Felhasználó hozzászólásai
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2012.08.18 14:59
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2012.08.16 09:11
Nem taxi, csak annak látszó "tárgy".
Mellesleg reklámozza magát, mert te "potenciális" megrendelő vagy.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2012.08.05 09:54
Mire fel emelnék a tranyót?
Most is vannak, akik 3000,-Ft-ért boldogan szállítanak, csakhogy övé legyen a fuvar.
Ha egyszer egy parkolási idő túllépésbe beleesik, és kifizeti a 2 ezret, még mindig marad neki egy ezrese, amíg nem kell tankolnia a kocsijába. :)))
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2012.08.02 13:04
Ne izgulj, lesz!
A minap az egyik utasom a reptérre ment, aki nem közölte előre a központtal, hogy repülni szeretne.
NEM VOLT BONYOLULT ESET.
Azaz, csak ketten voltak, két bőrönddel.
A reptéren éppen alig volt utasforgalom, azaz mondhatnám egyedül mentem az indulási oldalra.
Igaz az „A” terminál előtt pár gyalogos „galád” módon megállásra „kényszerít”, mert ők előttem akartak mindenáron átmenni.
De, e zavaró tényezőt leszámítva különösebb esemény nem történt.
Az utas előre kikészítette a transzfer árat úgy ahogy illik.
Nem húszezrest vett elő, hogy azzal fizet.
Vagy ott kapirgálták volna össze a viteldíjat.
Vagy a elővéve az aduászt kártyával akart volna fizetni.
Sőt ÁFA-s számlát sem kértek.
Tehát csak megkaptam a fuvardíjat, kiszálltak, én átadtam a két bőröndöt, majd vissza ülvén a kocsiba indultam.
Nos, ezen időszak, amit a két sorompó között töltöttem, az 3 perc 10 másodperc volt.
Úgy hogy a fentebb említett zavaró események nem voltak.
(A történet két részletben: első rész, második rész. A videó kamera 10 perces blokkokban rögzít.)
Sőt nem volt babakocsis utas kisbabával, a kijárati sorompónál nem bénázott senki, stb., stb.
Most kérdem, hogy ki találta ki ezt az állítólagos öt percet, ami közszájon terjed?
Már hallottam olyat is, hogy 10 perc lesz ez az 5 perc.
A BA vajon tesz valamit annak érdekében, hogy „gyorsan” kipakolhassam az utast?
Például:
Az olyan utas, aki egyedül utazik, de akar egy kis koffer kulit szerezni, mert annyi darab csomagja van, ami meghaladja mellső végtagjainak számát, és ezért kézben nem tudja cipelni csomagjait. Vele mi lesz?
Eddig az volt a gyakorlat, hogy én csőszködtem a csomagjai felett, amíg nem szerzett egy kiskocsit.
Mostantól majd „kidobálom” a járda szélére a csomagjait, és „ezerrel” elhúzok.
Így legalább a TEK-nek is akad majd dolga az őrizetlenül hagyott csomagokból kifolyólag. Szétlőhetik a kis kézi irányítású robotocskájukkal a csomagokat. Végül gyakorlatozásnak sem volna rossz a helyzet. :)))
Általánosban beolvasták, hogy 3.-án igehirdetés lesz e témában a reptér puffer parkolójában.
De, megint meg kell kérdeznem, hogy aki nem tartozik a „repteres flottába”, az honnan fog értesülni az új rend új szabályairól?
Szájhagyomány útján?
Vagy azt várják el tőlem, hogy cirka 50 kilométert autózzam az igehirdetés miatt?
Mondván azt, hogy ennyi áldozatot igazán hozhatok a cégért.
Apropó erről az egészről egy logikai okfejtés jut az eszembe.
Alaphelyzet, ha utas nem közli előre, hogy kis házi állatott akar szállítani, akkor ugye nem vagyok köteles elszállítani.
No, most ebből az következik, ha az utas nem közli előre, hogy a reptérre szeretne utazni, akkor logikusan nem vagyok köteles elszállítani.
Ebből két szituáció adódik.
1. Otthagyom az utast, és rendel magának egy „repteres” gépkocsit.
2. Vagy én rendelek neki egy „repteres” gépkocsit. Viszont ekkor jogos részemre a „pacsi” pénz. Mert ha a szállodai londiner egy ilyen fuvar rendelésénél kaphat 1000,-Ft-t, akkor nekem igazán járhat 500,-Ft. Mert nekem a londinerrel ellentétben, azért voltak költségeim annak ellenére, hogy „ingyen” álltam ki a címre.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2012.07.02 12:09
Na, ezért van nálam körömlakk lemosó.
Az minden problémát megold. :)))
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2012.07.02 12:08
Drága kedves dodonna!
„ Ki vagyon adva a központnak, aki csekkel fizet és jelzi a telefonban, annak automatikusan "A" kategóriát kell küldeni, mivel szerződött partner...ez esetben csak volt.”
Azt hiszem nem értjük egymást.
Az, hogy ki van adva a központnak, ha az utas jelzi, hogy csekkel fizet, vagy igazolós még megérteném.
