Hozzászólások száma: 268
Oldalszám: 14
Témakörök > Hírek fórumai > A KÖKI átépítése és a METRÓ A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
kámbi078 2009.01.28. 10:23:00 / # 38087
avatar
Éjszaka megérkeztek az első új metrókocsik a Fehér útra trélerrel,de az éjszakások biztos látták:

kámbi078 2009.01.20. 02:46:34 / # 38077
avatar
A HÉV kiszervezésével kapcsolatban 2009. január 19. hétfőre a VTDSzSz egyeztetést kezdeményezett a vezérigazgatónál. Az egyeztetés eredménytelensége, vagy elmaradása esetére sztrájkot is kilátásba helyezett a szakszervezeti vezetés. A HÉV melletti kiállás egyik jelentőségét az adja, hogy később ez fog hivatkozási alapot képezni a vezetés részéről (ha a HÉV-nél azok a feltételek megfeleltek a szakszervezeteknek, akkor később miért nem?). Továbbá az adja, hogy itt, most, és ebben a formában történő kiszervezés átgondolatlan, nem kiérlelt koncepción alapul. Szakmai döntés, társadalmi vita nem előzte meg; érdemben sem a munkavállalókat, sem az érintett utazóközönséget sem kérdezték meg. A BKV Zrt. sok pénzt költ el a sajtótájékoztatások szerint szakmai tanulmányok készíttetésére. Erre a tárgykörre még nem került sor, és a közvélemény nem is tud arról, hogy napirenden lenne. A megoldáshoz érdemi tárgyalásokra van szükség. A kérdés fontossága miatt a VTDSzSz ezt nem belátásra bízza, hanem ha szükséges, kényszerítő erőt is kilátásba helyez.

kámbi078 2009.01.09. 07:35:27 / # 38076
avatar
Úgy látszik,hogy a soros balhé a HÉV-nél lesz... Budapesti Közlekedési Zrt. Dr. Kocsis István Vezérigazgató Tárgy: HÉV Zrt. kiválással történő létrehozása Tisztelt Vezérigazgató Úr! Tegnap, vagyis 2009-01-05.-én kaptam kézhez írásban a „Budapesti Közlekedési Zártkörűen Működő Részvénytársaság HÉV Zrt. kiválással történő létrehozása” című dokumentumot, valamint annak Ön által aláírt, 2008, december 23.-ra dátumozott kísérőlevelét. A VTDSZSZ elnöksége a levek tartalmának megismerése után nem érti, hogy a Munkáltató egy ilyen nagy horderejű kérdésben miért időzíti úgy az egyeztetési folyamatot, hogy az anyag az ünnepek miatt biztosan ne jusson időben a szakszervezetek elé? Nem világos számunkra, hogy a Munkáltató konkrétan milyen anyaggal, vagy dologgal kapcsolatban kéri 15 napon belül a szakszervezetek álláspontját? A Munkáltató a maga részéről mikortól tekinti megkezdettnek a 15 napos határidőt? Milyen összefüggés van a 2008. december 18.-ra sztrájkot hirdető szakszervezetekkel kötött megállapodás és a HÉV vagyonának 30 milliárd forintért történő apportálása között? A VTDSZSZ álláspontja az, a megkapott, összesen kettő oldal terjedelmű anyag tartalmában és minőségében nem felel meg annak, hogy az alapján a szakszervezetek az Mt. 21. § szerinti jogaikat gyakorolhassák. Az anyagot jelen formájában nem fogadjuk el. Olyan anyagot várunk a Vezérigazgató úrtól, amely kellő mértékben és alapossággal bemutatja a HÉV Zrt. megalakításával kapcsolatos tervet, vagy terveket. Álláspontunk az, hogy ellenkező esetben csak látszatra történne a témában egyeztetés, a valóságban nem. Az anyag tanulmányozása után a következő kérdések fogalmazódtak meg: - Több koncepció is készül az elővárosi közösségi közlekedéssel kapcsolatban? Mert az anyag erre tesz utalást. Akkor viszont az összes tervezetet meg kívánjuk ismerni. - A BKV részéről a 30 milliárd forint vagyoneladás vagy apportálás? A kettő nem ugyanaz, a szöveg pedig erre vonatkozóan pontatlan, félrevezető. - Ha könyv szerinti értéken kerül a HÉV beszámításra, akkor minek a drága értékbecslés? - Milyen részvényeket apportál a Fővárosi Önkormányzat a BKV Zrt.