Témakörök > Hírek fórumai > A KÖKI átépítése és a METRÓ A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
kámbi078 | 2008.10.13. 13:14:29 / # 38049 |
|
|
kámbi078 | 2008.10.13. 13:12:08 / # 38052 |
|
Előzmény: #38051 kámbi078 2008.10.13. 13:11:41 |
kámbi078 | 2008.10.13. 13:11:41 / # 38051 |
|
Az újra kinyitott zöldségst újra bezárták,lepecsételték.
|
kámbi078 | 2008.10.13. 13:02:51 / # 38054 |
|
Lebontották a P+R parkolót.
Vigyázat ! ! ! Közelítenek a Konténerházhoz ! ! !
|
kámbi078 | 2008.10.13. 12:43:40 / # 38053 |
|
A zuhanyhíradó szerint építési tilalom van ezen a területen,ehhez képest gőzerővel folyik a daruk építése. Egyesek szerint,darukölcsönző lesz és működés közben szeretnék bemutatni a darukat. :)))
|
kámbi078 | 2008.10.07. 21:03:04 / # 38048 |
|
Jól jár a sztrájkvezér a BKV-val, avagy Volvo busz szinte ingyen
Egymás után dőlhetnek ki a csontvázak a BKV szekrényéből, ezekkel már a vállalat új vezérigazgatójának kell szembesülnie. A Kocsis István szeptemberi érkezése előtt kötött szerződések nem mindegyike szolgálta a vállalat érdekeit. Ilyen az a használati megállapodás, amely értesüléseink szerint nagyban hozzájárult Regőczi Miklós értékesítési vezérigazgató-helyettes múlt heti menesztéséhez.
A megállapodás kedvezményezettje a Kilián Autóbusz Üzemegység Szakszervezete (Kaüsz), tárgya pedig a BKV által lízingelt FLK-295-ös rendszámú Volvo 9900 turistabusz. A luxusjárművet 2008. július 30-án adta át a társaság, amikor már folyamatban volt az új BKV-vezér kiválasztása.
A megállapodást a használatba vevő képviseletében a szakszervezet elnöke, Földényi György írta alá, aki a BKV közös sztrájkbizottságának elnöki tisztét is betölti, a társaság nevében pedig Regőczi Miklós és beosztottja, Kotulyák Tamás értékesítési főosztályvezető. Információink szerint a felek nem verték nagydobra a megállapodást, a vállalat vezető beosztású munkatársai sem értesültek róla, a részleteket a szakszervezet tagjainak sem kötötték az orrára, a Kaüsz honlapjára pedig nem is került fel az irat.
Földényi kivételes lobbiereje a vállalat egyéb szakszervezethez tartozó munkavállalóinak is felkeltette az érdeklődését. Molnár Ferenc járművezető internetes naplójában külön bejegyzésben foglalkozik a megállapodással. "Nemsokára a média is foglalkozni fog a BKV-val, és ezen belül külön figyelmet fog szentelni azoknak a BKV-s vezetőknek, akik jelentős szerepet vállaltak a BKV tönkretételében. Vannak szakszervezeti vezetők, akik elárulták az általuk képviselt munkavállalókat egy-egy jó üzlet reményében. Például a dél-pesti üzemegységhez került egy Volvo busz, különjárati szerződéssel. Vajon ez miért lehet?"
A megállapodás egyediségét jelzi, hogy a BKV több mint húsz szakszervezetének egyike sem részesül ilyen juttatásban, csak a sztrájkvezér szervezete. Attól függetlenül kötötték a megállapodást, hogy a munka törvénykönyve helyteleníti a szakszervezetek megkülönböztetett támogatását.
A jó üzlet lehetősége a részletekben rejlik, abban, hogy Regőczi havi harmincezer forint plusz áfás áron biztosítja a járművet. A használati díj ugyancsak jutányosnak tekinthető, ha számba vesszük, hogy például a BKV-hoz legközelebb álló utaztató cég, a BKV Tours Kft. mennyiért kínálja szolgáltatásait. A Volvo 9900-asnak megfelelő 49 + 2 férőhelyes extra kategóriájú autóbusz kilométerdíjáért 385 forintot kér, plusz 8800 forintos óradíjat. A BKV Toursnál tehát harmincezer forintból még száz kilométert sem lehetne megtenni.
