Hozzászólások száma: 1288
Ugrás a hírhez Oldalszám: 65
Témakörök > Hírek fórumai > Ősszel drasztikus mértékben nőhetnek a budapesti viteldíjak A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2008.06.30. 15:50:34 / # 91120
Nekem tetszene! De asszem, nagy Alkotmánybírósághoz szaladgálás lenne belőle:-( Elvégre, alkotmányos jogunk, itt megdögleni az autóban!
Gump 2008.06.30. 14:35:58 / # 91119
avatar
én a tachográfot adnám be!!! 22 nap és 8 óra naponta, utána mehetünk haza. Mint mások. Ehhez a munkaidőhöz találd ki a gazdaságos, meg elfogadható stb. stb feltételeket. valamint a törvényes szabadság mértékét is vedd figyelembe az osztásnál, meg a heti 2 pihenő napot és az ünnepnapokat. Zagyvál mindenki ennyit csinálok, annyit csinálok. ja, közben már a kocsiban is szarik.

tomajer 2008.06.30. 14:27:33 / # 91118
Tettem!:-) Nem vették be:-( Viszont te vagy az első itt, aki nem kevesellte!!! Ezexerint, te vagy az első, aki tud számolni!!!:-) Persze ezt lépcsőzetesen érdemes elérni. Idén ugye 500.-Ft alap, jövőre mondjuk, 700.- aztán két év mulva 1000.- És helyben vagyunk.
partizán 2008.06.30. 14:17:45 / # 91117
avatar
álom-álom az én álmom, egy 1000.- 250.- 100.- forintos tarifa! (fixen, és kötelezően) Ez valóban szuper lenne. Egy átlag 7 kilométeres budapesti fuvar 3500-ért. Elég lenne napi 10 fuvart csinálni, aztán a többi időt pihenésre szánni. Tegyél mögé te is egy közgazdasági számítást, aztán add be. Hátha ezt veszik be:-)
Apuka 2008.06.30. 12:36:04 / # 91116
Néhol egy kicsit meredek az írásod de érezni benne a cinizmust. Megértelek! Elég kellemetlen amikor olyan címet kapsz ahol lehetetlen akár 1 percet is várakozni ( persze ezt tudja az utas, a diszpécser na meg természetesen te is. Lekoccolod a címet amit be is jelentesz azzal egyetemben, hogy megkezdted az első körödet. Hogy is van ez? A címet(szinte) muszáj felvenni mert dolgozni és pénzt keresni jössz ki. A központ kiadja mert ki kell hogy adja. Csak azt nem értem miért kell minden utasnak azt mondani, hogy 10 perc és ott az autó? NEM KELL időt mondani, csak ha a kedves kéri! Az utas is tudja, hogy nem lehet ott várakozni de teljesen normálisnak tartja a kiszámított 10 perces érkezését a taxihoz mert azt a központ mondta neki. Ja, hogy Te másfél perc alatt ott voltál? Hogy addig amíg a kedves megérkezik te 5 kört is mentél mert nem reklamálhatsz csak 10 perc után? Nos, úgy gondolom (tudom, többször is leírtam már de ezt nem lehet elégszer :)), ha megérkezel a címre, amit be is jelentesz (!) indítod az órát. Onnantól meg már nem is érdekel a körözés a tömb körül mert már ketyeg a kicsike :) Szerintem ha ezt minden cég bevezetné akkor a kedves utasaink a leghűségesebb módon várnának minket a kapuban napszaktól, évszaktól függetlenül. (ennek a bevezetéséért hajlandó lennék akár + 5.000ft tagdíjat is fizetni)
tomajer 2008.06.30. 09:30:30 / # 91115
Amiről a hozzászólásod elején beszélsz, azt neveztem én, "tarifaollónak" Eddig én is pont azért nem voltam elragadtatva a maximált tarifa emelési javaslatoktól, mert azt láttam, hogy pont ez a céljuk! Viszont erre a javaslatra most /nappal 260.-/ igazán nem mondhatjuk ezt. Ez tényleg egy, azaz egy emelést tartalmaz. Egy reális emelést, amit talán minden cég be is mer vállalni. Persze úgy, hogy a mostani különbségek megmaradhassanak, netán pár %-nyit emelkedhessenek is. Erre mondtam, hogy tényleg meglepő. és jó Leginkább akkor, ha tényleg sikerül, a tarifaszerkezet módosítását, és az évi rendszeres emelés kötelezettségét belevenni a rendeletbe. Az "álmod" többi részéről, nem nyilatkoznék:-)))
MCCCXCII 2008.06.30. 09:14:05 / # 91114
