Hozzászólások száma: 54
Oldalszám: 3
Témakörök > Droszt Híradó > Telefonszám tulajdonosoknak és a hozzájuk tartozó sleppnek az álltalános Taxis hangulatról!!! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
öreg fa 2010.01.09. 22:22:38 / # 34066
avatar
Urak! Igy jó, amig gyártjátok az elmáleteket elfelejtitek,hogy korog a gyomrotok. Ne kritizáljátok a társaságotokat, mert önként és dalolva mentetek a vágóhidra! Aki ma okos annak holnap elviszik a lizingelt autóját.Nem baj holnap lizingel egy csuklós buszt azzal könnyebb a fuvart lopni a többiek elöl. Hurrá irány a pince, vagy van lejjebb is?

törölt felh. 2009.08.23. 20:48:36 / # 34065
avatar
Szerintem már sokszor bebizonyosodott, hogy aki nem a kormány mögött ül és úgy taxis hanem mindenféle más titulusban"ért" a taxizáshoz az soha nem fog olyan döntést hozni vagy segíteni meghozni azt amire tényleg szükség lenne. Egyetlen járható út a szakma kitisztítására ha az utazó közönség bizalmát vissza lehetne állítani a normális szintre. Ehhez pedig mindenki tudja, hogy milyen dolgokon kellene változtatni. Én nem szeretnék tanácsokat osztogatni csak mindenki gondolkozzon el magában.

üvegtigris 2009.08.23. 16:05:11 / # 34049
"Jól mondod, Kollegina!" Üdv Mew! Inkább maradjunk a kollégánál. Utálom a Maunika showt és a győzikét is. Na meg a lasztexet is. üdv

nazoli 2009.08.23. 12:47:43 / # 34064
avatar
Bocs. Rusznák nagybetű, és elnézést a nem egészen áttekinthető formátumért.

nazoli 2009.08.23. 12:45:30 / # 34063
avatar
A fix tarifa - a rusznák elképzelése szerint - tartalmazott volna egy 300 Ft-os kiállási díjat is. Érdekes nyilatkozatok Dudás Zoltán– Bár nagyon szeretnénk, hogyha a taxis vállalkozóink magasabb tarifával végezhetnék a tevékenységüket a jelenleginél, hiszen tudjuk, hogy talán ez az alsóhatár, amin ma jelenleg dolgoznak, hogy egyáltalán a vállalkozások gazdaságosan működhessen. Ezért próbáljuk ezt létszám szabályozási oldalról megközelíteni, hiszen látjuk, hogy ma túlkínálat van a piacon, szolgáltató oldalról és ezt a túlkínálatot valamilyen módon meg kell állítani. Ennek nagyon jó alapja lenne a taxiállomás hálózat, ugyanakkor van bennünk egyfajta félsz is, hogyha csökkenni fog az utasok száma, mert számukra már megfizethetetlen lesz adott esetben ez a tarifa, illetve a gazdasági társaságok, amelyek igénybe veszik a szolgáltatásainkat, alternatív módszereket fognak választani és más szolgáltatókat fognak igénybe venni, nem taxi szintűeket, ahol nincsen szabályozva a tarifakérdés. Peredi Péter, a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének főtitkára– Teljes mértékben nem értek egyet, nagyon sok eltérő javaslatunk van. Gyakorlatilag én látom, hogyha bevezetésre kerül így önmagában a fixár nem oldja meg a fővárosi taxis problémákat, hiszen ismételten el fog harapózni az úgynevezett óra nélküli taxizás, mert a jelenlegi díj tervezete az magasabb, mint a kialakult mai gyakorlat, ennek következtében az utas nyilván kompromisszumot fog kötni a taxi vezetőjével. Sípos Károly– Nagyon sokan nem tudnák ezt kifizetni. 50-100 forintos díjként még azt mondja az utas, addig megérti, hogy a taxisnak oda kellett menni, ami nagyon fontosnak számít az utasok szempontjából az a kilométerdíj, a fixtarifa nem biztos, hogy jót tenne nekünk. S. Kállay Szilvia www.radio.hu Vagyis, véleményünk szerint, a kereslet-kínálati arányt kellene először optimális egyensúlyba hozni. Sipeki József Taxisok világa 2005.július Hát ennél nagyobb baromságot életemben nem hallottam!Hogy államilag szabályozzuk a kereslet kínálat viszonyokat a taxis piacon! Szerintem a fix ár csak tönkreteszi ezt a szakmát, de ne legyen igazam. B.Zoltán T.V. 2005.aug. Dudást, Peredit, Sipekit biztos ismeritek. Sipos Károly és B.Zoltán valószínűleg taxisok. Találhatók érdekességek a Taxisok Világa archívumban.
