6x6 Taxirendszer Etikai Kódexe

2005.11.29.

Szabályok
Elsőnek érkezett meg hozzánk a 6x6 taxinál dolgozó kollégáink mindennapi munkáját szabályzó fuvarszervező irodai etikai kódex. Munkvégzésünk szabályait, oldalunk, Szabályok című dossziéjába gyüjtjük. A dossziék megtalálhatok a felső menüsorban.

A 6x6 TAXI RENDSZER ETIKAI KÓDEXE
ÉRVÉNYES 2000. január 10-től


A 6x6 Taxi rendszer vezetése azt a reális célt tűzte ki maga elé, hogy a 6x6 Taxi az eddig elért eredményeiből tovább építkezve a budapesti taxi-piac egyik meghatározó szereplőjéből 2 éven belül piacvezető taxi-társasággá váljon. Ennek megvalósítása érdekében, olyan Etikai Kódexet kíván a 6x6 taxi-rendszerben személyszállítást végző munkatársak számára elkészíteni, mely tartalmában megfelel a kor minőségi követelményeinek, és esélyegyenlőséget biztosít mindazoknak, akik napi tevékenységük során képesek egyéni érdekeik elé helyezni azt a törekvést, hogy piacvezetővé csak közös munkával válhatunk.

Tartalom:

1.  Az Etikai Bizottság működésének célja

2.  URH rádióra vonatkozó szabályok

16. Záró rendelkezések

Tarifa alkalmazás szabályai  

Vidéki cím-tarifa alkalmazás



1. Az Etikai Ellenőri és Fegyelmi Bizottság működésének célja


Az Etikai Ellenőri és Fegyelmi Bizottság vezetőjét és tagjait határozatlan időre a cég vezetése jelöli ki, visszahívásukat bármikor indoklás nélkül is kezdeményezhetik.
Az Etikai Ellenőri és Fegyelmi Bizottság (továbbiakban E.B.) vezetője jelöli az E.B. tagjai közül a hetente ülésező Fegyelmi Bizottság tagjait. A Fegyelmi Bizottság tagjainak száma 3 fő. Az E.B. vezetője az E.B. tagjainak munkáját koordinálja a vezetősséggel egyeztetett célvizsgálatokat és folyamatos Ellenőrzési tevékenységet az E.B. tagjaival közösen elvégzi, valamint a tagokat a végzett munkájukról beszámoltatja. Az E.B. feladata a 6x6 Taxi Kft-vel szerződésben álló vállalkozók és hagyományos rendszerben szolgáltató munkatársak személyszállítói tevékenységének ellenőrzése, szakmai továbbképzések megszervezése és lebonyolítása. Az új belépőkkel szemben támasztott követelmények meglétének ellenőrzése, valamint szakmai felkészítésük a 6x6 Taxi-rendszerben működő színvonalas személyszállítói tevékenység elsajátítására.


FÓRUM





2. Az Etikai Ellenőri és Fegyelmi Bizottság jogai

a)  szóbeli vagy írásbeli bejelentés alapján vizsgálatot kezdeményezni
b)  a 6x6 Taxi rendszerben személyszállítói tevékenységet végző valamennyi munkatárs teljes körű ellenőrzése
c)  URH-n keresztül indokolt esetben letiltást alkalmazni
d)  a 6x6 Taxi rendszerben személyszállítói tevékenységet végző munkatársak részéről érkező javaslatok, információk előterjesztésére a vezetőség felé.
e)  az ellenőrzések során tapasztalt hiányosságok kiküszöbölésének érdekében vizsgálatokat folytatni, valamint a vezetőség felé ötleteivel, javaslataival segíteni a 6x6 Taxi-rendszer működését, fejlődését.
3.  A: Etikai Bizottság tagjainak kötelezettségei:
a)  az URH csatornákon és az utcán a 6x6 rendszerben dolgozó munkatársak segítése
b) a 6x6 Taxi rendszerbe belépni szándékozó munkatársak képzésében, felvételében részt venni, valamint a már szerződéssel rendelkező munkatársak továbbképzését segíteni.
c)  a lefolytatott fegyelmi tárgyalásról jegyzőkönyvet készíteni
d)  utaspanasz esetén a vizsgálatot lefolytatni, annak eredményéről a bejelentőt szóban vagy írásban tájékoztatni
e)  az általa foganatosított intézkedésről nyilvántartást vezetni (útvonalbemérés)
f)   beszámolási kötelezettség a vezetőség részére havonta egy alkalommal

3. Az Etikai Bizottság tagjainak kötelezettségei:

a) az URH csatornákon és az utcán a 6x6 rendszerben dolgozó munkatársak segítése
b) a 6x6 Taxi rendszerbe belépni szándékozó munkatársak képzésében, felvételében részt venni, valamint a már szerződéssel rendelkező munkatársak továbbképzését segíteni
c) a lefolytatott fegyelmi tárgyalásról jegyzőkönyvet készíteni
d) utaspanasz esetén a vizsgálatot lefolytatni, annak eredményéről a bejelentőt szóban vagy írásban tájékoztatni
e) az általa foganatosított intézkedésről nyilvántartást vezetni (útvonalbemérés)  beszámolási kötelezettség a vezetőség részére havonta egy alkalommal

FÓRUM
 


4. A 6x6 Taxi rendszerben személyszállítási tevékenységeit végző munkatársak jogai és kötelezettségei

A 6x6 Taxi rendszerben személyszállítási végző vállalkozókat, valamint hagyományos rendszerben dolgozó munkatársakat azonos jogok és kötelezettségek illetik meg.

Jogok:

a) a 6x6 Taxi-rendszer által nyújtott szolgáltatásokat igénybe venni
b) a vele szemben lefolytatott vizsgálatokon személyesen részt venni és vélt sérelem esetén a vizsgálat eredményével összefüggő szankciót 8 napon belül a vezetőségnél írásban megfellebbezni
c) ötleteivel, információival segíteni a 6x6 Taxi-rendszer fejlődését. Ennek formája lehet írásos anyag, valamint az adott terület vezetőjének szóbeli tájékoztatása. Az URH-n tartózkodni kell a 6x6 Taxi-rendszer fejlődését segítő megnyilvánulásoktól, hiszen ezeket a frekvenciákat esetenként más is hallgathatja.

Kötelezettségek:

a) A 6x6 Taxi rendszerben folytatott személyszállítói tevékenységét a legmagasabb színvonalon végezni
b) Az Etikai szabályzatot ismerni és az abban foglaltakat maradéktalanul betartani
c) Az Etikai Bizottság munkáját segíteni, a vele szemben folytatott vizsgálatban részt venni, az egyéb vizsgálatokban - amennyiben tanúja volt a vizsgálati esetnek - korrekt tájékoztatást adni az E.B. tagjainak.
d) A 6x6 Taxi nyilvántartásában személyét érintő adatok változásait (lakcím, telefonszám, g.k. csere stb.) 15 napon belül az erre illetékes személynél bejelenteni.
e) A 6x6 Taxi által rendszeresített és az APEH által elfogadott számlatömbök, nyomtatványok egyéb elszámolási eszközök használata, elfogadása. Számla leadása a központban és számlaadás a fuvarozás során csak 6x6 által rendszeresített számlával történhet.
f) A fuvarszervezési díj pontos időben történő befizetése
g) Az utasokkal, megrendelőkkel szemben udvariasan, kultúráltan viselkedni
h) A taxigépkocsi kifogástalan műszaki és esztétikai állapotban történő üzemeltetése
i) Az URH és taxaméter rendeltetésszerű használata
j) A munkavégzés során a forgalmazó csatornán elhangzó információk figyelemmel kisérése, valamint az elhangzó "szolgálati közlemények" tartalmának megfelelő munkavégzés.
k) A 6x6 Taxi rendszer kötelezően előírt matricáinak, reklámanyagainak viselése

5. Az Etikai Bizottság feladatai és hatásköre:


a) A 6x6 Taxi cégjelzéseinek és a szerződés szerinti reklámanyagok meglétének és viselésének ellenőrzése
b) A kiállási idő, kiállási díj valamint az aktuális tarifák rendeltetésszerű használatának ellenőrzése
c) Éterfegyelem betartatása, annak megsértése esetén azonnali intézkedés
d) Forgalmazási szabályok betartásának ellenőrzése
e) Gépkocsik esztétikai állapotának folyamatos figyelemmel kisérése, hiányosságok tapasztalása esetén azonnali intézkedés (mosatás, átminősítés)
f) 6x6 Taxi rendszerben dolgozó munkatársak ruházatának állapotellenőrzése, valamint a megjelenés kifogásolhatósága esetén azonnali intézkedés (tisztálkodás, ruhacsere)
g) Az utasokkal, kollégákkal kapcsolatos etikai normák és viselkedési formák betartatása
h) A gépkocsiban üzemeltetett technikai berendezések - URH rádió, - taxióra -rendeltetésszerű és előírásszerű használatának ellenőrzése, valamint a különböző szakhatóságok előírásai szerint megfogalmazódott paraméterek betartatása
i) Elveszett tárgyak felderítése


6. Az Etikai Bizottság nyilvántartási kötelezettsége:

a) Az írásbeli bejelentések nyilvántartása
b) A végzett vizsgálatokról jegyzőkönyv készítése
c) A fegyelmi tárgyalásról jegyzőkönyv készítése
d) A hozott döntésekről személyre lebontott nyilvántartás vezetése
c) A vezetőség részére havonta az addig végzett tevékenységről írásos beszámoló elkészítése

E feladatokat az E.B. elnöke vagy az általa megbízott személy végzi.

FÓRUM



7. Az Etikai Bizottság által foganatosított szankciók:

Az E.B. tagjai jogosultak a vizsgálatok és ellenőrzések nyomán :

- figyelmeztetni vagy letiltani személyesen és URH rádión
- azonnali letiltást alkalmazni, 2-órától, 24-óráig terjedő időre, vagy a szóban közölt hiányosságok pótlásáig és E.B. tag részére történő bemutatásig
- fegyelmi tárgyalásra adott időpontra behívni bármelyik munkatársat, akit erről üzenet formájában az URH rádión szükséges értesíteni

 

Szankciók:

Forgalmazás /éterfegyelem/

- engedély nélküli forgalmazás                                            - 2 óra címről tiltás
- téves címre jelentkezés                                                                 1 pont
- címvisszaadás                                                                               1 pont

A nem belátható forgalmi helyzetekbe (útlezárás, baleset) kerülő kollegákat segítve a diszpécser jogosult a címet visszavenni és azt jobb pozícióban lévő gépkocsinak átadni. Ha a cég és utas érdekeit, sem időben, sem szolgáltatási színvonalban nem sérti a címvisszavétel, a kolléga nem büntethető. Az intézkedésért a diszpécser felel.

- alá illetve utánnyomás                                                   - adott címről tiltás
- megengedettnél több nyomás                                        - 2 óra címről tiltás
- éterfegyelem megsértése                                              - 2 óra címről tiltás
 
Autó felkészültség

- megfelelő állapot hiánya                                                - tiltás bemutatásig
- külső, belső tisztaság hiánya                                           - tiltás bemutatásig
- reklám illetve jelzés hiánya, szabálytalan elhelyezése           - tiltás bemutatásig
- fentiek ismételt hiánva esetén                                       - 1 hét címről tiltás

Címre érkezés rendje/késések/

A címfelvétel időintervallumát /feldobás/ mindig időjárás, forgalmi akadály figyelembe vételével kell mérlegelni, és a címet a KRESZ szabályok betartásával megközelíteni. 6x6 Taxi cégjelzéssel mindig megfelelő magatartást kell tanúsítani a közlekedésben résztvevőkkel szemben.
E szabály megsértése minden esetben EB elé rendelést von maga után.

