Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | ||
---|---|---|
tomajer | 2015.10.31. 07:11:47 / # 341270 | |
Belehetne. Igen.
Csak valakinek meg kéne szerveznie. Nekifutsz?
Előzmény: #341268 sárga csoda 2015.10.30. 23:56:07 |
||
sárga csoda | 2015.10.30. 23:56:07 / # 341268 | |
|
Na mi van puha pöcsök? Rohantok befizetni a fővárosnak is a dézsmát? Pánikgombal meg ki van szúrva a szemetek...hisz az összes tablet tudja...és urh is van......még. És még a konkurenciától (ÜBER) sem védenek meg.... Komolyan mondom 4700 impotens birka béget...miközben a farkas élve zabálja föl őket... ...vagy most jól van lakva mindenki...tele a brifkó szír meg mindenféle jöttment eurójával,,,,ilyenkor minden mindegy? ))) Menjen mindenki ÜBEREZNI! MOST! Éljen a konkurencia.....lehet ,hogy őket jó helyen képviselik??? )))))))) Nincs droszt...nincs vizsgáztatás...nincs a METÁL...évenkénti vizsga....a fuvarkufárok pedig majd egymás pöcsét szopkodják... Na kiváncsi lennék mi lenne ha hírtelen nem lenne büdöspesten hivatalos taxi )) Komáromiék mit ellenőriznének? a sok baszott vízfej hogyan tudná képviselni a pénztárcája érdekeit? )))) Ohh bilibe lóg a kezem.... Pedig még annyira be lehetne szopatni ezt a pökhendi brigádot..
|
|
Apuka | 2015.10.30. 11:33:34 / # 341262 | |
Majd az is lesz. Bizonyára rátukmálják mindenkire (mondom mindenkire) a bkk-s rendszert.
Előzmény: #341261 tomajer 2015.10.30. 11:04:31 |
||
tomajer | 2015.10.30. 11:04:32 / # 341261 | |
Én még azt se tudom, hogy csak a cégekre vonatkozik, vagy kell a mezitlábasoknak is-e-é?
Előzmény: #341256 Kowalsky 2015.10.30. 09:12:47 |
||
FBetti | 2015.10.30. 10:55:05 / # 341260 | |
elvileg december 1
Előzmény: #341256 Kowalsky 2015.10.30. 09:12:47 |
||
Kowalsky | 2015.10.30. 09:12:47 / # 341256 | |
|
Sziasztok! Tudja valaki, hogy az online riasztási rendszernek, mikortól kell üzemelnie az autókban?
|
|
holló | 2015.10.30. 03:14:58 / # 341255 | |
|
Cukrosleves: Te pár hónappal ezelőtt tettél taxis vizsgát? Mennyi ideig tart a tanfolyam és mennyibe kerül?
Valószínűleg nem kell újra vizsgát tenned, hiszen értelemszerűen a vizsga letételétől számít az 5 év mindenkinél. Ha nem így lenne, akkor 5 évente egyszerre kellene vizsgáznia 4700 taxisnak. Akik már 5 évnél régebben vizsgáznak, azoknak feltehetően ki lesz jelölve egy időintervallum, hogy meddig kell újra vizsgázniuk. Például 2016. január 1 és július 31. között kell újra vizsgát tennie annak, aki 5 évnél régebben vizsgázott.
Előzmény: #341239 cukrosleves 2015.10.28. 17:15:14 |
|
karika | 2015.10.29. 17:15:17 / # 341250 | |
|
Sziasztok!Oda kellene szólnia valakinek,h 20%-kal kevesebb adófizető/drosztdíj/esetén nem a sápot kell megemelni hasonló mértékben,hanem az apparátust és az ellenőrzések számát kell csökkenteni a bevételek szinten tartásához.Úgyhogy az ide vonatkozó indoklást nem lehet elfogadni,miként azt sem,h az a 4 elektromos autó után megitélt díjkedvezmény okán a bkk bármit is tesz a zöldebb jövőnkért.
|
|
tomajer | 2015.10.29. 06:35:56 / # 341246 | |
Mindig a taxisokkal van a baj...
