Hozzászólások száma: 1288
Ugrás a hírhez Oldalszám: 65
Témakörök > Hírek fórumai > Ősszel drasztikus mértékben nőhetnek a budapesti viteldíjak A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
szega 2008.07.02. 12:56:06 / # 91364
avatar
...ne arra legyünk büszkék, hogy nálunk fizet tagdíjat a legtöbb taxis. Hanem a taxis legyen arra büszke, hogy nálunk fizethet tagdíjat. Ezt megadom!!
MCCCXCII 2008.07.02. 11:55:38 / # 91363
Na itt van valahol a lényeg. Ne azért adjanak kedvezményeket a kedvesnek a fejem felett, hogy sok taxis csábuljon a céghez, mert 10-szer tagdíjnál több a 100-szor tagdíj, de még több az 1000-szer tagdíj. A sok kedvezmény miatt pedig sok a fuvar darabszáma. A bevétel pedig nem lesz több csak egyre kevesebb, mert egyre többen „marakodunk” rajta. Így bekerülnek olyan emberek is hozzánk, akik csak rontanak a cég hírnevén, de ez nem számít hiszen ő is tagdíjat fizet. Ezeknek az embereknek őszintén megmondom a fele tagdíját szívesen kifizetném, ha másik cégnél volna. Az tuti, ha ott visz valakit, az legközelebb már nálunk rendel kocsit. Ezért mondom azt, hogy ne arra legyünk büszkék, hogy nálunk fizet tagdíjat a legtöbb taxis. Hanem a taxis legyen arra büszke, hogy nálunk fizethet tagdíjat.-))
MCCCXCII 2008.07.02. 11:29:41 / # 91360
Mind nagyon jó, ami érveket mondasz, de azért reagálnék. [b][i]” Végig olvastam mindent. Az elejétől. Nem volt egyszerű.De az sem amit itt össze-vissza írtatok. Találtam is összesen 2,5 hozzászólót aki nem ellensége a pénzének…”[/i][/b] Szerintem senki nem ellensége a pénzének. Csak esetleg nem lát az orránál tovább, és abban látja a boldogulását, ha másokat korlátozni lehet. Ha visszalapozol a 147-es hozzászólásomra, akkor ott már írtam róla. „Akik a tachográf ellen voksolnak:” De fáj. Nagyon is. De gondolod a tachograf megoldaná a nagypályázást. Talán. De biztosan te is voltál már olyan helyzetben, hogy egy 3 perces címre biztonsági okokból 5 perccel nyomtál. De az élet produkál furcsa dolgokat. Előtted megy a világ legudvariasabb gépkocsivezetője. Mindenkit átenged, beenged. Az idő meg rohamosan fogy, mert ilyenkor valahogy mintha gyorsabban telne. Az indulásnál volt két perc tartalékod, most meg már 4 perc 42 másodperc van. A címig van 500 méter, de sajna a lámpa mindjárt pirosra vált. Sebaj kicsit megtolom a gépet. Kilométeróra 77-et mutat. A kicsit piroson még éppen átfértem. Odaesek a címre 5 perc 2 másodperccel. Sunyin körülnézek. Szerencsém van nincs időmérő a közelben. Ezt megúsztam. Utas jön a szokásos 15 perc múlva, mert neki annyit ígértek. A tilosban várakozol. Szerencséd van rendőr se jő addig, amíg megérkezik az utas. Utast elszállítod, fizet. Tán még kapsz egy kis jattot is, mert te rendes vagy. Érzékeny búcsút vesztek egymástól. Befordulsz az első utcán, s a szerv ott integet. De nem utazni akar a lelkem, hanem elkéri a tachograf adatait. Látja hogy 77-el mentél alig 10 perce. Ezért jogosan megbüntet. Na most lehet lelkesen tapsolni a tachograf bevezetéséért. „A nyolc óra munka ellen tajtékzó tisztelt kollégáknak:” Megmondom neked őszintén, én is csak 8 órát szeretnék dolgozni egy nap. De nem tehetek mást, mint hogy „nyújtott” műszakban kell dolgoznom. Miért? Azért mert mindenféle kedvezményeket a saját bevételemből kell adnom. Üres kiállás, ingyen