Hozzászólások száma: 6418
Ugrás a hírhez Oldalszám: 321
Témakörök > Hírek fórumai > Újjá alakul a TGFSZ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
nazoli 2011.09.19. 13:03:28 / # 323587
avatar
Igazad van! Sokkal jobb a nem fix 300-160-40!
mezitlábas1 2011.09.19. 12:48:18 / # 323586
avatar
A 13éve meghatározott 300-240-60 maximált ár-tudatában annak,hogy 2012-ben emelkedik a drosztdíj, a TB járulék minimálisan havonta 17355Ft -tal és ezeken kívül az ÁFA emelés hatására szinte mindennek az ára-2012.01.01 -től RÖGZÍTETT HATÓSÁGI ÁRRÁ változtatásának kérése egyszerüen FELHÁBORÍTÓ !!!!! Ez a mérték min árnak lett volna megfelelő!! Ha ezt a kérést elfogadják akkor esetleg elértük azt-látva a döntéshozók rugalmasságát és gyorsaságát-,hogy évtizedre bebetonoztuk ezt a tarifát és ezzel nyomorunkat is!!! GRTULÁLOK !!! Végre el kéne dönteni,hogy kinek az érdekét képviseli a TGFSZ az utasokét vagy a taxisokét. Egyébként a legutolsó értesülésem szerint a TGFSZ 2012-től 600-280-100 mértékü fix terifára tett javaslatott!!! Ami annak fényében hogy 13 év alatt mennyi volt az infláció és az egyéb árak emelkedése még mindig kevés lett volna!! Nem értem hogyan lett ebből ujra 300-240-60?!!!! Ezt az uj taxis rendelet tervezetet ugy ahogy van kapásból el kellet volna utasítani hivatkozva a 13év alatt anyagilag kivéreztetett taxisok helyzetére nem pedig alkudozni és egyes pontjaira rábolintani! Na ezzel képviseltétek volna a TAXISTÁRSADALOM ÉRDEKÉT!! A fenntiek miatt én biztosan nem megyek el a demonstrációra és valószinüleg a TGFSZ tagságomat sem fogom meghosszabbítani!! Remélem ezt a beadványt a döntéshozó a józan eszükre hallgatva elutasítják a rögzített hatósági ár tekintetében!!!!!
Apuka 2011.09.19. 12:38:28 / # 323585
TGFSZ: nyílt levél Tarlós István főpolgármesternek Szakszervezetek.hu független hírügynökség
tomajer 2011.09.19. 10:33:44 / # 323584
[b][url=/news/view/2857]Néha vereséget szenvedünk, de a vereséget úgysem kerülhetjük el. Ezért aztán még mindig sokkal jobb, ha az álmainkért vívott harcban veszítünk el néhány csatát, mint ha úgy szenvedünk vereséget, hogy nem is harcoltunk. Paulo Coelho[/url][/b]

ata8 2011.09.19. 08:36:15 / # 323583
avatar
Csak gondoltam. Ha mi dobjuk össze a fizetését.
tomajer 2011.09.19. 08:15:29 / # 323582
Nno akkor: A TGFSZ nyílt levele a Főpolgármesterhez Remélhetőleg a végleges... [b][i]Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatal Tarlós István Úr Főpolgármester részére Tárgy: Kérelem a személytaxi-szolgáltatásban a hatóságilag rögzített ár bevezetésére, és a taxi gépkocsivezetők létszámának szabályozására. Tisztelt Főpolgármester Úr! 2011.06.12-től kezdődően a Főváros képviselője valamint a budapesti Taxis piac képviselői – fuvarszervező irodák vezetői, érdekképviseletek - tárgyalóasztalhoz ültek a szakma átfogó rendezése érdekében. A célok közösek voltak, a rendteremtés és a taxis szakma átfogó reformja. Megítélésünk szerint a taxis szakmai oldal rendkívüli kompromisszumkészségről tett tanúbizonyságot! Saját érdekellentéteiket is félretéve közös nevezőre tudtak jutni. Egyetértésünk jeléül elfogadtuk a Főváros képviselője által fontosnak vélt szigorításokat, ennek fejében azonban nem tudunk lemondani a szakma számára létfontosságú elemekről. Az utasok és a taxisok számára legfontosabb elemek: a tarifa és a létszám szabályozása! A Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete Elnökeként, a tagjaink nevében: A jelentősebb érdekképviseletek, szakmai szervezetek és a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara állásfoglalását támogatva teljes egyetértésben azonnali bevezetésre kéri a