Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
69 2015.02.10. 11:05:35 / # 337806
avatar


69 2015.02.10. 11:05:05 / # 337805
avatar

jomeo! 2015.02.09. 12:32:30 / # 337776
avatar

:-)

tomajer 2015.02.07. 08:35:31 / Módosítva / # 337724
VEKE
10 órája ·

Vitézy Dávid kiadott egy közleményt melyben a BKK új vezetését vádolta sok mindennel. Erre válaszul a BKK újabb közleményt jelentetett meg, mely szerint:

"Nem a főpolgármester tett feljelentést, hanem a BKK vezérigazgatója az Igazgatóság döntése alapján. Szó sincs átadásijegyzőkönyv-példányáról. Amiről szó van, az a BKK teljes informatikai adatvagyonának elvitele. Senki nem beszélt átadási jegyzőkönyvről, ez a beállítás a tények bagatellizálása és durva meghamisítása."

A zuhanyhíradó szerint négy terabájt adatot vitt el Vitézy amit nem hajlandó visszaadni. "elvitele" - fogalmaz a közlemény azaz lemásolta és törölte. A BKK teljes eddigi működésének minden adatát. Ezért jelentették fel. Ha ez igaz, aligha lesz belőle miniszteri biztos. Vagy bármi. Maximum vádlott.

A BKK szerint Vitézy mindent lementett és elvitt

4 terabájt
bkk.hu
tomajer 2015.02.07. 07:24:57 / Módosítva / # 337714

Vitézy szerint vádaskodás a BKK vezetőjének közleménye



MTI - 2015.02.06 20:27 Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ korábbi vezetője szerint a társaságtól való távozásakor minden szabályosan történt az átadás-átvételi eljárásban, szerinte a BKK vezérigazgatója által aláírt, ezzel ellentétes tartalmú közlemény minden alapot nélkülöző vádaskodás. A BKK korábbi vezetője Dabóczi Kálmán vezérigazgató pénteki közleményére reagált, amelyben az áll: a közlekedési társaság üzleti titok megsértésének megalapozott gyanúja miatt az igazgatóság döntése alapján feljelentette a VI. és VII. Kerületi Ügyészségen a BKK korábbi vezérigazgatóját.

A BKK a rendelkezésére álló hivatalos dokumentumok alapján megállapította, hogy Vitézy Dávid munkaviszonyának megszűnésekor nem tett eleget a társaság adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzatában foglalt kötelezettségének - közölték. Hozzátették: valószínűsíthető, hogy a volt vezérigazgató jogosulatlanul birtokol adatvagyont, amely megvalósíthatja az üzleti titoksértés bűntettét, alkalmas lehet vagyoni hátrány okozására, jogtalan előnyszerzésre.

Mindent átadtak

Vitézy Dávid - aki a társaság megalapításától, 2010 októberétől 2014. december 31-ig töltötte be a vezérigazgatói posztot - közleményében azt írta: 2014. december 3-án, miután a Fővárosi Közgyűlés az azonnali hatályú felmentéséről döntött, vezetői értekezletet tartott, ahol felkérte minden szakterület vezetőit az átadás-átvételi dokumentációk elkészítésére.

A szakterületi vezetők teljességi nyilatkozatot adtak. Az átadás-átvételi dokumentációt a késő esti órákban mindkét fél aláírta, és a dokumentációból egy-egy példány az ilyenkor szokásos módon a társaság, az átadó és az átvevő birtokába került - tette hozzá.

Soha nem ártana a társaságnak

Vitézy Dávid hangsúlyozta: távozása óta sem ebben, sem más ügyben sem a Fővárosi Önkormányzat bármely vezetője, sem a BKK Zrt. új vezetője nem kereste, hivatalos megkeresést sem írásban, sem más módon nem kapott. Továbbá nem kérték, hogy bármilyen, az átadás-átvétel során keletkezett dokumentumot semmisítsen meg vagy adjon át.
 
Tarlós István és Vitézy Dávid a Fővárosi Önkormányzat közgyűlésén Forrás: MTI/Földi Imre Kijelentette: az átadás-átvételi dokumentációt semmilyen célra nem használta fel, abból semmilyen haszna nem származott és az egyáltalán nem tartalmaz olyan eredeti dokumentumot, amely a BKK-nál ne volna fellelhető. A közlemény minden alapot nélkülöző vádaskodás - írta. "A budapesti közlekedés fejlesztéséért dolgoztam az elmúlt négy évben, és soha nem tennék olyat, ami árt az éveken át általam vezetett társaságnak vagy Budapest közlekedésének" - áll a közleményben.