várakozás, szerződéses fuvar, meg majd később fizet az utas, és te menj pénzedért ingyen a világ végére, mert ezt már nem fizeti az utas. Ha innen nézem, akkor már nem is olyan kecsegtető az a „csak 8 órát dolgozhatsz” bevezetése. Csak zárójelben jegyzem meg, ez az ötlet nem egy telefonszám tulajdonos ötlete? Mert ha csak 8 órát dolgozhatsz, na legyen 12 óra, akkor fél nap elvileg nincs taxis aki dolgozna. Ezért ugyan annyi embert fel lehet venni az „üres” 12 órára. Persze teljes tagdíjat fizet mindenki, mert azért a bevétel, az bevétel. Azt nem lehet felezni. [b][i] „tomajer válasz | 2008.07.01. 11:59:29 (155) "..üvegbe hugyozik, hogy annyi időre se kelljen elszakadnia az urh-tól!” [/i][/b] Meg fogsz lepődni, de jobb ha beszerzel erre a célra egy kacsát a kocsidba. Tudok olyan drosztot, ahol nem egy kollégát megbüntettek azért, mert bement „hugyozni”. Hogy tudja mindenki a droszton nem lehet kiszállni a kocsiból, mert szabálysértést követ el. E cselekedet most 5 ezer forinttal büntetik, és nagyon lelkesek, mert felfedeztek egy új aranybányát. Végül is mit lehet tenni. Bárhol megállsz, csak ne a droszton. Kiveszed a szerszámot, már ha nem szégyelled, hogy mily kicsi és aszott ebben a melegben. Ha meg nem, akkor nincs mit szégyellni. Ha egy csöves bárhol elvégezheti a dolgát, akkor ez nekünk is dukál, hiszen vagyunk olyanok, mint egy csöves, nem igaz? És végezetül, amit kérdezel: [b][i] „Azért kérdeznék valamit: - Akkor is 10-15 percet kéne várakoznod a kedves utasra ha csak max. 8 órát dolgozhatsz? Vagy esetleg a mélyen tisztelt Társaság igyekezne megoldást találni arra, hogy minél kisebb holt idővel tudj dolgozni hiszen az véges? Sok-sok minden megoldana a 8 óra és a tachográf!” [/i][/b] Ha ez a kérdésed laza célzás az ingyen kiállás, és az ingyen várakozás megfúrására, akkor teljes mellbedobással a tachograf mellett vagyok. De ha ez egy új sunyi „lehúzásunk” egyik fajtája, akkor nem kérek belőle vaze.
csogu 2008.07.02. 11:08:14 / # 91359
Engem is kiborít, hogy kedvenc utasaimtól azt hallom vissza, hogy már épp cégváltáson gondolkodtak, mert van a "területemen" egy kolléga, aki olyan bunkó, hogy az már mesébe illő. Ezzel a kedves kollégám engem is megkárosít! Van már gyanúm, hogy ki az, de ha bizonyságot szerzek, akkor nem érdekel, hogy én milyen humánus vagyok a sorstársaimmal, úgy baszom nyakon, hogy azonnal futhat etikára panaszkodni a balesetiből. Jaaa, és csak Bbetyárnak egy epés megjegyzés... a "gyanúsítottam" inge be van tűrve!!!...ha érted mire célzok.

csogu 2008.07.02. 11:04:51 / # 91358
Tényleg az a baj, hogy sok taxis nem is tudja, hogy mi lenne a jelenlegi helyzetre a megoldás. Olyanokat is hallok, hogy még több fegyelem, meg hallatlan, hogy vannak olyan kollégák, akik nem ugranak ki a kocsiból kinyitni a kedvesnek az ajtót...esőben meg feltalálták az esernyőt... Nem mondom, igen, ez már szolgáltatás lenne. 8-10 milliós kocsikkal, nagyon udvarias kollégákkal, fokozott ellenőrzéssel (sokkal, de sokkal keményebbel, mint jelenleg van)...én is szívesen fogadnék ilyen kezdeményezést, mert tudok és szeretek szolgáltatni...de nem ezeken az árakon. A minőséget mindenhol a világon (még itthon is...más területen) keményen meg kell fizetni. Vagy sikerült már valakinek a Gundelban a Maxika árain vacsiznia?