Azonnali rendelések: - 3-5-10-15 perces feldobásnál

 l percen belüli késés                                                        -1 nap vagy 1.500 Fi.
2 percen belüli késés                                                       - 2 nap vagy 3.000 Ft.
3 percen belüli késés                                                       - 3 nap vagy 4.500 Ft.
3 percen túli késés (túlzott késés)                                      -1 hét tiltás + E.B.
      

- vidéki rendelésnél - megkezdett percenként (dupla)             - 2 nap vagy 3.000 Ft.
- idöszűkítésnél - megkezdett percenként (dupla)                   - 2 nap vagy 3.000 Ft.
- előrendelésről késés - megkezdett percenként (dupla)          - 2 nap vagy 3.000 Ft.


A Fegyelmi Bizottság alaphatározatai:

- címtévesztés                                                                    - 3 nap címről tiltás
- utastévesztés                                                                   - 3 nap címről tiltás
- túlzott késés                                                                     - l hét címről tiltás
- túlszámlázás                                                                      - szerződés bontás
- fuvarlenyúlás                                                                     - szerződés bontás
- hitelrontás                                                                        - szerződés bontás
- nem megfelelő magatartás (kollégával, utassal)                       - szerződés bontás
- egyéb súlyos fegyelmi probléma                                           - szerződés bontás
- halmazati büntetés                                                             - szerződés bontás                    
- Urh segédeszköz használata                                                 - szerződés bontás
- Urh szabálytalan használata                                                  - szerződés bontás

 

FÓRUM





8. Etikai Bizottság fegyelmi eljárása értesítés, határozathozatal, fellebbezés:

a) Eljárás a következők alapján indítható meg :
Az E.B. minden olyan esetben köteles vizsgálatot kezdeményezni, melyről bejelentés érkezik. Ezek jogosságát, bizonyíthatóságát kell első lépcsőben vizsgálnia.
h) Értesítés:
A munkatársat üzenet formájában az URH rádión minimum a fegyelmi tárgyalás időpontját megelőző 24 órával kell értesíteni. A behívott munkatárs akadályoztatás esetén köteles szóban értesíteni az E.B. bármely tagját, valamint egyeztetni a következő időpontot. Igazolatlan távollét esetén második alkalommal az E.B. Fegyelmi Bizottsága az érintett munkatárs távollétében hozza meg döntését.
c) Határozathozatal:
Az írásban beérkezett bejelentéseket és panaszokat az E.B. elnöke a következő Bizottsági ülésre megtárgyalásra köteles beterjeszteni. A Fegyelmi Bizottság határozatképességének feltétele az elnök és két bizottsági tag jelenléte. Az eljárás során a vétség elkövetését bizonyítani kell. A Fegyelmi eljárás eredményeképpen a Bizottság a figyelmeztetéstől a szerződésbontásig szankcionálhat. Szerződés bontás esetén a kizárt kollégával 1 éven belül új szerződés nem köthető.
d) Fellebbezés :
A határozat ellen a 6x6 Taxi Kft. vezetőségéhez, címezve 8 munkanapon belül benyújtott fellebbezésnek van helye, amely a szerződésbontás kivételével halasztó hatályú. A fellebbezés az E.B. tagjainak is átadható. A vezetőség az E.B.-töl beérkezett jegyzőkönyvek alapján az ügyet tanulmányozza, valamint lehetőséget biztosit a fellebbezést benyújtó kollégának a szóban történő védekezésre, majd az. összes felmerülő adat birtokában hozza meg döntését, mely egyébként súlyosbító ítéletet is tartalmazhat.

9. Az Etikai Bizottság vizsgálati kötelezettségei

-I.     kollégával szembeni magatartás
-II.    Megrendelővel szembeni magatartás
-III.   Taxióra
-IV.   Általános forgalmazási szabályok
-V.    URH rádió

9/1. Kollégával szembeni magatartás:

a) fuvarlopás
b) tettlegesség
c) fuvarlenyúlás vagy kisajátítás
d) késés: azonnali rendelés, előrendelés, időszűkítés
e) sorban állás szabályai

a) Fuvarlopás:

Fuvarlopásnak nevezzük azt a cselekményt, amikor a diszpécser által kiadott megrendelést -a címet felvevő, és azt visszaigazolásával nyugtázó kolléga helyett - más 6x6 rendszerben dolgozó munkatárs bizonyíthatóan szándékosan elviszi. Első esetben a kiszabható büntetés figyelmeztetés, mely az E.B. tagjainak részéről nyilvántartási kötelezettségekkel bír. Ismétlődés esetén az alkalmazható büntetés kizárás is lehet.

Azokban esetekben, mikor nugy forgalmú helyekről rövid időn belül több megrendelés is hallhatóan kiadásra kerül, célszerű a forgalmazó diszpécsertől „raklama" beszólás ultin éreztetést kérni. Így elkerülhető a beazonosítás után. hogy más utast vigyünk el. "

b) Durva szóhasználat, tettlegesség :

A 6x6 Taxi rendszerben személyszállítást végző munkatársaknak egymással szemben együttműködő udvarias magatartást kell tanúsítaniuk. Feltétlenül szükséges, hogy a valódi vagy vélt sérelem esetén is tartózkodni kell a durva szóváltástól, magatartástól, különösen nyilvánosság előtt. Tilos az utasok előtt a vita, kioktatás és rendreutasítás. Amennyiben mégis előfordulna olyan vita, mely tettlegességig fajul, úgy az a kivizsgálást követően kellő bizonyítottság alapján kizárást von maga után.

c) Fuvarlenyúlás, kisajátítás:

A 6x6 Taxi rendszerrel szerződéses viszonyban álló cégek, partnerek megrendeléseire, csak a diszpécserközpont által küldhető autó. Ide tartozik minden olyan rendelés, mely fuvardíjának kifizetése a 6x6 Taxi pénztárán keresztül történik.
Kivétel: A munkatárs közreműködésével lett a megrendelő a 6x6 Taxi szerződéses partnere és ez a szerződésben vagy annak mellékletében rögzítve van.
Amennyiben bizonyíthatóan úgy történik adott fuvar kisajátítása, hogy bármelyik munkatárs a hivatalosan meghatározott 6x6 Taxi tarifákon felül további kedvezményekkel teszi „vonzóvá" szolgáltatásait, úgy ez minden esetben kizárást von maga után.

FÓRUM





d) Késés

- azonnali megrendelésről késes :

Minden megkezdett perc késés 1 nap ( 24 óra ) letiltást von maga után, mely pénzben
megváltható.
3 percen túli késés esetén a munkatársat kötelező berendelni fegyelmi tárgyalásra. A 3 percen túli késés idejét pénzben megváltani nem lehet, mivel ez már durva
időtúllépésnek számít. Ilyen esetekben az I-.H. által alkalmazott letiltást le kell tölteni.

- időszűkítéses címről késés:

Azok a címek, melyek kiadása a túl sok jelentkező miatt hátráltatja a folyamatos forgalmazásban a diszpécsert, az eredeti feldobáshoz képest időszűkítéssel kerülnek kiadásra. Ilyen esetekben a késésért járó büntetés tétele minden megkezdett perc esetében a duplája az azonnali rendeléseknél kiszabható büntetésnek.

- előrendelésről késés:

Előrendelésnek minősül a megrendelő állal meghatározott időpontra vonatkozó megrendelés. Az előrendelések kiadása hasonlóan történik, mint az azonnali rendeléseké, (3, 5, 10, 15) de a cím kiadásakor utólag kell közölni a pontos kiállási időt. Természetesen a címfelvevő munkatárs minden esetben az eredetileg vállalt címfelvételi időn belül köteles a címre érni. A vállalt időn túli késés esetén a büntetés - hasonlóan az időszűkítéses címről késés esetéhez - DUPLA.
Amennyiben olyan eset fordulna elő, hogy a diszpécser által közölt előrendelés! időhöz képest is késik a munkatárs, úgy mindenkor kötelező berendelni a Fegyelmi Bizottság elé.

- Budapest közigazgatási határán kívülre (vidék) történő fuvaroknál:

Budapesttel közvetlen határos településekre, minden esetben - legyen az azonnali vagy előrendelés - utca, házszám, név, - és kiegészítő információkkal (ITINER) adja ki a diszpécser a címet. Távolabbi helységeknél irányban a legközelebb található Pest-megye táblához kéri a gépkocsit a diszpécser. A fuvart felvevő munkatársnak minden esetben el kell haladni a diszpécser által meghatározott Pest-megye határtábla mellett, Ha az utas reklamációja, vagy az E.B. tag időmérő ellenőrzése alapján késés történik, a büntetés tétele szintén duplája az azonnali rendelésekhez képest, (l perc késés: 2 nap)

Késés ellenőrzése:

- Késés tényének megállapítása történhet az utas reklamációja alapján, ill. az E.B. tag vagy az időmérő ellenőrök által végzett ellenőrzés alapján.
Az ellenőrzést végző E.B. tagnak, vagy időmérő ellenőrnek az ellenőrzött címen / látható helyen / kell várni a munkatársat, valamint elfogadott a közvetlen egymás mögött történő haladás, illetve az egyszerre történő címre érkezés. Távletiltás tilos!
Az ellenőrzést végző munkatársnak kötelező bemutatni az időmérő órát az ellenőrzött munkatárs részére, kivétel, mikor az utas már a címen várja a gépkocsit. Ilyenkor a korrekt hozzáállás elvárható az ellenőrzött munkatárs részéről, azaz késés bizonyításakor kerülni kell az utas előtt, illetve az URH-n történő vitát. Az. ellenőrzött munkatárs - késés esetén - szóban köteles közölni, hogy megváltja-e pénzben a késésért járó büntetést vagy letölti.
Ennek megfelelően az ellenőrzést végző munkatárs jelzi a diszpécsernek a tiltást vagy a megváltást, melyet a diszpécser rögzít (dátum, óra, perc, késés mértéke, URH kód, megváltja, vagy leüli).
A megváltást 3 pénztári napon belül kötelező rendezni a 6x6 Taxi pénztárában. Vitás esetekben TILOS az URH-n belebonyolódni a tiltás jogosságába! Amennyiben az ellenőrzött munkatárs úgy érzi, hogy jogtalanság érte, lehetősége van a keddi napokon megtartandó E.B. ülésre bejönni, és az esetet tisztázni. Ebben az esetben az ellenőrzést végző munkatárs kérésére a diszpécserszolgálat munkatársa köteles kimenteni és archiválni az esettel kapcsolatos valamennyi hanganyagot (címfelvétel, címkiadás)

FÓRUM





c) Sorban állás szabályai:

A 6x6 Taxi rendszer által szervezett és üzemeltetett sorokban (DROSZTOKON) fuvarozási kényszer van érvényben. A sor első két helyén kötelező a munkatársaknak a gépkocsikban tartózkodni, és a diszpécser szólítására jelentkezni. Amennyiben a munkatárs saját hibájából a központ másodszori szólítására sem jelentkezik, úgy 2 óra letiltás alkalmazandó. Másodszori szólításra jelentkezni szóban is lehetséges. Ha etikás munkatárs, ill. több kolléga egybehangzó állítása igazolja, hogy nem volt vehető a diszpécser adása (zavarás), akkor a kolléga mentesül a 2 órás letiltás alól. Tiltás esetén a címet csak a következő munkatárs viheti el, ha nincs más a sorban a címet fel kell dobni az azonnali címkiadás szabályai szerint.