Noha a címben említett "baj" szócska nem konkrétan
arra utal, hogy a taxisok gerjesztenék a feszültséget hazánkban, mégis
elmondhatjuk, hogy a személyszállítók kulcsszerepet játszanak a
magyarországi közélet történéseiben.
|
||
hiénakutya | 2015.10.28. 17:45:12 / # 341240 | |
|
||
cukrosleves | 2015.10.28. 17:15:15 / # 341239 | |
|
Sziasztok! Jól értelmezem, hogy az új rendelet szerint annak is újra taxis vizsgàt kell tennie, aki pàr hónappal ezelőtt vizsgàzott le? Tehàt nem a vizsga időpontjàtól szàmítódik az 5 év? Köszi előre is
Előzmény: #341238 indi50 2015.10.28. 16:38:02 |
|
indi50 | 2015.10.28. 16:38:03 / # 341238 | |
Szerintem, nem."személytaxi-szolgáltatás: a viteldíjjelző készülékkel ellátott, a személygépkocsi vezetőjén kívül legalább
négy és legfeljebb hat utas utazására alkalmas személygépkocsival ellenérték fejében végzett közúti
személyszállítás"
"26. § (1) Az e rendelet hatálybelépése előtt a 89/1988. (XII. 20.) MT rendelet alapján kiadott taxi engedéllyel és személygépkocsis személyszállító engedéllyel az engedélyben meghatározott időbeli hatály lejártáig, de legfeljebb 2017. december 31. napjáig – az azokban előírt feltételek megtartásával – folytatható személyszállító szolgáltatás. (2) Az e rendelet hatálybalépése előtt a 89/1988. (XII. 20.) MT rendelet 5/C. §-ában meghatározottak alapján kiadott személytaxi vezetői igazolvány és személygépkocsis személyszállító vezetői igazolvány, valamint az annak részét képező azonosító lap 2017. december 31. napjáig érvényes (3) Az e rendelet hatálybalépése előtt kiadott, a 89/1988. (XII. 20.) MT rendelet 1. számú melléklet A. rész I. 1/a) pontjában meghatározott képesítésről szóló igazolást a közlekedési hatóság 2017. december 31. napjáig elfogadja. (4) Az e rendelet hatálybalépése előtt kiadott, a 89/1988. (XII. 20.) MT rendelet 1. számú melléklet A. rész I. 1/b) pontjában meghatározott képesítésről szóló igazolást a közlekedési hatóság a 7. § (1) bekezdésben meghatározott vizsgaigazolásként elfogadja. (5) E rendelet hatálybalépése előtt a személytaxi-szolgáltatás végzésének egyes feltételeiről szóló 21/1992. (X. 27.) KHVM rendeletben meghatározott minősítő vizsgálat alapján kiállított igazolólap az azon feltüntetett érvényességi időpontig a műszaki alkalmasság igazolására használható." Ez a lényeges:" (6) A 3. melléklet 1. pont 1.1, 1.6, 1.8 és 1.9 alpontjában foglaltakat 2017. december 31. napjáig nem kell alkalmazni arra a személygépkocsira, amelyet a (4) bekezdésben meghatározott feltételeknek megfelelően a vállalkozás e rendelet hatálybalépésekor személytaxi-szolgáltatáshoz vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatáshoz használ." "A személyszállító szolgáltatáshoz használt személygépkocsira vonatkozó követelmények 1. A személyszállító-szolgáltatáshoz használt személygépkocsira vonatkozó általános követelmények: 1.1. légszennyezési követelmények: 1.1.1. a személygépkocsis személyszállító szolgáltatáshoz használt személygépkocsi forgalmi engedélybe bejegyzett első nyilvántartásba vétel időpontjától számítva hét naptári évnél több nem telt el vagy a jármű környezetvédelmi osztályba sorolása megfelel a legalább az Euro IV. forgalomba helyezési követelményeknek, 1.1.2. a személytaxi-szolgáltatáshoz használt személygépkocsi forgalmi engedélybe bejegyzett első nyilvántartásba vétel időpontjától tíz naptári évnél több nem telt el és a környezetvédelmi osztályba sorolása legalább Euro III. szintnek megfelelő. 