Hozzászólások száma: 147
Oldalszám: 8
Témakörök > Droszt Híradó > Még soha nem ment tönkre annyi taxis, mint idén A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
JANI 19 DCI 2009.11.25. 19:42:21 / # 57669
avatar
Valami véget ér!CSAK NEEEEEM!!

JANI 19 DCI 2009.11.25. 19:40:03 / # 57674
avatar
http://www.youtube.com/watch?v=HRmhSZuHjYQ..-

thomas 2009.11.25. 19:31:33 / # 57673
Vagy... ...a piaci szereplők"komoly modernizálásba kezdtek". Pl.:kártyelehúzóóóóóó.... Aminek jótékony hatását viszont Fuvarszervező(k)és persze a bankok élvezik.
fradika 2009.11.25. 19:10:57 / # 57672

JANI 19 DCI 2009.11.25. 18:52:22 / # 57671
avatar
Mi is érezzük pedig még tagdijat sem kell fizetni 2,éve álltam neki taxizni azóta írom a bevételt,nap mint nap. Hát van visszaesés Hévizen is 3óra állás és jut egy 800ftos fuvar ha nem lopják ki háturól a tisztességes(kollegák)
forest95 2009.11.25. 18:37:30 / # 57670
avatar
A fuvarszervezők egyáltalán nem érzik meg a válságot, hiszen az esetleges bevétel kieséseiket többen is tagdíjemeléssel kompenzálták, és a kiesők helyére szinte azonnal vesznek fel friss munkanélkülieket. Minden őket érintő negatív hatást azonnal áthárítanak a velük szerződésben álló taxisokra.
tomajer 2009.11.25. 15:37:29 / # 57668
[b]Még soha nem ment tönkre annyi taxis, mint idén Gödörben a taxipiac: tíz-húsz százalékkal csökkent a fuvarok száma az idén, a korábbinál pedig több taxis dobta be a törülközőt. Ez pedig a főképp a tagdíjaikból élő fuvarszervező társaságoknak is jelentős bevételkiesést jelent.[/b] A Világgazdaság által megkérdezett piaci szereplők a hagyományos válságkezelő intézkedések mellett az előremenekülés stratégiáját választották: komoly modernizálásba kezdtek. „A válság szinte azonnal begyűrűzött a szakmába, ez főképpen a céges szerződött ügyfelek esetében érződött: a vállalatok az elsők között a taxizásra költött összegen próbáltak meg spórolni” – mondta a Világgazdaságnak Tamás Miklós, a City Taxi és egyben a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetségének elnöke. A társaság vezetője elmondta: a fuvarszámuk az idén mintegy 10-12 százalékkal esett vissza. „Márciusig erőteljes volt a zuhanás, azóta alacsony szinten stagnál a piac” – mondta lapunknak Sipeki József, a Tele5 Taxit üzemeltető Buda Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzátette: az emberek már csak akkor ülnek taxiba, ha nagyon muszáj. Míg tavaly havi 120 ezer körüli utasszáma volt a cégnek, addig mostanában jó, ha 95 ezer megrendelés érkezik be egy hónapban. A Főtaxi utasainak száma is 10-15 százalékkal csökkent – mondta lapunknak Hausz Gyula, a Főtaxi Zrt. vezérigazgatója. Mint mondta: társaságuk zömmel a lakossági ügyfelekre koncentrál, a céges szerződött partnereik közül volt, aki elment, de jöttek újak is. A fuvarcsökkenés egyébként nem közvetlenül jelentkezik a fuvarszervező cégek árbevételében, ők ugyanis túlnyomórészt a taxisok által a diszpécserszolgáltatásukért fizetett díjból élnek, amely a sofőrök számának a függvénye. Azt persze már megérzik, ha a kevesebb ügyfél miatt a vezetőik feladják az ipart, vagy más taxitársaságokhoz szerződnek. „A Főtaxi flottája 2009-ben átlagosan 740 autóból áll, ez 2008-hoz képest a fuvarszámmal arányosan csökkent” – mondta Hausz Gyula. Sipeki József szerint a forgalom visszaesése miatt még soha nem ment tönkre annyi taxis, mint az idei évben. Úgy számolnak, hogy év végéig száznál is többen hagyhatják abba a taxizást, vagy pártolhatnak át szerencsét próbálni más szolgáltatóhoz. Szerző: Világgazdaság A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Oldalszám: 8