A fuvarkényszer alól kivétel: ételszállítás, állatszállítás, dohányzó autó, gk. indítás, megrendelő gépkocsijának vezetése - őrzése, másnapi vagy későbbi fuvardíj kifizetés.
Ügyintézéses fuvarnál a diszpécser először megkérdezi a sorban álló munkatársakat, hogy vállalják-e a feladatot, majd jelentkező hiányában feldobja a címet 3, 5, 10 perccel. Amennyiben nincs jelentkező, akkor a megrendelő érdekében kötelezheti a sor elsőt a feladat elvégzésére. Ez a szabály alkalmazható azoknál a „sima" megrendeléseknél is, ahol a diszpécser nem talál 10 percen belül gépkocsit a fuvar lebonyolítására. Amennyiben úgy ítéli meg, hogy valamelyik sorból elérhető 10 percen belül a cím, a megrendelés teljesítésének érdekében kötelezheti a sor elsőt a fuvarvállalásra. Abban az esetben, ha a megrendelő elfelejtette közölni a rendelés leadásakor, hogy ügyintézésre kéri a taxit, és ez a címre érkezéskor derül ki, a fuvar nem adható vissza, azt a fuvart felvevő munkatársnak teljesítenie kell. A reptéri sorban csak olyan munkatárs vállalhat fuvart, aki rendelkezik a kitáblázáshoz. szükséges eszközökkel: A/4 fehér papír, vastag filctoll.
A 6x6 Taxinál kialakított sorok taxiállomás szerűen üzemelnek. A sorokban világító szabadjelzővel kötelező várakozni. A taxiállomáson várakozó taxi gépkocsit a taxi gépkocsivezető önkényesen nem hagyhatja el. A taxi állomáson lezárt állapotban, nem fuvarszerzés vagy teljesítés céljából taxi gépkocsi nem tartózkodhat.
Az utasokat a várakozó taxi gépkocsik sorrendjében kell elszállítani, kivéve, ha az utas nem a sorrendben az első, hanem a sorban hátrább álló taxi gépkocsit választja, Ez utóbbi esetben az ott várakozó többi taxi vezetőjének nem szabad az utas választásáról rosszalló véleményt kifejezni.
Tilos a fuvarok között válogatni, annak útvonalhossza, vagy más szempontok alapján. A taxi gépkocsi-vezető által kezdeményezett utas társítás nem megengedett.

FÓRUM





9/II. Utassal, megrendelővel szembeni magatartás

A taxi szolgáltatásban a legfontosabb az utas,
ezért mindenki, aki velük kapcsolatba lép,
köteles a lehető legudvariasabb, legkultúráltabb, legilledelmesebb,
a 6x6 Taxi szolgáltatásához méltó módon viselkedni!


a) Általános magatartási normák

b) Túlkövetelés: - szándékos túlkövetelés
                       - téves útvonalválasztás
                       - téves árajánlat                    
                       - műszaki hibából eredő túlkövetelés

c) Óraindítás szabályai
d) Hibás számlázás
e) Fuvarhalmozás
f) Utas tévesztés
g) Címtévesztés

a)  Általános magatartási normák:

A taxi gépkocsivezetőnek az utassal szemben feltétlenül udvarias és segítőkész magatartást kell tanúsítania, különösen a beteg, mozgáskorlátozott, idősebb, vagy kisgyermekkel utazó személyekkel szemben.
Az utasnak be és kiszálláskor a csomagok be és kirakásakor a gépkocsivezető segíteni köteles.
A hangnemet a taxi gépkocsivezető részéről a maximális udvariasság jellemezze, a köszöntés, a megszólítás, a társalgás terén.
Az utassal beszélgetést kezdeményezni, erőltetni nem illendő, a kialakult társalgásban a megfelelő hangnemben,  bizalmaskodás és tolakodás nélkül,  alkalmazkodva az utas hangulatához vehet részt a gépkocsivezető, amennyiben az a vezetésben nem zavarja.
Műsorszóró rádiót, magnót, CD lejátszót csak az utas előzetes beleegyezésével szabad működtetni.
Az URH rádión az utas által hallhatóan csak szolgálati közlemények adhatók. Az utas személyére, illetve úti céljára vonatkozó közleményeket - kivéve támadást, vagy várható támadást - leadni tilos.
A taxi gépkocsivezető az utas kívánságára sem köteles az URH rádiót kikapcsolni, annak lehalkítása a taxi gépkocsivezető által hallható mértékig az utas kívánságára azonban kötelező.
A taxi gépkocsivezető dohányzása esetén köteles előzetesen az utas engedélyét kérni.
Tilos dohányozni gyermekkel utazó, vagy beteg utas jelenlétében. Amennyiben a taxi gépkocsivezető nem szeretné, hogy utasa dohányozzon, úgy az erre utaló piktogramot helyezze el a tarifatáblázatok mellett, (műszerfal jobb oldalán, és a gépkocsi ablakán)
A NEMDOHÁNYZÓ megjegyzéssel kiadott fuvarokra csak a rendszerben nemdohányzóként jelölt munkatársak jelentkezhetnek. Nem megengedett, hogy ilyen megrendelésekre olyan munkatárs menjen, akinek hamutartója tele van cigarettavégekkel, és gépkocsija bűzlik a dohányfüsttől.
Utaspanasz esetén az ilyen munkatárs büntetése 1 hét címről tiltás.
A nem fizető, vagy garázda utasokkal szemben tartózkodni kell a jogos önvédelmet meghaladó   reagálásoktól.  Az   önbíráskodás   semmilyen   körülmények   között   sem megengedett.
Rádiótelefonon telefonhívást kezdeményezni az utas jelenlétében csak nagyon  fontos esetekben szabad. A hívás fogadását az utas jelenlétében a lehető legrövidebb időn belül be kell fejezni.
A taxi   gépkocsivezető  vezetési  stílusát jellemezze  a  KRESZ  szabályok  maximális betartása, a defenzív vezetési elv, a forgalomban való részvétele ne keltsen félelmet az utasban és a forgalom többi résztvevőjében. Legyen határozott, mellőzze a durvaságot és az erőszakot.

Kiegészítés:

2005/42-es számú
Szolgálati közlemény

FÓRUM


b) Túlkövetelés

- szándékos túlkövetelés:

Túlkövetelésnek nevezzük azt a cselekményt, amikor szabálytalan, magasabb díjszabást alkalmaz a taxi gépkocsivezető. A szándékosság bizonyítottsága esetén azonnali szerződésbontást von maga után a cselekmény. Kivétel abban az esetben lehetséges, mikor a túlszámlázás az alap telefonos tarifa (1) és a kedvezményes tarifák különbözőségéből ered. Ilyenkor első esetben kártérítési kötelezettség mellet a taxi gépkocsivezető figyelmeztetésben részesül.
Minden 6x6 Taxi rendszerben személyszállítási tevékenységet folytató munkatárs köteles a 6x6 taxi aktuális tarifájával fuvarozni és erről az utas kérésére hiteles nyugtát, vagy a 6x6 Taxi által kibocsátott számlát adni. A taxióra nyugtáját - amennyiben az utas nem kérte el - 14 napig meg kell őrizni. Csak ez fogadható el a vizsgált munkatárs védelmében - az E.B. által végzett útvonalbemérés mellett — elsődleges bizonyítékként.

- téves útvonalválasztás:

Az utastól beszállás után, de még a fuvar megkezdése előtt a taxi gépkocsivezetőnek meg kell kérdezni az úti célt. Ennek ismeretében és a forgalmi viszonyok függvényének ismeretében ismertetnie kell az utassal az optimálisnak tartott útvonalat, közel egyenértékű választható útvonalak esetén az utas döntését kell kérni. Ezt követően az utas által kívánt útvonalon kell a fuvart lebonyolítani.
Amennyiben az utasnak nincs kérése, vagy javaslata, mindig a legrövidebb és legcélszerűbb útvonalat kell választani. Az utas figyelmét a forgalmi akadályokra (dugókra) minden esetben fel kell hívni. Ennek hiányában téves útvonalválasztás valósulhat meg.
Bizonyítottság esetén első alkalommal - figyelmeztetés mellett - a téves útvonalválasztásból eredő anyagi jellegű kártérítés a gépkocsivezetőt terheli. Ismétlődés esetén az okozott kár nagyságától függően szerződésbontás is kiszabható a Fegyelmi Bizottság részéről.

- téves árajánlat:

Az ügyintézés, csomagszállítás, anyagbeszerzés során fordulhat elő, hogy a megrendelő már az induláskor, előre kívánja kiegyenlíteni a fuvardíjat. Amennyiben nincs megállapított transzferár, törekedni kell a megközelítő pontosságú becslésre, mely megállapításakor figyelembe kell venni az aktuális forgalmi viszonyokat, valamint a célállomáson előreláthatóan eltöltendő időt. A fenti tényezők figyelembe vételével udvarias hangnemben kell tájékoztatni a megrendelőt a várható költségekről. Amennyiben ezt az utas elfogadja, ajánlott a fuvart bekapcsolt taxiórával teljesíteni és lemérni a távolságot. Ennek azért van jelentősége, mert előfordulhat, hogy jelentős 20%-ot meghaladó árajánlatot adott a taxi gépkocsivezető. Ebben az esetben lehetőség szerint még a fuvar teljesítésének napján a megrendelőt meg kell keresni, és kezdeményezni a többletköltség visszafizetését. Ilyen esetben nem szankcionálható a téves árajánlat adásából eredő károkozás, mivel a szándékosságteljességgel kizárható. Viszont ha a megrendelő panasszal él azért, mert szerinte a gépkocsivezető által adott árajánlat túlzott mértékű, az E.B. tagjai útvonalbemérés és pontos adatok alapján fegyelmi eljárást kezdeményeznek, mely első esetben a figyelmeztetés mellett a különbözetből adódó kár megtérítésére kötelezi a vétkes munkatársat. Ismétlődés esetén a szándékosság bizonyítása szerződésbontást von maga után.
Azoknál a fuvaroknál, mikor összetett feladat (pl: kézbesítés több helyre) elvégzésére szól a megbízás, javasolt felajánlani a megrendelőnek, hogy a fuvar végeztével telefonon, vagy még aznap személyesen a nyugtával bizonyítva inkább utólag lenne korrekt az elszámolás lebonyolítása, hiszen sem őt, sem magunkat nem kívánjuk becsapni. Ez az eljárás ajánlott azoknak a munkatársaknak is, akik nem biztosak abban, hogy meg tudják becsülni a várható fuvardíjat.

- műszaki hibából eredő túlkövetelés

A viteldíjjelző készülék fuvar közben történő meghibásodásáról az E.B. munkatársait URH-n értesíteni kell. A gépkocsivezető ilyen esetben köteles a viteldíjjal kapcsolatban szóbeli megegyezést kezdeményezni utasával és - a pontos útvonal feltüntetésével - számlát adni. Amennyiben a fizetendő összeg miatt vita alakul ki, akkor mindig az utas javára kell dönteni! További fuvar nem vállalható. A taxiórát azonnal kötelező megjavíttatni, és a javítási számlát megőrizni. A fentiektől eltérő magatartás esetén az E.B vizsgálata alapján, amennyiben a szándékosság bizonyított a szankció szerződésbontás.

FÓRUM





c) Óraindítás szabályai

A taxi gépkocsivezetőnek a címre érkezés után a megrendelőt azonnal keresnie kell.

