Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2015.10.31. 07:11:47 / # 341270
Belehetne.  Igen.

Csak valakinek meg kéne szerveznie.  Nekifutsz?
sárga csoda 2015.10.30. 23:56:07 / # 341268
avatar

Na mi van puha pöcsök? Rohantok befizetni a fővárosnak is a dézsmát? Pánikgombal meg ki van szúrva a szemetek...hisz az összes tablet tudja...és urh is van......még.

És még a konkurenciától (ÜBER) sem védenek meg....

Komolyan mondom 4700 impotens birka béget...miközben a farkas élve zabálja föl őket...

...vagy most jól van lakva mindenki...tele a brifkó  szír meg mindenféle jöttment eurójával,,,,ilyenkor minden mindegy? )))

Menjen mindenki ÜBEREZNI! MOST!

Éljen a konkurencia.....lehet ,hogy őket jó helyen képviselik??? ))))))))

Nincs droszt...nincs vizsgáztatás...nincs a METÁL...évenkénti vizsga....a fuvarkufárok pedig majd egymás pöcsét szopkodják...

Na kiváncsi lennék mi lenne ha hírtelen nem lenne büdöspesten hivatalos taxi ))

Komáromiék mit ellenőriznének? a sok baszott vízfej hogyan tudná képviselni a pénztárcája érdekeit? ))))

Ohh bilibe lóg a kezem....

Pedig még annyira be lehetne szopatni ezt a pökhendi brigádot..

Apuka 2015.10.30. 11:33:34 / # 341262
Majd az is lesz. Bizonyára rátukmálják mindenkire (mondom mindenkire) a bkk-s rendszert.
tomajer 2015.10.30. 11:04:32 / # 341261
Én még azt se tudom, hogy csak a cégekre vonatkozik, vagy kell a mezitlábasoknak is-e-é?
FBetti 2015.10.30. 10:55:05 / # 341260
elvileg december 1
Kowalsky 2015.10.30. 09:12:47 / # 341256
avatar

Sziasztok! Tudja valaki, hogy az online riasztási rendszernek, mikortól kell üzemelnie az autókban?

holló 2015.10.30. 03:14:58 / # 341255
avatar
Cukrosleves: Te pár hónappal ezelőtt tettél taxis vizsgát? Mennyi ideig tart a tanfolyam és mennyibe kerül? 
Valószínűleg nem kell újra vizsgát tenned, hiszen értelemszerűen a vizsga letételétől számít az 5 év mindenkinél. Ha nem így lenne, akkor 5 évente egyszerre kellene vizsgáznia 4700 taxisnak. Akik már 5 évnél régebben vizsgáznak, azoknak feltehetően ki lesz jelölve egy időintervallum, hogy meddig kell újra vizsgázniuk. Például 2016. január 1 és július 31. között kell újra vizsgát tennie annak, aki 5 évnél régebben vizsgázott. 
karika 2015.10.29. 17:15:17 / # 341250
avatar

Sziasztok!Oda kellene szólnia valakinek,h 20%-kal kevesebb adófizető/drosztdíj/esetén nem a sápot kell megemelni hasonló mértékben,hanem az apparátust és az ellenőrzések számát kell csökkenteni a bevételek szinten tartásához.Úgyhogy az ide vonatkozó indoklást nem lehet elfogadni,miként azt sem,h az a 4 elektromos autó után megitélt díjkedvezmény okán a bkk bármit is tesz a zöldebb jövőnkért.

tomajer 2015.10.29. 06:35:56 / # 341246

Mindig a taxisokkal van a baj...


Noha a címben említett "baj" szócska nem konkrétan arra utal, hogy a taxisok gerjesztenék a feszültséget hazánkban, mégis elmondhatjuk, hogy a személyszállítók kulcsszerepet játszanak a magyarországi közélet történéseiben.

25 éve zajlott az ominózus, már-már fogalommá avanzsált taxis-blokád, amely nemcsak a taxisokat érintette kellemetlenül, hanem mindenkit, aki üzletszerűen használta gépjárművét. Most "csak" velük szúrnak ki, de mindezt olyan ügyesen teszik, hogy lehúzva róluk minden bőrt, nem az önkormányzati pozícióban ülők sínylik meg a kivetett adókat fizetni nem bíró taxisok haragját, hanem az Ubert és a Wundert használó autósok.

