Hozzászólások száma: 6418
Ugrás a hírhez Oldalszám: 321
Témakörök > Hírek fórumai > Újjá alakul a TGFSZ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
törölt felh. 2011.09.07. 19:56:12 / # 323427
avatar
Ladies & Gentleman! I'm contacting you from Hungary,and i hope you can help me to make my fellow taxi drivers understand the business better (when & if you have time) to answer the following few questions. They would really appreciate that. In your country or city,do they have a limit,how many taxi permits allowed in a year,or any other terms? If the answer is yes,which department would regulate that? Do they have the same regulated fixed rate in the same region,or different region? If they have,which department would regulate that,on what bases and how would they calculate the rate? The taxi companies use the same regulated rate,or they differ from each other? How much the taxi owner/driver have to pay (if any) for the business they getting from dispatch? (pick up addresses) How often they have to take they vehicles to inspection,and is there on age limit,how old the taxi can be regardless of the condition? Is the taxi business in your area,based on a independent ownership or a company/employee situation? Thank you very much for taking the time,to answer these questions. You really helped the taxi drivers in Hungary. Sincerely leselkedő from Hungary :) Én ezt küldtem el Párizsba és Belgiumba, remélem az angol jó lesz mindkettőnek. Ideírom magyarul is: Tisztelt Hölgyem/Uram! Magyarországról írok Önnek, hogy segítse a magyar taxisok munkáját avval, hogy amennyiben ideje ezt engedi az alábbi kérdéseinkre válaszol. Az Önök országában illetve városában, szabályozzák e a taxisok illetve a taxik számát? Amennyiben igen, ezt ki szabályozza, és minek alapján? Szabályozzák e a taxi viteldíjakat? Amennyiben igen, ezt ki szabályozza, minek alapján számolják ki és milyen rendszerességgel módosítják? A taxitársaságok egységes tarifát használnak, vagy jelentősen eltérnek egymás áraitól? A taxisok mennyit fizetnek a taxitársaságoknak a kiadott címekért? A taxisok az autójukat milyen rendszerességgel kell vizsgáztatniuk, illetve szabályozzák e a taxik életkorát? A taxisok Önöknél inkább alkalmazottak, vagy egyéni vállalkozók többnyire? Nagyon köszönöm, hogy időt szakít a kérdéseink megválaszolására! ----------------------------- Amennyiben valaki ki akarja egészíteni ill. módosítani rajta, az jelezze! Aki gondolja, másolja ki innen és küldje el az általa választott címekre! Tudom nekünk mindegy, de Kanadából és az USA-ból is kértem választ a kérdéseinkre!

tomajer 2011.09.07. 10:46:21 / # 323426
Persze...igazad van, csak poénkodtam:-)
Yuri 2011.09.07. 10:05:51 / # 323425
avatar
A politika engem nem érdekel, így nem is a politikai oldalát kívántam megpendíteni a húrnak...pontosabban a hírnek. Arra gondoltam, talán a taxivállalkozás üzemeltetési költségének megnövekedésére hívnám fel a T. Szakszervezet és az itt olvasók figyelmét. Persze abban igazad lehet, hogy inkább a mobil-plüss (-T2K-36-stb.) vezetői figyelmét kellene e sajnálatos eseményre felhívni...
tomajer 2011.09.07. 09:47:07 / # 323424
Ezt a politikába kéne tenni....:-)
Yuri 2011.09.07. 09:42:56 / # 323423
avatar

nazoli 2011.09.07. 02:11:50 / # 323422
avatar
:-)
szálka 2011.09.06. 19:16:44 / # 323421
avatar
Elment az e-mail egy-egy taxitársasághoz Madridba, és Valenciába. Reménykedjünk együtt...:-)
C.Roy 2011.09.06. 15:19:50 / # 323420
avatar
A válaszom állok elébe!!! Nazoli láthatta,fel vagyok vértezve jogi képviselőkkel bármely témában! Szeretnék már, már a vádlottak padján lenni amikor önvédelemből vádolhatnám azokat akik ide süllyesztették ezt a szakmát,hidd el,hogy a szakma 35 évi gyakorlása után mint volt szakszervezet vezető,érdekeseket tudnék mondani! A.A:-tól , Neményi-ig Csolto-tól, Sipi-ig,Surányi-tól Vitézy-ig Más!!! Elgondolkoztat az a tény,hogy milyen konkurencia összefonódás lehet mögötte annak ,hogy a Taxi2000 ,a Taxi4 és az új Zóna Taxi pénzügyi vezetője ugyan az ...Éva nevű hölgy ???
alelölülő 2011.09.06. 15:00:31 / # 323419
www.taxiprices.com oldalon elég sok város taxihelyzetét ismertetik. Az árak nem mindig a legfrissebbek, de a kiegészítő információk remélhetőleg pontosak. Pl. Helsinkinél: "Taxi prices are regulated by the Finnish government"