- azonnali megrendelés

Abban az esetben, ha a címre érkezést követően a megrendelővel azonnal sikerült a kapcsolatot felvenni, - függetlenül attól, hogy mennyi idővel lett felvéve a cím - a taxióra a kapcsolatfelvétel után 5 perccel elindítható.
Abban az esetben, mikor a címre érkezést követően nem sikerült kapcsolatot teremteni a megrendelővel, a címfelvétel idejéhez képest 10 perc idő letelte után indítható a taxióra. Ilyenkor a diszpécser részére jelezni kell a taxi gépkocsivezetőnek, hogy nem találja az utasát. 15-20 perccel felvett cím esetén is kötelező keresni az utast, ilyenkor az óra akkor is indítható, ha az utassal nem sikerül a kapcsolatfelvétel. Természetesen ezt jelezni kell a diszpécser felé.

- előrendelés

Előrendelésnél az előrendelés idejekor kell a taxiórát elindítani. Az utas keresése előrendeléskor is kötelező, kivétel mikor a diszpécser más utasítást ad. A reptéri beszállításoknál kialakított transzferárak 10 perc várakozás költségét tartalmazzák. A 10 percen túli várakozás költsége felszámítható. Amennyiben a központon keresztül történik az elszámolás, úgy a leadott számlán részletezni kell a transzferáron felüli várakozási költségeket.

- ügyintézés

Ügyintézésnél a taxiórát a címre érkezéskor kell elindítani. Végcélhoz érkezve az órát meg kell állítani. Ilyen esetben a küldemény átadásával járó időre plusz 200.-Ft ügyintézési díj felszámítható. Nem minősül ügyintézésnek az, amikor a megrendelő a célállomáson várja a taxit és a címzettet sem kell keresni. Ilyenkor többletköltség semmilyen címen nem számítható fel.


- vidékre történő megrendelésre kiállás
Amennyiben a taxi  gépkocsivezető  ismeri  az általa  felvett vidéki  címet,  a  Pest-megye határtáblától indíthatja a taxiórát az aktuális tarifával. Címre érkezéskor az utast keresni kell. Amennyiben a felvett cím az. adott településen belül nem ismert, a településre érve kell megállítani a taxiórát és - információkérés, útbaigazítás után - az addig számított összeggel kiállni a pontos címre. Az adott cím keresésével eltöltött idő és megtett plusz távolság miatti többletköltség nem terhelhető az utasra.
Olyan vidéki fuvarra, - személyszállításra, vagy ügyintézésre - mely az URH forgalmazás hatósugarán kívülre esik, csak mobiltelefonnal rendelkező munkatársat küldhet a diszpécserközpont.

- vidékre történő szállítás

Abban az esetben, mikor Budapestről indul a szállítás, és vidéki végcél megjelölésével teljesít a taxi gépkocsivezető fuvart, a Pest Megye határtáblától az addig alkalmazott tarifa mértékének kétszerese számítható fel további viteldíjként. / 2005 nov.-ben az 5-ös tarifa (280.-ft/km) alkalmazandó. ha tarifaváltozás esetén a taxaméterben nem lesz vidéki tarifa, akkor a továbbiak érvényesek / Amennyiben a taxaméterben található tarifák egyike sem éri el az addig alkalmazott tarifa mértékének kétszeresét, akkor szóban kell közölni az utassal a Pest Megye határtáblánál, az. addig mért fuvardíj összegét. A további utazásnál az addig is alkalmazott tarifa alapján a végcélig megtett útvonal díjának kétszerese kerül felszámításra. A későbbi viták elkerülésének érdekében célszerű a gépkocsiban található noteszre felírni azt az összeget, melyet a taxióra az addig megtett útról mutat, majd a különbözet dupláját utólag hozzáadni. Külföldi utas szállításakor, ha nincs mód a kulturált kommunikációra a Pest Megye táblától alkalmazható a taxaméterben található legmagasabb tarifa.  A fuvar végeztével az utas részére kiállított készpénzfizetési számlán szereplő végösszeget az üresen történő visszaút alkalmával kötelező a taxiórával végigmérni. Olyan vidéki fuvar esetében, mikor több célállomás érintésével az utolsó fuvar a Pest Megye táblához közei ér véget, csak a valós becsült visszaút díj számítható fel. (Pl: Budapest IX. Közraktár utca, Érd, Biatorbágy, Budakeszi útvonal megtételénél nem alkalmazható a Pest Megye táblától végig a dupla tarifaszámítás. Kizárólag a Budakesziről Budapestre történő utas nélkül megtett visszaútra számítható tel a Budapesthez legközelebb található Pest Megye tábla eléréséig megteendő fuvardíj.)

FÓRUM


d) Hibás számlázás

A 6x6 Taxi által rendszeresített készpénzfizetési számlának minden rovatát olvashatóan kell kitölteni. A vállalkozással összefüggő adatokat (név, adószám) lehetőleg bélyegzővel kell a számlára nyomtatni. A számla hiányos, szabálytalan kitöltéséből eredő károkozásért a taxi gépkocsivezetőt kártérítési kötelezettség terheli. Büntetési tétele 3 nap nem megváltható tiltás. Olvashatatlan írás miatti panaszbejelentéskor az. E.B. kötelezi a vétkes munkatársat bélyegző elkészítetésére és a továbbiakban történő használatára.

e) Fuvarhalmozás

Abban az esetben, mikor bármilyen ügyintézésre újabb fuvart vállal a taxi gépkocsivezető úgy, hogy az előző megbízatását még nem teljesítette, fuvarhalmozásnak nevezzük. Az ebből eredő károkat a taxi gépkocsivezető köteles megtéríteni.
Büntetési tétele 3 nap nem megváltható tiltás.
Kivétel: amikor a megrendelő kéri, vagy tudomása van róla. (Pl: ügyintézésre 2 autót kér, de csak 1 taxit tud a központ belátható időn belül küldeni.)

f) Utas tévesztés

A „szándékos " utas tévesztés a fuvarlopás kategóriájába tartozik.
Abban az esetben, ha a megrendelő reklamál a diszpécserközpontban a megrendelt taxi miatt, és kiderül, hogy a gépkocsivezető már más valakit szállít, utas tévesztés valósul meg, aminek büntetési tétele 3 nap megváltható tiltás.
Azoknál a rendeléseknél, ahol a diszpécser a címkiadásakor közölte a laxi gépkocsivezetővel az utas nevét, és más néven jelentkezik az utas, minden esetben egyeztetni kell a diszpécserrel a fuvar megkezdése előtt. Lehetőség szerint meg kell kérdezni az utastól azt, hogy milyen telefonszámra adta le a rendelést, majd ennek utolsó három számjegyét közölni kell a diszpécserrel, aki egyeztetés után engedélyt ad a szállítás megkezdésére. Lehetőség szerint ne a taxi gépkocsivezető mondja a nevet előre az utasnak, hanem udvariasan kérdezze meg. így elkerülhető az, hogy más utast vigyen el.
Olyan rendelésnél,  ahol  nincs  név,  vagy a rendelés a recepción  keresztül történt,  vagy vendéglátóhelyek esetén, a személyzeten keresztül, és nem áll módjában a megrendelést leadó személynek   egyértelműsíteni   az    utas    kilétét - nem alkalmazható letiltás.    A   taxi gépkocsivezetőnek a fenti helyeken is kötelező jelezni érkezesét.

g) Címtévesztés

Abban az esetben, ha a megrendelő reklamál a diszpécserközpontban a megrendelt taxi miatt, és kiderül, hogy a gépkocsivezető más címen várakozik, címtévesztés valósul meg, aminek büntetési tétele 3 nap megváltható tiltás. A címtévesztés nem büntethető hiányos házszámok esetén, valamint házszám, vagy utcanév elhalhatóság esetén. A döntés meghozatala előtt az E.B. tagjai a diszpécser szolgálat által kimentett hanganyagot minden esetben meghallgatják.

FÓRUM





10/ Egyéb szállítási feladatok

poggyász-szállítás, poggyászkezelés

Az utas a gépkocsi terhelhetőségének határáig külön díj felszámítása nélkül kézipoggyászt vihet magával. A poggyász szállítása megtagadható: olyan  tárgy esetében,  melynek  szállítását jogszabály, vagy hatóság tiltja, tömegénél, vagy méreténél fogva szállításra alkalmatlan, vagy a gépkocsit beszennyezheti, megrongálhatja lőfegyver, vagy bármely más támadásra és sérülés okozására alkalmas eszköz esetén.
Az utas, ha törékeny csomagot szállít, köteles azt a taxi gépkocsi vezetőjével közölni.
A gépkocsi utasterébe bevitt kézi poggyász őrzése az utas kötelessége. A gépkocsi utasterébe nem  szabad  elhelyezni  olyan  tárgyat,  csomagot,  mely a gépkocsi   belsejét  rongálhatja, beszennyezheti, vagy a gépkocsivezető bármely irányban való kilátását akadályozza, illetve elhelyezése egyéb okból baleset veszélyes.
A gépkocsi utasterébe el nem helyezhető tárgyakat a hátsó csomagtartóban kell elhelyezni, ezt kizárólag a taxi gépkocsivezető végezheti, úgy, hogy a csomagtartó fedél teljes lezárása, ne ütközzön akadályba.
A gépkocsi tetején poggyászt csak abban az esetben szabad szállítani,  ha a gépkocsira tetőcsomagtartó van  felszerelve. A taxi gépkocsivezető az átvet csomagokat úgy köteles elhelyezni, hogy azok a gépkocsiból, gépkocsiról ki (le) ne essenek, illetve ne szenvedjenek sérülést. A csomagok rögzítése és kibontása során fokozott óvatossággal kell eljárni, ügyelve arra, hogy ne következzék be személyi sérülés. A taxi gépkocsivezetőnek az utastól darabszám szerint kell átvenni a csomagokat, oly módon, hogy a darabszámot szóban közli az utassal.
A taxi gépkocsivezető köteles az utas csomagjait a gépkocsi mellől a gépkocsiba berakni, majd a fuvar végeztével a gépkocsi mellé lerakni, és azokat darabszám szerint átadni az utasnak.
A választól függően lehetőséget kell biztosítani az utasnak arra, hogy a gépkocsi csomagtarlójába, illetve utasterébe betekinthessen.
A poggyász további fentiektől eltérő szállítására vonatkozóan (felvinni, kihozni, levinni, stb.) felmerülő költségekkel kapcsolatban előre szóban kell megegyezni az utassal, utólag rákérni a fuvardíjra tilos. A többletköltség felszámításának alapja az érvényes várakozási díj mértéke.

Elő állat szállítása

Külön  megállapodás  hiányában  élő állat csak  az utassal  együtt szállítható,  aki  köteles gondoskodni arról, hogy a gépkocsit az állat ne szennyezze be. Félelmet keltő állat pórázon és szájkosárral, takaróval szállítható, szükség szerinti megfékezhetőségükért az utas felelős. Élö kisállat a gépkocsi utasterében, kézben, ölben tartva, vagy lábnál elhelyezve, combi típusú gépkocsiban,  a csomagtartóban,  vagy külön  rögzített  zárt  ládában,  kosárban,  dobozban szállítható. Combi típusú gépkocsiban, a csomagtartóban szállított állat esetén az utasnak a hátsó ülésre kell ülnie.
Többletköltség nem számítható fel, csak abban az esetben, ha a szállítási feladaton kívül további segítséget igényel az utas. A várható költségek alakulásáról előre kell tájékoztatni az utast. A többletköltség felszámításának alapja az érvényes várakozási díj mértéke.