A megállapodás nem korlátozza Földényiéket abban, kinek hány forintért adják ki az autóbuszt, csupán a szakszervezeti tagoknak kiszámlázható kilométerdíjat kötötték ki. A BKV nem hárítja sem a lízingdíjat, sem a kötelező biztosítást, sem pedig a casco díját a Kiliánra, állja az időszakos vizsgáztatások költségeit, a karbantartást és a szervizmunkát értékhatár nélkül elvégzi havi százezer forintos átalányért. A buszt a szakszervezet telephelyén moshatják, tárolhatják, s ezért szintén nem kell fizetniük.
A BKV néhány évvel ezelőtt jutott hozzá a Volvókhoz, amelyek az athéni olimpiára szállították sportolóinkat. A nyilvánosság Antal Attila márciusban lemondott vezérigazgató szervezeti átvilágítása után szerzett tudomást a létezésükről. Hogy kitermeljék a lízingdíjukat, a buszokat kivonták az akkori üzemigazgatóságoktól, s az értékesítési igazgatóság bérelhetővé tette őket.
Az ötven-hatvan millió forintos járművek közül ez az egy hoz kevesebb pénzt a BKV-nak, mint a többi. A társaság minimálisan 47 ezer forintért adja ki a buszokat egy fuvarra, vagy legalább százhetven kilométer megtételét írja elő. Ez a 280 forintos kilométerdíjjal számolva szintén 48 ezer forint, ami kiegészül a nyolcezer forintos óradíjjal. A BKV tehát egy fuvaron több mint másfélszeresét kereshetné annak a pénznek, mint amennyihez a sztrájkvezér szakszervezetétől egy hónapban hozzájut.
MH-információ
|
kámbi078 | 2008.10.02. 12:56:19 / # 38047 |
|
Személyi változások a BKV-ban
Kedd, 2008. szeptember 30. 17:52 - Frissítve: Szerda, 2008. október 1. 09:46
MTI
Távozik október elsején Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettese és Balogh Árpád, a 4-es metró projektigazgatója a BKV Zrt.-től - áll a cég közleményében.
Regőczi Miklós, a közlekedési vállalat értékesítési vezérigazgató-helyettese közös megegyezéssel távozik posztjáról. Megszűnik a 4-es metróért felelős vezérigazgató-helyettesi pozíció és a korábbi operatív projektmenedzser, Klados Gusztáv végzi majd a DBR Metró Projekt Igazgatóság projektigazgatói feladatait, ezért Olti Ferenc metróért felelős vezérigazgató-helyettes munkájára a jövőben tanácsadóként számít a BKV vezetése. Közös megegyezéssel pedig távozik Balogh Árpád, az eddigi projektigazgató.
A személyi változásokban érintett még Balogh Zsolt, a BKV műszaki vezérigazgató-helyettese, akit a cég vezérigazgatója közvetlen első számú helyettesének, azaz a társaság általános vezérigazgató-helyettesének nevezett ki. Balogh a jelenlegi vezérigazgató, Kocsis István kinevezéséig vezette megbízott vezérigazgatóként februártól a közlekedési vállalatot, amelynek vezérigazgatói posztjára maga is pályázott.
|
kámbi078 | 2008.09.30. 17:30:01 / # 38046 |
|
A másodiknak visszanyitott bolt.
|
kámbi078 | 2008.09.30. 17:22:51 / # 38045 |
|
A zuhanyhíradó szerint a leállított építkezésen csak állagmegóvás folyhat, bíztos ehhez kell ez a sok daru.
Előzmény: #38044 kámbi078 2008.09.30. 17:20:23 |
kámbi078 | 2008.09.30. 17:20:23 / # 38044 |
|
A zuhanyhíradó szerint pert nyertek valamilyen fokon a KÖKI árusok,ezért kinyílt a 3.-dik "új" bolt is.
|
kámbi078 | 2008.09.29. 17:52:18 / # 38043 |
|
Leállt a munkával a 4-es metró alagútját fúró cég
[origo]MTI2008. 09. 29.
