Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
Gyurcsányi | 2014.05.15. 13:18:14 / # 96022 |
....egyre többen lesznek ők...és egyre nagyobb erővel rendelkeznek ahhoz,hogy a hozzá nem értőket/akinek nem inge,ne vegye magára/eltakarítsák a normális munkavégzés útjából.Senki nem sérthetetlen és főleg nem örökéletű/akinek nem inge...../
(((
Előzmény: #96021 rosszqtya 2014.05.15. 11:39:35 |
|
rosszqtya | 2014.05.15. 11:39:35 / # 96021 |
|
egy utca + házszám, csak akkor minősül személyes adatnak, ha ott van az illető neve is! márpedig a diszpécser ha nem talál kocsit, akkor csak a címet mondja meg az időt, semmilyen személyes adat nem kerül ki 3 fél részére, mert azt a sofőr a tabra/telefonra kapja meg!
jó lenne legalább ezzel tisztában lenni! itt is látszik, hogy az "úr" csak az erejét fitogtatja, halvány nyomokban sincs sejtése a taxizásról... míg meg nem unják az emberek ezt... annál az embernél, akinek már csak a munkája van, de maga miatt mindent elbukott, már vesztenivalója nincs... egyre többen leszenek ők...
Előzmény: #96014 tomajer 2014.05.15. 06:18:14 |
rosszqtya | 2014.05.15. 11:32:58 / # 96020 |
|
az alkotmánybíróságnak vajon mi lenne a véleménye a:
-hátsó ablakra KRESZ tiltása ellenére kötelezővé tett tarifatábla _helyére_, ami már több kollegának okozott baleseti szituációt!
-mi a véleménye az ezzel kötelezően előírt utasok testi épségének veszélyeztetéséről!? miközben bukócsövet akarnak egyes elmebetegek! (akinek nem inge...)
-mi a véleménye, az alkotmányban jelenleg még bennelevő ártatlanság vélelméről!?
-mi a véleménye, hogy egyes hataloméhes bukottak, önkényesen megvonnak minden jogorvoslati lehetőséget, egy személyben élet-halál urai, mert fellebbezésnek hely nincs!
-mi a véleménye, ha már a BBK nem hatóság, milyen alapon bírságol!?
-ha már bírságol, mennyire nevezhető törvényesnek és korrektnek, ha az ellenőrök anyagilag érdekeltek a büntetések kiszabásában
NEM VÉGÜL, ha már annyira aggódik az utasok személyiségi jogaiért, akkor hogy lehet az, hogy nagy nyilvánosság előtt, a felvételen szereplők engedélye nélkül feltette a FB-ra 2014. 05. 14-én az Andrássy úton történt baleset videóanyagát!?
https://www.facebook.com/photo.php?v=519316528175066
szóval mától K. mint KUSS a neved! (akinek nem inge ugyebár...)
egyesek szarnak mindenre és mindenkire, más torkának mennek, közben vastagon tiporják mások jogait és a törvényeket és a szabályokat!
Előzmény: #96008 tomajer 2014.05.10. 07:57:49 |
tomajer | 2014.05.15. 11:27:13 / # 96018 |
Ez evidens.
/akármitjelentis:-)/
Előzmény: #96017 TXIATTILA 2014.05.15. 10:45:59 |
|
TXIATTILA | 2014.05.15. 10:45:59 / # 96017 |
|
Valóban rendelkezhet a minősítő fölött.
Levédte azt is.
Előzmény: #96011 69 2014.05.10. 19:56:02 |
IST 882 | 2014.05.15. 09:36:25 / # 96016 |
|
Megy az erő fitogtatás. Ha nem így, akkor majd úgy ...
|
tomajer | 2014.05.15. 06:18:14 / # 96014 |
Előzmény: #96013 tomajer 2014.05.15. 06:17:55 |
|
tomajer | 2014.05.15. 06:17:55 / # 96013 |
|
|
tomajer | 2014.05.15. 06:17:35 / # 96015 |
Nagy a vihar .... befújta a szél:-)
|
|
69 | 2014.05.10. 19:56:02 / # 96011 |
|
Miért redelkezik a matrica fölött? Se nem sorszámos, se nem nincs benne semmilyen szerződésben,hogy az az övé!
Előzmény: #96010 tomajer 2014.05.10. 09:48:46 |
tomajer | 2014.05.10. 09:48:46 / # 96010 |
Miért ne adhatnád el?
Árulnak ilyet gyári fénnyel is. Semmi nem tiltja, hogy valakinek sárga autója legyen:-)
Mondjuk a kockasort illik levakarni róla, de a Bkk elméletileg csak a minősítő matrica fölött rendelkezik. Minden más maradhat. ... már ha a vevő szeretne olyat.