nazoli 2009.08.23. 11:42:54 / # 34062
avatar
Amiről én írtam, az a már megkeresett pénz kidobása.
mew 2009.08.23. 03:05:58 / # 34060
avatar
Jól mondod, Kollegina! A taxizásnál csak akkor van bevétel, ha megy az autó. Ha mondjuk egy fürdőt üzemeltet valaki, akkor van egy költség, de ha 100-al több vendéged van, az tulajdonképpen extraprofit (minimális költség persze ezekre a vendégekre is jut). A mélyen tisztelt slepp ezeket a fent említett forintokat ellopja tőlünk. Az egész jelenlegi taxisvezető-klientúrát nyugdíjba küldeném, és szakértő, tisztességes cégvezetőket alkalmaznék. Persze tudom, a cégek magánkézben vannak, de ha az alvállalkozóikal szemben mennek ezek, az korrekt? Hányszor hívták el az alvállalkozóikat a cégvezetők egy előadásra vagy egy elbeszélgetésre, ahol leültek volna egymást meghallgatni? Egyes cég"vezetők" még kezet sem fognak a méhecskéikkel, mert annyira bunkók, mint az ég!
üvegtigris 2009.08.22. 17:15:48 / # 34061
Javítás: Napi 60 perc várakozás 50ft percdíjjal szorozva = 3000ft szorozva 30 nappal=90 000ft szorozva 12 hónappal= 1 080 000 ft szorozva 5 évvel az 5 400 000 ft. Ugye?
nazoli 2009.08.22. 14:27:30 / # 34059
avatar
Sorold föl, légyszives!
Gyurcsányi 2009.08.22. 13:23:32 / # 34058
Számoltam! TAXIS = Pénzeszsák. 10 800 000ft nem kis lóvé és ők csak úgy lemindanak róla? Pfú a mimdenit....

üvegtigris 2009.08.22. 13:08:35 / # 34056
......ha már számolgatunk,akkor ne feledkezzünk meg arról a 10 800 000 ft-ról,amit 5 évente kidobunk az ablakon. Ez bizony 2db passat ára. Üres órás kiállás és várakozás. Ez az egyik legdühítőbb veszteségünk. Napi 60 perc várakozás 50ft percdíjjal szorozva = 3000ft szorozva 30 nappal=90 000ft szorozva 12 hónappal= 1 080 000 ft szorozva 12 hóval = 5 400 000ft. Ugye? Ugyanennyit,vagy többet dobsz el az üres címremenéssel. Na látjátok ennyire gazdagok vagytok,úgy hogy ne sírjon itt senki.Még mindég taxizni a "legjobb" a világon. Persze,hogy nem tesztek ellene semmit. Ki kockáztatna egy ilyen zsíros,jól jövedelmező vállalkozást?

csogu 2009.08.22. 10:42:35 / # 34057
Több helyen is iszonyatosan pontatlan voltál...de ez mellett nem tudok elmenni: A Horváth addig ugrált, amíg az ostoba hőzöngéseinek eredményképpen megszületett a nagy büszkeségünk, a taxisblokád Fordítva történt: A taxisblokád nem kívánatos hozománya volt Horváth Pál.