Kétlem, hogy véletlen lenne, hogy újabb rendeletváltozás történt a taxisok ellehetetlenítésének céljából, ugyanis módosította a budapesti taxirendeletet a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén, ennek értelmében a repülőtér mellett a vasúti pályaudvaroknál is speciális taxiállomás lesz, valamint a taxikban olyan diszpécseralkalmazásnak kell üzemelnie, amellyel támadás esetén riasztást tudnak leadni. A módosítás értelmében növekszik a taxiállomás-használati hozzájárulások díja a jövő év január elsejétől.


A módosításról 18 igen és 6 nem szavazattal, 1 tartózkodás mellett döntött a testület. A rendelet szerint a speciális taxiállomás üzemeltetését megállapodás alapján ellátó gazdálkodó szervezet, a szerződéses üzemeltető látja el. A rendelet kiegészült azzal a ponttal, amely kimondja, a diszpécseralkalmazásnak képesnek kell lennie arra, hogy a járművezető támadásjelzése, személyi sérüléssel járó saját balesetjelzése alapján a központban a figyelmeztető jelzést és a valós idejű helyazonosítót online fogadja. Mindezt annak érdekében, hogy az illetékes hatóságok értesítése haladéktalanul megtörténhessen a diszpécserszolgálat közreműködésével.

A módosítás értelmében növekszik a taxiállomás-használati hozzájárulások díja a jövő év január elsejétől: az éves díj 40 ezer forint plusz áfáról 65 ezer forint plusz áfára nő. A gyári elektromos gépjárművek esetében a díj 50 százalék, míg a hibrid és a tisztán földgázüzemű gépkocsik esetén az éves díj mértéke 20 százalék kedvezmény biztosítása mellett értendő.

Az elfogadott javaslat szerint a személytaxi-szolgáltatást nyújtó vállalkozások számának csökkenése indokolja a bevételek korrekcióját, amely csak a díj változtatásával valósítható meg. A taxirendelet 2013. szeptember 1-jén történt hatálybalépésekor a nyilvántartás szerint több mint 5700 taxinak volt droszthasználati hozzájárulása. A szigorúbb szabályozás és a határozott ellenőrzés miatt az a szám várhatóan 4500 alá csökken - számol be az MTI.

Ha megfigyeljük az új rendeletmódosítást, két dolgot láthatunk. Egy plusz huszonötezres kiadást a taxisoknak, valamint egy a "biztonságuk értelmében" hozott döntést, amely nem más, mint egy újabb gumicsont. (Kivéve, ha ezt a támadásjelző szerkezetet ugyanattól a meghatározott cégtől szerezhetik be a taxisok.) Mindemellett az is pénzbe fog kerülni. A szabályozást pedig a taxisok drasztikus csökkenésével magyarázzák, holott arról van szó, hogy az eddigi szigorítások miatt csappant meg a számuk. (Metál Zoltán a taxisok érdekképviselője szerint a feltúrt város is közrejátszott ebben.)

Csodálkozunk hát, hogy az egykori sárga taxisok Uberezni kezdtek? Azon sem kell meglepődni, hogy az utasok is átálltak a telefonos alkalmazásra, hiszen jóval olcsóbban juthatnak el A pontból B-be úgy, hogy nagy eséllyel a várakozási idő is rövidebb, mint egy taxi megérkezésénél.

A fejünkben él a taxis hiéna képe is, aki a pályaudvarok mentén üldögél egy cégjelzés nélküli taxiban, és sokszor annyiért visz minket úti célunkhoz, mint azt az egységes tarifa megkövetelné. Ők ebben látják a kiutat, így próbálják kompenzálni az adóterhek okozta kiesést, aligha etikus formában. Egy másik részük pedig otthagyja a cégét, akinek ugyanúgy tejelnie kell, bízva abban, hogy magántaxisként jobban boldogul majd. Sajnos nem fog, épp a hiénák miatt. Nem nagyon ismerek olyan budapestit, aki minden szívbaj nélkül beül egy leintett autóba.