Előzmény: #96009 Ruby 2014.05.10. 09:14:29 |
|
Ruby | 2014.05.10. 09:14:29 / # 96009 |
|
"Önmagában pedig az, hogy a gépkocsi színe utal(hat) a tulajdonosának vagy üzemben tartójának a foglalkozására, sem alkotmányos, sem polgári jogi értelemben nem korlátozza sem a gépkocsi használatát, sem az azzal való rendelkezést. (Előadó alkotmánybíró: Lenkovics Barnabás)"
Sem az azzal való rendelkezést!!!???
Tehát az AB határozata alapján eladhatóm sárgán a cocit.
Előzmény: #96008 tomajer 2014.05.10. 07:57:49 |
tomajer | 2014.05.10. 07:57:49 / # 96008 |
[b]Zöld jelzés a sárga taxiknak - Alkotmánybírósági döntések áprilisban
Az Alkotmánybíróság szerint az nem alkotmányjogi kérdés, hogy a budapesti taxiknak egységesen sárga színűnek kell lenniük. Önmagában pedig az, hogy a gépkocsi színe utal a tulajdonos foglalkozására, egyáltalán nem korlátozza a jármű használatát.[/b]
AB határozat alkotmányjogi panasz elutasításáról (IV/1538/2013.)
Az Alkotmánybíróság április 17-én elutasította a személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatás és a személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működtetésének feltételeiről, a taxiállomások létesítésének és igénybevételének rendjéről és a személytaxi-szolgáltatás hatósági áráról szóló 31/2013. (IV. 18.) Főv. Kgy. rendelet preambulumának „Budapest Főváros Közgyűlése a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény […] 49. § (3) bekezdés b) pontjában […] kapott felhatalmazás alapján” szövegrésze, a 3. § (1) és (4), valamint (13) bekezdése, a 16. §-a és a 2. számú melléklete alaptörvény-ellenességének megállapítására és megsemmisítésére irányuló alkotmányjogi panaszt. Az indítványozó és további kilenc magánszemély szerint sérti a vállalkozás szabadságát, hogy a rendelet csak az egyes járművek tekintetében írja elő, hogy a karosszéria-elemek egyszínűre festettek legyenek, ugyanakkor további korlátozást valósít meg azzal, hogy a sárga szín bevezetésének kötelezettségét valamennyi taxi-gépjárműre egységesen rendeli el. Az indítványozók a Budapest területén érvényes viteldíjak rögzítését is diszkriminatívnak értékelték, azt állítva, hogy emiatt a szabad árképzés lehetőségével élő többi taxi-gépjárművet üzemeltetőkkel szemben hátrányos helyzetbe kerülnek, mivel a „vidéki” vállalkozók „jóval alacsonyabb összegért” tudnak szolgáltatást nyújtani. Az indítványozók szerint a sárga szín a „szabad használat jogát korlátozza”, mivel a taxiként üzemelő gépjárműveket a vállalkozók magánéletükben is használják és így egyértelműen kiderül, hogy mi a foglalkozása. Az Alkotmánybíróság nem találta megalapozottnak az alkotmányjogi panaszt. Az indokolás szerint az önkormányzati rendelet területi hatályán belül a szabályozás egységesen vonatkozik minden taxi-szolgáltatást végző vállalkozóra, a szabályozás nem tesz különbséget egyes személyek, vállalkozók között. Egyetlen vállalkozónak sem tiltja meg a jogszabály, hogy a gépjárművét alkalmassá tegye a tevékenység végzésére. Az pedig, hogy a gépjárműveknek egységesen sárga színűnek kell lenniük – ami nyilvánvalóan többletköltséggel jár –, nem alkotmányossági kérdés. Az Alkotmánybíróság megjegyezte, hogy a rendelet számos kérdésben átmeneti szabályozást tartalmaz. Önmagában pedig az, hogy a gépkocsi színe utal(hat) a tulajdonosának vagy üzemben tartójának a foglalkozására, sem alkotmányos, sem polgári jogi értelemben nem korlátozza sem a gépkocsi használatát, sem az azzal való rendelkezést. (Előadó alkotmánybíró: Lenkovics Barnabás)
|
|
tomajer | 2014.05.10. 07:57:41 / # 96007 |
[b]Zöld jelzés a sárga taxiknak - Alkotmánybírósági döntések áprilisban
Az Alkotmánybíróság szerint az nem alkotmányjogi kérdés, hogy a budapesti taxiknak egységesen sárga színűnek kell lenniük. Önmagában pedig az, hogy a gépkocsi színe utal a tulajdonos foglalkozására, egyáltalán nem korlátozza a jármű használatát.[/b]
AB határozat alkotmányjogi panasz elutasításáról (IV/1538/2013.)