Leállt a 4-es metró építésével hétfőn a Bamco konzorcium. A cég végzi a metró alagútjának fúrását, valamint a Szent Gellért téri állomás építésében is részt vesz. A vállalat 37 milliárdot követel a többletköltségekért, ezek közül az építtető csak 1,6 milliárdot tart jogosnak.
Hétfőn leállt a 4-es metró építésével a Bamco konzorcium - olvasható a metróépítés koordinálásával megbízott DBR Metró Projekt Igazgatóság közleményében. A francia Vinci CGP, a Strabag német, osztrák és magyar cégei, illetve a Hídépítő Zrt. által alkotott Bamco Kkt. végzi a metró alagútjának fúrását, valamint a Szent Gellért téri állomás építését. Egyelőre nem tudni, hogy mikor veszi fel újra a munkát a cég, a tárgyalások folynak - közölte a DBR, amely szerint a Bamco úgy függesztette fel a munkálatokat, hogy azzal más kivitelezők munkáját is akadályozza.
A cég azért állt le az építkezéssel, mert nem kapta meg az általa követelt többletköltségeket. A Bamco az elmúlt másfél évben hozzávetőleg 150 többletköltség-követelést nyújtott be, közel 37 milliárd forintra becsült értékben. A főváros ezek közül 25 követelést tart jogosnak, 1,6 milliárd forint értékben. A konzorcium hétfőn azt közölte az MTI-vel: a döntőbizottság június 25-én arra utasította a BKV-t, hogy a Bamco részére azonnal fizessen ki összességében mintegy 13 millió euró plusz áfa összeget.
A DBR közleménye emlékeztet arra, az összes többi, közel 20 kivitelező együttesen a 37 milliárdnak csak a töredékét jelentő többletköltséggel állt elő eddig. Az esetleges szerződésszegésért és az okozott károkért a teljes anyagi és jogi felelősséget a konzorciumnak kell vállalnia - írta közleményében a DBR.
Pető Szabolcs, a DBR szóvivője az [origo]-nak azt mondta, a Bamco több esetben olyan munkákért követel több pénzt, amelyeknek elvégzését a szerződésben vállalta. Példaként említette, hogy a kivitelező többletköltséget kíván elszámolni azért, amiért egy munkafázist a tervezővel egyeztetett, holott ez a szerződés szerint kötelessége. Egy másik esetben a Kálvin téri állomásnál egy szellőzőalagút és a vonalalagutak közti vízzárást kell megoldani, ami a DBR szerint benne van a szerződésben, a Bamco azonban külön pénzt kér érte.
Kifizették ugyanakkor azokat a költségeket, amelyek nem a Bamco hibájából, illetve előre nem látható körülményekből származtak - mondta Pető. Ilyen volt például az Etele téri indító állomás áttervezése, amire azért volt szükség, mert a kivitelező későn foglalhatta el a területet. A Gellért téren talált, a tervrajzokon nem szereplő csatorna kiváltása miatt felmerült többletköltségeket is jogosnak találták.
A DBR szóvivője szerint a mostani leállás nincs hatással az építkezés végső határidejére. A Fővám téri építkezésen ugyanis áprilisig nem tudják fogadni a fúrópajzsot. Akkor lehet csúszással számolni, ha áprilisig nem tudnak megállapodni a Bamcóval - tette hozzá a szóvivő.
Klados Gusztáv, a DBR projektmenedzsere múlt héten egy sajtótájékoztatón azt mondta, hogy ha a Bamco nem folytatja a Szent Gellért téri állomás építését, az kihathat az egész metróberuházásra. Miután ugyanis a pajzsok elhagyják a budai oldalt, a Gellért téri állomás veszi át az Etele téri szerepét, innen szolgálják ki a pajzsokat, itt emelik ki a kitermelt földet. Ameddig tehát a Bamco nem készül el a Gellért téri szerkezettel, a pajzsok nem indulhatnak tovább.
