Témakörök > Droszt Híradó > A taxi fáj? A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
tomajer | 2016.08.04. 21:10:11 / # 345590 |
El sem indult, máris bajban az Uber utódjaMindenben olyanok lesznek, mint egy átlagos taxi, mégis bíznak a cserben hagyott közösségi utasokban... Nem könnyű Magyarországon taxitársaságot csinálni... Hiába működik már pár napja tesztüzemben a reménybeli Uber-utód, a Taxify, egyáltalán nem biztos, hogy a közeljövőben elindulhatnak! Ahhoz ugyanis a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) engedélyére is szükségük van. A BKK-nál többszöri megkeresésünkre is csak annyit közöltek: ha a Taxify minden jogszabályt betart, akkor működhet. Azt nem árulták el, megkapja-e az engedélyt. A Taxify magyarországi képviselete sem volt közlékeny a azon kérdésére, megvan-e minden hatósági engedélyük. A cég ígérni biztosan tud, többek közt azt, legálisan működnek majd. Autóik pontosan úgy néznek majd ki, mint egy "rendes" taxi: sárgák lesznek, taxiórával felszerelve. A Taxify sofőrjei formaruhában dolgoznának. Azzal akarnak kitűnni a többi taxis cég közül, hogy jobb és gyorsabb szolgáltatást nyújtanak. Mással nehéz is lenne,mivel a tarifa nekik is kötelező.De miért éri meg nekik ez a szolgáltatás?!Ha azokra az utasokra hajtanak, akik eddig Ubert használtak, bejöhet a számításuk. Az Ubernek ugyanis, saját bevallása szerint, 160 ezer ügyfele volt. A taxisok hónapokig tüntettek az Uber ellen. Meg is lett az eredménye, az Uber elhagyta Magyarországot Fotó: Markovics GáborAz új taxikat a telefonhívással vagy úgy rendelhetjük majd, mint az uberes autókat: okostelefonnal. Vagy mégsem.Ha ugyanis nincs meg minden engedélyük, még azelőtt elhasalhat a cég, hogy akár egyetlen métert megtett volna egy Taxify feliratú autó...
|
|
alelölülő | 2016.08.01. 17:46:03 / Módosítva / # 345557 |
Szerintem uber folytatja ezen a néven. Azt, hogy miért nem az egyenes utat választották, nem tudom, talán mert ilyen a természetük. Lehet, hogy a kormány-üldözöttje imidzset szeretnék megtartani, vagy úgy gondolják, hogy egy szűz céghez inkább jelentkeznek majd taxisok. Ha rajtam múlna, a topik címe A taxi fáj, avagy a taxisbőrbe bújt uber lenne.
|
|
hiénakutya | 2016.07.29. 19:02:27 / # 345537 |
Elintéztem neked.
:-)
Előzmény: #345533 szabadataxi 2016.07.29. 16:45:05 |
|
alelölülő | 2016.07.29. 18:13:55 / # 345535 |
Slamposság enyhíti a diktatúrát.
Előzmény: #345533 szabadataxi 2016.07.29. 16:45:05 |
|
Bao | 2016.07.29. 17:31:31 / # 345534 |
|
A kéményseprők fórumán még nem kezdtél el taxiról beszélgetni? :-)
Előzmény: #345531 tomajer 2016.07.29. 12:02:37 |
szabadataxi | 2016.07.29. 16:45:06 / # 345533 |
Jé, kint vagyok az Indexen. Már nem vagyok indexen?
|
|
tomajer | 2016.07.29. 12:02:37 / # 345531 |
|
|
tomajer | 2016.07.29. 06:22:20 / # 345526 |
A hétfejű Uber – Jogkövető és kiskaput kereső utódjelölt is akad a pályánKiderült, az Uber egykori partner cége érdekeltségébe tartozik a jövő hónap elején induló Taxify. Az Ubernél azonban nem vágták, hogy kik töltik be maguk után hagyott űrt. Megkérésünkre, annyit írtak csupán, ők is sajtóból hallottak a híresztelésről. Az egyébként észt start up – Taxify – az elmúlt években a személyszállítás megreformálást tűzte ki célul. Az Uber „kihivója” több országban vetette már meg a lábát, de ellentétben vele, legális keretek közt, az adott ország törvényeit betartva működik. Így az új szolgáltatás olcsóbb nem lesz a budapesti aszfaltot koptató taxiknál, de a cég töretlenül hisz a sikerében, amelynek a kulcsa szerintük a mobilalkalmazásban rejlik. Hogy bejön-e a számításuk, az vélhetően hamar ki fog derülni, ugyanis, ahogy arról a PestiSrácok.hu és a Magyar Idők is írt, nagyjából azonos időben – augusztus 10-én – egy másik hasonló – paraméterekkel rendelkező – cég is elstartol a fővárosban, de a hírek szerint jóval ár alatt lehet majd velük utazni.Az Uber egykori partner cége hozta be Magyarországra az észt fejlesztésű Taxifyt – tudta meg a PestiSrácok.hu. A Taxify Hungary Fuvarszervező Kft. mögött az Opten adatbázisa szerint 3 magánszemély áll. Ők korábban az Ubernek biztosítottak autókat. Ennek köszönhetően tudtak minden belsős információról, így nem véletlen az augusztus első heteire időzített indulás sem. Onnantól, hogy az Uber megszűnik, tudtuk hogy rengeteg sofőr válik