-be? Ugyanis ez olvasható az anyagban. - Hogyan alakul a HÉV Zrt.-ben a tulajdoni hányad? Mennyi részvény marad a BKV tulajdonában? - Hogyan és meddig maradhat meg a BKV Zrt. befektetett eszközei között a HÉV Zrt, ha egyszer vagyonértékesítésről ír az anyag? - A BKV KSZ meddig marad érvényben a HÉV Zrt.-nél. - Miért nem vesz részt az állam képviselője is a konzultációs folyamatban, ha egyszer jogutódként fog megjelenni az állam? (Mt. (85/A – 85/B §.) - Milyen gazdaságossági számítások készültek a terezettel kapcsolatban? - Hogyan néz ki a HÉV Zrt. Tervezett szervezeti struktúrája (forgalom, járműműszak, infrastruktúra, HR területek) és létszámterve? Tisztelt Vezérigazgató Úr! Az ön által kezdeményezett konzultáción a VTDSZSZ részt fog venni, ugyanakkor arra kérjük, hogy a korrekt együttműködés, valamint szakszervezeti jogosítványaink gyakorlásának lehetővé tétele érdekében tegyen intézkedéseket fent leírt észrevételeinkkel kapcsolatban. Budapest, 2009-01-06 Gulyás Attila VTDSZSZ elnökhelyettes

kámbi078 2009.01.07. 08:50:20 / # 38075
avatar

kámbi078 2009.01.03. 22:15:42 / # 38074
avatar
Nem várt 150 millióba kerülhet a BKV-nak a Köki-építkezés Tenczer Gábor - tenczer@mail.index..hu Az Index információi szerint a BKV felügyelő-bizottsága vizsgálatot indít a Kőbánya-Kispest (Köki) buszvégállomás átépítésének az ügyében, ugyanis nem várt többletköltségek merültek fel. Az Index úgy tudja, hogy a BKV felügyelő-bizottsága keddi ülésén úgy döntött, kivizsgálja a Köki átépítésével kapcsolatban felmerült többletköltségek ügyét. A metróvégállomás 1-1,5 éves átépítésének ideje alatt ugyanis ideiglenes buszpályaudvart kell létrehozni a jelenlegitől több mint száz méter távolságra. Az Index információi szerint egy belső munkaanyag megállapította, hogy a kerülő a buszoknak 3-4 perc többletmenetidőt eredményez irányonként. Ezért 8-14 többletautóbuszra lesz szükség a menetidők betartásához. A nyolc busz abban az esetben kell, ha a Ferihegyi gyorsforgalmi úton a Kökinél megteremtik a balra kanyarodás feltételeit. Ám a nyolcbuszos változat kialakítása is pénzbe kerül, ráadásul a Ferihegyi út gyorsforgalmi jellegét veszélyezteti egy ilyen kereszteződés. Tizennégy busszal többre abban az esetben van szükség, ha a végállomásuk a tervek szerint a metróállomás másik végére (a mostani P+R parkoló helyére) kerül. Szakértői becslés szerint a 14 busz beállítása 150-200 millió forintos működési többletköltséget eredményez a BKV költségvetésében. Ráadásul a buszpark műszaki problémái miatt már most is feszített az üzemeltetés. A Köki átépítésére 2003-ban kötött megállapodás szerint a beruházó R-Co Zrt. bevásárlóközpontot és új autóbusz-végállomást épít a jelenlegi, lerobbant állapotú végállomás helyén. Az építkezés több hónapig szünetelt, ám a napokban újraindult, mert a cégnek sikerült megegyeznie a környékbeli lakókkal. Csakhogy a megállapodásban nem szerepel az, hogy ki fizesse a többletköltségeit annak, hogy a buszok az építkezés ideje alatt egy másik, ideiglenes végállomáson forduljanak meg. Az Index értesülése szerint a beruházó cég a fizetésre semmi