Felhasználó hozzászólásai
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2011.11.29 02:10
Nem tudom, igaz-e az a dolog. De önmagában eléggé elvetemült gonolkodásra vall a "kolléga" hozzáállása.
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2011.11.29 02:08
Most benn vagyok az erdőben. Igaz, vagy nem igaz amit a Balázs ír?
Téma: A MINI MOBIL TITKAI
Hozzáadva: 2011.11.28 11:45
Ütni még a tieddel is lehet.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.11.28 07:02
Szia Pali!
Azért kíváncsi lennék a te verziódra.
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2011.11.27 14:40
Arról nem is beszélve, hogy ezer sebből vérzik az "alvállalkozói", meg "franchise ", meg "szolgáltatói", meg mittudomén milyen szerződések mindegyike. Ptk, Btk. (Némelyiknek van arca brendnek nevezni ezt a fuvarszervezési szarságot). Az etikai szabályzatokról és a büntetésekről nem is beszélve.
Az ember azt gondolta volna (legalábbis én ilyen ostoba voltam), hogy ezek a fiúk egy másfajta szemléletet fognak képviselni.
Nekem mindenesetre nagyon tanulságos ez az egész. Azt nem mondom, hogy mást vártam. Inkább azt, hogy mást reméltem.
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2011.11.27 14:30
Nekem egyszer beígérte, hogy kirúgat a cégtől. Na azt kellett volna hallanod. Jó kis szájkarate volt, de nem álltam messze attól, hogy a tettek mezejére lépjek.
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2011.11.27 14:27
Hát ez az.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.11.26 17:20
Szerintem minketten tévedésben vagytok. Az ingatlanközvetítő sem építési fővállakozó. Meg nem is munkaadja sem az eladónak, sem a vevőnek.
Nem is értem ezt fővállalkozó-alvállalkozó dolgot esetünkben.
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2011.11.26 15:08
A változtatás, amit említettem, meggyőződésem szerint, jó lenne. Legalábbis valamiféle megoldás lenne a taxis számára is. Ugyanis a jelenlegi rendszer csak a tulajdonos számára megoldás. Vigye a taxis a szutykot a saját költségére. Mert azért ismerjük be, hogy egy ilyen 166-os fuvaron nem keresel semmit. És ha mindent - rágurulás, üresen várakozás, esetleg még kártyalehúzás is - beleszámítasz, akkor könnyen kiderülhet, hogy még buktál is rajta néhány Forintot.
Abban egyetértettünk régebben, hogy a taxis a bevétele és jövedelme elég összetett módon alakul ki. Benne van az alapdíj, a kilométerdíj, a várakozási díj, a taxis tudása, autóvezetési technikája, helyismerete, műszaki ismeretei, a munkaidő beosztása, helyzetfelismerési képessége, munkaideje, benne van a teljesített fuvarszám, a költségei, az egyéni motivációja, a segítség, amit megkaphat a központtól amit megkaphat a cégtől, a cégvezetéstől, az etikai bizottságtól, és még egy csomó más dologtól. De mondom, ezekben mi egyetértettünk valamikor. Nem is olyan régen. Lehet, hogy most is egyetértünk, de nem ez jön le abból, ami mostanában történik a 6x6-nál. Vagy nem volt eléggé hatékony a képzés, amivel irányotokba próbálkoztam (beleértve a Zengőt is), vagy terméketlen talajba hullott a mag.
De ne menjünk bele nagyon a részletekbe. Maradjunk csak a viszonylag egyszerűen megérthető szinten. Most többen el fognak engem átkozni, de nem érdekel.
A címarány.
Azt állítom, hogy a 166 Ft-os tarifából is meg lehet élni a taxisnak, ha...
