Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
hiénakutya 2014.04.18. 17:26:31 / # 95980
Rákkattintasz a súgóra, és ott van minden. Nincs más dolgod, mint kimásolni az ottani mintákat, majd beilleszteni a hozzászólásba. Ezt követően kitörlöd a mintából azt, ami csak a példa kedvéért van ott ("http://www.neosoft.hu", "Neosoft", "http://akarmi.hu/vmi.jpg"), és beilleszted a megosztani kívánt weblap (vagy kép) címét. negyvenöt
thomas 2014.04.18. 17:16:07 / # 95979
Majd egyszer megmutatja valaki a (szöveg)sárgítást...
hiénakutya 2014.04.18. 17:11:22 / # 95978
Ne viccelj már, lapszemlézel és még te köszönöd meg... Abszolút nincs mit. :-) negyvenhét
thomas 2014.04.18. 17:08:14 / # 95368
Kösz

hiénakutya 2014.04.18. 16:57:19 / # 95977
thomas 2014.04.18. 16:35:07 / # 95976
http://index.hu/belfold/budapest/2014/04/18/bkk/

tomajer 2014.04.17. 18:29:57 / # 95975

hiénakutya 2014.04.14. 19:37:58 / # 95974

donkihóte 2014.04.14. 15:44:45 / # 92301
avatar
De most komolyan.
tomajer 2014.04.14. 15:32:53 / # 92300
[b]Kevesebb a csalás, de a taxis is Az írás a Népszabadság 2014. 04. 14. számában jelent meg. Ábrahám Ambrus Népszabadság A sárga taxik kevesebbet csalnak, de bőven van visszaélés – foglalható össze a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) lapunk kérdéseire adott válaszainak lényege.[/b] A fővárosban tavaly szeptemberben lépett hatályba a személyszállító kisiparosokra vonatkozó új szabályozás. Az eltelt időszakban észlelhetők pozitív változások, de még így is nagyon sok probléma akadt az autókban. Tavaly szeptemberben 3240 problémás esetet regisztráltak, míg idén márciusban „csak” 2634-et. A BKK ellenőrzései alapján az látszik – fogalmaznak –, hogy a minősítésen átesett taxisszolgáltatók lényegesen kevesebb jogsértést követnek el, mint azok, akiknek a kocsijuk még ez előtt áll, azaz a bal első ajtón nincs „Minősített budapesti taxi” matrica. A javulás ellenére azonban a helyzet még mindig elkeserítőnek tűnik a statisztika alapján, még akkor is ha vélhetően nem csak az égbekiáltó bűnöket könyvelik el problémaként. A közlekedési központ a rendelet hatálybalépése óta 5503 nyílt és 6579 próbautazásos ellenőrzést tartott március végéig – írták lapunknak –, amelyek során 12 893 „észrevételt” tettek. Vagyis ellenőrzésenként átlagosan csaknem két „hiba” akadt. A legtöbb gond abból fakadt, hogy a taxis (vagy inkább az autója) valamilyen formában megsértette az új rendelet egyik-másik pontját. A hiányosságokat a BKK nem részletezte – lehet ilyen például az ártáblázat nem megfelelő elhelyezése, de a kártyás fizetés lehetőségének hiánya is. Mindenesetre az ellenőrzések során mintegy tízezer kifogást emiatt emeltek. Mondhatnánk, nincs gond, hiszen a többség formai hiba volt. Rádaásul a másik komoly gondot a számla- vagy nyugtaadás elmaradása okozta, erre 1711 esetben volt példa. Itt sem csapták be az utast nagyobb viteldíjjal. A BKK-nál ráadásul azt mondják: ezen súlyosabb vétségek aránya azért jelentősen csökkent az utóbbi időben, s a statisztikák azt mutatják, hogy számuk szinte hónapról hónapra kevesebb. (Tavaly októberben például 407 ilyen esetet regisztráltak, idén márciusban „csupán” 83-at.) Mindkét, nem annyira súlyos hibafajta többsége a még nem minősített (vagyis nem sárga) kocsikban fordult elő. A BKK szerint ezek a taxik sok esetben eleve nem felelnek meg a rendeletben foglalt műszaki előírásoknak, nem is céljuk a tulajdonosoknak ugyanis, hogy ily módon átalakítsák őket. Ezekkel a kocsikkal csak addig akarnak a taxisok dolgozni, amíg a korábbi – egy évre szóló – drosztengedélyük le nem jár (vagyis amíg nem kell már az új rendeletnek megfelelő autót üzemeltetni). A legsúlyosabb visszaélés, a taxaméter – vagyis az óra – manipulálásának gyanúja, 364 esetben merült fel. Ez a vétség a fuvarozóvállalkozás működési engedélyeinek azonnali megszüntetésével jár – ám a szigorú szankciók és a folyamatos ellenőrzés ellenére mindig vannak próbálkozók. Az új rendelet időszakában volt olyan taxis, aki a ferihegyi Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér és Budapest belvárosa közötti távolságra 57 kilométeres utat akart elszámolni. Ez a Budapest–Székesfehérvár-távolságnak felel meg. A BKK-nál hozzátették: az ilyen mértékű túlkapások azonban visszaszorultak, az elmúlt időszakra már nem volt jellemzőek. Ehhez azért hozzá tartozik, hogy 22 olyan esetet jegyeztek fel, ahol kerülő úton vitték el az utasokat a kívánt címre. Az esetek mintegy 7-8 százalékában jegyeztek fel olyan mulasztást, amikor az utastól többet kértek, mint valójában kellett volna. Súlyosnak mondható esetek típusából akad még néhány. Rendre előfordul – noha az előzőknél azért kisebb számban –, hogy a visszajáró pénzről „megfeledkezik” a sofőr. hirdetés Ám arra is van példa, hogy egyszerűen hamis számlát ad a taxis. Utóbbira szeptember óta 52-szer bukkantak az ellenőrök. Az érvénytelen adószámmal taxizókból is akad a városban, hiszen 69 ilyen sofőrt találtak. A BKK-nál megjegyezték: abban nem sok változás van, hogy a viszszaélések a vasúti és távolsági buszállomások, pályaudvarok, a repülőtér környékén a leggyakoribbak. Igaz, ezek száma is csökken – állítják. Ilyenkor egyébként – jellemzően változatlanul a külföldi utasoknak – a rendeletet kikerülve, fix áron kínálják a szolgáltatásaikat a taxisok. Az új rendelet másik eredménye a vállalkozások számának csökkenése. Budapesten tavaly márciusban még 5717 drosztengedéllyel rendelkező gépkocsi volt, ez a szám idén márciusra 5157-re olvadt.

