Témakörök > Hírek fórumai > A gondolat megszületésétől, a VISZONTLÁTÁSIG ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
cbtaxi | 2007.05.09. 17:32:46 / # 53547 |
|
Majd ha mi is világbajnokok leszünk! :)))
Előzmény: #53544 muci 2007.05.09. 09:24:57 |
csogu | 2007.05.09. 17:08:15 / # 53546 |
Rosszabbul megy a londoni taxisoknak
Úgy látszik, a "picsogás" nem csak Magyar tulajdonság:-)
|
|
forest95 | 2007.05.09. 15:02:53 / # 53545 |
|
Úgy látszik Olaszországban és más nálunk sokkal fejletlenebb nyugateurópai országban a törvényi hiányosságok miatt még lehet korlátozni a taxisok létszámát és fixálni a tarifát. De majd, ha átveszik a mi jó magyar, fejlett és modern törvényeinket, akkor ott is megváltoztatják majd ezeket! Ezért vettek be minket az Unióba! Hát sajnos ők még nagyon elmaradottak, szinte a harmadik világgal azonos szinten vannak. Szomorú dolog ez és nagyon sokat kell még dolgoznunk, hogy "felhozzuk" őket a mi szintünkre!
Előzmény: #53544 muci 2007.05.09. 09:24:57 |
muci | 2007.05.09. 09:24:57 / # 53544 |
|
Mi mikor leszünk képesek erre?
[b]egyetlenegy kocsit sem raboltak ki az országos sztrájk miatt. 25 ezer taxi állt le tegnap reggel nyolc órától este tízig, ezzel tiltakozva az olasz kormány liberalizációs elképzelései - a vezetői engedélyek ingyenessé tétele és a taxisok számát limitáló kvóta növelése miatt.
|
Csikasz | 2007.05.05. 19:46:28 / # 53543 |
|
Tiszelt Kollégák!
Sok mindenben egyetértek Kovács Zolival és azt hiszem ezen nem is nagyon lehet csodálkozni. Én is elég régi motoros vagyok a szakmában elég sok mindent megértem az alatt a huszonöt év alatt, mióta tekerem a volánt.
Talán nem szabadna elfelejteni egy s mást a Zoli levelével kapcsolatban.
Például azt, hogy a kedvezményeket, tévedés ne essék, nem a "fuvarszervező" irodák adják a multiknak. Nem véletlenül tettem zárójelbe ezt a szép magyar szót!
A kedvezményeket mi a taxisok adjuk és az irodák továbbítják. Illetve: Csak abban az esetben léphet be valaki egy ilyen társulathoz aki bevállalja ezeket a kedvezményeket. Tehát! Ez annyit jelent, hogy megint a másik f.....-val verjük a csalánt.
Mi csendesen eltöltjük a hétvégéket, ünnepeket a családdal, azok a birkák meg szállítsák csak a kedves szerződéses kuncsaftokat vasárnap is "fillérekért".
A legmocskosabb dolognak tartom, mikor karácsony ünnepén szenteste, mikor mindenki otthon ejtőzik a családdal és hurcibáljam a tisztelt szerződéses kedvest.
Ez csak egy adalék a sok közül. Éppen ideje lenne összefognunk és megalakítanunk egy olyan szervezetet, mely igazán a mi érdekünket nézi. Az ilyen cinikus, lekezelő stílust amit a KEDVES DUDÁS Et.-úr
előadott kikérem magamnak a többiek nevében is.
Amíg én és kollegáim fizetjük az egyre sokasodó terheket, amíg nekünk kell eltartanunk egyre több léhűtőt /lásd drosztmatrica, amiért nem kapunk semmit/, addig ne nagyképűsködjön senki velünk.
Az árversenyről: Érdekes lenne, ha egy kőfaragó ár alatt dolgozna és adná el a sírköveket azzal a jelszóval, hogy ha drágábban adja nem veszi senki.
Ezen az alapon állapítsunk meg egy 50Ft.-/km-es tarifát, akkor biztosan többen ülnek be hozzánk. Nevetséges.
Szakmai továbbképzés: No igen! Ebben lehetne szerepe a "fuvarszervező" irodáknak. Természetesen nem egy újabb lehúzásra gondolok 10.-20.000-Ft.-ért.