nazoli 2009.08.22. 08:07:41 / # 34055
avatar
Nem a csomót akarom keresni a kákán, de most pontatlan voltál! Először heti 30000 Ft-al számoltál, aztán már 35000-et írtál. A kettő között van évi minimum 300000Ft különbség! Akkor az már nem 960000 Ft, hanem 1260000! A másik. Én teljes munkaidőre vagyok bejelentve, Te pedig csak napi 4 órára. Ennek megfelelően fogod kapni a táppénzedet, és a nyugdíjadat is. Azonkívül nem is biztos, hogy befizetik utánad. Sok helyen benyelik. Ez megint csak egy csalóka spórolás. Mindennek meg fogod fizetni az árát, csak lehet, hogy nem most! Nem számoltál Szja-t sem! Az is havi 10-15000 Ft! Nem akarom tovább részletezni, de hidd el, hogy a különbség megvan évi 1500000! És ez a nem is olyan sokból jön össze! Én is kb. annyi címet veszek föl mint Te. Ha közöttünk ennyi a különbség, a többi, hasonló módon dolgozó között is annyi, következésképpen MINDENKINEK SAJÁT MAGÁHOZ KÉPEST ENNYI A KÜLÖNBSÉG! Hiába másak a számok! A nagyságrend milliós! Azt próbálom Veled megértetni, hogy ne ringasd magad abba az illúzióba, hogy nem olyan nagy a különbség. Nem nagy, hanem óriási! Ha ez zsebben van, akkor kiülhetsz naplementét nézni, meg elmehetsz szabadságra, meg színházba, és egy csomó olyan dolgot megtehetsz, amitől embernek érezheted Magad. Ezeket Te írtad! Valóban, nem azt írtad, hogy veszteséges vagy, de a dolgoknak ez a lírai, érzelemdús megközelítése panaszkodásnak tűnik, ami nálam, ebben a helyzetben egyenlő a siránkozással, csak Te ezt egy kicsit jobb, szívhez szólóbb stílusban adtad elő. Van tehetséged a gondolataid kifejezéséhez. Vagy talán toborzót akartál tartani a szakszervezetnek? A szakszervezettel az a bajom, hogy már túl sok is van belőle. Nem is tudom pontosan, hogy hány kamara, megy érdekképviseleti szerv van, amelyiknek az lenne a dolga, hogy bennünket képviseljen! Kérdéseim. Kit képviseljen? Céges taxisokat, cégen kívülieket, vállalkozókat, alkalmazottakat, hiénákat, olcsón dolgozókat, drágán dolgozókat, piros autóval dolgozókat, a kályhásokat, a sor-lakókat a napi 16 órát dolgozókat, a nyugdíjasokat, stb? Sorolhatnám a változatokat. Lehet, hogy hülyéskedésnek tűnik, pedig nem az! Számtalanszor elhangzott már, hogy ahány taxis, annyi érdek! És kicsinyes érdek! És mihelyt a saját érdeke teljesült, kihátrál mögüled, és az ellenségeddé válik, mert a Te érdeked ütközik az övével! Nézzük a legfontosabbakat! Létszám. Az utcán dolgozó taxisnak az lenne az érdeke, hogy legyen egy plafon. De a cégeknek ezzel ellentétes érdekeik vannak, valamint nagyon sok taxisnak vannak kiadott autói, ezek szintén a korlátozás ellen vannak! Tarifa. Elvileg minden taxisnak az lenne az érdeke, hogy egy átlátható, egyszerű tarifarendszer legyen fix tarifával. Ez az utasnak is, és a taxisnak is jó lenne. De jön a cég, amelyik alákínál a másiknak, meg jön a saját kollégád, aki alád ígér, hogy legközelebb is őt hívják, lenyúlva a fuvarokat. Vagy az ellenkezője, akiket hiénáknak nevezünk, akik a maximált tarifa többszöröséért dolgoznak! Taxiállomás. A taxisok egy része azt mondja, hogy neki semmi szüksége rá, mert A: rádióról dolgozik, és nem áll be oda, B: nem dolgozik ugyan rádióról, de nem akar fizetni érte, meg egyébként is jobban szeret gurulni, és a buszmegállóban ácsorog, C: szórakozóhelyek előtt hiénázik, stb. Most csak a három leggyakrabban emlegetett, és – általam is - legfontosabbnak tartott szegmensét vettem ki a dolgoknak. Ha elolvasod a legutóbbi Taxisok Világát, van benne egy nagyon jó cikk, amely összefoglalja, hogy mik történtek az utóbbi néhány évben. Taxisok torpedózták meg, a taxisok által már elért