Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2014.01.21. 08:55:26 / # 95621
Hááát..... ez van.
Franky 2014.01.21. 08:53:46 / # 95620
avatar
Te jó ég...
baupexim1 2014.01.21. 08:52:04 / # 95619
avatar
ennyi:) csak azt ne feledd, a telszámtulajoknak nem érdeke, hogy ne menjen taxis hozzájuk... miért lenne ez? csökkenő tagdíjbevétel? ugyanmár:) vagy megemelik, hogy a havi bevételük megmaradjon, vagy betesznek pár kocsit, "droidot" tesznek rá, vagy "hagyományos" rendszerben dolgoztatnak.
tomajer 2014.01.21. 08:45:28 / # 95617
A jelenlegi állapotokon csak egy létszámstop segítene. A fuvarkufárok, ahogy nem lenne a piacon több becsábítható taxisjelölt maguktól is bevezetnék a címarányos tagdíjat!
tomajer 2014.01.21. 08:42:51 / # 95616
És a petíció: [b][i]Tisztelt Főpolgármester Úr! A megalkotott budapesti taxis rendelet, kötelezővé tette az addigi rádiós forgalmazás lecserélését csendes címkiadásra. A közel négy hónap alatt ennek minden működő taxitársaság eleget tett. Az elmúlt időszakban a céges személyszállítók anyagi biztonsága és megélhetése komoly veszélybe került. A rendszer címelosztása teljesen kaotikus és bizonytalan. Taxi felhasználásra alkalmatlan, mert igazságtalan és labilis. Gyakran elveszti a GPS összeköttetést a járművekkel, illetve nem a valós helyre pozícionál. Ezen hibák lehetetlenné teszik a taxik megbízható azonosítását így a címkiosztásban is hátrányba kerülnek. Nem egyedi esetekről van szó, hanem általánosságban elmondható. Az egymáshoz közel álló ( 3-5 méter ) taxik között nem tud különbséget tenni, ezért a több azonos társaságú gépkocsi egy droszton várakozása nem lehetséges. A rendszerbe állítás előtt nem volt teszt időszak, így nem tudták az esetleges hibákat javítani. Pusztán a vakszerencsének köszönhető a napi bevétel. A 20-30 év tapasztalattal rendelkező kollégák utasforgalma is 30-40%-al visszaesett. Az említett problémák családok megélhetőségét veszélyezteti, amely egy demokratikus államban megengedhetetlen. A címkiadó tabletek és mobiltelefonok a közlekedés biztonságát veszélyeztetik. A kezelésük alkalmanként vezetés közben elvonja a taxis figyelmét a forgalomról. Ez elkerülhetetlen, mert az esetleges menet közbeni címfelvétel a munka része. Indokaink alapján kérjük a rendeletet módosítani oly módon, hogy a „csendes címkiadás” helyett a „félcsendes címkiadásra” legyen lehetőség, vagy esetleg egy módosított címkiadó rendszerre! Amennyiben nem történik módosítás záros határidőn belül, akkor a céges taxisok nagy hányada kerülhet anyagi csődbe családjaikkal, a hiteles autójukkal vagy a lakásukkal. Már évek óta nyilvánvaló tény, hogy a budapesti taxi piac telítődött. A lakosság képtelen több vállalkozót eltartani. Ennek ellenére a mai napig adnak ki új taxi engedélyeket. Követeljük, hogy azonnali hatállyal állítsák le ezt, és addig ne kezdjék újra, ameddig a létszám 5000 fő alá nem csökken! Ez minden személyszállító vállalkozó együttes érdeke lenne. Most a rendelet hatására is lesz lemorzsolódás, de nem kellene újra tölteni a helyeket. Az idő ezt a dolgot meg fogja oldani, ha ebben Önök is segítenek. A taxi rendeletben a címkiadás és az utcai utas felvétel szabályozása ellentétben van egymással. Az a lényeg, hogy aki utazni szeretne, minél előbb kocsihoz jusson. Csak úgy lehetséges, hogy a taxik szétszóródnak a város különböző pontjain. A fentebb említett probléma miatt sem állhatnak csoportosan. (Több azonos társaságba tartozó gépkocsit egy helyen nem tud beazonosítani a rendszer) A leparkolt autóval utazni szándékozó nem ülhet be, mert utcai utasfelvétel csak a taxiállomáson lehetséges. Akkor viszont a kedves utasnak el kell sétálnia, keresni egy drosztot, amivel sérül az utazáshoz