Név TE
Becenév nazoli
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2010.04.02 02:53

Szerintem nem értetted, amit írtam. Pont az ellenkezőjét hoztad ki belőle.

Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2010.04.01 17:55

Komolyan. Ha elmennek a címek, az csak elenyésző mértékben köszönhető az utcán dolgozóknak, sokkal nagyobb mértékben a vezetésnek. Lehet, hogy furcsának tűnik, de szerintem ez a valóság. Azt is megmondom, hogy miért. Ha a taxis valamilyen szabálytalanságot követ el, azt a vezetőség (etika) szankcionálja. Ennem megléte, vagy hiánya, ennek mértéke, és kommunikációja vezethet oda, hogy a következőt megcsinálja-e valaki, vagy sem. Ha ezek tömegesen fordulnak elő, akkor hiba van a rendszerben, ami, ugye, nem a gépész hibája! Ha ötöt kirúgsz, és ezt tudatosítod a többiekben, akkor meg fogják gondolni! Így működik. De ha kivételeket teszel - mint ahogy itt szép számmal lehetett ilyeneket olvasni - a földig rombolod a cég, a taxisok morális állapotát. És akkor fog jönni az, ha neki szabad, akkor nekem miért ne lenne? Hát ennyi a befolyása a vezetőknek, az utcai munkára. Aztán hadd fordítsam meg a dolgot. Ha jön egy cím, vagy elkezdenek jönni a címek, az vajon csak a vezetőség érdeme? Azért ezt sem kéne így beállítani! Ha jön az a vezetés érdeme, ha elmegy, az meg a sofőr hibája! Én ébren vagyok. És te? Egyetértünk. Nem egy visszafordíthatatlan folyamat. De kurva nehéz lesz, és nagyon sokáig fog tartani a visszafordítása! Előre kellett volna gondolkodni. Hogy ez nem így történt, az megint csak a vezetés hibája. Azt kérdezed, hogy "Normális dolog az, hogy ez a kérdés így fogalmazódhat meg? Már megint a másikban keressük a hibát!?" És az normális, hogy egy vezető mindig csak a gépészben látja a hibát? Ébredj ember! A vezető is hibázhat! Akkor lesz, lehet majd rend, ha mindenki belátja a saját hibáját, és tud a másik féllel normálisan beszélni. Vagy egyáltalán, beszélni. Amit az utolsó mondatodban írsz, azt helyeslem. Csak ezt a "kitaszítjuk magunk közül" próbáld meg felnőttesebben. Írd inkább azt, hogy ki fogjuk rúgni, vagy bármi mást. Köszi a válaszodat. Remélem, nem veszed úgy az enyémet, hogy megtaláltalak, vagy ki akartalak volna oktatni. Csak elmondtam a véleményemet.

Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2010.04.01 16:57

Na, ez már valami értékelhető. Sokkal szebb lett volna, ha nincs az első hat sor!

Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2010.04.01 16:52

Sziasztok. Megismétlem, nem Fötaxis vagyok, csak a kíváncsiság, no meg a szakma utáni érdeklődés hoz ide időnként. Mint ahogy más oldalakra is. Az a gyanúm - nem pejoratíve értem a dolgot - hogy fogalmatok (fogalmunk) sincsen a körülöttünk zajló folyamatokról. Aztán ha valaki kérdez (Aszfalt Betyár, azt jól leugatják, vagy mint én, aki viszont nem kap választ. De legalább nem ugatott le senki. Eddig még. Bárhogy is olvasom a Betyár írásait, nem látok benne túl sok rosszindulatot. Jó. Van bennük egy-két megjegyzés a főnök múltjára, de nem erre van kihegyezve a mondanivalója. Kérdez, mert nem ért valamit. És én sem értem ugyanazokat a dolgokat. Könyörgöm! Valaki próbáljon már meg összeszedetten válaszolni! Pl. A Fötaxis, Fönix, Informátor, stb. Nem bánt benneteket senki. Csak a kérdéseinkre szeretnénk válaszokat kapni! Miért mentek el, hová mentek, tényleg ennyire nem érdekli a céget a bevételkiesés, hová lettek a címek, miért mentek el a címek, stb. Az összes nagy cégnél ugyanez van. És nem értjük, hogy mi ez a nagy nyugalom. Az emberek mennek el, a címek mennek el, a szotyik meg, akármit is mondotok, híznak. Ha így megy tovább, két év múlva így fog kezdődni a cégek toplistája: MINI, PLUS, 2000, stb. Nem biztos, hogy ennek mindenki örülne. Én sem. Bocsánat, hogy vettem a bátorságot.