Ha már annyira odavannak a piaci versennyel ebben segíthetnének az újonnan kezdőknek. Ne csak az legyen fontos, hogy minél többen fizessék be a tagdíjat, hanem nyújtsanak is valamit.
Létszám: Azt hiszem az ország jelenlegi helyzetét nézve, nemsokára ez nem lesz gond.
Kérdem én: Ki lesz az a fiatalember aki bevállalja a napi 14-16 órás munkaidőt szabadnap nélkül éveken át a megélhetéshez éppen elegendő keresetért. Hová lesznek a nyugdíjas korú "öreg csókák" ilyen terhek mellett. Maradunk mi, a középkorúak amíg bírjuk.
Arról nem is beszélve,hogy nem sok ember tűri el azt a sok megaláztatást amit minden nap kapunk.
Igenis egyetértek az 1.000-Ft-os alapdíjjal és azt hiszem ezzel nem vagyunk ketten. Aki megengedi magának a taxizást, igenis fizesse meg a szolgáltatás árát.
Ebben az árban benne kell lennie az összes kiadásnak, plusz a taxis keresetének.
Egy szó mint száz. A létszámgond sajnos megoldódik magától, legalábbis belátásom és élettapasztalatom szerint. Az biztos, hogy jobban meg kellene válogatni kiket engedünk soraink közé, de egyre kevesebben látnak ebben a munkában lehetőséget és fantáziát.
Nagyon örülnék, ha végre lenne becsülete ennek a szakmának megint és nem a munkanélküliek elfekvője lenne.
Üdvözlettel!
Miklós
|
Kovács Zoltán | 2007.05.02. 19:09:55 / # 53542 |
|
Kedves Zoli!
Elnézést kérek, hogy csak most jutott időm válaszolni a válaszodra. Íme a válaszom:Kedves Dudás Zoltán!
Először is szeretném megköszönni Neked, hogy Te legalább válaszra méltattad az én kis dolgozatomat. A többi kollégád sajnos nem kívánt „lealacsonyodni” hozzám, hozzánk! Még egyszer köszönöm! És most nézzük a válaszod!
-Vonalban tartás.
Nagyon sok megrendelő igenis pontosan szeretné tudni, mikor is érkezik az autó a megrendelt helyre. Ezt én Veled ellentétben gyakorlatból tudom. Dolgoztam olyan rendszerben, ahol ezt az utassal meg lehetett beszélni, és igen is, jó volt az utasoknak is. Ha, nem várja meg a telefonálás végét, az még nem azt jelenti, hogy elveszett az utas! Legfeljebb egy másik taxival utazik el. A taxisok nem vesztenék el a fuvart, csak nem a jóskapista, hanem a pistajóska lesz az a szerencsés, aki elviszi. Te szerinted az a gond, hogy az utas az nem fizethet ki akár 2-300ft-ot a plusz várakozásért, de bezzeg a taxis, az várakozhat akár egy 20000ft-os buszsávban is. Nem azt írtam, hogy ennyi meg annyi idővel küldjétek le a megrendelőt, hanem azt, hogy annyi időt mondjatok neki, amennyit a taxis ígért. Ha mindkettő pontosan érkezik, senkinek sem kerül semennyi plusz költségbe. Aki pedig késik, az fizessen! Mi is fizetünk, ha késünk! Ugye!?
-Elvtelen kedvezmények.
Kicsit utána nézhetnél szakmai dolgoknak, az egyféle „csekk”, nem újdonság. Fejletlen skandináv országokban létezik, és akár trafikban is megvásárolható.
Utcai tarifa:- annak az utasnak jár, akiért nem teszek egyetlen métert sem, hanem Ő keres meg engem.
Telefonos tarifa:- annak az utasnak jár, aki kényelmesen, fotelből – vagy bárhonnan – rendeli a taxit, és a taxisnak plusz költségei keletkeznek addig, míg az utas bekerül a bal elsőre. Ugyan ez vonatkozik a többi kedvezményes tarifára.
Megint csak szét kellene nézni a világban, ahol egyáltalán van telefonos tarifa, az mindig drágább is, hiszen pluszszolgáltatást kap a kedves.