munkanélkülivé, sokaknak ez volt a főállása, nekik szeretnénk munkát adni – fogalmazott Cseh Kinga a Taxify sajtósa, hozzátéve, hogy már most sok a megkeresés és még több a már regisztrált ügyfél és sofőr. Azt hogy végül mekkora apparátussal dolgoznak, az ügyfélszám dönti el. Azt is elmondta, olyan céget szerettek volna találni, amely elég innovatív, rendelkezik mobil alkalmazással és betartja az adott ország törvényeit. A Taxify minden elvárásnak megfelelt. Így hát az új szolgáltatás első nekifutásra csak annyiban különbözik majd a taxiktól, hogy mobilapplikáción keresztül is megrendelhető, de Cseh Kinga azt mondja, teljesen biztosak abban, ez elég lesz, ahhoz, hogy az utasok őket válasszák majd. Kiemelte, a hazai jogszabályok mentén járnak el. A budapesti taxirendelet értelmében a fuvar végén lehet majd készpénzzel és bankkártyával is fizetni, de az Ubernél megszokott online fizetési mód is működik. Ezt egyébként menet közben is lehet majd módosítani az applikáció segítségével. Az autók sárga fényezést kapnak, nem marad el a fóliázás sem és az Ubernél szintén hiányzó diszpécser szolgálatot is működtetni fognak, bár Cseh Kinga szerint az ügyfelek többsége a mobilalkalmazást fogja használni. Ez egyébként jóval megkönnyíti magát a fuvarszervezési szolgáltatást, fűzte hozzá. Fix árakkal dolgoznak majd, semmivel sem lesz majd olcsóbb, mint a hagyományos taxik. Az alapdíj: 450 Ft, utána 280 Ft km-enként. Az Uber nem tudta, hányas a kabátA PestiSrácok.hu megkereste az Ubert, hogy van-e összefüggés a kivonulások és a Taxify megjelenése között. Szerkesztőségünknek eljuttatott válaszukban azt írják, “ők is sajtóban találkoztak a híreszteléssel. A Taxify és az Uber különböző cégek. A Taxify feltételezett terjeszkedéséhez pedig nincs köze az Ubernek. Kíváncsiak voltunk arra is, változtat-e jövőbeni terveiken az észt szolgáltatás Budapestre érkezése. Közlésük szerint ahhoz, hogy az Uber újra el tudja indítani a szolgáltatását, politikai akaratra és a tiltó, blokkoló szabályozás megváltoztatására lenne szükség. Ezen a téren egyelőre nem történt előremozdulás.” Konkurenciát kap a Taxify és retteghetnek a taxisok isMúlt héten a PestiSrácok.hu írt arról, hogy valami készül az Uber kivonulása körül, kedden pedig már a Magyar Idők írt több forrásra hivatkozva beszámolt egy újabb jelentkezőről, aki kihasználná a rést a pajzson. Egyelőre annyit tudni, az Uber magyarországi alvállalkozójáról van szó. A cég már kifejlesztette a szolgáltatáshoz szükséges applikációt. Az egyelőre még “nevenincs” vállalkozás a hírek szerint az Ubernél ugyan egy kicsit drágábban, de jóval a taxisok fix tarifája alatt utaztat majd. Míg egy uberes úton kilométerenként 165 forintot, plusz percenként 30 forintot kellett fizetni, az új szolgáltatásnál egy kilométer 200 forintba kerül majd, de nem lesz percdíj. Ezt a jól ismert autó- és sofőrbérlés alapú üzleti modellnek köszönhetően teheti meg, így a taxitörvényt egy kiskapu révén meg lehet kerülni, ahogyan már számos, Magyarországon működő szolgáltató teszi évek óta. Az új társaság viszonylag kis sofőrlétszámmal kezdene, és a terveik szerint augusztus 10-től már elérnék azt az utasmennyiséget, amellyel megítélésük szerint teljes kapacitáson működhetnek. A Magyar Idők megkereste az Uber magyarországi képviseletét, amely nem kívánta megerősíteni az információkat. Közölték, hogy a kezdeményezés nem a társasághoz köthető. Forrás: PestiSrácok.hu/Magyar Idők A címlap fotót a rigatalk.com közölte.
|
|
alelölülő | 2016.07.29. 03:13:41 / # 345525 |
Várhatod, hogy hirdessenek itt!
Előzmény: #345523 tomajer 2016.07.28. 21:20:54 |
|
tomajer | 2016.07.28. 21:20:54 / # 345523 |
Előzmény: #345518 szabadataxi 2016.07.28. 19:21:38 |
|
szabadataxi | 2016.07.28. 19:04:26 / Módosítva / # 345518 |
ITT A GURULÓ McDONALD'S
A már közel két éve Magyarországon alvó ügynökként jelen lévő, de a magyar cégbíróságot csak múlt pénteken megtaláló Taxify meztelen volt eddig és fegyvertelen, mint az időkapun át érkező Terminator. Most öltözködik, és a hozzá jelentkező drájvereket is fel akarja ruházni. Pontosabban uniformizálni. Nemcsak azzal, hogy egyenruhába bújtatja őket, de még azt is előírja majd nekik, hogyan kell köszönniük. Közben, bár taxiszolgáltatást fog nyújtani taxikkal, azokat az ex-Uber-felhasználókat célozza meg, akiknek a taxi fáj.
|