Az alagútépítéssel már korábban leállt a cég. A Bamcónak ugyanis nem volt engedélye egy összekötő alagút megépítésére a Szent Gellért térnél, emiatt a hatóság leállíttatta a fúrópajzsot. A konzorcium augusztusban ennek ellenére újraindította a pajzsot, ezért a Nemzeti Közlekedési Hatóság a lehető legmagasabb, egymillió forintos bírsággal sújtotta. A szerkezet újraindításához szükséges engedély várhatóan szeptember végére, október elejére lesz meg.
|
kámbi078 | 2008.09.29. 17:49:38 / # 38042 |
|
Köszi, a Metró KDSZ nem akar sztrájkolni.
Előzmény: #38040 taxista 2008.09.27. 21:59:53 |
taxista | 2008.09.27. 22:01:35 / # 38041 |
|
Előzmény: #38040 taxista 2008.09.27. 21:59:53 |
taxista | 2008.09.27. 21:59:53 / # 38040 |
|
BKV sztrájk? Kívánok hozzá elszántságot,erőt,kitartást!
Előzmény: #38039 kámbi078 2008.09.24. 22:33:41 |
kámbi078 | 2008.09.24. 22:33:41 / # 38039 |
|
"Nem lehet kizárni" - lesz-e újabb BKV-sztrájk?
A napokban több határidő is lejár, a vállalások egy része nem teljesült
Király Dávid
2008-09-24 15:56
Hamarosan tárgyalóasztalhoz ülnek a BKV szakszervezetei és az új vezérigazgató. Az érdekképviseletek a Kocsis Istvánnal tervezett egyeztetésektől teszik függővé, hogy újabb munkabeszüntetést tartanak-e, a tavaszi megállapodás egyes pontjai ugyanis nem teljesültek. A vezérigazgató korábban időt kért a programjának megfelelő működési stratégia kidolgozásához, a szakszervezetek egy része akceptálja Kocsis kérését.
Egyelőre nem lehet tudni, sztrájkolnak-e a BKV szakszervezetei, miután több, a május végén aláírt megállapodásban rögzített határidő a napokban lejár. Ezek közt az egyik, a legfontosabb, hogy a közlekedési vállalat menedzsmentje vállalta, szeptember 30-ig kidolgozzák a cég rövid, közép- és hosszú távú stratégiáját.
A fővárosnak ugyancsak szeptember végéig kellene kidolgozni a cég finanszírozási módját - ezt tavasszal Hagyó Miklós és Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettesek aláírásukkal vállalták. A kormány és a főváros között zajlanak ugyan a tárgyalások, érdemi előrelépés azonban egyelőre nem történt, a következő egyeztetés pedig októberben lesz, s biztosra vehető, hogy nem az lesz az utolsó.
A stratégiaalkotást az is befolyásolta, hogy szeptember elsejétől új vezérigazgatója van a BKV-nak, Kocsis István pedig egy teljesen új működési formában, holding rendszerben gondolkodik. BKV-s forrásunk ezzel kapcsolatban mindössze annyit mondott: jelenleg a vezérigazgató programját gyúrják stratégiává, a részletek kidolgozása zajlik, és még a határidő lejárta előtt leülnek tárgyalni a szakszervezetekkel.
Az érdekképviseletek nemrég írásban kezdeményeztek hivatalos tárgyalást az új vezérigazgatóval, ilyen ugyanis Kocsis szeptember elsejei kinevezése óta nem volt. Informális egyeztetések azonban zajlottak már, ahol információink szerint a vezérigazgató a szakszervezeti vezetők türelmét kérte, mondván, néhány hónapra szüksége van, legalább a rövid távú stratégia kidolgozására.
"Nyilván nem hagyjuk szó nélkül, hogy a főpolgármester-helyettesek által aláírt vállalás nem teljesült" - mondta a Hírszerzőnek Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetségének szóvivője. Mint mondta, a kormány és a főváros közötti, a finanszírozási struktúráról szóló tárgyalásokon történtekről hivatalos értesítést nem kaptak, így a szakszervezetek az érvényben lévő megállapodáshoz tartják magukat.
