Hozzászólások száma: 1288
Ugrás a hírhez Oldalszám: 65
Témakörök > Hírek fórumai > Ősszel drasztikus mértékben nőhetnek a budapesti viteldíjak A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2008.07.01. 11:13:27 / # 91161
Háát, kb. annyi a közöm hozzá, mint neked! Mondom a véleményem bele a nagyvilágba!:-) Más: Tudtam, hogy egyszer a pofámba kapom, hogy mit ugatok, amikor én már tuti milliomos vagyok, a hallotaxiból. Elárulom neked, /de csak neked:-)/ ebbe én még csak befelé tettem pénzt! Nem keveset:-( Tehát irígységet lehet alaphelyzetbe állítani, én ezzel ingyé dolgozom, sőt időnként nem keveset fizetek érte hogy működjön, mert állambácsi minket sem kímél! Sz'al, nyugi csak a taxiból élek, és nem pár hete, hanem huszonéve! Magyarul, ugyanolyan sz@r helyzetben vagyok mint bármely taxis. Vagyis kicsit szarabba. De nem érdekes, én sem szoktam zokogni.
MCCCXCII 2008.07.01. 10:41:31 / # 91160
Ez a matematikai számítás nagyon logikusnak tűnik. Egy iskolai példában meg is állja a helyét, és most ezt nem kötözködésből mondom. De a valóságban hogyan történik. Hogy a példádnál maradjak: „[i][b]napi 50 000, azaz: ötvenezer taxifuvar naponta. Ezt az ötvenezer fuvart, 5 000, azaz: ötezer taxis viszi el, egy huszonnégy óra alatt. Tehát, mindegyiknek jut 10, azaz: tíz fuvar naponta.[/b][/i]” Ideális esetben ez a tíz fuvar nagyságrendi eloszlása azonos, és 2000 forint mindegyik fuvar, hogy ne legyünk teljesen telhetetlenek. Ez a számítás alapján napi 20 ezer forint „biztos” bevételt jelentene. De ez csak ideális esetben lenne így. És mi a valóság, a tíz fuvarban van 2-3 olyan ami 400-500 forint, van 2-3 fuvar, ami értéke meghaladja az 1000 forintot, de nem éri el a 2000 forintot. Itt most számoljunk egy kicsit: Van 2 fuvar ami 500 forint. Ez eddig 1000 forint bevétel. Az itt elmaradó 1 fuvart hozzácsapom a második részhez, és a következő 4 fuvar mindegyike legyen 1750 forint, ami egész jó átlag. Ez összesen 7 ezer forint. Az eddigi bevételem a nap folyamán 8 ezer forint. De hol tartunk. A 10 fuvarból már „eljátszottam” 6 fuvart. Maradt 4 fuvar a hátralévő időre, és még szükséges lenne 12 ezer forint bevétel, hogy ideális legyen a napom. Ha szerencsém van, akkor a most következő fuvarok mindegyike 3 ezer forint lesz. De eddig van 8 ezer forint bevételem. Reggel óta kint ücsörgök az utcán. Hogy ne legyek veszteséges minimum kell még 7 ezer forint. (Az előző napi veszteséget, vagy többletet most ne vegyük figyelembe.) Ha nagy szerencsém van akkor jön 2 fuvar, ami 3500 forint darabonként, és még van két fuvarom, amit teljesíthetek. Az ideális bevételhez még kell 5 ezer forint, mai 2500 forint fuvaronként. Nem lehetetlen, de mivel nincs nagy szerencsém, ezért beesik egy 1100 forintos fuvar, és ráadásnak, hogy jó legyen a napom jön egy 500 forintos. Megvolt a tíz fuvarom, és az ideális 20 ezer bevételtől elmaradtam 3400 forinttal. Ez nem átlag csak egy ideális elosztás a fuvarok terén. De mi a valóság. Mindenki kályházik. Előbb utóbb kitapasztalja hogy melyik címre érdemes nyomni. Nyilvánvaló, hogy a fenti példánál maradva akadnak olyan fuvarok, amelyek 2 és 3 ezer közé esnek, sőt akad olyan is, ami ennél több. Mit tesz az okos taxis? Rááll