1.2. a gumiabroncsainak teljes futófelületén a mintázat magassága a három millimétert eléri, 1.3. minden üléséhez biztonsági övet szereltek fel, 1.4. a vezetőülésen és a jobboldali első ülésen helyet foglaló személy védelmét beépített, működő első légzsák is biztosítja, 1.5. a személygépkocsiban a kerekek blokkolását gátló berendezés (ABS) működik, 1.6. legalább Euro IV. belső égésű motorral (környezetvédelmi osztályba sorolása: 9, vagy annál nagyobb), vagy egy teljes feltöltéssel legalább 150 km megtételére alkalmas elektromos meghajtással rendelkezik, 1.7. a személygépkocsi kormányberendezése a menetirány szerinti baloldalon elhelyezett, 1.8. a személygépkocsi a jobb- és a baloldalán legalább 2-2 utastérbe nyíló ajtóval rendelkezik, 1.9. a személygépkocsiban légkondicionáló berendezés működik. 2. A személytaxi-szolgáltatáshoz használt személygépkocsira vonatkozó további követelmények: 2.1. a taxaméterek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló taxaméterek forgalmazásáról, használatáról és szervízeléséről valamint a számla és a nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint az elektronikus formában megőrzött számlák adóhatósági ellenőrzéséről szóló miniszteri rendeletekben foglaltaknak megfelelő, a személygépkocsiba beépített taxaméter (viteldíjjelző-készülék), 2.2. a jobb oldali hátsó ablak alsó részén és a jobb oldali első ülés előtt jól látható helyen elhelyezett viteldíjtáblázat, 2.3. a jobb oldali első ajtajának külső részén – legalább 4 cm magas karakterek alkalmazásával – fel kell tüntetni a tevékenységi engedély sorszámát, 2.4. a személygépkocsis személyszállító szolgáltatáshoz használt személygépkocsi jobb oldali első ajtajának külső részén – legalább 4 cm magas karakterek alkalmazásával- fel kell tüntetni a tevékenységi engedély sorszámát, 2.5. a személygépkocsi tetején rögzített, TAXI szót tartalmazó „taxi szabadjelző” berendezés, amelynek megvilágítása – eltérő színű vészvillogtatást kivéve – a viteldíjjelző készülék „foglalt” állásában nem működtethető" Röviden: Nincs a kivételek között az utaslétszám, ezért nem lehet vele tovább dolgozni taxiként.
Előzmény: #341222 passat83 2015.10.27. 21:29:10 |
||
tomajer | 2015.10.28. 12:43:14 / # 341237 | |
Vagyis: 26
igennel elfogadták. A BKK kapott egy hónapot,hogy egyeztessen a Magyar
taxisok szövetségével.
Tarlós nem akarta elhalasztani a szavazást ugyanis elmondása szerint akkor legközelebb egy másik szervet kérné a halasztást. Egyezzenek meg a taxisok hogy kiket választanak meg szakszervezeti vezetőnek.
Előzmény: #341234 tomajer 2015.10.28. 11:52:18 |
||
tomajer | 2015.10.28. 11:52:19 / # 341234 | |
Információink szerint a közgyűlés egy hónappal elhalasztotta a döntést.
Előzmény: #341232 tomajer 2015.10.28. 09:50:46 |
||
tomajer | 2015.10.28. 09:51:40 / # 341233 | |
Háát, mivel ez a topic a fővárosi rendeletről szól, a kérdést rossz helyen tetted fel.
A választ nem tudom :-(
Előzmény: #341222 passat83 2015.10.27. 21:29:10 |
||
tomajer | 2015.10.28. 09:50:46 / # 341232 | |
|
||
passat83 | 2015.10.27. 21:29:11 / # 341222 | |
|
Üdvözlök mindenkit! Egy kérdésem lenne. Kollégámnak 9 személyes Ford Transit taxija van. Az új rendeletnek megfelel( ABS Klíma Légzsák stb) de mégsem akarják levizsgáztatni mondván 9 személye autó nem lehet taxi. Megyét nem szeretnék megnevezni. Kérdésem már taxiként üzemelő 9 személyes kisbuszt le lehet vizsgáztatni taxinak, 2017.12.31-ig? Tizstelettel várom észrevételeiteket.