Téma: Főtaxisok ide KLIKK!!!!

Hozzáadva: 2010.04.01 05:31

Kívülállóként is érdekelne, hogy mi a valóság? Megtisztelnél a válaszoddal.

Téma: Taxisfelvonulás

Hozzáadva: 2010.03.31 18:14

Tényleg ennyire nem ismered a kollégáidat? Tényleg úgy gondolod, ha ott dobálják a címet mellé, nem megy el érte? 10 perccel ment el a Nyárs utca. A következő cím, egy Duna Tv volt. Egy perce stűkítéssel ment el. Ez is a sztrájk egyik formája!:)

Téma: Mennyit vesz ki az üzemanyag áremelés a zsebünkből?

Hozzáadva: 2010.03.30 16:38

Most jött a hír, hogy a fix tarifa, a kiemelt parkolási övezet egy órai díjának megfelelő összeg lesz.:D

Téma: Mennyit vesz ki az üzemanyag áremelés a zsebünkből?

Hozzáadva: 2010.03.30 10:28

Biztos én vagyok a hülye, de nem értem, hogy mi köze van a parkolási díjnak, a benzin árához? Esetleg, valaki?
Még azt is el tudom klpzelni, hogy nem tudja(ák). Mit lát a saját pozíciójából? A problémáinkat nem. Nem látja, hogy sokunknak napi gondai vannak. Ha esetleg valaki elpanaszolja neki ezeket, akkor fölsorol x példát, hogy ennek, meg annak, miért nuncsene. Ha az ember olyan pozícióban van, ahol nem érintkezik folyamatosan a gondokkal, akkor hajlamos megfeledkezni a többiekről. A múltkoriban elgondolkodtam azon, hogy ha a helyükben lennék, vajon nem látnám-e másképpen a dolgokat. Ha nagyon őszinte akarok lenni, bizonytalan lettem. Nem tudok igazából olyan módszert, amivel helyettesíteni lehet a mindennapi megtapasztalást. Talán, ha némelyikük néha kijönne taxizni. De igazából ez sem az igazi. Ami hiányzik belőlük, az empátia. Nagyon régen volt már az az idő, amikor ők még taxiztak. Némelyik még csak nem is taxizott. Ami annak a bizonyos gondolatnak a hiányát illeti, megvallom, ebben a helyzetben nem jutott eszembe. De nem is akartam élezni a dolgot. De igaz. Mi tudnánk létezni a cégek nélkül, de ők nem, nékülünk. Azért az is érdekes, hogy amikor magántaxisok lettünk, sokan még 82-ben, majdnem az volt az első, hogy cégeket csináltunk! Buda, City. Ezek voltak az elsők. Magunknak csináltuk, mindenfajta külső presszió, és anyagi kényszer nélkül. Nagyon jól meg tudtunk élni az utcáról drosztok, és rádió nélkül. Nekem az a gyanúm, hogy a taxizás valahol erről is szól. A közösséghez tartozásról. És a cégeknek egyéb, praktikus, és hasznos velejárói is lehetnének. Vannak is. Aztán ez, sajnos, idáig fajult. A mai kezdő taxisok, ha nem venné föl őket egy cég sem, szerintem egy forintot sem tudnának keresni. Annyira más lett mára a helyzet. Azt gondolom, hogy a fix tarifa, és a létszám szabályozása megoldaná a gondjainkat. No nem mindenkiét! Valakik, és nem kis számban lennének ilyenek, kiesnének. A bennmaradóknak, viszont, egy kicsit könnyebb lenne. És szerintem a cégekkel való gondjainkat is megoldaná. Egyébként, pedig, semmi bajom a beleszólással. Azért vagyunk itt.
„Vigyázz mire vállalkoznál...szerintem fogalmad sincs miből áll manapság egy vezetői szerepkör. Csak azt hiszed, azt csinálhatsz amit akarsz. És ahogy szeretnéd...” Ezek szerint te is egy cégvezető vagy. És a barátja annak a cégvezetőnek, aki azt az ujjeltörős írást elkövette. Az is következik az általad leírtakból, hogy azok közé a cégvezetők közé sorolod magad, akik tesznek valamit a taxisokért. Ebben a szellemben fogok reagálni az írásaidra. És feltételezem azt is, hogy nem a becsmérlésünk szándéka vezetett erre az oldalra. Kíváncsi lettem, hogy melyik cégnél lehetsz. Már amennyiben a feltételezésem igaz, mely szerint te is cégvezető vagy. 51-es hozzászólás. Szotyi, biztosan nem. City nem, a