Témakörök > Hírek fórumai > A Főváros és a többiek... tárgyalásainak eredménye. (Fővárosi taxirendelet) A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
csogu | 2012.10.27. 13:59:01 / # 94032 |
Kell majd 50 percet vezetnünk is?:-)))
Én tuti nem ülök be tomajer mellé, mert állandóan eltéved:-DDDDDD
|
|
csogu | 2012.10.27. 13:53:36 / # 94031 |
Figyu, majd rántsunk már össze egy jó csapatot, amikor vizsgázni megyünk:-))
Puskázhatsz rólam, ha jól viselkedsz:DDDDD
|
|
törölt felh. | 2012.10.27. 13:43:14 / # 94030 |
|
Teljesen mindegy, ki taxis, ki nem taxis ebben a játszmában.
Szamovár a tulajdonosi körével és az MB a debreceni kapcsolatával akkor is keresztülviszi amit akar, ha tetszik, ha nem.
Ha 2 éves strandkorlátkék velorexeket 2000 Ft-os km díjjal akarnak, akkor azt.
Előzmény: #94026 2012.10.27. 10:35:02 |
csogu | 2012.10.27. 13:36:23 / # 94029 |
Miért vártak erre?
Előzmény: #94028 hiénakutya 2012.10.27. 13:24:40 |
|
hiénakutya | 2012.10.27. 13:24:40 / # 94028 |
Mi az, amit nem értesz?
Előzmény: #94027 csogu 2012.10.27. 13:19:14 |
|
csogu | 2012.10.27. 13:19:14 / # 94027 |
Azaz...?
|
|
hiénakutya | 2012.10.27. 13:10:16 / # 94094 |
Erre vártak
Ezért húzták az időt.
A Kormány ./2012. (..) Korm. rendelete a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról
|
|
törölt felh. | 2012.10.27. 10:35:02 / # 94026 |
|
Vélhetöen a Budapesti taxizásról okoakodik a szunomár.
Mi lehet az oka annak, hogy külön megnevezi a taxitársaságokat meg a fuvarközvetítöket?
Lehet nem tudja, hogy egyik sem taxis!
Lehet azt sem tudja, hogy a taxitársaság mint olyan nincs is Budapesten?
Előzmény: #94017 tomajer 2012.10.21. 19:23:10 |
csogu | 2012.10.27. 10:33:45 / # 94025 |
...és utána a különböző hozzáállást...
Előzmény: #94024 2012.10.27. 10:27:33 |
|
törölt felh. | 2012.10.27. 10:27:33 / # 94024 |
|
|
tomajer | 2012.10.26. 22:09:32 / # 94023 |
[b]Milyen taxi legyen Budapesten?
Jó ideje csúszik a fővárosi taxizás újraszabályozása. Mi nem vártunk a rendeletre, inkább megversenyeztettünk négy autót. Melyik lenne Budapest ideális taxija? [/b]
Eredetileg júniusban, aztán szeptemberben tervezett dönteni a Fővárosi Közgyűlés a taxirendeletről. Amíg választott képviselőink a szabályozással izzadnak, mi megcsináltuk háztáji taxitenderünket. A nyugati mintát a Toyota Prius, a keleti életerőt a Dacia Lodgy, a hazai ipart a Mercedes B-osztály, a japán igavonókat pedig a Nissan NV200 képviselte.
|
|
Rita | 2012.10.25. 19:38:55 / # 94022 |
Nekem a fém is sok volt. Képes voltam végighallgatni. És van véleményem.
Előzmény: #94021 hiénakutya 2012.10.25. 19:18:37 |
|
hiénakutya | 2012.10.25. 19:18:37 / # 94021 |
|
|
hiénakutya | 2012.10.25. 16:56:03 / # 94020 |
Előzmény: #94019 hiénakutya 2012.10.25. 16:31:56 |
|
hiénakutya | 2012.10.25. 16:31:56 / # 94019 |
Itt meg egy kis (heavy) Metál
04:00-tól
|
|
hiénakutya | 2012.10.25. 15:54:28 / # 94018 |
|
|
tomajer | 2012.10.21. 19:23:10 / # 94017 |
Befújta a szél, a szószerintit...:
[i]R. Másfél évi huzavona után közel a megállapodás a taxisok és a Főváros között.Itt ül a stúdióban Szunomár Tibor a Fötaxi vezérigazgatója. Jó reggelt kívánok.
Sz.T. Jó reggelt kívánok, és köszöntöm a hallgatókat is.
R. Nem beszélhetünk akkor még ezek szerint jelen idejű vagy múlt idejű megállapodásról, csak küszöbön a megállapodás, de korábban. Az elmúlt másfél évben, soha nem voltak még olyan közel konkrétan a megállapodáshoz, mint most.