hajlandóságot sem mutat. Ha pedig a BKV-nak kell fizetni a többletköltségeket, akkor könnyen előállhat az az eset, hogy többe kerül a leves, mint a hús. Az R-Co Zrt. lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a KÖKI Terminál egy több tízmilliárd forint értékű komplex, városrész-megújító beruházás, amelynek során az R-CO Ingatlanforgalmazó Zrt. jelentős, több százmilliós nagyságrendű közösségi célú fejlesztéseket vállalt magára. Többek között új, fedett buszpályaudvar megépítését, és a csomóponthoz kapcsolódó metró-végállomás teljes felújítását, valamint egy új metróperon építését is vállalta a beruházó, több ezer négyzetméternyi új zöldfelület és rendezett közösségi területek létrehozásával együtt. A beruházó a megállapodás értelmében mindezeken felül az új gyalogos-felüljáró területén mind üzemi, mind kereskedelmi területeket kialakít a BKV Zrt. számára. A BKV-val és a Fővárosi Önkormányzat Közlekedési Ügyosztályával folyamatos egyeztetés zajlott az ideiglenes és végleges buszpályaudvar kapcsán. A Kerületi Szabályozási Terv kialakítása során az elsődleges szempont a tömegközlekedés megfelelő kialakítása volt, amelyet a BKV és a Fővárosi Önkormányzat alakított ki.

kámbi078 2009.01.03. 12:56:24 / # 38073
avatar
Folytatódhat a Köki Terminál építése Független Hírügynökség - ugyelet@mail.index..hu Az eredeti határidőre, 2010-re befejeződhet a Kőbánya-Kispest (Köki) vasútállomás melletti intermodális közlekedési csomópont és a hozzá tartozó új üzletközpont építése, áll a beruházó cég keddi közleményében. Az építkezés az után folytatódhat, hogy a bíróság a napokban hivatalosan feloldotta az építkezés felfüggesztését elrendelő korábbi határozatát, miután a felfüggesztést kezdeményezők visszavonták keresetüket. A Köki Terminál több tízmilliárd forint értékű beruházást jelent a környék számára, aminek egy jelentős részét közösségi célú fejlesztések, például a teljesen megújuló busz- és metróvégállomás alkotják. A közlekedési fejlesztések mellett háromszintes bevásárló-, és szórakoztatóközpont épül, amelyben több mint 200 üzlet kap majd helyet. Épül egy új barkácsáruház, de lesznek irodahelységek, ügyfélszolgálatok, éttermek, kávézók és egyéb szórakoztató egységek is. A tervek szerint új gyalogos-felüljáró is épül a területen, az átépített metróállomásról érkező utazókat pedig egy teljesen új, a metró peronjával párhuzamosan elhelyezkedő, fedett autóbusz-végállomás fogadja majd. A teljes rekonstrukción átesett metróállomás két új gyalogos híddal is bővül. A megújult KÖKI csomópont területén könnyebbé válik a mozgásukban korlátozott utazók közlekedése is, hiszen az akadálymentesség jegyében több lift is épül, a közösségi fejlesztések további eredményeként pedig ötszáz fölé emelkedik a P+R parkolóhelyek száma. A környék lakóinak képviselői azután vonták vissza az építkezés felfüggesztését kezdeményező keresetüket, hogy a beruházó az elmúlt hetekben és hónapokban több alkalommal is egyeztetett a környék lakástulajdonosaival, házközösségeivel, részletesen tájékoztatta őket a Köki beruházás paramétereiről. A lakók az egyeztetések során meggyőződhettek arról, hogy a beruházással a Köki és teljes környezete megújul, az itt élők életminősége javul - áll a beruházó keddi közleményben
kámbi078 2009.01.03. 12:52:39 / # 38072
avatar
Itt az új KÖKI,felnagyítva talán látható valami.