A BKV-sok tavaszi sztrájkjának egyik oka a BKV járműveinek gyalázatos műszaki állapota volt; Nemes Gábor felhívta a figyelmet arra, hogy ez azóta sem változott, és akadozik például az alkatrészellátás is.
A vállalat menedzsmentje és a szakszervezetek májusban abban is megállapodtak, hogy a cég vezetése a szakszervezetekkel közösen dolgozza ki a társaság 2009-es paraméterkönyvét, ez ügyben már volt tárgyalás a felek között. Nemes Gábor szerint, ha az augusztus végén és szeptember elsején két ütemben bevezetett új paraméterkönyv a munkavállalók számára is beválik (például a menetrendek tarthatóságát és a pihenőidőket illetően), akkor támogatják azt, ha azonban változtatni kell rajta, abba ők is bele akarnak szólni.
Nemes Gábor a Kocsis Istvánnal tervezett tárgyalások eredményétől tette függővé, hogy a BKV dolgozói a közeljövőben ismét beszüntetik-e a munkát, mint mondta: "nem lehet kizárni".
Csak a lakosságot büntetnék
A fél- és egész napos sztrájk után újabb munkabeszüntetést májusban már nem hirdető metrós szakszervezet ezúttal is kivár. "Látszik, hogy a tavasszal kötött megállapodás egyes pontjai nem teljesülnek, ilyen például a Hagyó Miklós és Ikvai-Szabó Imre által aláírt vállalás" - mondta a Hírszerzőnek Gulyás Attila, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke. "Kiderült ország-világ számára, hogy mennyit ér a városvezetők vállalása" - tette hozzá.
Gulyás szerint ugyanakkor ezen a helyzeten egy újabb sztrájk sem változtatna, ezért a metrósok akceptálják Kocsis István kérését, hogy novemberig, a stratégia kidolgozásáig ne tartsanak munkabeszüntetést. Az érdekképviseletek vezetője úgy fogalmazott: "ezzel most csak a lakosságot büntetnénk".
|
kámbi078 | 2008.09.21. 20:54:39 / # 38038 |
|
|
kámbi078 | 2008.09.21. 20:53:06 / # 38037 |
|
Utcsó rész:
Európa fejlett országaiban a nagy bevásárlóközpontok többnyire a sűrűn lakott belterületektől távol, a városok ritkán lakott peremkerületeiben épülnek, ahol a működésükkel óhatatlanul együtt járó gépjárműforgalom nem zavarja az otthonaikban pihenni vágyó embereket, és nem szennyezi lakókörnyezetüket. A Köki Centert viszont egy sűrűn lakott és jelenleg is nagyarányú gépjárműforgalom által sújtott belterületen kívánja felépíteni a beruházó, figyelemmel az ott átszálló és potenciális vásárlóként szóba jöhető napi 200 ezer emberre, de tekintet nélkül a több mint 10 ezer fős helyi lakosságra.
Nyilvánvaló, hogy egy ilyen akció lebonyolításához rendkívül befolyásos, hatékony politikai érdekérvényesítéssel és nyomásgyakorlással rendelkező beruházók kellenek. Az R-Co Zrt. mögött álló személyekről hivatalosan szinte semmi nem tudható, ám a jelek arra utalnak, hogy a döntések befolyásolói között a kivételesen jó kormányzati kapcsolatokkal rendelkező milliárdos, Leisztinger Tamás is megtalálható.
