Témakörök > Hírek fórumai > A KÖKI átépítése és a METRÓ A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
kámbi078 | 2008.09.21. 20:45:03 / # 38033 |
|
Akiirtott erdő helyére építették a konténerpalotát.
Előzmény: #38032 kámbi078 2008.09.21. 20:42:58 |
kámbi078 | 2008.09.21. 20:42:58 / # 38032 |
|
Addig is egy újságcikk részletekben,a valóságtartalmát mindenkinek a fantáziájára bízom. 1 rész:
Egy kokit a Kökiért Leisztingernek
2008. július 29. kedd, 04:50 Varga Imre
Botrányos körülmények között folytatódik Kőbánya-Kispesten, a 3-as metró végállomásánál a Köki Center, szórakoztató- és bevásárlóközpont építése. (A Kökin dolgozó kiskereskedők elleni brutális fellépésről, túlnyomó többségük kétes törvényességű elkergetéséről június 19-ei számában már beszámolt a Magyar Fórum.) A homályos tulajdonosi hátterű offshore cégeket képviselő R-Co Zrt. által kezdeményezett beruházás elnyerte ugyan a kormánypárti többségű kispesti önkormányzat és a BKV támogatását, de szinte egyöntetű ellenállást váltott ki a környéken élő több ezer emberből.
Tudni kell ugyanis, hogy a Köki már ma is egyike Budapest legforgalmasabb közlekedési csomópontjainak. Naponta közel kétszázezer ember halad át a vasútállomást, metróvégállomást és buszpályaudvart is magában foglaló területen, így a forgalmi zsúfoltság következtében a térség lakói jelenleg is komoly zajterhelés és légszennyezettség elviselésére kényszerülnek.
Korábban némileg enyhítette a szinte folyamatos gépjárműforgalomból adódó káros hatásokat az a keskeny erdősáv, amely a metróállomás, illetve a buszpályaudvar és a Ferihegyi repülőtérre vezető gyorsforgalmi út mentén húzódott, ám az építkezés azzal kezdődött, hogy a beruházó kiirtatott 1 hektár erdőt és további egy hektár ligetes, füves zöldterületet. Méghozzá éppen a közlekedési csomópont és a szomszédos lakótelep közötti területen.
Előzmény: #38031 kámbi078 2008.09.21. 20:38:23 |
kámbi078 | 2008.09.21. 20:38:23 / # 38031 |
|
A KÖKI-n most uborkaszezon van,senki nem tud semmit, a Bíróságon a kereskedők és a zöldek elég jól állnak, de az állagmegóvás gőzerővel folyik.
Kb 2 hetes kép:
|
taxista | 2008.09.21. 14:42:28 / # 38030 |
|
Tragédia.Most nyáron fiam egyik ismerőse ugrott ki egy toronyház ablakából. 15 évesen...
Előzmény: #38029 kámbi078 2008.09.20. 17:56:31 |
kámbi078 | 2008.09.20. 17:56:31 / # 38029 |
|
Egy órát állt a metróforgalom a Ferenc körútnál
Több mint egy órát állt a metróforgalom a 3-as vonalon szombat délelőtt a Deák Ferenc tér és a Nagyvárad tér között egy baleset miatt - tájékoztatta az MTI-t Takács Renáta, a BKV fődiszpécsere. Negyed tíz után néhány perccel a Ferenc körúti megállónál az Újpest felé közlekedő szerelvény elé ugrott egy férfi. A fiatalembert az ütközés ereje a peronra lökte, életveszélyes sérüléseket szenvedett. A Nagyvárad tér és a Deák Ferenc tér között fél tizenegyig buszok pótolták a metrókat.
|
kámbi078 | 2008.09.20. 17:55:34 / # 38028 |
|
Hi-hi .
Előzmény: #38027 taxista 2008.09.18. 19:12:31 |
taxista | 2008.09.18. 19:12:31 / # 38027 |
|
Előzmény: #38026 kámbi078 2008.09.17. 19:11:39 |
kámbi078 | 2008.09.17. 19:11:39 / # 38026 |
|
Új zuhanyhírek a KÖKI-ről !!! A valóságtartalmáért nem vállalok felelősséget!!! Azt mondják, hogy a Zöldek és a Hentes valamilyen pert nyertek. Ma újra kinyitott egy zöldséges. No comment.
|
kámbi078 | 2008.09.17. 17:30:31 / # 38025 |
|
Előzmény: #38024 kámbi078 2008.09.17. 17:21:12 |
kámbi078 | 2008.09.17. 17:21:12 / # 38024 |
|
Oroszból idézek:
Előzmény: #38023 taxista 2008.09.16. 21:19:22 |
taxista | 2008.09.16. 21:19:22 / # 38023 |
|
Sejtettem, hogy ezt is itt forgatták...
Előzmény: #38022 kámbi078 2008.09.16. 16:33:11 |
kámbi078 | 2008.09.16. 16:33:11 / # 38022 |
|
Előzmény: #38011 taxista 2008.09.06. 21:45:30 |
taxista | 2008.09.11. 21:04:59 / # 38021 |
|
Ez valami retro design?