Hatóságilag Rögzített ár és a létszám szabályozását. Ezen elemekről az Ön által megbízott Dr. Komáromi Endre Úrral hónapokon keresztül tárgyaltunk. A helyzet pillanatnyilag úgy áll, hogy egy több hónapos tárgyalási folyamat végeredményeként Dr. Komáromi Endre tájékoztatóját olvasva a szakma és az érdekképviseletek elméletben hozzájárulásukat adták, a saját tönkretételükhöz. Ez természetesen nem igaz, és érdekképviseletként, a szakmáért tenni akaró szakmai szervezetként ezúton jelezzük észrevételünket Főpolgármester Úr irányába. A szigorításokat csak és kizárólag azzal a feltétellel tudjuk elfogadni (nem támogatni), ha a Főváros taxi-szolgáltatást szabályozó rendeletei az utasok számára átláthatóvá, kiszámíthatóvá teszik szakmánkat. Kizárólag ezen eredmény biztosíthatja a kereslet növekedését, melyen keresztül a vállalkozóknak lehetőségük nyílik a Főváros által támasztott követelményeknek megfelelni. Jelenleg számunkra úgy tűnik, hogy ez kizárólagosan az Ön szándékán múlik. Kijelenthetjük, hogy az indirekt létszámszabályozás nem vezet eredményre. Indoklásunk szerint, az évenkénti köztartozás igazolására tett javaslat, csak formailag változtatná meg a létszámot. Ugyanis, a tartozását kiegyenlíteni nem tudó vállalkozó megszünteti státuszát és tovább folytatja munkavállalói oldalon a tevékenységet. Az államnak így bevétele nem keletkezik, a létszám pedig érdemben nem változik. Javasoltuk, hogy a folyamatos járulék fizetés igazolása 2012.01.01. - től megtehető legyen évente, emellett három éves átfutási idő alatt pedig az esetlegesen felhalmozott köztartozás kiegyenlítésre kerüljön egyéni megállapodás alapján, amely a vállalkozó és a NAV között jönne létre. Ennek következtében az állam folyamatos bevételhez jutna, megszűnne a fekete munka lehetősége és a vállalkozó/munkavállaló eldöntheti a határidőn belül, képes lesz megfelelni a kritériumoknak vagy sem. Abban esetben, ha mégsem érez késztetést a megfelelésre, további mérlegelésre nincs lehetőség, az engedély bevonásra kerülhetne. A taxi vállalkozók, - néhány közgazdasági számítást nélkülöző, az utasokkal és a vállalkozókkal érdekellentétben lévő fuvarközvetítő által diktált, - az évtizedes értelmetlen árverseny következtében teljesen ki vannak véreztetve. A fennálló szabályozás szerint tevékenységük jövedelmezősége a negatív tartományban van. Dőreség lenne tőlük bármiféle plusz tehervállalást elvárni. Amit kérünk, nem ördögtől való, és nem a külvilágtól, Európa mindennapi valóságától való elrugaszkodás. A világ nagyvárosaiban számtalan példát láthatunk a taxi-szolgáltatás hatósági áron történő szabályozására. Ezekben a városokban növekszik a szolgáltatás iránti kereslet,, a taxis-vállalkozók megbecsült, és tisztességes polgárai a társadalomnak. Ahol nem vette a fáradtságot a város vezetése, egy korrekt taxi-szabályozásra, ott a taxis szakma gyakorlói a társadalom alsó rétegeibe csúsznak, (több helyen bevándorlók, vendégmunkások) a fluktuáció magas, szakmai színvonalról gyakorlatilag nem beszélhetünk. Letettünk az asztalra rengeteg szakanyagot, amelyben egyértelműen bizonyítottuk, hogy a tarifa és létszámszabályozás nem versenyellenes, hanem a versenyt a minőség irányába fordítja a teljesen kontra produktív árverseny helyett. Mindezek fényében kérjük a tervezett rendelet-módosításba illeszteni a hatósági rögzített ár bevezetését. Az ár mértékének meghatározása a Főváros 13 éve alkalmazott maximált áron alapul. A budapesti taxi-piacon legálisan és tisztességesen tevékenykedő taxisok jövedelemtermelő képességének megtartása, a fogyasztók, az utasok korrekt, átlátható és kiszámítható taxi- használatának és igénybevételének növekedése érdekében kérem Önt, intézkedni szíveskedjék a jelenlegi - 1998.