Felhasználó hozzászólásai
Téma: (Eredeti RÁDIÓ???) TAXISOK TOPIKJA! / ami a közre tartozhat/
Hozzáadva: 2007.01.08 15:10
Biztosan tudom, hogy JWT a Nagymezőből a Blahára csak 880 forintért ment:-))
Téma: Egy igazi taxis blog
Hozzáadva: 2007.01.07 15:11
Azt számoltuk ki, hogy ha naponta kint vagy, a hónap minden napján, akkor napi 13 ezer forint a minimum amit bevételezned kell, hoyg a kiadásaid fedezni tud. A 17 ezer forint azt hiszem 22 nappal, vagy esetleg 24 nappal volt számolva.
Téma: BUFI THE KING FAN CLUB
Hozzáadva: 2007.01.07 14:58
A föld meg ingyé van, akkor meg mire kérnek a parasztok pénzt a zöldségért?
Téma: BUFI THE KING FAN CLUB
Hozzáadva: 2007.01.07 14:50
Milyen bizonyításról beszélsz???:-)
Megérkeztem a címre és nyomom annak a tetves órának, hiszen onnantól várakozom!!!!
Téma: BUFI THE KING FAN CLUB
Hozzáadva: 2007.01.07 14:49
Mondjatok még egy olyan szakmát, melót, ahol ennyi veszély leselkedik a melósra?
Ha a bánya berobban, akkor berobban, kész, ott nem tudsz mit tenni. De megnéznék egy statisztikát arról, hogy hány bányász halt meg Magyarországon az elmúlt 16 évben, munkavégzés közben!?
Mert mi leselkedik kint ránk? Kezdjük a legenyhébb dolgokkal. A folyamatos stresszel, amitől minden orvosi publicitásban óva intenek mindenkit.
Különböző taxisok vannak, így a stressz mértéke is változó.
Na ezt nehezebb lesz összeszedni, mint első nekifutásra gondoltam, de csak sikerülni fog.
• Rögtön az indulás gondolata, már stresszel.
• Beülsz az autódba (tudjátok hány kolléga fordítja el gyomorgörccsel a slusszkulcsot, hogy beindul-e a vas?)
• Az első címfelvétel, az első beköszönés (itt is sok kolléga remeg, hogy vajon nincs-e tiltva, vagy esetleg nem fogadja egy rossz üzenet, hiszen előtte való nap a zavarosban halászott).
• Üzemanyag (na nem az, hogy hol a legközelebbi kút, hanem hogy miből fog tankolni, hiszen a mutató vészesen a nullához orientál).
• Az utasokkal járó feszültség (ezt nem sorolom fel, mert oldalakat tudna ebből bárki teleírni)
• Van cím, nincs cím (mind a kettő idegesítő, hiszen nem egyszer van olyan érzésed, hogy döng a meló, csak te nem keresel)
• Közlekedés (hiszen ez is része a munkánknak, és itt is ér minket stressz rendesen. Vegyük csak példaként, amikor araszolsz egy 5 perces címre és a civil előtted rutinozik.)
• Az otthon, a hazamenetel (hiába megy a meló, sokszor hazavonz a szíved, amikor meg hazaérsz, akkor meg mennél ki)…ismerős érzés?
Globálisan hirtelen egyszerre „csak” ennyi. Ez a stressz. Szándékosan nem írtam arról, amikor beszáll a kedves és végig az az érzésed, hogy na, most megcsinálnak, ez tuti megtámad. Az elmúlt napok fegyveres támadásai arra engednek következtetni, hogy ismét egy gyilkos év elé nézzünk!!! KI lesz az áldozat? Én? Te? A barátod? Hány rendőrt gyilkoltak le az elmúlt 16 évben? Taxist 17-et!!!! Hány postást (mert állítólag ez is egy veszélyes szakma) gyilkoltak le? Taxist 17-et!!! Hány banki alkalmazottat gyilkoltak le? (Mór tragikus és kirívó példa volt) Taxist 17-et!!!
És mindezt miért? Hogy évente 330 napot dolgozzál, hogy létbizonyságban élj, te és családod, hogy amikor felébredsz, akkor az első gondolataid között szerepeljen ez: Ma korábban kellene kimenni...
