Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
ormi 2014.10.18. 21:04:45 / # 336413
avatar

ez egy kabzsi fasz azt hiszi hogy milliomos lesz a taxibol csak o marad remelem elpusztul o is ugy ahogy elpusztitott masokat

sárga csoda 2014.10.17. 23:15:22 / # 336393
avatar

Javasolnám ,hogy egy sajtótájékoztató keretében lerántani a fátylat Metál úrról és az ő "tömegeket" megmozgatni képes pár fős gittegyletéről....a Peredi féle oktatóbrigád sem mellékes..

szálka 2014.10.17. 09:20:51 / # 336369
avatar

Ott is válaszoltam. "Örülnek" is nekem, amikor el-el gurul a gyógyszerem...

Mivel sokszor hivatkozási alap a Halló, ezért talán nem volt céltalan ide (is) írni.

alelölülő 2014.10.17. 03:24:09 / # 336364

Jól megválaszoltad nekünk a rádión hallottakat.

Ha találkozok a kollégákkal, majd én is válaszolok rá.

Igaz, valamelyest korrekt irányba mozdult a rendőrcsizma, nekem csak az nem tetszett a válaszából, hogy miért írta, hogy konkrét dátum kell, más szóba se jöhet. Honnan tudhatja, hogy a döntéshozók mit fogadnának el és mit nem? Ő éppúgy csak javaslatot tehet, mint bárki más.

szálka 2014.10.16. 19:47:05 / # 336361
avatar

Gyanítom, hogy a végéről kezdted olvasni a hozzászólást és alulról a második sornál már megtelt az a 3 bit, amit a nyakadon hordasz.

Amsel 2014.10.16. 19:34:54 / # 336360
avatar

Jaa !Irjál valami faszát !!!

Amsel 2014.10.16. 19:34:02 / # 336359
avatar

Remélhetően Franky olvasta az utolsó előtti sort ! Ez a stilus jellemző rád hosszú évek óta.

Sokszor mondtam már,most is kérlek (azt ugye szabad ?)   ne hisztizz !

szálka 2014.10.16. 19:12:04 / # 336358
avatar

Nyílt levél a ......... és itt elkezdhetném sorolni az összes olyan jelzőt, amit a közeli és távoli múltban használtam a taxizásból élőkre. 

Mindenekelőtt leszögezem: sehogy sem szeretném  megbántani  azokat, akik életének természetes velejárója a józan gondolkodás!

De itt van a taxisok egy széles csoportja, akik kibogozhatatlanul belevesztek az irracionalitás bizarr mocsarába. 
Elsősorban ehhez a széles tömeghez szólnék, vállalva annak kockázatát, hogy újabb "barátokat" szerezhetek magamnak.

A szellemi alultápláltság olyan fokát sikerült megismerni, amire normális ember aligha talál szavakat.

Aktuálisan itt van nekünk az október 15-i dátum, és a téli gumi használatának kötelezettsége.

A rendelet előírja?    Igen.

Az időjárás indokolja?   Nem.

Volt lehetőségünk módosítást eszközölni?   Nem. 

Jelenleg van-e legitim fővárosi közgyűlés, ahová fordulhatnánk?  Nincs.

Sok értelme nem volt idő előtt a BKK-hoz fordulni, mert azon kezdtünk volna vitatkozni, hogy ki a megmondhatója, milyen időjárás lesz majd 5-10-20....akárhány nap múlva. Az tűnt célszerűnek, ha kivárunk és a határidő leteltével párhuzamosan kérünk méltányos eljárást - vagy legalább félrenézést- az esetleges ellenőrzések során....

Tulajdonképpen korrekt választ kaptunk Komáromi Endrétől, és akinek megvan az a minimális képessége, hogy olvasni tudjon a sorok között az rájöhetett, van egy kis mozgástere. Jogalkalmazóként sok mást nem mondhatott, látványos engedményeket nem tehetett.  Íme egy részlet a válaszából:

"BKK Zrt. ellenőrzi a Taxi Rendelet betartását, amelynek során végzi a taxik előzetes jármű megfelelőségi vizsgálatát. Október 15-től március 15-ig csak az a taxi gépkocsi kaphat megfelelő minősítést, amely az ellenőrzésen téli gumival jelenik meg. Amikor a hőmérséklet (akár éjszaka is) +7 C alá csökken, a BKK Zrt. közterületen megkezdi ezen rendeleti előírás ellenőrzését."


És ami miatt belekezdtem ebbe az egészbe...Mit tesz, mit mond a taxis? Inkább nagy betűvel: a TAXIS

A teljesség igénye nélkül sorolom:

- de akkor miért kell a minősítésre téli gumival menni

- ha nyáron mehetek téli gumival, akkor télen miért nem mehetek nyárival

- engem miért érdekeljen, hogy éjjel 7 fok alatt van a hőmérséklet, ha nappal dolgozom

- mi van akkor ha Budán hidegebb van 7 foknál, de én Csepelen dolgozok, akkor melyik számít

- miért nem bízzák rám, felnőtt vagyok

- kapják be a faszom

- miért nem november elseje a határidő

Tényleg csak szemezgettem azokból, amit telefonon elszenvedtünk ma a Gáborral, vagy az URH-n.