óta érvényben lévő maximált hatósági árat alapdíj 300.Ft/ Km díj 240.Ft, Várakozási díj 60 Ft) 2012. január 1-vel un. rögzített hatósági árrá változtatni. A helyi önkormányzatok, Budapesten a Fővárosi Önkormányzat számára „az árak megállapításáról” szóló 1990. évi LXXXVII. törvény lehetőséget ad a személytaxi-szolgáltatás során érvényesíthető árak egyedi szabályozására. E jogszabály 7.§ (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján Budapest Főváros Közgyűlése a legmagasabb hatósági árat, annak alkalmazási feltételeit, valamint az egyes díjelemek közötti aránybeli összefüggéseket a 17/2000 (IV.27.) és a 35/2000 (VII.21) számú rendeletekkel módosított 31/1998. (VII.16.) Főv. Kgy. rendeletben írta elő. Az Ártörvény 2004. november 13-tól hatályos 7. § (3) bekezdésében foglaltak szerint „a taxiengedély érvényességi területe szerint illetékes települési önkormányzat – a fővárosban a Fővárosi Önkormányzat – képviselő testülete a területi kereskedelmi és iparkamarával egyeztetve, a fogyasztóvédelmi hatóság és a szolgáltatásban közvetlenül érintett szakmai érdekképviseleti szervezetek véleményének figyelembevételével rendeletben megállapíthatja a személytaxi szolgáltatásért felszámítható árat és annak alkalmazási feltételeit. A személytaxi szolgáltatás díjszabását (díjtételeit) a képviselő testület – a helyi körülmények mérlegelésével – legmagasabb hatósági árként vagy rögzített hatósági árként állapíthatja meg.” A rögzített hatóság ár megállapításának lehetőségét az Ártv. 2004. évi XCVIII. törvénnyel való módosítása teremtette meg, korábban legmagasabb árként való szabályozást tartalmazott az Ártörvény. Mellékesen megjegyeznénk, hogy a legújabb kormányzati megszorítások mellett gyakorlatilag képtelenség a vállalkozók tisztességes és gazdaságos működése, a jelenlegi árszabályozás tekintetében. A jövedéki adó emelése, az áfa kulcs emelése, a munkaerő piaci járulék emelése, a minimálbér másfélszerese után megfizetett emelt járulék összeg, az adójóváírás megvonása, a taxi droszt engedély árának drasztikus megemelése, az üzemanyag árakban tapasztalható folyamatos emelkedés..Ezek azon elemek, amelyek a jövőben alapjaiban is veszélyeztetni tudják a vállalkozók, munkavállalók megélhetését. A piacon sokan és tisztességtelenül az utasok sérelmére átláthatatlanná tették a tarifák közötti tájékozódást. Egyértelművé, átláthatóvá, kiszámíthatóvá, és ami a legfontosabb, egyszerűen ellenőrizhetővé válna az utasok, azaz a fogyasztók és a Hatóságok számára is az egységes hatósági rögzített ár használata. Ennek eredményeként fokozatosan visszanyerné a fogyasztó a bizalmát, ami növelné a taxisok jövedelemtermelő képességét, ezáltal a város is több bevételhez jutna a megfizetett adók formájában. A fogyasztóknak így nem kellene áremeléstől tartania, hiszen egy 13 évvel ezelőtt már bevezetett árat rögzítene hatósági árként a Főváros. Előre is köszönjük válaszát és az együttműködését. Budapest, 2011. szeptember 18. Tisztelettel: [/i][/b]

tomajer 2011.09.19. 08:13:20 / # 323581
Miért tenné értünk? A Főváros alkalmazottja....
ata8 2011.09.19. 08:08:31 / # 323580
avatar
Aha,csókoltatom. A mi pénzünkből elég jól elvan. Gondolom mindezt értünk teszi.
tomajer 2011.09.19. 07:59:05 / # 323579
Egy KFT vezetője nem hoz rendeletet... azt majd a közgyűlés fog. De a Főváros, e KFT vezetőt bízta meg a velünk való tárgyalásnak nevezett időhúzással...:-(
ata8 2011.09.19. 07:31:00 / # 323578
avatar
Engem az is érdekelne, hogy egy kft vezetője milyen alapon hoz rendeleteket a vállalkozók feje fölött???

