Hozzászólások száma: 4581
Ugrás a hírhez Oldalszám: 230
Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2011.09.20. 22:05:35 / # 92423
[b]A főváros nyitott rá, hogy tárgyaljon a taxisok javaslatairól A főváros továbbra is nyitott a taxis szakmai érdekképviseleti szervezetek javaslataira, így a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete javaslataira is, de azok megvitatását csak tárgyalóasztal mellett tartja lehetségesnek. [/b] A Taxis Gépkocsivezetők Független Szakszervezete korábban nyílt levélben fordult Tarlós István főpolgármesterhez, követelve a budapesti taxis létszám csökkentését és hatóságilag rögzített árak bevezetését, ellenkező esetben demonstrációt helyezett kilátásba. A főpolgármester a taxis érdekképviseleti szervekkel való tárgyalásra a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetőjét jelölte ki. Tarlós István levélben fordult Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszterhez: a készülő személyszállítási törvény adjon a fővárosi önkormányzatnak felhatalmazást a személytaxi vállalkozások és fuvarszervezők tevékenységének rendeleti úton való szabályozására. A taxiszolgáltatást szabályozó fővárosi közgyűlési rendelet még nem készült el, még annak tervezete sem, sőt a személyszállítási törvényt sem fogadta el az Országgyűlés. A Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete a fix tarifák megállapítására vonatkozó – szakmailag indokolt és közgazdaságilag alátámasztott – kérelemmel a fővároshoz nem fordult. Dr. Komáromi Endre Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezető

hobbytaxis 2011.09.18. 22:26:00 / # 92417
avatar
Hámá hogy a csűdába ne lene ígaz. Nade aki cseppöt tubeszéni angólúl az elmagyaráza az út végire hogy per pípől fikszprájsz jűnó. Aszt még bódog is hogy értem minden szavát. Hát nem azé tanúttam angólt hogy ne térűjön meg a tanfojamár. Az meg má úgy jó ár. Eből már jut áfára:-)

hiénakutya 2011.09.18. 15:20:00 / # 92422
Na de várjá mán! Amikór ötvenezerért jövöl be, asztat azér csak ki ütöd, nem? Meg tudod mit montak nekem? Ki is monta... Nem főtaxis vólt, mer azokal nem tárgyalók. Mindegy. Aszt monta, hogy ez úgy van, hogy órávval kell jönni. Ha az őszeg nem éri el a transzfelt, akór annyit kel fizettni, amenyit az óra mútat. Egyéb esetekben meg meg kel álítanni az órát a transzfel őszegénél, a teknikai vagy mijen tarifára történnő át kapcsolásal. Ez igaz?
hobbytaxis 2011.09.18. 15:08:08 / # 92421
avatar
Á, nekünk takszistáknak nincs mittöl reteggni. It a kockánál már mind áfakörben léptűnk és kifehérettünk. Há hogy a izébe tunnánk elopni 150-200 darab kiszámlázot reptéli transzferit. Iten minket az óktatásson már elöre kioktatak hogy meg se próbájjuk kitürülni a zórából a trancfert mer biztos bebukukk ha jön az apekos. Jó it. Nagy a bisztonságunk.
Bao 2011.09.18. 11:56:43 / # 92420
avatar
Balog Dominika egyébként elvégezte, és nem tartja túl sokra taxisok tanfolyamát. Hangsúlyozta azt is, hogy náluk csak komoly felvételi vizsga árán lehet valaki sofőr, a szolgáltatásról pedig számlát adnak, nem úgy, mint sok másik ilyen cég - ha egyáltalán van bejegyzett gazdasági társaság némelyik sms-ben vándorló telefonszám mögött. Nyilván komolyabb domináéknál a felvételi...
tomajer 2011.09.18. 11:28:58 / # 92419
[b]Joghézag alapján dolgozhatnak a sofőrszolgálatok Csak Budapesten legalább húsz sofőrszolgálat működik, országszerte pedig az ötvenet is elérheti a számuk. A legtöbb ilyen vállalkozás honlapján semmi sem utal arra, hogy milyen jogszabályok alapján végzik a tevékenységüket. Az InfoRádió utánajárt, és egy joghézagra bukkant.[/b] ..... ...... A taxisok mindig is ferde szemmel néztek a zömmel éjszaka, mellékállásban dolgozó fiatal pótsofőrökre, mert olcsóbban dolgoznak, mint ők, ráadásul nekik nem kell autót vásárolniuk és kifizetniük azt a legalább félmillió forintot, ami egy taxis vállalkozás elindításához szükséges. ..... .....