Villámgyors átadás-átvétel

Vitézy Dávid megjegyezte: december 3-án hozzávetőlegesen reggel 9 órától éjfélig állt idő rendelkezésére a mintegy 120 milliárd forintnyi európai uniós fejlesztést megvalósító, és évi több mint 150 milliárd forinttal gazdálkodó BKK Zrt. vezetését átadni úgy, hogy ne adjon alapot éveken át arra való hivatkozásra, hogy az átadáskor nem hívta fel valamilyen fontos körülményre a figyelmet.

Felhívta a figyelmet arra is, hogy a BKK közpénzből működő gazdálkodó társaság, amely eleve nem kezel minősített adatokat, gazdálkodásának adatai közérdekűek, versenytársa pedig Budapest közlekedésszervezőjeként nincs. Mivel "sem Tarlós Istvánról, sem a városvezetés más tagjáról nincs okom feltételezni efféle lejáratási kísérletet", bizonyára valamiféle megfelelési kényszer, túlbuzgóság állhat a "feljelentgetés" mögött az új cégvezetés részéről - vélekedett Vitézy Dávid.
tomajer 2015.02.06. 15:25:43 / # 337700

Feljelentette a BKK Vitézy Dávidot

2015. február 06., péntek, 15:02 Utolsó frissítés: 14 perccel ezelőtt

Szerző:


Az igazgatóság döntése alapján a Budapesti Közlekedési Központ üzleti titok megsértésének megalapozott gyanúja miatt feljelentette VI. és VII. Kerületi Ügyészségen a közlekedési társaság korábbi vezérigazgatóját, Vitézy Dávidot – közölték péntek délután.

A BKK a rendelkezésére álló hivatalos dokumentumok alapján megállapította, hogy Vitézy Dávid munkaviszonyának megszűnésekor nem tett eleget a társaság adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzatában foglalt kötelezettségének – olvasható az erről szóló közleményben, amelyet Dabóczi Kálmán vezérigazgató írt alá.

Hozzátették: valószínűsíthető, hogy a volt vezérigazgató jogosulatlanul birtokol adatvagyont, amely megvalósíthatja az üzleti titoksértés bűntettét, alkalmas lehet vagyoni hátrány okozására, jogtalan előnyszerzésre.

Vitézy Dávid a Budapesti Közlekedési Központ megalapításától, 2010 októberétől 2014. december 31-ig töltötte be a vezérigazgatói posztot, menesztéséről a Fővárosi Közgyűlés december 3-án döntött.

tomajer 2015.02.02. 17:18:17 / # 337648

Ezt lassan komolyan kéne venni.  Lassan kezdődnek az egyeztetések.

http://bkik.hu/Kamarai-hirek-1/9467-Felhivas


Gyurcsányi 2015.01.23. 16:29:48 / # 337562

Dácika most hova bukott felfelé,hogy inkább takarodna az anyja pi..ájába.

Takonyzabáló dagonyféreg.

alelölülő 2015.01.23. 13:21:14 / # 337560
Több sebből vérzik Budapest Szíve - dávidka egyik "siker"-projektje


Minap kezdtek gondolkodni azon, hogy vajon a Lágymányosi híd elbírja-e majd az oda vásárolt villamosokat.

Gondolom, ennyi elég is dávidka állítólagos szakértelméről.

mezei 2015.01.10. 18:11:24 / Módosítva / # 337461
avatar

A rendőrmaffiától “nem tudja megvédeni magát”

"A férfi sértettként gyakorlatilag ugyanazokat mondta el, amiket később gyanúsítotti kihallgatásán is megismételt: a hozzá tartozó éjszakai bárok rendőri zaklatásaira azért került sor, mert Vizoviczki a fejébe vette, terjeszkedni fog az éjszakában és a főváros minden egyes szórakozóhelyére rá fogja tenni a kezét. Azokat a tulajdonosokat pedig, akik ellenállnak, az éjszaka császára közismert kapcsolatrendszere segítségével ellehetetleníti, bárjaikat pedig bezáratja. Surnyák, ahogy azt már korábbi cikkünkben is írtuk, külön kiemelte az V. kerület őrsparancsnoki feladatait akkoriban ellátó Hornyák Zsoltot, aki azért, hogy a Tropicalt ne zargassák az egyenruhások, havi egymillió forint védelmi pénzt kért. A vállalkozó visszautasította az ajánlatot, mivel úgy gondolta, „meg tudják magukat védeni”. Erre a főrendőr a vallomás szerint azt válaszolta: „a rendőröktől nem tudja megvédeni magát”. A tanúként meghallgatott férfi az ügyészeknek elmondta, Hornyák irritáló viselkedése is meglepte: a rendőr a tárgyalás során ugyanis „vastag szivart szívott, konyakot ivott, szinte hanyatt feküdt a széken és távozásakor nem fizetett”.  De Surnyák később azt is megtudta, hogy a Sziget ura 2000 márciusáig adott a rendőreinek haladékot, hogy őt eltakarítsák az útból, különben ki lesznek rúgva – állította az ügyészeknek a 90-es éjszakai életének egykori főszereplője, aki azon is meglepődött, hogy Vizó pont azokat az egyenruhásokat küldte bárjaira, akik szabadidejükben a diszkópápának portáztak."

