Témakörök > Hírek fórumai > Ősszel drasztikus mértékben nőhetnek a budapesti viteldíjak A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
macipapa | 2008.07.03. 14:52:03 / # 91401 |
|
Szeretném látni a tiéd. Az összehasonlítás véget.
Előzmény: #91400 partizán 2008.07.03. 14:08:51 |
partizán | 2008.07.03. 14:08:51 / # 91400 |
|
Dolgozat! Röhej.
Inkább fércmű. Doktor Kovács a nagy mindentudó.
|
Kovács Zoltán | 2008.07.03. 11:37:42 / # 91399 |
|
Talán egy évvel ez elött írtam egy kissebb dolgozatot erről. Szinte ugyan ezeket írtam bele. Elküldtem az összes cégnek, Egyedül a Dudás Zoli válaszolt rá, bár ő is óriási blődségeket. Igaz, nem is taxizik már vagy 15 éve, honnan tudná, mik is a jelenlegi viszonyok, és problémák. Ha kéred a Tomayer szaktárs előássa valahonnan neked.
Előzmény: #91394 Apuka 2008.07.03. 02:12:37 |
MCCCXCII | 2008.07.03. 09:27:46 / # 91398 |
Kérdésedre, hogy „Mond csak, direkt csinálod? ”
Válaszolhatnám azt is, hogy direkt.
De ez nem válasz. Meg talán jól fel is bosszantanálak vele. (Bár ez sem egy utolsó szempont. :- ))
De nem direkt csinálom. Csak ha nagyon visszaolvasunk a topicban, akkor ha jól emlékszem abból indult ki a vita, hogy az üzemanyagárak drasztikusan emelkednek, és lehet ennek következtében szintén drasztikusan emelkednek ősszel a taxi tarifák.
Valaki(k) rögtön kihasználva az alkalmat politikai síkra terelték a dolgot.
No ettől „tomajer” haja rögtön az égnek állt, még a kopasz területen is.
(Pedig örülhetett volna, mert kiderült, hogy több haja van, mint gondolta.)
Azután jöttek a különböző „jobbnál jobb” ötletek, amolyan taxis módra.
A korábbi hasonló „jó” ötletek, amelyek ugyan megvalósultak, de mindenki tudja, hogy nem vált be, azok maradnának, csak most azok bővítéséről van szó.
Végül eljutottunk az „egyedüli üdvözítő” megoldáshoz, hogy korlátozzuk a munkaidőnket.
Ennek egyik módja a tachograf beszerelése minden kocsiba.
Senki nem említette, hogy ennek milyen anyagi vonzata van. No nem a bevétel, hanem a kiadás oldalunkon.
Kolléga „vi” a 374-es hozzászólásában kikereste, hogy milyen anyagi „előnyökkel” jár számunkra e szerkezet „beillesztése”.
Ennek tükrében talán már nem olyan vonzó és üdvözítő ez a megoldás.
Mint igaz meg lehet ezt oldani másképpen, és olcsóbban is, hogy ne lehessen 16-18 órát dolgozni.
De, és itt jön az én, és talán nem csak az én problémám. Mégpedig az, hogy a jelenleg fizetett tagdíjam teljes hónapra szól. Nem pedig fél hónapra.
Mert az világosan látszik, hogy ilyen esetben ez annyit jelentene, mintha minden maradna a „régiben”, annyit vagy kint az utcán amennyit csak akarsz, de mostantól a tagdíjad pont a duplája lesz.
Biztos vagyok benne, hogy a nagy „lelkes” tachograf éljenzők (most nem rossz értelemben véve) morgolódni kezdtek volna.
Pedig ez a időkorlátozás bevezetése pont ezt takarja.
Csak mit lát belőle? Nekem jobb lesz, mert nem dolgozhat tovább az a „genya” nappalos, vagy éjszakás.
Erről az jut eszembe, amikor a pék, mivel hatósági áras a zsemle, de szeretne nagyobb hasznot húzni minden zsemléből, akkor kitalálja, hogy pont fele akkora zsemléket készít ugyan azért az árért. A polgár rögtön észreveszi, hogy kisebb zsemlét kap a pénzéért.
Szóvá teszi: — Pékuram ez a zsemle nagyon kicsi.
A pék: — Nem kicsi az uram, csak a pofája lett nagyobb.
De visszatérve kérdésedre, hogy direkt csinálom?
Hogy direkt, vagy nem direkt az teljesen mindegy.
