Hozzászólások száma: 6418
Ugrás a hírhez Oldalszám: 321
Témakörök > Hírek fórumai > Újjá alakul a TGFSZ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
alelölülő 2012.03.02. 19:25:15 / # 326137
Nem tudom, mi dönti el a szavazás módját, de ragaszkodni kellene az titkos szavazáshoz!
alelölülő 2012.03.02. 19:21:56 / # 326136
Úgy sejtem, hogy a retkek pontosan tudják, hogy hány svejket kell beléptetni, hogy megmaradjon a székük, többszáz belépő kellene, hogy eltakarodjanak.
Amsel 2012.03.02. 15:59:18 / # 326134
avatar
A rendszernek mi a baja Pali bácsival ?
hiénakutya 2012.03.02. 15:29:21 / # 326133
Utoljára kérek mindenkit, hogy ne zaklassa Pali bácsit, hadd szedje ízekre nyugodtan a TGFSZ beadványát! Remélem, ezúttal elmenti, mielőtt a rendszer ledobná!

hiénakutya 2012.03.02. 15:28:07 / # 326132
Ezért kell teljes jogú tagságot váltani, szavazni, választani, hogy aztán mi delegálhassuk azokat a szakértőket, akiket mi szeretnénk, hogy szakértsenek a tárgyalások alatt.
Amsel 2012.03.02. 14:52:48 / # 326131
avatar
Teljesen jól mondtad ! Amikor irtam neki ez ügyben, nem fejtettem ki hasonló részletességgel, mert úgy gondoltam ért a kevesebb szóból is.De nem értette, igy hát aztán Én már nem is erőltetném, mert a Palit kész, ész !! érvekkel sem lehet meggyőzni.
Amsel 2012.03.02. 14:40:32 / # 326130
avatar
Na ilyenekre gondoltam amikor azt irtam a Palinak, hogy elb.....tok . Csak Ő nemigen akarja megérteni, vagy úgy tesz mintha nem értené.
Amsel 2012.03.02. 14:25:12 / # 326129
avatar
A személyszállitással kapcsolatos összefoglalóban olvasom, hogy " a kamara szakértői......" képviselik a szakmát. Kik azok a szakértők ? Tán csak nem Sipeki és társai ? Mert akkor itt bizony sok jóra nem számitok !

tomajer 2012.03.02. 07:19:40 / # 326128
Megkezdődött a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról szóló rendelet tervezet egyeztetése, amely egyeztetésben a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara is részt vesz a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedési Szolgáltatások Főosztályának felkérésére. A BKIK tárgyalási vezérelvként csak a 2011. évben kidolgozott a taxi vállalkozások, érdekképviseletek és a Főváros képviselőivel folytatott tárgyalás sorozaton elfogadottakat és szavazással megerősítetteket tudja képviselni. A bkik tárgyaló delegációját Dudás Zoltán Úr vezeti, folyamatosan egyeztetve az Ipari Tagozat és a VI. Közlekedés, Szállítás, Szállítmányozás Osztály vezetőjével. A legutóbbi egyeztetésen elhangzottak kivonatát, a 2011. évben elfogadottak összefoglalását, valamint a 2009. évi egyeztetések összefoglalását a lap alján lehet letölteni. A közös érdekű munkát segítő és befolyásoló hozzászólásokat, észrevételeket várjuk, kérjük a rab.krisztina@bkik.hu email címre küldeni. A beérkező hozzászólásokat név nélküli összesített mellékletben megjelentettjük, ez szintén letölthető lesz.

törölt felh. 2012.03.02. 07:12:05 / # 326127
avatar
Bocs nem direkt ment kétszer.