Tudjátok mit? Le vagytok szarva. És kizárólag azért fogalmaztam ilyen szerényen, mert kifinomult és művelt vagyok.

Néhány üdítő kivételtől eltekintve az égvilágon semmit nem érdemes tenni értetek.



tomajer 2014.10.16. 14:33:53 / # 336352

Eddig csak lékelték, most teljesen szétvernék Tarlós taxirendeletét

Egy éve hatályos a budapesti taxirendelet. Két cég már talált kiskapukat, most a kormány gyakorlatilag az egészet lenullázná az Uber beengedésével.

Hibrid elit

A hatóságilag rögzített tarifákat és a sárga színű autók használatát 2013. szeptemberétől tette kötelezővé a taxisoknak a fővárosi önkormányzat. A 450 forintos alapdíj, a 280 forintos kilométerdíj, a percenkénti 70 forintos várakozási díj már akkor hatályba lépett, az egyéves türelmi idő elteltével, 2014. szeptembertől pedig már csak sárga taxikkal lehet fuvarozni a fővárosban. Mostanra azonban több rést is ütöttek a szereplők a szigorú rendeleten.


A szállodai vendégeket fekete és ezüst metál Mercedes-limuzinokkal, a legdrágább viteldíjakért fuvarozó MB Elit Taxi jelentős presztízsveszteségnek érezte a besárgítást, a főpolgármesternél kezdett lobbizni felmentésért. (Az MB Elit Luxury Taxi Szolgáltató Kft. tulajdonosa az Archos Befektető Zrt., amely Mohl László, a Főtaxi igazgatósági tagjának érdekeltsége.) Még az is szóba került, hogy a fix tarifa alól is kibújhassanak, akár 1000 forintos alapdíjat is kérhessenek.
A cég vezetője, Kádár László 2013 szeptemberében az Indexnek bizakodva, azt mondta, Tarlós István nagyon empatikus a cégükkel, hiszen számukra a fekete szín elvesztése a fő jellemzőjük, vagyis az elegancia megvonását jelentené. A taxis szakmában viszont ugyancsak ellenszenvvel fogadták a kivételezés lehetőségét. Nem volt kérdés, más taxisok is készen állnak fellépni a besárgítás ellen, ami az éppen hatályba lépett rendelet eljelentéktelenedéséhez vezetett volna. Bár heteken át lebegett a lehetőség, az MB Elit végül nem kapta meg a felmentést a fővárostól.

Ez azonban nem tántorította el a társaságot az elegancia megőrzésétől, hiszen – amint azt a cég honlapján közli – 2004 áprilisában azért jelent meg a taxi jellegű személyszállítás piacán, hogy prémium szolgáltatást nyújtson ügyfelei számára. A fekete Mercedes-limuzinok nem is tűntek el a szállodák elől. Az MB Elit hibrid konstrukcióban folytatja szolgáltatását. Sofőrjeik egyik része besárgította autóit és Elit Taxiként a rendeletnek megfelelő feltételekkel fix tarifával fuvaroz. Másik részük feketén hagyta a Mercedest és személyszállító vállalkozóként fuvarozza a szállodai utasokat – továbbra is megalkudott díj szerint. A személyszállító vállalkozó autójában nincs taxióra, nem történik készpénzmozgás, az utasok a szállodában fizetnek. Mivel nem taxik, rájuk nem vonatkozik a taxis rendelet, így sem a fix tarifa, sem a sárga szín; nem viselhetnek taxi jelzést és taxis drosztra sem állhatnak.

Kádár László a VS.hu-t arról tájékoztatta, jelenleg 140 gépjármű taxiként fuvarozik, és a BKK által meghatározott jelzéseket viselik. Ezen túl 40 gépjármű személygépkocsis-személyszállító kategóriába tartozik, akik a Nemzeti Közlekedési Hatóság által kiadott engedély alapján végzik tevékenységüket. A cég honlapján ez utóbbi, nem fix tarifás személyszállítási szolgáltatásról nem közöl információkat, csak a taxistársaság – fővárosi taxirendelet szerinti – tarifáit közli. Kádár László a VS.hu-nak ígéretet tett, a társaságot érintő változásokat hamarosan tartalmazni fogja weboldaluk.

A BKK megkeresésünkre arról számolt be, az Elit személyszállító vállalkozóit is ellenőrzik. "Az ilyen autók ugyanis hívásra nem mehetnek ügyfélért, leintésre nem állhatnak meg, valamint taxiállomáson utast nem vehetnek fel."