a beillesztés a Pesti Srácok.hu egyik cijkéböl való.Ez a bizonyos Hornyák Zsolt a BKK taxiellenőrzés vezetője DDD

tomajer 2014.12.19. 20:26:10 / Módosítva / # 337173

tomajer 2014.12.08. 16:46:54 / # 337029

Kiűzetés az édenből, avagy Vitézy Dávid menesztésének margójára

2014.12.08. 08:03 Caius Scaevola

A kérdés eldőlt: feldarabolják a BKK-t, Vitézy Dávidot pedig baloldali támogatással menesztette (a kizárólag) az újraírt választási törvény miatt fideszes többségű Fővárosi Közgyűlés. A káderlogika által kitermelt BKK-vezér pont annak az erőnek köszönhette bukását, amely rövid idő alatt az egekbe repítette. Az uram-bátyám típusú rendszerben túl magasra törő, önálló gondolkodásra képes vezető önkéntelenül vált az őt oda delegáló főpolgármester kebelén melengetett kígyóvá. Mindez abban a pillanatban eldőlt, amikor Tarlós, illetve az utódjául szánt Kocsis Máté a riválist kezdte látni Vitézyben a főpolgármester-jelöltségre. Nem véletlen, hogy Tarlós éppen Kocsis "drogteszt" Mátéval együtt terjesztette be a javaslatot. 

Sokan, sokféleképpen írtak már a BKK szerepéről és eredményeiről. Most a Ténytáron a sor, hogy összegezze az elmúlt évek eseményeit. Kezdjük a legerősebb ténnyel: a BKK képes volt arra, amire az állami szektorban eddig nem nagyon láttunk példát - elhitette magáról, hogy nélkülözhetetlen. Óriási pozitív változás volt a közlekedésszervezés marketingjében, amely azt közvetítette az utasok felé, hogy végre egy jobb minőségért, valódi szolgáltatásért fizetnek. És közben tényleg kezdtek beérni az elmúlt évek egy kézben összpontosított közlekedésszervezési változtatásai is: éjjel-nappal vásárolhatunk jegyeket és bérleteket az új automatákból, végre van utastájékoztatás, klímásak lettek az - amúgy drágán kiszervezett - buszok, lettek új kerékpárutak és kerékpártámaszok, és már a telefonunk is pontosan tudja, mikor áll be a megállóba a következő busz.  

A Vitézy-érának tulajdonított fejlesztéseinek egy része azonban nem, vagy nem kizárólag ennek az időszaknak a gyümölcsei voltak. Az 1-es és 3-as villamos felújítása és meghosszabbítása, a Bubi, a Futár, a budai fonódó villamoshálózat, és (vigyázat, spoiler a négyes metró is léteztek már korábban, többségükre már 2010 előtt sikerült forrásokat találni, mielőtt a BKK létrejött volna.  

7249613_30b6c6619f5ee8b047a30da3ef103b7f_wm.jpg

Forrás: Index

Mi (volt) a BKK szerepe?

A BKK (Budapesti Közlekedési Központ) létrejötte önmagában egy EU-s kötelezettségünkből adódott, amely szerint külön kell választani a közlekedésszervezői és a szolgáltatói jogokat. Erre azért is van szükség, hogy a régebben egyszereplős, döntően állami kézben, monopolhelyzetben lévő közlekedési szolgáltató vállalatok immár versenyhelyzetbe kényszerüljenek. A magántőke számára megnyíló közlekedési piacon így kialakulhat a verseny, amely végső soron az árak racionalizálásához és jobb szolgáltatásokhoz vezet.

A főváros közlekedésfejlesztésének ügyében - nem kérdés - volt mit tenni. A BKV járműparkjának állapota több évtizedes lemaradásban volt (átlag 17 éves géppark, műszaki okokból kimaradó járatok). A közlekedésfejlesztés és városfejlesztés összehangolásának legnagyobb gátja a széttagolt struktúra volt, amely napi szintű problémákat eredményezett a fővárosban közlekedni vágyók életében. A BKK tulajdonképp egy hidat töltött be az intézményrendszeri struktúrában felette elhelyezkedő Fővárosi Önkormányzat  és a a közlekedési szolgáltatók, üzemeltetők között. Ezzel a struktúrával képessé vált összevontan, egy helyen kezelni azokat a feladatokat, amelyeket előtte a Főpolgármesteri Hivatalban, a BKV-nél, az FKF-nél, illetve a Parking Kft.-nél és a taxiállomásokat üzemeltető cégnél láttak el.