Tarlóséknak ideje lenne elgondolkodni azon, hogy meddig mehetnek el a taxisok vegzálásában következmények nélkül, mert a hurok már nagyon szorul...


Szerző: Jabronka Richárd

hiénakutya 2015.10.28. 17:45:12 / # 341240

cukrosleves 2015.10.28. 17:15:15 / # 341239
avatar
Sziasztok! Jól értelmezem, hogy az új rendelet szerint annak is újra taxis vizsgàt kell tennie, aki pàr hónappal ezelőtt vizsgàzott le? Tehàt nem a vizsga időpontjàtól szàmítódik az 5 év? Köszi előre is
indi50 2015.10.28. 16:38:03 / # 341238
Szerintem, nem."személytaxi-szolgáltatás: a  viteldíjjelző készülékkel ellátott, a  személygépkocsi vezetőjén kívül legalább négy és legfeljebb hat utas utazására alkalmas személygépkocsival ellenérték fejében végzett közúti személyszállítás"
"26. § (1) Az  e  rendelet hatálybelépése előtt a  89/1988. (XII. 20.) MT rendelet alapján kiadott taxi engedéllyel és személygépkocsis személyszállító engedéllyel az engedélyben meghatározott időbeli hatály lejártáig, de legfeljebb 2017. december 31. napjáig – az azokban előírt feltételek megtartásával – folytatható személyszállító szolgáltatás. (2) Az  e  rendelet hatálybalépése előtt a  89/1988. (XII. 20.) MT rendelet 5/C.  §-ában meghatározottak alapján kiadott személytaxi vezetői igazolvány és személygépkocsis személyszállító vezetői igazolvány, valamint az  annak részét képező azonosító lap 2017. december 31. napjáig érvényes
(3) Az  e  rendelet hatálybalépése előtt kiadott, a  89/1988. (XII. 20.) MT rendelet 1. számú melléklet A. rész I.  1/a)  pontjában meghatározott képesítésről szóló igazolást a  közlekedési hatóság 2017. december 31. napjáig elfogadja. (4) Az  e  rendelet hatálybalépése előtt kiadott, a  89/1988. (XII. 20.) MT rendelet 1. számú melléklet A. rész I.  1/b)  pontjában meghatározott képesítésről szóló igazolást a  közlekedési hatóság a  7.  § (1)  bekezdésben meghatározott vizsgaigazolásként elfogadja. (5) E  rendelet hatálybalépése előtt a  személytaxi-szolgáltatás végzésének egyes feltételeiről szóló 21/1992. (X. 27.) KHVM rendeletben meghatározott minősítő vizsgálat alapján kiállított igazolólap az azon feltüntetett érvényességi időpontig a műszaki alkalmasság igazolására használható." Ez a lényeges:" (6) A 3. melléklet 1. pont 1.1, 1.6, 1.8 és 1.9 alpontjában foglaltakat 2017. december 31. napjáig nem kell alkalmazni arra a személygépkocsira, amelyet a (4) bekezdésben meghatározott feltételeknek megfelelően a vállalkozás e rendelet hatálybalépésekor személytaxi-szolgáltatáshoz vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatáshoz használ."
"A személyszállító szolgáltatáshoz használt személygépkocsira vonatkozó követelmények 1. A személyszállító-szolgáltatáshoz használt személygépkocsira vonatkozó általános követelmények: 1.1. légszennyezési követelmények: 1.1.1. a személygépkocsis személyszállító szolgáltatáshoz használt személygépkocsi forgalmi engedélybe bejegyzett első nyilvántartásba vétel időpontjától számítva hét naptári évnél több nem telt el vagy a jármű környezetvédelmi osztályba sorolása megfelel a legalább az Euro IV. forgalomba helyezési követelményeknek, 1.1.2. a  személytaxi-szolgáltatáshoz használt személygépkocsi forgalmi engedélybe bejegyzett első nyilvántartásba vétel időpontjától tíz naptári évnél több nem telt el és a környezetvédelmi osztályba sorolása legalább Euro III. szintnek megfelelő. 1.2. a gumiabroncsainak teljes futófelületén a mintázat magassága a három millimétert eléri, 1.3. minden üléséhez biztonsági övet szereltek fel, 1.4. a vezetőülésen és a jobboldali első ülésen helyet foglaló személy védelmét beépített, működő első légzsák is biztosítja, 1.5. a személygépkocsiban a kerekek blokkolását gátló berendezés (ABS) működik, 1.6. legalább Euro IV. belső égésű motorral (környezetvédelmi osztályba sorolása: 9, vagy annál nagyobb), vagy egy teljes feltöltéssel legalább 150 km megtételére alkalmas elektromos meghajtással rendelkezik, 1.7. a személygépkocsi kormányberendezése a menetirány szerinti baloldalon elhelyezett, 1.8. a személygépkocsi a jobb- és a baloldalán legalább 2-2 utastérbe nyíló ajtóval rendelkezik, 1.9. a személygépkocsiban légkondicionáló berendezés működik. 2. A személytaxi-szolgáltatáshoz használt személygépkocsira vonatkozó további követelmények: 2.1. a  taxaméterek műszaki követelményeiről, a  nyugtakibocsátásra szolgáló taxaméterek forgalmazásáról, használatáról és szervízeléséről valamint a  számla és a  nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint az  elektronikus formában megőrzött számlák adóhatósági ellenőrzéséről szóló miniszteri rendeletekben foglaltaknak megfelelő, a személygépkocsiba beépített taxaméter (viteldíjjelző-készülék), 2.2. a  jobb oldali hátsó ablak alsó részén és a  jobb oldali első ülés előtt jól látható helyen elhelyezett viteldíjtáblázat, 2.3. a jobb oldali első ajtajának külső részén – legalább 4 cm magas karakterek alkalmazásával – fel kell tüntetni a tevékenységi engedély sorszámát, 2.4. a személygépkocsis személyszállító szolgáltatáshoz használt személygépkocsi jobb oldali első ajtajának külső részén – legalább 4 cm magas karakterek alkalmazásával- fel kell tüntetni a tevékenységi engedély sorszámát, 2.5. a  személygépkocsi tetején rögzített, TAXI szót tartalmazó „taxi szabadjelző” berendezés, amelynek megvilágítása – eltérő színű vészvillogtatást kivéve – a  viteldíjjelző készülék „foglalt” állásában nem működtethető"

