre kéne menniük. Sőt! A munkájukra egyre inkább szüksége lenne a taxisoknak! Ha azt a munkát végeznék amire a taxisoktól a megbízást kapják. Gondolok itt elsősorban arra a hatalmas marketing munkára, amire egyénekre lebontva egyetlen taxisnak sem lenne se pénze se ideje se energiája. De jelen pillanatban az a helyzet, hogy a fagyi nap, mint nap visszanyal! A pénzünkét nem azt kapjuk amit szeretnénk! És ezt már szóvátenni sem tudjuk, mert ezért is szankciókat kapunk cserébe.
Abban is teljesen igazad van, hogy az embereknek, cégeknek egyre kevesebb pénze van taxizásra. Szerintem azonban nem az a megoldás, hogy alacsonyan tartjuk az árakat, mert így a taxizásra szánt összeg nem száz, hanem ezer felé oszlik szét. Igenis száz felé kell szétosztani, ha abból az összegből csak száz ember és családja tud kényelmesen megélni. Inkább éljen száz család jól, mint nyomorogjon ezer és várja a csodát! Ha a piac csak száz családot tud eltartani, akkor ezt tudomásul kell venni és nem mesterségesen vegetációra kényszeríteni másik ezret. És már el is jutottunk a létszámkérdéshez. Ezen a téren szerintem a fuvarszervező irodák is tehetnének a taxis vállalkozások érdekében lépéseket. Pl úgy mint a City taxi! Csak saját jogú vállakozásban lehet vele a szerződést megkötni annak aki velük akar dolgozni! Érdemes lenne utánnanézni mennyi sajátjogú taxis vállalkozás van ma Budapesten! És a létszámkérdés egy része vagy talán egésze már meg is oldódna! A piaconmaradáshoz és a nyereségesség növeléséhez a tarifához drasztikusan nem is kéne hozzányúlni! Persze kis kiigazítások azért kellenének. És ezzel nem kéne a fuvarszervező irodák bevételének csökkennie, mert egyszerűen be lehetne vezetni a teljesítmény arányos fuvarszervezői díjakat.
Nekem az a véleményem, hogy ez a rendszer ami ma működik, reformokra szorul. Ebben a formában sokáig nem lehet működtetni tovább. Ennek a reformnak lennének áldozatai is. Lehet, hogy pont én vagy valamelyik barátom, lehet, hogy valaki más. Még mindig jobban járnánk, ha mi magunk próbálnánk a nehezségeken felülkerekedni, mintha fentről törvényileg oldanák meg ezt helyettünk.
Téma: A gondolat megszületésétől, a VISZONTLÁTÁSIG !
Hozzáadva: 2007.04.20 16:04
Kedves dézé!
Egy alapvető gondolkodásbeli hibára szeretném felhívni a figyelmedet! Olyan, hogy taxitársaság ma Budapesten nincs! Illetve talán egy van, de nem igazán működik. Deffiniálni kéne mi is a jelentése a taxitársaságnak. Ma Budapesten fuvarszervező és közvetítő cégek, velük ilyen-olyan, jogilag sokszor támadható szerződésben álló taxis egyénivállalkozók és társas vállalkozások valamint e vállalkozók ill. vállalkozások alkalmazottai vannak. Amikor megfogalmaztad az írásodat, akkor taxitársaságokban gondolkodtál és mindent úgy értelmeztél, hogy a taxisok a társaságok alkalmazottai. Minden működésbeli szabályt, minden szerződést és mindent ami ma Budapesten a taxizással kapcsolatos ez alapján végeztek és úgy gondolom, hogy ha ez valójában így is lenne, akkor kiváló munkát végeznétek. De a valóság sajnos teljesen más! Egyetlen cégvezetőnek sem lenne szabad taxitársaság szinten gondolkodni, taxitársaság szinten szerződéseket kötni, taxitársaság szinten kedvezményeket adni stb., stb. Mert minden amit csináltok az egyéni vállalkozó vagy társas vállalkozó taxisokon csapódik le anyagilag. Ettől aztán úgy néz ki a dolog, hogy sajnos jelenleg "ellenségei" vagyunk egymásnak. Ettől sajnos alapvető érdekellentéteink vannak egymással szemben. És ennek adunk hangot folyamatosan. Nem biztos, hogy minden esetben a megfelelő stilisztikai és hangnemben. Meg kéne végre értenetek, hogy csúnya szóval élve a mi f@szunkkal veritek a csalánt amikor szerződésekről, tarifáról, kedvezményekről stb. beszélünk.
