Név TE
Becenév nazoli
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2012.03.25 05:18

Szívesen adok neked leckét. Meg a Csogunak is. Neki főleg. :-DD Csak nem biztos, hogy találunk rá neoprént.

Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2012.03.25 05:14

:-DD

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2012.03.24 21:41

Lajos! A kérdésedre nem tudok válaszolni. Illetve nem tudok munkalehetőségeket sorolni semmilyen korú munkavállalókra levetítve. Cinikusok azt mondták, hogy lehet "gombát szedni", vagy "el lehet menni az országból" (remélem tudod, kikre gondolok). De tudok ennél jobbat. El lehet menni taxizni.:-D Mert van, ahol ezt mondják, és tömegesen ránk szabadítják a munkanélkülieket. Azt gondolom, nem is az én feladatom egy ilyen jellegű tanácsadás. Ha én kerülnék olyan helyzetbe, hogy abba kellene hagynom a szakmát, magam sem tudnám hirtelen, hogy mit tegyek. De biztos megoldanám a problémámat. (Elmennék egy munkaközvetítőbe, ahol azt mondanák nekem, hogy menjek taxizni.:-D) De azt, gondolom te is belátod, hogy az sem megoldás, hogy valakik a minimumot sem tudják teljesíteni, és miattuk (jó, nem csak miattuk) kerülsz olyan helyzetbe, hogy a végén már te sem tudod. Semmi értelme annak, hogy ne mondjuk ki azt, amit gondolunk. Az a tiszta. Én ezt gondolom. De ha te tudsz jobb megoldást, akkor mondd meg. Persze. A TGFSz-nek az a dolga, hogy olyan feltételeket harciljon ki, hogy mindenki meg tudjon élni a taxizásból. Meg mindenkit karoljon föl, aki a taxizásból akar megélni. Hát ilyen nincs. Én legalábbis nem tudom azt mondani, hogy van, illetve, hogy én így gondolom. Ha valaki ezt meg tudja csinálni, akkor annak......és akkor csinálja ő. Még azt sem tudod megtenni, hogy előbb megteremted a "feltételeket", és aztán jöhetnek a követelmények. Először is nem rajtad múlik, mert másik fél is van a pakliban. Aztán meg hiába teremted meg a feltételeket, akkor is lesz olyan, akinek az kevés. És akkor ugyanott tartunk, ahol eddig. Persze lehet előnyösebb helyzetre törekedni, de aki azt mondja, hogy ezt a TGFSz, vagy személy szerint én nem tesszük meg, az vagy nem ismeri a folyamatot, vagy hazudik, vagy valami okból elferdíti a tényeket. Ha olvasod a Taxisok Világát, az Nagy Zoli - tudod, a BTI-s - rendszeresen osztja az észt, hogy mit hogyan kellene csinálni a taxisoknak. Teszi mindezt úgy, hogy már semmi köze a taxizáshoz. Legalábbis nem taxizik. Rohadtul irritáló tud lenni az okokskodásaival. De be kell ismerni, hogy kurvára igaza van! És az a baj, hogy nem fogadják meg a tanácsait. Az a legkönnyebb. Fikázni valakit, aki nem azt mondja amit én, vagy amit hallani szeretnék, és még meg is mondja, hogy mit hogyan kellene csinálni. Eszébe sem jut, hogy a másiknak igaza van, és ha úgy tenne, akkor ő is jobban járna. Hát ez is egy ilyen dolog. Sokan tényleg jobban tennék, ha más után néznének. Ezt nem ellenséges megnyilvánulásként kell kezelni, hanem el kell gondolkodni rajta, és lehet, hogy meg kell fogadni a tanácsot. Mert ha nem azt teszi, olyan helyzetbe hozza magát, amiből már csak sokkal nagyobb sérüléssel tud kijönni. Például. Akkora addósságot halmoz föl, hogy elárverezik a lakását. Tudok olyanról, akinek 3 millás jelzálog van a kéglijén. Szerinted hogyan fogja kifizetni? Abba kellett volna hagynia az egészet 5 évvel ezelőtt, vagy megfontoltabban kellett volna bánni a pénzével. Mondjuk félretenni havi húszezret, és befizetni a kötelezettségeit. De tudom. Menjek a picsába a spórolós dumámmal. Mennyivel jobb lesz neki majd csövezni, meg semmi ellátást nem fog kapni öregkorára. Tudod, van az a vicc, amelyiknek a tanulsága az, hogy nem biztos, hogy az az ellenséged, aki leszar, és barátod az, aki kihúz belőle.