ezekre a címekre. Csak a tutira nyom. A fél ötös mentesítő combos fuvar előtt nem nyom semmire, hacsak nem tudja meg, hogy az a fuvar amire nem akar nyomni, az jobb fuvar, mint amire már két órája hegyezi magát. Na ez a kolléga dicsekedhet azzal, hogy napi bevétele 30 ezer vagy még több. Persze ennél a pontnál jön be egy másik tényező. Ott ahol tagdíjat fizet „marad” egy pár olyan „gagyi” fuvar, amit nem lehet teljesíteni. A fuvarszervező mit tehet? Felvesz még több embert, hogy ezek a fuvarok ne legyenek visszautasítva. Neki az az érdeke, hogy minél több fuvar legyen, mert akkor tud „munkát” biztosítani a taxisnak, aki a sokból persze válogat. De az új emberek is előbb-utóbb a combosra várnak, mert igaz az elején bátran belepacskol minden címbe. Azután ráébred, hogy mire érdemes nyomni, és mire nem. Az egy combos fuvarra is egyre többen várnak, és a többi cím nem kell. Megint lesznek eladatlan címek. Megint lesz tagfelvétel, hiszen van egy csomó cím, amit nem lehet eladni. Végül bevételnek sem rossz, hiszen mindenki egyformán fizet tagdíjat akármilyen, és akármennyi fuvart visz el. Ezek után látható, hogy minden növekszik, a taglétszám, a tagdíjbevétel. Növekszik szép lassan a muszáj kint eltölteni ennyi időt, hogy megélhessek. Csak a bevétel nincs ezzel egyenes arányban. Lassan átalakulsz munkagéppé, hogy magad sem veszed észre. Ha neked rosszul megy, akkor elkezded keresni a hibát. Azt látod, hogy az a másik előled viszi el a fuvart, ami igaz is. Először csak zsörtölődsz. Azután társakra lelsz, akik hasonló gondokkal küzdenek. Kialakul egy kicsi, de annál hangosabb csapat, akik hasonló érdekeket képviselnek. Logikus, hogy csak az ő érdekeiket akarják keresztül vinni. A többséggel nem törődnek. Persze, hogy kitalálnak olyan dolgokat, hogy a nappalosok elviszik előlük a fuvart, és ezt megakadályozva csak 12 órát dolgozhassanak. Az egészben az a pikantéria, hogy pont az, aki ezt hangoztatja, valamelyik KFT-ben 4 órás munkaidővel van alkalmazásban, és ott bérli az autót is. Na most 4 óra alatt a hideg vízre valót sem tudja megkeresni, és ezért kint van az utcán 12-14 órát. Fura módon ez őt nem zavarja, csak az, hogy én maximum 12 órát lehessek kint, de mivel aggódik az egészségemért ajánlja a 8 órás munkaidőt. Na tovább nem ragozgatom, mert már így is olyan hosszú vagyok, mint a vonatfütty. Végezetül annyit. Persze azért ez így nagyon jól van, mert amíg egymást csesztetjük, addig nincs időnk azzal foglalkozni, amivel valójában kéne. Az egymás cseszegetése elvesz minden energiánkat, és soha nem fogunk tudni egységesen fellépni egy közös ügy érdekében. Egy dörzsöltebb kívül álló, majd megint kitalál nekünk valami nagyon jó dolgot (szándékosan nem írok példát), amiből neki biztosan haszna lesz, mi meg egyel több dolgon marakodhatunk majd.
rosszqtya 2008.07.01. 10:06:10 / # 91159
avatar
nem értem mi közöd van ezekhez a dolgokhoz... mindenki úgy csinálja a saját vállalkozását/munkáját ahogy akarja... szerintem tiltsuk be az éjjelnappali közérteket is, hogy többi közért is ua kereshessen, mert így biztos minden közértnek ua vásárló jut majd :DDD próbáljál pár hétig csak a taxiból élni, azt akkor mindjárt más lesz a gyerek fekvése...