Apuka 2011.09.19. 06:34:15 / # 323577
Tisztelt oregrokker! Minden kérdésedre megkaptad a tisztességes választ! Az, hogy nem fogadod el, ezzel nem lehet mit tenni! "a Komáromi úr hozta a döntéseket Csak az a baj,hogy még igazán arról nem esetszó,hogy ki és mi váltotta ki belőle ezeket a rendeleteket" Komáromi úr sok újat nem tett le az asztalra. Ezek a tervezetek egyenesen a szállítási törvény-tervezetből lettek kiemelve ami viszont 2009-2010 között készült el. Ha vissza lapozol, megtalálod a linket. Ide a hallora is fel lett téve a Főváros tavalyi mérleg szerinti beszámolója. csak el kell olvasni. De annak örülök, hogy már nem vagdalkozol és ott leszel 21-én. az általad saccolt számhoz pedig nyugodtan tegyél 1 nullát!
oregrokker 2011.09.19. 02:29:54 / # 323576
avatar
Valami értelmes cáfolatot nem tudsz írni.Ahoz már nincs tehetséged ugye.Csak vagdalkozásra telik.
szálka 2011.09.19. 01:47:02 / # 323575
avatar
Azért nagyon nem lepne meg, ha kiderülne, hogy amit csinálsz csak színjáték, és te pedig fizetett bohóc vagy a porondon.
oregrokker 2011.09.19. 00:30:10 / # 323574
avatar
T.Apuka köszönöm a tisztességes megszólítást .Már nem akartam irni mert ugy érzem ha nem a T.g.f.sz.szájíze szerint mondom el a véleményem akkor közeleségnek számítok.Pedig nem szeretném ha annak hinnétek.Azért mert le mertem írni azokat a félelmeket amik nagyon sok Taxisban érlelődnek.Azért mert sokan nem írnak azért még sok Taxisnak meg van a véleménye tgfsz-ről.Vannak és rossz vélemények.Sajnos sok Tgfsz tag nem igazán tudja elviselni számukra rossz kritikát.Sajnos az is ki derült,hogy én és Tgfsz tagokon kívül nagyon kevesen szóltak hozzá.Ez is nagyon rossz.Ez tényleg azt jelenti ha be ismerjük vagy sem a Taxisokat nem igazán érdekli más csak a mát túlélni.Ez sajnos nagyon szomorú.Én hid el elég sok információt gyűjtöttem és követem a fejleményeket de sajnos nekem ezek a dolgok álltak össze amiket írtam.Tudom megint nekem esnek a tagok.Remélem 21-én meggyőztök érvekkel.Mert az a baj,hogy idáig kevés elfogadható és korrekt válasz kaptam tőletek.Az a baj,hogy csak a fenyegetőzés és a köpködés folyt a tagok részéről.Neked viszont köszönöm,hogy normálisan írtál hozzám azért is írtam.Mivel időseb Taxis vagyok sok Taxist ismerek olyanokat is akik egy egy tárgyalásaitokon a Komáromi úrral ott volt.Apropó szívesen belemegyek egy tótozásba aki eltalálja a 21-i létszámot az nyer.Én max. 150före teszek várom a tippeket.A vesztes fizet.Abban igazad van,hogy a Komáromi úr hozta a döntéseket Csak az a baj,hogy még igazán arról nem esetszó,hogy ki és mi váltotta ki belőle ezeket a rendeleteket.ERRŐL IGAZÁBÓL MÉG NEM ESETSZÓ csak a mellébeszélések folytak.
baupexim1 2011.09.17. 20:11:34 / # 323573
avatar
majd ha lesz 2000 alkalmazotti autó, más lesz a helyzet:)
hiénakutya 2011.09.17. 20:08:02 / # 323572
Na, ennyi.
baupexim1 2011.09.17. 20:06:01 / # 323571
avatar
mindkettőt mi fizetjük:/
baupexim1 2011.09.17. 20:05:06 / # 323570
avatar
a rió -> zp a legmelegebb :)
hiénakutya 2011.09.17. 20:01:52 / # 323569
Kétezerért hibátlan. :-D
hiénakutya 2011.09.17. 19:59:23 / # 323568
Tehát közvetve a taxis.
Oldalszám: 321