eredményeket, a taxisok nevében! Hülyén hangzik, nem? Hogy ez miért van? Mert azok az emberek, akik bennünket képviselnek, a mi hátunkon fölkapaszkodva, a saját, vagy saját üzleti köreik érdekeit kezdik képviselni! Elég, ha csak az Antal Attilára, a Horváth Pálra gondolsz, vagy a Bakucz Józsefre gondolsz. Milyen morális alapon álltak ezek az emberek? Az Antalt a Fötaxisok nyomták be az érdekképviseletbe, gondolva, hogy ez nekik milyen jó lesz. Elindította a Fötaxit a lepusztulás útján, megszervezte az Est Taxit, amit szerencsésen csődbe is vitt,(nem vagyok benne biztos, hogy nem szándékosan, abban is volt egy csomó pénz), aztán a Hagyó Miklós főpolgármester helyettes cimborájaként átvette a BKV-t, ahonnan az általa kötött szerződések alapján milliárdokat vettek ki a cégből különböző tanácsadók, és végkielégítettek! De írhatnám azt is hogy loptak! A Horváth addig ugrált, amíg az ostoba hőzöngéseinek eredményképpen megszületett a nagy büszkeségünk, a taxisblokád, addig képviselte a taxisokat, amíg morálisan teljesen lezüllesztette a Rádiótaxit, aztán el is veszítette, most megint kavar valamit, és itt a fórumon fenyegetőzik, hogy állj elém, meg vállald az arcod, te arctalan senki, meg mindennek lehord embereket, akik bírálni merik! A Bakucz meg simán belevitte az embereit a mélyen, áron aluli fuvarozásba, minek előtte az ellenkezőjét képviselte! Hát röviden ennyi. Ezért IS van a jelenlegi helyzet! Lehet, hogy nem egészen pontosak az információim, de sajnos nem voltam helyzetben a milliárdos lopásoknál, hála Istennek, nem voltam jelen, és nem vállaltam részt a taxisblokádnál, és még nem dogoztam a Mini Mobilnál sem. Javítsatok ki, ha valamit nem jól tudok. Hogy mi kellene a helyzet megváltoztatásához? Kellene hozzá egy hiteles, őszinte erős akaratú, becsületes, mindkét fél – a taxisok, és a politika – által elfogadott szalonképes, tárgyalóképes, és felkészült szakember, aki tudna szervezni egy csapatot, amely mögött ott állna az egész taxistársadalom. Feljebb azt írtam, hogy ezért IS! Van itt még egy, talán minden eddig leírtnál fontosabb dolog! Politikai akarat! A politikai akarat teljes hiánya, hogy ez a helyzet ne ilyen legyen! Annak a nagypolitika általi felismerése, hogy ez a helyzet tarthatatlan, és kezelhetetlen! A kettő közül egyik sincs meg! És legyünk őszinték, legalább saját magunkkal szemben! Nem a taxi a legfontosabb területe a magyar gazdaságnak, amivel kiemelten kellene foglakozni! Válság van. Nagy a munkanélküliség. Lepusztul az egészségügy. Lepusztították a közoktatást. Romlik a közbiztonság. Nincs szociális biztonság. A bankok azt csinálnak az országgal amit akarnak. Az orrunk előtt lopják szét a politikusok az országot. Nincs a fent említett tulajdonságokkal rendelkező emberünk, vagy szakembergárdánk. A politikusaink pedig jobban szeretnek a zavarosban halászni, mint tiszta helyzetet teremteni, jobban szeretik a kezelhetetlen és tarthatatlan helyzeteket! Amíg politikusoknak részesedésük van olyan taxistársaságban, amelynek védelmére több száz rendőrt kirendelnek, mert állítólag 5 hiéna a területükön dolgozott, addig ne várjunk eredményeket! Ha lesz egy olyan emberünk, aki kiáll elénk, és elmondja, hogy ezt az egészet ezekben az összefüggésekben kell nézni, és nem ígér csodákat, és a taxisok is azonos irányba kezdenek húzni, és van türelmük kivárni minimum 10-20 évet, akkor talán eljöhet – no nem a Kánaán – de az a helyzet, hogy talán emberibb, és európai körülmények között dolgozhatunk. Addig is csak azt tudom megint mondani, mindenki próbálja a saját sorsát jobbá tenni, mert csak Ő SAJÁT MAGA TUD VÁLTOZTATNI RAJTA!