Az Alkotmánybíróság április 17-én elutasította a személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatás és a személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működtetésének feltételeiről, a taxiállomások létesítésének és igénybevételének rendjéről és a személytaxi-szolgáltatás hatósági áráról szóló 31/2013. (IV. 18.) Főv. Kgy. rendelet preambulumának „Budapest Főváros Közgyűlése a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény […] 49. § (3) bekezdés b) pontjában […] kapott felhatalmazás alapján” szövegrésze, a 3. § (1) és (4), valamint (13) bekezdése, a 16. §-a és a 2. számú melléklete alaptörvény-ellenességének megállapítására és megsemmisítésére irányuló alkotmányjogi panaszt. Az indítványozó és további kilenc magánszemély szerint sérti a vállalkozás szabadságát, hogy a rendelet csak az egyes járművek tekintetében írja elő, hogy a karosszéria-elemek egyszínűre festettek legyenek, ugyanakkor további korlátozást valósít meg azzal, hogy a sárga szín bevezetésének kötelezettségét valamennyi taxi-gépjárműre egységesen rendeli el. Az indítványozók a Budapest területén érvényes viteldíjak rögzítését is diszkriminatívnak értékelték, azt állítva, hogy emiatt a szabad árképzés lehetőségével élő többi taxi-gépjárművet üzemeltetőkkel szemben hátrányos helyzetbe kerülnek, mivel a „vidéki” vállalkozók „jóval alacsonyabb összegért” tudnak szolgáltatást nyújtani. Az indítványozók szerint a sárga szín a „szabad használat jogát korlátozza”, mivel a taxiként üzemelő gépjárműveket a vállalkozók magánéletükben is használják és így egyértelműen kiderül, hogy mi a foglalkozása. Az Alkotmánybíróság nem találta megalapozottnak az alkotmányjogi panaszt. Az indokolás szerint az önkormányzati rendelet területi hatályán belül a szabályozás egységesen vonatkozik minden taxi-szolgáltatást végző vállalkozóra, a szabályozás nem tesz különbséget egyes személyek, vállalkozók között. Egyetlen vállalkozónak sem tiltja meg a jogszabály, hogy a gépjárművét alkalmassá tegye a tevékenység végzésére. Az pedig, hogy a gépjárműveknek egységesen sárga színűnek kell lenniük – ami nyilvánvalóan többletköltséggel jár –, nem alkotmányossági kérdés. Az Alkotmánybíróság megjegyezte, hogy a rendelet számos kérdésben átmeneti szabályozást tartalmaz. Önmagában pedig az, hogy a gépkocsi színe utal(hat) a tulajdonosának vagy üzemben tartójának a foglalkozására, sem alkotmányos, sem polgári jogi értelemben nem korlátozza sem a gépkocsi használatát, sem az azzal való rendelkezést. (Előadó alkotmánybíró: Lenkovics Barnabás)
|
|
tomajer | 2014.05.07. 13:30:05 / # 96006 |
|
|
alelölülő | 2014.05.06. 13:02:32 / # 96005 |
Kösz, innen lejött.
Semmi különös, a bkk-taxiscég két éves hír, alcímként kissé szenzációhajhászásnak tűnik.
Aztán ott van az, hogy szeptembertől 90 ezerbe kerül majd a semmi.
Talán meg kellene kérni őket, hogy a drosztdíjat az inflációnak megfelelő százalékkal emeljék.
És a tarifát is.
Előzmény: #96004 tomajer 2014.05.06. 12:22:02 |
|
tomajer | 2014.05.06. 12:22:02 / # 96004 |
Simán lejött az itthoni gépen is.
De itt van a hallo szerveréről is
Előzmény: #96003 tomajer 2014.05.06. 10:22:37 |
|
tomajer | 2014.05.06. 10:22:37 / # 96003 |
Nekem most is simán felugrik a letöltőablak és már tölti is.. negyedszer.... pazaroljátok a netemet:-)
Előzmény: #96002 alelölülő 2014.05.06. 10:15:26 |
|
alelölülő | 2014.05.06. 10:15:26 / # 96002 |
Előzmény: #96001 tomajer 2014.05.06. 09:44:53 |
|
tomajer | 2014.05.06. 09:44:53 / # 96001 |
Egy PDF file. Letölt, kinyit. Elméletileg a droidon is kell mennie. (csak legyen rajta pdf reader)
De ha nem, akkor majd otthon...
Előzmény: #96000 ati8 2014.05.06. 09:41:57 |