szega 2008.07.02. 10:52:34 / # 91357
avatar
....vagy nem voltál ilyen cégben, vagy céghez közel... Ez így nem igaz! Volt Ő driod! Apukával semmi baj csak kicsit naív a lelkem. Ezt a tachográf dolgot jobb lenne nem feszegetni, mert szikrát kap valami okostojás és megnézhetjük magunkat. Nem szeretnék még néhány palotát felépíteni a X.... ker.-ben /ha értitek mire gondolok/ a lényege úgyis ez lenne a dolognak, na meg a folyamatos birságolhatóság, amihez mi magunk szállítanánk a bizonyítékot.
csogu 2008.07.02. 10:41:14 / # 91356
Igaz, hogy nem írtál, de ez, mint jelenség létezik...és attól, hogy nem írtad le, attól még egy-egy ilyen naponta és máris borult tomajer kalkulációja. Bt-Kft Látszik nem vagy nagypályás, vagy nem voltál ilyen cégben, vagy céghez közel. Van a főnök, annak van X százezer havi nettója a taxisokból, a kiadott autóiból. Így, a pénz, amit bukik egy ilyenen, maximum egy havi keresetét viszi el. Idő-energia-idegeskedés. Az egyik droidnak feldobja, hogy nem kell ebben a hónapban leadót adnia és még irigye is lesz a kiválasztottnak. Vagyis, egy ilyen megmozdulás az emberünknek biztosít 11 hónapos extra profitot és megmozdulnia sem kell. [b][i]:)) Nna, pá![/i][/b]
Apuka 2008.07.02. 10:24:15 / # 91355
Csogu! Csípem az írásaid mert jók, értelmesek. De időnként olyan értetlen tudsz lenni, hogy már fáj! Szerintem direkt csinálod! "..[i]Jön a kedves a szendvicsével (nem baj, visszük, mert nem válogatunk) - Jön a kedves a kutyusával,[/i].." Semmi ilyesmit nem írtam! Esetleg fuss neki még egyszer :) [b][i]Kedves Csumi! Nagyon sok droid tartó kezdené leépíteni a flottáját ha mutogatni kellene a "nullást".[/i][/b] ...és kezdené felépíteni az újat...azonnal. A rendelet még ki sem jönne és máris meglenne ellene a védekezés.[/i] Felépíteni? Új bt. kft., a régit megszüntetni, végelszámoltatni, csődöltetni. Az autókat visszarendszámozni. Taxiórát átíratni. Igazad van! Végül is ezek megvannak 2 perc alatt és nem is kerülnek pénzbe! :)) Nna, pá!
MCCCXCII 2008.07.02. 09:37:12 / # 91353
Ha már hasonlítunk. Párizsban is biztosan mindenki taxis lehet, aki csak az akar lenni? Ott is olcsóbb a telefonos tarifa, mint a beülős? Ott is üresen megy a rendelésre a kocsi? Ott is várakozni kell 10-15 percig az utasra ingyen? Mert ha ott is így van, akkor uccu neki csapjunk bele. De ha már beszereltetjük azt tachografot, egy menetben beszereltethetnénk a kártyalehúzó készüléket is. Potom 250 ezerből az is megvan. Így a párizsi taxisok előtt járhatnánk egy lépéssel. Igaz ha nincs vállalkozói számlád, akkor azt is nyithatsz kb. évi 26 ezerért (pontos adatot nem tudok, lehet hogy kevesebb, de 20 fölött van, vagy nagyon közelében az tuti). De nem ez a lényeg benne, hanem az hogy a fuvardíjadból a bank még kezelési költséget is levonogat. Mert azt ugye nem gondolod komolyan, hogy a bank „ingyé” kezeli neked a pénzed. Holott lehet, hogy egy szerződéses fuvarban vagy, ami nem csekkes, csak kézpénzes, de pont annál a banknál, ahol a pénzedet kezelik. Te ingyen álltál ki a címre, vártál bő tíz percet, és viszed szerződéses tarifával. A fuvar végén az óra mutat 3 ezer forintot, ami nem is olyan rossz, holott mutathatna 4500,-Ft-t is. Hogy miből volna az 1500,-Ft plusz? Nem a „kütyüből”, hanem a maximum 600,-Ft-os kiállási díjból, valamint a 12 perces várakozásból. Amikor pedig fel akarod majd venni a jól megérdemelt 3 ezer forintodat, akkor közlik veled, hogy az csak 2700 valamennyi forint, mert a többit kezelési