Forrás: Balkányi László

-

20 százalék diszkont

Az összességében 30 százalékkal drágult és egységessé tett tarifák nem feltétlenül jelentették azt, hogy minden taxis cégnél ennyivel többet kellett fizetni a fuvarért. A Budapest Taxi húzta ki elsőként a szőnyeget a rögzített hatósági ár alól, a rendelet hatályba lépésével feltöltő kártyát vezetett be. A négyezer forintos kártyával 5, a nyolcezressel 10, a 11 ezer forintos kártyával 15 ezer forintnyit lehetett leutazni.


A Taxigépkocsi-vezetők Független Szakszervezete, az Országos Taxis Szövetség együtt tiltakozott a kedvezményadás miatt Tarlós Istvánnál. Úgy látták, ezzel kiszabadították a palackból a szellemet, ismét vég nélküli árleszorító versenybe hajszolják egymást a társaságok. Ennek ismét a taxisok isszák meg a levét, hiszen elvenni csak tőlük tudnak, kipótolandó a kedvezmény miatt kiesett bevételt. Attól tartottak, a társaságok emelni fogják a belépési kauciót, és a fuvarszervezőknek járó havi leadó díjat.

Horváth Csaba, a Budapest Taxi tulajdonosa egy éve úgy nyilatkozott, a kártya nem ütközik egyetlen jogszabályba sem, erre vonatkozó hatósági állásfoglalást, tiltást nem kaptak. A BKK taxis divízió vezetője, Komáromi Endre ugyanakkor a panasz kapcsán megállapította, a kártya ellentétes az ártörvénnyel, mivel rögzített hatósági árról van szó, amelytől semmilyen irányban nem lehet eltérni. A kártya kedvezményt ad, és a főváros taxirendeletével is szembemegy. Ugyanakkor a BKK által indított vizsgálat azt is feltárta, hogy a taxitársasághoz tartozó sofőrök nem szenvedtek emiatt vagyoni hátrányt, ezért a BKK azt vélelmezte, hogy a TGFSZ nem a taxisok érdekében lépett fel.

Mindenesetre ma már a Budapest Taxi csak vállalati partnereinek ad kedvezményes utazást a taxikártya használatával. "Megfelelő szabályozás esetén akár 20 százalékos költéscsökkentést" ígérnek – a TGFSZ szerint ez is a fixtarifa kikerülését jelenti – magánutasoknak a kártya nyújtotta előnyként csupán a fizetési könnyebbségre hivatkozik.

