Felhasználó hozzászólásai
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.09.06 12:29
Nem sértődtem meg, csak már kezdem unni ezt mindennel való kötekedést.
A levél azért szellős, mert ez egy mail. Kijelöltem és átmásoltam ide úgy, ahogy jött. Tartalmi és formai változtatások nélkül. Nem volt kedvem szerkesztgetni.
A próbálkozás meg nem biztos, hogy felesleges.
Vagy 20 éve folyik ez az áldatlan fix tarifa, vagy nem fix tarifa vita taxisok, és a Főváros között. Nem akarok részletekbe bocsátkozni, de aki taxis részről téma környékén járt az elmúlt években, mindenki hatalmasakat hibázott. Nem állítom, hogy csak ennek köszönhető a mai állapot, ez a sok szar, ami a taxizás körül van, mert a Fővárosi emberei sem álltak, állnak a helyzet magaslatán.
Most viszont azt látom, hogy minden eddiginél nagyobb az egyetértés a szakmán belül ennek a dolognak a rendezésére.
Látszólag eddig is egyetértés volt, de az utolsó pillanatban valakik mindig kihátráltak az ügy mögül. Vagy valami rögeszméhez ragaszkodás miatt, vagy egyszerűen nem adtak be olyan adatokat, amik a döntéshozóknak szükséges lett volna, vagy a rendelkezésre álló adatok nem voltak pontosak. Nem állítom, hogy a TGFSZ megjelenése változtatott ezen gyökeresen, de az utóbbi napok eseményei azt mutatják, hogy ekkora egység eddig még nem volt ebben a kérdésben. Most megy egy egyeztetés, aztán valószínűleg önálló indítványként be fogunk adni (nem a TGFSZ, hanem a szakma egésze, egy pici, jelentéktelen kivétellel) egy javaslatot. Azért írom az önálló indítványt, mert a Főváros kijelölt emberei nem értenek egyet a fix tarifa javaslatával sem, ezért elzárkóznak ennek a beadásától. Ezért kell tőlük függetlenül beadnunk.
Hogy mi lesz ennek az eredménye, azt nem tudom. De ha nem tesszük meg, akkor nem is lesz belőle semmi. Ezért tartom teljesen fölöslegesnek azokat a megjegyzéseket, hogy semmi értelme sincs a küzdelemnek. Ha az idén nem, akkor majd jövőre. Vagy utána. De ha nem hajtjuk a dolgokat, akkor tényleg azt csinál velünk a hatalom, amit csak akar.
Lényegében az életünkért (életetekért) küzdünk. Nem akarunk újból bérrabszolgák lenni, napi 16 órában! Nem akarjuk idegen emberek zsebét milliárdokkal töltögetni! Azt akarjuk, hogy a megkeresett pénzünket mi költsük el a saját javunkra! Normális ember módjára akarunk élni, akiknek joguk van ahhoz, hogy Uram bocsá', még valami hasznuk is legyen a munkájukon! Hogy ne belőlünk éljen meg kurva jól valami kívülálló, hanem mi éljünk meg jól a taxizásból! Nehogy már valami burzsoá huncutság legyen, ha egy taxis egyéni vállalkozó jól meg tud élni a tisztességes munkájából! Mert lassan oda jutunk, hogy ha esetleg nyereséged van, akkor azt szégyellni kell a hatalmasok előtt! Havi milliós fizetésekért meresztik a valagukat, de belőlünk az utolsó csepp vérünket is ki akarják szívni!
És amikor az ember ilyesmiken fáradozik, akkor az jön a legkevésbé jól, hogy feleslegesnek tartják a fáradozásait. Meg belekötnek minden faszságba.
