Témakörök > Droszt Híradó > CSENDES CÍMKIADÁS 2013! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
Bao | 2013.11.09. 14:12:47 / # 87803 |
|
"1. Az, ahol nem alakul ki, 3-400% -os eltérés két azonos tagdíjat fizető kolléga között. "
Keressen ugyanannyit egy szívsebész és egy utcaseprő is!
:)
Előzmény: #87802 tomajer 2013.11.09. 13:58:02 |
tomajer | 2013.11.09. 13:58:02 / # 87802 |
Nem hülyéztem le. Azt kértem, ne mondjon véleményt olyanról amit még nem látott közelről.
1. Az, ahol nem alakul ki, 3-400% -os eltérés két azonos tagdíjat fizető kolléga között.
2. Amíg elkészül a Gps-es rendszeretek.
Előzmény: #87801 6x6 163 2013.11.09. 13:49:29 |
|
6x6 163 | 2013.11.09. 13:49:29 / # 87801 |
|
A hsz. nem arról szólt, hogy tetszik-e, vagy sem. Hanem arról, hogy lehülyézted-e a Nazolit, vagy sem.
Viszont-mielőtt válaszolnék a feltett kérdésre-, segíts értelmezni két dolgot:
1., Mi a f@szom az, hogy "korrekt fuvarelosztás"?
2., Mit jelent, hogy "...átmeneti időre..."?
Előzmény: #87800 tomajer 2013.11.09. 12:58:22 |
tomajer | 2013.11.09. 12:58:22 / # 87800 |
20 éve! :-) meg három napja.
A kettő között kicsit infóhiányos volt.
Nem mondtam véleményt az osztrák rendszerről, mert én nem láttam.
Ami így lejött belőle, hogy ez is egy többéves rendszer. Biztos jó, és kiforrott. De a mai technikához képest elavult.
Nnameg a mi munkastílusunkhoz.... úgy elképzelem, hogy addig nem jelentkezhetsz be, és nincs esélyed fuvarra, amíg valamelyik drosztra be nem álltál... nna abból mekkora hiszti lenne itt?!? :-)
... meg kétszáz körzetet fejből vág... húú anyám:-) ... habár a drosztra biztos szép nagy betűkkel ki van írva a körzet száma... csak oda kell érni.
Nna ehhez nem kell GPS-es rendszer. Ezt anélkül is simán meg lehetne csinálni... asszem a Mobil anno kb így indult.
Sok okos dolog van a bécsi taxiszabályozásban a miénkhez képest. Sok sok évvel vagyunk lemaradva. De pont ez a technika, nem "követendő" hanem meghaladandó. Mondhatjuk, hogy ezt a lépést mi kihagytuk.
Kár volt. Az urh-záshoz képest nekem ez is tetszett volna.
De a nagy(szakmai)tudásúak miatt, ez nem lett nálunk bevezetve.... és sose lenne semmilyen korrekt fuvarelosztás, ha a "magasságos hivatal" rá nem kényszerít minket.
Tehát a kérdésem: Neked a bécsi tetszik?
Mert akkor javasoljuk, hogy a 6x6-nál az átmeneti időre vezessék be azt.
Konkretice: Bedrosztozni az egész várost (200 droszt) amikor a drosztra értél, bejelentkezel urh-n. Szépen kiállod a sorod, szólít, kapod a címet, haladsz a fuvarra.
Semmi gáz.
Kíváncsi leszek az arcodra:-)))
Előzmény: #87799 6x6 163 2013.11.09. 09:47:11 |
|
6x6 163 | 2013.11.09. 09:47:11 / # 87799 |
|
Példálózott szegény Nazoli. Itt is. Nem is olyan régen. Le is hülyézte a Tomacsek. Meg olyasmit is mondott, hogy valamikor 30 éve volt a Nazoli Bécsben, és akkor láttott ilyet. Meg még egy csomó baromságot is mondott, amit régebben máshogy látott.
Most meg majd azt fogja mondani, hogy ez nem igaz! Meg azt is, hogy ő (mármint Tomacsek), annyi mindent ír, hogy nem emlékszik...
Előzmény: #87795 IST 882 2013.11.07. 22:45:44 |
TGFSZ | 2013.11.08. 09:06:58 / # 87765 |
|
A "GPS alapú" címkiadó miatt mentünk ki. Azért, hogy a kint látottakkal, hallottakkal talán tudjunk változtatni ezen a "szakmai" hozzáálláson, ami itthon tapasztalható.
