Felhasználó hozzászólásai
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2009.08.11 17:52
Megszülettek a BKV végkielégítéses viccek első példányai . . .
Az első három kérdés Szalainé Szilágyi Eleonórával kapcsolatos. Minden
helyes válasz 3 pontot ér.
1,) Hány darab használt autóbuszt vásárolhatott volna a BKV, ha Szalainé 100
milliós végkielégítését, 1,2 milliós fizetését, és az ehhez járó 120
százalékos prémiumot, melyet közel 1 évig kapott, járműbeszerzésre költi, ha
tudjuk, hogy egy ilyen busz ára 20 millió forint?
2,) Hány darab vonaljegyet (és/vagy bérletet) kell eladni a BKV
pénztárosainak, hogy kitermeljék Szalainé fizetését és végkielégítését?
3,) Ki lehet a felelős azért, hogy Eleonóra az elbocsátást követően továbbra
is a cégnél dolgozhatott? (Csak egy helyes válasz van):
a,) Az akkori vezérigazgató, Balogh Zsolt
b,) A BKV teljes vezetése. Mindenki, aki tudott erről, és nem szólt
c,) Magyarországon vagyunk, így senki
4,) Vajon hány másodperc alatt ég ki teljesen a Rákóczi úton azaz Ikarus
435-ös autóbusz, melynek a motorterében a karbantartás teljes hiánya miatt
tűz keletkezett? A megoldáshoz függvénytáblázat használható. (10 pont)
5,) A Moszkva tér felé közlekedő 22-es busz a Szent János korháznál fékhiba
miatt elszabadult. Számítsa ki, hogy az autóbusz hány perc alatt ér a
Moszkva térre. (Amennyiben lehetséges adja meg a "becsapódás" helyét is) (12
pont)
5/a) Ön szerint ki lesz a hibás?
a,) A vezérigazgató
b,) A karbantartó
c,) Természetesen a buszvezető
6,) Ábrázolja koordináta-rendszerben a BKV jegy és bérletárainak növekedését
2000-től napjainkig. Másik színnel jelölje a szolgáltatás színvonalának
csökkenését. Milyen arányosság figyelhető meg a jegyárnövekedés és a
szolgáltatás színvonalának csökkenése között? (20 pont)
7,) A BKV 5 színésszel kötött szerződést a Nagykörúti villamosok és a 7-es
buszcsalád utastájkoztató szövegeinek felmondására. Vajon hány darab
autóbuszt lehetett volna teljesen kitakarítani, ha tudjuk, hogy a
tájékoztatás "fejlesztésére" 5 millió forintot költött a cég, és azt is
tudjuk, hogy egy busz kitakarítása 50 ezer forint. (10 pont)
8,) Tippelős feladat:
Ön szerint hány embert foglalkoztatnak feleslegesen az
Akácfa utcában? Tippelje meg azt is, ha ezeket kirúgnánk, mennyi plusz
bevételhez jutna a BKV. (7 pont)
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2009.08.11 08:57
Nem indul per a Köki Terminál ellen
2009-08-10 17:09:32
A lakosok érdekére hivatkozva elállt a kőbányai Köki Terminál bevásárlóközpont elleni pertől a Levegő Munkacsoport.
A zöld szervezet MTI-hez hétfőn eljutatott közleményében hangsúlyozza: a hosszas egyeztetési tárgyalást követően azért állnak el a per lehetőségétől, hogy a budapesti 3-as metró kőbánya-kispesti végállomásánál mielőbb megszűnjön az építkezés miatti áldatlan és balesetveszélyes állapot.
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2009.08.05 10:23
Délelőtt 10.00 órától 20 percen át nem közlekedik a 3-as metró, áll abban a szűkszavú közleményben, amelyet a BKV juttatott el az Indexhez.
Mint megtudtuk, az éjszakai pályakarbantartást nem tudták befejezni a vonalon, ezért már reggel félóra üzemszünettel indult a nap, és délelőtt is le kell zárni a vonalat 20 percre, mert kisiklásveszélyt jeleztek a délutáni csúcsforgalomra, ha nem végzik el a munkát.
A BKV közleménye szerint a 3-as metró Kálvin téri állomásán végzendő rendkívüli pályakarbantartási munkák miatt szerdán délelőtt 10.00 órától előreláthatólag 10.20-ig a Deák Ferenc téri és a Nagyvárad téri állomások között egyik irányban sem közlekedik a metró.
A két állomás között metrópótló autóbuszok közlekednek, amelyek a szokásos metrópótló autóbusz megállóhelyeken állnak meg. A metrópótlók a Ferenciek tere megállót nem érintik, ehelyett az Astorián található metrópótló autóbusz megállóhelyen lehet felszállni rájuk. Az érintett metrópótló megállókban a BKV munkatársai is tájékoztatást adnak a módosult forgalmi rendről.
Vitézy Dávid, a BKV felügyelőbizottságának a tagja az Indexnek elmondta, hogy hosszú évek alatt nem volt ilyen esetre példa. Hozzátette, hogy a BKV szakemberei éjszakai karbantartást végeztek a 3-as vonalon de nem tudták reggelre befejezni. Ezért reggel félóra üzemszünettel indult a nap.
Vitézy úgy tudja, hogy a 10 órai karbantartást azért kell elvégezni, mert ellenben a délutáni csúcsra kisiklásveszély állhat fenn. Véleménye szerint alapos és részletes belső vizsgálatnak kell tisztáznia, hogy emberi mulasztás vagy műszaki szükségszerűség miatti leállás történt.