Fotó: MTI/MTVA / Bruzák Noémi / MTI/MTVA / Bruzák Noémi

-

Amit nehéz lehet überelni

A fővárosi fixtarifa letöréséért, a nagy nehezen kialakított szabályozás felrúgásáért legtöbbet mégis a kormány készül tenni. Legalábbis a taxisok ezt olvassák ki a "személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról" szóló kormányrendelet legutóbb frissített tervezetéből. Ebből ugyanis kikerült az "elkülönült diszpécserszolgáltatást" végző vállalkozások működésének engedélyhez való kötése. A kormányrendeletről két éve tartanak az egyeztetések a személyszállítással foglakozó érdekképviseletek és a kormány között. A jogszabály tavaszi verziója még azt tartalmazta, hogy "az elkülönült szervezetben működő diszpécserszolgálat a tevékenységét a közlekedési hatóság által kiadott engedéllyel végezheti." A hatályba lépés előtt álló tervezetben ez már nem olvasható, csupán bejelentési kötelezettséget ír elő a diszpécser szolgáltatást végzőnek. Feltételként elegendő az előírt pénzügyi háttér és az adótartozás-mentesség.
A taxisok szerint ez egyet jelent azzal, hogy a kormány zöld utat ad a taxisok kenyerét elvevő webalapú fuvarközvetítő szolgáltatóknak. Ezek között is a legnagyobb potenciálú Ubernek, ami a Google fennhatósága alatt működik. Ahová az Uber belépett, ott hamarosan demonstrációkat szervezetek a taxisok, nyugat-európai fővárosokban például tavasszal tartottak tiltakozó felvonulásokat.
Az Uber lényege, hogy a személyszállítást bárki végezheti, akinek van működőképes autója. Belép a rendszerbe - a toborzás Magyarországon hónapok óta tart – a diszpécserszolgálat kiközvetíti a fuvarost az utasnak, aki interneten tudja megrendelni a szolgáltatást. Megadja a pozícióját, úti célját, a rendszer pedig közli a tarifát. Ha rákattint, megérkezik egy fehér rendszámtáblás mezei autó, egy se taxis, se személyszállító engedéllyel nem rendelkező civil sofőr, aki teljesíti a fuvart. Készpénzmozgás nem történik, az utas online átutalással fizet, ebből az Uber 20 százalék fuvarközvetítési díjat levesz, a többit átutalja a fuvarosnak. "Az egész lényegében olyan, mintha egy ismerőnek adnál 5 ezer forintot, hogy kivigyen a reptérre. A pénzáramlás se tiszta és nem feltétlenül adóköteles, hiszen a rendszer utalja a sofőr magánszámlájára. Ki fogja ezeket a jövedelmeket ellenőrizni?" – mondta a VS-nek a budapesti taxis piacot jól ismerő forrás.
A taxisok számára ezek a szolgáltatók a megélhetésüket veszélyeztetik, mivel Budapesten nem kötelezi őket a fővárosi taxisokra vonatkozó rendelet, így a fix tarifák használata sem. Az Uber – vagy ha lesz más hasonló szolgáltató, akkor az – megteheti, hogy a jelenleg érvényes 280 forintos kilométerdíj helyett akár 200 forintért vagy ez alatt vállalja el a fuvart. Ebben az árversenyben esélyük sem marad a taxisoknak. Könnyen belátható, miképpen rendezheti át nem csak a fővárosi, de az országos személyszállítási piacot is, ha megjelennek az engedélyhez nem kötött civil autósok, és átveszik a taxisok szerepét.
Mint megírtuk, a hazai taxis érdekképviseletek a nyár elején még nem készültek demonstrációra az Uber közelgése miatt. Ígérték, csak akkor tiltakoznak, ha nem azonos feltételekkel lép a magyar piacra a vállalkozás. A rendelet tervezete miatt további kétségük nincs efelől, úgyhogy elkezdték szervezni az országos tüntetést.
A rendelet tervezetét egységesen utasítják el az egyeztető tárgyalásokon résztvevő szakmai és érdek-képviseleti szervezetek, amelyek eddig gyakran képviseltek egymással ellentétes véleményeket. A kormánynak viszont sikerült egységbe kovácsolni őket. A rendeletre nemet mond a TGFSZ és az OTSZ mellett a Magyar Kereskedelmi és Ipar Kamara, a Budapesti Kereskedelmi és Ipar Kamara szakágai, a Fuvarozók és Vállalkozók Országos Szövetsége, a Magyar Taxisok és Személy Szállítók Egyesülete. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a nol.hu kérdésére azt mondta: jelenleg a tervezet közigazgatási és szakmai egyeztetése folyik, az előkészítő munka várhatóan november végéig lezárul. Az előterjesztésről, és annak hatályba léptetéséről csak ezután születhet döntés.
Az egyértelműnek tűnik, hogy a taxisok szava, érdekérvényesítő képessége nem a legsúlyosabb a jogalkotás munka során. Erre utal a megváltoztatott rendelet illetve az NFM ugyanis tavaly novemberi tájékoztatása. Eszerint bár a taxis személyszállításról szóló kormányrendelet a korábbi tájékoztatásnak megfelelő ütemezésben keresztülment a közigazgatási egyeztetésen és kihirdetés előtt állt, "időközben megkezdődött és jelenleg is zajlik a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény módosítása. A jogszabályi környezet jelentős újításokat is tartalmazó változásai miatt a korábban kidolgozott előírások ismételt áttekintése vált szükségessé. A kormányrendelet tervezetének jelzett körülményekhez igazodó átalakítása folyamatban van."


Franky 2014.10.16. 12:22:58 / # 336350
avatar

Régen írtam erre a felületre. Na nem azért, mert nem lett volna téma, inkább időm nem engedte, illetve a szabad véleménynyilvánítás igen széles területet ölelt át, amit néha üdítő olvasni, de nem gondoltam, hogy szerepelnem kéne.


Most azonban kikívánkozik. Nem minősíteni kívánok, mert megteszi azt maga a hozzászóló a tartalommal. Sőt, ha valaki ideges, néha akár ez magyarázat is lehet egy-egy túlzó megfogalmazásra. De arra mindenképpen felfigyeltem, hogy egy felkiáltójeles "szolga"  szó belekerült a rendszerbe. Szolga. Érdekes meglátás. 

Mivel egy társadalmi szervezet alapvetően tagokból áll, akik mindenképpen egyenrangúak, ez talán egy kicsit erős szó... Szolga. Kiknek a szolgája? Akik fizetik a tagdíjat? Egy kis félreértés van itt. Ez nem egy szolgáltatás. Ez egy társadalmi csoport, akik egy közös cél érdekében létrehoztak egy szervezetet, ahol mindenki a tagdíjfizetésével jogot szerez arra, hogy tevékenyen részt vegyen a szervezet működésében, szavazzon, a szervezet mindennapi működését irányító személyeket megválassza, leváltsa. Nem jegyet szerzett a rabszolgatartásra, nem szolgákat fizet. 