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2012.03.24 20:24

Még mindig "csak" a tanfolyam van. Ha nem vetted volna észre. Megfulladni majd legkorábban két év múlva lehet. A "rendezés miatt". Addig viszont a szociálisan érzékeny cégek csak nyugodtan vegyék föl, és képezzék ki a tökkezdőket (mivel ugye azokkal sokkal könnyebb) taxisnak, mert hát nekik is a taxizásból kell megélniük. Aztán majd ha maguk alá nyomták a már a medencében lévőket, akkor az úszómesternek természetesen őket kell előbb kihúzni. Jobb helyeken ki van írva, hogy "mély víz, csak úszóknak". De ezek csak beugrálnak mindenféle úszni tudás nélkül azoknak a fejére, akik próbálnak evickélni. Hátha maguk alá nyomva őket, a felszínen tudnak maradni. Azt hiszem, te is úszómester vagy. Te viszont csak tanítod őket. De tőlem várod el, hogy kihúzzam azokat, akiknek a fejére küldted a tanítványaidat. Azokat a tanítványaidat, akiket nem igazán világosítottál föl az úszás nehézségeiről, rejtelmeiről. Vagy azt mondtad nekik, hogy ugorjatok csak bátran ennek a sok úszónak a nyakába. Úgyis lenyomjátok őket, és ti maradtok életben. A hullákat meg takarítsa el más. Azt hiszem, hiú remény részemről, hogy nem fogsz többeket tanítani. Azért kíváncsi lennék arra az uszodára, ahol hirtelen az úszók harmada elkezdene fuldokolni. Hány úszómester is kellene akkor? Hány embert is tudnának kimenteni? Mert nem kevesen úsznak egyszerre.

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2012.03.24 19:55

Most akkor ki mellett is kellene kiállnom? Ha azon kívül, hogy faszozol, egy kicsit konkrétabban megfogalmaznád, akkor könnyebb lenne a dolgom. De próbáljuk meg így. Nekem, baszki, az a dolgom, hogy a nem hülye taxisért dolgozva a cégek normálisabb keretek közé terelésén fáradozzak, hogy ne támaszthassanak irreális feltételeket a vállalkozókkal szemben. Megmondom neked a frankót baszki. Azon fáradozom. Ha esetleg eddig nem vetted volna észre. Meg értük létezem. De ezen kívül van még ezer más is, amiről fogalmad sincsen. Nem tudom, miért írsz alvállalkozót. Ha az ilyen felvilágosult taxisok is mint te vagy, alvállalkozónak tekintik magukat, akkor elég reménytelen a helyzetem. Mert először a taxisok fejében kellene világosságot gyújtanom. Megmondjam neked, hogy mi történne, ha mondjuk minden flottul menne a Fővárossal, éa egy ideális rendeletet és megállapodást sikerülne kötni? Megmondom. A taxis lenne az első, aki megint beleugrana a 6 millás autó megvásárlásába, csakhogy A kategóriás lehessen, és több címet tudjon fölvenni, mint a B kategóriás "csöves Lacettis" kollégája. Aztán a fix tarifa ellenére belemenne valami háttéralkuba a cégével, hogy ingyen áll ki, meg majd ad még 10-20% kedvezményt is az órából, hogy csak az "ő cégét" rendelje a kedves utas, ne pedig a másikét, aki olyan drágán dolgozik. Aztán amikor nem tudja kitermelni hitelét, a kötelezettségeit, meg a létfenntartását, akkor megmondja nekem, hogy kit képviseljek. Meg hogy érte kell léteznem. Megnyugtatlak. Ez a TGFSz még mindig ugyanaz a TGFSz. Csak a helyzet lett más. Most már konkrét dolgokban kell dönteni, és elvinni a balhét. És nem csak pofázni.