A segítséget készséggel elfogadjuk, a támogatást örömmel vesszük, és ha valaki be akar lépni a TGFSZ-be, azt örömmel látjuk. Mert azért azt is látni kell, hogy ez az egész pénzbe kerül. Nem is kevésbe. Elég, ha csak a telefonszámlámra, a papír, meg tintapatron költségeimre, az elromlott nyomtatómra, a rengeteg időmre, üzemanyagomra gondolok. Ez nem sírás, csak tényközlés.
Nem biztos, hogy azok csinálják a részünkről a munkát, akik a legjobban értenek hozzá. De senki sem született TGFSZ érdekképviselőnek. Át lehet venni a melót, lehet jobban, okosabban csinálni. De az állandó kételkedéssel nem lehet meggyőzni minket a munkánk hiábavalóságáról.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.09.06 02:09
Ne hagyatkozz rá. Inkább a tanfolyam.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.09.06 02:08
Nem nagyoltam el semmit. Kérdéseket tettem föl, és bemásoltam a választ. Ez volt a lényeg. Bár lehet, hogy te jobban tudod, hogy én mit is akartam. Irigylésre méltó képesség.
Azért tettem föl a levelet teljes terjedelmében, hogy bemutassam: ha megfelelő helyen, megfelelő módon érdeklődünk, még válaszolnak is. Sajnos, nekem csak a németül megy valamennyire. Gondoltam hátha valakiknek többre is telik. El tudom ezt képzelni mondjuk egy finn, egy francia, vagy egy spanyol stb. cég esetében is. Kedvet akartam csinálni többeknek az érdeklődéshez. Itt egy páran fikázzák a TGFSZ-t. Gondoltam, hátha valamelyik fikázónak kedve támad egy ilyen kis levelezéshez. Mondjuk a saját érdekében is. Ez nem kerül semmibe, legalább valami értelmes dolgot csinál, és segítséget jelentene. De a példádon kezdem belátni, hogy nem nagyon fog menni. Pofázni mindig könnyebb, mint csinálni valami értelmeset, hasznosat.
Nem tudom, honnan veszed ezt a konkrét tarifát. A levélben szó sem volt erről. Nem is kérdeztem. Nem is ez volt a lényeg. És, hogy őszinte legyek, nem is érdekel mennyi. A hogyan érdekelt. Ettől azonban még lehetnek értesüléseid.
Az volt a kérdés, hogy ki állapítja meg a tarifát. Válasz: a Városháza.
Lehet, hogy az én német tudásom gyenge, de én azt vettem ki a levélből, hogy az autók számát szabályozzák, a sofőrökét nem.
A kamerákra vonatkozó kérdésre meg az volt a válasz, hogy nem használják a kamerákat a megállások, várakozások ellenőrzésére. Magyarul, nem cseszegetik ilyesmivel a taxisokat. Csak sebességet mérnek a kamerákkal.
Megpróbálom még egyszer, érthetőbben.
Jó lenne ilyen alap adatokat begyűjteni, ugyanis nemzetközi példákat kért a Főváros tarifára és létszám szabályozásra.
Az adott országban ki állapítja meg a tarifát, a létszámot, hányan vannak a taxisok? A kamerás dolog csak egy kis kitérő volt. De tanulságos.
És korrekt forrásból lévő adatok szükségesek.
A másik oldalon ülőkkel ellentétben, mi nem engedhetjük meg magunknak, hogy valótlanságokat, meg hülyeségeket állítsunk.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.09.05 08:47
Ha tényleg segíteni szeretnétek, lenne egy kérésem.
Ha ismertek taxi társaságot bárhol a világban, egy pár lényeges kérdésre kellene választ kérni.
Nekem Münchenből, teljesen ismeretlenül, egy héten belül érkezett válasz. Bemásolom az egészet.
""Sehr geehrter Herr Telegdy,
vielen Dank für Ihre Anfrage:
Wer und wie definiert den Taxi-Tarif in München? Ist der Tarif von Rathaus direkt definieren?
Wenn es ja ist, ist es fix, oder die Firmen können es
selbst modifizieren? Ist es Jährlich immer verhandeln?