Mivel az ilyen hozzászólások a szervezet működését, célját veszélyeztetik, ezért a tag ilyen esetben nem "érdemes" arra, hogy a szervezet tagja legyen. A szakszervezet nem a vezető. A szakszervezet a tagok összessége. Minden fizető tag. A tag természetesen megfogalmazhatja bírálatait. Lehet, hogy ezzel segít, lehet, hogy ezzel előremozdít valamit. De arra semmiképp nem jogosít, hogy bármelyik tagot nyilvánosan "szolgázzon", megalázzon. 

Az pedig végképp elképesztő, hogy azokat, akik önzetlenül, ingyen végeznek bármilyen tevékenységet a TGFSZ berkein belül, szolgázza valaki. A tagság minden tagja tevékenyen vehet részt a munkában, mint említettem. Ez alapján minden fizetővendég szolga. Te is, kedves dühös hozzászóló. Te is szolga vagy. Hát szolgáld a célt, szolgáld a szakmát. De valahogy ez máshogy hangzik, ugye? Ne valamelyik fizető tagot szolgáld... A szakszervezet céljait, az elérendő eredményeket szolgáld.


És némi felvilágosítással azért élnék. Nem azért folyik a munka, mert valaki kiverte a balhét. Azért folyik a munka, mert néhányan többet próbálkoznak tenni, mint mások. Nem csak szabadidejükben, hanem munkaidőben is szakítanak időt, hogy járják a kötelező vagy javasolt helyeket.

Ide is megjegyzem, amit már máshol is. Nem panaszkodni kell fórumokon, mert az rohadtul könnyű. Tessék mozdulni, vállalni feladatokat, menni a megbeszélésekre, agyalni, levelezni. Ja, hogy az már nem buli, mert felelősséget jelent? Hát kérem az is, ha másokat nyilvánosan megsértünk, megalázunk. A különbség, hogy míg az első esetben előbb-utóbb akár sikeres felelősség is lehet, az utóbbi esetében csúf eredmények várhatóak.


És most lehet engem is gyalázni. 


Feri




alelölülő 2014.10.16. 00:49:48 / # 336346

Egyesítsd a két topikot "Valaki ígyis-úgyis megszivat" címmel, és akkor mehet minden nyugodtan.

Meg amúgyse számít


Amsel 2014.10.15. 19:29:35 / # 336337
avatar

Köszönöm hogy áthoztad !

tomajer 2014.10.15. 19:01:27 / # 336336

Az áthozott hozzászólásoknál, ne a "válaszra" kattintsatok, hanem új hozzászólásként, mert meg fogok őrülni azzal, ha mindet nekem kell ide átcibálnom:-)


tomajer 2014.10.15. 18:57:03 / Módosítva / # 336335

Tényleg szívattok???

--------------------------------------

Amsel 2014.10.15. 18:38:03 / Válasz # 336333
avatar

Úgy látszik rosszul viseled a "gyomrost" . Legközelebb majd a szádba próbálom!

Szóval kell ez nektek! Mert most kissé mintha megmozdultatok volna.Milyen érdekes,hogy amióta kivertem a balhét a tehetetlenségetek miatt, azóta azért történnek dolgok.Ez igy van rendjén,ezért fizetek támogatásom jeléül tagdijat,és amig tagdijat fizetek addig elvárom, hogy azt szolgáld is meg ! Szolga ! Különben meg bármennyire is fáj,megtehetem hogy megkérlek benneteket. Fáj ? Szopogass zsiletpengét az megnyugtat! Amig a barátom volt a Zsolt (Apuka) és sokat beszélgettünk,egy alkalommal kb 20 percen keresztül felolvastam neki azt amit a Tarlósnak irtam.Ebben többekközött emlitést tettem a téligumi felszerelésének helytelen időpontjának megválasztásáról.Tudod mivolt a válasza Rózsika ? Ez hülyeség nem rájuk tartozó téma ! Most meg mutogatod az általatok irt  levelet amiről lemaradt a dátum,ugyanúgy mint a viszontválaszról is.Szerkesszetek már rá egyet ! Nézz má a tükörbe Rózsi ! Hat sorban háromszál hajad sincs ! Mirú bászisz ?

 

tomajer 2014.10.15. 17:33:22 / # 336321
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET!
szálka 2014.10.15. 17:04:04 / Válasz # 336319
avatar

Igen.

Én is azt gondolom, hogy a maga módján korrekt.

Ennyit válaszoltam: 


"Tisztelt Komáromi úr!


Először is köszönöm megtisztelő válaszát!

Mindössze annyi megjegyzést tennék, semmi esetre sem azt a józan elvárást kifogásoltam, amely azt jelentené, hogy minden taxi járjon az évszaknak megfelelő gumiabronccsal.
Még csak a minősítés gyakorlatát sem kérdőjeleztem meg. Elfogadom, hogy vannak szabályok, melyekhez mindenkinek tartania kell magát.
Pusztán azok alkalmazásának az életszerűséghez való gravitálását szerettem volna Önnél kezdeményezni.