Az R-Co ügyintéző és engedélybeszerző cégének, az Investo Kft.-nek a vezetője, Potsubay Dóra ugyanis két ingatlanvállalkozásban működik együtt Leisztingerrel. Az Immo Next Zrt.-t 2005-ben együtt alapították, korábban pedig Potsubay volt az Argo Holding nevű Leisztinger-cég által tulajdonolt Proton-Trade Zrt. egyik vezetője. Továbbá az R-Co egyik igazgatója az a Jeszenszkyné Hoffmann Zsuzsanna, akinek férje, Jeszenszky Zoltán a Leisztinger érdekeltségi körébe tartozó Synergon Nyrt. elnöke, valamint a BKV ügyvédje az egyik Kökin dolgozó kereskedő által a közlekedési vállalat ellen indított perben. Ezek az összefonódások még annak ellenére is valószínűvé teszik Leisztinger érdekeltségét a beruházásban, hogy cégei közvetlenül nem szerepelnek az R-Co tulajdonosai között.
Jelenleg munkagépek dolgoznak a Kút-tói erdőről lenyesett területen, míg a metróállomás szándékosan megrongált felüljárója körül és a buszpályaudvaron nyüzsögnek az építkezést felügyelő örző-védő cég emberei. Õk szinte hatósági személyekként fellépve irányítják a gépjárműforgalmat, terelik a gyalogosokat. Az építkezés magabiztosan folytatódik, mintha a beruházók biztosak lehetnének abban, hogy senki nem állíthatja le környezetromboló tevékenységüket. Pedig a valóban elhanyagolt metróállomásnak és környékének rendezésével a terület lakói is egyetértenének, ha az átalakítás a környezetvédelmi szempontok figyelembevételével és óriásplaza építése nélkül történne meg.
Varga Imre
Előzmény: #38036 kámbi078 2008.09.21. 20:51:25 |
kámbi078 | 2008.09.21. 20:51:25 / # 38036 |
|
4 rész:
Értesülve a bíróság döntéséről, az építkezést engedélyező XVIII. kerületi önkormányzatnak - a környezetvédelmi hatóság érvényes engedélyének hiányában - azonnal le kellett volna állítania az építkezést, de ez nem történt meg. Az ügyben eljáró XVIII. kerületi építésügyi hatóság, illetve a műszaki iroda vezetője, Bene Attila még 2008 júniusának elején is arra hivatkozott, hogy a szakhatóság engedélyének visszavonása - bár az építkezés megkezdésének nélkülözhetetlen eleméről van szó - nem elegendő ok az építkezés leállításához. Ekkor azonban, június 3-án már megszületett a Fővárosi Bíróság újabb határozata az építkezést lehetővé tevő döntés felfüggesztéséről. Ezek után már a XVIII. kerület polgármesteri hivatal jegyzője, illetve műszaki irodája is arra kényszerült - igaz, három héttel elhúzva a tiltó határozat kiadását -, hogy "eltérő bírósági végzésig, vagy a hatóság által kiadott döntésig" a Köki Center szórakoztató- és bevásárlóközpont építkezésén megtiltsa a munkavégzést. Kivéve a szükséges mértékű állag- és vagyonmegóvást, valamint a kármegelőzés érdekében folytatott tevékenységet.
2008. június 27-től mindenképpen le kellett volna állítani a Kökin folyó építkezést, de a környező panelházak lakói - akik ablakaikból belátnak a kerítések mögé - azt állítják, hogy a munka a korábbiaknak megfelelő ütemben folyik tovább. Többen gyanítják, hogy a beruházókon túl egyes kormánypárti politikusoknak is komoly érdekük fűződhet az építkezés folytatásához, a környezeti feltételek rontásához egy olyan területen, ahol háromezer lakás található. Pedig a környezetvédelmi vizsgálatok már most is azt mutatják, hogy a Köki környékén a levegő állapota veszélyes anyagok vonatkozásában - például a porral való szennyezettséget illetően - több területen is meghaladja az egészségügyi határértéket, és a mocsaras területen cölöpökre épített házak már jelenleg is a megengedettnél nagyobb rezgéseknek vannak kitéve.