kámbi078 2009.01.01. 21:56:41 / # 38071
avatar
Villámüzlet a metróállomáson A BKV strómanszerűen készítette elő a Stadionok metróállomás eladását 2006-ban. Megvásárolt egy szomszédos ingatlant, három nap múlva adásvételi előszerződést kötött egy ingatlancéggel, amely aztán az egész épületre jogosultságot szerzett. A 2006-os önkormányzati választások előtt egy hónappal páratlanul gyors üzletet hajtott végre a BKV. Szeptember elsején Aba Botond vezérigazgató telekalakítással vegyes ingatlan adásvételi szerződést kötött a zuglói önkormányzattal. A BKV a Stadionok metróállomás melletti, az Ifjúság útján található 1371 négyzetméteres ingatlanért nettó 34 millió forintot fizetett. A 12 ezer négyzetméteres 32 533/9 helyrajzi számú zuglói ingatlanegyüttesből azért vásárolt, hogy hozzácsatolja a 32 538/1 helyrajzi számú 6599 négyzetméteres területéhez. A terület változási vázrajzát még jóvá sem hagyta az építésügyi hatóság, a földhivatal be sem jegyezte az új tulajdonost, amikor három nappal később a BKV a Welt-Stadt Immobilen Kft.-vel (WSI) adásvételi előszerződést kötött friss szerzeményéről. A társaság képviseletében Aba Botond, a WSI részéről a tel-avivi illetőségű Gag El Michael volt az aláíró. Gag El Michael irányítja a Princess pékséget üzemeltető Isar 2000 Sütőipar Kft.-t is. Az Isar a metróállomásokon tizenhat látványpékséget működtet, az egyiket a Stadionok megállóban. Az 1371 négyzetméterért a BKV 2006-ban 37 millió forintot kért, ám a ciprusi offshore cég tulajdonában álló WSI csak az idén áprilisban vette meg negyvenmillió forintért. Egy hónappal Kocsis István, az új vezérigazgató hivatalba lépése előtt, a WSI-nek sikerült a BKV-val együttműködési megállapodást kötnie a metróállomás fejlesztéséről. E szerint a WSI hatvan napon belül megveszi az egész ingatlant, lebontja, és plázát, irodaházat, parkolóházat húz fel a helyén. Az augusztusi megállapodás az ingatlanfejlesztés végéig érvényben marad, a hozzá kapcsolódó szerződéstervezet szerint a WSI 490 millió forintot fizetne az épületért. A BKV hat szakszervezete feljelentést tett az ügyben, a rendőrség hűtlen kezelés gyanújával nyomozást indított. A BRFK tájékoztatása szerint a nyomozás a dokumentumok beszerzésénél tart. Zsidai Péter

kámbi078 2008.12.19. 18:09:57 / # 38070
avatar
Kilencezer forintba kerül januártól a BKV-bérlet Tenczer Gábor - tenczer@mail.index..hu A koalíciós frakciók szavazataival elfogadta a fővárosi közgyűlés a jövő évi közműdíj-emeléseket. A díjak többsége infláció feletti mértékben emelkedik. A BKV tarifái mintegy kilenc százalékkal nőnek. A BKV átlagosan 8,8 százalékkal emeli tarifáit. A legnagyobb változást az egységes Budapest-bérlet jelenti majd, amellyel a BKV, a MÁV Start és a Volán járatain is lehet majd utazni. Az új havibérlet 9000 forintba kerül január 1-étől. A tanuló-, nyugdíjas- és kismama-bérletek ára 3550 Ft lesz. Új lehetőség lesz a negyedéves bérlet. A 27 ezer forintos negyedéves bérlet 100 napig lenne érvényes, így az utas 10 százalékot megtakaríthat. (Ennek alapján aki 2009-ben négy negyedéves bérletet vesz, az