való jog. Arról nem is beszélve, hogy a BKK ellenőrök az ilyen utasra várást büntetéssel szankcionálják. Kérjük a rendelet e pontját is módosítani, hogy az utcán szabályosan parkoló taxit igénybe vehesse az utas. A rendelet a tarifát rögzítette, ami a mai körülmények között elfogadható. Nem tért ki a cégek szabályozásánál a tagdíjak rendezésére. Ebben a tekintetben úgynevezett vadkapitalista viszonyok uralkodnak. A tulajdonosok nem érdekeltek a fuvarszervezésben. A fix tagdíjat minden hónapban beszedik, de hogy a taxisok ezt hogyan teremtik elő abban nincs érdekük. Ez csak úgy lehetséges, hogy alapdíjat, amely mértéke mai áron számolva 35 – 40.000 Ft és korrekt címarányos ( 150-200 Ft ) tagdíjat fizessenek az alvállalkozók. Ezt már régóta forszírozzuk, de süket fülekre talált. Másként nem lehetséges akkor ezt is szabályozni kell, mert így a cégek is érdekeltek lesznek a fuvarszervezésben. Magyarul Ők is megdolgoznak a pénzükért. Hiszünk és bízunk az Önök segítőkész együttműködésében. Tisztelettel: Budapesti személyszállítók Budapest 2014-01-23[/i][/b]

baupexim1 2014.01.21. 08:40:13 / # 95615
avatar
nincs baj a munkaidő kihasználásával, hisz erről szól(na) az egész csendes címkiadás. de sajnos a jelenlegi állapotokhoz ez a rendszer nem megfelelő:)
tomajer 2014.01.21. 08:35:23 / # 95618
Nna... érkezett a csütörtöki demóról használható infó. Mégiscsak volt értelme kicsit "magyarázni":-) [b][i]"Hello Tamás! Itt küldöm a petíció tervezetet, amit át szeretnénk adni a Főpolgármesteri hivatalban a 2014 január 23-án 12:00-kor kezdődő "Dudával a csendes ellen" névre keresztelt taxifelvonuláskor. Kérlek, hogy segíts ezt népszerűsíteni hogy minél több kollégához eljusson! Tedd ki az oldal valamelyik jól látható helyére, vagy a társaságok fórumaiba! A program a Rendőrségen be van jelentve a következő tervezettel: A rendezvény gyülekező helyszíne: 1014. Január. 23. 12:00 Bp. XlV. Hősök tere . [font size=3]Útvonal: Indulás: 12:30 - kor Andrássy út – Károly körút - Rákóczi út – Városház utca – Petőfi Sándor utca Napirend: 12:00 - 12:30 Gyülekező 12:30 Menet indulása 13:15 Érkezés a Főpolgármesteri hivatalhoz, petíció átadása 13:30 A menet feloszlása a Petőfi Sándor utca – Erzsébet tér útvonalon. [/font] Főszervező: Vajda Zsolt A vonulás után minden gépkocsi végigvonul a Városház utcán és az Erzsébet téren feloszlik. Erre azért van szükség, mert nem lesz külön aláírási példány, hanem mindenki a jelenlétével ért egyet a beadvánnyal és ezt szeretnénk demonstrálni. Kérünk minden taxis kollégát a rendbontás mellőzésétől és az oszlás segítésére! Ebben kérem a segítségedet, és közreműködésedet! Köszönettel: Csernák András

tomajer 2014.01.21. 07:41:04 / # 95612
Egy apró probléma van még mindig. (abban ugye már megállapodtunk, hogy a néma miatt nincs kevesebb cím, és több taxi) Tehát, semmi más nem történt, mint hogy azok számára is kiderült milyen qrva kevés meló van akik eddig a többiek kárára meg tudták csinálni így-úgy a pénzüket. Ne verjük le a némán, hogy a fuvarszervezők egy céghez mennyi embert vesznek fel. Ne verjük le a némán, hogy a létszámszabályozást ezidáig nem tudtuk kiverni a döntéshozókból. Ne verjük le a némán, hogy azzal hogy igenis gazdaságosabban és jobb kihasználtsággal tudod végezni a munkádat, kiderült mennyivel többen vagyunk mint kéne.... Hirtelen kiderült, hogy a némától nem is leszünk többen, hisz ha jól működik, akkor fele annyi autó is el tudja látni ugyanazt a munkát! Tehát én egy percig se azt mondom, hogy nincs itt baj elég... csak azt, hogy erről nem a néma címkiadórendszer tehet. Ki kell harcolnunk pl. a címarányos tagdíjfizetést... és akkor a fuvarkufárnak nem lesz érdeke több taxissal elvégeztetni