|
|
hiénakutya | 2015.10.26. 12:26:48 / # 341206 | |
|
||
tomajer | 2015.10.26. 06:27:00 / # 341204 | |
Nem az Uber kezdte ki a taxisok piacát2015. 10. 26. 05:00|Utolsó módosítás: 2015. 10. 26. 06:45|Vállalatok » Közlekedés Az elmúlt bő két év alatt hatszáz taxi tűnt el Budapestről, de a taxisszövetség elnöke szerint ez inkább a szabályozás következménye, és nem az Uber rovására írható, ráadásul egyre többen utaznak taxival.Folytatódik a taxisok és az Uber közötti párviadal. A mobil applikációra épülő szolgáltatást nyújtó cég egyebek között arról számol be, hogy a tavaly novemberi indulás óta már ezer autóspartner és 55 ezer utas regisztrált az Uber platformján Budapesten, ám Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke szerint nem emiatt csökkent a taxisok száma a fővárosban, tehát nem ezzel magyarázható, hogy az utóbbi időben nehezen lehet taxihoz jutni Budapesten. Metál szerint ennek hátterében inkább a fővárosi közútfejlesztések állnak, amelyek korlátozzák a taxisok közlekedését, forgalmát is. A fővárosi taxisok száma az elmúlt két évben, vagyis a fővárosi taxirendelet bevezetése óta hatszázzal csökkent, és így ma 4700 taxiengedély van forgalomban, ami még mindig meghaladja az optimális számot, az ugyanis 3800-4000 járművet indokolna. Miközben többen arra számítottak, hogy a fix, kilométerenkénti 280 forintos tarifa bevezetésével kevesebben veszik majd igénybe a taxikat, ezzel szemben az tapasztalható, hogy a taxirendelet hatálybalépése óta növekedett a szolgáltatást igénybe vevők száma – emelte ki Metál, ez szerinte a kiszámíthatósággal, megbízhatósággal magyarázható. Ma már az sem ritka, hogy az utcán leintik az utasok a taxikat. Míg korábban egy járművet heti egy-két alkalommal „fogtak így”, mára ez napi két-háromra nőtt, és egyre több külföldi is él ezzel, ami Metál szerint a szolgáltatás iránti bizalom növekedésének a jele. Érdekes folyamat, hogy az utóbbi időben körülbelül tíz százalékkal nőtt a taxiengedéllyel rendelkező „mezítlábas” taxisok száma, vagyis azok köre, akik egyetlen fuvarszervezőhöz sem tartoznak – körülbelül minden negyedik taxis szabadúszó. Döntésük hátterében az áll, hogy nem akarnak vagy nem tudnak havi 60 vagy akár 250 ezer forintot fizetni a fuvarszervezőnek, amely ennek fejében nem is garantál meghatározott utasszámot, „csak lehetőséget” biztosít és diszpécserszolgáltatást nyújt a taxisnak. A „mezítlábasok”, nem csibészek, legális a tevékenységük, szemben az uberesekkel – mondta az elnök, Szerinte egyébként arra is van példa, hogy az Uber által kínált 130 forintos kilométerár a végén meghaladja a taxitarifát. Az Ubernek is be kell állnia a sorba – mondta Metál –, vagyis legális körülmények között kell működnie. Márpedig jelenleg például a magyar adóhatóság sem fér hozzá az Uber szerveréhez – mondta az elnök, aki szerint az uberesek nem akarnak ellenőrzött helyzetbe kerülni. (Ezt az Uber vitatja, bár elismeri, hogy az adózásról hosszabb ideje egyeztetnek a kormányzattal.) A NAV állásfoglalása szerint csak hitelesített taxaméterrel rendelkező autóval lehet személyszállító szolgáltatást végezni – ezt már Horváth Csaba, az RT5 Taxi Holding Kft. ügyvezetője mondta lapunknak, aki azt is hozzátette, hogy elfogadhatónak tartják azt a személyszállítási formát, amelynek során a települések között egy kocsiban utazók megosztják egymás között a benzinköltséget, azokkal azonban problémájuk van, akik városon belül valójában taxiszolgáltatást nyújtanak egy mobilos applikáció révén. Szerző: Diószegi József
|
||
hiénakutya | 2015.10.25. 18:55:03 / Módosítva / # 341201 | |
|