törölt felh. 2009.08.21. 16:30:18 / # 34054
avatar
Szia! Persze igazad van abban,hogy az általam hozott számítás nem fedi teljesen a valóságot. Általános példát állítottam,a saját kis világomból,nyílvánvalóan ez más egyénekre nem szabható számítás,csak egy tájékoztató jellegű adat.Gyakorlatilag a Te kiadásod (280.000ft/hó) és az általam hozott 360.000ft/hó közt összesen 80.000ft/hó azaz 960.000ft/év különbség van. Ezen adatok alapján Hozzád viszonyítva az én kiadásaimat nekem ennyivel kerül többe a bérautózás.Aláírom,de vannak mások más számokkal. Viszont sírásról rívásról én nem írtam. Mondtam,hogy nem veszteséges a történet (legalábbis nálam nem az)Havi szinten átlagban 250-290 címet veszek fel 26 munkanappal összesen napi 8-9 órai munkával bérautón,ami heti 35.Ft Egyáltalán nem mondanám veszteségesnek a dolgot.Tény,hogy ha kijövök,akkor nem kávézgatok,nem beszélgetek,nem telcsizek,csak ütöm a címet és megyek.Nem síránkoztam a helyzetem miatt,engem mondjuk egy trollibusz intézett el tavaly decemberben és a biztosító azóta sem fizetett. Nyílván lízinges volt a cucc,azt is törlesztenem kell,s ráadásul amíg az a hitel nem zárult le,nem lehet másikat indítani. Egyszerű magyar karriertörténet. Bárkivel megeshet.Hiába van cascód,vagy jó nem Te vagy a hibás mint esetemben.Elég egy okvetetlenkedő fellebbező madár és márik peregnek a hónapok a bürokrácia óráján,s eljutsz oda,hogy felélted a tartalékokat és valamit tenni kell. No nekem ekkor jött a bérlés. Egyszerű és nem drámai.Igy jártam.
málna 2009.08.21. 09:23:35 / # 34053
avatar
Ott a pont!
nazoli 2009.08.21. 02:03:57 / # 34052
avatar
Végre egy ember, aki számol is, és nagyjából tudja, hogy mit beszél! Jó a metodika, csak egy kicsit el van nagyolva! Nem havi 120000 Ft-ot fizetsz, hanem napi – a Te számításod szerint – 5000-et, ami éves szinten 1560000 Ft, ez 120000-el több, mint a heti 120000! A töredék napok miatt, mert nem pont 4 hét egy hónap! És ez a minimum! Tudok ennél jóval drágábbat is. És az Szja-dat sem írtad bele, pedig az is egy 10-15000 Ft/hó! A sajátomról konkrétumot írok. A kiadási átlagom az elmúlt 4 évben 280000 Ft/hó. Ez minden költséget tartalmaz, amiket leírtál, a mosástól a tűzőgép kapocsig, de ez nekem a tényleges! Elővettem a naptáraimat – azokba könyvelek minden nap -2005-2008-ig, összeadtam a benne szereplő ősszegeket, hozzáadtam és elosztottam 48-al. Úgy számoltam, hogy benne van a következő autóm vásárlására szánt összeg is, havi bontásban. Havi 25000-et vettem bele. Ez tény. Az igazsághoz tartozik, hogy nincs lízingem, és nem is lesz. De ha lenne is, az egészet nem lehet kiadásként számolni, mert annak számolod, az autó eladásakor kapott összeg bevételnek számít. Nem is ez a lényeg. Egyszerűbben fogalmazott a kollégám, aki szintén autót bérel. Ő úgy számol, hogy neki napi 2 fuvarral kell többet csinálnia, mint egy hasonló módon dolgozó vállalkozónak. Ő heti hetet dolgozik, ami inkább az autóbérlőkre vonatkozik. Én csak 5-6 napot dolgozom egy héten. Neki a napi 2 fuvar, 2000-es átlaggal számolva napi 4000, havonta 120000, éves szinten 1440000 Ft többletkiadás. Az autót bérlők 80%-a több éve bérel. Számold ki, hogy ez 10 év alatt közel 15 MILLIÓ!!!! Ilyenkor látszik, hogy sok kicsi, sokra megy! Pedig csak napi 2 fuvar! Ez azért már szignifikáns, nem? Úgy is fogalmazhatnék, hogy 15 millió Forint rohadt sok pénz, ami mások zsebébe töltögettek FEJENKÉNT ilyen, vagy olyan okok miatt, kialakítva és hizlalva ezzel egy olyan vállalkozói réteget, amelynek