Esküvő, temetés, városnézés, túrafuvar

Az esküvői személyszállítás esetén a gépkocsivezető ruházatával alkalmazkodjon az esemény színvonalához, (öltöny, nyakkendő) Magatartása legyen szerény, a mellék szerepéhez illő.
Vezetési stílusa fokozottan alkalmazkodjon az utas kívánságához, illetve az esemény során résztvevő egyéb autók mozgásához.
Temetői személyszállítás esetén körültekintően szabad csak beszélgetést kezdeményezni, és kötelezően illik alkalmazkodni az utas látható hangulatához. Műsorszóró rádiót, magnót, CD-t a gépkocsivezető csak az utas kérésére üzemeltethet.
Városnézésre, főleg ha a megrendelő kívánsága valamelyik idegen nyelv ismerete, csak olyan taxi gépkocsivezető jelentkezhet, aki feladatát megfelelő színvonalon képes elvégezni.
Túrafuvarra (vidék, külföld) csak  a megfelelő okmányok  birtokában  és  mobiltelefonnal jelentkezhet a taxi gépkocsivezető. Fontos, hogy a gépkocsi olyan műszaki állapotban legyen, mellyel biztonságosan teljesíthető a vállalt feladat.
A  fent  felsorolt  fuvarok  tarifáját  vagy a diszpécser  központ  tájékoztatása  alapján  kell elfogadni, vagy helyben olyan szóbeli megállapodást kötni a megrendelővel, mely alapja a 6x6 Taxi alkalmazott tarifája.
A fenti fuvarok megfelelő minőségű teljesítése a szokásosnál nagyobb figyelmet követel, ezért minden munkatársnak kötelező az elvárható magatartási formák betartása.
Az utas reklamációja esetén az E.B. vizsgálata alapján feltárt bármilyen visszásság 1 hét nem megváltható letiltást von maga után.

FÓRUM





11. Gépkocsi és vezetőiének esztétikai állapota

A taxigépkocsi

A gépkocsit 6x6 Taxiként csak sérülésmentesen, hibátlan fényezéssel és kívül-belül
kifogástalan tiszta állapotban szabad üzemeltetni. Szélsőséges időjárási viszonyok (havas, latyakos, sáros idő) esetén is kötelező a műszak megkezdése előtt a gépkocsi külső tisztítása.
Különösen érvényes ez azokra a gépkocsikra. melyek 24 órás üzemben fuvaroznak. Az E.B. az ellenőrzések során tapasztalt tisztasági vagy esztétikai hiányosságok pótlásáig letiltást alkalmaz. A hiányosságok pótlása után csak akkor vállalható fuvar, ha a gépkocsivezető az E.B. valamelyik tagjának bemutatta gépkocsiját. \ A gépkocsi belső tisztaságára vonatkozóan elvárható gondosság a heti rendszerességgel e!végzett, vagy végeztetett belső takarítás.
Utas reklamációja a gépkocsi állapota, külső-belső tisztasága miatt, - ellenőrzés után - 1 hét nem megváltható letiltást von maga után.
Bármilyen sérüléssel csak az E.B engedélyével vállalható fuvar. Erről azonban az E.B. tagjai nyilvántartást vezetnek, melyben rögzítik a javításra adott időt. \ A sérült autóval dolgozó gépkocsivezetőnek bejelentési kötelezettsége van az E.B. felé. Újrafényezett gépkocsi a fényezett felületeken viselt matricák viselése alól 1 hét mentesítést kap.
A csomagtartónak tisztának és a gépkocsi működtetéséhez szükséges eszközökön kívülüresnek kell lennie.
A gépkocsiban nem szabad elhelyezni az utast irritáló, udvariatlan hangnemű tilalmi felszólításokat, a közízlést sértő, erotikus tartalmú kiadványokat, szóróanyagokat, illetve az utast zavaró reklámokat, hirdetéseket, politikai, illetve vallási tartalmú tárgyakat, feliratokat.

A 6x6 Taxi kötelezően előírt matricái, egyéb jelzései.

2 db nagy matrica a két első ajtón középen (lehet mágnes lapon)
2 db tükör matrica ragasztva
l db telefoncsík hátsó szélvédő alsó részén
l db tarifatábla a műszerfal jobb oldalán
l db tarifatábla (üvegmatrica) jobb hátsó ajtó üvegén
l db (dobókocka) szabadjelző

Egyéb reklámmatricák a meghatározott helyeken
Amennyiben a taxi gépkocsin a szabadjelző fent van a tetőn, minden esetben kötelező az oldalmatricák viselése is. Fordított eset engedélyezett.

A taxi-gépkocsivezető

A taxi-gépkocsivezető ápolt külsejű, gondozott és tiszta legyen, öltözete feleljen meg a közízlésnek, az évszaknak és az időjárásnak. Tilos szakadt, piszkos, elhanyagolt ruházatban taxizni, hangsúlyt kell helyezni a diszkrét, félreértésre okot nem adó öltözetre. Semmilyen időjárási körülmények mellett sem megengedett rövidnadrág, ujjatlan póló, jogging, vagy egyéb sportruházat. Tilos a zokni illetve harisnya nélkül viselt szandál, papucs, vagy más lábbeli viselete és a mezítlábas vezetés. Különleges személyszállítási feladatok esetén az alkalomhoz és a megrendelő kívánságához, kell alkalmazkodnia az öltözetnek. A taxi-gépkocsivezető feleljen meg a jogszabályi feltételeknek, rendelkezzen az átlagost meghaladó helyismerettel (fontosabb közintézmények, kórházak, szórakozó és szálláshelyek, idegenforgalmi nevezetességek stb.) valamint rendelkezzen a munkájához szükséges segédeszközökkel. (Budapest térkép, utca névjegyzék, Budapesttel határos települések térképe, Magyarország autósatlasz, esetleg Európa autósatlasz)
A 6x6 Taxi rendszerben dolgozó A, B, és C kategóriás autóval rendelkező munkatársak a gépkocsi színvonalához méltó öltözetben végezzék szolgáltatásaikat, részükre nyáron is kőtelező viselet az ing és szövetnadrág.
A nyakkendő és a zakó viselése nem kötelező, de ajánlott a gépkocsiban tartani, hogy igény esetén rendelkezésre állhassanak.
A taxi gépkocsivezető kipihenten kezdje munkáját, nem állhat alkohol, vezetési képességét befolyásoló gyógyszer, kábítószer hatása alatt, ezek fogyasztása vezetés közben is tilos.

FÓRUM


12. Váltótárs

Váltótárs, illetve alkalmazott csak 6x6 Taxi Kft. Szolgáltatási szerződéssel, és önálló URH kóddal rendelkező munkatárs lehet.
Alapkövetelmény: A hagyományos illetve alkalmazott, valamint vállalkozói formában működő rendszerben, váltótárs csak a Cégvezetés és az E.B. tudtával engedhető meg.
Minden esetben be kell tartani a Szolgáltatási Szerződésben és az etikai Szabályzatban foglaltakat.
Aki alkalmazottat foglalkoztat, köteles kezességet vállalni érte.
Azoknál a szankcióknál, ahol lehetőség van a két kódszám miatt a szabályok kijátszására, (Pl: pénzügyi tiltás, vagy egyéb tiltás kijátszása) és ez bizonyíthatóan megtörténik, minden esetben szerződésbontás alkalmazandó
Ellenőrzéskor minden esetben az a gépkocsivezető felelős, aki éppen szolgálatban van. (Pl: gépkocsi tisztaság, gépkocsivezető ápoltsága, öltözete) Semmi esetre sem elfogadható hivatkozásként az, hogy a váltótárs, vagy alkalmazott mulasztása miatt koszos az autó.

13. Talált tárgyak

A BKIK ide vonatkozó ETIKAI KÓDEXÉBEN foglaltakon túl a gépkocsivezetőnek a szolgálatot ellátó diszpécser felé bejelentési kötelezettsége van.
A 6x6 Taxi munkatársaitól elvárható, hogy fuvar végeztével az utasteret és a gépkocsi csomagtartóját átvizsgálják, hogy az utas(ok) nem felejtett(ek)-e valamit a gépkocsiban. Amennyiben az utas távozása után a gépkocsivezető valamilyen tárgyat, vagy értéket talál a gépkocsiban, erről haladéktalanul értesítenie kell a diszpécserközpontot. Az elveszett tárgyakkal kapcsolatos reklamációs ügyeket, utas bejelentéseket a diszpécserközpontnak önállóan kell intézni. A bejelentéseket, - akár keresés az utas részéről, akár tárgy megtalálásának jelzése kolléga részéről - minden esetben rögzíteni kell az erre a célra rendszeresített naplóba. Talált tárgyat a diszpécserközpontba leadni TILOS! Sürgős esetben a kollégát telefonon kell értesíteni. (Ezért is lényeges a munkatársak részéről minden személyes adatváltozásról — telefonszám, lakcím - a központ 15 napon belüli tájékoztatása) Cél, hogy az utas részére a lehető leggyorsabban visszajuttassuk az elveszett tárgyat. A tárgy visszajuttatása előtt közölni kell a tulajdonossal a várhatóan felmerülő költségeket, mely csak abban az. esetben számítható fel, ha a keresett, vagy talált  tárgy a gépkocsi utasterében maradt. A csomagtartóban hagyott (felejtett) tárgy visszajuttatásáért külön díj nem számítható fel, azt a gépkocsivezetőnek azonnal vissza kell juttatnia tulajdonosához. Értékesebb elveszett tárgyak visszaadásakor ajánlott az. átadás tényét tanuk előtt végezni, és  a tanuk adatait (név, lakcím) rögzíteni.



FÓRUM




14. A 6x6 Taxi általános forgalmazási rendje

Tartalmazza a Hírközlési Főfelügyelet ide vonatkozó és a 6x6 Taxi forgalmazási szabályokat.
A forgalmazási rend hatálya kiterjed a 6x6 Taxi gépkocsivezetőire és a diszpécserközpont dolgozóira. A forgalmazási rendet minden 6x6 Taxi gépkocsivezetőnek kötelessége betartani, megismerését pedig a vezetőségnek kötelessége biztosítani a régi és az új tagok részére egyaránt.
A gépkocsikban csak az irodában bejelentett és az URH engedélyben bejegyzett rádiókészülék használható.
A 6x6 csatornákon üzemelő rádiók csak azonosító kóddal forgalmazhatnak. Az azonosító kód megegyezik a taxi hívószámmal. Ettől eltérni csak engedéllyel lehet. Bejelentkezéskor a diszpécser köteles a hívószámon és nem pedig a nevén szólítani a gépkocsivezetőt. Ez minden esetben kötelező!
Aki a rádióforgalmazásban részt vesz. gondoskodnia kell arról, hogy a forgalmazásban zavar ne keletkezzen, ennek alapján a csatorna indokolatlan feltartása E.B. behívást von maga után, melyet a diszpécser köteles kezdeményezni, illetve a rádiót javíttatásig ki kell kapcsoltatni.
A rádión megszólalni olyan  hangerővel kell. hogy a diszpécser érthetően tudja venni a kollégát: kiabálni, messziről beszélni a mikrofonba TILOS!
Az URH készüléken minden olyan változtatás, elektronika, kisegítő berendezés használata TILOS, amely megváltoztatja a rádió paramétereit / pl.: teljesítmény, kódlöket. kódkiiktató /
Ha a taxiban utas tartózkodik, a rádiót csak olyan hangerővel szabad üzemeltetni, amely nem zavaró, kérésére azt le kell halkítani, de kikapcsolni azt külön kívánságra sem kell.
Rossz rádióval dolgozó kollégának címet adni TILOS!!!
A forgalmazás a központ irányításával történik. A központ hívójele: TAXI-1. A két csatornás forgalmazás beindításáért, illetve a munkarend kialakításáért a diszpécserközpont vezető a felelős. A csatornán beszélgetést kezdeményezni csak kétszeri kódjelzéssel szabad, kivétel a hármas break /életveszély/, valamint a vezetőség és E.B. tagok, illetve rendelés és reklama.
Más adására szándékosan rábeszélni, rátartani még abban az esetben sem szabad, ha azon a csatornán nincs forgalmazás.
Ameddig  kiadatlan  cím  van, a  diszpécser a segélykérés,  reklamáció, vagy autóból történő rendelés kivételével minden  más irányú beszélgetés kezdeményezését köteles megtiltani. Az I-II-es csatornán emellett minden  magánjellegű beszélgetés TILOS, ide tartozik a címmel kapcsolatos segítségnyújtás és hozzászólás, függetlenül attól, hogy a II-es csatornán forgalmazás van-e.
A III-as csatornán nincs címkiadás. A csatornát magánjellegű beszélgetésekre a lehető legrövidebb ideig szabad csak használni.
Kivételt   képez   a   „reklama"   reklama   bejelentkezéssel   és   a   „rendelés"   rendelés bejelentkezéssel, a címmel kapcsolatos bármilyen visszakérdezés (utca, házszám, név, tarifa), ami a címfelvételnél már elhangzott nem minősül reklamának.
Ezeket köteles a gépkocsivezető címfelvételnél felírni vagy rögzíteni. Visszakérdezésre csak szankció alkalmazása mellett van lehetőség, (pontrendszer)
Reklama esetén a teljes cím (kerület, utca, házszám, név) visszaolvasása kötelező.
Ugyan csak TILOS a diszpécsertől az „A" és a „B" pont közötti távolságra kilométer
ajánlatot és viteldíj ajánlatot kérni BUDAPEST TERÜLETÉRE !!