Der Taxitarif wird in München von der Verwaltung der Stadt festgesetzt. Der Taxitarif ist gültig für
einen Zeitraum von ca. 3 bis 5 Jahren. Firmen können keinen eigenen Tarif fixieren, die Taxitarif der
Stadt München gilt für alle Taxis in München.
Wissen Sie andere Beispiel, wo ein Rathaus den Taxi Tarif definiert?
Grundsätzlich ist der Taxitarif in Deutschland amtlich geregelt, also vom Rathaus definiert.
Wie viel Taxifahrer gibt es in München? Ist es ein Quote oder offiziell
limitiert?
Es gibt in München ca. 3490 Taxis, dazu gehören ca. 10.000 Taxifahrer. Die Anzahl der Taxis ist limitiert,
die Anzahl der Fahrer nicht.
In München gibt es spezielle Verkehr-Vorschrift?
Eine Kamera-Überwachung gibt es in München nicht für Park-Verstöße, sondern nur für Geschwindigkeit-
und Ampel (Rotlicht)-Vergehen.
Es gibt an manchen Stelle Asunahme-Regelungen für Taxis, z.B. beim Befahren von Straßen, die für den
allgemeinen Verkehr gesperrt sind.
Halteverbote gelten auch für Taxis, da gibt es keine Ausnahme.
Mit freundlichen Grüßen
Thomas Kroker
Kundenservice und –beratung
für Firmenkunden, Messen und Events.
Tel: 089 / 2161 396
Mobil: 0177 / 2161 341
Fax: 089 / 2161 66 396
Mail: thomas.kroker@taxi-muenchen.de
Web: www.taxi-muenchen.de
Taxibestellung / Taxizentrale: 089 / 21610
Taxi München eG
Engelhardstr. 6
81369 München
Bécsből a héten kapok választ.
Egy kis kreativitással sokat lehetne lendíteni a dolgokon. Lenne mire hivatkoznunk, hogy a civilizáltabb helyeken hogyan működik a taxizás.
Jó lenne legalább tíz Uniós ország példáit begyűjteni.
Ezért még az utcára sem kell kimenni, meg pénzbe sem kerül.
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2011.09.05 08:25
Ott van az, csak a Tomi kitakar mindenkit.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.09.02 11:54
Azért ez így nem igaz.
Valamennyire megy. De ezzel az üzletmenettel nem tud nagyobbá válni.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.09.02 11:12
Persze. Nincs ezzel semmi gond. Nagyon szívesen menne mindenki egy olyan helyre, ahol ő is tulajdonos, meg mondjuk 240-el dolgozhatna.
Ezzel szemben elmondom, hogy mi a realitás.
Ha csinálsz egy olyan céget, ahol jó sok pénzen bereklámozod a 150-et, akkor van esélyed. (De lehet, hogy ennél lejjebb kéne menned.) Erre még taxisokat is találnál. Minden más eset bukásra van ítélve!
240-nek meg tényleg ott van a Penta!
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.09.01 17:54
Így, utólag belegondolva, előre eldöntött kérdésekről beszéltünk.
Kiosztottak bizonyos "feladatokat", amiknek mi, mint kis óvodás hülyegyerekek, igyekeztünk megfelelni.
Egy dolgot kellet volna már egészen az elején tisztázni. Mit is akartok tulajdonképpen? Miért is kellünk mi ehhez? A mi alatt az egész, a szakma részéről részt vevőket értem.
Itt mindenki komolyan gondolta, hogy lehet valami hatása az eseményekre, vagy a dolgok jövőbeni alakulására. Hát ez egy nagy tévedés volt.
Olyan emberek ültek a másik oldalon, akiknek, hogy finoman fogalmazzak, fogalmuk sincs a taxizásról. Szerintem azt az alapvető kérdést sem tisztázták magukban, hogy mi is a probléma ezzel az egésszel. De ami ennél is nagyobb baj, hogy ezt mi sem tisztáztuk velük. Egyenes kérdésre egyenes válasz. Mi is a bajotok?