És végül, ha már Ön volt szíves felhívni a figyelmem bizonyos közlekedési szakemberek álláspontjára, engedje meg, hogy viszonzásul én is a figyelmébe ajánljak egy cikket, melyet a "Halál a lamellákra" címmel lehet megtalálni az Origo archívumában.
Ebben az írásban is szakemberek értekeznek annak a veszélyeiről, ha valaki nem az évszaknak megfelelő gumikat használ.
Különösen érdekes az a rész, ami arról szól, hogy a biztosítók megtagadhatják az esetleges kárkifizetést a nem az időjárásnak megfelelő abroncs használata miatt.

Maradok tisztelettel :  Szőke Antal  / TGFSZ /"

Előzmény: #336318 alelölülő 2014.10.15. 16:49:46

alelölülő 2014.10.15. 16:49:46 / Válasz # 336318
avatar

Micsoda előrelépés!

Már nem "Szőke Antal!" a megszólítás, hanem "Tisztelt Szőke úr!"

Arról, hogy 7 fok felett meg felesleges és jobban kopik nem ír, de a lényeg az, hogy "Taxi Rendelet alól felmentést a BKK Zrt. nem adhat", ugyanis nem jogalkotó, hanem alkalmazó, nincs jogosultsága a rendelet módosítására.

Azt kell írjam, viszonylag korrekten állnak hozzá, amíg nem esik 7 fok alá a hőmérséklet, nem baszogatnak.

Előzmény: #336314 szálka 2014.10.15. 16:06:59

alelölülő 2014.10.15. 16:31:56 / Módosítva / Válasz # 336317
avatar

Mi köze annak, hogy az osztrákok védik saját taxisaikat a téli gumihoz?

Elképzelhető, hogy Tirol hegyei között lehetnek helyi rendeletek, de a kedvedért felhívom a bécsi rokonokat.

Előzmény: #336315 Cab44 2014.10.15. 16:21:54

Cab44 2014.10.15. 16:24:41 / Válasz # 336316
avatar

Haverom kint dolgozik Tirolban ő tőle tudom. Ott kint utána járt.

Előzmény: #336309 alelölülő 2014.10.15. 15:57:41

Cab44 2014.10.15. 16:21:54 / Válasz # 336315
avatar

Akkor Magyar taxira üresjárati engedély sem kell ausztriába!

Előzmény: #336313 alelölülő 2014.10.15. 16:04:34

szálka 2014.10.15. 16:06:59 / Válasz # 336314
avatar

Megérkezett a válasz...

Tisztelt Szőke úr !

 

Közlekedésbiztonsági szakértők álláspontja szerint a +7 C alatti hőmérsékletnél a téli típusú gumiabronccsal felszerelt jármű rövidebb távolságon megállítható, mint nyári gumi esetén, mert a gumi tapadása jobb. A kedvezőbb féktávolság adott esetben elkerülhetővé teszi a balesetet, vagy a személyi sérülések kockázatát minimalizálja. A fővárosi Taxi Rendeletbe ezért került bele, hogy a taxi gépkocsikat október 15-től március 15-ig téli gumiabronccsal kell felszerelni. A Taxi Rendelet alól felmentést a BKK Zrt. nem adhat, így ez a rendeleti előírás minden taxi gépkocsira kötelező.

 

A Taxi Rendelet módosítása során az időpontok meghatározásánál módosítás elképzelhető, azonban ilyen megalapozott javaslat a taxis érdekképviseletektől még nem érkezett. Olyan rendeletmódosítás azonban nem lehetséges, ahol ezek az előírások nem egyértelműen, konkrétan a Rendeletben vannak meghatározva.

 

 

BKK Zrt. ellenőrzi a Taxi Rendelet betartását, amelynek során végzi a taxik előzetes jármű megfelelőségi vizsgálatát. Október 15-től március 15-ig csak az a taxi gépkocsi kaphat megfelelő minősítést, amely az ellenőrzésen téli gumival jelenik meg. Amikor a hőmérséklet (akár éjszaka is) +7 C alá csökken, a BKK Zrt. közterületen megkezdi ezen rendeleti előírás ellenőrzését. Ha jogsértést tapasztal, a nem téli gumival felszerelt taxi gépkocsit ismételt minősítésre rendeli, amely során a nyári gumival megjelenő taxi taxiállomás-használati engedélyét visszavonja.

 

Ha úgy véli levelem tartalmát nyilvánosságra hozhatja.

 

Üdvözlettel:

 

.

 

Dr. Komáromi Endre
divízióvezető

Budapesti Közlekedési Központ



Előzmény: #336303 szálka 2014.10.15. 15:35:17

alelölülő 2014.10.15. 16:04:35 / Válasz # 336313
avatar

Még Finnországban és a balti államokban is csak december 1-től kötelező

Úgy látszik, ott nem ilyen valóságtól elrugaszkodott dilettáns faszok írják a rendeleteket.