Előzmény: #38020 kámbi078 2008.09.11. 20:33:51 |
kámbi078 | 2008.09.11. 20:33:51 / # 38020 |
|
|
kámbi078 | 2008.09.11. 20:33:24 / # 38019 |
|
Előzmény: #38018 kámbi078 2008.09.11. 20:32:45 |
kámbi078 | 2008.09.11. 20:32:45 / # 38018 |
|
Az új metró vezetőfülkéje:
|
kámbi078 | 2008.09.11. 20:23:25 / # 38017 |
|
A 3-as vonalán járhat a 4-es metró
A 3-as vonalán is bevetheti a 4-es vonalra érkező új Alstom metrókocsikat a BKV, tudta meg az Index. Az új szerelvények ugyanis legalább egy-másfél évvel a 4-es vonal elkészülte előtt megérkeznek Budapestre, és érdemes futtatni őket, hogy az esetleges hibák a két éves garancia lejárta előtt kijöjjenek.
Az első 4-es metróra szánt automata, vezető nélküli szerelvények 2010 januárjában érkeznek Budapestre, derült ki a napokban a gyártó Alstom katowicei üzemében tartott tájékoztatón. Klados Gusztáv, a DBR Metró Projektigazgatóság operatív projektmenedzsere az Indexnek elmondta, hogy vizsgálják a lehetőséget, hogy lehetne üzemeltetni a metrókocsikat, hogy ne álljanak tétlenül a metró átadásáig.
A legutóbbi metrójelentés szerint a 4-es metró átadásának határideje 2011 első féléve, de szakemberek elképzelhetőnek tartanak további csúszást is. Már korábban felmerült az a probléma, hogy a metrókocsikhoz két éves garancia jár, ha pedig ezalatt a két év alatt a remízben állnak a szerelvények, akkor később nagyon sokba kerülhet a hibák javítása.
A DBR Metró Projektigazgatóságnál az Index kérdésére elmondták: fennáll a lehetősége annak, hogy a 4-es metró szerelvényei a 3-as vonalán közlekedjenek majd, de csúcsidőn kívül és nem automata, hanem vezetős üzemmódban.
Hozzátették: ahhoz, hogy ezzel a lehetőséggel túl sok korlátozás nélkül lehessen élni a szerelvények gyártójával, az Alstommal ki kell vetetni a vezérlési rendszeréből a vezetős üzemmódnál beépített sebességkorlátozást és meg kell egyezni velük a garancia feltételeinek pontosításáról.
Az automata kocsikon is van vezérlőpult alapesetben arra, hogy üzemzavar esetén manuálisan is ki lehessen hozni a vonatokat az alagútból. Kézi vezetés esetén a sebességet 60km/órában maximálja a rendszer. A 3-as vonalon látnak erre lehetőséget az este 8 óra utáni csökkent forgalomban.
A felújított 2-es metró vonalára majdnem ugyanolyan Alstom szerelvények érkeznek, mint majd a 4-esre, azzal a különbséggel, hogy ezek a kocsik alapvetően nem automata, hanem emberi vezetésűek. Ebből a sorozatból mutatták be az első összeszerelt darabot múlt héten a lengyelországi Alstom-üzemben. A 2-es vonalra már idén októberben megérkezik az első vonat, de utasokat várhatóan csak jövő februártól szállít.
37 metró = 65 milliárd forint
A 2006-os metrókocsi-szerződés 37 új metrószerelvényről szól, amelyből 22 érkezne a 2-es és a 4-es vonalra. Mielőtt a járművek forgalomba állnának a piros metró vonalán, még kb. 10 milliárd forintot kell költeni a frissen felújított vonal átalakítására, hogy az új szerelvények közlekedhessenek rajta. A szerződés szerint a BKV 263 és fél millió eurót, azaz mintegy 65 milliárd forintot fizet ki a járművekért. A hosszában teljesen átjárható, légkondicionált, ötkocsis szerelvények a 2-es metrón 1023, a négykocsis szerelvények pedig a 4-es metrón 807 utast tudnak majd egyszerre szállítani.
|
kámbi078 | 2008.09.11. 20:21:34 / # 38016 |
|
Ezeket az embereket hivatalosan a begyömöszölésre tartják, ugyanígy van valamelyik szovjet utódállamban is.
Előzmény: #38013 attus 2008.09.10. 19:51:20 |
Rocktaxi | 2008.09.11. 11:06:33 / # 38015 |
:-))
Szerinted!!! :-))
... és ha night club-ba mennek???? :-))
Előzmény: #38014 taxista 2008.09.10. 20:00:07 |
|
taxista | 2008.09.10. 20:00:07 / # 38014 |
|
:-) Még jó, hogy a taxi csak 4 utasra van hitelesítve...
Előzmény: #38013 attus 2008.09.10. 19:51:20 |