Végül is a 379-es hozzászólásodban nagyon szépen összefoglaltad, hogy mennyire nem egy csak egy problémánk van. És erre nem az egyedüli megoldás a munkaidőnk korlátozása. Ráadásul úgy, hogy plusz költségekkel (nem is kevéssel) jár.
Példálództunk itt az európai taxizással („bemondó” 332-es beírása).
Én személy szerint nem jártam Párizsban. Talán soha nem fogok, de ki tudja. Ezért kérdeztem pár dolgot, ami nem volt számomra világos, de válasz nem nagyon érkezett.
Hiába no, jön a kaszás, és megint tudatlanul kell meghalnom.-))
Valaki felvetette, hogy indítsunk órát a címre érkezéskor.
Első lépésnek például nagyon megfelelő. De akkor mindenki tegyen így.
Hogy a kedvest ne érje „sokkolóan” ez az óraindítás, ezért kap türelmi időt, s mondjuk augusztus 1-én 0 óra 00 perctől kezdve minden taxi címre érkezéskor órát indít.
Lehet, hogy először nem fogják elhinni, de ha így tesz minden taxis, akkor csodákat fogsz látni. A bevezetéstől számított pár nap múlva nem tudsz olyan gyorsan a címre érni, hogy az utas ne várna a kapuban.
Mert most egyes utasokra 15-20 percet is várni kell, mire méltóztatik lefáradni. Ha meg megcsaptad neki az órát, akkor rögtön azzal fenyegetődzik, hogy kirúgat, mert van neki egy „qrva” jó ismerőse, és ő úgy tudja, hogy köteles vagy RÁ VÁRAKOZNI INGYEN.
Szóval, amit összefoglaltál az pontosan fedi mindannyiunk problémáját.
Ezen célok eléréséért kell összefognunk, és nem azon törni a fejünket, hogy a másikat hogyan tudjuk kicsinálni, mert akkor nekünk (nekem) sokkal jobb lesz.
Előzmény: #91391 Apuka 2008.07.03. 01:09:09 |
|
attus | 2008.07.03. 07:37:47 / # 91397 |
|
Többet nem engedem a gyereket a géphez!:-)))
Honnan szed ilyeneket?:-)
Előzmény: #91383 attus 2008.07.02. 20:02:35 |
attus | 2008.07.03. 07:32:53 / # 91396 |
|
Az is lehet, hogy igazad van és itt a "balkánon" ez is rosszul sülne el, de ettől még a probléma létezik, és megoldásra vár!
Pl. többen említették, hogy a "matricás" taxiknál egy elég egyszerü módszerrel orvosolható!
Előzmény: #91392 vi 2008.07.03. 01:12:17 |
attus | 2008.07.03. 07:29:00 / # 91388 |
|
Ez már belemagyarázás!
Ha "csak" 10-12 óráról lenne szó!:o
A baj a 15-18 órát dolgozókkal van itt kérem!
Van ilyen ám bőven!:-(((
|
MCCCXCII | 2008.07.03. 06:56:17 / # 91387 |
KÖSZI A RÉSZLETES INFÓT!
|
|
törölt felh. | 2008.07.03. 03:34:15 / # 91395 |
|
Azért nem kéne a pszihopata bünözőre hallgatnod.Végre össze kéne fogni és világá kergetni ezeket(vagy börtönbe csukni őket),akik a befizetett pénzeinket eltapsolják,és tönkre teszik az országot,a benne lakókat ,és minket.Mert az már viccnek is rossz,hogy 20 évvel az ugynevezett módszerváltás után,egyre csuszik lejjebb a középosztály és milliók kerülnek kilátástalan helyzetbe.A taxis szakma hü leképezése a mai magyar társadalomnak.Az eladósodottságnak,a bérrabszolgaságnak.Persze itt is vannak kivételek akiknek jól megy,de az talán 10%.
Előzmény: #91381 attus 2008.07.02. 19:24:26 |
Apuka | 2008.07.03. 02:12:37 / # 91394 |
Az a baj, hogy nagyon egy dologra hegyezi ki mindenki a problémát mint most ez a tachográf dolog is.
Pedig nem ez a lényeg!