69 2014.10.15. 15:58:00 / Válasz # 336311
avatar

Ja! Augusztustól már akkor rekok fel téli gumit, amikor én akarok..... :-)

Előzmény: #336310 69 2014.10.15. 15:56:52

69 2014.10.15. 15:56:52 / Válasz # 336310
avatar

Ehhez nem kell érdekképviselet! ( bár nem tudni kinek az érdekeit védik)  Én mint egyéni vállalkozó tavaly ilyenkor( bár csak 16-18 fok volt ha jól emlékszem) küldtem egy levelet az illetékeseknek ez ügyben.

Kaptam válasz: Tömören ennyi volt. " a szabály az szabály" !!! :-)

Előzmény: #336283 Amsel 2014.10.15. 03:28:51

alelölülő 2014.10.15. 15:55:56 / Módosítva / Válasz # 336309
avatar

Légy szíves, jelöld meg a forrást!

Tavaly még így volt.

Tudod, hol kötelező mától?

Olaszországban az Aosta-völgy négyezer méteres hegyei között.

Előzmény: #336307 Cab44 2014.10.15. 15:45:41

hiénakutya 2014.10.15. 15:54:00 / Válasz # 336308
avatar

F@szt kötelező.

Előzmény: #336307 Cab44 2014.10.15. 15:45:41

Cab44 2014.10.15. 15:45:41 / Válasz # 336307
avatar

Ausztriában mától kötelező az 5 évnél fiatalabb DOT számú téli gumi! A rendőr büntet érte

mezei 2014.10.15. 15:42:18 / Válasz # 336306
avatar

Szerinted ezt a f.. komáromit érdekli bármi ami taxisoknak jó?Gyomorból utál minket, emlékszem voltam egy megbeszélésen és egy kérés volt felé a válasz pedig "ki nem szarja le" volt szerinted erre mi lesz a válasza?ugyan ez!!!

Előzmény: #336290 tomajer 2014.10.15. 06:21:19

alelölülő 2014.10.15. 15:42:10 / Válasz # 336305
avatar

Jobb lett volna, ha a készülő rendelettervezet degeneráltsága jött volna le a cikkből, nem a szerző zsigeri orbángyűlölete.

Persze népszabóságtól ennyi telik.

Előzmény: #336300 tomajer 2014.10.15. 11:45:53

mezei 2014.10.15. 15:41:35 / Válasz # 336304
avatar

Szerinted ezt a f.. komáromit érdekli bármi ami taxisoknak jó?Gyomorból utál minket, emlékszem voltam egy megbeszélésen és egy kérés volt felé a válasz pedig "ki nem szarja le" volt szerinted erre mi lesz a válasza?ugyan ez!!!


Előzmény: #336290 tomajer 2014.10.15. 06:21:19

szálka 2014.10.15. 15:35:18 / Válasz # 336303
avatar

Miért kell örökösen provokálnod?

Na figyelj seggfej!

Előtted van az a kép amikor az ország legtöbb nagyvárosában és poros falujában fellelhető megannyi lepukkant bögrecsárdát Csuja Imre pozdorjából kivágott alakja és az ízirájder öcsém felirat próbálta kívánatosabbá tenni? He?  Megvan?

Ugyanígy próbálsz minden amseli sületlenséget eladni a TGFSZ baszogatásával és a személyemet érintő cinikus megjegyzéseiddel.

De bármekkora traumát is okoz, a Föld forog anélkül is, hogy azt te személyesen valamelyik mutatóujjadon pörgetnéd.

Mutatok egy levelet:

""Tisztelt Komáromi Úr! 

A fővárosi taxirendelet tavalyi elfogadása óta visszatérő problémát jelent a téli gumi használatának  október 15-i dátumhoz kötött kötelezettsége.
A megtapasztalt időjárási viszonyok sem a tavalyi évben, sem pedig idén  nem teszik ezt indokolttá.
Az lenne a tiszteletteljes kérésem, hogy Ön, mint a taxidivízió vezetője az ellenőrzések erre vonatkozó előírásainak felfüggesztését elrendelni szíveskedjék addig az időpontig, amíg a valós időjárási körülmények nem teszik indokolttá a téli gumi használatát.
Amint lehetőségünk nyílik arra, hogy  a közgyűlés előtt  kezdeményezhessük a rendelet módosítását, ott is megtesszük.

Várom szíves válaszát!

Üdvözlettel:  Szőke Antal
 / TGFSZ alelnök /


(előzetesen kérném a hozzájárulását ahhoz, hogy a megtisztelő válaszát az érdeklődő közönség elé tárhassam)

Köszönöm"


Ha majd választ kapunk, ide is felkerül.



