Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2015.10.24. 07:37:40 / # 341176
Szerintem a drosztdíjemelés az egyetlen ami tuti biztos:-)
ormi 2015.10.23. 22:18:28 / # 341168
avatar

az elnok elintez mindent nem lesz drosztdij emeles az ubert is megoldotta

666666 2015.10.23. 17:57:15 / # 341156
Minősíthetetlen.Mégis mit vársz tőle Tamás?
FBetti 2015.10.23. 14:56:01 / # 341153
Metál egy nyomorult seggnyaló féreg ... ha pereskedik..ha nem
tomajer 2015.10.23. 09:35:37 / # 341149
Nade vazze!  Tényleg ennyire .... ? :-(
hiénakutya 2015.10.23. 09:13:07 / # 341144
Nekem amúgy az is tetszik, hogy a taxisok örülnek a pánikgombnak, mert nem nekik kell fizetniük, hanem a fuvarszervezőnek.
Azt tudjuk, hogy a fuvarszervezőnek honnan van pénze?
Kér az anyjától?
:-D
hiénakutya 2015.10.23. 09:11:31 / # 341143
"Milyen jelzőt mondanátok arra..."
Taxis.
:-D :-P
tomajer 2015.10.23. 08:49:19 / Módosítva / # 341141

Ééés ez a szerencsétlen megmutatja!



Nem akarok pereskedni, így csak megkérdezem:  Milyen jelzőt mondanátok arra, aki egy szakma képviselőjeként az összes a szakmában tevékenykedő ember életét veszélyezteti azzal, hogy a nagy nyilvánosság előtt bemutatja a védelmi eszközök elhelyezkedését és működését?

tomajer 2015.10.22. 14:21:13 / # 341120
Mert a Lucia ért ahhoz amiről beszél, aki a tarifásat csinált, meg legfeljebb utasként látott taxit közelről :-(
FBetti 2015.10.22. 13:54:48 / # 341119
,, a becslés nagyvonalúnak mondható ,, .... WTF ???? ... a téli gumival kapcsolatos ,,tanulmány ,, Pártai Luciától több mint 10 oldal...grafikonokkal meg minden sz*rral... a tarifával kapcsolatos blabla kb 1 oldal...merthogy becslés..meg nagyvonalú ...agyvérzést kapok
pincér 2015.10.21. 20:21:30 / # 341086
avatar
Én úgy értelmezem,hogy nincs gond ezzel a tarifával ,mert megmarad egy minimálbér körüli összeg a taxista zsebében!(kb100eft)Én ezt bogoztam ki!De ha valaki másként értelmezi akkor írjon!:-)
tomajer 2015.10.21. 19:54:10 / # 341085
Szóljon aki ebből kihámozott valamit:


Annyit értek, hogy a benzinár csökkenés miatt nem kell tarifacsökkentéstől tartanunk.

Jahh  és 222.- az önköltségünk:



Hogy ez azt jelenti e nekik, hogy eddig le lehet vinni, vagy azt, hogy ezért már illene felemelni azt nem tudom:-(
pincér 2015.10.21. 19:46:21 / # 341084
avatar
Sajnos Én a tarifaemelésről nem olvastam semmit!De ez a drosztdíj emelés egy kicsit drasztikus!:-(
tomajer 2015.10.21. 19:34:17 / # 341082
Senkisenem olvasta el?

Pedig szerintem tarifaemelés is van benne ...   gondolom, mert én se olvastam el.

Megakadtam a 83 ezres drosztdíjnál :-(
tomajer 2015.10.21. 12:22:36 / # 341064

tomajer 2015.06.09. 06:56:10 / # 339640

Az Ubert támogatta a budapesti taxirendelet?

Az Uber röviddel a taxizást szigorító 2013-as jogszabály életbe lépése után jelent meg Budapesten, a sors fintora pedig, hogy éppen a taxispiacot megtisztítani hivatott nagy szigor miatt is válhatott ilyen rövid idő alatt kiugróan népszerűvé.

2015. június 08. - Közös Ló Blog

Sorra halljuk azokat a statisztikákat, amelyek a taxis vállalkozói engedélyek és a fuvarszervezők forgalmának csökkenéséről szólnak, ami egyesek szerint alátámasztja, hogy az Uber és társai tönkreteszik a taxi piacot. Mivel azonban az Uber nagyjából egy időben jelent meg Budapesten a taxizást szigorító 2013-as jogszabállyal, nem egyértelmű, hogy mi is okozta valójában a visszaesést. Sőt, valószínűleg a taxispiacot megtisztítani hivatott nagy szigor is szerepet játszott abban, hogy az Uber mára a legnagyobb budapesti taxi cégek egyenrangú versenytársává vált.

Zuhanó taxis fuvarszámok, egyre kevesebb sofőr, megszűnő fuvarszervező cégek: az Uber magyarországi taxipiacra kifejtett hatásait taglaló cikkekben ezek a leggyakrabban előforduló adatok, amelyek az Uber hatalomátvételét hivatottak alátámasztani. Ha azonban két tényezőt figyelembe veszünk, akkor más szemszögből láthatjuk a felvázolt képet.