Feladata volt a közösségi közlekedési hálózat megszervezése és fejlesztése, a buszszolgáltatások megszervezése, pályáztatása és a minőség ellenőrzése, a jelzőlámpák és útjelzések üzemeltetése, a metróhálózat üzemeltetése, a taxiszolgáltatás felügyelete, a kerékpárutak és a bérbiciklirendszer üzemeltetése, valamint az utak, hidak üzemeltetése. 

Mi lesz ezután?

A közútkezelést és a taxikkal kapcsolatos feladatokat leválasztják, és a BKK-ról most leváló BKK Közút Zrt.-nek adják, majd az immár két külön céget a Budapesti Városigazgatási Holdingba (BVH) integrálják. Ha szakmai érveket nemigen hallottunk ezzel kapcsolatban, a hiba nem a készülékünkben van: Tarlós István szerint Vitézy Dávid volt az oka az átalakításnak, vele ugyanis "majdnem lehetetlen együtt dolgozni a személyisége miatt". Tény, hogy a Vitézyért a kezdetben végsőkig kiálló Tarlós az elmúlt négy évben folyamatosan távolodott el korábbi bizalmasától, egyrészt a Vitézy "önjárósága" miatt, másrészt a BKV térvesztése, az egyébként 2010 óta több mint 300 új busz üzembeállását eredményező  új buszüzemeltetési modell miatt.

Lássuk akkor a kommunikált eredményeket 

Integrált rendszer: Tény, hogy a BKK felállításával létrejött az integrált közlekedésirányítási rendszer, amely viszonylag gyorsan, két év alatt többnyire sikeresen olvasztotta magába az addig több központból irányított budapesti közlekedést. A főváros közlekedésében, ahol minden kis változtatás kihat a többire, valóban szükség van az egységes szemléletre ahhoz, hogy egyaránt érvényesülhessenek a különböző módon utazók érdekei. Ez a fent részletezett EU-s szabályok miatt jött létre, előkészítését már Demszky főpolgármestersége alatt elkezdték.

Bubi: A Bubi-projekt egyike azon beruházásoknak, amely valójában már jóval a Vitézy-éra előtti időből származik. A Főváros 2009-ben döntött a közösségi biciklihálózat kialakításáról, az uniós pályázatot is ekkor nyújtotta be a Fővárosi Közgyűlés. A megnyert 900 millió forintos támogatás azután jó ideig parlagon hevert, a rendszer megtervezésével megbízott Parking Kft. ugyanis az új, fideszes Fővárosi Közgyűléstől nem kapta meg a szükséges előleget, így nem is hirdette ki a kialakításra kiírt közbeszerzés győztesét. A projekt eredetileg 2011 nyarára elkészülhetett volna, azonban a Fidesz jó sokáig nem engedte talpra állni a projektet, majd új közbeszerzések után (új nyertessel) végül 2014 őszéig tolták ki a projekt befejezését.

Biciklis közlekedés: Nem véletlen, hogy a Kerékpárosklub és a Critical Mass Vitézy védelmében foglalt állást. 2010 óta látványosan fejlődött Budapest kerékpárút-hálózata, szállítható lett a bicikli a tömegközlekedési eszközökön is. Bár nyilvánvalóan történtek kerékpárút-fejlesztések 2010 előtt is, a munkálatok megsokszorozódása örvendetes. 

bud2_1.png

(A kép kattintásra megnő)

Futár: A hétmilliárd forintból, uniós finanszírozás segítségével kiépült rendszer elsősorban szintén nem a Vitézy-éra szülöttje. Miután az Demszky-féle városvezetés sikeresen pályázott az uniós forrásokra, 2009-ben írták ki a tendert a rendszer létrehozására, a szerződést pedig 2010-ben kötötte meg a BKV a kiépítést végző vállalattal. A cég első körben 2012-re ígérte a rendszer beüzemelését, ez azonban egyrészt az alvállalkozó váltások, másrészt a változó igények (új buszok, BKK) miatt két évet csúszott. Végül a BKK félmilliárdos kötbérigénnyel fordult a kivitelezést végző vállalat felé a csúszások miatt, amelyet ki is fizetnek.