Röviden: Nincs a kivételek között az utaslétszám, ezért nem lehet vele tovább dolgozni taxiként.
tomajer 2015.10.28. 12:43:14 / # 341237
Vagyis: 26 igennel elfogadták. A BKK kapott egy hónapot,hogy egyeztessen a Magyar taxisok szövetségével.
Tarlós nem akarta elhalasztani a szavazást ugyanis elmondása szerint akkor legközelebb egy másik szervet kérné a halasztást.
Egyezzenek meg a taxisok hogy kiket választanak meg szakszervezeti vezetőnek.
tomajer 2015.10.28. 11:52:19 / # 341234
Információink szerint a közgyűlés egy hónappal elhalasztotta a döntést.
tomajer 2015.10.28. 09:51:40 / # 341233
Háát, mivel ez a topic a fővárosi rendeletről szól, a kérdést rossz helyen tetted fel.

A választ nem tudom :-(
tomajer 2015.10.28. 09:50:46 / # 341232

passat83 2015.10.27. 21:29:11 / # 341222
avatar

Üdvözlök mindenkit!

Egy kérdésem lenne. Kollégámnak 9 személyes Ford Transit taxija van. Az új rendeletnek megfelel( ABS Klíma Légzsák stb) de mégsem akarják levizsgáztatni mondván 9 személye autó nem lehet taxi. Megyét nem szeretnék megnevezni. Kérdésem már taxiként üzemelő 9 személyes kisbuszt le lehet vizsgáztatni taxinak, 2017.12.31-ig?