tomajer 2014.04.14. 15:30:07 / # 92299
Csodálkozol?:-(

donkihóte 2014.04.14. 14:45:39 / # 95973
avatar
Lassan egy éves születésnapját ünnepli a pertársaság. Lehet tudni róla valamit, vagy már megint tomajernek lesz igaza?

alelölülő 2014.03.31. 18:39:22 / # 93786
Erre gondoltam: :-)
dr.Kotász 2014.03.31. 18:04:17 / # 93515
Óhajod parancs. :)))) .
alelölülő 2014.03.31. 17:30:29 / # 93514
Nekem a vitézi dáci orrtúró ratyi-dekoráció jobban tetszett. :-)

tomajer 2014.03.31. 15:50:38 / # 95972
Falra kent taxi Budapesten A korábban már több falfestményt, faldekorációt készítő Neopaint művészcsapat tagjai új falfestményt adták át. Az Asztalos Sándor utcai Taxiközlekedési Ügyfélszolgálatnál ezúttal a Ferenciek tere látképét örökítették meg, egy sárga taxival. A hangulatos fekete-fehér képen csak a taxi lett színes. “A tervezés elég sok időt vett igénybe, 8-10 elképzelés is volt, mielőtt ez megszületett. A festés előtt pedig 4-5 napon át folytak az előkészületek a műhelyünkben.” – mondta a Bikknek Jankovits Barnabás, a csapat vezetője. “Más budapesti helyszíneket is felvetettünk lehetőségként, de ez bizonyult a leglátványosabbnak. Eleinte megpróbáltuk művészibb irányba elvinni a képet, végül örülök, hogy ezt festettük meg. Mi egyébként végig színes festményben gondolkodtunk, a BKK-sok adták az ötletet, hogy a taxikon kívül minden fekete-fehér legyen, ami rögtön megtetszett nekünk is.” – nyilatkozta. A falfestmény készítéséről látványos videó is készült:

tomajer 2014.03.28. 15:53:16 / # 94355
Megint egy újságíró, aki életében először foglalkozott a taxizással. Meg is látszik a cikken: [b]Ahány taxis, annyi vélemény Ahány taxis, annyi vélemény a fél éve életbe lépett fővárosi taxirendelet következményeiről. Van aki több ellenőrzést, mások több információt szeretnének és sokallják a költségeket.[/b] A tavaly szeptemberben életbe lépett taxisrendelet ellenére sem sikerült érdemben visszaszorítani az úgynevezett "taxishiénák" számát - számolt be lapunknak egy budapesti fuvarcég sofőrje. A taxisok szerint az egyik legnagyobb problémát az okozza, hogy az ellenőrök nem mernek a maffia-taxisok által preferált területekre menni, ezért az "ilyen" taxisokat békén hagyják. "Többet kellene ellenőrizni ott, ahol az "ilyenek" tanyáznak: például pályaudvaroknál, szórakozóhelyeknél, vagy a repülőtérnél. Az ellenőrök leginkább csak ott járnak, ahol a becsületes taxisok dolgoznak. Oda nem mennek, ahová igazán kellene, mert félnek a balhétól" - mondta az egyik lapunknak nyilatkozó sofőr. A rendelet egyik célja pedig éppen az lett volna, hogy visszaszorítsa az olyan taxisok számát, akik például az említett helyeken, működési engedély nélkül, hiénaként "lesben állva" várnak kuncsaftjaikra, miközben nem tartoznak semmilyen fuvarszervező irodához sem. "Bízunk abban, hogy a rendszer hosszú távon kialakul. Abban azonban nem bízunk, hogy az ilyen taxisok végleg eltűnnek. Mindig vannak kiskapuk" - nyilatkozta egy másik sofőr. Mint arról korábban beszámoltunk, a 2013. szeptember 1-jén életbe lépett rendelet többek között kimondja, hogy a taxik az addigi maximált ár helyett már csak fix vitedíjjal fuvarozhatnak: az alapdíj 450 forint, ezen felül 280 forintot kell fizetni kilométerenként, a várakozási díj pedig percenként 70 forint. A rendelet a sárga "egyenszín" használatára is kötelezte a taxisokat, valamint azt is kimondta, hogy tíz évesnél idősebb autót nem használhatnak. A sofőrök elmondása szerint a kocsik átfestését, átmatricázását saját maguknak kellett finanszírozniuk, a fuvarcégek nem állták az átalakítások költségeit. Az egyik taxis arról számolt be, hogy autójának a rendelet paramétereinek megfelelő felújítása több mint háromszázezer forintba került, amit teljes egészében magának kellett állnia. "Arról azonban nem tudok, voltak-e olyanok, akiknek emiatt kellett abbahagyniuk a taxizást. Az ismerőseim közül mindenkinek sikerült az átalakításokat saját zsebből kifizetni" - mondta. A fix árak sem javítottak a helyzeten, sőt, a megkérdezett sofőrök egybehangzóan számoltak be arról, hogy a rendelet bevezetése óta érezhetően csökkent a fuvarok száma. Az egyik sofőr elmondta, hogy a fixált árak ellenére majdhogynem ötven százalékos áremelkedés történt: korábban egy öt kilométeres fuvar nagyjából 1300 forintba, ma legalább 2000 forintba kerül a fix tarifák mellett - és ehhez még hozzá kell számolni az esetleges várakozási díjat. Az utasok száma tehát radikálisan csökkent, azt azonban egyik sofőr sem érzi, hogy a taxisok kevesebben lennének. "Napi tíz és fél órát dolgozom, szerényen, de meg tudok élni belőle. Ha van napi öt-hat fuvar, össze tudok szedni tíz-tizenkétezer forintot. Akkor már boldog vagyok" - mondta az egyik sofőr. Véleményük szerint régebben a budapesti lakosság is gyakrabban használta a taxikat, a magas árak miatt azonban ma már inkább a tömegközlekedést választják. "Az a probléma, hogy ez a rendszer nem hallja az embert" - mondta egy másik taxis -, "és én sem hallok igazán semmit a környezetemről. Nem tudom, hogy másoknak pontosan hogy megy. Van, amikor több fuvar van, máskor kevesebb. De hogy ez most mitől van, nem tudom. Lehet, csak én állok néha rossz helyen". Abban azonban az összes, a Népszavának nyilatkozó sofőr egyetértett: a "maffia típusú" taxisok száma továbbra is magas. "Az autójukat ők is ugyanúgy sárgára festik - mondták - és ez előtt is, ez után is tudni fogják, hogyan játsszák ki a rendszert". Juhász Dániel írása a Népszavának

nuova 2014.03.27. 20:37:35 / # 94246
avatar
Akkor konkrétan, NEM taxisok álldogálnak ottan. Azokat hogy nevezik, akik a vonatról leszálló embereket cserkészik be? És más nem magyar nemzetségűek? Különben mind1. Széles utat, teli brifkót mindenkinek. no problem

hiénakutya 2014.03.27. 18:39:01 / # 93132
A borsodiakat kihagytad. Sőt, ha rajtam múlna, borsodi csak útlevéllel jöhetne Budapestre. :-D negyvennégy
tomajer 2014.03.27. 18:38:46 / # 92919
Mindegy mer máá a pocakossal ki lettem golyózva:-( És aszt nagyember montta! :-)
Oldalszám: 230