Név TE
Becenév nazoli
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Én úgy hallottam, hogy azért vannak más jellegű fuvarjaik is. Meg nem is kötelező elvinni a 2777-est.
Nagy kérdés, hogy kit tekintesz sikeresnek.

Téma: Plus Taxi

Hozzáadva: 2010.08.23 01:04

Szevasz Gyurcsányi! Jó lenne észrevenni, hogy nem a taxisokról, és az utasokról szól ez a dolog! Akiket ti szállítotok az olcsó tarifával, azok simán ki tudnák fizetni a drágábbat is! Csak azért mennek veletek, mert olcsók vagytok, és nem azért, mert a pénzügyi helyzetük korlátozza a drágábbat! Ha ti nem lennétek, ők akkor is taxiznának, és kifizetnék a drágábbat. Nem azért találták ki az olcsó tarifát, hogy a kedves utasnak jobb legyen. Azért találták ki, mert az egy triviális törvényszerűség, hogy ott vásárol a fogyasztó, ahol – egy szint után – olcsóbb ugyanaz a termék. Ott nagyobb lesz a forgalom, többet ad el belőle, mint a rendes áron értékesítő. Összességében nem szűkül, vagy bővül a piac, csak az olcsóbbat többen veszik. Magyarul: nem lett számottevően kevesebb utas a válság hatására, de nem is lett több azért, mert ti olcsón dolgoztok! Csak átmentek tőlünk a szotyi cégekhez. Ugyanúgy működik a dolog, mint a nagy bevásárlóközpontokban. Minél alacsonyabb árat – sokszor önköltség alatti árat – préselnek ki a termelőből azért, hogy a saját forgalmukat növeljék. Az ő áraikon pedig már haszon is van, jócskán! Csak éppen a termelő megy tönkre! Esetünkben a taxis. Azzal viszont a cég már nem törődik, mert úgyis lesz helyette másik! Aki majd megint tönkre megy, de megint jön helyette egy új. Kialakul egy ilyen spirál. Gondolj bele. Ha vállalkozó vagy (a taxisok 70%-a vállalkozó) akkor milyen költségekkel, és tartalékokkal kell számolnod, ha tisztességesen meg akarsz élni, és biztonságban akarod tudni a családodat, vagy csak saját magadat? Nagyjából leírom. Kell valami tartalék, ha valami baj éri az embert. Törés, személyi sérülés, betegség, stb. Meg azért az sem igazán megoldás, hogy havi 3-400 órákat dolgoznak jó páran. Szerintem egy taxis szintű egyéni vállalkozónak ahhoz, hogy minden nap nyugodtan menjen ki az utcára dolgozni, minimum 2-3.000.000 Ft tartaléknak kell lennie. Ha színvonalasan, és biztonságosan akar szolgáltatni (amit ugye a megrendelő el is vár), kell egy színvonalas munkaeszköz, amit illene 5-6 évenként lecserélni. Kell hozzá a saját lelki nyugalma, kell hozzá a biztonságérzete (az mégsem egy jó dolog, hogy sík ideg az ember egész nap, mert nem tudja, hogyan alakul a sorsa holnaptól). És most a napi, havi rendszerességgel kifizetendőkről nem is beszélek, mert azokat már ezerszer leírtam, leírtuk, és mindenkinek tudnia kell(ene), és a saját vállalkozása, illetve az állam működéséhez szükséges ezeket be is kell(ene) fizetni. Hát ez, ezzel a szotyi tarifával nem megy! Csak egy vélemény, az én véleményem, aztán meg is lehet sértődni miatta. Az a főállású taxis vállalkozó, aki az átlagosnak megfelelő, bruttó bevételt csinál, és ebből próbál megélni úgy, hogy közben minden kötelezettségének eleget tesz, az nem taxis, hanem egy négy keréken guruló csöves! Márpedig legalább egyharmada ilyen! Vagy trükközik, és akkor nem igaz az állításom. Jó esetben tisztán megmarad a minimálbér összege, és akkor ebből tessék normálisan megélni, tartalékolni, családot eltartani! A koldus többet keres a Széna téren! Tehát nem fizeti be a minimális közterheket, így viszont nem lesz igazolt munkaviszonya, és nyugdíja. Valamint rövid időn belül a droidok egyre bővülő táborát fogja erősíteni, ami még mélyebbre taszítja a hierarchián belül! Ez szerintem a pályán lévők legalább 30%-a! Ennyi embernek nincs semmi köze a taxizáshoz, csak a létszámot növelik, ezáltal a bevételünket csökkentik, és tovább rontják a taxisok amúgy sem igazán jó társadalmi megítélését! Ennek a rétegnek a léte csak a cégek érdeke, a tagdíjbevételek miatt. Pár éve kialakult egy rendszer, ami jó irányba kezdte vinni a szakmát. Minőségi követelmények alakultak ki, és nagyjából tartották is magukat hozzá a cégek. A szotyik megjelenésével ez most felborult. Minden normális logikával ellentétben nem csökken a taxik száma a válság hatására, hanem növekszik! És ez csupán a cégek érdeke! Persze nem vitatom, hogy nálatok bizonyos időszakokban jobban megy a bolt, többet lehet dolgozni. De vajon többet is lehet keresni? Több marad a végén? Látom, hogy hétvégén, éjszaka jobban pörögtök. De csütörtökig bezárólag nagyon sok kollégátokat látom bő órákat állni a tutiban, meló nélkül. Azt mondom, hogy a szotyi tarifákkal is jól meg lehetne élni, ha megfelelő mennyiségű fuvar, és jobb logisztika lenne. De már nálatok is olyan a létszám, hogy ez lehetetlen. Vagy legalábbis csak az ügyesebbeknek, a rátermettebbeknek, a profiknak sikerül. De van 20% profi, 30-40% átlagos taxis, és a többi amatőr! Na hát ez a sok! Ezt nem bírja el a szakma, és ezekből élnek rohadt jól a cégek! Ezt kéne belátnod, és nem feltétlen abból kiindulni, hogy neked esetleg jobban megy itt, mint a társaid túlnyomó többségének! És a pár hét múlva, a hozzátok belépő, immár veled azonos matricát viselő, neked integető kollégák 80%-a akkor lép az enyészet útjára, amikor ezt a lépést megtette. Csak majd később fog ráébredni, mekkorát hibázott!
Meg vett is el róla. Ezt meg te ne felejtsd el. Ha megcsinálnánk a mérleget, nem jönne ki jól belőle.

Téma: Plus Taxi

Hozzáadva: 2010.08.16 10:50

Hmmm..

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2010.08.16 10:47

Szerintem azért, mert a Lakat szabin volt. Ha visszajön biztos elküldi a belépési adatokat. A Gyuri, meg a Tomi, nem voltak szabin egyszerre. Azért szorgalmaztuk a hivatalosra történő regisztrációt, mert a főnökség a másikon nem nagyon volt jelen. Hátha itt aktívabbak lesznek. A Lakat szokott válaszolni. Meg az Orbán is ott van majdnem minden nap. Mint kívülálló.(?)

Téma: Plus Taxi

Hozzáadva: 2010.08.15 16:52

Mesélj! Mi törtlnt?

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2010.08.12 20:12

Szia Balázs! Nem is rád gondoltam. Vannak itt páran, akikre odaát is szükség lenne.

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2010.08.12 15:50

Bocsánat. Többnek, és többet!

Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója

Hozzáadva: 2010.08.12 15:49

Lehet. De pont emiatt kéne oda töbnek, és többet!