Tizstelettel várom észrevételeiteket. 

hiénakutya 2015.10.26. 12:26:48 / # 341206

tomajer 2015.10.26. 06:27:00 / # 341204


Nem az Uber kezdte ki a taxisok piacát

2015. 10. 26. 05:00|Utolsó módosítás: 2015. 10. 26. 06:45|Vállalatok » Közlekedés Az elmúlt bő két év alatt hatszáz taxi tűnt el Budapestről, de a taxisszövetség elnöke szerint ez inkább a szabályozás következménye, és nem az Uber rovására írható, ráadásul egyre többen utaznak taxival.

Folytatódik a taxisok és az Uber közötti párviadal. A mobil applikációra épülő szolgáltatást nyújtó cég egyebek között arról számol be, hogy a tavaly novemberi indulás óta már ezer autóspartner és 55 ezer utas regisztrált az Uber platformján Budapesten, ám Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke szerint nem emiatt csökkent a taxisok száma a fővárosban, tehát nem ezzel magyarázható, hogy az utóbbi időben nehezen lehet taxihoz jutni Budapesten. Metál szerint ennek hátterében inkább a fővárosi közútfejlesztések állnak, amelyek korlátozzák a taxisok közlekedését, forgalmát is. A fővárosi taxisok száma az elmúlt két évben, vagyis a fővárosi taxirendelet bevezetése óta hatszázzal csökkent, és így ma 4700 taxiengedély van forgalomban, ami még mindig meghaladja az optimális számot, az ugyanis 3800-4000 járművet indokolna.


Miközben többen arra számítottak, hogy a fix, kilométerenkénti 280 forintos tarifa bevezetésével kevesebben veszik majd igénybe a taxikat, ezzel szemben az tapasztalható, hogy a taxirendelet hatálybalépése óta növekedett a szolgáltatást igénybe vevők száma – emelte ki Metál, ez szerinte a kiszámíthatósággal, megbízhatósággal magyarázható. Ma már az sem ritka, hogy az utcán leintik az utasok a taxikat. Míg korábban egy járművet heti egy-két alkalommal „fogtak így”, mára ez napi két-háromra nőtt, és egyre több külföldi is él ezzel, ami Metál szerint a szolgáltatás iránti bizalom növekedésének a jele.

Érdekes folyamat, hogy az utóbbi időben körülbelül tíz százalékkal nőtt a taxiengedéllyel rendelkező „mezítlábas” taxisok száma, vagyis azok köre, akik egyetlen fuvarszervezőhöz sem tartoznak – körülbelül minden negyedik taxis szabadúszó. Döntésük hátterében az áll, hogy nem akarnak vagy nem tudnak havi 60 vagy akár 250 ezer forintot fizetni a fuvarszervezőnek, amely ennek fejében nem is garantál meghatározott utasszámot, „csak lehetőséget” biztosít és diszpécserszolgáltatást nyújt a taxisnak. A „mezítlábasok”, nem  csibészek, legális a tevékenységük, szemben az uberesekkel – mondta az elnök, Szerinte egyébként arra is van példa, hogy az Uber által kínált 130 forintos kilométerár a végén meghaladja a taxitarifát.

Az Ubernek is be kell állnia a sorba – mondta Metál –, vagyis legális körülmények között kell működnie. Márpedig jelenleg például a magyar adóhatóság sem fér hozzá az Uber szerveréhez – mondta az elnök, aki szerint az uberesek nem akarnak ellenőrzött helyzetbe kerülni. (Ezt az Uber vitatja, bár elismeri, hogy az adózásról hosszabb ideje egyeztetnek a kormányzattal.)

A NAV állásfoglalása szerint csak hitelesített taxaméterrel rendelkező autóval lehet személyszállító szolgáltatást végezni – ezt már Horváth Csaba, az RT5 Taxi Holding Kft. ügyvezetője mondta lapunknak, aki azt is hozzátette, hogy elfogadhatónak tartják azt a személyszállítási formát, amelynek során a települések között egy kocsiban utazók megosztják egymás között a benzinköltséget, azokkal azonban problémájuk van, akik városon belül valójában taxiszolgáltatást nyújtanak egy mobilos applikáció révén.

Szerző: Diószegi József



hiénakutya 2015.10.25. 18:55:03 / Módosítva / # 341201

Csak semmi pánik!

 

:-)

 

 

 

 

 

 

 

Oldalszám: 230