T.M. a saját nevét használja. Tele5 nem, hiszen miért neveznéd magad Pásztorkának, és miért lenne ilyen lesújtó véleményed magadról, ha te lennél. A 6x6. Az Orbánnak nem tagja a szervezeteteknek, semmi oka, hogy mentegesse, vagy az érdemeit méltassa. T4. Ugyanaz, mint a T5. Nem sok maradt. Szerintem tiszteljük meg egymást, és saját magunkat azzal, hogy érvlni próbáljunk, és nem hangulati elemekkel tűzdeljük a mondanivalónkat, és ne gúnyolódni akarjunk egymással, mert akkor semmi értelme nem lesz az egésznek. És nem szeretnék értelmetlenül levelezgetni senkivel. 42-es hozzászólásodra. Azt írod, hogy jellemző a hozzászólások többsége. A te 42-esedig mindössze Tesz, Attus, én, Smokie09, Málna, és Baupexim 1 szólt hozzá. Ebből Tesz, Attus, és Smokie 09 kifejezetten segítőkész hozzászólást írt, én tényleg kikeltem magamból (és most sem érzek másképpen az ujjtörős megjegyzéssel kapcsolatban), Málna teljesen kultúráltan adott hangot kétségeinek a felelősségtudatotokkal kapcsolatban (egyetértek vele), és egy tanácsot is adott, amelyet ha megfogadnátok, mindenkinek az érdekét szolgálná, egyedül Baupexim1 ragadtatta el magát, amire azt lehet mondani, hogy belerúgott a mindenki javát szolgáló cégvezetőkbe. Ötből egy. Ez szerintem ez nem a többség! És a hatból három kifejezetten kostruktív, és megértő volt! Lehet, hogy a taxisok megértőbbek, mint gondolod? „Nazoli és Málna is nagyon okos, ötletei vannak az utcáról, de kíváncsi lennék,ha csak fél évre ülhetnének fuvarszervező székbe, mennyire jutnának. Gyanítom semmire. A legutolsó jó kis taxis "demonstráció" (???!!!!) is megmutatta.” Tisztázzunk valamit, még az elején. Nem Málna kollégám, és nem én voltunk a taxis demonstráció értelmi szerzői. Én nem is vettem részt rajta. Elleneztem. Nem beszéltem ugyan vele személyesen erről, de tudom, hogy ő sem helyeselte a dolgot. Csupán azért vett részt benne, lehet, hogy valamilyen szinten szervezőként is, mert menteni akarta a menthetőt. Értsd:ha már csinálnak valamit a taxisok, akkor legalább ne valami botrányos hőzöngés legyen belőle, még jobban lejáratva a taxisokat, mint ahogy már H.P. alatt megszokhattuk. Ezt csak azért írom, mert az az érzésem, mintha erre utaltál volna az idézett mondattal. Ezért aztán az általad feltételezett fuvarszervezői, vagy cégvezetői képességeinket sem kellene ennek alapján megítélned. A többi részben elég lemondóan nyilatkozol rólunk, taxisokról, és előrevetíted annak lehetőségét, hogy ezentúl nem fogtok bennünket képviselni, mert nem érdemeljük meg. Küzdjünk a szotyikkal, ahogy tudunk. Álljatok az élére egy ilyen küzdelemnek, fogalmazzatok meg stratégiát, legyen valami tervetek, és osszátok meg velünk! Szerintem a taxisok fogékonyak lesznek rá, ha az ő érdekükben történik. Te is pontosan tudod, hogy a taxisok, hiába vannak sokan (mihez képest), szervezetlenek. A sokaság pedig, vezető nélkül, csak egy tehetetlen létszám. Még csak tömeget sem mondhatok, mert annak van valami ereje. De ennek nincs. És ezt ti, pontosan tudjátok! Ezért nem kell a Tomajert rendreutasítani, az oszd meg és uralkodj megjegyzése miatt. Hogy mire gondolok? Nyilatkozatok, még abból az időből, amikor küszöbön állt a fix tarifa bevezetése, a Rusznák idejében. Sipeki József Taxisok világa 2005.július Vagyis, véleményünk szerint, a kereslet-kínálati arányt kellene először optimális egyensúlyba hozni. Dudás Zoltán– Bár nagyon szeretnénk, hogyha a taxis vállalkozóink magasabb tarifával végezhetnék a tevékenységüket a jelenleginél, hiszen tudjuk, hogy talán ez az alsóhatár, amin