Bár, mondjuk, ezzel azért van egy kis gond. Ugyanis állítólag azért ültünk le tárgyalni, mert mi kértük. És nekünk voltak, vannak bajaink. De mondjuk nem ártana, ha akikkel tárgyalunk, van valami fogalmuk a dolgokról. Vagy legalább egy kis érdeklődés.
Csak egy-két jellemző gondolat. Kardinális probléma, hogy a taxi szabadjelzőjét hogyan működtessük. Komolyan gondolják, hogy ha pl. rendelésre mész, vagy vedd le a szabadjelződet, vagy takard le. Már erre is csak buta arcot vág az ember, aki legalább egyszer ült taxiban. Aztán jött az, hogy a zsinór, ami az órát összeköti a szabadjelzővel, az nem lehet bontható. De azért vagy vedd le... Még csak nem is szakmai, hanem logikai kérdés.:-((
Másik példa. A fix tarifára vonatkozó részt nekünk kellett kidolgozni. Az könnyen belátható, hogy az összes közül, ha szabad ilyen összehasonlítást tenni, ez volt a létkérdés. De legalábbis a legfontosabb. Három egész hetünk ment rá. Letettünk egy olyan anyagot, amely szakmailag nem igazán kifogásolható. Ráadásul a számításokra olyan programot csináltunk, ami bármilyen feltételeket képes modellezni! Néha mi is eltévedtünk benne, amíg összehoztuk. Most vagy olyan jól sikerült, annyira egyértelmű, világos, érthető volt, hogy nem kellett kérdéseket föltenni vele kapcsolatban, vagy nem tudom, mi lehetett a probléma. De, hogy kérdést sem kaptunk ezzel kapcsolatban, az biztos! És ha valaki nem kérdez, azzal nagy bajok vannak. Tehát csinálhattunk volna bármit, akkor is ez lett volna az eredmény. De mint már említettem, szerintem előre eldöntött kérdésekről beszéltünk.
Valahogy úgy képzelem a dolgokat, hogy ez a két pali, aki a fővárost képviselte ezen a sorozaton, valamiért haragszik a taxisokra. Egyszer biztos átkúrták őket, és azóta fóbiájuk van. De lehet, hogy más miatt. És most, hogy helyzetbe kerültek, rendszabályozni akarnak. De, hogy kit, hogyan és miért….?
A szakma oldalán ülőkkel meg az a probléma, hogy itt pedig az érdek különbözőségek, vagy legalábbis a nem egyezőségek vezérlik őket.
Azt a tisztesség kedvéért meg kell jegyeznem - akkor is, ha ez nem fog tetszeni néhányaknak - hogy a legtöbb szakértelmet, sőt, egyáltalán szakértelmet a City, és a Fötaxi képviselte. Nevesítve: Bősz Péter, Tamás Miklós, Dudás Zoltán. Azzal együtt, hogy rájuk is érvényes az érdekekre vonatkozó megjegyzésem.
Voltak kirívó ostobaságok, és aljasságok is, de elkövetőiket nem nevezném meg.
Igazából nem tudom, hogy merre fog menni a szakma a továbbiakban. A tervezett intézkedésekből az látszik, nem a kívánatos irányba. Legalábbis nem a mi kívánságaink szerintibe. De talán mi vagyunk ebben az egész dologban a legkisebb tényezők.
Tényleg ennyire kicsik és jelentéktelenek vagyunk?
Téma: Max Taxi
Hozzáadva: 2011.08.29 21:07
Hát ez az, ami nem lesz!
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.08.26 19:57
Ott voltam, beszéltem vele, és adott egy használhatónak tűnő tippet. Megpróbáljuk.
Köszönjük szépen a segítségét, és a tiédet is.