azt amit kevesebb is el tud..... és igen... ki kell harcolnunk egy normális létszámszabályozást. ui: és csendesen jegyzem meg, én egy percet nem beszélnék a némáról, ha nem írnátok be ide ilyen egetrengető marhaságokat, hogy az ember kénytelen rá reagálni, mielőtt mindenki elhiszi őket. Semminemű érdekem nem fűződik a néma címkiadórendszerekhez azon kívül, hogy én személy szerint ugyanazt a pénzt megcsinálom vele mint eddig, sokkal kevesebb stresszel. De mindig reagálni fogok, amikor itt elkezditek úgy beállítani, mintha ez lenne az oka a 15 fokos januári fosnak! uui: nna ezt töröltem:-) (mert nem veszem fel a kesztyűt, bárhogy is szeretnéd)
nazoli 2014.01.21. 07:03:08 / # 95611
avatar
Ha már a fejedelmi többest használod: nem értitek. De főképpen te nem érted. Nem írtam olyat, hogy "az a baj, hogy jobban használja ki a munkaidejét". Ne próbálkozz megint ezekkel az ostoba tereléseiddel, csúsztatásaiddal. Meg sem említetted a munkaidőt. Azt írtad, hogy több lett a szabadideje. Ha pedig valakinek sok a szabadideje a munkaideje közben, az nem a munkaidő jobb, hanem a munkaidő rosszabb kihasználását jelenti. Leírtad a lényeget. "Igaz ennek okán, több ideje marad két fuvar között nézni ki bután a fejéből, és gondolkozni, hogy miért nem ad neki az a geci gép, azonnal oda ahol van egy másikat." Ezt írtad te. Én meg azt írom (azért vagyok ilyen szájbarágós, mert nem vagyok biztos abban, hogy meg is érted), hogy ha a taxisnak a munkaideje közben több ideje marad bután nézni ki a fejéből, az nem a munkaidő jobb kihasználását jelenti. A fejből bután kinézés a taxizás közben, nem értékteremtő vagy termelő tevékenység, nem munka (más munkakörök betöltésénél, más munkatevékenységek végzésekor lehet, hogy az), tehát nem a munkaidő jobb kihasználását jelenti. A munkaidő jobb kihasználását az jelentené, ha a "geci gép" azonnal adna neki egy másik címet oda, ahol van. Ahogy írtad. A munkaidő jobb kihasználása azt jelenti, hogy a munkaidőből több időt fordít a dolgozó a munkája végzésére. Több utast szállít el, többet kopik az autója, több üzemanyagot fogyaszt. Ez ennek e munkának a velejárója. Már amennyiben ezt a tevékenységét a taxijával végzi. Javaslatom: keresni olyan címszavakat mint munkaidő, szabadidő, és megtanulni a kettő közötti különbséget.
Bao 2014.01.21. 06:41:12 / # 95610
avatar
Ennyi hülyeséget összehordani így reggel. :) Lehet tabletrombolókkal álmodtál?

tomajer 2014.01.21. 06:15:31 / # 95609
[i][b]"igaz nem vagyunk ezáltal többen, de mégis többen vagyunk. Érted?:)"[/i][/b] Ezt a hülyeséget, bárki írja le, kénytelen vagyok belekötni! :-))) Eljutottunk, az 1800-as évek géprombolásának ideológiájáig! „A proletárok munkája a gépi berendezés terjedésével és a munkamegosztással elvesztette minden önálló jellegét, és ezzel minden vonzerejét a munkás számára. A munkás a gép puszta tartozékává válik…”

tomajer 2014.01.21. 06:11:00 / # 95608
Értjük mi! Tehát az a baj, hogy jobban használja ki a munkaidejét... kvázi gazdaságosabban dolgozik, kevesebb üzemanyagot fogyaszt, kevesebbet kopik az autója ugyanannyi fuvarért. Igaz ennek okán, több ideje marad két fuvar között nézni ki bután a fejéből, és gondolkozni, hogy miért nem ad neki az a geci gép, azonnal oda ahol van egy másikat. Javaslatom: Megtanulni olvasni. (nem csak a Blikket, mert az véges:-)))
nazoli 2014.01.21. 00:12:15 / # 95607
avatar
Majdnem jól mondod. De most kivételesen nem bántani akartam a kályhásokat, csak az egyszerűbb, érthetőbb fogalmazás kedvéért írtam így. A jelenséget próbáltam vázolni. Azok az autók, amik a leírt módon eddig eltűntek a piacról, egyszeriben előkerültek. Ha így írom, csak én értettem volna. Gyanakszom, hogy így se vagyunk sokkal többen.
