Felhasználó hozzászólásai
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.12.22 01:45
Nem kell ezt tudatosítani, ők ezt pontosan tudják. A taxis pedig fizet. Hiába megy másik céghez, hiába fizet máshová, ott is ugyanez a helyzet.
A fuvarszervezőt a saját zsebén kívül semmi más nem érdekli. Csak egy példa a sok közül. Mai eset. Új belépő kolléga a 6x6-nál címet vesz föl. Az okostelefonon - amin megkapja a címet - van egy sereg olyan információ, amire semmi szüksége sincs. Nem tudja kihámozni a nevet, és másik utast visz el. 7500 befizető. Hónapokkal ezelőtt már nem egy esetben szóltunk az illetékeseknek, hogy egyszerűsítsék már a megjelenítést, de semmi sem változott. Nem érdeke, nem változtat. A taxis meg fizessen. Csak nem képzeled, hogy arra fog időt, energiát, esetleg pénzt fordítani, hogy kitaláljon és alkalmazzon egy olyan módszert, amivel megkönnyíti az életedet? Pedig lenne megoldás.
Nem veszem okoskodásnak amit írsz. Az azonban biztos, hogy a vidéki szabályokat, módszereket nem lehet, de legalábbis nem tudjuk Budapesten alkalmazni.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.12.21 12:40
Egy kis saját statisztika.
91 fuvar.
Felvételi idő összesen: 456 perc. Érkezési idő összesen: 398 perc. Indulási idő összesen: 538 perc. Várakozási idő címen üresen: 140 perc. Várakozási idő átlagosan fuvaronként: 1,5 perc. 14 esetben 5 perc, vagy azon túli várakozás.
49 esteben fordult elő, hogy címre érkezéskor már ott volt az utas. 28 esetben 5 perc alatti várakozás. 20 esetben 3 perc alatti várakozás.
Címfelvétel.
3 perc 36
5 perc 30
10 perc 17
15 perc 2
6 esetben szűkítéssel.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.12.21 11:35
A fuvarszervezőt hogyan tudod rávenni arra, hogy korrekt időket mondjon? Pedig nem kell hozzá más, csak figyelni kell a forgalmat. Megszokásból mondanak 10 perceket, és nem is erőlködnek azon, hogy változzon a helyzet. Tőled elvárják, hogy profi módon szolgáltass, de neked minimál szolgáltatást adnak. És te fizetsz ezért hetvenezret.
Nézzük azt a helyzetet, hogy órával haladsz a címre, és rögtön számolod a várakozást. A fuvarszervező kénytelen előre tájékoztatni az utast, hogy igyekezzen, mert lehet, hogy 1500-nál ül be a taxiba. Aztán ha nem jön le időben, akkor magára vessen. Majd ők is alkalmazkodni fognak a helyzethez, meg a taxisokhoz.
No meg az is rátesz még egy lapáttal, hogy ingyenes a kiállás. Akkor meg mi a francnak tolja le a seggét a kedves utas 10 perc előtt? Ami ingyen van, azon nem kell spórolni. És ugye a mi időnk az neki ingyen van. Ha viszont pénzért állsz ki, és számolod a várakozást is, akkor nem tudnánk olyan gyorsan megérkezni, hogy ne várjon a kapuban.
Nézzem utas szemmel. Még hajlandó is lennék rá, ha az utas is megpróbálná taxis szemmel nézni a dolgokat. De sajnos az a helyzet, hogy meg sem próbálja. Semmilyen vonatkozásban sem. Úgy lettek kialakítva a szokások - különös tekintettel az utóbbi két-három évre - mindenki velünk törődik a legkevésbé. Mindenki szemében csicskák vagyunk.
Ez talán egy lépés lehet ennek a szemléletnek a megváltoztatásában.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.12.20 13:34
Én biztos alkalmazni fogom. De szerinted minden taxis meg fogja tenni?
Ne legyen igazam, de tőlük fogod hallani a legtöbb kifogást, hogy miért nem lehet.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.12.19 18:04
Az eredeti törvényjavaslat 37 oldalas volt. Majd két évig készült. Tele volt részletes szabályokkal, amiket már itt olvasni lehetett: autó korhatár, környezetvédelmi besorolás, méretek, stb.