Ez a világon mindenütt így van, ahol piacgazdaság működik!
-Tarifa rendszer.
A pár sarkos fuvarok, egyáltalán nem tűnnének el, hiszen ezeket pont azok veszik igénybe, akiket legkevésbé sem a fuvar ára érdekel. Megint csak arra tudsz gondolni, hogy le kell cserélni az órákat! Nem kell! Ez az egyetlen olyan javaslatom, amihez módosítani kellene a jogszabályon. Senki sem mondott olyat, hogy hetente állítsunk órát, elég lenne, fél, vagy egy éves átlagot venni.
-Ki utazik taxival.
Hidd el, az utasok 90%-a ebbe a két kategóriába tartozik. Ahogy írtam, a harmadik típus, - ezt tudtad csak kibővíteni – csak a maradék 10%. Ezt is tapasztalatból tudom, Veled ellentétben! Arról pedig, hogy a torta mekkora,- hangfelvétel bizonyítja, amint azt mondod, „Ha kis mértékben is, de a torta nőt az utóbbi időben.”
A „LUXUS” szó, tényleg ezt jelenti, és tényleg sok utason látom, nem tehetné meg, azt hogy taxizzon, mégis beül. Egyszerűen lusta, vagy csak kényelmes. Végtére is teljesen mindegy. Tényleg a tömegközlekedés részei vagyunk, ez nem azt jelenti, hogy BKV jegyért kell dolgoznunk.
-Kategorizálás.
Nem utólag kell kizárni bármelyik autót is, hanem eleve meghatározni az autók méreteit és a fajtáit az adott társaságnál, majd ez után megszüntetni a kategorizálást!
-Árverseny.
A világ sok, nálunk, fejlettebb demokráciájában is, a taxi mentes e verseny alól, mert nem helyhez kötött vállalkozás.
A fuvarszervezési díjakról, nem írtam egyetlen szót sem! Pedig ez is megérne egy külön misét! Majd talán legközelebb. Direkt kerültem az olyan lehetőségeket, amik a Ti pénztárcátokat érinthetné!
-Létszám.
Igen! Sokan vagyunk, még akkor is, ha ezt nehéz kimondani! Nem olyan nagy baj az, ha valaki nem kap azonnal, két perces autót. A boltban is van úgy, hogy sorba kell állni a pénztárnál.
A droidokra pedig, azt írtam, hogy a továbbiakban nem kell felvenni ilyeneket, és nem azt, hogy azonnali hatállyal szüntessétek meg!
-Emelt díjas telefonszámok.
Azon szolgáltatók alkalmazzák, akiknek olcsóbb a havi telefonszámla kifizetése, mint egy sereg alkalmazott eltartása. Ilyenek a gáz, és az áramszolgáltatók. Az utas, pedig a fuvardíjat fizeti ki, nem pedig a Ti szolgáltatásotokat. Azt a taxis fizeti! Remélem, ezzel nem mondtam ujjat Neked?!
Ne is haragudj, de ez a válaszod olyan cinikus, hogy válaszra sem érdemes! Sajnos ez tükrözi legjobban a hozzánk állásotokat! Ez vastagon minősít is Benneteket! Soha nem írtam olyat, hogy nincs szükség a munkátokra, éppen ellenkezőleg, több írásomban is azt írtam, hogy az irodákra szükség van!
Én még emlékszem azokra az időkre, amikor az utasok tolongtak a drosztokon. Szép volt, jó volt. És akkor is voltak taxiscégek! Úgy gondolom, velünk, régi taxisokkal, pont az a legnagyobb baj, hogy még emlékszünk a legkülönbféle eseményekre a taxizással, és a vezetőkkel kapcsolatban, és nem nagyon lehet minket megvezetni.
Nagyon megható, amint ennyit aggódtok értünk taxisokért, de felnőtt emberek vagyunk, és aggódik értünk eleget a családunk, Ti inkább dolgozzatok értünk! És bármilyen furcsán is hangzik, lehet, mi is értünk valamelyest ehhez a szakmához! Mi ezt naponta gyakoroljuk, míg Ti átlagban 15 éve nem ültetek a bal elsőn úgy taxisként, hogy ebből keljen megélnetek. Én valami olyasmiről beszélek, amit veletek ellentétben naponta gyakorlok, Ti, pedig maximum az emlékeitekből tudtok meríteni. A taxizást, és a saját magunkért való aggódást bízzátok ránk, mi Rátok bízzuk a fuvarszervezést!