ma jelenleg dolgoznak, hogy egyáltalán a vállalkozások gazdaságosan működhessen. Ezért próbáljuk ezt létszám szabályozási oldalról megközelíteni, hiszen látjuk, hogy ma túlkínálat van a piacon, szolgáltató oldalról és ezt a túlkínálatot valamilyen módon meg kell állítani. Ennek nagyon jó alapja lenne a taxiállomás hálózat, ugyanakkor van bennünk egyfajta félsz is, hogyha csökkenni fog az utasok száma, mert számukra már megfizethetetlen lesz adott esetben ez a tarifa, illetve a gazdasági társaságok, amelyek igénybe veszik a szolgáltatásainkat, alternatív módszereket fognak választani és más szolgáltatókat fognak igénybe venni, nem taxi szintűeket, ahol nincsen szabályozva a tarifakérdés. Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének főtitkára– Teljes mértékben nem értek egyet, nagyon sok eltérő javaslatunk van. Gyakorlatilag én látom, hogyha bevezetésre kerül így önmagában a fixár nem oldja meg a fővárosi taxis problémákat, hiszen ismételten el fog harapózni az úgynevezett óra nélküli taxizás, mert a jelenlegi díj tervezete az magasabb, mint a kialakult mai gyakorlat, ennek következtében az utas nyilván kompromisszumot fog kötni a taxi vezetőjével. Ez a taxis érdekképviselők hozzáállása a fix tarifához. Az egységes fellépés, amelyet a taxisokon számonkérsz, ebben az esetben jól működött. Egységesen kiálltatok a fix tarifa ellen! Pedig, ha ezt akkor bevezetik, ma már talán nem lett volna gond a szotyikkal! Aztán mi küzdjünk velük! Jól kiálltatok értünk! Mint cégvezetők. Az idézett urak, mint cégvezetők, a BIKIK vezetőségének meghatározó személyiségei! No most ennek fényében eléggé cinikusnak tűnik számomra a kormányra borult kolléga példája, hasonlata. Nektek is köszönhető. Málnának, és nekem semmiképpen. Mi esetleg csak elszenvedő alanyai lehetünk ennek. 45-ös hozzászólásod. Nem akarok Csogu, és Tomajer eszkimók dolgával foglakozni, mert ez nem az én dolgom. De szerintem nem keverte bele a kis eszkimó a testesebbet. Csak kibukott belőle egy kérdés. Nem tisztességes ezért fogást keresni rajta. Ellenben arra találsz magyarázatot, hogy a barátod miért írta azt az ujjtörős dolgot. Ha én azt akarom írni, hogy olcsó húsnak híg a leve, akkor azt írom. És nem azt, hogy törjétek el a taxis ujját. Ne haragudj, de én ezt nem tudom másképpen értelmezni, mint ahogy a barátod írta! És ez megint csak a kis eszkimó igazát bizonyítja! Oszd meg, és uralkodj! Bocsánat, de felvetődött bennem egy kérdés. Kik találták ki a szotyi tarifát? A taxisok? Nem. A cégvezetők! Mini, T4, 2000, Plus. Tehát ők tehetnek ezekről a tarifákról! Vajon miért nem azt írta a barátod, hogy törjétek el a szotyi tarifát kitaláló cégvezetők kezét? Vagy többes számban: törjük el, én is megyek veletek! Bocsáss meg, de ennél aljasabb dolgot nem tudok elképzelni! Taxist, a taxis ellen uszítani! Aztán magyarázhatod ezt az olcsó hús hasonlattal, ezt nem veszem be! Abban egyetértek mindenkivel, hogy a taxisoknak nem kellet volna odamenniük. De gondold végig a helyzetet. Rengeteg olyan taxis van közöttünk, akinek fogalma sincs a szakma alapkérdéseiről, vagy egy vállalkozás üzemeltetéséről. Fogalma sincs a városról, az autókról, a pénzről, a gurulóról, a gazdaságosságról, meg semmiről. Most hadd ne soroljam, de még van ezer dolog, amiről nincs fogalmuk. Jelentkezik egy ilyen kolléga a te cégednél. Ne haragudj, de azt kell mondanom – és hidd el, minden bántó szándék nélkül teszem – bárkit fölvettetek, aki jelentkezett! De nem csak hozzátok, hanem a többihez is. Néhol volt fölvételi, de a legtöbb helyen