Ezek most kimaradtak, és az önkormányzatok kaptak felhatalmazást a szabályok kialakítására a helyi igényeknek, és sajátosságoknak megfelelően. Ez az elképzelés, hogy dőljenek el helyben a dolgok, mindenképpen üdvözlendő. A vidéki kollégáknak szerintem egyértelműen jobb lesz. Budapesten azonban - azokat szabályokat ismerve, amelyek a Fővárossal folytatott tárgyalásokon alakultak ki - nem vagyok ugyanerről meggyőződve. De hát erre vonatkozott a Főpolgármester Úrnak az ígérete, mely szerint folytatjuk a tárgyalásokat a törvény ismeretében.
Azon fog múlni minden, hogy miről tudjuk meggyőzni a Főváros képviselőit.
Nem lesz könnyű menet.
Most szerintem nem lehet erre a kérdésedre egyértelmű válasz adni.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.12.19 14:08
Még mielőtt félreértés lenne. Román István képviselő módosítási javaslata.
Valószínűleg ma tárgyalják.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.12.19 14:05
Tisztelt Elnök Úr !
A Házszabály 94 . § (1) bekezdése és 102 . § (1) bekezdése alapján az egyes törvények
Alaptörvénnyel összefügg ő módosításáról szóló T/5001 . számú törvényjavaslathoz a
következő
módosító javaslatot
terjesztem elő:
1 . A törvényjavaslat 10. alcíme a következők szerint módosul, és egyidejűleg a további
szerkezeti egységek számozása értelemszerűen módosul :
„10. A közúti közlekedésről szóló 1988 . évi I. törvény módosítása
12.§
(1) A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény a következő 19/A. §-sal egészül ki :
„19/A. § (1) Személygépkocsival közúti személyszállítási szolgáltatás személytaxi -
szolgáltatásként vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásként végezhető.
(2) A helyi önkormányzat – a főváros esetében a fővárosi önkormányzat – rendeletében e
törvény keretei között a közigazgatási területén végzett személytaxi szolgáltatató működését–
ideértve a személyszállítási-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működését is – a (3) és (4) bekezdésben meghatározott feltételekhez kötheti. (3) A helyi önkormányzat (2) bekezdés szerinti rendelete a helyi sajátosságok figyelembevételével a személytaxi szolgáltatónak a környezet és a lakosság egészségének védelme, az utasforgalom biztonságos és magas színvonalon történő ellátása, a tevékenység szabályozott keretek közötti folytatásának biztosítása érdekében a személygépkocsival dí j ellenében végzett közúti személyszállításról szóló jogszabályban meghatározottak mellett további, a járművek külső megjelenésére, környezetvédelmi besorolására és méretére vonatkozó feltételeket állapíthat meg .
(4) A személytaxi szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működése körében a helyi
önkormányzat (2) bekezdés szerinti rendelete meghatározhatja a tevékenység folytatásához
1
szükséges infokommunikációs eszközök alapvető műszaki sajátosságait, további feltételként
köztartozás-mentességet és a tevékenység folytatásához szükséges mértékű tőkeerőt írhat elő.
(5) Ha a helyi önkormányzat — a fővárosban a fővárosi önkormányzat — a (3) és (4) bekezdés
szerint feltételeket állapított meg, a személygépkocsival díj ellenében végzett közút i
személyszállításról szóló rendeletben meghatározott tevékenységi engedély kiadását
megelőzően a helyi önkormányzat vagy az általa megbízott közlekedésszervező, közlekedési
szövetség előzetesen igazolja a feltételek teljesülését . "
(2) A közúti közlekedésről szóló 1988 . évi I. törvény 48 . §-a a következő (5a) bekezdéssel
egészül ki :
„(5a) Felhatalmazást kap a helyi önkormányzat képvisel ő-testülete, a főváros esetében a
fővárosi önkormányzat képvisel ő-testülete, hogy a személytaxi és a személygépkocsival
végzett személyszállítási szolgáltatás folytatásának, a személyszállítási szolgáltatást közvetít ő
és szervező szolgálat működésének — a Kormány rendeletében meghatározott feltételeken túli
— műszaki, személyi és pénzügyi alkalmassági feltételeit, valamint a település területén lévő
taxiállomások igénybevételének rendjét rendeletben határozza meg.”