Sz.T. Így van. Úgy tűnik, hogy a közelében vagyunk egy megállapodásnak amikor egy másfél éve húzódó folyamatot sikerül lezárnunk. Van némi összetartás megegyezési készség az Országos Taxis Szövetség, a CITY Taxi, az MB Elit, és a Fötaxi részéről. Ez azért lényeges, mer a minőségi szolgáltatást képviseljük mindannyian és úgy gondoljuk, hogy a minőségi szolgáltatással a Fötaxi, amelyik már közel van a századik évéhez, és képviseli a szakmát, sikerül az utazóközönségnek megelégedést okoznunk.
R. Hát sok esetben így volt ez az elmúlt másfél évben is, és közben mégis annyiféle érdek jelent meg ezen a piacon. És egyébként nem csak a taxisok, hanem a Főváros érdeke, és persze az utazóközönségről se feledkezzünk el, mert hogy a problémákat ismerjük, hogy milyen tarifákkal dolgozhatnak a taxisok, hogyan nézzen ki a taxi. Ugye most ez is egy újabb kérdés. Ezekről a problémákról milyen részletességgel tudunk most beszélni? Mi az, amit el tud mondani, hogy mi szerepel a megállapodásban, mi szerepel majd a megállapodásban?
Sz.T. Én inkább az előkészítő folyamatokra utalnék. 2000 május óta nincs taxis rendelet, úgy értem, hogy nincs taxis szabályozás. Az akkori maximált ár van még mindig életben. Itt azért tudni kell, hogy …
R. Közben eltelt tizenkét év.
Sz.T. Közel tizenhárom, így van. Az éves átlagos benzinár emelkedés az több, mint 92 %-kal nőtt, ami biztosan nem annyira jó, legalábbis a taxisoknak, az infláció alakulása a KSH statisztikai árindex szerint 80 % fölött van, és hogyha egy kicsit elmegyünk a járműpark felé, akkor, gondolom ön számára is meglepő információ lesz, hogy kettőezerben a buszjegy árak 95 Ft-ba kerültek, jelen pillanatban 320 Ft, ha elővételben veszi meg. Ez 267 Ft-os növekedés, tehát durván a háromszorosára nőtt.
R. Arra következtet amit ön mond, hogy akkor nincs más választása a taxisoknak, mint emelni kell. Jelentősen emelni kell, és meg is vannak rá az indokaik.
Sz.T. Hogy a szolgáltatási színvonalat tartani tudjuk, néhány taxitársaságál valóban emelni tudjuk, hogy ha a közönségünket jobban ki tudjuk szolgálni, hogy elégedettebbek legyenek, ezért a Fötaxi végzett egy árelemzést is természetesen a környező európai országok taxi szolgáltatásainak szabályozásáról, a megjelenésével kapcsolatban, és ennek alapján lemértük azt, hogy például a jelenlegi árszínvonalunkat nézzük, akkor az Bécs, Brüsszel, Madrid, Párizs, Berlin, London, Prága, Amsterdam vagy Róma áraihoz hasonlítva igen jelentősen el vagyunk maradva. Abban az esetben, hogyha egy normális tarifa közelébe kerülhetne ez a megállapodás, és ezen dolgozunk, akkor sem fogjuk elérni ennek a tíz, mondjuk mértékadó európai országnak a fuvarátlagát, tarifa átlagát.
R Mit jelent a normális tarifa? Nyugodtan mondjon számokat, ezeket azért nem olyan nehéz megérteni megjegyezni. Mennyit szeretnének önök emelni, és mennyit kapnak lehetőségként? Most nyilván a megállapodásra gondolok.
Sz.T. Az előbb ön kérdezett a járművek műszaki állapotára, illetve korára. Bizonyára ön is látja, hogy eléggé sok olyan taxi van amelynek az életkora nem a hamvas kategóriába tartozik, kicsit túllépte már a 3-4-5-6 évét, sőt tíz év fölöttiek.
R. Két számjegyűt inkább mondtam volna példának.
Sz.T. Abszolút. Azért, hogy a gépjárművekkel megfelelően lehessen szolgáltatni, azt a műszaki állapot, az életkor jelentős szerepet játszik. Ahhoz, hogy a taxisok meg tudjanak élni mint vállalkozók a tarifából és a szolgáltatásból, ahhoz nyilván magasabb tarifára van szükség. 2000-ben az eddigi elemzések alapján durván 6000 taxis dolgozott egyéni vállalkozóként Budapesten. Az ő számuk ebben a pillanatban, ez augusztusi adat Komáromi Endre úrtól származik, 5700, és ennek kb 35-40%-a már nem egyéni vállalkozó, hanem valamilyen szinten alkalmazott itt-ott mindenhol.