Előzmény: #336283 Amsel 2014.10.15. 03:28:51

tomajer 2014.10.15. 06:25:11 / # 336292
tomajer 2014.10.15. 06:21:20 / Válasz # 336290
avatar

Ehhez nem is kéne szerintem rendeletet módosítani.  Hisz per-pill nincs is aki módosítson. A régi közgyűlés feloszlott, az új nem alakult meg.

De Komáromi úr saját hatáskörben hozhat egy döntést, miszerint ezzel nem foglalkoznak addig amíg nem aktuális. Persze azt a jogi bikkfanyelven megfogalmazva.

csogu 2014.10.15. 05:45:03 / Válasz # 336288
avatar

Ez egy érdekes kérdés, amire várjuk a választ...de nem bízom abban, hogy most itt választások után lenne bárki is, aki ezzel foglalkozna. Mármint azzal, hogy meghozzon egy ésszerű döntést, ami kb. úgy nézne ki, hogy a rendeletnek eme pontját az aktuális időjárásra való tekintettel felfüggeszti.

Előzmény: #336282 alelölülő 2014.10.15. 02:24:11

Amsel 2014.10.15. 03:33:03 / Válasz # 336284
avatar

Kérdezem, hogy a BKK mikor szereltet fel téli gumit a a tömegközlekedési járművekre ?

Amsel 2014.10.15. 03:28:52 / Válasz # 336283
avatar

Lehet az ellen tenni, hogy ne fogjon meg a BKK nyári gumival,mégpedig úgy hogy az érdekképviselet,(nem is merem nevén nevezni,mert megint kikapok) levelet intézhetne az illetékeseknek,arra kérve őket, hogy ideiglenes határozattal,függesszék fel az érvényben lévő rendelet idevonatkozó részét.A téli gumi használatát mondjuk abban az esetben tegye kötelezővé,ha pl a napi max hőmérséklet 3 napon keresztül folyamatosan a  +7 fok alá süllyed.Csak nehogy azt kapjam megint, hogy nem vagyok abban a helyzetben,hogy ....... !

alelölülő 2014.10.15. 02:24:12 / Válasz # 336282
avatar

Vajon annak is felmondják bekakisták a drosztmegállapodást, akit megfognak nyári gumival az októberi nyárban?

strikt1 2014.10.15. 02:00:13 / Módosítva / Válasz # 336281
avatar

Lehet, hogy a jogalkotó a időjárási körülményeket azért hagyta figyelmen kívül a gumi dátumhoz kötésével, mert sok törött, sérült taxit akar látni? Mindenesetre ez kimeríti a közveszély okozás fogalmát. Figyeljetek csak:

Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében a gumiabroncsgyártó rámutatott: tévhit, hogy az autósok spórolhatnak azzal, hogy nyáron is téli gumit használnak, mivel az gyorsabban kopik és az autó is többet fogyaszt. A téli gumiabroncs 7 Celsius-fok alatti hőmérsékleten nyújt optimális teljesítményt, mivel lágyabb keverék, mint a nyári gumi anyaga - fejti ki a cég a közleményben, hozzátéve: a téli gumiabroncson több tapadó él található, ezek növelik a gördülési ellenállást, így használatával többet fogyaszt a gépkocsi.

Egy átlagos, évi 10 ezer kilométert vezető autós akár egy vagy két abroncsot is tudna vásárolni abból az összegből, amennyivel többet költ a benzinre amiatt, mert nem az évszaknak megfelelő gumival jár - írta a Goodyear.

A nem megfelelő abroncs használata esetén hosszabb a fékút is - figyelmeztet a közleményben a cég. A tapasztalatok szerint a téli gumikkal 6 méterrel nő a féktávolság száraz úton, 20 fokos hőmérsékleten, óránként 100 kilométeres sebességről fékezve. A vizes

058 2014.10.14. 19:47:44 / # 336269

MOST JÖTTÖK RÁ HOGY SZOPATNAK BENNETEKET?????????TAXI RENDELET,AMIT MEG FŐZTETEK AZT EGYÉTEK IS MEG!!!!!!!!!!!!MOST AKARTOK SZTRÁJKOLNI????????ELŐBB KELET VOLNA,NAGYON GYEREK CIPŐBE VAGYTOK MINDENBE,GYENKUCIK VAGYTOK AZ ÖSSZETARTÁS IS 1 NAGY O BA VAGYTOK!!!!!!!!!!!!!!!

dog 2014.10.14. 18:19:58 / # 336266

1-2 nap semmit sem számít.

Az a baj,hogy ezek az agyatlan bkk-sok a naptárt nézik és nem a hőmérőt.

alelölülő 2014.10.14. 16:14:51 / # 336261

A dátum nem biztos.

Lehet, hogy 1-2 nappal előbb készült.

hiénakutya 2014.10.14. 14:34:38 / # 336260

Ezt meg elloptam, faszbukra teszem fölfele.

:-P

Oldalszám: 230