törölt felh. 2012.03.02. 07:10:07 / # 326126
avatar
Miénk ez a cirkusz :)

törölt felh. 2012.03.02. 07:08:07 / # 326125
avatar
Miénk ez a cirkusz :)

törölt felh. 2012.03.02. 06:52:57 / # 326124
avatar
És van egy harmadik variáció! Ugyan azért a pénzért a boltos mindenkiek eladja a megfelelö darabszámu kiflit csak a kifli már olyan kicsi mert a pék már olyan kicsire süti, hogy senki nemlakik jól a kifilinek nevezett morzsácskákból. És amikor a vevö reklamál, hogy mé kicsi a kifli akkor a pékre mutogat a boltos :)
törölt felh. 2012.03.02. 06:41:30 / # 326123
avatar
Azt szerettem volna sugallani, hogy amikor csak fötaxi volt meg volán taxi akkor normális viteldíjj volt kialakítva. Biztos emlékszel, az argo taxióra müködésére. Biztos emlékszel arra is, hogy amikor kellett módosítani a viteldíjjon mert tudta a kommunista vezetés is, hogy kell mert külömben nem tudta a taxis a nyereséget megtermelni (minimális de nyereség) akkor volt a kocsi "B" oszlopjára egy táblázat kiakasztva. Egy papír karton lap volt. Egy nyomtatott táblázatot csináltak, hogy ne kelljen állandóan pénzért fogaskerekeket cserélgetni a taxiórákban mert ugye a fogaskerék is meg az idö is pénz. Ez a táblázat követte a tarifa változást! Mutatott az óra pl: 49 forintot akkor a táblázat megfelelö sora szerint megmutatta mennyit kell fizetni. És nem ez a lényeg. A lényeg az, hogy a fuvarszervezö (fötaxi kommunista vezetése) odafigyelt arra, hogy az ár kövesse a változásokat. Az volt az érdeke, hogy nyereség legyen! Persze aztán jött szép sorban a city, buda, radio ...........taxik és ahogy említetted Te le is törték az árakat mert a taxis bégetett meg bólogatott hozzá. Na ennek a levét szürcsölgetjük.
nazoli 2012.03.02. 06:08:12 / # 326122
avatar
Neked tartozom a magyarázattal. Nem egyszerű a feladat. Az a baj, hogy évtizedek óta nem született erre szabályozás. Szerintem 2008-ig nem is volt ebből különösebb probléma, ezért nem is nagyon feszegette senki. Volt ugyan kisebb sírás-rívás, hogy nem tudnak megélni a taxisok, de igazából ezek az árcsökkentések tették be a kaput. Amikor azonban azzal kellet szembesülnünk, hogy amit tegnap még pl. 240-ért vittünk, azt ma már 160-ért, vagy 180-ért KELL vinni, és ha nem teszed meg, akkor még meg is kaszálnak érte, az verte ki a biztosítékot. Volt rá példa, hogy az egyik nagy cég egyik vezetője fölnyomta a Plust a GVH-nál, mondva, hogy a Plus, erőfölényét kihasználva tönkreteszi a többit. Erre a GVH-nak az volt a válasza, hogy ez marhaság. Nem pontosan így fogalmaztak, de ez volt a lényeg. A feljelentés, és a válasz a Hallo egy régebbi bejegyzésében olvasható. Az egészben az a döbbenetes, hogy mindenki csak azzal foglalkozott, hogy az egyik cég a másikkal szemben van erőfölényben, de azt senki sem vizsgálta, vagy mondta ki, hogy nem ez a probléma. A gond azzal van, hogy a cégek a taxisokkal szemben vannak erőfölényben, és ezzel vissza is élnek. Azt viszont egyetlen cégtől sem várhatjuk el, hogy kimondja. Mindenki azonosítja a gazdasági erőfölénnyel való visszaélést a kartellezéssel. Pedig az csak az egyik formája ennek a tényállásnak. Alább idézek a versenytörvényből olyan szakaszokat, amelyekből ez egyértelműen látható. 