Előzmény: #38035 kámbi078 2008.09.21. 20:50:20 |
kámbi078 | 2008.09.21. 20:50:20 / # 38035 |
|
3 rész:
Miután a Levegő Munkacsoport, a Civilek Érdekvédelmi Fóruma Kispestért és két érintett társasház tiltakozott a megkezdés előtt álló építkezés ellen, az ügyben első fokon eljáró hatóság, a Közép-Duna-völgyi Természetvédelmi, Környezetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség 2006. július 3-án kelt határozatában megállapította, hogy a tervezett létesítmény jelentős hatást gyakorol a környezetre, és emiatt hatásvizsgálat elvégzésére kötelezte a beavatkozót. Az elsőfokú döntést azonban fellebbezés követte, és az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség, mint másodfokon eljáró hatóság mellőzte a környezeti hatásvizsgálatra való kötelezést, és megállapította, hogy a tervezett bevásárlóközpont nem gyakorol jelentős hatást a környezetre. A 2006 decemberében meghozott döntés egyben azt is előírta, hogy a jogerős építési engedély alapján a beruházás kivitelezése elkezdhető.
Az építkezés által sújtott terület lakói és az őket támogató civil szervezetek azonban nem fogadták el a kirívóan egyoldalú, csakis a beruházó érdekei alapján megszületett határozatot, és bírósághoz fordultak. Már az építkezés megkezdését, jelentős zöldterület kiirtását követően meghozott jogerős ítéletében a Fővárosi Bíróság 2008. március 20-án kimondta, hogy "a tevékenység jellemzői, nagysága, belterületi elhelyezkedése, egyes határértékek túllépése, a tevékenységből származó környezeti hatás állandósága, és az érintett hatásviselők nagy számára figyelemmel megalapozatlan, kellően nem indokolt döntést hozott az alperes. A bíróság szerint ismételten meg kell vizsgálni, hogy szükséges-e környezeti hatástanulmány elrendelése, különösen a közlekedésből származó környezeti hatások részletes vizsgálatára, illetve megoldások kidolgozására, és a felmerülő problémák orvoslására."
Előzmény: #38034 kámbi078 2008.09.21. 20:48:41 |
kámbi078 | 2008.09.21. 20:48:41 / # 38034 |
|
2 rész:
A Kökivel határos kispesti lakótelepen elsősorban is az okozott általános felháborodást, hogy a plazaépítésre és a közlekedési csomópont rendezésére vonatkozó tervek már 2004-ben is ismertek voltak, ám az ott élő érintettek véleményére nem volt kíváncsi az önkormányzat. Bár a lakók szinte azonnal összegyűjtöttek ezer aláírást a beruházás ellen, az építkezést lelkesen támogató önkormányzati többség - Gajda Péter jelenlegi szocialista polgármesterrel az élen - elzárkózott egy lakossági fórum összehívásától. Beérték néhány szűk körű tájékoztatóval.
Pedig a Fővárosi Tervtanács már 2004-ben megállapította, hogy az adott környezet alkalmatlan plazaépítésre, nem bírja el a beruházás megvalósítása által okozott terheket. Az üzletközpontba irányuló áruszállítás csakis a lakott terület felől oldható meg, mivel a vasút, a metró és a gyorsforgalmi út - amelyen nem közlekedhet kamion - miatt nincs más megközelítési lehetőség. Így az 55 ezer négyzetméterre tervezett bevásárlóközpont, amelyhez az elképzelések szerint további épületek is csatlakoznának összesen 180 ezer négyzetméter területen, már a megnövekedett áruszállítás és személygépkocsi-forgalom miatt is, drasztikusan rontaná a környéken lakók életfeltételeit. Ám az érintett hatóságok többsége - Kispest önkormányzatától az ANTSZ-ig - úgy vélte, hogy környezetvédelmi szempontból nem lesz érdemi hatása a beruházásnak, a közlekedési terhelés várható növekedése nem indokolja hatástanulmány elkészítését.
Amikor a titokzatos hátterű beruházó megszerezte a politikai támogatást elképzelései megvalósításához, 2005 novemberében készíttetett ugyan egy környezetvédelmi vizsgálatot - a lakók szerint a terhelésnek legkevésbé kitett helyeken végezték el a méréseket -, ám a beruházás közlekedésre várható hatásaival senki nem foglalkozott.
Előzmény: #38032 kámbi078 2008.09.21. 20:42:58 |