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2012.03.24 19:22

Na álljon meg a menet! A kérdés ez volt. BK. Biztos, hogy mindenki támogatja elképzeléseiteket? Biztos, hogy azokra a taxisokra is hivatkozhattok tárgyalásaitok során, akik a rendezés miatt elvesztik munkájukat? TG. "Nem gondolom, hogy a rendezés miatt fogja valaki elveszíteni a munkáját. Nem egyik pillanatról a másikra fog nyakunkba szakadni a rendezés. Lesz idő a feltételek teljesítésére. Másrészt, aki egy kicsit is figyelemmel kísérte az elmúlt évek eseményeit, az készülhetett a változásokra. Ha ennek ellenére olyan vállalkozói döntéseket hozott, amely döntések majd megnehezítik számára a pályán maradást, azt nem a rendezésnek köszönheti. Ha attól félve, hogy lesz, aki nem tudja teljesíteni a feltételeket, szembe megyünk a rendezéssel, nemsokára mindannyian bezárhatjuk a boltot." Már kérdés föltevése sem igazán jó. De hát ez volt a kérdés. A tárgyalások során kizártnak tartom, hogy azokra lehet hivatkozni, akik a rendezés miatt elveszítik a munkájukat. A tárgyalás az most kezdődik ismét április 5-én, a rendezés pedig akkor kezdődik, amikor a már egyeztetett és elfogadott rendelet hatályba lép, illetve annak első következményeit valóban viselniük kell az érintetteknek. A hatályba lépés időpontja – nem tudom mikor, csak a példa kedvéért mondom – mondjuk 2012, és abban állapodunk meg a Fővárossal, hogy az autókat csak 2015-ben cseréljük a rendeletben foglaltak szerint akkor van még idő gyakorlatilag 2015 végéig. Az, még ha ennek az évnek a hátralévő hónapjait is beleszámítom, 45 hónap. Ez majdnem 4 év. Szóljatok ha nem jól számolom, mert az előbb is hülyeséget írtam a számolásnál. Ez azt jelenti, hogy még négy év ideje van minden taxisnak rendeznie a sorait, pénzt gyűjteni, és állni elébe a kihívásoknak. Nosza rajta! Bele lehet húzni a pályán maradás érdekében a melóba, és szarrá keresni magunkat, hogy ki tudjunk fizetni mindent. De a másik oldalról azt is jelenti, hogy még 4 évük van a fuvarközvetítőknek arra, hogy tovább szívják a vérünket, még több embert vegyenek föl a cégeikhez tovább osztva az össz. méretét tekintve is egyre fogyó, de a létszám növekedése miatt még több felé oszló fuvarmennyiséget. Még több idejük van a tagdíjemelésekre, és az összes szemétségre, amit velünk megtesznek. Lecsövesítik azokat, akik most benn vannak a piacon, és lecsövesítik azokat is, akik majd utánunk lépnek be a piacra. Visszatérve az elejére: aki a rendezés miatt fogja elveszíteni a munkáját az majd csak 2015 végén fogja elveszíteni, és rá most nem igazán lehet hivatkozni. Ha a megállapodás 2014 re fog szólni, akkor csak 33 hónap van hátra a rendezésig, ha meg 2013, akkor 21 hónap. Az is majdnem két év. Tehát ezt ne mondja senki, hogy egyik pillanatról a másikra történik valamilyen katasztrófa. Csak a tisztánlátás kedvéért említek meg egy dolgot, hogy mire lehet számítani a fuvarközvetítők részéről. Ahhoz, hogy egy ilyen megállapodást köthessünk a Fővárossal, tudnunk kell a legalapvetőbb adatokat. Hány taxi van fuvarközvetítőknél, hány mezítlábas van, milyen az autópark összetétele évjárat, környezetvédelmi besorolás, és méretek tekintetében. Szétküldtünk egy levelet a cégek között az erre irányuló kérdésekkel. Korrekt választ adott három cég. A többi vagy kerek perec elutasította a válaszadást, vagy himihumi válasz adott, vagy nem is reagált. Nem kell sérelmezni, hogy nem tudok, tudunk most válaszolni a megállapodás időpontjára. Ezeket az adatokat be kell, szerezni, és még egy csomó minden mást is tudni kellene ahhoz, hogy tisztességes feltételeket biztosítson a rendelet a taxisoknak. De azért a taxisoknak is vállalni kell ezt-azt a saját érdekükben. Nem lehet mindent az érdekképviseletekre hagyni. Akiknek rendben van mindenük, és az autójuk is bőven a korhatáron belül van, mondjuk csak 5 éves, azt mondják. „Minek húzni az időt? Egy normális fix tarifa esetében én minden egyes perccel csak veszítek, ha azt nem vezetik be most rögtön. Ez nekem évente milliós veszteség. Tessék megállapodni 2013-ra.” A másik oldal azt mondja. „Nekem még idő kell, hogy összeszedjem magam. Csak az a baj, hogy szar tarifával nem megyek semmire. Meg a meló is egyre fogy. De hátha valami csoda történik, tessék megállapodni 2015-re.” Legkevesebb 21 hónap, legtöbb 45 hónap van hátra. A fentiek alapján kérdezem. Ti melyiket választanátok, és miért?