plusz egy hónapig veheti igénybe a közösség közlekedést.) A vonaljegyek ára húsz forinttal nő, és így 290 forintra emelkedik. Napi öt utazás fölött napijegyet érdemes vásárolnia az utasoknak. A jegytípus tervezett ára 1500 forint, amely 3,2 százalékkal olcsóbb az ideinél. A kerékpárosok jövőre havi 500 forintért kerékpárbérletet is válthatnak, amelyet a kerékpárszállításra kijelölt vonalakon használhatnak majd. A települési szilárd hulladék, azaz a szemétdíj 14,1 százalékkal emelkedik. A díjemelés egy családnak (családi házas övezetben) egy 110 literes edény heti egyszeri ürítése mellett a havonta átlagosan 300 forintos kiadást jelent. A települési folyékony hulladékkezelési díj, azaz a szippantás díja köbméterenként 1578 forintra (+ áfa) lesz január 1-től. Ez 7 százalékos díjemelést jelent. A kéményseprési díj is 7 százalékkal növekedik jövőre. A Budapesti Temetkezési Intézet Zrt. javaslata szerint a kegyeleti díjtételek összességében 2,4-4 százalék között emelkednek jövőre. A testület délután tárgyalja a csatornadíjra és a vízdíjra vonatkozó emelési javaslatokat. Ha a képviselők elfogadják, a csatornadíj 2009. január 1-től köbméterenként 260,50 forintos (+ áfa) lesz, ami az előző évihez viszonyítva 9,9 százalékos díjnövekedést jelent. A díjemelés háztartásonként 237 forint többletkiadást jelent havonta. 8,4 százalékos vízdíjemelésre tett javaslatot a fővárosi közgyűlésnek a Fővárosi Vízművek Zrt. A javaslat elfogadása esetén 2009. januártól egy köbméter ivóvíz ára 180,50 Ft + ÁFA lenne.

kámbi078 2008.12.18. 22:39:52 / # 38069
avatar
2008. december 18., 09:18 A VTDSZSZ aggódik a HÉV jövője miatt. Mi lesz az ára 30 milliárdnak? Budapest, 2008. december 18., csütörtök (OS) - A metró, HÉV, villamos, trolibusz és központi szakszervezeteket képviselő Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) fontos eredménynek tartja, hogy még ebben az évben 10 milliárd forintot juttat az állam a BKV-nak. Ugyanakkor félti a HÉV ágazatot, és az ott dolgozó munkatársakat. A VTDSZSZ fontos eredménynek tartja, hogy az illetékes minisztériumok, a főváros és a BKV menedzsmentjének több hónapos munkája után 10 milliárd forint azonnali segítséget kap a vállalat. Ugyanakkor aggódik a HÉV ágazat, és az ott dolgozó mintegy 1000 ember sorsa miatt. A HÉV részbeni, vagy teljes eladása veszélyeztetheti a munkahelyeket, de a BKV anyagi helyzetén sem segít hosszabb távon. Éppen ezért arra kérte a vezérigazgatót, hogy minden részletre kiterjedő és alapos tárgyalásokat folytasson a szakszervezetekkel a HÉV jövőjét illetően. Amennyiben a menedzsment nem kezeli súlyán ezt a kérdést, úgy ez a közeljövőben súlyos munkaügyi konfliktushoz vezethet. A VTDSZSZ véleménye, hogy a menedzsment HÉV ágazattal kapcsolatos magatartása túlmutathat a konkrét ügyön, mert valószínűleg hasonló hozzáállással szándékozik lefolytatni az összes ágazatra kiterjedő vállalatátalakítást. Gulyás Attila VTDSZSZ elnökhelyettes Kiadó: Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége

kámbi078 2008.12.18. 20:29:43 / # 38068
avatar
Csak úgy ,csámcsogni...