R. Ezt értem, csak a tarifára lennék kíváncsi.
Sz.T. Igen, csak mert, és ez a tarifára kapcsolódik vissza csak kicsit körülményesen érünk odáig, gyakorlatilag nem volt lehetőségük arra, hogy újra termeljék az autójuk árát, nem volt lehetőségük arra, hogy ők normálisan meg tudjanak élni, továbbra is vállalkozóként dolgozhassanak. Ehhez magasabb tarifa kell. Azért, hogy a gépjárművet, mint az egyik legjelentősebbet, meg az üzemanyagot és a szervizköltségeket ki tudják termelni.
R. Nem mondja akkor számokkal. Vagy legalább arányokkal.
Sz.T. Én attól félek, hogy számháború lenne. De én azt hittem, vagy legalábbis abban reménykedtem, hogy mikor a busz áraknak az emelkedését jelzem, még egyszer 2000-ben 95, és napjainkban elővételben 320 Ft az 267 Ft-os áremelés több mint háromszorosára nőtt, és hogyha megnézi a jelenlegi busz park műszaki állapotát, akkor nyilván ön is észleli, hogy ebből nem sikerült fenntartani.
R. Na igen erről mindjárt beszélünk majd részletesebben is. Mikor írják alá a megállapodást? Röviden.
Sz.T. Reményeink szerint az OTSZ, a CITYtaxi, MB Elit, Fötaxi és remélhetőleg még más taxi társaságok, fuvarszervezők is csatlakoznak hozzá, és én remélem, hogy ebben a hónapban sikerül beadnunk egy olyan közösen aláírt és képviselt beadványt a BKK illetve a Főváros felé, amiből az valószínűsíthető, hogy a következő hónapban a rendeletet át fogják vinni.
R. Indokolt és elkerülhetetlen a tarifa emelése, de ez csak az egyik részlet. Közeledik a megállapodás a taxisok és a Főváros között. Erről beszélgettünk a Fötaxi vezérigazgatójával Szunomár Tiborral.
[/i]
Előzmény: #94016 szálka 2012.10.20. 15:41:48 |
|
szálka | 2012.10.20. 15:41:48 / # 94016 |
|
Érdekes, hogy mennyire nyeregben érzi magát.
Előzmény: #94015 tomajer 2012.10.20. 10:42:28 |
tomajer | 2012.10.20. 10:42:28 / # 94015 |
Ajajajajjj!
... még egy kicsit beszél, és ránkharagít mindenkit.....
[b][i]Jelentős tarifaemelés jöhet a fővárosban
Másfél éves huzavona után közel a megállapodás a taxisok és a főváros között. Indokolt és elkerülhetetlen a tarifaemelés. [/b]
Szunomár Tibor, a Főtaxi vezérigazgatója a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában elmondta, másfél éve húzódó folyamat után küszöbön a megállapodás a taxisok és a főváros között a tarifa mértékéről, arról, hogy hogyan nézzenek ki az autók. Hozzátette, 2000 májusa óta nincs taxisrendelet, nincs taxis szabályozás, az akkori maximált ár van még mindig érvényben, miközben az éves átlagos benzinár-emelkedés 92 százalék, az infláció alakulása pedig a KSH statisztikai árindex szerint 80 százalék fölött van. 2000-ben 95 forintba kerültek a buszjegyek, jelenleg pedig 320 forint.
A szolgáltatási színvonal megtartása érdekében mindez jelentős áremelést indokol. Szunomár Tibor konkrét számokat nem árult el az emelés mértékéről, de elmondta, a Főtaxi az európai országok taxiszolgáltatási szabályázásáról végzett elemzése szerint a jelenlegi magyarországi tarifák jelentősen elmaradnak Bécs, Madrid, Róma, Brüsszel, Berlin, London, Amszterdam áraihoz képest. Ha a megállapodás – megfogalmazása szerint – egy normális tarifa közelébe érhetne, akkor sem éri el a tíz, mértékadó európai ország fuvarátlagát.
A Főtaxi vezérigazgatója hozzátette, elég sok taxi túllépte már a három-négy évet, sőt tíz év fölöttiek. A gépjárművek kora, műszaki állapota feltétele a megfelelő szolgáltatásnak, s ahhoz, hogy a taxisok vállalkozóként meg tudjanak élni, magasabb tarifára van szükség. 2000-ben mintegy hatezer taxis dolgozott egyéni vállalkozóként Budapesten, idén augusztusban 5700, de 35-40 százalékuk már nem egyéni vállalkozó, hanem alkalmazott.
Szunomár Tibor reményei szerint az Országos Taxis Szövetség és a taxitársaságok által közösen aláírt megállapodást még ebben a hónapban beadhatják a Budapesti Közlekedési Központnak és a fővárosnak, s ebből az valószínűsíthető, hogy a következő hónapban megszülethet a rendelet. [/i]
|
|
Brian May | 2012.10.19. 21:06:05 / # 94010 |
|
Nagyon jó volt!!!!
|