A teljesség igénye nélkül és nem fontossági sorrendben:
-Napi 8 óra munka
-Ne legyenek áron aluli transzferek
-Az óra induljon a címre érkezés pillanatában
-Előrendelés esetén kiállási díj
-Ha megéget az utas, kerüljön tiltó listára minden cégnél / addig ne kapjon autót sehol sem ameddig nem rendezi a "tartozását"
-Létszám kérdés
-Tarifa rendezés
-24 órás ellenőrzés
-A pályára kerülés személyi feltételeinek szigorítása
-/tárgyi feltételt nem írok mert azt a cégek már megoldották és különben is, nulla ft-al is hozhatsz el már autót/
-A taxi szolgáltatáshoz nem kapcsolódó szolgáltatás árának a megkérése
Hírtelen ennyi jutott az eszembe, de van itt még sok nálam okosabb ember aki kiegészíti ami lemaradt.
Előzmény: #91392 vi 2008.07.03. 01:12:17 |
|
Apuka | 2008.07.03. 01:58:16 / # 91393 |
Nos, droidként nem napi 8 órát dolgoztam de a havi átlag talán elérte azt.
volt, hogy 12, esetenként 16 is de akkor még kezdő voltam, no meg a havi 150 a kocsira se volt piskóta ezelőtt 8 éve!
Viszont min. 4 napot nem dolgoztam/ hó.
Nem kevés állandósom volt akikkel rengeteget utaztam vidékre és nem egyszer volt benne határon túli is.
Mellesleg ezek az állandósok én előttem Bp-n még nem utaztak taxival ebből kifolyólag meg se kérdezd, hogy lenyúltból könnyű!
"áruld már el nekem gyarlónak":
Nekem sem adtak ingyen semmit!
Apuka vagyok akinek családja van és az időm velük szeretem eltölteni!
Nem vagyok tanár, hogy tanítsak és nem is akarok az lenni. Képtelen vagyok olyan emberekkel kommunikálni akik vakok a körülöttük lévő dolgokra, akik részére nem létezik csak a saját problémájuk, az ellen viszont nem hajlandók semmit sem tenni.
Ám ha azt látják, hogy a szomszédnak jobban megy akkor máris azon áskálódnak hogy valahogy beszennyezzék mert biztos, hogy sumákol valahol!
Meglepődnél ha tudnád, hogy csak töredékét dolgozom az általad felvetett időnek!
Meglepődnél ha látnád a havi 200 fölötti cím mennyiségem. Meglepődnél ha leírnám a fuvarátlagomat forintban.
Meglepődnél ha látnád, hogy nincs adó elmaradásom!
Azért elárulhatok egy-két apróságot:
-A kocsim MINDIG ragyog, kívűl-belül
-Mindig ingben és nyakkendőben dolgozom 40 °C-ban is. ezért van a légkondi :)
szoktam is mosolyogni amikor a kiemelt "A"-s vagy "E" kategóriás kollégával megyek egyazon címre 2 autós rendelés esetén. Én tipp de ő nem top! Még ha egy ugyanoda is mennek az utasok, szerinted ki kap több pénzt, jattal együtt?
-és minden nap másikban :)
- Mindig köszönök az utasnak amikor az kinyitja az ajtót
-Van amikor én nyitom ki az ajtót
-Nem eszem a kocsiban, nem pöfékelek az utas képébe
-Az utast mindig magázom, még ha 16 éves is.
-Nem egy fuvarból próbálok meggazdagodni. ( ha érted mire gondolok)
Ezek olyan apróságok (?) amit az utasok többsége értékel. Anyagilag is.
Még két dolog:
Nem válogatok a címekben /ez csak 99%-ban igaz :) /
Amennyiben lehetőségem van rá nem kályházok!
"..mert hogy te ezeket a tételeket becsületes munkával 8 óra alatt nem csinálod meg az tuti!.."
A fentebb leírtakból mennyi igaz rád?
Előzmény: #91390 rosszqtya 2008.07.03. 00:42:22 |
|
vi | 2008.07.03. 01:12:17 / # 91392 |
|
Ja persze ezt majdnem elfelejtettem:
Nyilván a tachográfhoz is van "okosság", némi pénzért cserébe, és máris ott vagyunk, ahonnét elindultunk, csak kifizetünk ismét egy halom pénzt, és lesz egy újabb kötelezettségünk.
Előzmény: #91389 vi 2008.07.03. 00:28:30 |
Apuka | 2008.07.03. 01:09:09 / # 91391 |
Mond csak, direkt csinálod?
"..csak a mostani összes nyavalyánkra nem az az üdvözítő megoldás, hogy most gyorsan beszereljük a tachografot.."
Nem ezt írtam!
Olyan vagy most mint egy bulvár lapnak a riportere. Úgy emelsz ki mondatot az oldalból, hogy teljesen más értelme legyen mint az eredetinek!