kámbi078 2008.12.18. 20:28:20 / # 38067
avatar

kámbi078 2008.12.16. 12:57:34 / # 38065
avatar
A rendőrségen landolt a zuglói BKV-ingatlan ügye Hírszerző információ 2008-12-15 Rendőrségi feljelentést tett a BKV hat szakszervezete a Stadionok metróállomás fölötti ingatlan egy részének eladása miatt. Az érdekképviseletek vitatják a telephelynek minősülő ingatlan értékesítésének jogszerűségét. A terület többi részére a szombathelyi bejegyzésű cégnek elővásárlási joga van, értesüléseink szerint a befektető iroda- és bevásárlóközpontot tervez építeni. Ismeretlen tettes ellen, hűtlen kezelés miatt tett feljelentést a VII. kerületi rendőrkapitányságon a BKV hat szakszervezete a Stadionok metróállomás fölötti ingatlan egy részének értékesítésével kapcsolatban - értesült a Hírszerző. A feljelentésről az érdekképviseletek levélben tájékoztatták Kocsis Istvánt, a társaság vezérigazgatóját. Amint arról a Hírszerző beszámolt: az ingatlan egy részét - körülbelül egyhatodát - a BKV egy 2006-ban kötött előszerződés alapján 2008. április 22-én 40 millió forint plusz áfáért adta el a szombathelyi bejegyzésű Welt-Stadt Immobilien Kft.-nek, amely elővásárlási joggal rendelkezik az ingatlan többi részére is. Mikor adták el? A BKV szakszervezeteinek egy része korábban levélben fordult a cég vezérigazgatójához; álláspontjuk szerint ugyanis a terület augusztusban kelt el. A BKV vezetése május 27-én állapodott meg a szakszervezetekkel többek közt abban, hogy szeptember 30-ig nem ad el telephelyet, ezt a megállapodást ősszel december 15-ig meghosszabbították. A BKV álláspontja szerint az ingatlan eladása jogszerűen történt, mivel az adásvételre még a szakszervezetekkel kötött megállapodást megelőzően került sor. Az érdekképviseletek azonban egy korábbi megállapodásra hivatkozva továbbra is vitatják a terület eladását. A közlekedési vállalat előző vezetése 2007. december 14-én írta alá azt a megállapodást, amelynek köszönhetően végül elmaradt a buszos szakszervezetek egy része által december 17-re meghirdetett munkabeszüntetés. Telephelynek minősül A megállapodás harmadik pontjának egy bekezdése így szól: "Amennyiben a társaság hatékonyságjavító projektjei keretében 2008. évben telephely racionalizálásra, teljesítménycsökkentésre, alvállalkozó bevonására kerül sor, a munkáltató a munkavállalók élet- és foglalkoztatási körülményeit érintő kérdésekben egyeztet". A szakszervezetek állítása szerint a társaság vezetése nem egyeztetett velük az ügyben, jóllehet az alapító okirat szerint a Stadionok metróállomás fölötti irodaépület központi telephelynek minősül, a fenti megállapodás tehát vonatkozik rá.