Sas882 2011.09.17. 20:59:41 / # 92418
avatar
Miért vennék el tőle, az autóját nem veszik el, használja magáncélra tovább és ennyi. Még az sem biztos, ha vált valamire, akkor veszteség érné miatta, pl. autóval jár be dolgozni, akkor már nem az. A világ nem csak taxizásból áll, valóban nevetségesek a leirt feltételek, ismerve a viszonyokat, de nagyon úgy nézz ki, hogy valaki vagy valakik ebben látják a szabályozást, s ahogy addig, most sem nagyon fognak a taxisokra figyelni, sajnos.
hiénakutya 2011.09.17. 13:02:58 / # 92416
Na most, ehhez még tegyük hozzá a 27%-os forgalmi adót, illetve az egy százalékponttal megemelt egészségbiztosítási járulékot, valamint azt az apróságot, hogy a főállású egyéni -és társas vállalkozóknak a minimálbér másfélszereséig kell majd egészségbiztosítási járulékot fizetni!
tomajer 2011.09.17. 12:43:02 / # 92415
No comment...

Apuka 2011.09.17. 07:12:19 / # 92414
Néhány fontos dolgot szeretnék leírni, csak úgy, a figyelem felkeltés miatt! A szabályozás eléggé komplex. ezekről , teljes egészében még sehol sem olvashattok. én is csak érinteni fogom a témát, de talán érzékeltetni tudom, mennyire bele kell mélyedni ahhoz, hogy megértsd, átérezd a súlyát! Beszéltünk arról. hogy szabályozzák a taxist, a taxit, meg hogy kihullik innen jó pár ember de mivel nincs szó létszámstopról ezért továbbra is nyitott lesz a piac az új szereplőknek, tehát nem leszünk kevesebben. De idáig nem igen beszélgettünk arról, hogy a Fuvarszervező irodákat is elég komolyan beszabályozzák. Ennek egyik minket is érintő eleme a GPS alapú címkiadás! Mit is takar ez? Van ennek sok pozitív oldala, de én most egy negatív, ránk nézve negatív oldalát nézném meg. Ma a piacon lévő vállalkozó elég nagy helyismereti tapasztalattal rendelkezik így nem kell attól tartania, hogy egy pálya kezdő, nulla tapasztalattal konkurencia lenne. Miért? Mert a kezdő kolléga beáll a drosztra és onnan várja, kapja a címet. A tapasztalt kolléga pedig nyomkod, mert ismeri a várost. Azonban a GPS alapú címkiadásnál ez az előny elveszik, hiszen maga a rendszer automatikusan fogja rá tolni a címet. Úgy, hogy azt nem is kell ismerni. nincs nyomkodás, nem kell tudni hol van, nem kell tudni hogy 3-5-8 stb idővel lehet-e odaérni. huss előny. tehát jönnek az újak a munkaügyi központoknak köszönhetően és és ezek a pálya kezdők lazán meg fognak élni. Más: Szabályt hoztak arról, hogy a cégek a beszedett kauciót nem használhatják fel a hitelezett fuvarok finanszírozására. Na, ez jó. Gondoljuk mi.. Ugyanis ma a cégek a szerződéseiket zömmel 99-130 ft/km áron kötik meg. Mi következik ebből? Ha nincs fix tarifa és a kauciót nem használhatják fel a kompenzációra akkor január elsejétől kezdődően az ilyen szerződéseket kétféleképpen tudják majd teljesíteni: - a saját bevételükből (tagdíj) a szerződés szerinti ár és a taxióra általi tarifa közötti különbséget dotálják a taxis javára. Nézzünk erre egy példát: (fikció) - van egy cég amelyiknek mondjuk a szerződéses tarifája 190 ft/km - a szerződése az adott céggel viszont 120ft/km áron köttetett. A taxis teljesíti a fuvart 190ft/km áron, -mondjuk egy 10km -es utat- Ez 1.900 ft+ a 300 alap= 2.200ft lesz (kap egy csekket az összegről az utastól.) Viszont ebből a szerződött fél a 120ft-os szerződés miatt csak (120ftx 10km + 300 alap= 1500ft-ot fog a fuvarszervező irodának kifizetni. Van egy 2.200 ft-os fuvardíj és van egy 1.500 ft-os kifizetés. Mi lesz a hiányzó 700 ft-al? ebben az esetben a fuvarszervező iroda benyeli ezt az összeget. Erre való a tagdíj. viszont nyugodt lehetsz benne hogy ez miatt a tagdíjak bőven 100.000ft/ hó fölé fognak menni. A másik eset az ha nem pörget vissza a fuvarszervező mert mi a fenének adna ki pénzt a saját zsebéből erre? Akkor csak egy dolgot tud tenni: Berakatja az órába azt a tarifát amire a szerződést kötötte. Így te mehetsz 120ft-ért kilométerenként, neki meg nem lesz egy fillér kiadása sem! Ahogy ezt meglépi az egyik cég, a többinek törvényszerűen utána kell menni, ha megakarja tartani a szerződött partnereit. Vagyis árat kell csökkentsen. Elindul a dominó és rövid időn bellül 100-120-130 ft-os tarifák lesznek az órákban. Mindenkinél!!! Így is tudod majd teljesíteni azokat a feltételeket amiket a Főváros előír? - max 10 éves gépkocsi - 5 évesnél idősebb kocsit nem állíthatsz forgalomba taxiként? - 2015-től euro4-es, 2020-tól euro 5-ös? - Lesz nullás papírod? Gondolkozzatok el ezen TI, akik azt mondjátok, nincs saratok, és fiatal, nagy autóval rendelkeztek! 100-130ft/km áron is tudjátok ezt teljesíteni? Kétlem! No, ezek miatt (is) kell a fix tarifa és ezek miatt is kell a létszámkorlátozás!