nazoli 2014.01.21. 00:02:33 / # 95606
avatar
Nem csavartam ki semmit. Ez van. A dolog így működik. Te csavarod ki. Nem a szabadideje lett több, hanem a munkaidejét használja ki rosszabbul. Elég nagy baj az, ha ezt te szabadidőnek tekinted. Alapvető gazdasági ismertek, és a vállalkozói szemlélet teljes hiányára vall. No meg a szó alapvető jelentésével sem vagy tisztában. Próbálgasd az ízét. Szabadidő. Talán nem kéne minden intellektualitásodat feláldoznod a csendes címkiadás oltárán. Bár az itt olvasott írásod komoly kétségeket ébresztett bennem, hogy volt-e ilyened valaha egyáltalán. Őőőőő..
baupexim1 2014.01.20. 23:38:53 / # 95605
avatar
csak beleköcc a Gabiba:)) azt akarta írni, amint a kályhás végez, nem rohan vissza a helyére, és útközben ugye nem nyom, mert asse tuggya, hol a gecibe van, hanem az Utast kiteszi, majd szabadra teszi magát... ezáltal nem 30 percig kocsikázik vissza a helyére, hanem jelzi, hogy a világ végén szabad vagyok, így a helyi kályhások címét is megkaphatja, amire eddig esélye sem volt:) igaz nem vagyunk ezáltal többen, de mégis többen vagyunk. Érted?:)
telepes 2014.01.20. 23:09:18 / # 95603
avatar
És erre a két felvetésre mennyire készültetek rá? Mivel bizonyítod hogy szeptember óta nem csökkent a. Taxisok létszáma. Pedig csökkent elég jelentősen csak ezt a fuvarvisszaesés miatt nem érzékeled. Ennyit a létszámstoppodról. Simán lesöpörnek egy-két statisztikai adattal amire nem lesz válaszotok, ezzel viszont kimondva-kimondatlanul valamilyen szinten kárt okoztok azoknak a kezdeményezőknek akik jogi úton próbálnak valamit tenni ezügyben. Mert vannak ilyenek mégha nem hallasz róluk. Őket sem fogják komolyan venni, mivel megint nincs egységes állaspont a taxisok között. A csendessel kapcsolatban többször több helyen kinyilvánították az illetékesek hogy 2014 szeptembere előtt nem lesz napirenden. Ezt a véleményt hivatalos formában a kufárok is osztják mégha nem is ez az igazi álláspontjuk. Amíg nem találunk technikai, jogi, erkölcsi aggályt ezügyben addig kiröhögnek a hátad mögött. Nem vagyok acsendes mellett, de a Tomajernek abban igaza van hogy a jelenlegi fuvarmennyiséget egy cégen belül ugyanaz az állomány viszi csak más elosztásban. Ezzel sem tudsz vitatkozni, ha a városházán szembesítenek vele. Jelen pillanatban azok a kollégák a hangadók akik relatíve jól dolgoztak urh-ról, mindegy milyen módon, de ők a vagány réteg. Ezzel nincs is baj, de nincs mögötte józan érv! Azzal hogy ledegradáljuk a drosztos, alvós, kályhás kollégákat akik most több címhez jutottak a csendessel nem jutunk előbbre. Véleményem szerint jogi uton kell belekötni a csendesbe, alétszámkérdés pedig nem aktuális jelen pilcsiben.
Bao 2014.01.20. 22:44:59 / # 95602
avatar
Csak a te fejedben van meg az 50-50% ....
tomajer 2014.01.20. 22:29:28 / # 95601
Mellékesen csendesen megjegyezném.... egy szakmai érdekképviselet bajosan szervezhet demonstrációt, a szakma 50%-ának érdekében, a szakma másik 50%-ával szemben......
tomajer 2014.01.20. 22:25:33 / # 95600
Ezt jól kicsavartad:-) Tehát, akkor ugyanannyi fuvart ugyanannyi taxis csinál meg. Ebben megegyezhetünk. Mert nem lett "ettől" kevesebb fuvar, és eddig még nem is lettünk többen. Viszont több a szabadidejük, mert a jobb logisztikának köszönhetően kevesebbet autókáznak fölöslegesen.... ettől aztán úgy érzik kevesebbet dolgoznak. Deszar! :-) Csináljunk már valamit, hogy úgy érezzék, dolgoznak!!! Őőőő: ha fuvarban vagy, és máris szabadra tetted magad, azért "jobb helyen" azonnali főbelövés jár!!!
Apuka 2014.01.20. 22:16:04 / # 95599
tel. 06-xx/xxxx-x60 miböl gondolod, hogy nem tudom a részleteket? de itt nem nekem kell ezt ismerni hanem azoknak akikre számitani szeretnétek!
Oldalszám: 230