kámbi078 2008.11.18. 08:50:19 / # 38060
avatar
Megszegte a megállapodást a BKV? - A szakszervezetek hozzájárulása nélkül kelhet el egy telephely A BKV szerint az eladás nem érinti a szakszervezetekkel kötött megállapodást Király Dávid 2008-11-10 19:28. Bár a BKV menedzsmentje december 15-ig vállalta, hogy nem ad el telephelyet, a szakszervezetek állítása szerint a cég augusztusban mégis értékesítette egyik ingatlanának egy részét. A Stadionok metróállomás fölötti irodaház helyére információnk szerint egy ingatlanberuházó bevásárló- és irodaközpontot tervez. Úgy tudjuk, a BKV menedzsmentje vizsgálatot indított az ügyben. Egy a BKV tulajdonában lévő ingatlan eladása ellen tiltakozik a közlekedési vállalat szakszervezeteinek egy része. Az érdekképviseletek szerint a cég megszegte a BKV menedzsmentje és a szakszervezetek között május 27-én megkötött, majd október elsején meghosszabbított megállapodás egyik pontját, amely rögzíti, hogy december 15-ig nem lehet eladni a cég telephelyeit. A vaskerekes szakszervezetek hétfőn levélben fordultak a BKV vezérigazgatójához, amelyben azt írják, hogy a vállalat augusztusban eladta a Hungária körút 46. alatti ingatlan egy részét. Ez az ingatlan a Stadionok metróállomás fölötti irodaház, amelyben a BKV mintegy 300 munkatársa dolgozik, s amely a Hírszerző információi szerint az alapító okiratban központi telephelyként szerepel, tehát a megállapodás lejártáig nem eladható. Az érdekképviseletek levelükben a szóban forgó ingatlan tulajdoni lapjára hivatkoznak, eszerint a terület egy része augusztus végén került a Welt-Stadt Immobilien Ingatlanberuházó Kft. tulajdonába. A szakszervezetek nyolc napon belül várnak írásos tájékoztatást az ügyben, ellenkező esetben a hatóságokhoz fordulnak; az eredeti állapot visszaállítását, vagyis a bejegyzett tulajdonjog töröltetését akarják elérni. Felújították, most lebontják? Úgy tudjuk, a BKV a Hungária körúti ingatlan körülbelül egyhatodát, az épület előtti parkolót adta el a közelmúltban. A Szombathelyen bejegyzett ingatlanberuházó kft.-nek elővásárlási joga van az ingatlan többi részére. Információink szerint a BKV és a beruházó megállapodásában az áll, hogy a parkoló megvételét követően 60 napon belül a kft. az egész ingatlant megveszi, ennek határideje azonban október elején lejárt. Ha lebontják az épületet, a Stadionok állomást le kell zárni. BKV-s forrásunk szerint ugyanakkor az ingatlanrész eladása nem érinti a szakszervezetekkel kötött májusi megállapodást, mert az értékesítésről már azt megelőzően döntés született. A Hírszerző úgy értesült, hogy a beruházó a BKV-irodaházat lebontaná, helyére többszintes bevásárló- és irodaközpontot építene. A beruházás miatt azonban egy időre valószínűleg le kellene állítani a Stadionok metrómegálló forgalmát. Ez azért is érdekes, mert az állomást a BKV nemrég újította fel, többek közt új lifteket épített be az épületbe, s ha azt bontják, nyilván a liftekhez, s más egyéb felújított részekhez is hozzá kellene nyúlni. A terület eladása ráadásul már 2006 óta napirenden volt, akkor kötöttek előszerződést az ingatlanfejlesztő céggel. A vállalat tehát úgy költött pénzt az állomásépület felújítására, hogy tudta: az épületet később jó eséllyel eladják, annak sorsa pedig a bontás lesz. Vizsgálat indul A szakszervezetek mindemellett attól tartanak, hogy az ingatlan túl alacsony áron kel majd el, s a költöztetés, a metró pótlása és az egyéb költségek miatt a vállalatnak gyakorlatilag nem maradna semmi. Úgy tudjuk, a beruházó vállalta, hogy a BKV irodái visszaköltözhetnének majd az új épületbe, azt azonban nem tudni, hogy a beruházó milyen feltételekkel biztosítana helyet a közlekedési vállalat dolgozóinak. Az érdekképviseletek már két hete jelezték a menedzsmentnek, hogy kifogásaik vannak az ingatlan eladásával kapcsolatban, információink szerint a vezérigazgató vizsgálatot indított az ügyben. A Hungária körúti telephely értékesítésével kapcsolatban a Hírszerző pénteken tette fel a kérdéseit a BKV-nak, válaszokat azonban mindeddig nem kaptunk. Amennyiben a közlekedési vállalat reagál a fent leírtakra, álláspontjának természetesen felületet biztosítunk.