Van belőle elegendő, és a fuvarok láncban követik egymást! A jelenlegi helyzetben olyan a címarányunk, hogy még a 240-es tarifából is necces a jövedelem realizálása. Nem is necces. Lehetetlen. Hát még a 166-ossal. A 166-os tarifával akkor tudsz jövedelmet produkálni (természetesen saját magadnak, nem a cégtulajnak, mert annak ugye még a te 140 Ft-os tarifád is jövedelmet termel), ha van belőle minimum havi 240 db. egy taxisra. De ez is cak akkor jó, ha 50%-os a kihasználtság. De nem akarom részletezni. Ezzel szemben a 160-at tudja a cég. Hol van a többi 80? (Van egy számítógépes programunk, amivel egy táblázatban kimutatható ez a dolog mindenféle tarifára, fuvarszámra, és minden másra tekintettel. De hát a táblázatokat megmutattam nektek.) Vegyük átlagnak a 6x6 alkalmazott tarifáinál a 190 Ft-ot. Ehhez is 220 fuvar/fő arányra lenne szükség. És ez még mindig nem jövedelem, csak nullszaldó. Egyébként a 166-al a 240 is nullszaldó.
Most nézzük a másik oldalt. A cég az utolsó bőrt is leszedi rólunk. Fizess tagdíjat (?), fizesd ki a ZTE-t, fizesd ki a kártyalehúzót, fizesd ki a büntetéseket, ha kapsz nem megválthatót nem dolgozhatsz, fizess kauciót (megjegyzem simán Ptk-ba ütközik a felhasználása, és a mértéke is), fizess pacsipénzt, meg nem is tudom fölsorolni, hogy miket kell még fizetni. Ha megégsz, annyit mondanak, hogy haladj tovább. Hiába van a jó lenne, akkor is kárt szenvedtél el. Időben is, és pénzben is. Ezt is te nyeled be.
És akkor rád kényszeríti a 166-ot. Illetve ránk kényszerítitek. Most már így többes számban. És akkor megmagyarázod nekem, hogy miért nem jó a megoldás, amit javasoltam. Akkor mondok másik megoldást. Nyelje be a tulajdonos a két tarifa közötti különbözetet. Beviszem nektek a sleifniket, és a kiszámított különbséget fizesse ki a pénztár. Azt gondolom, hogy a „jutifuvcsi” még mindig költség kímélőbb megoldás. És ha jó a címarány, akkor lehet, hogy még erre sem lenne szükség. Nem tudom, érthető-e amit írok. De ha a mostani helyzetben valaki elvisz egy 4-es tarifás fuvart, az lenne a minimum, hogy valamivel enyhíteni kell azt a kárt, ami őt emiatt érte. A másiknak is meg lett volna rá a lehetősége. Az általad említett RT5 példa azért nagyon jó, mert ott előre bemondják, hogy milyen fuvarról van szó! És még így is van, aki elviszi. De aki elviszi, nem érzi úgy , hogy rákényszerítették! Érted? Nem érzi kényszernek. Mondhatnám azt is, hogy nem érzi megalázónak. Vagy legalábbis kevésbé megalázónak érzi. És nem fog attól rettegni, hogy vajon mibe nyúl bele legközelebb. Mert bemondják neki. Van szabad választása. Egy RT5 taxis vállalkozónak van szabad választása. De nekünk nincs. 2011-ben, a 6x6-nál. De mondok egy triviálisabb megoldást. Nem kellene ennyi taxist fölvenni a céghez. Egész egyszerűen azért, mert semmiféle szakmai, és szolgáltatási szempont nem indokolja. Csupán egy valami. A tulaj zsebe. És mindez csak a taxis kárára történik. És akiket meg fölvesztek, azokat is jobban meg kellene nézni. Tudod. Azon szempontrendszer szerint, amiről az elmúlt két évben annyit beszéltünk. Ezek miatt is piszkáltuk a Lakatost, az Orbánt, meg a Zengőt. És amikor a kezetekben van a lehetőség, akkor nem éltek vele. Vagy lehet, hogy indokolatlan volt az előbb említett két ember piszkálása? Vagy csak a nézőpont változott? Én úgy látom, hogy ti vagytok az az EB, amely tanult az elődök hibájából.