elemi érdeke ennek a helyzetnek a fenntartása! Na ők fognak szakszervezetbe tömörülni, hogy véletlenül se változzon a helyzet! De mindenkinek a saját élete, ott szarja el, ahol akarja. Az ostobaság nem ismer határokat. Megint hangsúlyozom: Te egy olyan ember vagy, aki nagyjából tudja, hogy mit beszél, de csak nagyjából! Azért mondom, hogy nagyjából, mert amit írtál, az egy ÖNIGAZOLÁS, ÖNÁLTATÁS féle, hogy nem is járunk mi olyan rosszul a vállalkozókhoz képest! És sokan ezt még el is hiszik, mert még ennyit sem számolnak, mint Te! És sok vállalkozó is elhiszi, mert ők sem számolnak! Ha ki akartok mászni a saját magatok által okozott szarból, akkor inkább arra bíztasd az autó bérlő sorstársaidat, hogy minél előbb alakítsák olyanná a helyzetüket, hogy ne kelljen autót bérelniük! Azt is jó lenne tudomásul vennetek, hogy az esetek 90%-ában TI, SAJÁT MAGATOK TEHETTEK ARRÓL, HOGY ILYEN HELYZETBE KERÜLTETEK! Vannak persze kivételek, de az az elenyésző kisebbség! És ne akarjátok bemesélni senkinek, főleg saját magatoknak ne, hogy milyen jól jártok a vállalkozókhoz képest! Nagyon jó cimborám, nem fizet közterheket, nem kap nullás papírokat. Kénytelen bérelni. Megállapodott az APEH-el, adtak neki haladékot, meg részletfizetést. Azt sem teljesíti! Háromszor vette hülyére a hatóságot! Azt mondom erre, hogy jó haver vagy, komállak, de nekem egy szót se többet arról, hogy milyen szar helyzetben vagy! Nem érdekel, megérdemled! Ettől még haverok vagyunk, jókat dumálunk, de kölcsön nem adok neki! Nem a magas benzinárak, a pénzéhes tulajdonosok, a magas közterhek, meg a Jóisten tudja még mi az okozója a helyzeteteknek! És nincs az a szakszervezet, amelyik ebből ki tudna rángatni benneteket! Aki azt mondja, hogy igen, az hazudik! Hogyan lehet képviselni képviselhetetlen ál-érdekeket? A közteher mindenkinek egyforma! A tarifába nem lehet beépíteni, hogy valaki nem tud taxizni, semmi köze a szakmához, de neki is meg kell élnie valahogy szegénynek, stb.! A másik kedvenc téma, a taxisblokád! (Én mondjuk nem vettem részt benne, otthon maradtam, és soha nem értettem egyet vele). Ott is hülyére lettünk véve! Volt egy két hangadó, aki valamiféle szereplési és feltűnési vágyból feltüzelt sok balekot, aki azt hitte, hogy végre valami fontosat és hasznosat tehet. Nem volt semmi értelme, és ezért aztán eredménye sem!Aki az egészet kirobbantotta, úgy viselkedett a Baló kamerája és mikrofonja előtt mint egy megszeppent kisfiú, aki most döbbent rá, hogy mekkora faszságot csinált! És csak a Jóisten mentette meg a taxisokat egy durva retorziótól! És nagyon jól látod, hogy a mai napig szivatnak minket emiatt! Tudod, mindenki lehet 15 percre híres! Hát mi ezt jól megkaptuk! Szóval én nem lennék erre büszke, és nem gondolnék nosztalgiával arra a helyzetre. Érdekes a dolog utóélete a fő szervező vonatkozásában. Jellemző a Cucó mai helyzete, a taxisbarát hozzáállása, meg a R.taxi morális állapota! Hű, most jól megmondtam! Ne érts félre! Semmi bajom a droidokkal. Csak azzal van tele a …..köm, hogy megy itt a siránkozás, és minden siránkozó a körülményeket, meg mindenki mást okol a saját helyzete miatt. Mindent, és mindenkit okol, csak saját magát nem! Nem érdekel, ha én leszek az első számú közellenség, akkor is azt mondom: MINDENKI MAGA TEHET A SAJÁT HELYZETÉRŐL, ÉS A SORSÁRÓL! És MINDENKI CSAK SAJÁT MAGA TUD VÁLTOZTATNI AZON! Ha eddig a gondolatig el fogtok jutni, sokkal közelebb lesz a megoldás mint gondolnátok! Ha más nem,legalább a 15 millió jusson eszetekbe!