A budapesti taxispiac zsugorodása számokban:

- 21-ről 11-re csökkent az aktív fuvarszervező cégek száma 2013 szeptembere és 2014 eleje között

- 14,2 százalékkal csökkent a kiadott taxiállomás-használati engedélyek száma 2012 óta

- 13 százalékkal csökkent a kiadott taxis vállalkozói engedélyek száma,

- 20 százalékkal csökkent a budapesti taxi cégek fuvarszáma

Egyfelől ne felejtkezzünk meg arról, hogy az Uber 2014 novemberében kezdte meg működését Budapesten, ami alapján úgy tűnik, az első két trendért nem lehet a közösségi szolgáltatást okolni. Másrészről pedig látni kell, hogy nem sokkal az Uber itthoni megjelenése előtt, 2013 szeptemberében lépett hatályba a taxizást nagyban szigorító törvény, amely az árazást, a kocsik maximális életkorát és számos egyéb tényezőt szabályoz.

Eszerint a sofőrök és cégek 15 évesnél nem idősebb, sárgaszínű, bankkártyás fizetésre alkalmas, légkondicionált autókkal űzhetik csak mesterségüket. Mindez több mint 600 ezer forintos költséget jelent járművenként, nem beszélve a 110 ezer forintos taxisvizsgáról és a 100-200 ezer forintos taximéter beszerzéséről. Emellé jön továbbá a drosztengedély, a biztosítás és számos további költségtényező. Mindezek finanszírozása szempontjából kulcsfontosságú, hogy a kormányzat a fenti szabályozással a menetdíjakat is befagyasztotta, tehát központilag meghatározott árakon történik a személyszállítás.

Ha mindezt figyelembe vesszük, nem csodálhatjuk, hogy sokan inkább nem váltják ki az első két pontban említett engedélyeket, mert már nem éri meg számukra. Az Uber, a BlaBlaCar, az Oszkár és az egyéb megoldások azonban ezzel szemben hazai szabályozás hiányában teljes szabadságot és jobb bevételi lehetőséget biztosítanak a résztvevőknek, még az alacsonyabb árak mentén is. Míg ugyanis a taxiknál a 450 Ft-os alapdíjból, 280 Ft-os kilométer díjból és 70 Ft percdíjból áll össze az irányár, addig ez az UberX-nél – amely az Uber fix tarifás fajtája – 300 Ft, 130 Ft és 25 Ft az ártényezők mértéke.

Ennek a mindkét oldalon jelentkező árkedvezménynek, valamint a telefonos applikáció jelentette kényelemnek köszönhetően Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnökének becslése szerint az Uber havi 100 ezer fuvart bonyolít le Budapesten. Ez a szám alig marad el a legnagyobb hazai taxi társaságok (City Taxi, 6x6, Taxi4, Taxi 2000, Tele5 stb.) forgalmától, amelyek 100-150 ezer utat tesznek meg egy hónap alatt átlagosan 3-500-as flottájukkal. Az Uber népszerűségét jelzi, hogy az app többszázezres letöltésszáma mellett Facebookon már 1,8 millióan like-olták az oldalt.

Úgy fest tehát, hogy az utazók számára áremelést, a sofőrök számára jelentős pluszköltségeket hozó szigorú taxis rendelet volt az, amely megágyazott az Uber budapesti térnyerésének. És ezzel nem pontosan az eredeti célját érte el, amely a budapesti taxispiac megtisztítása volt.

mezei 2015.05.24. 18:52:48 / # 339463
avatar

De hát tudjuk a jó nagy vízfejet rajtunk el kell tartani ki kell termelni a komáromi és a többi bukott rendőr bérét.

mezei 2015.05.24. 18:51:26 / # 339462
avatar
Ez igy igaz ahogy az egyik alábbi linkben lévő fellebbezésben megfogalmazta a kolléga a BKK fogyasztó védelmi és NAV ellenőrzési jogkört kreál magának és ezzel keresi a pénzt a bevon engedélyek után ennek a remek divíziónak.Mert ugye a nyugta adás ellenőrzése nem szerepel a fővárosi rendeletbe ahogy a nyári gumi 3 mm és a téli 4 mm /aminek nyáron is meg kell lenni siccc/ vizsgálata sem. 
Apuka 2015.05.24. 09:28:54 / Módosítva / # 339454
"Igen emberi hangon tudtunk kommunikálni, és azt ígérték, ha kérdésünk van bármikor fordulhatunk hozzájuk. "

Ez mindig is így volt! meg volt az emberi hang és tényleg, bármikor lehetett hozzájuk fordulni.
Az viszont már más kérdés, hogy a megkeresések (legalábbis az általam tapasztalt illetve megismert esetekben) rendre elutasítással záródtak. Aki még nem olvasta, tegye meg:
Furcsa vizsgálatok, túl titkos ellenőrök(megjegyezném, több elsőfokú ítélet is született már a bkk hátránya. egy közös dolog mindben - a bkk ellenőrzési gyakorlata messze van a szabályostól)

Amikor a TGFSZ panaszt nyújtott be Tarlós István főpolgármester úrhoz azt is a bkk válaszolta meg. válasz levelük szerint nekik erre joguk van és mindent szabályosan csinálnak. Azért a levelük utolsó mondatában megjegyzésre került, ha tovább piszkáljuk a divizió-vezetőt akkor kőkemény perrel fogjuk magunkat szembetalálni.


Apuka 2015.05.23. 09:15:39 / # 339436

http://www.hallotaxi.hu/forum/posts/topicid/335873


Apuka     2014.10.10. 20:25:03 / Módosítva / Válasz # 336141

Oldalszám: 230