Lényegében erről szólt az írás. Igaz, hogy volt benne egy kis tarifa is, de ez a rész arra próbált rávilágítani, hogy ....Nem mondom mire. Ki lehet találni. Szándékosan nem írtam le a következtetéseimet az egésszel kapcsolatosan. Ne én próbáljak bárkit is orientálni. Ha az írás, a tények nem orientálnak, akkor én nem tehetek semmit.
Az írás megjelenése óta ebben a topikban, de a Hallon máshol sem, nem igazán jött elő senki a címkiadó rendszerrel kapcsolatban szakmai hozzászólással. Ennyire érdektelen a téma?
De ha már így rákérdeztél. Robi alkalmazott egy vállalkozónál. Nem a hazaihoz hasonlóan, hanem ténylegesen. A dolog úgy néz ki, hogy heti 5 napot van nála a taxi, és napi 8-12 órákat dolgozik. A csúcssofőr kategóriába sorolta őt a cégtulajdonos. (Nem a fuvarközvetítő, hanem az taxi tulajdonosa.) Három kategória van. A top, amiben Robi van, van egy közepes, és egy alacsonyabb kategória. Az elszámolás úgy történik, hogy a TELJES BEVÉTELLEL EL KELL SZÁMOLNIA. Ebből kap vissza százalékot.
Minden, a taxizással kapcsolatos költséget a taxi tulajdonosa fizet. MINDENT.
A csúcssofőr 50 %-ot kap vissza. A közepes 40-e, az alatta lévő 35-öt. Ez marad meg nekik TISZTÁN. NETTÓBAN. De azért a biztonság kedvéért leírom. Még az adót, és a betegbiztosítást is a taxi tulajdonosa fizeti. A visszakapott összeget nevezik fizetésnek. Azt tudja elkölteni.
A taxi tulajdonosának, akitől Robi béreli az autót, 30 taxija van. Saját műhelyében végzi a javításokat. Mindenfélét. De ezt is leírom a biztonság kedvéére, hogy aztán már ne kelljen rákérdezni. Az autószerelési, a karosszériás, és a fényező munkákat is. Még gumit is szerel. Nem tudom, kihagytam-e valamit.
Mivel nem a vállalkozóval beszélgettem, ezért az autóvásárlásró, meg a finanszírozásról nem igazán tudok nyilatkozni. De mintha valami olyasmit mondott volna Robi, így egy fél mondatban, mintha a taxisok ingyen kapnának autót az államtól. De eben nem vagyok biztos.
A munkaidőről és a szabadnapokról már írtam. Hogy ez mennyire kötelező, azt nem tudom. Szerintem semennyire. Robi egyszerűen tudomásul veszi azt a tényt, hogy ha nem dolgozik, akkor nem is keres. Ha többet dolgozik többet keres. Nem panaszkodott a fizetésére, sem a szabadidő hiányra.
Nem szakszervezet van, hanem az ottani kamarának van a szállításon belül taxis tagozata. A létszámot nem tudta.
Még egyszer leírom a nyomaték kedvéért. A csendes címkiadó rendszer miatt mentünk ki.
Hátha leesik valakinek.
|
IST 882 | 2013.11.08. 07:14:40 / # 87798 |
|
Ja. Igazad van, ébresztő, mert belelóg a bilibe a kezed.
Előzmény: #87796 mercedes 2013.11.08. 01:25:12 |
zenitó | 2013.11.08. 02:58:36 / # 87797 |
|
Köszönjük a beszámolót.
Ugyanakkor jó lett volna olvasni valamit a munkaidőről,a kötelező szabadnapokról,az ottani szakszervezet létszámáról is.
Esetleg az autó vásárlás finanszírozásáról,szervizeléséről.
Előzmény: #87776 TGFSZ 2013.11.07. 08:37:17 |
mercedes | 2013.11.08. 01:25:12 / # 87796 |
|
Aft monta Pifta bá, nincs kőbe vésve semmi. Átgondolják. Ha olvassa Piftabá, lehet átgondolja. Aftán lesznek választások is.
És akkor még az ébredésről nem is beszéltem.
ÉBRESZTŐ!
Előzmény: #87795 IST 882 2013.11.07. 22:45:44 |
IST 882 | 2013.11.07. 22:45:44 / # 87795 |
|
Az a probléma, hogy nem jó helyen voltatok. Sárgaság tekintetében a tengeren túlra kellett volna mennetek, mint Tarlós úrnak. A többi fa@ság meg lehet, hogy indiai ihletésű. Ki tudja a világ mely elmaradott részén ragadt rá valami.