nem. Tudok olyan példát, hogy teljesen kezdőt, aki – bocsánat – segg hülye volt, saját autóval nem vettek föl, de bizonyos Bt. autóján simán dolgozhatott nálatok! Tele van minden cég ilyen emberekkel. És nem tudnak dolgozni. Mire leesik neki, hogy hol is van az a cím, amire nyomnia kellene, már azon kevés profik egyike, aki még érti a szakmát, rég leverte. És ez így megy nap, mint nap. Aztán, hála Istennek, elkezdtetek mindenhová sorokat csinálni, ahonnan végre ők is tudtak fölvenni valamit. Igen ám, de itt meg sokat kellet sorba állni. Megint csak ott tart, hogy nem tudja megkeresni azt a pénzt, ami elegendő lenne minden költsége fedezésére, és a megélhetésére. Aztán elkezd terjedni a hír, hogy van egy cég, ahol nagyon pörög a bolt! Igaz, hogy 168-al járnak, de annyi cím van, hogy bőven meg lehet csinálni a pénzt! Az utasok, ugye, mentek oda, mert majd fele áron utazhattak. Hát persze, hogy elindulnak szerencsét próbálni! És tényleg! Láss csodát! Még ezzel az alacsony tarifával is meg lehet keresni a betevőt, még jobban, mint akár a 240-el! Kis kitérő. Azt, remélem, elismered, hogy ha ennek a tarifának és célnak megfelelő módszerrel adnak ki fuvarokat, adott esetben még a 168-as tarifával is lehet olyan mutatókkal rendelkező bevételt produkálni, mint egy rosszabb módszerrel, a 240-essel? És még ez is ment egy darabig. Aztán ahogy a szotyi cégnél nőtt a fuvarszám, egyre több taxis ment át hozzájuk, és most már a profik is. És 20-30 profi, letarol egy ilyen céget! Nem rossz értelemben írom a letarol szót, hanem azt értem alatta, hogy mindent elvisznek, és az amatőrnek esélye sem marad! És mostanra már ott is elkezdődtek a problémák. Már ott sem lehet dolgozni! Már nincs bevétel. Ott is sok az eszkimó. Összegezve ezt a részt. A nagy cégek fölvesznek mindenkit, romlik a színvonal, csökken a taxisok bevétele, mert a cégvezetők nem tudnak ellenállni a tagdíjbevételeknek, és a nagyobb profitnak. Generálnak ezzel egy ilyen helyzete, amitől borul az egész piac. És nem akarok addig az időig visszamenni, amikor elkezdődött a kedvezmények, meg különböző kártyák kiadása! Mert alaojában véve, innen kezdődött a romlás! Ha elfogadjuk ezt, amit írtam, akkor ebből látszik, hogy nem a taxisok mentek oda a cégvezetőkhöz, hogy ugyan már, Bakucz, Pásztor, Szenczi uraim, olyan jó lenne tarifát csökkenteni, mert ez a mi érdekeinket szolgálja! Most akkor megint megkérdezem. Kinek az ujjait kellene eltördelni, ha már itt tartunk? Én senkit nem akarok ilyesmire bíztatni. De egy biztos. Nem a taxisokét! És körülbelül ennyit arról, hogy mennyire képviselnek bennünket a cégvezetők! És ne engem sajnálj azért, mert úgy értettem, ahogy a barátod írta. És, bár nem akartam ilyen durván fogalmazni, de az előzőekben leírtak alapján, vagy azokból következően, kitörölhetjük a seggünket ezzel a hatalmas eredménnyel, amit a földbe visszahúzódó oszlopokkal kapcsolatban elértetek. Málnát meg nyugodtan fölkérhetné bármelyik tulajdonos cégvezetőnek. Feltételezem, hogy jobban csinálná, mint közületek bárki. De rosszabbul, biztosan nem! Megpróbáltam abban a szellemben írni, amit az elején jeleztem. Próbáltam tárgyilagos lenni, érvelni, nem hangulati elemeket felhasználni, és nem gúnyolódni. Nem tudom, mennyire sikerült. Ha esetleg úgy érzed, hogy nem, akkor elnézésedet kérem, nem volt szándékos. Az érzelemmentesség nem volt a vállalásaim között. Érdeklődve várom a választ. Ha a felvetéseimre érdemben tudsz, és akarsz ilyet adni. De főképpen arra, hogy mit akartok, és mit tudtok tenni a taxisok érdekében.