Íme eredetiben:
"Ti csak azon dolgoztok, hogy fúrjatok meg egy kezdeményezést! és nem a tachográfra gondolok!"
Mintha kicsit másabb lenne így a mondat értelme!
"Most igazán nem értem, hogy Te melyik oldalon vagy?"
Vedd úgy, hogy visszakérdeztem.
(ugye nem megbízás alapján értelmez(tet)ed félre a mondanivalómat?
:p
Előzmény: #91386 MCCCXCII 2008.07.02. 22:41:31 |
|
rosszqtya | 2008.07.03. 00:42:22 / # 91390 |
|
áruld már el apuka, hogy droidként 8 óra alatt te hogy kerested meg
-a leadód (TBvel),
-az üzemanyagot
-hogy gyűjtöttél a saját később megvásárolt kocsidra
-jah és még éltél és kaját is vettél...
áruld már el nekem gyarlónak, hogy lehet ezt 8 óra melóból manapság megcsinálni, mert tanulni szeretnék és szabadulni a mókuskerékből...
mert hogy te ezeket a tételeket becsületes munkával 8 óra alatt nem csinálod meg az tuti!
vagy míg te droid vagy addik lehet 10-12 órát dolgozni, utána nem? aki most droid, mert nem akar bevállalni egy valag adósságot a kocsira, az meg szarjon sünt és dolgozzon 8 órát, mi?
|
vi | 2008.07.03. 00:28:30 / # 91389 |
|
Nem vagyok tachográf szakértő, csak kicsit keresgéltem a neten:
Az EU-ban 2006.05.01 után forgalomba helyezett gépjárművekbe csak digitális tachográf szerelhető. (az e dátum előtt forgalomba helyezett gépjárművekbe szerelhető hagyományos körpapíros tachográf is, de valószínűleg kevesen látnának szívesen a taxijukban egy ilyen kakukkos-óra méretű szerkezetet)
A tachográf szervizek nem teszik közzé áraikat. A teherautó árlistákon az extrák között szerepelnek digitális tachográfok bruttó 140-200 ezer Ft-ért.
A beszerelés (ők illesztésnek hívják) költsége típusfüggő, kb. 30 ezer Ft.
Az adatok egy részét a készülék, másik részét chipkártya tárolja, ebből kell egy az üzembentartónak, és egy a gépkocsivezetőnek (ha jól értem akkor is, ha azonos). A kártyákat a Közlekedési Hatóság adja ki: kiadása, cseréje, pótlása 7700 Ft/db. Érvényességi ideje 5 év.
A kártyáról az adatokat max. 28 naponként, a készülékből negyedévente le kell tölteni, CD-re írni, és 1 évig meg kell őrizni. Ez megoldható házilag (a szükséges letöltő készülék ára 80-100 ezer Ft), vagy szervizben, alkalmanként kb.2 ezer Ft-ért.
A készülékbe hőpapír kell, ilyet találtam 2500Ft/3db áron, nyilván van olcsóbb is.
Ezek természetesen teherautókra és buszokra vonatkoznak, de erősen csodálkoznék, ha egy esetleges bevezetéskor bármi enyhítést kapnának a taxisok.
Végül ízelítőül ennek a lapnak az alján néhány büntetési tétel a szabályok be nem tartóinak (persze ez még nem taxisokra vonatkozik, de nem lesznek elnézőbbek…):
büntetési tételek
Előzmény: #91386 MCCCXCII 2008.07.02. 22:41:31 |
MCCCXCII | 2008.07.02. 22:41:31 / # 91386 |
Most igazán nem értem, hogy Te melyik oldalon vagy?
Azt írod hogy:
[b][i] „Azt látom, hogy bármit is ki lehet itt találni ami esetlegesen az előnyünket szolgálná, a taxisok kb. 0,1%-a támogatná!!
TI nem a megoldást keresitek!
TI nem próbáljátok meggyőzni a többieket az előnyökről!
Ti csak azon dolgoztok, hogy fúrjatok meg egy kezdeményezést!” [/i][/b]
Először is meglepődnél, hogy a az igazán jó dolgokat azért többen támogatnák, mint 0,1%.
Csak az információt kell hozzájuk korrektül eljuttatni. (Előnyök és hátrányok.)
Mi nem a megoldást keressük?
Dehogynem, csak a mostani összes nyavalyánkra nem az az üdvözítő megoldás, hogy most gyorsan beszereljük a tachografot. Erre a nagy rakás fekáliára még ráépítünk egy technikai eszközt, attól alatta még ott a sz@r.