8. § (1) Tilos a gazdasági versenyben az üzletfeleket megtéveszteni...az áru ára, lényeges tulajdonsága ....tekintetében valótlan tényt vagy valós tényt megtévesztésre alkalmas módon állítanak...megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adnak; 10. § Tilos az üzletfél választási szabadságát indokolatlanul korlátozó üzleti módszerek alkalmazása. Ilyen módszernek minősül különösen, ha olyan körülményeket teremtenek, amelyek jelentősen megnehezítik az áru, illetve az ajánlat valós megítélését, más áruval vagy más ajánlattal történő tárgyszerű összehasonlítását. 21. § Tilos a gazdasági erőfölénnyel visszaélni, így különösen: a) az üzleti kapcsolatokban - ideértve az általános szerződési feltételek alkalmazásának esetét is - tisztességtelenül vételi vagy eladási árakat megállapítani, vagy más módon indokolatlan előnyt kikötni, vagy hátrányos feltételek elfogadását kikényszeríteni; c) indokolatlanul elzárkózni az ügylet jellegének megfelelő üzleti kapcsolat létrehozásától, illetve fenntartásától; d) a másik fél gazdasági döntéseit indokolatlan előny szerzése céljából befolyásolni; f) az áru szolgáltatását, átvételét más áru szolgáltatásától, átvételétől, továbbá a szerződéskötést olyan kötelezettségek vállalásától függővé tenni, amelyek természetüknél fogva, illetve a szokásos szerződési gyakorlatra figyelemmel nem tartoznak a szerződés tárgyához; Ezek szerintem mind megállnak. Azért mondom, hogy szerintem, mert nincs az a jogász, aki azt garantálja, hogy érvényesíteni is tudja. Az viszont biztos, hogy ezzel ebben a formában még senki sem foglalkozott. Megoldási javaslatok. 1. GVH eljárást kezdeményezni. Nem egyszerű a dolog, de nem is reménytelen. Jól össze kell rakni az anyagot. Megszerezni a szerződésmintákat, vagy a konkrét szerződéseket, etikai szabályzatokat, amelyekkel az előbb idézett pontokat bizonyítani lehet. Sajnos hosszadalmas, és nem bombabiztos módszer. 2. Polgári bíróságon perelni a konkrét szerződéseket. A kimenetele ugyanaz, mint az előzőnek. És itt még per, és ügyvédi költségekkel is kell számolni. 3. A Fővárossal folytatásra kerülő egyeztető tárgyalásokon, az erre vonatkozó szabályozást jól kialakítani. Van rá szándéka a Fővárosnak. 4. A problémáink kommunikációját erre irányítani. Azt a tévhitet megváltoztatni, mely szerint a taxisok a "taxitársaságok" alkalmazottai. Egyáltalán azt kommunikálni, hogy ezek nem taxitársaságok, nem ők fuvaroznak olcsón, és a kedvezményeket sem ők adják, hanem a taxisokat kényszerítik arra. Ha valakinek ezt így elmondom, először megdöbben, aztán csodálkozik, hogy ez így van, és erre ő még nem jött rá magától. 5. Valamiféle megyegyezésre törekedni a fuvarszervezőkkel. Szerintem reménytelen. De próbálkozni lehet. A 6x6-nál tettünk kísérletet, de csúfos kudarcba fulladt. 6. A TGFSz tagságának szervezése. A 3, 4, 6 pontok a legesélyesebbek. Sajnos azt kell mondanom, hogy nem igazán állunk jól. Amit a jogalkotók elmulasztottak az elmúlt évtizedekben, azt nem valószínű, hogy egycsapásra meg lehet változtatni. Ha csak arra gondolok, hogy a gondolkodásmódban lévő rossz beidegződéseket meg kell változtatni, az önmagában nagy feladat. De legalább felismertük, és elkezdtük kimondani a problémáinkat. Nem tudok gyors megoldást. Hacsak az új fővárosi rendelet nem lesz az.