A 2200 járművet fedélzeti számítógéppel, műholdas összeköttetésben tartó rendszer egyébként nem csupán arra képes, hogy nyilvános adatainak böngészésével mi is tudhassuk, hogy pontosan mikor érkezik a buszunk a megállóba. Forgalomszervezési funkciója már kevésbé látványos, mégis hasonlóan fontos. Forgalmi zavar esetén a központból azonnali beavatkozást tesz lehetővé, segítségével optimalizálhatóak a költségek és könnyebben megszervezhető a járatpótlást, sőt a járművezetőket is a rendszer alapján számolják el.  

Dunai hajózás: 2012-re 493 millió forint uniós forrást bevonva valósult meg végre, az azóta egyik legélvezetesebb utazási móddá váló dunai hajózás. Az évi 200 millió forintból fenntartott, hétköznap rendes BKV jeggyel igénybe vehető hajók megjelenése az egyik legfontosabb fejlesztés, amelyet bár megígért Demszky is,  megvalósítása azonban a Vitézy-érához köthető. 

Villamoshálózat-fejlesztés: A villamoshálózat fejlesztésének területe ismét egyike azoknak, amelyet a Demszky-éra készített elő, az EU-s forrásokat is ők nyerték meg a városnak. A 4,6 milliárdos uniós támogatás a budai fonódó villamosközlekedés megteremtését szolgálta. Az NFÜ 2009-ben döntött a projekt támogatásáról. A II. kerületi önkormányzat, vagyis inkább Láng Zsolt, annak fideszes polgármesterének blokkolása miatt azonban a munkát sem 2010 előtt, sem a kormányváltás után nem tudta elindítani a városvezetés. Végül óriási csúszással, 2014-ben indult meg a hálózat kiépítése, a villamosok pedig gumibetétes hang csillapított pályát kaptak, hogy a második kerületiek se lássák kárát a fejlesztésnek.

Az 1-es és 3-as villamos vonalának korszerűsítése és meghosszabbítása 2004 óta napirenden van, a megvalósítás azonban Vitézy-éra érdeme.

4-es metró: Bár mindenki tudja, azért mégis leírjuk: a 4-es metró sem a Vitézy-éra szülöttje, sokkal inkább örökölte a projektet (Demszky utolsó kampányának idején 2010-re ígérte a metró átadását). A közel húsz év alatt elkészült új (fél)metró építkezési fázisa 2006-ban kezdődött, végül 452 milliárd forintnál állt meg a költségvetés. Tény, hogy ez világszinten nem is annyira drága, pedig szép. Tény az is, hogy a város közlekedésfejlesztésre jóval hatékonyabban is elkölthetett volna ennyi pénzt, illetve az is, hogy kihasználtsága (még?) alacsony, ötöd annyian használják naponta, mint a 3-ast. A kapcsolódó beruházások, és a vonal meghosszabbítása még nem készültek el. Illetve párhuzamos busz, villamos kapacitások is léteznek. Ezek változásával növekedhet a forgalom.

5574684_9fde00916a1bd56d218cf831952d99bb_wm-20140411.jpg

Forrás: portfolio.hu

Sárga taxik Budapesten: Ez bizony Vitézy-termék, annak minden előnyével és hátrányával. A sárga taxik bevezetése és a minimumkövetelmény emelésével együtt járt a fix tarifák bevezetése is, amely soha nem látott drágulást okozott a piacon. A 450 forintos alapdíj a 280 forintos kilométerdíjjal 60 százalékos drágulást jelent. És a hiénákból sem lett sokkal kevesebb. Az új típusú, online, közösségi sofőrszolgálatok elterjedése pedig új kihívásokat jelent, amit a város és a kormányzat szabályozási úton próbál meg kezelni. 

Új buszüzemeltetési modell: szintén a Vitézy-éra szüleménye, amelynek sokat köszönhetnek a budapestiek. A BKV átlag 17 éves gépparkjának korszerűsítésére 70 milliárd forintra lenne szükség, amelyre egyszerűen nincs pénz. Ezért a BKK a BKV mellé magánüzemeltetőket vont be, akik új, alacsony padlós, légkondicionált és környezetkímélő buszokat állítottak forgalomba. Ezek után kilométerdíjat kapnak az üzemeltetők,a melyet a Futár adataiból olvas ki a BKK. Az üzemeltetők egyfajta bonus-malus rendszerben működnek, teljesítményükhöz mérten kapják a kifizetéseket, ezért érdekeltek a jó szolgáltatás fenntartásában. A modell keretében 300 új és  200 használt alacsony padlós busz állt forgalomba 2010 óta, 2015-ig pedig további  200 új busz érkezik Budapestre. Az érem másik oldala azonban, hogy rendszer így évi 3 milliárd forinttal drágábban működik, és nem örülnek neki a BKV-nál sem, ahol az utasok számára előnyös változás inkább létszámleépítést és megszorítást jelent

