Mintavétel
Szúrópróbaszerűen ellenőrzik a vámosok a taxisokat Baranya megyében, azt vizsgálva, hogy adózott benzinnel és nem más anyaggal, például napraforgó olajjal működtetik-e járműveiket.
Gyorsabb elérés
Lassan és kevés hatékonysággal működik a 112-es segélyhívó. A kormány heteken belül dönthet egy új, modernebb központ létrehozásáról. A „régi” számoknál gyorsabb volt a reakcióidő. A 112-es rendszert az ombudsman is vizsgálta
Teljes vonalon elkülönítve járhat a 7-73-as buszcsalád
A Fővárosi Közgyűlés Környezetvédelmi és Városüzemeltetési Bizottságának mai – összevont – ülésén, teljes egyetértés alakult ki a tömegközlekedés előnyben-részesítésének fontosságában - áll a testület közleményében.
Merre meneküljünk?
Karácsonyi vásár miatt lezárták a VI. kerületben a Jókai tér egy részét. Emiatt az Andrássy útról nem lehet behajtani a Jókai térre. .....
Sarc
Az autópályák után egyes autóutakon is díjat kellene fizetni az autósoknak, ha a parlament jóváhagyja az erről szóló tervezetet.
Dosszié
A Tudás Fája, a Lista, a londoni példa alapján [the knowledge] „a tudás”.... A VII. kerület, Erzsébetváros közterületeiből, és intézményeiből szerkesztett lista következik.
A FODESZ elnök telefonja
Lapunk történetének jeles eseményéhez érkeztünk:
Ma este megkaptuk az első fenyegetést!
További fejlemény: kaptunk még egy telefonhívást, rögzitettük, a cikk végén egy részlete meghallgatható.
Szabályok
Elsőnek érkezett meg hozzánk a 6x6 taxinál dolgozó kollégáink mindennapi munkáját szabályzó fuvarszervező irodai etikai kódex. Munkvégzésünk szabályait, oldalunk, Szabályok című dossziéjába gyüjtjük. A dossziék megtalálhatok a felső menüsorban.
Pénz és hatalom nélkül fogná össze a kerékpárosok ügyét Bodor Ádám. A héten kinevezett kerékpárügyi miniszteri biztos lapunknak azt mondta, a húszezer embert megmozgató biciklis felvonulásnak köszönheti posztját. Neki kell megtalálnia a forrásokat az útépítésekre, a meglévő hálózatok összehangolására, ráadásul új KRESZ-szabályokat is szeretne.
Tudás Fája
A Sugár út kiépítését az 1870-es években kezdte meg a Fővárosi Közmunkák Tanácsa. Bár fontos volt, hogy a Belvárost új, kényelmes út kösse össze a Ligettel, pénzügyi nehézségek miatt a telkek eladása nem haladt kellőképpen. Az 1873-ban meghozott döntés, hogy itt építik fel a Dalműszínházat (az Operaház korábbi elnevezése), ezért a terület további sorsa szempontjából is lényeges volt.