Az esetemben „elsőre” odalettem küldve a címre „B” kategóriával, pedig a partner még akkor szerződéses volt.
Akkor most hogy van? Ki van adva a központnak, vagy nincs kiadva a központnak az utasítás?
De, azt már végképp nem értem, hogy egy egyszerű sima nem szerződéses rendelő, ha kér mobilról egy kocsit mondjuk a Budapest Bank elé, akkor miért kell először „A” kategóriást küldeni?
Hiszen a Budapest Bankkal, tudomásom szerint nincs szerződés kötve.
A szerencsétlen utas csak ott áll a bank előtt, és segítségnek mondta a bankot, hogy könnyebben megtalálják őt.
Ekkor miért kell „A” kategóriást kérni?
Tehát, ha az utas valóban szerződéses, akkor „várja” ki a maga „A” kategóriás kocsijának érkezését.
Nekem „B”, vagy „C” kategóriával ne legyen kötelező elvinni, főleg olyankor, amikor vannak „A” kategóriások a környéken, csak ez a fuvar nekik nem tetszik.
Mert ez szerintem már kimeríti a fuvarválogatás esetét.
Mert a „gagyi” fuvar nekem is „gagyi”, főleg, ha esetleg sokat kell rágurulnom.
De, nincs egy kis lelkiismeret furdalásunk úgy kettőnknek?
Megmondom, hogy miért:
„…, aki csekkel fizet és jelzi a telefonban, annak automatikusan "A" kategóriát kell küldeni, mivel szerződött partner...ez esetben csak volt.”
Az a gyanúm, hogy azért bontották fel a szerződést, mert engem küldtek oda egy „szutyok B” kategóriás autóval.
Na, most a cizellált lelkületű szerződéses partner ezen úgy megsértődhetett, hogy rögtön felbontotta a szerződést.
Kellet ez nekünk?
Vagy mivel mostanában az átlagosnál sokkal melegebb van, ezért az utasok légkondis autót kérnek. Ez logikus.
[b]Ekkor miért kell elsőre „A” kategóriást kérni?
Csak az „A” kategóriás autókban van légkondi?[/b]
Úgy 10-15 évvel ezelőtt még lehet, hogy így volt, de ma már ez nem egészen így van.
Vagy erre is ki van adva a központnak, ha légkondist kérnek, akkor „A” kategóriást kell kérni?
Esetleg még arra gondolhatnék, hogy ez is egy Főtaxis hagyomány.
Hiába no, [b]ami gömbölyű azt visszük, ami szögletes azt gurítjuk.
Nem ésszerű, de roppant Főtaxis.[/b]
De tovább mehetek.
Ha kérnek egy nagy csomagtartós gépkocsit, mert egy 150 centi képátlós TV-t akarnak szállítani egy fővel, akkor arra csak „A” kategóriás felel meg, mert csak azoknak a kocsiknak van nagy csomagtartójuk?
A példában szereplő rendelést felvette egy „A” kategóriás Lacetti.
Azután nem tudta berakni a csomagot, és a kolléga kért maga helyett egy lehetőleg egyterűt.
Most ezek után az én „szutyok B” kategóriás kocsimmal odamentem, és lazán betettük a TV-t.
Közben az utastól megtudtam (Ő panaszolta el), hogy a kolléga akkora rést sem tudott nyitni a kocsiján, hogy egyáltalán beférjen a csomag eleje. Az egészről már nem is beszélve, mert a csomagtartója túlságosan kicsi volt. Pedig „A” kategóriás volt a kocsija.
Vagy erre is ki van adva a központnak, hogyha nagy csomagtartót kérnek akkor az csak „A” kategóriásként lehet leadni?
De, van még más is.
Ha az utas megy a reptérre, akkor „A” kategóriást kérnek.
Ez még talán „rendben” van, hiszen úgy kötötték a szerződért, hogy „A” kategóriás kocsival hozzuk be az utasokat.
Szegény „A” kategóriások pedig ne menjenek ki „üres ülésekkel”.
De van itt egy probléma, ami a következőkből fakad.
Ha az utas nem közli, hogy kisállatot szeretne szállítani, akkor azt nem vagyok köteles elvinni.
Tehát ebből logikusan az következne, hogy nem vagyok köteles elvinni, ha az utas nem közli előre a rendelésnél, hogy a reptérre szeretne menni.
De ekkor nekem miért kell elvinnem?
Ráadásul úgy, hogy még a transzfer árat is fel kell ajánlanom neki.
Ilyenkor az lenne a korrekt, ha ekkor rendelnék egy kocsit a kedvesnek 500 pacsiért.
Azután ezt a kolléga vagy felszámolja a kedvesnek vagy nem.
Ez a vállalkozás szabadsága.
Most tudom, hogy többen a központból, meg az ellenőrök közül felhördülnek.
De, kérdem én, ha egy szálloda londinere rendel és ott 1000 a pacsi egy repteres fuvar esetén, akkor az én ajánlatom miért nem felel meg a szabályoknak?
Utasnak legfeljebb egy kis „tanulópénz”, hogy máskor hogyan kell kocsit rendelnie, ha a reptérre szeretne menni.