Budapest Szíve program: A Demszky Gábor főpolgármestersége alatt induló projektre 2008-ban mondott igent a Fővárosi Közgyűlés. Később az EU-s pénzből megvalósuló beruházásban tapasztalt visszásságok miatt az Unió az V. kerület és a főváros számára 900-900 milliárd forint bírság megfizetését helyezte kilátásba, "testre szabott közbeszerzés" gyanúja miatt. A gyanú szerint a főváros és az V. kerület önkormányzata olyan feltételeket szabott a kiírt pályázatban, amelynek csupán egyetlen cég tudott megfelelni (a "süttői kővel" operáló Reneszánsz Zrt. végezte egyébként az Országház felújítását is). 

Jegyautomaták: Vitézy érdeme. A Fővárosi Közggyűlés 2012 októberében fogadta el az előterjesztést, amelyre az  Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal (EBRD) biztosítja a forrásokat. A 300 új jegyautomata egyben az elektronikus jegyrendszer bevezetésének első lépcsője is, ezekkel végre bármikor, bármilyen típusú jegyet, bérletet vásárolhatunk, ráadásul az eszközök turistabarátra és bankkártyabarátra sikerültek.

Összességében tehát az látszik, hogy lényegében minden programelemnek van (akár évtizedes) előélete, a 10 fenti projektből pedig legalább 5-höz komoly köze volt az előző városvezetésnek is. Az előkészületeket, illetve az uniós pénzek megpályázását még jóval 2010 előtt, a Demszky - Horváth vezetés megkezdte, vagy be is fejezte. A 4-es metró építkezése is javában zajlott már 2010-re. A sárga taxik és a skyblue buszok elszaporodása új színt hozott a városba, azonban mindkét program megítélése vegyes. 

A most beolvasztásra kerülő BKK a pr-ben és kommunikációban sikeresebb volt bármely cégnél az állami szektorban, viszont közlekedésszervezési feladataiban már sokkal vegyesebb a kép. Kétségtelen, hogy az elmúlt években számos ponton megújult a főváros közlekedése, ezeknek az alapját jelentő változásokat Vitézyék, ha gyakran késéssel is, de levezényelték. Azonban a ciklusokon átívelő munkából fakadóan a sikerek messze nem csak a BKK-nak köszönhetőek.

baupexim1 2014.12.04. 10:17:23 / # 336992
avatar

Ez egy buzi. Nem ő sárgította be a taxikat, hanem a fóliázó cégek. 

tomajer 2014.12.04. 09:26:32 / # 336991

Tarlós „ugrott egyet” Vitézy búcsúlevelétől


2014. december 4. 09:11

A főpolgármester az M1 Ma Reggel című műsorában azt mondta: Vitézyvel majdnem lehetetlen volt együtt dolgozni „a személyisége miatt”, de a kirúgása előtt széleskörű konzultáció volt. Vitézy Facebookon közzétett búcsúleveléről azt mondta: „ugrottam egyet tőle”.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatójának leváltása széleskörű konzultáció eredménye – erről Tarlós István Budapest főpolgármestere beszélt csütörtökön az M1 Ma reggel című műsorában. Négy vezetőt cseréltek le, ebből egyet valamiért az internetes média kiragad, „egy igazi szappanopera, amivel szemben állunk”– mondta Tarlós István Vitézy Dávid távozásáról a BKK éléről.

Hozzátette: „ugrottam egyet” Vitézy Dávid – a Facebookon közzétett – búcsúlevelétől, amely önmagában is elég szokatlan jelenség. Ez „az érzelmes búcsúlevél eléggé szembetűnő ellentmondásban van a szinte őrjöngésig fajuló háttérhisztériákkal” – fogalmazott Tarlós István.

Azt mondta, Vitézy Dáviddal „majdnem lehetetlen együtt dolgozni a személyisége miatt", de a leváltása „nagyon széleskörű döntés volt”. A főpolgármester kiemelte, hogy egyetlen egy szavazat sem volt Vitézy Dávid mellett a Fővárosi Közgyűlésben. Tarlós István hangsúlyozta: a BKK már nem annak megfelelően működik, mint amiért létrehozták, és egy strukturális változás igénye, ami alapvetően motiválta őket. Hozzátette: nincs szó szétdarabolásról, a főváros csak a tulajdonosi jogosítványokat veszi vissza.

