Név TE
Becenév nazoli
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Lehet. De nem is lesz ennyi taxi. Ezt már egyszer bemásoltam Kérdés. "Arra azért kíváncsi lennék, hogy ha csak saját autókkal vinnéd el a fuvarokat, mi lenne az arány. Ezt viszont számolás nélkül megmondom neked. Arra törekednél, hogy minél kevesebb autóval és sofőrrel csináltasd meg a munkát. Ugye, kevesebb autó, kevesebb sofőr, kevesebb költség. És fogadok, hogy se letöltendő, se megváltható büntetések sem lennének." Válasz. "Persze, hiszen az az érdekem, hogy alacsonyabb költséggel működjek." Akkor lesz/lenne gazdaságosan kiszámított fuvarszám létszám arány, meg gazdaságos tarifa.
Tudomásom szerint egy olyan javaslatot sikerült kibuliznia néhány fuvarközvetítőnek, hogy az elfogadott rendelet szelleme, és a Főpolgármester Úr ígérete ellenére már az idén december 31-én éjfélkor megy a levesbe 439 taxi. Ez azokra vonatkozik, amelyek az idén töltik be a 15-öt, illetve annál régebbiek. Ez eddig nem így volt. Az elfogadott rendelet értelmezése szerint ezek még a jövő évi drosztengedély, illetve műszaki érvényességi idejük lejártáig dolgozhattak volna. Most sikerült elérniük, hogy ez megváltozzon. Természetesen a mi érdekünkben.
Akkor még egyszer. A hatékonyság az, hogy hány fuvart teljesítesz időegység alatt. Ha mondjuk óránként kettőt, akkor hatékony vagy. Ha csak egyet, már nem annyira, ha meg egy nap egyet, akkor semennyire. Persze átlagos, 1800-2000 Ft-os fuvarról beszélek. A kihasználtság az, ami megmutatja, hogy egységnyi megtett kilométerből mennyit mentél utassal. Pl. 100 összes kilométerre volt 40 utassal megtett kilométered, akkor 40 %-os a kihasználtságod. Az eredményesség pedig a bevételt jelenti. Tehát. Lehetsz hatékony, de nem biztos, hogy eredményes is vagy. Lehetsz eredményes, de nem feltétlenül vagy hatékony, lehet jó kihasználtságod, de nem vagy eredményes, sem hatékony, de rossz kihasználtsággal és gyenge hatékonysággal is lehetsz eredményes. Stimmel?
Szerintem nem érted a dolgokat. A kihasználtságodat a fix tarifa segítségével nem fogod növelni. A fix tarifával az eredményességedet fogod növelni. Már amennyiben.
Nem a hangzás miatt találták ki a %-os meghatározást. A kihasználtság mérésénél van értelme. Hogy mekkora, azt leírnám, de nem teszem, mert még valakik kiragadják a dolgot a szövegkörnyezetéből, és fel akarják használni ellenünk.
Milyen %-ra gondolsz? Az a kihasználtság. Az más. Azért írtam, hogy ha kell, akkor arról is írok. Ott van egy objektív mérőszám. Az, hogy az összes kilométeredből mennyi volt utassal, illetve az összes "ledolgozott" órádból mennyi volt a hasznos. Azt nem tekintem hasznosnak, hogy két órát ülsz a tutiban. Ebben a kettőben az 50-60 % már jó. Több nem is lesz, nem is volt, ellentétben a híresztelésekkel. (Bezzeg a mi időnkben. Akkor sem volt több átlagosan.)
Szerinte alapjában véve három dolgot kell figyelni. A legfontosabb az eredményesség. A hatékonyság nem más, mint az, hogy időegység alatt mennyi munkát végzel. Ez azonban nem jelenti azt is egyúttal, hogy eredményes voltál. Akkor voltál eredményes, ha - most leírok egy számot, de rosszul leszel tőle - ha óránként 5000 Ft-ot tudtál bevételként elkönyvelni az átlagosnak mondható 20-25 km-es átlagsebesség mellett. Lehetsz hatékony, mert egy óra alatt megcsináltál két fuvart, de nem vagy eredményes, mert összesen volt rá 2000 Ft bevételed. Ha viszont kétóránként csinálsz egy fuvart, amin van 10.000 Ft bevételed 30-40 km-re, akkor eredményes voltál. Mert kb. ennyi szükséges ahhoz, hogy a jelen körülmények között, normális munkaidővel alapszinten meg tudj élni úgy, hogy minden t kifizettél, és még egy vállalkozóhoz illően valamit tartalékolni is tudj. A harmadik a kihasználtság. Ha akarod arról is. Nem gondolkodtam még azon, hogy a hatékonyságra van-e képlet.
Leszarom. Mindig mindenki azon panaszkodik, hogy 300-400 órákat KELL dolgozni, hogy megélhesen. Hiába dolgozik valaki 400 órát, attól még nem lesz a rendszerben több fuvar. Ő fog kivenni belőle esetleg többet, de csak addig, amíg a másik is el nem kezd 400 órát dolgozni. Ha mindenki 400 órát dolgozik (nem dolgozik, csak ül az autóban), annak az lesz az eredménye, hogy mindenki a szükségesnél uszkve háromszorosát tölti az autójában. Többet akkor sem fog keresni. Na látod. Az lenne az igazságos, ha mindenki csak a szabályos 160-170 órát nyomná le. Akkor kiderülne, hogy kinek is van keresnivalója a pályán.