FÓRUM



AZONNALI CÍMKIADÁS RENDJE

Az első feldobás minden esetben három percen belüli címre érkezést jelent, kivétel, ha a diszpécser mást mond /konkrét helyhez kötött vásárlás, Malév üzenet stb/
- Ha nincs 3 perces autó, akkor 5. 10, 15 perccel kell a címet feldobni, ha nincs, akkor időajánlatot kell kérni. A 3 perces feldobás kivételével minden alkalommal mondani kell az 5, 10, 15 percet.
- Ha a diszpécser az első feldobás után nem tudja - értékelhető kód hiányában — kiadni a címet, rögtön köteles az időt szűkíteni.
- A különleges igényeket mindig előre kell mondani /állatszállítás, combi, tetőrács, vásárlás. ügyintézés, esküvő, dohányzó, légkondi, kategóriák, öt-tíz-húszezres váltó/.
- A házszámokat, utcaneveket érthetően kell mondani /négyes, hetes, vagy Rózsa utca. Dózsa György út stb./.
- Aki nem fizetett tagdíjat, az sem címet, sem üzenetet nem kaphat, /pénzügyi tiltás/
- Aki reklama miatt van letiltva, csak akkor kaphat címet, ha 15 percre nincs más stb., illetve ha a letiltásban nem szerepel más kitétel.
- Ha valaki visszaad egy címet, akkor az ismételt feldobásnál mindig mondani kell, hogy az most hány perces /itt a 3 percet is mondjuk/
- címfeldobásnál a harmadik bemondásra ismételjük el a címet.

ELŐRENDELÉSEK KEZELÉSE. KIADÁSA:

Előrendelésnek minősül a megrendelő által meghatározott időpontra vonatkozó megrendelés. Minden megrendelés, ami a szolgálati időn kívül esik, rögzíteni kell az előrendelési naplóba.
Az előrendeléseket a kiállási idő előtt 15 perccel kell kiadni!
A Budapest határtáblán kívül eső előrendeléseknél a forgalmazó diszpécser dönt a kiadás idejéről!
Az előrendelések kiadása hasonlóan történik, mini azonnali rendeléseknél (3 perc, 5 perc, sth...), de a cím kiadásakor utólag kell közölni a pontos kiállási időt. Ha az előrendeléssel kapcsolatban különleges igények merülnek fel (pl.: esküvői autó díszítéssel, vásárlás, stb...) a forgalmazó diszpécsernek ezek figyelembe vételével kell a kiadás idejét meghatároznia.
A diszpécser a letiltottaknak is kiadhatja a fuvart, ha más kolléga nem jelentkezik rá! Kivéve: aki, tagdíjfizetés elmulasztása miatt van tiltásban (pénzügyi tiltás)
A forgalmazó diszpécser legyen tekintettel a külterületi, rövid fuvarral kiküldött illetve az URH-ról felvett címen utas nélkül maradt kollégára, és reális időn belül a környékre érkező következő fuvart ajánlja fel (azonnali illetve előrendelést is). A lehetőség egyszeri, de a kolléga nem köteles élni vele.
Ha a diszpécser előre közli az igényeket, a fuvar ez elleni kifogással nem adható vissza. Minden kolléga az összes csatornán köteles az általános megítélés szerint választékosán, kultúráltan és a lehetőségekhez képest röviden beszélni.
Cím visszaadás előrendelés esetén: Ha a diszpécser az előrendelés időpontjára nem talál jelentkezőt, akkor újra megkérdezi a kollegát, hogy vállalja-e. Ha nem, akkor a címre jelentkező más kollega címre való érkezése, és az előrendelés időpontja közötti időre kiszabandó büntetést, a címre először jelentkező kollegának kell állnia.

TILOS a megrendelővel, az útvonallal, a viteldíjjal kapcsolatban beszélgetést folytatni, illetve ezekre negatív hangvételű megjegyzést tenni.
TILOS a kollégákról leértékelőén nyilatkozni, durván, lenézően kioktatni, nyomdafestéket nem tűrő kifejezést használni, illetve valakinek a származásával, vallásával, bőrszínével kapcsolatosan gúnyolódni.
TILOS az „utas", „megrendelő" szó helyett más, sértő szavakat használni / pl. ember, munkadarab, manus, hapsi, stb. /.
SZIGORÚAN TILOS AZ OLYAN BESZÉLGETÉS, AMELY A 6x6 TAXI ÜZLETI VAGY PIACI MEGÍTÉLÉSÉT VESZÉLYEZTETI!!!

FÓRUM


15. URH rádióra vonatkozó szabályok, szankciók

A 6x6-os Taxinál csak a Hírközlési Főfelügyelet továbbiakban HIF által engedélyezett és az E.B-nak bemutatott URH készülékekkel lehet dolgozni.

MEGENGEDETT LEGNAGYOBB TELJESÍTMÉNY MAXIMUM 10 WATT!!!

Ettől eltérő teljesítmény felett az E.B. a következő szankciókat alkalmazza:
a) 10-13 Watt között figyelmeztetés és javítás, 1 héten belüli bemutatás.
b) 13-20 Watt között első esetben : - 1 hónap tiltás
második esetben :                       - szerződésbontás
c) 20 Watt felett:          - azonnali szerződésbontás

Műszaki követelmény: folyamatos antennakábel a rádiótól az antenna csonkig, ami csak maximum 50 ohmos lehet. Hozzáférhetőséget a gépkocsivezetőnek biztosítania kell!
Az autókban a következő egységek lehelnek:
1 db. adó-vevő rádió
1 db. mikrofon
1 db. külső adásindító gomb (kiegészítő berend.)
1 db. külső hangszóró
1 db. címrögzítő elektronikus egység

Az URH berendezésekkel kapcsolatos szabálytalanságok és ezek szankciói:

- kód nélküli adásindítás tilos                                            - szerződésbontás
- TROM tilos                                                                 - szerződésbontás
- a rádió teljesítménye a kódfutási idő alatt sem lépheti túl
a megengedett értékeket.                                             - szerződésbontás
- simplex üzemmód tilos                                                  - szerződésbontás
- pótgombbal illetve külső adásindító gombbal ellátott
készülékeknél az egyik adásindító gomb folyamatos nyomva
tartása mellett a másik gombbal kód nem indítható.           - szerződésbontás
- külső adásindító gomb megnyomása illetve elengedésekor
csak l kód mehet ki.                                                     - szerződésbontás
- bármilyen engedély nélküli, típusidegen megoldás, élesítés
nélkül is (más csapatoknál engedélyezett egységei, csatlakozási
kábelei, pótméterei)                                                    - szerződésbontás
- Motorola és Maxon típusú készülékeknél a teljesítményt a "felső szint" pótméterével kell beállítani. Első alkalommal: - l hónap letiltás
Második alkalommal:                                                    - szerződésbontás
- csak gyári számmal ellátott készülékekkel lehet dolgozni.
- Bármilyen átalakítás, mely a HIF előírásainak nem felel meg, valamint a rádióengedélyes 6x6 Taxi engedélye nélkül történik és a gyári kialakítástól eltér (tilos!) •                                                                     - szerződésbontás
Mindenki saját maga felelős azért, hogy URH rádió készüléke a fenti előírásoknak megfeleljen.

15. Záró rendelkezések

Akit a 6x6 Taxitól kizártak, vagy tagdíjhátralék, illetve pénzügyi tarozás miatt tiltásba került. köteles minden 6x6 Taxira utaló cégjelzést eltávolítani gépkocsijáról, valamint a 6x6 Taxi Kft. tulajdonát képező szabadjelzőt térítés ellenében visszaszolgáltatni a központ részére. Aki tagfenntartó díjat fizet, ez idő alatt a gépkocsin nem viselhet semmilyen 6x6 Taxira utaló jelzést, (szabadjelző, matricák)

 

FÓRUM





ÁLTALÁNOS TÁJÉKOZTATÓ

6X6 Taxi Kft. Felépítése /Tisztviselők/

TULAJDONOS:                    Suránvi Attila

Taxi Üzletágvezető:             Lengyel Sándor
 
Diszpécserszolgálat:             Tóth Péter

Etikai és Ellenőrző Csoport:   Zsombok András  

Pénzügy:                           Sebestyén Lászlóné

     
1./      Szolgáltatási szerződés

Tartalmazza a mindkét fél részére kötelező érvényű megállapodásokat. Az új idők szavának megfelelve évente módosítjuk.

2./     Pénztári órák

Hétfő:   08:00-15:00
Kedd:    csak kilépés
Szerda:  11:00-20:00
Péntek: 08:00-13:00

a)        Fuvarszervezési díjfizetések: minden hó utolsó 3 munkanapján.
          Aki nem fizeti be a fuvarszervezési díjat, az pénzügyi tiltásba kerül.

b)         Utazási utalvány elszámolása: pénztári órákban /kizárólag számla ellenében/ Tagdíjbefizetés után 3 napig nincs pénztár!

3./      Késedelmi díj:

A tárgyhó utolsó napjáig nem fizetett szolgáltatási díj után pótdíj fizetendő! Első nap: 500 Ft. majd minden további nap 200 Ft.

 

FÓRUM




        Taxi utazási utalvány az utazó közönségnek

A 6x6 Taxi Kft. részéről nyújtott kedvezményes fix fizetési eszköz, 100-500-1000 Ft-os címletekben.
ELFOGADASA KÖTELEZŐ! AZ UTAL VANYOKKAL MINDENNEMŰ VISSZAÉLÉS TILOS!

I. A fuvar végén átvett utalványokat, fuvaronként össze kell tűzni és a hátuljára rá kell írni, hogy kitől kaptuk és a dátumot.
Ha beülős vagy leintéses az utalványokkal fizető utas, akkor a fuvar végeztével a reklamációs sávon (2-es), be kell diktálni az összetűzött utalványok első példányának sorszámát, az értékét és, hogy kitől kaptuk. A fuvar végén az átadott utalványból a kedves utas visszajáró pénzt kéri, akkor a gépkocsivezető köteles kézpénzben visszaadni!!!
Az utalvánnyal fizetőknek mindig kedvezményes tarifa jár, 2-es attól függően, hogy a 6x6 Taxi Kft-vel milyen szerződést kötött.