Ha egyetlen fuvarszervező cég sem lenne, akkor is taxiznának az emberek és a cégek. A fuvarszervező cégek egyetlen potenciális utast sem generálnak. A fuvarszervező cégnek az lenne a feladata, hogy az utcán dolgozó taxisok munkáját megkönnyítse, szolgáltatásukat a taxisok által megszabott áron kiközvetítse az utasok felé. Nem az lenne a dolga amit jelenleg csinál, hogy mindenféle ideológiákat gyártva nevetséges rendeletek és szabályok ezreit zúdítva a taxisok fejére egyre jobban ellehetetlenítik a taxisok munkáját, mindenféle korlátok közé szorítják őket és közben azt tukmálják a fejekbe, hogy "ne gondolkodj csak nyomd a pedált, tekerd a kormányt, vegyél drága autót és fizesd nekünk a tagdíjat és azt csináld amit mondunk".
Sajnos ma, amikor állami szinten egyre jobban sanyargatják a vállakozókat , ezek az alapvető érdekellentétek egyre jobban körvonalazódnak és egyre tisztábban látszanak. Én úgy gondolom a taxisoknak meg kéne tanulni vállalkozóbban gondolkodni, a fuvarszervezőknek pedig fuvarszervezőbben gondolkodni. És azt, hogy taxitársaság, azt mindkét oldalról el kéne felejteni. Taxis vállakozók és fuvarszervezők. És nem a taxisoknak kell a fuvarszervezőket kiszolgálni, hanem fordítva, hiszen mi taxisok nem kapjuk a munkát a fuvarszervező cégektől, hanem megvesszük, mégpedig úgy, hogy előre fizetünk érte! A rendszer pénztermelői és eltartói mi, a taxisok vagyunk!
Köszönettel, hogy türelmesen végigolvastad és megtisztelsz válaszoddal!
Andocsi Imre RT 095
Téma: A gondolat megszületésétől, a VISZONTLÁTÁSIG !
Hozzáadva: 2007.04.13 15:29
Ehhez nem kell tesztlap! Odamész a kiszemelthez és egy papírral és tollal és megkérdezed tőle, hogy vezet-e statisztikát arról, hogy hány napot és naponként hány órát dolgozik. Következő kérdés az, hogy vezet-e statisztikát arról, hogy mennyi a pénzforgalma és abból tételesen mikor mire mennyit költ.
- öszz bevét
-vállalkozás fenntartás -tagdíj
-járulék, adó
-drosztdíj
-taxióra
-kaukció
-illetékek
-ÚJ AUTÓ
- autó fenntartás -üzemanyag
-szervíz, javítás
-vizsgáztatások
-biztosítások
- NETTÓ JÖVEDELEM
A teljesség igénye nélkül most ennyi jutott eszembe. Lehet, hogy van olyan amit kihagytam.
Téma: A gondolat megszületésétől, a VISZONTLÁTÁSIG !
Hozzáadva: 2007.04.13 14:48
Ricsikém, ezen a harcmezőn mi mindig fegyvertelenül fogunk állni, mert ezen a harcmezőn az egyetlen fegyver a pénz! Az meg nekünk soha nem lesz annyi, mint azoknak akik a vérünket veszik nap, mint nap! Az egyetlen fegyvernek nevezhető valami az egység lenne. De amíg a taxisok nem tanulnak meg vállalkozóként gondolkodni, addig erre semmi esélyünk. Elég lenne csak egy felmérést készíteni, hogy tisztában vannak-e a vállalkozó taxisok, hogy mennyi ráfordított munkaórával mennyi a nettó keresetük. Nem a pénzforgalmuk! A nettó keresetük! Egyáltalán tisztában vannak-e vele mi az a nettó kereset? Szomorú eredmények születnének!
Téma: A gondolat megszületésétől, a VISZONTLÁTÁSIG !
Hozzáadva: 2007.03.28 13:45
Látod Zoli! Elgondolkodtató dolog, hogy hány ember jött ide erre a fórumra elmondani a véleményét akár név nélkül is. Ezért nincs nekünk egy normális érdekvédő szervezetünk! A Gyurkának lehet, hogy igaza van: "a taxisnak minden jó úgy, ahogy van!" Lehet, hogy tényleg velünk van valami nagy baj?
Téma: "MERT NYALNI CSAK ÚGY LEHET...."
Hozzáadva: 2007.03.28 13:38
De az is a felszín alatt! Még szerencse, hogy innen már csak felfelé vezet út!