törölt felh. 2009.08.20. 21:34:52 / # 34051
avatar
Szia nazoli! Az alábbi írásban sem arról volt szó,hogy veszteségesen dolgoznánk. Valamilyen szinten a jelenlegi helyzet-még- termel nyereséget.A probléma az elosztás milyensége a kiadások,díjak eltúlzottsága,irreális mértékű magasságokba való emelése. Ma egy átlag bérautón dolgozó taxisnak a kiadásai a következők. Heti 30.000ft-tól egészen heti 45000ft-ig vannak skálán kiadó autók. Nézzük a legolcsóbbat.(30000ft/hét=120.000ft/hó) Fizeti a 4 órás minimális bejelentését ez 17000ft-tól akár 25.000ft-ig elmehet vállalkozója dönti el,de vegyük azalap közepet:20.000ft.Igy az autó és a bejelentéssel együtt havi 140.000ft-ot kell termelni. Mai benzinár mellett átlag napi 200 km futásteljesítmény mellett ez cca 5-6000ft napi üzemanyaggal érhető el.26 munkanapra vetítve=130.000ft-156.000ft az üzemanyag.Ez középáron a kocsi kiadásokkal már 280.000ft/hó kötelező kiadás.Erre jön még a társasági tagdij. 45.000ft-tól egészen 130.000ft-ig van a szórás,vegyünk átlagot mondjuk olcsóbb cégnél:60.000ft.Igy a kötelező kiadások immáron 360.000ft-ot tesznek ki. Ha ezt elosztom a munkanapok számával (360.000ft:26=13.846Ft ameddig a kolléga nullán van/nap.Amit e felett össze bír ütögetni,az a munkabére a napi 12-14órás munkájáért.Ráadásul ez a pénz pont annyira biztos,mint a kutya vacsija villanyoltás után...-)) Ha vállalkozó vagy?Kell egy autódnak lennie.Legalább 80%-ban lizinges.Ez minimum 40.000ft/hó kiadást jelent.Alapra bejelent a könyvelőd,a minimálbér után fizetsz 43700ft járulékot cakk-pakk.Kocsid kötelezője:8000ft/hó,kocsid cascója:10000ft/hó könyvelő dija:15000ft/hó,tagdíj átlagban 60.000ft,iparűzési adód átlag 10.000ft/hó autód javítására min havi 20000ft-ot kell félreraknod,ha talpon akarod tartani. Kell,hogy gondoskod az elhasznált autó pótlásakor egykor,igy abba az alapba reálisan havi10000ft-ot kéne berakni.Üzemanyag átlagban havi 150000ft. 366.000ft-nál járunk!!! Pont abban a magasságban amit egy általam utált és ledegradált kifejezéssel illetett bérmunkaerő:droid (magam is az vagyok) termel ki havonta. Ezek után akkor felmerül a kérdés.Elveszünk-e valamit is azzal a másik vállalkozóként dolgozó kolléga orra elől,ha csak tesszük a dolgunk? A számszaki eredményeket figyelembe véve,azt kell,hogy mondjam:NEM. Még akkor sem szignifikáns a különbség,ha fejlesztési alapot és a szerviz alapot nullára vesszük.(-30000ft) Nem jelentős a differencia vállakozó és droid közt. Persze,ha olyan vállalkozóként él valaki,aki a kocsija rovására,adómentesen,TB mentesen dolgozik akkor mindez eliekben lehetséges,de most a fair költségek alapján vontunk párhuzamot.Az alkalmazotti lét talán egyetlen előnye,hogy nincs hosszútávű lízing kötelezettség,így ha be akarom dobni a türcsit.idézőjelben mondva bűntetlenül megtehetem. Kocsikulcs vissza,kucióm ki,s megyek utamra,mig vállalkozóként mi lesz a kocsival,adó és TB hátralékokkal?Viszi a házat az apeh?Jön a BAR lista,és járulékos következményei? Itt a cél az lenne,hogy a kéretlenül ránk lőcsölt indokolatlanul magas terheket lejjeb vegyék,vagy(!) egységes magasabb tarifát alkalmazhassunk (mindenkori benzinárnak megfelelő ft/1 km) Az