alelölülő 2011.09.06. 14:53:19 / # 323418
Úgy tűnik, a párizsi taxihelyzetnek érdemes lenne utánajárni, mert egységes a tarifa. 9 és fél milliós város, 17000 taxi.
tomajer 2011.09.06. 14:50:27 / # 323417
Gyanúperrel nem élünk nyilvánosan, mert a végén te találod magad a vádlottak padján.... És a kérdésedre a válaszom: IGEN. Az induláskor deklaráltuk: Mi nem a taxisokból akarunk megélni, mi a taxisokon élősködőkön akarunk élősködni! :-) Ma már nem sok hirdet itt, mert tudja, hogy nem vagyunk "barátok" ... de van pár, akinek fontosabb a megjelenés, mint az "érzékenykedés". Szerintem, rendszeres olvasóink mind tudják, mely "barátunk" is van az ominózus hirdetés mögött... :-) ui: a taxisok nélkülünk is hurokba tudják tenni a nyakukat, ne féltsd őket:-(
tomajer 2011.09.06. 14:42:05 / # 323390
[i]"Az ember nem a győzelemért harcol. Azért harcol, mert EMBER. "[/i] Végre valaki... Amikor engem kiröhögtek, és lehülyéztek a barátaim, hogy századszor is nekifutottam, újabb és újabb csapattal, akkor valami ilyesmire gondoltam.

C.Roy 2011.09.06. 14:37:14 / # 323405
avatar
Tomajernek ! Kell a hirdetési díj de minden ellenőrzés nélkül ? Gondolok itt a felugró ablak "Taxirendelés.com Fuvardíj előre" hirdetésre! Utána kavartam egy kicsit.mi is ez,ki is ez a hirdető!!! 2000-ben nagy vihart kavart,hogy a TV-híradóban bemutatták amint kommandósok elfogják a JATAGÁNNAL!!! pénzbehajtásra induló "c.Lajost",és társát( Sz.Albertet aki ma erkölcsi nélkül taxizik és a Taxi 2000 szolgálatvezető diszpécsere,és pont annyi,cca:14 hónapra ítélték amennyit előzetesben töltött) Nos élek a megalapozott gyanúperrel ,hogy ők a hirdetők !!! Vajon milyen sors vár azokra akik beugranak a hirdetésnek,mehetünk temetésekre? Biztos,hogy bármi áron bárkinek a hirdetésére rászorul ez az oldal? Ha azt hirdeti valaki,hogy a taxisok tönkretétele a célja ,azt sem moderálod? Maradok tiszteletteljes Kérdeződ !