Téma: BUFI THE KING FAN CLUB
Hozzáadva: 2007.01.07 14:14
A probléma már beköszöntött!!! Igaz, most azt mondják a nem taxisok, hogy mire prüszkölünk, hiszen az üzemanyagárak nem emelkedtek és ahhoz képest, ahol akkor volt, amikor beemeltünk, még csökkent is. Ez így igaz. Valami csökkent, de az élet sokkal drágább lett. Most ne keverjük bele a politikát, mert ez tőlünk független. Nekünk nem a politikai elit hozzáállását kell tudnunk megváltoztatni, hanem megértetni azokkal, akiktől függünk, akiktől függ az egzisztenciánk, a gyermekeink neveltetésére fordítható összeg, akiktől függ az egészségünk, a jövőképünk. Akiktől függ minden, hogy adjanak egy kicsit. Jól mondta az egyik cégközeli haverom: „Itt az ideje elgondolkodni azon, hogy a cégvezetők bekerestek rendesen már, és adni kellene a taxisoknak is”.
Tudom, ez sem rólunk szól, hanem egy olyan sötét jövő kezd kibontakozni a cégvezetők előtt, aminek a megoldásán már most kell gondolkodni. Öregszik a szakma, a fiatalokat nem vonzza.
Az „idősebb” (45-55) taxisok meg úgy hullnak, mint a legyek. Nagyobb a halálozás, a pálya elhagyás, mint a bevándorlás. Mihez fog ez vezetni? Létszám csökkenéshez. Ne feledd, már most sem vagyunk többen, mint 5-6 ezer taxis. Ebből céges maximum 5000. 5-10 év, és ez a szám jelentősen fog csökkenni. Vagyis, a cégek kényelmes megélhetése került(!!!) veszélybe.
Jön majd a tanulócsoportok bevezetése (nem egy cég tervezi ezt, a kérdés csak az, hogy melyik lépi elsőre meg). De ez kevés, a szakmát kell vonzóvá tenni.
Pont ezért rossz a hallotaxi, mert ezt a civilek is olvashatják. Nem csak utasok, hanem a jövőbeni potenciális taxisok. De mit olvashatnak itt? Napi 10-12 óra meló az év 4-5 hónapjában azért, hogy ne keress semmit, maximum fenntartsd magad. Na ez minden, csak nem vonzó.
Adni kell a taxisnak, hogy kifelé azt a látszatot kelthessék, hogy ez egy létbiztonságot nyújtó szakma. Mert most nem az. Nagyon érdekes látnom a kezdő kollégák arcát, hallgatni a véleményüket, hogy mi most a hozzáállásuk a dolgokhoz, hogy beköszöntött a január. Kapaszkodnak rendesen. Vannak ügyesebbek, akik pillanatok alatt alkalmazkodtak, de van olyan, aki teljesen tanácstalan.
Vagyis, a probléma már rég beköszöntött. A megoldás késik. Vagyis nem kellene ennek késnie, mert 2 hét alatt megoldható lenne minden, de akkor adni kellene nekünk. Vagyis meg kellene erősíteni egy olyan réteget, aki ha megerősödik, akkor fent áll a veszély, hogy ezek a fiúk megerősödvén olyat b@sznak az asztalra, hogy az megroggyan. Ez a veszély is valós, mert sok olyan elkeseredett kollégát ismerek, aki már most ott tart, hogy borítani kellene a bilit. Na ha ezek a kollégák találnak egy kapcsot, egy vezetőt, akkor jön a feketeleves. Ne legyenek kétségeid, számunkra is az lesz. Mert hiányzik az önmérséklet.
Azonnal megemelni az árakat a plafonra. Kiállási díj 1000 forint. Egy kilométer 400 forint, meg mit tudom én mi még.
Igen, van olyan az orvoslásban is, hogy sokkterápia, de ezt általában csak akkor alkalmazzák, amikor már nincs más megoldás.
Én még mindig azt mondom, jelenleg nem szabadna az árakat emelni, hanem azt kellene megfizettetni, amit eddig ingyen adtunk. Régen ez nem így volt, de sok más sem volt így régen.
