Felhasználó hozzászólásai
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2007.11.08 23:19
Samu Attila: Az általam ismert szolgáltatási szerződésben nem pontosan ez van. A szerződés szerint nem csak ezért lehet emelni, hanem meg van határozva egy csomó más indok is.
A szolgáltatás árait a Budapest Airprt ZRT jóváhagyta a szolgáltatási szerződésnek megfelelően
Lehet hogy mi is elolvasnánk azt a szerződést ha annak lehet hívni?
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2007.11.08 23:17
hallotaxi.hu: Először is gartulálni szeretnénk a győzelemhez.
Szakál J.: Köszönjük szépen. Örülök, hogy megnyertük a pályázatot, és most azon dolgozunk, hogy ez működjön is normálisan!
Lehet hogy akkor mindekinek el kell döntenie normálisan működik a rendszer?
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2007.11.08 23:13
A nyertes Zóna Konzorciumot alkotó cégek közül egyébként nem mindenki vett részt a szolgáltatásra alapított projektcég, a Zóna Service Zrt. létrehozásában. Nincs köze a társasághoz például az Airport Security Kft.-nek, mert - ahogy Szita János ügyvezető igazgató az [origo] kérdésére fogalmazott - "kihagyták belőle". Pedig, úgymond, a repülőtér biztonságáért felelős, 800 munkatársat foglalkoztató vállalat jelenléte a pályázatok elbírálásakor sokat nyomhatott a latban.
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2007.11.08 23:10
Szollár D:
Én az 1-terminálnál voltam. Az 1-esnél teljes a béke, teljes a nyugalom.
Van autó elég, az utasok nem hosszan állnak sorba, minden rendben van.
A 2-esen nem voltam ma, tehát nem tudom hogy mi a helyzet.
Ha valami történne, pl. extra hosszú sor, nagy fennakadás lenne, akkor biztosan tudnék róla, mert nekem szólnak ha ilyesmi előfordul. Nekem muszáj, hogy szóljanak mert én vagyok itt a frontvonalban.
Lehet hogy káprázik a szemem?
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2007.11.08 23:03
Lehet hogy olyan nincs is amit ne bővítene?
Veres István - aki ellen csődbűntett alapos gyanúja miatt folytatott nyomozást a BRFK most vádemelési javaslattal zárta le - újabb értékes állami tulajdonba fektet jelentős magántőkét. A Citadella-terasz bérlője jelenleg az egykor földszintes Kádár-villa bővítésébe kezdett.
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2007.11.08 23:02
Lehet hogy erre azt szokták mondani csúcs ez az érzés?
Becslések szerint a bérlő egyetlen szombati partin kétmillió forintot kereshet, az erőd fenntartása, karbantartása tehát a terület üzleti lehetőségeinek kihasználásával, belépődíj nélkül is megoldható. A terület üzemeltetésére számos más jelentkező is van, a KVI a perek bejfejeződése után nyilvános pályázatot fog kiírni a terület kezelésére. A kincstár jogi előadója különben nem tartaná szerencsésnek a legkisebb belépti díjat sem a "nemcsak Budapest szimbólumaként, hanem országos jelképként ismert" szobornál, a területet szeretnék a nyilvánosság előtt nyitva tartani.
Jó kérdés még az is, hogyan lehetett 1999-ben ilyen sebtiben kiadni a város legfeltűnőbb fekvésű ingatlanját, de Veres István szerint a KVI tulajdonképpen neki köszönheti, hogy a Budapest Tourist citadellabeli állásainak meggyöngülésével megszerezte a telek kezelési jogát: "Az itt helyet bérlő cégeket egyesítve én kerestem fel a KVI-t azal az ötlettel, hogy ezentúl közvetlen tőlük vegyük bérbe a területet." Hegyi szerint a történet igaz, de ez nem változtat azon a tényen, hogy a Citadella a kulturális örökségvédelmi törvény 1. sz mellékletében felsorolt műemlék, az állam kizárólagos tulajdonában kell maradjon, és az államháztartási törvény alapján mindig is a KVI kezelésében volt, a Budapest Tourist csak a kezelési jogokat gyakorolta.