költségként levonták. Most ezek után a tachograf fogja megoldani az anyagi gondjainkat? Tartok tőle, hogy ezt is nekünk kell majd megvenni. Biztosan hitelesíttetni is kell bizonyos időnként, ami megint nem 1-2 forint lesz. Persze hogy nem, hiszen kivonták a forgalomból. Beszélek itt hülyeséget, mint mindig. Aki ebben szakértő, az legyen olyan kedves, és az üzemeltetésről, meg a beszerelésről is mondjon valamit. De a hozzászólásokból azt látom, hogy mi taxisok olyanok vagyunk, mint az egyszeri bolond, aki a saját farkát veri egy kalapáccsal az üllőn. Mikor megkérdik tőle, hogy ebben mi a jó, akkor azt mondja: — Hát az, amikor mellé ütök! Akinek nem inge, ne vegye magára. De akinek nincs inge, az kezdjen már öltözködni végre.
bemondó 2008.07.02. 09:27:17 / # 91352
avatar
:DDDD Úgy lesz!:)
szega 2008.07.02. 09:25:53 / # 91351
avatar
Szerintem picit feküdj még vissza!
bemondó 2008.07.02. 09:20:57 / # 91350
avatar
Jól érted. Vivameriva kolléga meg Sanyi kolléga fényképezett, ha végre láthatnám én is, elküldeném:) Egy szóra visszatérve. Az önszabályozás többet érne, mint a felülről ránk erőltetett kabát. Kezdjük a pincénél, aztán az építménybe már mások is besegítenének szerintem. Ez lenne a cégek feladata és felelőssége. Tartást és önbecsülést adna a taxisnak, ha kitakarítaná a saját portáját, és azt engedné be csak, akit ő akar. Tudom idealista vagyok, de ez egy ilyen reggel....

csogu 2008.07.02. 09:01:17 / # 91349
Jól értem, voltál kint és fényképeztél? Mert amennyiben igen, és átküldesz képeket, akkor nem csak egy topikban lőhetnénk el, hanem ha több kép is van, akkor akár galéria is lehetne belőle, ami azért jobban szemelőt maradhatna.
csogu 2008.07.02. 08:55:04 / # 91348
Egy a baj csak ezzel: A franciák még nem futottak bele magyar taxisba:-)))) Egy ilyen letakarós, meg világítós rendszert pont egy pillanat alatt játszanánk ki:-DD Jó, persze, akkor nem tennénk, ha olyan színvonalat tudnánk így is biztosítani magunknak, mint amilyen a francia kollégáké...mert akkor nem érné meg kockáztatni...na de amíg ez nem így van, addig a kényszer mindig a kiskapuk felé sodor.
Csumi 2008.07.02. 08:53:53 / # 91347
avatar
Na jóóóó...De az ottan Europa....
csogu 2008.07.02. 08:52:35 / # 91346
Ez egy régi sztori. Jön az emberem, beszáll és már szidja is a taxisokat, mert én is épp (az nem érdekelte, hogy ő rendelte oda az autót) egy megállni tilos táblánál dekkoltam. Hogy nekünk mindent szabad, hogy mi törvényen felettinek érezzük magunkat és képtelenek vagyunk betartani a szabályokat és ő minket gépfegyverrel írtana. Na, nekem sem kellett több, úgy betartottam a szabályokat, hogy csak úgy zengett. A XVIII. kerületbe mentünk Zúglóból, hajnal kettőkor. Az a része nagyon tetszett, amikor a elértünk a Könyves Kálmánhoz, mert ott akkor sebességkorlátozás volt: 30Km/h. Nem mondom, izzadtam én is a "sebességtől", de ezt kompenzálta az emberem arca. Először rákérdezett, hogy mi a baj, amiért ennyivel megyünk (pedig akkor még a Mogyoródin s50-el száguldottam vele, de amint benyögtem neki, hogy semmi-semmi, csak én vagyok az a taxis, aki a kivételt képezi és én minden szabályt betartok. Itt elhalkult és élete (szerintem) egyik legkínosabb fuvarjában volt része. Na és ha belegondolok, hogy mi harcolnánk ki magunknak, hogy egy ilyen kémgépet beszereljenek, akkor azt mondom: Nem vagyunk normálisak. Szóval Csumi, egyetértek az érveléseddel: Nekem ez nem kell, mert amennyit (talán) segítene, annál minimum10x többet ártana.