nazoli 2012.03.02. 05:07:04 / # 326121
avatar
Amsel válasz | 2012.02.29. 15:58:54 (4383) Pali! Ez volt Amsel eredeti kérdése. "Tisztelt góré001 ! Nem tudom mire vélni hallgatásod! Továbbra is várom válaszod az álltalam feltett kérdésre, amely úgy hangzott hogy : nálad cimarányos fuvarközvetitési dij van-e. nagyon megköszönném ha megtisztelsz a válaszoddal" Ennek a címarányos díjfizetésnek az lenne a lényege, hogy a cég kalkulálna egy árat, ami egy darab fuvarra vonatkozik, és az elszámolás úgy történne, hogy ahány fuvart fölvett a taxis, azt beszorzod a darabonkénti árral. Mondjuk egy fuvar 100 Ft. Ha fölvettél 100 fuvart, akkor az 100x100=10.000 Ft lenne a fizetendő díj. De lehetne úgy is, hogy van a cégnek adott hónapban összesen 50.000 teljesített fuvarja, és ezt szorzod az egy fuvarra számított 100 Ft-tal. A összesen 5.000.000 Ft, és ezt elosztod a cég fuvarjait teljesítő taxisok számával. Ha ez mondjuk 100 fő, akkor egy taxis 50.000 Ft díjat fizet neked havonta. Eddig gondolom érthető. Ebben az esetben érdekelt vagy abban, hogy több fuvart szerezz, mert többet tudsz eladni. Ha van 100 kifli a boltban, akkor 100-at tud eladni a kereskedő. Ha 200 van, akkor annyit. Ha ellopják a cégtől a fuvarokat, akkor neked ebben az esetben kevesebb eladható fuvarod marad. Ha címarányos díjfizetés van, és ellopnak mondjuk 10.000 fuvart, akkor 1.000.000 Ft-tal kevesebb díjat tudsz beszedni a taxisoktól. Ha neked, mint fuvar tulajdonosnak hiányzik ez a 10.000 fuvar, illetve az ezért beszedhető 1.000.000 Ft, akkor az lenne a természetes, hogy megkeresed a tolvajokat, és beszeded tőlük a pénzt, amivel megkárosítottak. A 100 kifliből valaki ellopott 10-et. Akkor csak 90-et tud eladni a boltos. Károsodott 10 kifli árával. A boltosunk egy rátarti fickó. Elkapja a tolvajt, és kiveri belőle a 10 kiflit, vagy megfizetteti vele a kárát. Eddig stimmel? De nálad, nálatok fuvarkereskedőknél nem ez történik. Mivel nem címarányos a díjfizetés, ezért a megmaradt kevesebb fuvarért ugyanazt az 50.000 Ft-ot fogod megfizettetni a taxissal. Tehát ki járt rosszabbul? Persze, hogy a taxis! Mert a kevesebb fuvarért fizet ugyanannyit. Állítólag a te fuvarodat lopták el. De mégsem te károsodsz miatta, hanem a taxis. A maradék 90 kifliért 100 kifli árát fogod beszedni. Ráadásul attól, aki nem is lopott tőled. Ebben az esetben ki is károsodott? Hát persze, hogy a taxis. Te semmiképpen sem. De ez csak az egyik része a problémának. Most jön a másik, ami szerintem a nagyobbik. Itten van ez a létszámkérdés. Ha címarányos díjfizetés van, akkor neked, mint cím, vagy fuvar tulajdonosnak és kereskedőnek tökmindegy, hogy hány embernek adod el azokat a fuvarokat. A lényeg az, hogy el legyenek adva. Mert neked abból van a pénzed. Tudod. 50.000 fuvar x 100 Ft-tal. Az akkor is ötmillió ha ötven ember veszi meg tőled darabját százért, meg akkor is ötmillió, ha százan veszik meg, darabját ötvenért. A boltosnak tökmindegy, hogy hány embernek adja el a 100 kiflit. A lényeg az, hogy eladja. Eddig stimmel? Azonban ha nem címarányos a díjfizetés, hanem átalánydíjat fizet neked a taxis, akkor neked, mint fuvartulajdonosnak és kereskedőnek az az érdeked, hogy minél több ember fizessen neked átalánydíjat, miközben minden egyes új belépővel, új fizetővel te gazdagodsz, ő pedig szegényedik, mert arányosan, kiszámíthatóan kevesebb jut neki. A boltosunk azt mondja a vevőnek. „Figyeljen Pista bá1! Mámma nem tudok magának adni csak kettőt, mer a Jani bá’ is vitt belőlle, de azért maga csak fizesse ki a hármat, amit egyébként meg szokott zabálni! Asztán hónap, lehet, hogy má csak eggyet tudok magának adni, mer a Julcsa nénit is beveszem a bizniszbe, de magának akkó is hármat kő fizetnyi!” Na, Pista bá’ ilyenkor verné szájba a bótost. Asszem. Mert szarik rá, hogy a bótosnak villany, meg gáz, meg internet, meg a faszom tudja még, milyen számlája van. És azé fizet, hogy meg tuggya zabálni a mindennapi kiflijét, ami minden nap ugyanannyiba kerül, és minden nap ugyanannyit, és ugyanakkorát kap. Tudod ez a nagyobbik baj a nem címarányos díjfizetéssel. És te meg nem akarsz nyomozni. És azt állítod, hogy szociálisan érzékeny vagy, és figyelembe veszed a taxisok érdekeit. Nehogy félreérts Én nem haragszom rád. Még az is lehet, hogy komolyan elhiszed amiket mondasz, és a társaid is elhiszik, amit mondanak. De én nem hiszem el. És nagyon nem szeretem, ha el akarják velem hitetni. Mert úgy gondolom, hogy ezzel gyengeelméjűnek néznek.