Ezzel még az a probléma is megoldódna, hogy javulna a reptérre kifelé menő statisztika, mert én úgy hallottam, hogy az nem olyan magas a beszállításhoz képest.
De másik ok, miért vagyok rákényszerítve egy kb. 30 kilométeres üres gurigázásra, mert az utast ki kell vinnem a reptérre?
Ezzel az erővel akár azt is kiírhatnánk a tarifatáblára, hogy nálunk az utaskilométer 70-80 forint. És minden utasnál, nem csak a repkedős utasoknál.
Állítom, hogy annyi fuvarunk lenne egy ilyen tarifával, hogy a többi cég egy két hét alatt „beolvadna” hozzánk. Tömegével jelentkeznének a taxisok felvételre, mert itt nem csak szólna, de dübörögne az URH.
Tehát, az egész baj onnan ered, hogy a tagdíj egyforma mindenkinek „A”, „B” és „C” kategóriásnak egyaránt.
Viszont a fuvarokhoz való jutásnál ki vannak rekesztve az utóbbiak.
Hogy érthetőbb legyen egy példával megvilágítanám.
Van egy csoport, akinek minden tagja befizet a piros lámpás házba a testi örömök élvezetére.
A csoport tagjai lehetnek nők és férfiak egyaránt, hiszen egyenjogúság van állítólag.
Viszont élményt szerezni, csak a 30 év alattiak, és az 50-60 kiló közöttiek mehetnek be a piros lámpás házba.
Na, ilyenkor szoktam megkérdezni, hogy aki ezeket a szabályokat kitalálja, annak az illetőnek van egyáltalán akváriuma?
De, talán utasok is olvasgatják ezeket az oldalakat, és ezért a következő „akciót” találtam ki.
Ha az utas úgy kéri a kocsit, hogy „B” kategóriást kér, és ezt a központon keresztül teszi, akkor én az alapdíjat elengedem neki.
Azaz kap tőlem 300 forint kedvezményt.
Ezt kétféleképpen lehet megoldani.
1. A végösszegből levonok 300 forintot.
2. Először a nem alkalmazott 5. tarifát kapcsolom, majd kb. 5 másodperc után a telefonos tarifára váltok. Ekkor már nincs a fuvarban benne az alapdíj.
Tehát a kedvezményt én nyújtom a kedvesnek.
De fogalmazhatnék úgyis, hogy ekkor én a sajátommal verem ebben az esetben a csalánt, és nem más veri az enyémmel.
Ezek után kiderülne, hogy mikor mennyi utas ragaszkodik oly annyira az „A” kategóriához.
Ja, és még mielőtt valakiben felmerülne a kérdés, nekem azért van akváriumom.
És nem utolsó sorban talán valamelyik „vének tanácsa” tag is elolvassa e sorokat.
Bocs, hogy hosszú voltam, de a problémák is régóta tartják magukat.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2012.06.29 09:26
Engem nem érint, hogy nincs. :))
Már korábban is kizártak az ilyen Richteres fuvarokból.
(Tehát most buktam cirka 500 forintot.)
Csak azt vihettem, ami a Gyömrői 32-ből ment a Vaspályába a felüljáróhoz, mert arra én is jó voltam.
Hiába mondtam, hogy nem vagyok már „A” kategóriás.
A válasz az volt, hogy: — Az utas nem kért „A” kategóriást.
Miért, talán máskor azt kért?
Téma: Bbetyár rejtvényei
Hozzáadva: 2012.06.27 10:49
Így könnyebb?
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2012.06.25 21:16
Olvasta a taxis rendelettervezetben, hogy 10 évesnél öregebb autóval nem lehet majd taxizni.
Ezért időben lépett.
Lecserélte a verdát.
Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!
Hozzáadva: 2012.06.25 21:13
Jaj, szegény fejemnek.
Én csinálnám, vagyis írnám, de valahogy mindig valami fontosabb jön közbe.
Például asszonykám szól, hogy „új” zenét hallott valahol, és az jó lenne a tánciskolába.
— Ugye meg tudod szerezni?
Na ennél nyomatékosabb mondat nem kell.
Ráadásul minden információt megad mellé:
— A rádióban hallottam 10 óra körül.
Na most ebből annyi igaz, hogy a rádióban hallotta, de nem 10 óra körül, hanem reggel 8 óra környékén, de hogy melyik adón azt már nekem kell kitalálni.
Ja, még segítségnek megkapom, hogy egy dögös argentin tangó volt.
Ha sikerül megtalálni a számot, és „előadható” formátumban átadni neki további felhasználásra, akkor jutalmul elmosogathatok.
Ha már ezzel is végeztem, akkor jön egy kérdés:
— Ugye ma nem délben akarsz megint elmenni dolgozni?
Na, most ezek után nem csoda, hogy lassan készül a csepeli story leírása. :))))
A videós feladványokat, meg csak picit szüneteltetem, mert olyan gyorsan fejtitek meg, hogy nekem csak a „gürc” van vele, sikerélmény alig. Legalább néha találgathatnátok. :))))
Ja, meg készül a csepeli story. (:-DD