Talán egyszer mindenki felébred, s nem álmodozik. Elolvasván az anyagot én azt látom, hogy most az a nagy baj, hogy a 7 éve megállapított maximális tarifa nagyon alacsony. Ami igaz is. De az aggódás abból adódik, hogy a maximális tarifa, és a telefonos rendelés között egyre kisebb a rés. Így a potenciális rendelőknek (csak telefonos megrendelő, de még nem szerződéses partner) nem nagyon érdemes telefonon rendelnie taxit, ha csak nem tudja elsütni azt a mondatot, hogy szerződéses, de most kézpénzzel fizet. Ebből következhet, hogy esetleg csökken majd a rendeléses fuvarok száma. Ha csökken, akkor egyre kevesebb taxis fog majd tagdíjat fizetni, mert nem lesz érdemes. Nosza adjunk be egy látszólag a taxis érdekeit figyelembe vevő tarifaemelési javaslatot. Növeljük meg a rést a mostani telefonos rendelések és az utcai tarifa között. Így látszólag ki van elégítve minden taxis, hiszen elértünk egy emelést. (Tudom még nincs elfogadva, de egy kicsit álmodjak én is.) Az elfogadott javaslat alapján lehet emelni az utcai tarifán. Talán emelnek a telefonos tarifán is egy keveset. A lényeg az egészben az, hogy a telefonos és utcai tarifa között legyen egy olyan rés, ami az utasokat a rendelés felé terelje, valamint a taxisokat hozzáláncolja egy társasághoz, mivel az utcán megélni nem lehet. Továbbá érdekes ötletnek tartom az álomban, hogy az alapdíj legyen 1000,-Ft. Ez szép. De ha már álmodozunk, akkor merjünk végre nagyot álmodni. Az alapdíj miért nem lehet például 6000,-Ft. Persze ebben továbbra is benne van az üres kiállás. Sőt akár 20 perc várakozás ingyen. Na egye fene, még körözök is a kedves érdekében, ha nem tudok megállni. Sőt az első 15 km-t nem is számolná az óra. Még ez is ingyenes lenne a kedves számára. Az óra csak a 15-ik kilométer után számolna kilométerdíjat ami legyen mondjuk 300,-Ft kilométerenként. Azért ennyi mert ebben volna megint hét éves tartalék. Így legalább nem kell évente tárgyalni az ügyet. Hogy nem jók az arányok? Mármint az alapdíj és kilométerdíj között. Miért, a mostani arányokat ki találta ki? Csak nem egy tévedhetetlen embertársunk? Vagy valahonnan átvette, ahol ezt már alkalmazták és az jól bevált. A rendelésre történő ingyen kiállás és várakozás is működik nálunk. Pedig a világon talán nálunk van egyedül ilyen rendszer. Én legalábbis nem tudok ilyenről. Ha valaki tud, akkor írja már meg, hogy hol van. Tehát miért nem lehetne az álmaim tarifája az a 6000,-Ft alapdíj, 300,-Ft kilométerdíj és a várakozás pedig 100,-FT percenként. Az utasnak is jó lenne, mert 15 kilométert még ingyen utazhatna. Az meg legyen a saját baja, ha ezt nem akarja kihasználni. Na szóval ÉBRESZTŐ! Valóban azért kellene harcolni, ami reális. Legyen a taxinál egy egységes tarifa. UTCAI, TELEFONOS rendelés esetén is. Legyen kiállási díj maximum 600,-Ft-ig. Ne legyen „ingyen” várakozás a címen 10-15 percig. És legvégül, de nem utolsó sorban nevükhöz híven szervezzék a fuvarokat a fuvarszervező társaságok, ahova a tagdíjat fizetem. LEHET, HOGY MOST ÁLMODOM CSAK IGAZÁN?
tomajer 2008.06.29. 18:09:02 / # 91113
Ebben teljesen igazad van. Ha a kormány a taxitarifákat fel akarná emelni, azokat is felemelné, egy tollvonással. De nem akarja. Miért akarná? Neki nem érdeke. A mi érdekünk, nekünk kell kikényszeríteni, kirimánkodni. Jja, és mellékesen, (de itt most tényleg mellékesen, mert tök mindegy) nem kormányzati kérdés, hanem önkormányzati! :-) Tehát, ha a kormány akarná, akkor rimánkodhatna ő is az önkormányzatnak, hogy emelje már végre fel:-)
törölt felh. 2008.06.29. 14:51:18 / # 91111
avatar
Nem veszitek észre,hogy ezzel a tarifa emelősdi cirkuszal, ami már hosszabb mint az isaura sorozat, bohócot csinálnak itt mindenkiből??Érdekes,ha a kormány a gáz,villany,üzemanyagok,bkv jegy stb. árát akarja emelni,egy tollvonással azonnal megteszi és kész.