hiénakutya 2011.09.06. 14:26:33 / # 323416
Ez zsír, csak nem erre van szükség... "Kérdések. Hány taxi van az illető városban? Ki határozza meg a létszámot? Ki határozza meg a tarifát? Ezek a legfontosabbak. Mert ebbe az irányba akarunk menni. Ha szerintetek van még más is, bátran ki lehet egészíteni. De túl sokat sem érdemes, mert nem fognak válaszolni." Én kiegészíteném. Ha a hatóság határozza meg a létszámot, mi alapján teszi? Ugyanez a tarifával. Ha a hatóság határozza meg, milyen képlet alapján teszi? Most erre lenne szükség. Gyerünk Urak! Az ember nem a győzelemért harcol. Azért harcol, mert EMBER.
hiénakutya 2011.09.06. 14:15:28 / # 323415
"Sajnos ha a kutya által írtakat veszem figyelembe, elég feleslegesnek tűnik ez a próbálkozás (előre eldöntött dolgokról beszélünk)" Erkölcsi értelemben már maga a próbálkozás is győzelem. Tükörbe nézni, tudva magamról, hogy elkövettem minden tőlem telhetőt = győzelem. Úgy belenézni a gyermekeim szemébe, hogy nem kullogtam sorsomba beletörődve, leszegett fejjel a vágóhídra = győzelem. Kiállni a saját igazamért = győzelem. Megmutatni a Világnak, hogy nem vagyok öntudat nélküli növény, vagy gép = győzelem. Erkölcsi értelemben mindenképp. Úgyhogy semmi esetre sem fölösleges.
törölt felh. 2011.09.06. 13:54:19 / # 323414
avatar
No comment! :)
piszkos fred 2011.09.06. 12:38:27 / # 323413
avatar
eine kleine nach music.ezt tanultuk az első órán.köszi a tippet neked köszönhetően egy idő útán a német is perfekt lesz.
nazoli 2011.09.06. 12:36:46 / # 323412
avatar
Kérdések. Hány taxi van az illető városban? Ki határozza meg a létszámot? Ki határozza meg a tarifát? Ezek a legfontosabbak. Mert ebbe az irányba akarunk menni. Ha szerintetek van még más is, bátran ki lehet egészíteni. De túl sokat sem érdemes, mert nem fognak válaszolni.
nazoli 2011.09.06. 12:29:24 / # 323411
avatar
Nem sértődtem meg, csak már kezdem unni ezt mindennel való kötekedést. A levél azért szellős, mert ez egy mail. Kijelöltem és átmásoltam ide úgy, ahogy jött. Tartalmi és formai változtatások nélkül. Nem volt kedvem szerkesztgetni. A próbálkozás meg nem biztos, hogy felesleges. Vagy 20 éve folyik ez az áldatlan fix tarifa, vagy nem fix tarifa vita taxisok, és a Főváros között. Nem akarok részletekbe bocsátkozni, de aki taxis részről téma környékén járt az elmúlt években, mindenki hatalmasakat hibázott. Nem állítom, hogy csak ennek köszönhető a mai állapot, ez a sok szar, ami a taxizás körül van, mert a Fővárosi emberei sem álltak, állnak a helyzet magaslatán. Most viszont azt látom, hogy minden eddiginél nagyobb az egyetértés a szakmán belül ennek a dolognak a rendezésére. Látszólag eddig is egyetértés volt, de az utolsó pillanatban valakik mindig kihátráltak az ügy mögül. Vagy valami rögeszméhez ragaszkodás miatt, vagy egyszerűen nem adtak be olyan adatokat, amik a döntéshozóknak szükséges lett volna, vagy a rendelkezésre álló adatok nem voltak pontosak. Nem állítom, hogy a TGFSZ megjelenése változtatott ezen gyökeresen, de az utóbbi napok eseményei azt mutatják, hogy ekkora egység eddig még nem volt ebben a kérdésben. Most megy egy egyeztetés, aztán valószínűleg önálló indítványként be fogunk adni (nem a TGFSZ, hanem a szakma egésze, egy pici, jelentéktelen kivétellel) egy javaslatot. Azért írom az önálló indítványt, mert a Főváros kijelölt emberei nem értenek egyet a fix tarifa javaslatával sem, ezért elzárkóznak ennek a beadásától. Ezért kell tőlük függetlenül beadnunk. Hogy mi lesz ennek az eredménye, azt nem tudom. De ha nem tesszük meg, akkor nem is lesz belőle semmi. Ezért tartom teljesen fölöslegesnek azokat a megjegyzéseket, hogy semmi értelme sincs a küzdelemnek. Ha az idén nem, akkor majd jövőre. Vagy utána. De ha nem hajtjuk a dolgokat, akkor tényleg azt csinál velünk a hatalom, amit csak akar. Lényegében az életünkért (életetekért) küzdünk. Nem akarunk újból bérrabszolgák lenni, napi 16 órában! Nem akarjuk idegen emberek zsebét milliárdokkal töltögetni! Azt akarjuk, hogy a megkeresett pénzünket mi költsük el a saját javunkra! Normális ember módjára akarunk élni, akiknek joguk van ahhoz, hogy Uram bocsá', még valami hasznuk is legyen a munkájukon! Hogy ne belőlünk éljen meg kurva jól valami kívülálló, hanem mi éljünk meg jól a taxizásból! Nehogy már valami burzsoá huncutság legyen, ha egy taxis egyéni vállalkozó jól meg tud élni a tisztességes munkájából! Mert lassan oda jutunk, hogy ha esetleg nyereséged van, akkor azt szégyellni kell a hatalmasok előtt! Havi milliós fizetésekért meresztik a valagukat, de belőlünk az utolsó csepp vérünket is ki akarják szívni! És amikor az ember ilyesmiken fáradozik, akkor az jön a legkevésbé jól, hogy feleslegesnek tartják a fáradozásait. Meg belekötnek minden faszságba. A segítséget készséggel elfogadjuk, a támogatást örömmel vesszük, és ha valaki be akar lépni a TGFSZ-be, azt örömmel látjuk. Mert azért azt is látni kell, hogy ez az egész pénzbe kerül. Nem is kevésbe. Elég, ha csak a telefonszámlámra, a papír, meg tintapatron költségeimre, az elromlott nyomtatómra, a rengeteg időmre, üzemanyagomra gondolok. Ez nem sírás, csak tényközlés. Nem biztos, hogy azok csinálják a részünkről a munkát, akik a legjobban értenek hozzá. De senki sem született TGFSZ érdekképviselőnek. Át lehet venni a melót, lehet jobban, okosabban csinálni. De az állandó kételkedéssel nem lehet meggyőzni minket a munkánk hiábavalóságáról.
alelölülő 2011.09.06. 10:25:08 / # 323410
City Taxi (Prága) viteldíja Alapdíj: 40 korona (~450 ft) km-díj: 23,90 korona (~275 ft) várakozási díj percenként: 5 korona (~58 ft)

Oldalszám: 321