Neduddgi 2008.07.01. 08:48:03 / # 91158
avatar
Pont ezért nem fizet gyerektartást egyik volt feleségének sem! Hisz ki tudja kinek a kölkei azok? És tébét sem fizet, mert minek? Úgysem ér rá betegnek lenni, és úgysem akar nyugdíjas lenni.
tomajer 2008.07.01. 07:37:23 / # 91157
Igen, éjjel amikor lefeküdtem, még egy ilyen mondat motoszkált a fejemben, rosszqtyának: Jogod van annyit dolgozni amennyit bírsz. Legfeljebb az asszonyt más dugja, a gyerekek csak fényképről ismernek, a nyugdíjbiztosítónak meg nem lesz gondja rád, mert nem éred meg a nyugdíjkorhatárt. Igen jogod van magadat, a saját családodat kicsinálni. De van e jogod, az enyémet?
Bao, a FŐNÖK! 2008.07.01. 07:35:53 / # 91156
avatar
Bárcsak öttel menne el minden belváros is...
tomajer 2008.07.01. 07:34:11 / # 91155
Jajj Csumi ne bosszancs!:-) Ez természetesen nem egyenlíti ki a tudásbeli, netán technikai különbségeket. Csak annyit számoltam ki, hogy az arányok maradnának. Habár, akkor a kevéssbé felkészült taxistának is jutna meló a nyolc órájába, merthogy nem öt perccel menne el minden. Talán nem kéne visszacsorogni a tutiba a következő címért, hanem menet közben rányomhatnál. Szóval, mesterségesen fel lehetne pörgetni a melót, azzal, hogy egyszerre kevesebb autó van a pályán. De nem magyarázom.- Aki nem akarja érteni nem érti.
Gump 2008.07.01. 07:09:09 / # 91154
avatar
Nézegetem a szavazás állását: NEM! Jogom van annyit dolgozni amennyit akarok!!!: 38 szavazat 44% IGEN! De napi 12 óránál húznám meg a határt.: 28 szavazat 33% IGEN! Napi nyolc óra, és eldobni a malteroskanalat!: 20 szavazat 23% ------------------------------- Tudod kedves "jogod van" ugyanazon szakmát űzö embertársam, jogod van: Dvd-t, televiziót, hűtöszekrényt, kávéfőzőt szerelni a taxidba és közkönyvtárt berendezni az autódban, jogod van folyó nyállal a droszton vagy a tutiban a volán mögött aludni. Ja, hogy ezeket már évekkel ezelőtt megtetted és azóta is gyakorlod, megérdemled. Javaslom a kihasználatlan kesztyűtartódba egy teakonyha beszerzését akkor ott főzni is tudsz, rendelj a toi-toi kft.től mobil wc-t, egy utánfutón eltudod húzgálni magad után. (előbb utóbb lesz diszpécser aki természetesen ingyen, rántottát felszolgáló és wc-vel rendelkező taxit fog kérni valamelyik jeles 16 kártyás baszott nagy megrendelőnek. A második utánfutóra meg pakold fel a gyerekeket, a mamkát, meg cseresznyés gépet, hogy a szórakozásod is kéznél legyen.

Csumi 2008.07.01. 07:04:02 / # 91145
avatar
Na ez viszont marhára sántít! :-) Biztos, hogy 1 óra alatt mindenki ugyanannyi címet vesz fel? Na ugye.... :-))

Csumi 2008.07.01. 06:59:14 / # 91144
avatar
Bocs! Most jutottam el a hozzászólásodig... :-)))
Csumi 2008.07.01. 06:56:46 / # 91152
avatar
...na Én meg most nem értek egyet! Tachográfot? Tudjátok egyáltalán az mi? Az nem csak időt mér ám! A zsaruk kaszálnának is rendesen! Ennél sokkal egyszerűbb, hogy mikor felveszed az első címet, a központi gép megjegyzi az időpontot, majd "X" óra múlva letilt "X" órára.. (Pld: 8 óra munka után 12 óra pihenésre "büntet")Nem egyszerűbb? :-))
Bao, a FŐNÖK! 2008.07.01. 04:46:33 / # 91151
avatar
Nekem ma éjjel 5 óra alatt 8 fuvar. Ez nem illik a számításodba! :)
attus 2008.07.01. 02:54:35 / # 91150
avatar
Senkit nem érdekel, hogy a tachográfot nem a bevétel mérésére találták ki???? Leszarom ki mennyi idő alatt képes megcsináni a pénzét!!!! A tachográf arra való, hogy ne rohangáljanak potenciális gyilkosok az utakon!!! 14-16 óra munka után nekem ne mondja senki, hogy nem ön és közveszélyes a "munkagép"! Tudom, hogy manapság 8 óra alatt nem könnyü, de akinek 12 sem elég...:-((
hontalan 2008.07.01. 02:24:50 / # 91149
avatar
Ezt a gyenge fos kateroriaba tartozo fercmuvet szakmainak nevezni vaksag. 20 frt emeles az utcainak havi 3 ezer ft plusz bevetel. 7 ev utan 20 frt emeles. Kis egeret szult Nubia Parduca. Szanalmas.