tomajer 2008.06.29. 10:17:13 / # 91110
Taxitársaság, még nem ment csődbe Budapesten. Nem is fog. Nézd meg a Pali taxit, a Fribék taxit, És emlélezz a Volánra. El vegetálnak akármeddig, legfeljebb költségcsökkentés címén, apránként nem adnak fizetést senkinek:-)
tomajer 2008.06.29. 10:14:06 / # 91109
Ez igaz. De a legjobb változat, amit eddig hallottam, az elmúlt tíz évben a Fix tarifa javaslaton kívül!!! Pont azért, mert végre talán hozzányúl, a bebetonozott arányokhoz, amik lehetővé teszik a rövid szar 500.- forintos fuvarokat! Ettől még persze, aki teheti meneküljön. Egy percig sem állítottam, hogy fényes jövő elé nézünk! :-(
tomajer 2008.06.29. 10:10:20 / # 91108
Te meg csak a cikket nem olvastad el! De azéé jól megmondtad a véleményed! :-)))
MCCCXCII 2008.06.29. 07:52:20 / # 91107
Te is, mert akkor már ketten vagyunk.:((((
attus 2008.06.29. 06:03:03 / # 91106
avatar
Örülök, hogy neked tetszik, Én elkeseredtem tőle!:-( Nesze semmi fogd meg jól! Azt hiszem turbóra kapcsolom a taxizás mentesítési projektemet!
888 2008.06.29. 04:25:10 / # 91105
avatar
Fogadsz velem? Állítom, hogy legalább 2-3 taxitársaság csődbe megy 1 éven belül. Naaaa...
888 2008.06.29. 04:17:39 / # 91104
avatar
"Álmodozás az élet megrontója, Mely kancsalul festett magas egekbe néz...." "Vörösmarty" Hány évs vagy??? És hiszel még a mesékben?
888 2008.06.29. 03:41:57 / # 91103
avatar
Minden adat húgyköve a km! Ebből adódik a gu.km-ed is! Gondolj bele, minden km.-re 100ft a kiadásod!
888 2008.06.29. 03:38:01 / # 91102
avatar
No, és mit kell emelni? Azt!
888 2008.06.29. 03:27:00 / # 91101
avatar
Barátom! Vmről, nsgyon elfelejkteztél. Alap, km , várakozás. Az alapdíj, nem lehet magasabb, mint a kmdíj 1,5-erese. A várkozásidíj, meg csak 1/4-de lehet, a km díjnak. Akkor számold újra a tarifa táblazotadd.
tomajer 2008.06.29. 03:16:15 / # 91100
Tagdíj emelés, márpedig lesz! Hogy hol mennyi, azt nem jósolnám meg:-) Gondold végig. A Cityn, és a Főtaxin kívül, mind gondban van anyagilag. Nem kis gondban!!! Tehát : Tagdíj emelés, márpedig lesz! Akkor is, ha tarifa emelés nem:-( Innen nézve? Hétvégi tarifa nincs a fővárosi tarifarendeletben, tehát az nem lehetne magasabb, mint a nappali maximum. Az éjszakai tarifa persze bevezethető lenne. Talán..... vendégnek, és utcáról, még meg is érjük, hogy "engedélyezzék" a használatát. Ami tetszik: Önként lemondtak, a tarifaolló túl nagyra nyitásáról! Ez az ami meglepett. Azt vártam, hogy 400.- forint körüli nappali, és ötszáz fölötti éjszakai tarifát fognak javasolni. Emelni persze akkor sem emelnének, a most javasolt mérték fölé:-( Nna az nem tetszene! Nagyon nem! Ez viszont, hogy számításokkal alátámasztották, hogy "annyi lenne jogos" de mi csak ennyit kérünk, cserébe pedig némi módosítást szeretnénk...igen jó ötletnek tűnik!!! Azért, ha bele kerülne a rendeletbe, hogy évente újra kell tárgyalni a tarifákat, az megnyugtató lenne!
Oldalszám: 65