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2012.03.24 18:05

Bocsánat. Utóbbi öt évet akartam írni.

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2012.03.23 16:36

Átraktam ide. Ez inkább ide való, mint a 6x6-ba.

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2012.03.23 16:35

nazoli válasz | 2012.03.23. 16:24:29 (12471) "Ne menjünk a Főváros tervezetének elébe. Március 5-én ismertetik az elképzeléseiket." Április 5-én. De szerintem menjünk át ezzel a TGFSz topikba. Előzmény: nazoli 2012-03-23 16:12:56 (12470)

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2012.03.23 16:35

nazoli válasz | 2012.03.23. 16:12:56 (12470) Tarifa és korhatár. 2011. szeptemberében a Főváros részéről még merev elzárkózás volt a tarifa rendezése elől. Ez mostanára megváltozott. Köszönhetően többek között a 2011. szeptemberi demonstrációnak. Erről a tarifa-autócsere dologról ennél többet egyelőre nem szeretnék írni. Taxisok érdekeinek képviselete. Föl lehet róni az együttműködési megállapodást, de az sem megoldás, hogy az egymáshoz közelebb álló érdekképviseletek folyamatosan egymással szembe menjenek, miközben a harmadik fél (TFTSZ) a markába röhögve kikaparja magának, illetve a fuvarszervezőknek a gesztenyét. A körülmények megteremtése. Ne menjünk a Főváros tervezetének elébe. Március 5-én ismertetik az elképzeléseiket. "Nem gondolom, hogy a rendezés miatt fogja valaki elveszíteni a munkáját"...... Nem amiatt fogja elveszíteni a munkáját. A jelenlegi körülmények az elmúlt huszonvalahány év rendezetlensége miatt alakultak így. Ha valaki azért nem tud mondjuk nullás papírokat produkálni (még azt sem tudom, hogy szükség lesz-e rá, csak példaként említem), mert évek óta nem fizet maga után semmit, az az elmúlt évek sara. Ha fizette volna, akkor most nem lenne milliós tartozása. Ha befizette volna a kötelezettségeit, és azon felül csak havi 20.000 Ft-ot tett volna el az utóbbi évben, akkor most lenne 1.200.000 Ft-ja, amivel azért már bele lehet vágni egy autócserébe. Ha nem tette, akkor ezek most rossz döntésnek bizonyulnak. Lehetne még folytatni. Ha valamit nem csinált jól az elmúlt években, az a saját döntésének eredménye. Senki sem kötelezte arra, hogy meghozza ezeket, a számára mostanára esetleg rossznak bizonyuló döntéseket. Még arra sem, hogy elkezdjen taxizni. Az is lehet, hogy ha minden kötelezettségének eleget akart volna tenni, de nem tudott, mert több volt a kiadása, mint a bevétele, akkor abba kellett volna hagynia a taxizást. Akkor viszont ezt a döntést kellett volna meghoznia, és valami olyan elfoglaltságot keresni, amiből meg tud élni. Persze önhibáján kívül is kerülhetett valaki rossz helyzetbe. De azért nem az a jellemző. Abban viszont biztos vagyok, hogy ha megint nem történik meg a tarifa, és az egyéb körülmények rendezése, akkor az lesz a sorsunk, amit te is szeretnél elkerülni. Hogy droidként, valami fuvarközvetítőknek kiszolgáltatva tengethetjük a nyomorúságos életünket, a kitörés legkisebb esélye, reménye nélkül. Ha így folytatódik, nem nagyon van már rá több évünk. Egyébként ez az egy TGFSz. Csak a körülmények változtak. Többek között a TGFSz demonstrációinak következtében. Meg annyi még a különbség, hogy most már döntéseket is kell hozni. Előzmény: hiénakutya 2012-03-23 14:01:16 (12469)