Téma: Budapest Taxi mi is itt vagyunk!
Hozzáadva: 2011.12.18 14:49
Ez most komoly, hogy a dióslaki berakatta veletek a 400-at?
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.12.16 17:40
Ne vedd a szívedre. Nem cinizmus. De nem lehetett kihagyni. Írtak itt már többen kaukciót is konzekvensen. Sose tudni. Pláne közvetlenül HP után szólaltál meg. Nem gondoltam, hogy van még valaki rajta kívül, aki nem érti.
A 3180-ban leírtam, hogy miért nem folytatódott a tárgyalás.
"Fura egy tag vagy, ha nem bízol azokban, akiknek pénzt fizetsz, hogy segítsenek...". Ezt szerinted hogyan lehet értelmezni? Nem én értelmeztem úgy, hanem az van odaírva. Azt nem állítottam, hogy te írtad.
Azt pedig nem hiszem, hogy azért ne kaptál volna választ valakitől, mert pénzt kell keresnie. A Zsolti írt valami olyasmit, hogy nem tud mindenre rögtön reagálni, mert néha dolgozik is, és az autóban nem internetezik. De ez nem ugyanaz.
A magam részéről azt is kijelentem, hogy pénzért nem is vállalnám. Egyszerűen azért nem, mert nem értek hozzá. Ez az érdekképviseletesdi egy külön szakma. Én annyit tudok, hogy mi az ami fáj, esetleg még meg is tudom fogalmazni, de a kivitelezéshez már kevés vagyok. Engem be lehet vinni az erdőbe a jogászkodással, ezért olyan emberek segítségére vagyok szorulva, akik ezekhez a dolgokhoz értenek, ez a szakmájuk, hivatásuk. Ők viszont nem tudják, hogy mi fáj. Illetve tudják, mert elmondjuk nekik, de nem érzik. És emiatt aztán nem igazán fogják képviselni az érdekeinket. Meg mihelyt az valaki hivatali pozícióba kerül, elsődlegessé válik számára a pozíció hosszú távú megőrzése, amiért aztán mindent meg is tesz. Ha gyorsan teljesíti a feladatát, akkor vagy több munkája lesz, vagy hamarabb elküldik. Képzeld el, mi lenne, ha mindenütt rend lenne? Nem lenne réjuk szükség. A múltkoriban leírtam valahol a történetemet. Most csak röviden. A jogsim, és a személyim cseréjekor negyedórával zárás előtt mentem az okmányirodába. Mivel egy az egyben kirúgni nem mertek, ezért mindenféle megjegyzéseket tettek, többek között azt, hogy örülhetek, mert most nekem öt perc alatt elintézték azt, ami egyébként fél óráig tart. És a pali csodálkozott, amikor elküldtem az anyjába. Azért tart fél óráig, mert ha mindenkinek megcsinálná öt perc alatt, akkor csak a létszám egyhatodára lenne szükség. Lehetne ezt még ragozni, de azt gondolom, hogy így is érthető.
Amit a BKV-val kapcsolatban írsz, az nem nevetséges, hanem tragikus. Igen. Velünk fizettetnek meg mindent, amihez normálisan semmi közünk. A kamarai regisztrációs terv is lehúzás. És egy jó módszer arra, hogy magukhoz kössenek egy egyébkén érdekképviseleti szervezetet. "Kaptok puszira harminc milliót, ezért lojalitást várunk cserébe." Én nem vennék részt semmiben az ő oldalukon.
Létszám ügyben teljesen igazad van. De ebben az ügyben leginkább a tagságunk tudna tenni. Hozzatok be még több tagot. Agitálni kell a taxisokat.
De most már nem érek rá tovább. Mennem kell dolgozni, mert pénzt kell keresnem.
Téma: Újjá alakul a TGFSZ!
Hozzáadva: 2011.12.16 16:18
Akkor lesz a baj. Ők is 2010-re gondoltak.:-D