Az általad említett múltbéli megoldás viszont nem megoldás. Egy demonstrációtól nem fogja összeszarni magát a tulajdonos. Ha már odamész, akkor valamit tenned is kell. Mint például a T4-esek, akik megfogták a csatornát, és befenyítették a tulajdonost. Szervezd meg. Az egészben az a szép, hogy ha most ezt megtenném, te lennél az egyik, aki emiatt kirúg.
Egyébként van más megoldás a problémára. Viszonylag közel is van. De abból nem fog jól kijönni a cég. Csak azt nem értem, miért kell végigmenni a 6x6-nak egy olyan úton, amelyik nem a jó irányba vezet. Minden információ, és szakmaiság a cég rendelkezésére áll. Ha betartanátok alapvető szabályokat, akkor nyertesen is ki lehetne kerülni ebből a dologból. De pillanatnyi anyagi érdekek miatt eldobjátok minden normális, emberi megoldás lehetőségét.
Megfordítom a sorrendet, amit a kérdéseidnél alkalmaztál.
Hogy mit akartok ti, azt nem tudom. Abból ami látszik, arra következtetek, hogy hiába ringatjátok magatokat abba a hitbe, hogy a taxisokért tesztek valamit, nem értük teszitek. Hiába ringatjátok magatokat abba a hitbe, hogy a 6x6-ért tesztek valamit, nem azért teszitek. Rosszul esik kimondanom, de azt gondolom, hogy kiszolgáljátok a Zengőt, és … De nem is mondom ki, amit még gondolok.
A „mit akarhatunk mi” kérdésed a helyzetbe való teljes beletörődésedet, megadásodat, és a tehetetlenség érzésedet sugallja számomra. Azt, hogy megalkudtál, megalkudtatok a helyzettel. Talán még látod is, hogy miről van szó tulajdonképpen, de nem tudsz ellene tenni semmit. És föladod.
Hogy én mit akarok tenni? Azon kívül, hogy a saját megélhetésemet, és jó közérzetemet biztosítom, most többfrontos küzdelmet folytatok. Veletek próbálok megértetni dolgokat. Mint ahogy ebből az írásból kiderül. Ha az elmúlt két évre gondolok, ezt már csinálom egy ideje. Tehát még folyamatban van. Aztán a TGFSZ sorait próbálom tevőlegesen erősíteni a Fővárossal való tárgyalások során.
De most veszem észre, hogy nem is ez volt a kérdés. Csak annyi, hogy mit akarok.
Azt akarom, hogy a taxisok ismét emelt fővel járhassanak, és büszkék lehessenek a foglakozásukra. Hogy kikerüljenek ebből a megalázó helyzetből, ami jórészt maguknak köszönhetően alakult ki, néhányuk hathatós segítsége, és a többségnek a saját sorsába való beletörődése miatt. Azt akarom, hogy a taxisok ezrei ne legyenek kiszolgáltatottak néhány, a pénzért és a hatalomért minden aljasságra kész embernek. Azt akarom, hogy ebből a foglalkozásból ismét normálisan, emberhez méltó módon meg lehessen élni minden olyan taxisnak, aki ezt nem csupán kényszerből, és tisztességesen csinálja. Azt akarom, hogy Magyarországon ismét úgy lehessen ismét taxiba ülni, hogy az átveréstől való félelem miatt ne kelljen előre megkérdezni, hogy mennyibe is fog ez kerülni. Azt akarom, hogy Magyarországon legalább ebben a taxis részben rendben menjenek a dolgok.
És ha ez sikerül, akkor talán az ország is egy kicsit jobb, és élhetőbb lesz emiatt. Meg talán másokra is átragad a példa.
Téma: 6x6 Hatszorhatosok kuckója
Hozzáadva: 2011.11.25 17:54
Én "báros"-nak értettem.