kámbi078 2008.11.18. 08:47:50 / # 38059
avatar
Ez jó !!! Csak most vettem észre, bocsi ! :)
taxista 2008.10.23. 17:28:33 / # 38058
avatar
Ezekben a nehéz időkben a férfi kollégák természetesen önfeláldozóan vállalják a fázós kolleginák melegítését...
kámbi078 2008.10.14. 19:31:20 / # 38057
avatar
Kabátban vacognak a metrósok a Kökin Tenczer Gábor - tenczer@mail.index.hu | 2008. 10. 14., 07:13 | Frissítve: 2 órája A metróvezetők nem tudják kihasználni a pihenőidőt a Kőbánya-Kispesti metróvégállomáson, mert fáznak a hiányzó fűtés miatt. A BKV szerint napokon belül helyreállítják a fűtést. Szabó László, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének titkára az Indexnek elmondta, hogy amióta nyáron egy daruskocsi leszakított a Köki átjárójánál egy tartóoszlopot, és emiatt el kellett zárni a túloldali kazánháztól induló közművezetékeket, nincs fűtés és hűtés a metróvégállomás helyiségeiben. Ez különösen reggelente zavarja a dolgozókat, mértek már 4-5 Celsius fokot is az első hideg beköszöntekor. Szabó László hozzátette, hogy egyes helyiségekbe ugyan beállítottak egy-egy olajradiátort, viszont egyáltalán nincs fűtés az öltözőkben, a vécékben és a zuhanyzókban, ami megnehezíti például a metróvezetők pihenését. Szabó László szerint már régen fűteni kellene, ám a BKV nem megfelelő szerződést kötött a Kökin bevásárlóközpontot építő beruházóval. A majdani fűtőközpont ugyanis azért nem épül, mert hatósági intézkedés miatt a beruházás is áll, a BKV pedig Szabó szerint tehetetlenül szemléli az eseményeket. Júliusban egy darus kocsi megrongálta a Ferihegyre vezető gyorsforgalmi út felett átívelő felüljáró szerkezetét, amit egy statikus életveszélyesnek talált és lezáratott. A felüljáró alatt húzódott a közművezeték is, amit Szabó László szerint akkor el is zártak. Hozzátette, sokan azt sejtik, hogy a baleset nem véletlen volt, hanem a beruházó és a felüljárón levő üzletek tulajdonosainak vitáját zárta rövidre. A BKV sajtóirodáján az Indexnek elmondták, hogy a helyreállítási munkálatok folyamatban vannak, és várhatóan október 15-ére helyre is áll a hőszolgáltatás a BKV Zrt. szolgálati helyiségeiben. A közlekedési vállalat addig is a dolgozók érdekében olajradiátorokat szerelt fel a női- és férfiöltözőkben egyaránt. Az Index úgy tudja, hogy a metróállomás mellett levő vasútállomáson hasonló problémák vannak, mert oda is az elzárt cső szállította a meleget. Az R-CO ingatlanforgalmazó Zrt. az Indexnek küldött közleményében tudatta, hogy a szerencsétlen baleset, amelyben a gyalogos felüljáró megrongálódott, az építési területen kívül, közúton történt. A közlemény szerint alaptalan minden olyan, sajtóban megjelent nyilatkozat és feltételezés, amely a KÖKI Terminál beruházóját összefüggésbe kívánja hozni a sajnálatos esettel. A beruházó az üzletek kiürítési ütemének, vagyis az eredeti terveknek megfelelően irányozta elő a gyalogos felüljáró bontását, aminek feltétele természetesen az, hogy a bérlők megegyezzenek a kiköltözésről a tulajdonos BKV Zrt-vel.

kámbi078 2008.10.13. 13:43:12 / # 38056
avatar
Azért szerencsére a védőangyalaink ezerrel gyakorlatoznak és el kell ismernem metrós mentésben (is) nagyon profik. Azért vagy így,vagy úgy,de kihoznak a felszínre. :)))

kámbi078 2008.10.13. 13:16:49 / # 38055
avatar
. . . és végleg elköltözött a KÖKI-ről.
kámbi078 2008.10.13. 13:16:01 / # 38050
avatar
Aztán megint összepakolt . .
Oldalszám: 14