bemondó 2008.07.02. 08:25:12 / # 91345
avatar
Ebbe a tachográf dologba beleugatnék annyiban, hogy elmondom Franciaországban, Párizsban hogyan van ez. Alapállás: Autód nem dolgozik taxi üzemmódban: szabadjelzőre rá van húzva egy takaró izé..bugyi. Így sima mezei autós vagy. Taxiüzemmód: Takaróbugyi le, taxióra be plusz az érintőképernyős, gps-es, pos terminálos, csendes címkiadósos stb terminál. Hátsó szélvédőnél felszerelve egy digitális tachográf, ami mindenkinek mutatja, hogy Francoise mióta üzemel taxiként, mennyi időt fuvarozott. Ha délben teszemazt hazaszalad a lelkem ebédezni, bugyi fel, óra ki. Délután bugyi le, óra be, aztán dolgozik addig, amíg a tachográf LE NEM TILTJA a taxiórát. Utána irány a kedvenc brasserie, ahol aztán.... Továbbá: Szabadjelző alatt 3 kis lámpa, sárga, fehér meg aszem zöld. Ezek mutatják, hogy éppen melyik tarifát alkalmazod. /nappali, éjszakai ill túrafuvar./ A félreértések elkerülése végett ugye... Így a taxiellenőr, aki járja Párizs utcáit, két pillantással megállapítja, hogy Francoise nem trükközik-e éppen. Még az árképzésről: Induló díj: 2-2,5 euro A km díj 4km alatti fuvar esetén jóval magasabb, mint a távolabbi fuvarok esetében, így a helyi Nepkó nénit is érdemes vinni:)) Az autók ott is nagyon különbözőek, octaviatól az A6-osig minde fajta jármű fellelhető. A szabadjelző minden taxin egyforma, fehér, "Taxi Parisienne" felirattal. Vannak önálló vállalkozók és taxicégek, ún "taxi garage"-ok, akik 5-10 vagy több autóval dolgoznak. Nagyon kell vigyázniuk a sofőrök kiválasztásánál, mert gond esetén--hiába az alkalmazott hibázott, vagy csalt- az adott autó licensze ugrik. Csak egy adat: évi 120-150 licenszre 6200 várakozó van. Hát így megyen ottan a taxi. Majd képeket is linkelek ám. Ne tudjátok, hogy pörgött az Eiffel droszt!!!:)

Csumi 2008.07.02. 08:16:03 / # 91344
avatar
Szia! Igazad van, erre nem gondoltam! De akkor hogy van azokkal az anyukákkal akik hivatalokban, cégeknél dolgoznak? Ők nem mosnak, főznek, takarítanak? nem hinném... persze mint mondtam, erre nem gondoltam, mást is ki lehet találni, de hogy nem a tachograf a megoldás az tuti. Valaki (bocs most nem olvasopk vissza ki, de azt hiszem Apuka) azt írta, miért baj, ha nem száguldozunk a címre 110-el. Nos én nem erre gondoltam. Hanem pld arra, hogy éjszaka ,ha Te beülnél hozzám mint utas, és én 50km/h -val száguldoznék veled a tök kihalt városban, lehet, hogy Neked sem tetszene annyira. A kémgépet nem érdekelné, hogy miért mész 70-nel, ami azért nem észvesztő tempó, az csak karcolná, hogy szabályt szegsz......
Csumi 2008.07.02. 08:05:03 / # 91343
avatar
Egyetértek!!!
tomajer 2008.07.02. 07:49:49 / # 91342
Persze hogy igazad van! De mi a teendő??? Miként is indítanál be egy ilyen "mozgalmat" ?
Oldalszám: 65