tomajer 2008.07.01. 01:00:57 / # 91112
Továbbra is csak az egyszerű matematikát javaslom! :-))) Ha mindenki csak nyolc órát dolgozna, ugyanennyit keresnénk!!! Lásdd: lenti számítás.

rosszqtya 2008.07.01. 00:33:49 / # 91136
avatar
jah és nem a 6000+os fuvarokból csinálok napi 15-20darabot, azt gondolom sejted... de minden napra adsz egy 30 rugós balcsit mondjuk és akkor ígérem napi 1.5 órát és max 1 címet fogok dolgozni... rá kéne jönni, hogy van aki ebből él és nincs neki mellette más munkahelye meg okossága, mint egyeseknek...

rosszqtya 2008.07.01. 00:32:05 / # 91148
avatar
majd ha lesz fix tarifa meg garantálod, hogy minden fuvar 3500, akkor eszembe nem jut 10-12 órát dolgozni, de mint ma is lurdy->mester73 420 addig hadd dolgozzak már legalább annyit, hogy a kocsi és az üa rezsije meglegyen, ha már nem is kerestek magamra...

tomajer 2008.06.30. 23:59:46 / # 91147
Párszor már kiszámoltam, de ha már újra szóba került, akkor legyen meg itt is: Szeretett székesfővárosunk Budapest. [b]Van mondjuk, napi 50 000, azaz: ötvenezer taxifuvar naponta. Ezt az ötvenezer fuvart, 5 000, azaz: ötezer taxis viszi el, egy huszonnégy óra alatt. Tehát, mindegyiknek jut 10, azaz: tíz fuvar naponta. Ha mindegyik taxis 8 órát dolgozik, akkor nyolc óra alatt jut neki tíz fuvar. Ha mindegyik 14-et, akkor 14 óra alatt jut neki tíz fuvar.[/b] Szerintem érthető. Persze ennél bonyolultabb a képlet. Mert nem mindegyik dolgozik 14 órát. Van amelyik csak nyolcat, van amelyik tizet, van amelyik tizenkettőt. Szépen le lehet osztani. Aki 14-et dolgozik, el fog vinni mondjuk 13 fuvart. Aki 12-őt, az mondjuk 11 fuvart, aki már renitens módon csak tizet, annak bizony már csak nyolc fuvar jut. És az a birka, aki csak nyolcat, az örüljön az öt-hat fuvarjának! :-( Tehát, a munkagépek három négy plusz fuvarja miatt tengődik az aki szeretne nyolc órai munkából megélni. Persze ez az alsó számolás biztos nem tökéletes, mert hasraütve írtam a számokat. De a felső számsor bomba biztos!!! Sz'al lehet itt szidni mindenkit. Lehet keresni a felelősöket a nyomorunkért, de mint látszik, a budapesti taxis legnagyobb ellensége saját maga. Magunkat szopatjuk uraim. Mi kényszerítjük magunkat arra, hogy sokkal több munkaórával kereshessünk ugyanannyi pénzt! :-( Hát így tessék nézni azt a tachográf ötletet!
tomajer 2008.06.30. 23:19:36 / # 91143
Helyben vagyunk. Magyarországon, a 40 órás munkahét bevezetése óta, 160 óra a törvényes havi munkaidő. Ezen az az alapon, tényleg még szerencse, hogy megengedik nekünk, hogy a szabadidőnkben keressünk pár forintot magunknak is! :-(
MCCCXCII 2008.06.30. 22:53:49 / # 91142
Ne bántsd szegényeket. Úgy be lettek idomítva az ingyen kiállásra és várakozásra, hogy az ingyen fuvarozást előbb elhinnék.:)))
Oldalszám: 65