A BKK szerepet tévesztett, egy túlduzzasztott, túlterjeszkedő, önjáró céggé vált. Úgy tett, mintha minden a saját szellemi terméke lenne, és a Fővárosi Közgyűlés, a tulajdonos fővárosi önkormányzat gyakorlatilag egy követő magatartásra kényszerült – mondta Tarlós István. 

A főpolgármester a Kossuth Rádiónak is nyilatkozott az ügyben. Azt mondta, Vitézy Dávid utódja, Dabóczi Kálmán rendkívül képzett, négydiplomás, három nyelvet beszélő szakember, és közgazdász, akárcsak elődje. Kijelentette, hogy egy torz történet indult útjára, és ezt az egész szappanoperát le kell zárni. 

Rámutatott arra, hogy azokat a projekteket, amelyekkel Vitézy Dávid „dicsekszik”, egytől egyig a 2008-ban készült Tarlós-program tartalmazza. „Ezt a fiatal, elnyomott zseni és egyszemélyes ötletgazda legendát muszáj cáfolni” – fogalmazott Tarlós István. Mint mondta, Vitézy Dávidnak megvannak a részleges érdemei ezeknek a projekteknek a megvalósításában, de ezek az érdemek nagyon részlegesek. Ő nem nevezhető ötletgazdának.

Tarlós István hangsúlyozta, hogy az alapelképzelések semmit nem változtak: a közösségi közlekedésfejlesztés prioritásának biztosítása továbbra is érvényes. A struktúra kiigazításról van szó, és arról, hogy ehhez új, más szemléletű ember kellett – mondta a főpolgármester.

A Fővárosi Közgyűlés szerdán döntött arról, hogy jövő évtől új vezetője lesz a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK), a Budapest Főváros Vagyonkezelő Központ Zrt.-nek (BFVK), a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt.-nek (FKF), valamint a Főtáv Zrt.-nek. A testület csütörtöki hatállyal mondott fel Vitézy Dávidnak, és a három hónapos felmondási idejére felmentették a munkavégzés alól.

tomajer 2014.12.03. 19:24:11 / # 336987
David Vitézy7 órája · Budapest · szerkesztve ·

Gyerekkorom óta szívügyem a budapesti közlekedés. Tizenévesen a forgalomirányítók mellett töltve a szabadidőm, majd civilként küzdve a fásult es fejlődésképtelen rendszer javításáért - sosem akartam más lenni, mint aki szerethető és modern közlekedést építhet Budapesten. Óriási megtiszteltetés és felejthetetlen élmény, hogy ez az álmom az elmúlt négy évben teljesülhetett.

Köszönöm, hogy elmúlt négy évben és egy hónapban Budapest szolgálatában állhattam. 1498 nap alatt a BKK-s kollégáimmal megéltünk komoly viharokat és számos sikert, hosszú hétköznapokat és sok közös gondolkodást arról, miként lehet jobbá tenni a budapesti közlekedést egy teljesen új szemléletben. Úgy, hogy ne a régi, megszokott megoldások mentén haladjunk és ne csak megpróbáljuk kicsit jobban csinálni, hanem tényleg létrehozzunk valami újat. Ez persze az első naptól kezdve rengeteg érdeket sértett – nem véletlen, hogy az elmúlt két évben jelentős ellenszélben kellett előrehaladnia a legfontosabb projekteknek és a legjobb szakembereknek is.

Szeretném ezúton is megköszönni a kollegáimnak azt a sok kemény munkát és áldozatot, amivel mindannyian hozzájárultak a BKK sikereihez: az eredményeink annak a lendületnek, újítani vágyásnak köszönhetőek, ami a csapat lelkesedéséből eredt. Ebből született sok modern megoldás, gondoljunk akár a füves villamospályára, akár a mobilapplikációkra, akár az egyre több közlekedési ágazatban megjelenő XXI. századi arculatra és szolgáltatásokra.

Az elmúlt négy év bizonyosan Budapest közlekedéstörténetének egyik legmeghatározóbb négy éve volt, amire a BKK minden dolgozója büszke lehet:
- 20 százalékkal nőttek a jegyárbevételek, miközben olcsóbbak lettek a bérletek,
- elindult és működik a MOL Bubi, a FUTÁR,
- több mint 250 új jegy- és bérletautomatát helyeztünk üzembe,
- több mint ötszáz alacsonypadlós busz állt forgalomba, amelyből 330 vadonatúj,
- elkészült az 1-es és a 3-as villamosok felújítása, két hónap múlva az 1-es villamos végre átér Újbudára,
- újjászerveztük a tömegközlekedési hálózatot,
- megnyitottunk 9 új, modern és utasbarát ügyfélközpontot,
- besárgítottuk a taxikat, és előkészítettük, majd bevezettük a számos újítást tartalmazó taxirendeletet,
- modernizáltuk a teherforgalmi behajtási rendszert,
- teljesen új, komplex szemléletet honosítottunk meg a közútkezelésben és az útfelújításokban,
- a munkánk hatása a következő évben is érződik majd: jövőre érkezik 24 új troli, 47 új villamos, és több mint 250 új busz, megújul a Széll Kálmán tér, megépül a Budai Fonódó villamoshálózat,
- megalapoztuk a következő évek projektjeit, alapos és részletes tervek készültek,
- és megvalósul 2015-től az elektronikus jegyrendszer is.