csogu 2012.03.02. 04:55:49 / # 326120
Indi50 megette rántottaként :-))
Rocktaxi 2012.03.02. 04:04:41 / # 326114
:-)) Gábor! :-) Te beteg vagy! :-DD Hála Istennek! :-)

Amsel 2012.03.01. 23:52:20 / # 326119
avatar
Jó ! De mi lett a tojással?

nazoli 2012.03.01. 23:45:51 / # 326118
avatar
Mondhat a Csogu, amit akar, ő is egy tacskó. Nincs még olyan régen a szakmában. Majd én megmondom a frankót. Délután egy kicsit utánanéztem a dolognak. A Nemzetközi Taxis Kutató Intézetben azt mondták, hogy ez a tyúk-tojás dolog attól függ, hogy kit tekintesz tyúknak, és kit tojásnak. (Napjainkban ez a terminológia kissé átalakult. Valami birka került a képbe. Azt próbálják most összehozni a tojással.) Azt mondták, hogy kutatásaik szerint - melyek egészen az őskorig nyúlnak vissza - Ubu kolléga volt az első taxis. Ele ugyanis megsérült egy mammutvadászat során, és megkérte Ubut, hogy vigy el őt a varázslóhoz, aki majd meggyógyítja. Mindezért, hogy Ubunak az ő szállításával eltöltött idejét és az arra fordított energiáját kompenzálja (ez a szó akkoriban még nem volt ismert), felajánlotta, hogy ad neki egy kőbaltát, amit Ubu el is fogadott. Tisztességesen lebonyolították az üzletet, és mindenki meg volt elégedve. Ubu rájött, hogy neki jobban megy ez a szállítás, és ezért a korabeli marketing szabályai szerint a környékbeli barlangok falára rárajzolta (korommal, mert a ceruzát még nem találták föl) az új tevékenységét. Egyre több kuncsaftja lett. Mivel az üzlet gyümölcsözőnek bizonyult, ezért többen átvették a módszert, és ők is elkezdték ősember társaikat ölben, háton, meg ki tudja még hogyan szállítani. Mivel a kizsákmányolás akkoriban még ismeretlen fogalom volt, ezért a dolog nagyon szépen működött. Mindenki a saját testi erejét, és testrészeit használta a szállítóeszközként, ugyanis akkotiban még a szállításra alkalmas állatok még nem voltak domesztikálva. Kakának szemet szúrt a dolog. "Nagyon pőrögnek ezek az Ubu félék. Valahogy be kellene szállni az üzletbe. Sajnos kicsi vagyok, és gyenge is, szállítani nem tudok, de azért azért kellene csinálni valamit." És elkezdte szervezni a szállítást. Még jobban beindult az üzlet. Még jobban pörögtek Ubuék, és még több kőbaltát, mammuthúst, és egyéb terméket kaptak, mindenki meg volt elégedve. A baj akkor történt, amikor Kaka kitalálta, hogy ezentúl több pattintott kőeszközt kér cserébe a tevékenységéért, és valami kaució szót kezdett emlegetni, meg mindenféle büntetéssel fenyegette Ubuékat, és a szomszéd faluból is át akart hívni ősembereket a szállításhoz. Ők rákérdeztek: "Te Kaka! Ezt komolyan gondolod?" "Hát persze" mondta Kaka. Ekkor Ubu átadta neki a kaucióként követelt kőbaltát. A kezébe. Csak hát a fején keresztül. Így ért véget az első fuvarszervező. Aztán Ubuék még nagyon sokáig békében éltek.
Oldalszám: 321