tomajer 2011.09.16. 21:22:42 / # 92413
Persze csak a saját érdekedben... valahogy az a gyanúm, nálatok nem lesz támogatott ez a rendezvény:-)
tomajer 2011.09.16. 21:21:51 / # 92412
Miért ne jöhetnél? Nnajó, az autót azért ne tedd kirakatba:-)
atuska 2011.09.16. 21:17:02 / # 92411
avatar
Én egy lenézett számkivetett + taxis vagyok.Elmehetek a demóra?

hiénakutya 2011.09.16. 16:11:22 / # 92410

hiénakutya 2011.09.16. 14:56:39 / # 92409
Hát, igen. Pont ez a cél, hogy takarodjunk erről a piacról a picsába. Az is sziklaszilárd meggyőződésem, hogy valahol, valaki olvassa, amit írsz, elégedetten hátradől, és azt gondolja, megy ez, mint az ágybaszarás. Amúgy mindenben igazad van, csak egy dologban nincs. Vegyék el, de nem adom oda harc nélkül!
Apuka 2011.09.16. 14:49:07 / # 92408
Ezért nem biztos ,h akarok a jövőben heti 7 napot,10-12 órát dolgozni segédmunkások fizetéséért úgy ,h közben milliókat tettem bele készpénzben! Pont ezért lenne szükség, hogy te is elgyere! Én sajnálnám a saját beleölt pénzem veszni hagyni. Persze, te a saját pénzeddel azt csinálsz amit akarsz. Ha elveszik tőled, és hagyod, az a te bajod! Csak ne másokra vetítsd ki. Ha meg nem akarod hagyni veszni.... Pont ezért lenne szükség, hogy te is elgyere!
R005 2011.09.16. 14:30:43 / # 92407
avatar
Nézd! Én tudom ,h mindenki halálra keresi magát a taxiban! Hallom a "kollégák" meséit mindenfelé! Egy biztos! Mire mindent kifizetek pont annyi marad amennyit megeszek,megiszok meg a rezsi! Ezért nem biztos ,h akarok a jövőben heti 7 napot,10-12 órát dolgozni segédmunkások fizetéséért úgy ,h közben milliókat tettem bele készpénzben! Itt már mindenki jól él a taxiból csak a taxis nem! Addig kell ütni a vasat amíg meleg! Ez már majdnem kihunyt.Ha változnak körülötted a dolgok neked is meg kell változnod! Szerencsére értek pár dologhoz,ezt a nettot máshol is meg tudom keresni heti 5-6 nap 8 órával.És akkor lenne végre pár nyugodt hétvégém.Eddig nem volt rossz,de úgy látom itt már annyira elszálltak a követelményekkel ,h nyugodtabbnak látom mostanában a lelépést... :(
Apuka 2011.09.16. 14:27:03 / # 92406
A létszámkorlátozás lényege: mint a nevében is benne van, korlátozzuk a létszámot! Az, hogy a szabályozás miatt kihullik X számú (egyébként nagyon sok) autó, taxis, és ettől kevesebben leszünk, ez mind igaz! DE! Mivel nincs korlátozás, nincs létszámstop, ezért majd egy vállalkozó vagy éppen maga a munkanélküli központ lesz, aki be fog tolni erre a piacra 1-2-3-4-5 ezer embert! Megteheti? Igen, mert nincs létszámstop! A lényeg: - mindegy hány ember fog kihullani, mindig lesz valaki aki a helyébe lép!
tomajer 2011.09.16. 14:09:02 / # 92364
Sokan gondolkoznak, mert elkeseredettek. De ki teheti meg, hogy abbahagyja? Mit fog csinálni? Te mit fogsz csinálni?

R005 2011.09.16. 13:50:13 / # 92405
avatar
Sajnos tévedsz Tamás! Én és ezek szerint a pupák is gondolkozik rajta, hogy ennyi! Nem arról van szó ,hogy nem tudnék megfelelni! Mint mindig most is meg tudnám oldani! Csak hogy 2 éve vettem a verdámat kp-re ,h kb 5 évet elleszek vele! Egy hibátlan mondeo III. full ghia! Az utasok maximálisan elégedettek amikor télen befűtök a fenekük alá, nyáron a digitklíma hűti őket és közben repít a 150 lóerő! Sérülésmentes bőrbelső, nem rohad sehol! Miért nem jó ez? Amikor minden utas dicséri!!!??? Melyik irodában ülő okostojásnak nem felel meg??? Nincs kedvem egy tökéletes autót eladni és újat venni mert egy idióta kitalálja! Persze ő pompázik az adófizetők pénzén vett új audiban.Ezért talán nem is kicsit el van tolódva az értékitélete!
Oldalszám: 230