II. A fuvarszervező által kötött szerződések, kedvezményes fuvarok.

Aranykártya felmutatása: 2-es tarifa
Ezüstkártya felmutatása:  2-es tarifa

Utazási igazolással az MTV-s és a Magyar Rádiós fuvaroknál a taxióra által kiadott nyugtát az utasnak vagy a MTV. És a Magyar Rádió diszpécserének át kell adni.
Az Operaházas fuvaroknál a Kp. számlához csatolni kell a taxióra által kiadott nyugtára is rá kell írni, hogy honnan-hová utazott.
Az utazási igazolással és az aranykártya, ezüstkártya és a belépőkártya (szerződött cégek) felmutatása után a mindenkori kedvezményes tarifát kell alkalmazni! Az utazási igazolás (csekk) beváltásakor egy darab kp-s számlát kell csatolni úgy, hogy az utazási igazolás, majd alatta a kp-s számla sárga, majd a színes lap összetűzve. Beülős fuvar esetén a szabály ugyan az, ami az utazási utalványok esetén!
Utas kártyát előre felmutató utasokat, kötelező telefonos tarifával vinni.

III. A hitelezett fuvarok elszámolása a központban, 6x6 taxiszámla leadása ellenében történik.

A hitelezett fuvarok setén a kp-s számlára rá kell írni, hogy ki volt a megrendelő (Q.busz, OMV, Andrássy Hotel stb.) ilyen esetben az utas nem fizet.

IV. Az „aláírós fuvarok" sem kp-t, sem utazási utalványt nem igényelnek!

Az „aláírós fuvarok"-nál is a kp-s számlát használjuk! A fuvar végén átadjuk az utasnak a számlatömböt, amit ő munkaszámával és aláírásával igazol. A színes oldalra rá kell vezetni, hogy honnan-hova volt teljesítve a fuvar. Ezt a kp-s számlát lehet elszámoltatni a pénztári órákban.
Az MTV által rendelt fuvarok esetén a taxióra által kiadott nyugtát az utasnak át kell adni.
Az Operaház által rendelt fuvarok esetén a nyugtát a csekkhez kell csatolni, és rá kell vezetni az útvonalat.
Az OTP Travel-s Voucher 3.500 Ft-ot ér és a 6x6 Voucher 3.400 Ft-ot, ezekhez is 1
db. Kp-s számlát kell csatolni beváltáskor.

V. A 6x6 Taxi transzfer fuvarjai esetén, ha az A és B pont közötti útvonaleltérés nem valósul meg, csak a transzfer ár számítható!

Az utazási utalvánnyal illetve utazási igazolással való visszaélés TILOS! Ennek a szankciója minden esetben SZERZŐDÉSBONTÁS!



FÓRUM



5./       6x6 Taxi számla

A taxi számlát a számla kibocsátó neve,  telephelye,  adószáma, gk. rendszáma,  Urh számmal, bélyegzővel és aláírással fogadja el a pénztár.
A Kft, által kibocsátott számlatömb használata kötelező! Más számla használata TILOS! Szankciója: Szerződésbontás.

6./       Taxióra és alkalmazott tarifák

A cégvezetés által megállapított díjszabás, melynek használata kötelező.
A Taxióra nyugtájának fejléce, üres vagy semleges szöveget tartalmazhat!   Tilos a
magántaxi és más cégre utaló feliratozásának használata.

7./      Urh készülék javítása

Vállalkozó esetén bárhol elvégezhető a javítás, de minden esetben a X. ker-i, Bebek u. 9-11. alatti Volán szervizbe kell ellenőriztetni és leplombáltatni az urh készüléket. Az alkalmazottak esetén a javítás csak és kizárólag a fenti címen a Volán URH szervizben történik

8./      6x6 Taxi megjelenési formája.

- Dobókocka szabad jelző, az autó tetején középen elhelyezve
- 2 db. ajtómatrica, 2 db. visszapillantó tükörmatrica,
- l db. hátsó szélvédőmatrica,
- 2 db. alkalmazott tarifamatrica,
- minden olyan reklámmatrica, ami elő van írva.

9./      A 6x6 Taxi kijelölt drosztjai: FUVARKÉNYSZER!

- Astoria Center: non-stop
- Repülőtér: non-stop (reptéri fuvarok és vidék)
- Lajos Center: non-stop (körzetes)
- Buda-gyöngye: 07: 00-22: 00-ig (körzetes)
- Euro Center: non-stop (körzetes)
- Westend City Center. Váci út 20. (körzetes)

A fuvarigény figyelembevételével a diszpécsernek „doszt elsőt" kell küldenie az időn belül elérhető (Center körzetén belül elérhető) címekre! Fuvarkényszer, visszaadni TILOS!

a.)       A drosztokkal kapcsolatos forgalmazási szabályok
A   droszton  tartózkodók  közül  a   diszpécsernek   a   körzethatáron   belülre   érkező megrendeléseket (előrendeléseket is) a drosztelsönek kell adni, akinek azt teljesíteni kell.
Amennyiben a második bemondásra sem jelentkezik a droszt első, akkor 2 óra tiltással és droszt elhagyással büntetendő, és utána a címkiadás hasonlóan történik mint a körzeten   kívüli   megrendeléseknél.   A   droszton   való  viselkedés:   Etikai Kódex 9/1. E., pont.

Az üzemeltetett drosztokon a mindenkori telefonos tarifa alkalmazandó!

b.)       A szállodai fuvaroknál,   ha a leadó fizetés  helyben  történik,   akkor a mindenkori szállodai tarifa alkalmazandó! Ahol nincs leadó, ott a telefonos tarifát kell alkalmazni!

 

FÓRUM



1O./     A diszpécserszolgálat fuvarkiadási rendje

Sávra való bejelentkezés 2 nyomással történik,  kivéve,  ha az eset súlyossága miatt elsőbbséget élvez.


BALESET:              Saját vagy más által okozott baleset
TŰZESET:             Bármilyen tűz észlelése
TAXIS TÁMADÁS:   -esetén mindig a cím legyen az első, amit közöl
RENDELÉS:           Ha másik taxit rendelünk
REKLAMÁCIÓ:       A címmel kapcsolatos probléma
IDŐ:                    Ha az adott címen mérés történik (2-és sáv} lásd időmérő szabályzat.

a.) Címkiadás:

Mindig a házszám legyen az utolsó! Kivételek: MTV, hotelek, közismert intézmények. A fuvarral kapcsolatos egyéb információkat MINDIG ELŐRE kell közölni. (Áruszállítás, kutyabarát, dohányzó, vendéglátó egység, bevásárlás, és gk. kategória)

b.) Fuvarkiadás és kiállási idő:

- első bemondás:             3 percen belüli címre érkezés "A" "B" kat.
- második bemondás:       5 percen belüli címre érkezés "A" "B" kat.
- harmadik bemondás:      5 percen belüli címre érkezés "C" kat.
- negyedik bemondás:    10 percen belüli címre érkezés
- ötödik bemondás:        15 percen belüli címre érkezés

- utána időajánlattal történik, ilyenkor az a kolléga is jelentkezhet, aki tiltásban van. (kivéve a pénzügyi tiltás alatt lévő)
Ha a fuvarra többen jelentkeznek és két nyomással nem lehet kiadni a címet, akkor a diszpécser köteles csökkenteni az időt 2 vagy l percre.
- kihelyezett URH-ról rendelt fuvarok kiadása: Minden esetben elsőbbséget élvez a többi címmel szemben.
A kihelyezett URH kódjának észlelésekor a diszpécsernek figyelmesen, udvariasan kell a megrendelő, fuvarral kapcsolatos igényeit kielégíteni.
Vidékre menő fuvarra mindig "A" kat. pótkerékkel, és mobiltelefonnal rendelkező kollegát kell küldeni.

c.) Előrendelések kezelése, kiadása:

Előrendelésnek minősül a megrendelő által meghatározott időpontra vonatkozó megrendelés.
Minden megrendelést, ami a szolgálati időn kívül esik, rögzíteni kell az előrendelési naplóban.
Az előrendeléseket a kiállási idő előtt 15 perccel kell kiadni.
A Budapest határtáblán kívül eső előrendeléseknél a forgalmazó diszpécser dönt a kiadási idejéről!
Az előrendelések kiadása hasonlóan történik, mint az azonnali rendeléseknél. (3 perc, 5 perc stb.)
Az előrendeléseknél a vállalt időn belül a címre kell érkezni. Forgalmi szituáció esetén a diszpécser engedélyével ellehel hagyni a címet, de az előrendelés idejére vissza kell érnie!


Ha az előrendeléssel kapcsolatban különleges igények merülnek fel (esküvői autó. díszítéssel, vásárlás stb.) a forgalmazó diszpécsernek ezek figyelembevételével kell a kiadás idejét meghatároznia.
A diszpécser letiltottnak is kiadhatja a fuvart 15 perc után, ha más kolléga nem jelentkezik rá! Kivéve: aki tagdíjfizetés elmulasztása miatt van letiltva!
Amennyiben az utassal a kontaktust felvenni nem tudjuk, a diszpécser segítségét kell kérni, az esetleges „megégés" esetében. A helyszínt kizárólag a diszpécser engedélyével lehet elhagyni.

d.)        Budapest" határtáblán kívül eső rendelések:

Vidékre menő fuvarra mindig "A" kat. pótkerékkel, és mobiltelefonnal rendelkező kollegát kell küldeni.
Ha előre lebeszélt összegért kell fuvart teljesíteni, a diszpécsernek, mint információt előre kell közölnie.
Külföldi fuvar esetében is előre kell közölni, hogy útlevél szükséges.
Azok a megrendelések, amelyek Budapesttel határosak, ott az adott címre kell nyomni és a vállalt időn belül kell érkezik!
Azok a megrendelések, amelyek nem határosak Budapesttel, a diszpécser által meghatározott Pest Megye (zöld) táblához kell érkezni a vállalt időn belül!
A vidéki cím esetén az óra indítás szabálya a következő:
- Ha az utas Budapestre jön, üres órával állunk ki, majd az elinduláskor a „ retúr " tarifát alkalmazzuk a határtábláig, majd az aktuális tarifára kapcsolunk.
- Ha az utas táblán kívül marad, úgy a határtáblánál a megfelelő tarifára kapcsolunk és úgy állunk ki a címre. A fuvar végeztével a legközelebbi határtábláig számolunk vissza!
A diszpécser túrafuvar esetén az utassal közli a mindenkori tarifát. Mínusz 20% engedmény!


11.    Pontrendszer

Lásd. a mellékleten

      Ami kimaradt:

A címből kimaradt kolléga, több autós rendelésnél, mindből kimarad kivéve, ha a diszpécser másképp nem rendelkezik.
A pontot kapott és a címből kimaradó kolléga mindig a diszpécser utasításának kell eleget tennie.
Ami ebben  a tájékoztatóban nem szerepel,  illetve a  változásokról,  a beolvasott szolgálati közlemények adnak felvilágosítást!

SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNYT OLVASNAK: 07:00, 13:00, 16:00, 19:00 és 23:00 órakor.

A fontos szolgálati közlemények és a fontos dolgok a pénztár előterében elhelyezett üveges vitrinben vannak kitéve. KÉRJÜK IDŐNKÉNTI ELOLVASÁSÁT!

 

FÓRUM




A 2001. Május 1-én bevezetésre kerülő Pontrendszer alkalmazásának szabályai:

1.    Mindenki köteles a saját kódjával dolgozni.   Ez vonatkozik minden olyan esetre, amikor egy autón több gkv. dolgozik.