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2007.11.08 22:59
Lehet hogy ez nekünk nem új a repteret is úgy kezelné mintha a sajátja lenne?
A kerület szerint tehát a Citadella Invest birtokon belül van, amit a bérbeadó kincstár egyébként vitat. Veres "állami tulajdonú magánbérlet"-nek tekinti az 5412-est, és nem érti Hegyi Pétert, a KVI jogi főelőadóját, aki a "kváziközterület" kifejezést használja a telekre.
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2007.11.08 22:58
A bérleti szerződés eredetileg csak az erődre vonatkozik, de a Citadella egy helyrajzi számon szerepel a körülötte futó aszfaltúttal és a Szabadság-szobor bástyájával. Erre a 5412 helyrajzi számú háromhektáros belterületi telekre kötött 2000-ben vagyonkezelési szerződést a Kincstári Vagyoni Igazgatóság és a Citadella 4U Kft., utóbbit azóta Citadella Investnek hívják, vezetője változatlanul Veres István.
Ezen a jogcímen szedne a vállalkozó belépti díjat a Szabadság-szobornál. Az alkalmazottakkal ellentétben megkeresésünkre Veres azt állítja, nem lesz júniustól belépőjegy, az új rendszert fokozatosan vezetik be, és a vasárnap jövőre is ingyenes maradna. Veres elmondása szerint egyelőre csak a szolgáltatások színvonalát növelik, légópince nyílik panoptikummal (ahová eddig 400 Ft volt a belépő, most 1200 Ft-ot kérnek), a sétányon bohócok és mutatványosok enyhítik a budapesti látkép unalmát. Már megnyílt a Budapest Anno szabadtéri kiállítás is, amin korabeli kandeláberek fényében nézhetik meg Klösz György fotóit azok, akik már belefásultak a panorámába
Lehet hogy más is kiváncsi miért öngyulladt meg pár pavilon abban az időkben?
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2007.11.08 22:56
Ez rosszul hangzik, de adtak már bérbe kastélyt egy forintért, felújításra kötelezve a bérlőt, ami főleg akkor célszerű, ha a tulajdonos (sok kiemelt műemléknél az állam) nem piacorientált szervezet. "Nem arra van kitalálva, hogy gazdaságosan üzemeltessen valamit" - gyakorol önkritikát a területet bérbeadó KVI.
Itt más a helyzet. Egyrészt a Citadellára szóló bérleti szerződés nem kötelezi felújításra a bérlőt, a vagyonkezelési szerződés, amelyben Veres korábbi cége, a Citadella 4U az első években milliárdos nagyságrendű felújításokat vállal a terület használatának ellenértékeként, végül is nem lépett érvénybe, így például a várfal javítását most a kincstár állja. Másrészt az erőddel együtt végül is a Szabadság-szobrot is kiadták Veresnek, legalábbis a bérlő és az illetékes XI. kerületi és fővárosi önkormányzatok láthatóan így értékelik a helyzetet.
Téma: Gyökeresen átalakítja a ferihegyi taxi szolgáltatások rendszerét a Budapest Airport
Hozzáadva: 2007.11.08 22:55
Lehet hogy nem tetszik a kék neon?
Ilyen honlap ugyan nincs, Veres István dolgai méggsem ismeretlenek az újságolvasók előtt. A Citadella-terasz annak ellenére felépült, hogy a hatóságk naponta szállítatták el rendőri segítséggel az építkezésen dolgozó munkásokat. A Kulturális Örökségvédelmi Hivatal (KÖH) végül lebontatta a teraszt, de megmaradt a királykék neon a Citadella homlokzatán, a Káposztásmegyeri lakótelepről is látszik.
Veres egy másik építkezése szerencsésebben végződött, ráépítéssel szerzett tulajdonjogot a Kádár-villában, amit, akárcsak a Citadellát, a Kincstári Vagyoni Igazgatóságtól bérelt. Veres 1999-ben határozatlan időre vette bérbe a Citadellát (a vagyonkezelői jogok elvileg negyven évre szólnak).