Név TE
Becenév nazoli
Honlap
Taxitársaság:

Felhasználó hozzászólásai

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2011.10.01 16:01

Nem hiszem, hogy ellenünk lenne a kamara. Mióta részt vettem a tárgyalásokon, semmi erre utaló jelet sem láttam. Ami a mi reszortunkat, a fix tarifát illette, korrektül segítségünkre voltak. Nem gondolom, hogy rajtuk fog múlni.

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2011.10.01 15:50

Bemásolnám a levelet, de sajnos már kitötröltem. Erre irányuló kérdésemre Antal Attila válaszolt.

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2011.10.01 15:45

Autentikus forrásból származó információm szerint a levél írója rosszul fogalmazott. Helyesen így hangzik: A tárgyalást támogatja Dr. Komáromi Endre - a Főváros képviselője - tekintettel a TGFSZ őt megkereső levelében foglaltakra is. A többi stimmel. Elírás volt. Nincs benne semmi trükk. Egyébként nyelvtanilag is értelmezhetetlen lenne a dolog.

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2011.09.30 16:38

Kíváncsi lennék a főszerkesztő válaszára.

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2011.09.30 16:33

:-))

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2011.09.29 09:15

Nem egyszerű a helyzet. Én azt mondtam, hogy elsősorban a rendezett viszonyok mellett. Nem mondtam azt, hogy a szopatások ellen nem. Azok ellen IS. De most a fuvarszervezők ellen nem. Mert ha jól értetelmeztem a rendszerbe pénzt betoló mondatodat, az erről szólt. Annak nem sok értelme van, hogy bármilyen hatósággal állandóan arról tárgyaljunk, hogy hány éves legyen a korhatár, meg kell-e nullás papír, vagy sem, meg milyen tanfolyamokat ne kelljen elvégezni. Ha ezekről vitatkozunk, akkor csak elkenjük a szart. Pontosan az fog történni, ami eddig. Nem lesz gazdája a taxizásnak, és nem lesznek rendezettek a viszonyok. Attól nem válik rendezetté a piac, ha valamelyik hatóság nem szabályozza a korhatárt, vagy megszűnteti a drosztdíjat. Nem tudom, mert nem kérdeztem meg a külföldieket, hogy náluk van-e korhatár. Szerintem nincs. De mégis három-négy éves korban cserélik az autóikat. Maguktól. A saját jól felfogott érdekükben. Az is igaz viszont, hogy tisztességes mértékű fix tarifával dolgoznak, és nem engednek rá a piacra számolatlanul újabb és újabb rabszolgákat. Nem véletlenül beszélünk a fix tarifa, a létszám, a droszthálózat, és az ellenőrzés négyesfogat együttes szabályozásáról. Ha ez nem együtt lesz kialakítva, akkor semmit sem ér az egész. Időnként egy-egy részelemét meg fogja változtatni a hatóság az éppen uralkodó széliránynak megfelelően, de az egész szar marad. Azért nem működik normálisan a rendszer, mert eddig is csak a részelemeket változtatták egyenként. Abból meg soha sem fog összeállni egy rendszer. Vagy ha igen, akkor az olyan, mint a mostani. Ha nem az egészet szabályozza az óvónéni, akkor állandó civakodás lesz a homokozóban. Vagyis minden évben mehetünk tüntetni valami ellen, meg rugdalhatjuk egymást a fuvarszervezőkkel. Aztán győzzön az erősebb. Nem így szeretnék taxizni. Ez a mostani helyzet is ennek az elemenkénti foltozásnak az eredménye. Mindig azt gondolja valaki, hogy egy újabb szabály bevezetésétől gyökeresen meg fog megváltozni a helyzet, és az a csoda szabály rendezni fog mindent. Aztán rájön, hogy nem, és akkor hoz egy másik szabályt is, amiről szintén azt gondolja, hogy au majd megold mindent. Ebből nem lesz egy jól működő rendszer, csak szabályok halmaza. Mintha egy ruhát egymáshoz nem illeszkedő foltokból varrnának össze. Valamennyire hasonlít egy kabáthoz, de mégsem az igazi. Rendbe kell tenni az egészet. Az óvónénit meg nem tudjuk megkerülni. Ha már odatették az óvodába, akkor ő a főnök. Rá kell ébresztenünk, hogy viselkedjen óvónéni rendes módjára, aki azért kapja a fizetését, hogy mindenki számára megfelelő rend legyen az oviban. És a gyerekek se haljanak éhen.