Nem lehetne már azért pénzt kérni, mert bekapcsolod a sláger rádiót, nem lehetne azért pénzt kérni, mert bekapcsolod a fűtést, a klímát, de mitől ne lehetne megfizettetni a várakozást???
Tudom, tudom, megint ide lyukadtam ki, de miért? Mert elvtelen kedvezmény és ésszerűtlen is. Napi 10 óra munka alatt 10 fuvart tekintve, fuvaronként 6 percet véve alapul az napi 1 óra.
Egy taxis, havonta 30 napot van kint, de 26 napot tuti!!! Az 26 óra ingyen várakozás havonta!!! Évente 312 óra – INGYEN!!!
Mennyi most egy perc ketyegő? 50 forint? 312x60x50=936000 Ft!!!!!!!!!!!!!!
Ami jár, járna, ami JOGOS követelés!!!!
És akkor nem számoltuk azt, amikor meglépnek a kedves utasok, amikor lemondanak, amikor…amikor…amikor…
Akkor miről beszélünk?
Téma: Egy igazi taxis blog
Hozzáadva: 2007.01.07 13:48
Mi? Az óránként 1 fuvar?
Vegyük alapul, hogy az úgynevezett uborkaszezon jön.
Ilyenkor nem elég kimenni és megmutatni magunkat. Ilyenkor igenis oda kell verni magunkat a melóhoz. Napi 10-12 óra.
Szorozzál kérlek. Taxis vagy, nem kell mindent leírnom.
Napi 10-12 kanyart jelent ez.
Na most a kanyarok minőségétől függ, hogy ebből a mennyiségből mennyi a bevételed.
Biztos hogy ez "csak" az "éhenhaláshoz" elég?
Jó, nekem most könnyebb, mert nehezen felejtek. Nehezen tudom felejteni a múltban tapasztaltakat. Nehezen tudom felejteni azt, amikor arról volt szó, hogy minden cég beemel és ez nem így lett, csak a Pali emelt. Mert Ő akkor is megmutatta...
Mi lett a vége?
Egy jól menő cégből hirtelen egy rémálom lett. Nyáron ott ültem kint a 30 fok melegben 10-12 órát és bevételeztem 6000 forintot.
Na, az volt elég az éhenhaláshoz!!!
November-december elkényezteti a taxist. Kimész, bekapcsolod az URH-t és már válogathatsz is a címek között. Erre jön a január és neked kell megkeresni a melót.
Taxizni kell, mert sajnos ez a taxizás.
Ha peched van, akkor a 10-12 órai melód nem elég másra minthogy szinten tartsd magad, vagyis a kiadásaid fedezd...nincs profit. De hidd el, már ez is óriási eredmény.
Hogy nem jó? Az biztos, de mit lehet tenni? Nem elúszni ezekben a hónapokban annyira, hogy amikor majd menni fog, akkor ezeket a hónapokat pótold.
Téma: Egy igazi taxis blog
Hozzáadva: 2007.01.07 13:27
Te írtad, hogy óránként 3 fuvarod volt. Az rossz? Az tényleg annyira rossz? Nem emlékszel már amikor ketten ültünk a Volgán és te fuvar nélkül mentél haza 3 óra elteltével és nekem még 1-2 órát kellett várnom mire fuvarom lett. Ez tavaly volt JWT. Ez miatt (is) jöttem el a Rádió Taxitól.
Ehhez képest az óránkénti 1 fuvar maga a mennyország...vélemény?
Téma: Leszoknék a dohányzásról...
Hozzáadva: 2007.01.07 13:14
6 nap, 13 óra, 14 perc, 23 másodperc.
A leszokás óta el nem szívott cigaretták száma: 393 db.
Az így megspórolt költség: 9825 Ft
Téma: Beszélgetés kötöttségek nélkül /vegyes topik/
Hozzáadva: 2007.01.07 13:00
Itthon még melegebb lesz
Magyarországon is folytatódik a szokatlanul enyhe idő; a jövő héten a hőmérséklet további emelkedésére lehet számítani.