Egyébként érdeke, frappáns összefoglaló, köszönet érte. Kár, hogy nem a rendelet előkészítési fázisában "éheztetek meg". Talán egy-két dologgal lehetett volna példálózni. Szakmailag.
Előzmény: #87776 TGFSZ 2013.11.07. 08:37:17 |
Rocktaxi | 2013.11.07. 18:10:21 / # 87793 |
:-)
Viccelsz, mókázol? :-)
Utasok mondták még anno. :-)
Előzmény: #87792 luxbela 2013.11.07. 16:16:43 |
|
luxbela | 2013.11.07. 16:16:43 / # 87792 |
Tetszett ez az "Üllei" !!!
Hol hallottad? :-)
Előzmény: #87787 Rocktaxi 2013.11.07. 15:14:32 |
|
zenitó | 2013.11.07. 16:07:37 / # 87791 |
|
Persze,hogy lassan csinálják vissza a régi ütemet.
Így próbálnak sumákolni.
Hátha nem szúr szemet sz EU-nak.
Mert EU-s pénzből lettel elkúrva a lámpák a combinók "gyorsabb" haladása miatt. A tuja így másfél percet nyert. Végállomástól-végállomásig.
Ha egy pillanat alatt visszaállítanák a régi programot,akkor a a támogatást is vissza kellene csengetni.
Ezt akarják megúszni..
Előzmény: #87787 Rocktaxi 2013.11.07. 15:14:32 |
alelölülő | 2013.11.07. 16:03:52 / # 87790 |
1. lehetőség:
Befordul a Wesselényibe, bár ez szabálytalan. Klauzál, a Rákóczinál megkapja az első pirosat. Corvin áruház mellett tovább, Somogyi, Rökk Szilárd, Krúdy, Mária. Barossnál villog éjszaka, Üllőinél megkapja a második pirosat. Át a Kinizsibe, balra Knézich, Bakáts tér, Tompa, Ferenc körút, innen már sárgán villognak éjszaka.
2. lehetőség:
ismerni kell a lámpákat, hogy 15-90 között milyen sebességgel kell menni a következő zöldért.
:-))
Előzmény: #87785 hiénakutya 2013.11.07. 14:13:11 |
|
Rocktaxi | 2013.11.07. 15:51:52 / # 87789 |
A lámpákat.
tarlóspiftabá szerint aránytalanul sokat várakoznak az autósok a lámpáknál.
Igen, próbálják visszaállítani a régi ütemet. :-)
piftabának nem tetszett az új. .-)
Előzmény: #87788 Gyurcsányi 2013.11.07. 15:33:20 |
|
Gyurcsányi | 2013.11.07. 15:33:20 / # 87788 |
OK Állítgatják,de mit?
A bitót?
Nem is oly rég hozta a sajtó,hogy az orrtúró 47 millából programoztatja a lámpákat a körúton.Most meg akkor vissza???
Szerencsés ez a ratyi,hogy nem kínában él,mert ott már állítanák a bi..t!
Szebb jövőt.
Előzmény: #87787 Rocktaxi 2013.11.07. 15:14:32 |
|
Rocktaxi | 2013.11.07. 15:14:32 / # 87787 |
Állítgatják.
Próbálják a "régi" ütemet visszaállítani.
Nem kamuzik.
A Dohánynál, a Kölcseynél kap lámpát meg az "Ülleinél". Ez három, de alakul.
:-)
Előzmény: #87785 hiénakutya 2013.11.07. 14:13:11 |
|
osztap | 2013.11.07. 15:08:44 / # 87786 |
Csak azért lehet irigykedni rájuk, mert ott a városvezetés szakszerű munkát végez és nem a lehúzás a lényege a munkájuknak. Nehéz lett volna lemásolni?
Előzmény: #87766 TGFSZ 2013.11.07. 08:10:47 |
|
hiénakutya | 2013.11.07. 14:13:11 / # 87785 |
Te, Lajos!
Volt valakivel egy vitám, hogy azt mondja, ő este/éjjel elmegyen a Wesselényitől a Petőfi híd budai hídfőéig 2 megállással.
Visszaállították a lámpákat, vagy mi?
Ha nem, akkor mint profi, soroljad mán nekem légyszíves, hogy hányszor és hol kapol pirosat! Mer' az nem 2 lesz, az biztos.
hatvanhárom
Előzmény: #87782 Rocktaxi 2013.11.07. 14:01:12 |
|
no name | 2013.11.07. 14:08:17 / # 87784 |
|
Ott a pont.
Előzmény: #87778 alelölülő 2013.11.07. 10:04:56 |