Mi nem próbáljuk meggyőzni a többieket az előnyökről?
Dehogynem, csak ennek a bevezetése önmagában semmit nem old meg, ha a taxizással kapcsolatos többi dolog változatlan marad.
Mi azon dolgozunk, hogy megfúrjunk egy jó kezdeményezést?
Egyáltalán nem azon dolgozunk. Sőt azon dolgozunk, hogy végre mindenki felébredjen, és ne úgy viselkedjen mint egy igás barom, aki önként hajtja a fejét a járomba.
Csupán azért, mert valaki(k) jól telebeszélik a fejét azzal, hogy ez most neki nagyon jó, mert ha mindenkinek beszabályozzák, hogy mennyit dolgozhat, akkor neki igazán nagyon jó lesz.
[b][i] „Nektek, sztahanovistáknak,
nem az a célotok, hogy normális munkaidővel /max. 8 óra/ nap, 26 nap/hó / megfelelő tarifával, ingyenes várakozás nélkül stb. stb. stb.. dolgozzatok. Nem. Nektek ez nem pálya.”[/i][/b]
Na most nem fogod elhinni. Én nem a max.8 óra/nap, 26 nap/hó akarok dolgozni,
hanem max. 8 óra/nap és 22 nap/hó. Mert hetente legalább két napot szeretnék pihizni.
„Miért nem kérdezitek meg az "etikás urakat" és ők miért nem kérdezik meg a cég vezetését, miért kell egyre lejjebb menni a szerződéses árakkal? Mert a kedvezmény..”
Nem akarom védeni az etikásokat, mert nem is arról vagyok híres.
De ezeket a szerződéseket tudtommal nem ők kötik. Nekik az (lenne) a dolguk, hogy valami rendet tartsanak a nagy anarchiában. Azután, hogy ezt ki hogyan teszi lelke rajta.
Remélem az etikások nem veszik hízelgésnek, mert nem annak szántam.
Én továbbra is „csípek” rajtuk egyet, ha okot adnak rá.
Most igazán nem értem, hogy mi itt a baj.
Mindenki elmondja a véleményét pro és kontra.
A két véleményből hozzunk ki valami okos dolgot, és akkor amellett álljunk ki mindannyian.
Persze lehet, hogy nem mindenkinél fog osztatlan sikert aratni a közös álláspont. Sőt ebben biztos vagyok. De ha mindenki csak a saját érdekét akarja szem előtt tartva megoldani a taxizás problémáját, akkor nem jutunk eredményre soha.
Tudod ez a taxizásról szóló történet valahogy olyan, mint egy nagy „bili”.
Egyedüli megváltásként mindig beledobnak valamit, amiről kiderül, hogy „khaki”.
De soha nem pucolják ki, hanem megint beledobnak valamit.
Az évek folyamán szépen össze is gyűlt benne sok sz@r.
Na most ha a tetejére löttyintünk valami híg fekáliát, attól nem lesz a biliben „gulasch”.
Vagy mégis?
Olyan igazán magyaros, ahogy mi szoktuk a dolgainkat intézni.
[b][i] „Ti dolgozzatok csak 14-18 24 órát. A kaszás már előkészítette a listát!
TE vajon rajta vagy?”[/i][/b]
Rajta vagyok. Igen rajta.
Aztán most lehet irigykedni, hogy milyen a sorszámom.:-)))
Előzmény: #91365 Apuka 2008.07.02. 15:02:59 |
|
MCCCXCII | 2008.07.02. 20:35:43 / # 91385 |
Na látod, ezért nem tudunk összefogni valami ügyért.
[b]"Milyen érdekes,hogy Bemondó kolléga beírását senki nem véleményezte?!
Az egyetlen reakció: "Az ott már európa!"
Hmmm,hmmm! No Comment..."[/b]
2008.07.02. 09:37:12 (340)
Egy kicsit lapozz vissza.
Bár most gusztustalan tőlem ez az önreklámozás.
Előzmény: #91379 attus 2008.07.02. 18:17:44 |
|
attus | 2008.07.02. 20:16:03 / # 91384 |
|
Előzmény: #91379 attus 2008.07.02. 18:17:44 |
attus | 2008.07.02. 20:02:35 / # 91383 |
|
m1
Előzmény: #91381 attus 2008.07.02. 19:24:26 |
attus | 2008.07.02. 19:25:39 / # 91382 |
|
gyemrekeim=gyermekeim:D
Előzmény: #91381 attus 2008.07.02. 19:24:26 |