A BKV sajtóosztálya a részletek iránt érdeklődő Indexet a diszpécserhez irányította, aki viszont azt közölte, hogy műszaki téren nem, csak forgalmi ügyekben tud felvilágosítást adni. Eszerint a metró pótlására 24 autóbuszt állítanak be részben tartalékból, részben a környék vonalairól. Főleg 4-es 6-os villamospótló és 7-es buszok vonalát érinti az elvonás, ahol ezért ritkább járatokra és nagyobb tumultusra kell számítani.
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2009.08.04 10:51
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2009.08.04 00:36
Akkor folytatódjon a roncsderbi:))))
Téma: (Eredeti RÁDIÓ???) TAXISOK TOPIKJA! / ami a közre tartozhat/
Hozzáadva: 2009.08.04 00:31
Csak nem puszilkodtatok? :))))))))))
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2009.07.28 17:05
Ez most egy törésteszt? :)))))))))))))
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2009.07.28 16:42
Alakul a szappanopera:))))))))))))
Botrány után: távozik a BKV humánigazgatója
Hírszerző
2009-07-27 11:31
A korábban felröppent sajtóértesülésekkel ellentétben dr. Szalainé dr. Szilágyi Eleonóra nem ajánlotta fel a már megkapott végkielégítés visszafizetését.
A korábbi közös megegyezés módosításával a mai nappal távozik a BKV-tól dr. Szalainé dr. Szilágyi Eleonóra humánpolitikai igazgató. A megüresedett posztra a Társaság vezérigazgatójának, dr. Kocsis Istvánnak a döntése alapján a BKV Zrt. pályázatot ír ki - közölte a közlekedési társaság a Hírszerzővel.
A volt vezető megerősítette, hogy a közötte és a vezérigazgató között lezajlott egyeztetéskor a korábban felröppent sajtóértesülésekkel ellentétben nem ajánlotta fel a már megkapott végkielégítés visszafizetését. A távozó igazgatót semmiféle járandóság, így céges autója sem illeti meg. Dr. Szalainé feladatait ideiglenesen dr. Sziebert György jogi igazgató veszi át - áll a BKV közleményében.
Mint arról korábban beszámoltunk: a Magyar Nemzet múlt heti írása szerint az igazgató mintegy százmillió forintos végkielégítést kapott annak ellenére, hogy még a cégnél dolgozott. A lap azt írta, hogy hiába fizettek ki - prémiumokkal együtt - mintegy százmillió forintot végkielégítésként a BKV személyzeti vezetőjének tavaly márciusban, ő ma is a fővárosi közlekedési társaságnál dolgozhat havi bruttó négymilliós fizetésért.
Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy Szalainé Szilágyi Eleonóra azért maradhatott még másfél évig a cégnél - annak ellenére, hogy végkielégítését megkapta -, mert Balogh Zsolt, az előző - megbízott - vezérigazgató erre szabályos megállapodást kötött vele.
Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes ás Kocsis István BKV-vezér vizsgálatot kezdeményezett az ügyben. A BKV vezérigazgatója pályázatot írt ki a humánpolitikai igazgatói poszt betöltésére.
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2009.07.28 14:47
Egy vélemény a sok közűl,no comment !:
BKV-komédia, újabb epizód
2009.07.25. 09:15 :: Pilu
"Végkielégítést az kap(hat), akit munkáltatója rendes felmondással elbocsát, vagy közös megegyezéssel bontják fel munkaszerződését. A végkielégítés kifizetés utáni (tovább) újrafoglalkoztatás miért ütközne jogi akadályba? Ha én, mint munkaadó vagyok olyan hülye, hogy ma felmondok neked, kifizetem a végkielégítésed, és holnap újra felveszlek, az kizárólag a saját problémám, illetve a cégemé.
De ki az a hülye munkáltató, aki kirúgja emberét, majd másnap ismét foglalkoztatja? Az a hülye, amelynek menedzsmentje két kézzel lapátolja a cég pénzét hazafelé. Piaci körülmények között erre nem nagyon van lehetőség, hiszen az éber tulajnak ez azonnal szemet szúrna, de egy állami vállalatnál? Maga a paradicsom, hiszen nem csak a vezetés, hanem a tulajdonosi jogkört gyakorlók is haverok, pénz meg dögivel, hiszen a nagy közösből jön. Itt könnyen el lehet játszani, ugyanis az egész menedzsment egy oldalon áll, egy tehenet fej, lop.
Egyébként a trükk nem mai, állami vállalatoknál rendszeresen eljátszották, régi elvtársak jutalmaztak ilyen módon egymást."
Téma: A KÖKI átépítése és a METRÓ
Hozzáadva: 2009.07.27 15:30
A végkielégítés után is dolgozik a BKV-vezető
MTI
A társaság egy olyan munkavállalónak fizetett végkielégítést, aki a vizsgált 2008-as év végén is az aktív állomány tagja volt - írja a Magyar Nemzet.
hirdetés
Hiába fizettek ki - prémiumokkal együtt - mintegy százmillió forintot végkielégítésként a BKV személyzeti vezetőjének tavaly márciusban, ő ma is a fővárosi közlekedési társaságnál dolgozhat havi bruttó négymilliós fizetésért - értesült a Magyar Nemzet.
A lap információi szerint tavaly nyáron további másfél évvel meghosszabbították a már végkielégítésben részesült humánpolitikai igazgató munkaviszonyát, aki így ez év december 31-ig tölthet be vezető beosztást a BKV-nál.