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2011.09.28 23:36

Mi ellen is tüntet? Nem ellen tüntet. Ez most nem az a helyzet. Valamiért tüntet. Elsősorban a fix tarifáért, és a létszám szabályozásáért. A rendezett viszonyokért. Te egy olyan rendszerről beszélsz, amely rendszer (fuvarszervezők jelenlegi monopolisztikus uralma a taxi piac fölött) kialakulása egy másik, egy nagyobb rendszer szar működésének az eredménye. Ez a nagyobb rendszer tehet arról, ami ma ebben az országban történik. A nagyobb rendszertől lenne elvárható, hogy empatikusabb legyen, és valamilyen tisztességes társadalmi céloknak megfelelően alakítsa a szabályokat. A kisebb rendszertől, a fuvarszervezőtől nem várható el az önkorlátozás. Semmi sem kényszeríti erre. Te tudod a legjobban, hogy az ő kezében van a piac. Neki is az a célja, mint neked. Jól akar élni. Csakhogy ezt a te károdra teszi, mert a nagyobb rendszer rossz működése miatt kiszolgáltatott vagy neki. Ezért kell a nagyobb rendszer figyelmét felhívni a problémáinkra. Csak az képes olyan szabályokat kialakítani, amelyek mellett normálisan tud működni ez a piac, és megszűnik a kiszolgáltatottságunk. Nem volt ez másképpen Ausztriában, Németországban, Angliában, vagy a többi, ma már tisztességes szabályok szerint működő országban sem. Csak ott már évtizedekkel ezelőtt kiharcolták maguknak a taxisok a szabályokat.

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2011.09.28 22:39

Ti tudjátok.

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2011.09.28 22:25

Szevasz Lajos! Nem ugyanaz a helyzet, mint húsz éve volt. (Nem is húsz, hanem huszonhat. Ha jól emlékszem, 1985-ben voltunk ott.) Ma sokkal szarabb a helyzet, mint akkor volt. Szerintem nem feltétlenül csak a felsorolt személyek tehetnek arról, hogy itt tartunk. Lehetne sorolni még neveket. Ha jól emlékszem, a taxis "érdekképviselők" között is volt néhány olyan személy, aki a megegyezés küszöbén kihátrált a taxisok mögül, és elutasította a rendezést. Ebben a témában már idéztem is őket néhányszor. De most már mindegy. Azzal kell foglalkoznunk, hogy ez a helyzet megváltozzon. A TGFSZ szerintem jó úton jár ebben a kérdésben. Rajta vagyunk. Nem akarsz belépni?

Téma: Újjá alakul a TGFSZ!

Hozzáadva: 2011.09.28 16:45

Megjött a válasz Ausztriából is. Nyers fordításban közlöm. "A bécsi Taxi tarifákat a polgármester szabályozza, csak egy tarifa van. A taxi központoknak nincs önálló tarifája. Kamarai ajánláson alapul amivel a munkavállalói kamara is egyetért (Megjegyzés: ez a létszám szabályozásáról szóló kérdésre jött.) Kb. 2 évente vizsgálják Kb. 4500 Taxi van Bécsben Polgármesteri szabályzás több EU városban is van Taxi megállhat 2.-nak ki és beszálláshoz, ha nem akadályoz." Nos ennyi. De ígérem, részletesebb információkat is be fogunk szerezni. Ha ehhez hozzáveszem az Angliából, és a Németországból érkezett válaszokat, megállapítható, hogy azonosak. Biztos nem véletlenül találták ki ezeket a kapitalizmus őshazáinak számító országokban. Meg hát állítólag az ő gazdaságaik, és demokráciáik, fejlettebb szakaszban vannak a mienknél. Lehet fölzárkózni. Ha ezeket el tudjuk érni, akkor rendben lesznek a dolgok. Mert ugye a válasz szerint a fix tarifa, létszám szabályozás, ki és beszálláshoz megállás, ha nem akadályoz, EU tagországok olyan taxi rendszerei, amik működnek. Miért ne lehetne ezeket különösebb fenntartások nélkül átvenni? Ott már évtizede jól elvannak velük. Ezek mellé a rendező elvek mellé kell felsorakoznunk, és ha elég sokan vagyunk, és elég nagy lesz a szavunk, akkor el is tudjuk érni. És tényleg: ne birkázzuk egymást ezentúl. Ha már állat, akkor inkább legyünk farkasok. Híres a közösségi életmódjáról, kitartásáról, intelligenciájáról.