Igyekeztem a Válaszod szerint sorba venni a pontokat, kéretik ezen a síkon olvasni soraimat.
Tisztelettel: Kovács Zoltán
Előzmény: #53480 dézé 2007.04.19. 15:10:54 |
Rocktaxi | 2007.04.25. 12:57:20 / # 53541 |
Ja!
Meg ha nincs cím, mindegy milyen autóban nem keresel! 500 ezer, vagy 5 millió!!
Előzmény: #53539 Sas882 2007.04.25. 10:37:11 |
|
Sas882 | 2007.04.25. 10:37:11 / # 53539 |
|
beruházás csökkentése ( autók)
költségcsökkentés ( tagdij)
más ötletem nincs, de az biztos, hogy a közel 60e ft os havi tagdij ugyanolyan nonszensz, mint 3-5 milliós autóval dolgozni, ehhez a forgalomhoz, ezekkel az árakkal.
Előzmény: #53533 219 2007.04.25. 07:32:01 |
219 | 2007.04.25. 07:46:38 / # 53540 |
|
City-s már nem lehet ezek után...:-))
|
Bao, a FŐNÖK! | 2007.04.25. 07:44:33 / # 53538 |
|
Aha.
Szóval a Csogu zónás lesz.
Előzmény: #53537 219 2007.04.25. 07:39:42 |
219 | 2007.04.25. 07:39:42 / # 53537 |
|
:-DDD ( meg a reptérre bazi nagy bőröndökkel... )
|
219 | 2007.04.25. 07:38:52 / # 53536 |
|
Látod, kis buta vállalkozó, mennyivel csökkenttek a költségeid ? :-))
Előzmény: #53534 csogu 2007.04.25. 07:37:05 |
Bao, a FŐNÖK! | 2007.04.25. 07:37:59 / # 53535 |
|
Napközben dolgozol,strandra viszel ki illetve onnan haza embereket.
Előzmény: #53534 csogu 2007.04.25. 07:37:05 |
csogu | 2007.04.25. 07:37:05 / # 53534 |
Mi az a nyaralás??...:-)))
Előzmény: #53533 219 2007.04.25. 07:32:01 |
|
219 | 2007.04.25. 07:32:01 / # 53533 |
|
Azt írta hogy majd elárulja a titkot hogy lehet a költségeket csökkenteni. Biztos elkezdett számolni, és most ráncolja a homlokát.
Addíg néhány tipp : Ne sonkát vegyél hanem párizsit, ne Heinekent hanem Borsodit, a gyereknek ne Adidas cipőt hanem kínait, ne Horvátországban nyaralj hanem a haverod telkén Vértesszőlősön.....stb. :-)))
Előzmény: #53531 csogu 2007.04.25. 07:19:18 |
219 | 2007.04.25. 07:23:56 / # 53532 |
|
Pont ennyit számítanak a taxisok....
Előzmény: #53531 csogu 2007.04.25. 07:19:18 |
csogu | 2007.04.25. 07:19:18 / # 53531 |
Most megígérem, hogy holnap innen folytatom.
A holnapok meg csak telnek és telnek....:-)))
Előzmény: #53493 dézé 2007.04.21. 00:19:31 |
|
forest95 | 2007.04.25. 05:42:25 / # 53530 |
|
Na akkor mégegyszer figyelmesen olvasd el a 153-as bejegyzés (én írtam) utolsó mondatát!
Előzmény: #53527 nemkar 2007.04.24. 18:52:29 |
nemkar | 2007.04.24. 21:01:12 / # 53529 |
|
Hétfőn-kedden?
Előzmény: #53528 Szerényke 2007.04.24. 20:16:28 |
Szerényke | 2007.04.24. 20:16:28 / # 53528 |
|
Mi ujság kollega nem dolgozol????????,,,,
Előzmény: #53527 nemkar 2007.04.24. 18:52:29 |