2.     A két kódból adódó olyan lehetőségek, melyek a pontrendszer kijátszására irányulnak, szerződésbontással szankcionálható.

3.   Az első pont beírásakor indul az idő, amely 24 órás intervallumban összesíti a pontokat.

4    A beírt első pont után 24 órával akkor is törlődik a pont; ha ez idő alatt nem szerez több pontot a kolléga.

5.     24 óra alatt két hibapontot lehet összeszedni, a harmadik beírása 24 órás címről való tiltást von maga után. A tiltás nem megváltható! pl.: Kovács István (URH 35) nappalos kolléga 06.00 órakor kezd dolgozni. 08.00 órakor visszaad egy címet - első pont, (indul a 24-óra) - délután 16.00 órakor visszakérdez egy címre - második pont - 18.00 órakor hazamegy, végez a munkával. Másnap reggel 06.00 órakor kezd. 07.10 órakor visszaad egy címet (mivel az első ponthoz viszonyítva 08.00 órakor telik le a 24 óra) - harmadik pont és tiltás 24-órára.

Miért jár a pont?

1.     Címvisszaadás. Minden esetben minden cím visszaadása esetén jár: pl. belekaptam, leintenek, akadály van, kuka van, késnék 2 percet, nem megfelelő a kategória, stb. Kivétel: amikor nem a szabályoknak megfelelő módon adta ki a címet a diszpécser (nem mondta a tetőcsomagtartót, kategóriát, ügyintézést, stb.)

2.     Visszakérdezés. A címkiadásnál elhangzott minden címmel kapcsolatos dolog.
A diszpécser köteles annyiszor elmondani a címet és minden címmel kapcsolatos megjegyzést, ahányszor kell, ill. amíg nem érthető a kollégának.
Nem fogadható el:
- majd később visszakérdezem most vezetek;
-nem tudok írni;
-zavarásom van;
-majd visszakérdezem, stb.

Pont jár az: ugye jó helyen állok, én a... milyen tarifát kaptam?, stb. kérdésekért.
Kivétel, amikor kitáblázás, ügyintézés, hosszabb rendelés miatt küldi a diszpécser a másik sávra a kollégát.
Ha a gépkocsivezető segítséget kér a diszpécsertől, pl. utast le kell küldeni, mert idő van, mert nem lehet parkolni, stb.

"Reklama" -  beszólításra kell bejönni, nem pedig nyomkodásokkal.  Ilyenkor minden esetben jár a pont ha a teljes rendelést nem mondja el a gépkocsivezető, vagy nem tudja pl. szabályos: VII.ker. Dob u. 102. előtt állok, Kiss nevet kaptam, légy szíves küldd le az utasom.

3. Pont összegekre való visszakérdezés, pl: ez az első vagy a második pontom már?

Címvisszaadás:

Azonnali megrendelés esetén, ha a diszpécser 15-perccel sem talál jelentkezőt, akkor még egyszer megkérdezi a címre először jelentkező kollegát, hogy válalja-e. Ha nem, úgy 4-órás letiltást kap.
Előrendelés esetén, ha a diszpécser az előrendelés időpontjára nem talál jelentkezőt, akkor újra megkérdezi a kollegát, hogy vállalja-e. Ha nem, akkor a címre jelentkező más kollega címre való érkezése, és az előrendelés időpontja közötti időre kiszabandó büntetést, a címre először jelentkező kollegának kell állnia.
 

Cégvezetés

FÓRUM
 



IDŐMÉRÉSI SZABÁLY

2003, április 01-től mindenki ellenőrizheti a címre érkezés időpontjai, a következő szabálvok betartásával:

1.)      Az időmérést végző munkatársak a diszpécser által kiadott pontos cím előtt kell, hogy álljon, illetve várakozzon! (megszűnt az egymás mögött történő haladás, rodeózás lehetősége)

2.)      A címre érkezést akkor kell befejezettnek tekinteni, amikor a rendelést felvett munkatárs a cím előtt megáll vagy a cím előtt elhalad, (parkolási lehetőség keresése céljából)

3.)      Az ellenőrzést végző munkatársnak a kolléga megérkezésekor (ha késést észlel a saját mérése alapján) az URH 2-es sávon csak azt kell mondani, hogy          „IDŐ" (nyomkodás, bekéredzkedés mellőzésével)

4.)      A többi dolgot a diszpécser intézi a részére kiadott utasítás, illetve leírt szabályok szerint.

5.)      Aki, az ellenőrzést végzi, tudnia kell a címet milyen időintervallummal, vette fel a kolléga illetve a kollégának az urh számát. Ezt fogja kérdezni tőle a diszpécser.

6.)      Mindezek fígyelembe vételével 2003.április 01-től a kettes sávon mindenféle magánbeszélgetés TILOS.! A csatornán reklama intézése a cím pontosítása illetve bizonyos címek (ügyintézés, vásárlás) elmondása megengedett.

7.)      2003.április 01-től - április 07.-én 0:00-ig türelmi időt határozott meg a cégvezetés.
2003.április   07.-tői a tiltásokat alkalmazni kell a kettes csatorna forgalmazási szabályainak   megsértése   esetén.   
Első  esetben  4-óra TILTÁS!

8.)      Az   ellenőrzés  alkalmával  kialakult vitás  helyzetek  megbeszélése,  kitárgyalása és minden ellenőrzéssel kapcsolatos vita kezdeményezése tilos a csatornán.
Szankció: első eset 4 óra TILTÁS.

Bp.. 2003 március 26

Vezetőség

FÓRUM




2003/48-as számú SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY!


Tisztelt Munkatársak!

Ezúton értesítünk mindenkit, hogy a MATÁV és AXELERO Budapest területén belüli rendeléseinél 2003. november 12. szerda 0 órától kizárólag a 2-es tarifa használható.
A  MATÁVOS   és AXELEROS / T-MOBILE T-Online / csekkpéldányokat csak abban az esetben váltja be a pénztár, ha a kötelezően mellékelt taxióranyugtán a 2-es tarifán kívül más tarifa alkalmazása nem szerepel. Tehát már az óra indításakor is a 2-es tarifának kell szerepelnie a nyugtán. Tilos átváltani a MATÁVOS és  AXELEROS   fuvaroknál  más  tarifára.  
Az esetlegesen kapott borravaló is csak a 2-es tarifa használatával érvényesíthető.
Vidéki szállításoknál a közigazgatási határtáblán kívül csak a- 2'-es tarifa alkalmazható. A vidéki fuvarok esetén a csekkpéldányra rá kell írni, hogy vidéki fuvar.
Továbbá a taxióra nyugtán minden adatnak - fuvar dátuma, óra, perc egyezőnek  kell lenni a MATÁVOS és  AXELEROS  utasok által kitöltött adatokkal, mert a pénztár ellenkező esetben nem  váltja készpénzre a csekkpéldányokat.
Kérünk mindenkit a fokozott odafigyelésre.

Budapest, 2003. november 11.

Tisztelettel  Vezetőség.

 

FÓRUM


ÖLTÖZKÖDÉSI ELŐÍRÁSOK

Kategóriától függetlenül mindenkire vonatkozik.

ING;
NADRÁG; (Szövet vagy vászonnadrág illetve nyári nadrág) ZAKÓ VAGY DZSEKI: (Bőr vagy vászonanyagból)
CIPÓ; (Bőr vagy nyári vászon anyagú zárt cipő, zárt orrú és sarkú szandál)

Farmer anyagból észült nadrág és minden fajta sportcipő viselése TILOS, továbbá mindenfajta PÓLÓ ing nyakú, kerek nyakú és V-nyakú VISELÉSE TILOS!

2003június 04-től, aki az öltözködési szabályokat nem tartja be, vagy a gépkocsi esztétikai állapota nem megfelelő, az ellenőrzés alkalmával első esetben 1 hét tiltást kell alkalmazni
A tiltás ideje alatt a kategória figyelembe vételével csak 10 perces feldobáskor vehet fel címet, ha más nincs.

 

FÓRUM


 

JÓ HA TUDOD!!!

TARIFA ALKALMAZÁS SZABÁLYAI, KEDVEZMENYES KÁRTYA


1. TELEFONOS RENDELÉS ESETEN:

a.) Diszpécser nem mond tarifát:                                    1-es tarifa
b.) Diszpécser nem mond tarifát: Utas aranykártyát mutat: 2-es tarifa
     Utas ezüstkártyát mutat:                                          2-es tarifa
c.) Diszpécser nem mond tarifát:
Az utas jelzi induláskor, hogy csekkel fizet:                       2-es tarifa
Az utas jelzi induláskor, hogy utalvánnyal fizet:                  2-es tarifa

2. UTCAILE INTÉS ESETÉN:

a.) Az utas kedvezményes kártyát mutat: aranykártya:      2-es tarifa
     ezüstkártya:                                                          2-es tarifa
b.) Az utas jelzi a beüléskor, hogy csekkel fizet:               2-es tarifa
c.) Az utas jelzi a beüléskor, hogy utalvánnyal fizet:          2-es tarifa

MINDKÉT ESETBEN WESTEL, PANNON, ERICSSON, TV2, MTV CÉGEK MUNKATÁRSAI BELÉPŐKÁRTYÁJUK FELMUTATÁSA ESETÉN A 2-ES TARIFA IGÉNYBEVÉTELÉRE JOGOSULTAK.
A GÉPKOCSIVEZETŐ RÉSZÉRŐL MINDENFAJTA KEDVEZMÉNYRE, JOGOSULTSÁGRA, ILLETVE ANNAK ELBÍRÁLÁSA VAGY AZ UTAZÁS SORÁN TETT NEGATÍV MEGJEGYZÉSEK, VÉLEMÉNY NYILVÁNÍTÁSOK MEGTÉTELE SZIGORÚAN TILOS!


SZANKCIÓJA: 1 HÓNAP TILTÁSTÓL-SZERZŐDÉSBONTÁSIG!!!

FÓRUM


2004/10-es számú SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY!

Tisztelt Munkatársak!

Ezúton tájékoztatunk mindenkit, hogy az Ernst & Young Kft. taxiszállítási pályázatát a 6x6 Taxi nyerte.
Az Ernst & Young központja a XIII. kerület Váci út 20-22 szám alatti irodaházban található. Az irodaház előtt hivatalos, mindenki számára hozzáférhető taxidroszt üzemel. Mivel új partnerünk előző szolgáltatója ezen a droszton folyamatosan rendelkezésre állt, így nekünk is biztosítanunk kell a folyamatos és gyors rendelkezésre állást.
Ezért a 6x6 Taxi diszpécserközpontja 2004. április 1-től a Váci út 20-22. irodaház rendeléseit a ház előtti drosztról a sor első 6x6 Taxinak adja ki. A sor elsőt WESTEND sor elsőként keresi a diszpécser. Az Ernst & Young rendeléseire külön kérés nélkül is kifogástalan és tiszta állapotú "A" és "B" kategóriás gépkocsikkal állunk rendelkezésre. A fuvarok többsége csekkes.
A droszt folyamatos "mozgatásának" érdekében a diszpécserközpont -a Váci út (páros oldal) - Szent István körút (páros oldal) - Újpesti rakpart - Csanádi utca (páros oldal) - által határolt körzeten belüli címekre is a WESTEND-nek nevezett drosztról küldi a sor első 6x6 Taxit.
Kérünk mindenkit, hogy segítőkész, udvarias munkájával járuljon hozzá új megrendelőnk megtartásához.
 
Köszönettel:
 
 
 
Vezetőség
Budapest, 2004. március 30.