lenne a lényeg,ha a költségeinket úgy tudnánk kitermelni,hogy ne 50 és 100 ezer ft közt maradjon meg nekünk havonta a 14 órás munkánk eredményeképpen,hanem a mindenkori bruttó bevételünk legalább 55%-a.Ez a mai viszonyokat tekinve nagyon jó esetben korrektül fizetgetve mindent 12-22%! Ezért fontos az egység a szakszervezet,mert ameddig nem adunk a szándékainknak erőteljes nyomást addig úgysem fognak senkit komolyan venni.Nézzük a blokádot: Összefogtunk.Néhány sztrájktörőt leszámítva egységesek voltunk és elértünk valamit. Igaz,hogy azóta is fenyítve vagyunk,de ott és akkor....(!) Erre kéne emlékeznünk,vagy átadni azoknak,akik akkor még nem voltak ott.Ültünk az autóinkban hallgattuk a segélyközpontot,nyitottunk és zártunk ahogy kérték a hidakon és tárgyalások folytak.Eredményesen. A taxisok helyzete az ellehetetlenülés szintjére süllyedt.Mindegy hogy bérautón vagy vállakozóként dolgozol, a terheid ugyanakkorák,csak azokat máképp hívják.Kinek így,kinek úgy,de attól azok még terhek.Mint ahogy a bérautón dolgozó kolléga is ember-taxis- akik közt van jó ember és van rossz. Ahogy a vállakozók közt is van jó és van rossz. Nem a droid léttől lesz valaki rossz vagy jó,hanem az élethelyzettől,amit vagy így vagy úgy,de nem tud másképpen megoldani. Senki nem született becstelennek.Mindenkit a társadalom formált ilyenné vagy olyanná. Ahogy cseperedtünk úgy folyt a szocializálódásunk.Kinek kisebb kinek nagyobb a tolerancia küszöbe és a deviancia hányadosa. Aki hevesebb mérsékletű előbb hajlamos a kitörésre a szembe fordulásra.A türelmesebje inkább kivár. Egyik sem rossz,csak van ami akkor és ott az adott helyzetben nem vezet célra.A kivárós várja,hogy más lépjen a lépő meg elvárja,hogy a kivárós elinduljon. A különbség nem a szándékban van,hanem a kockázat vállalási képességben. Ha meg tudjuk magyarázni,hogy az értelmes kockázat nem jár teljes bukással,akkor a kiváró fajta is elkezd gondolkodni,majd lépni.Lassabb folyamat,de szükséges az egységhez. Sziasztok
nazoli 2009.08.20. 17:05:36 / # 34050
avatar
Teljesen komolytalan a dolog! Ha valaki úgy taxizik, hogy ráfizet, már pedig ez jön le ezekből a hozzászólásokból, akkor az azt jelenti, hogy több a kiadása, mint a bevétele. Ha ez így van, akkor otthonról kell pénzt elhozni, hogy még több veszteséget termeljen. Ez felelőtlen magatartás mindazokkal szemben, akiktől, vagy akik elől elhozzuk azt a pénzt. Feleség, gyerek, anyuka stb. Akkor nem tartunk el családokat, hanem a család tart el minket! Abba kell hagyni!!!! Olyan munkát kell keresni, ahol legalább havi 1, azaz egy Forinttal többbet keresünk, mint a kiadásaink!!!! A százmilliós végkielégítéssel nem csak Te vagy így!
törölt felh. 2009.08.20. 05:01:33 / # 34048
avatar
Miért csináljuk?Ha megigéred,hogy én is kapok 100 milliós végkielégítést mint az állami vezetők,azonnal abbahagyom.Szavamon foghatsz.
törölt felh. 2009.08.20. 04:55:19 / # 34047
avatar
Zseniális az irás.A környezetemben a taxisok 95%-a igy él ,és én is.És közben a mi kezünkben is van a változtatás kulcsa.Mégse teszünk semmit.Megvárja mindenki, mig rámegy erre az életmódra az egészsége,a családja ,majd maga is.De akkor már késő lesz.
Oldalszám: 3