Nagyon szerencsés vagyok, hogy lehetőségem volt az elmúlt években a BKK-t vezetni és Budapestért dolgozni. Büszke vagyok a kollegáimra, a közösen elért eredményekre.

Köszönöm mindenkinek, aki támogatta a BKK-t és támogatta az elvégzett munkát.

Budapestnek, a BKK-nak és a kollegáimnak további sok sikert kívánok!

Megosztás 
tomajer 2014.12.03. 14:04:10 / # 336984
Menesztették Vitézy Dávidot 

Leváltotta Vitézy Dávidot a BKK vezérigazgatói posztjáról a Fővárosi Közgyűlés, miután a képviselők elfogadták az erről szóló előterjesztést. Vitézy munkaviszonya december 4-én szűnik meg.


A javaslatot zárt ülésen fogadták el a fővárosi képviselők. A BKK új vezetőjét a közgyűlés 90 százaléka támogatta. A főpolgármester ezzel lényegében felszámolta a BKK-t, Vitézy pedig már régóta szálka volt Tarlós szemében. Mivel a cégvezető nem akart önként távozni posztjáról, a városvezetés tett javaslatot a leváltására. A kirúgást nem indokolták, Vitézy egyhavi végkielégítést kap. Utódja Dabóczi Kálmán, a Közlekedéstudományi Intézet igazgatóhelyettese lesz. Jövő január 1-jétől áll munkába, díjazása bruttó havi 1 millió 600 ezer forint.

A szavazáson nem vett részt a DK. Horváth Csaba, az MSZP fővárosi közgyűlési frakcióvezetője úgy fogalmazott, a maga részéről örül Vitézy leváltásának, szerinte túl fiatal volt a feladathoz, Dabóczi Kálmánt pedig jó szakembernek nevezte.

Karácsony Gergely ezzel szemben azt közölte, tartózkodott a szavazáson, mert bár nem kérdőjelezi meg Dabóczi Kálmán felkészültségét, úgy gondolja, Vitézy Dávid jól végezte a feladatát.

A Fővárosi Közgyűlés már a múlt héten megszavazta, hogy létrejön a Budapesti Városigazgatósági Holding, ide integrálták a BKK-t is. Ezzel lényegében feladatokat vettek el a cégtől, Vitézytől pedig hatásköröket vontak volna el, és még egy főnököt is kapott volna maga fölé.

tomajer 2014.11.26. 19:20:42 / # 336937

Jajj nemááá! :-)

Szétcincálják a BKK-t nem megszüntetik.  Tudtommal mi maradunk a BKK-ban.  Habár lehet hogy az ellenőrzés kikerül onnan, mert lássuk be hatósági jogkörök nélkül, mindenért azt az egy szankciót alkalmazva ami van nekik (engedélyvisszavonás)  sokat nem ér.

De úgy különben mi semmilyen változást nem fogunk tapasztalni.  Mivel a Komáromi tudtommal nem a Vitézi "embere", hanem a Tarlósé, gondolom ő is marad.

Tehát ne nagyon kombináljunk, se jobb, se rosszabb nem lesz.


Azt nem tudom ez jó hír e? :-D

alelölülő 2014.11.26. 19:03:32 / # 336936

Mindenesetre elgondolkodtató,  hogy az ubert Nagy és Trócsányi ügyvédi iroda képviseli, a gazságügyi minisztériumot meg az vezeti, aki.

666666 2014.11.26. 18:23:06 / # 336935
donkihóte 2014.11.26. 18:11:03 / # 336934
avatar

Most mi lesz a drosztmatricánkkal? A "kivéve bkk" kieg. táblákkal? A sárgával? Az ellenörzésekkel? A téligumival? Kinek a feladata betartatni a rendeletet? Egyáltalán kit érdekel a rendelet? Stb.?

Olyan érzésem van, hogy nekünk is jut majd meglepi. A taxi csak egy nyűg nekik, levakarják magukról. Lehet, hogy nem lesz rendelet ( országos sem ), és az uber azt csinál, amit akar, csak jöjjön onnan is lé.

Oldalszám: 230