Hozzászólások száma: 6418
Ugrás a hírhez Oldalszám: 321
Témakörök > Hírek fórumai > Újjá alakul a TGFSZ! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
tomajer 2011.09.20. 22:10:33 / # 323671
És bővebben, ha valaki nem értené: [b][i]Közlemény A taxis érdekképviseletek 2011. június 8-án felvonulással egybekötött demonstrációt tartottak, amely során követeléseikről petíciót nyújtottak át. A demonstrációt szervező Országos Taxis Szövetség és a Taxis Fuvarszervező Társaságok Szövetsége  72 órán belül egyeztetések megkezdését,  a Budapest Airport Zrt.-vel folytatott tárgyalásokhoz Fővárosi közvetítő személy kijelölését,  átfogó Budapesti taxis reformot követelt. A demonstrációt a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete nem támogatta, nyílt levélben fordultak Tarlós István főpolgármesterhez, amelyben a Budapesti Taxis létszám radikális csökkentését 6000-ről 4000-re, és hatóságilag rögzített ár 600 Ft alap, 280 Ft/km és 100 Ft/perc bevezetését követelték. A város vezetésének a követelések teljesítésére 90 nap határidőt szabtak. A követelések teljesítésének elmaradása esetén demonstráció megtartását helyezték kilátásba. A Főpolgármester a taxis érdekvédelmi szervezetekkel történő tárgyalásra a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetőjét jelölte ki. Levélben fordult Dr. Fellegi Tamás Nemzeti Fejlesztési Miniszterhez, amelyben kérte a készülő Személyszállítási Törvény a Fővárosi Önkormányzatnak adjon felhatalmazást a személytaxi-vállalkozások és fuvarszervezők tevékenységének rendeleti úton történő szabályozására. Az egyeztető tárgyalások során – amelyen a TGFSZ is részt vett – a taxis szakmai szervezetek többségi véleményként megfogalmazott javaslatokat tettek a majdan megalkotandó Fővárosi Közgyűlési Rendelethez. A taxis szolgáltatás iránti bizalom visszaállítása, a taxis szakma megtisztítása érdekében javasolták:  az adókat és közterheket elkerülő, foglalkoztatási és bérezési szabályokat semmibe vevő taxis vállalkozások működési engedélyének visszavonását,  a 15-20 éves utas biztonsági felszereléseiben is korszerűtlen gépkocsik taxi szolgáltatásból történő kikerülését (2013-tól 10 évnél öregebb jármű ne lehessen taxi), csak olyan járművet lehessen taxi-gépkocsiként levizsgáztatni, - amelyben a hátsó ülésen helyet foglaló utasok is kényelmesen elférnek, - a csomagtartóban és nem az utas ölében van a bőröndje az utazás során.  a taxi oldalán ne lehessen megtévesztő fuvardíjat feltüntetni,  a Főváros környezetterhelt levegőjét a taxik a szükségesnél jobban ne terheljék, ezért 2015-től Euro IV, 2020-tól Euro V, motorral felszerelt jármű lehessen taxi.  Az utasok 2015-től bankkártyával is fizethessenek minden taxiban,  Csak azon vállalkozás kapjon fuvarszervezésre engedélyt, amely jelentős saját vagyonnal rendelkezik, szűnjön meg a taxisoktól beszedett „kaució” intézménye. A javasolt szabályozási elemek 2015-ig történő ütemezett bevezetése kedvező az utasok számára és szabályozott kereteket biztosít a taxis vállalkozásoknak. A taxis érdekvédők tudomásul vették, hogy a létszámkorlátozás bevezetése a 21/1994. (IV. 16.) Alkotmánybírósági határozat döntése értelmében Alkotmányellenes, így azt a Főváros adminisztratív módon nem fogja szabályozni. A Budapest Airport Zrt. a Budapesti Közlekedési Központ közbenjárásának eredményeként 2011. augusztus 07-től a taxis vállalkozások előtt a Repülőtér közúti előterének használatát ismét biztosítja. A Főváros tervezi új, 500 gépkocsinak szolgáltatási lehetőséget biztosító taxiállomás létesítését. A Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete a többi taxis érdekvédelmi szervezet javaslatait visszautasította és demonstrációt szervezett. Ismét nyílt levélben fordult Tarlós István főpolgármesterhez, amelyben továbbra is a létszám korlátozását és korábbi követelésüket módosítva 300,- Ft alapdíj, 240,- Ft/km díj és 60,- Ft/percdíj rögzített hatósági árként történő megállapítását követelik. Jelenleg nincs a taxi szolgáltatást szabályozó Fővárosi Közgyűlési rendelet, még rendelet tervezet sem készült, sőt a Személyszállítási Törvényt sem fogadta még el az Országgyűlés. A Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete a fix tarifa megállapítására szakmailag indokolt-közgazdaságilag alátámasztott kérelemmel a Fővároshoz nem fordult. A Főváros továbbra is nyitott a taxis szakmai érdekképviseleti szervek javaslataira, így a TGFSZ javaslataira is, amelyek megvitatása csak tárgyalóasztal mellett lehetséges. Budapest, 2011. szeptember 20. Dr. Komáromi Endre Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. [/i][/b]

tomajer 2011.09.20. 22:06:00 / # 323670
[b]A főváros nyitott rá, hogy tárgyaljon a taxisok javaslatairól A főváros továbbra is nyitott a taxis szakmai érdekképviseleti szervezetek javaslataira, így a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete javaslataira is, de azok megvitatását csak tárgyalóasztal mellett tartja lehetségesnek. [/b] A Taxis Gépkocsivezetők Független Szakszervezete korábban nyílt levélben fordult Tarlós István főpolgármesterhez, követelve a budapesti taxis létszám csökkentését és hatóságilag rögzített árak bevezetését, ellenkező esetben demonstrációt helyezett kilátásba. A főpolgármester a taxis érdekképviseleti szervekkel való tárgyalásra a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetőjét jelölte ki. Tarlós István levélben fordult Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszterhez: a készülő személyszállítási törvény adjon a fővárosi önkormányzatnak felhatalmazást a személytaxi vállalkozások és fuvarszervezők tevékenységének rendeleti úton való szabályozására. A taxiszolgáltatást szabályozó fővárosi közgyűlési rendelet még nem készült el, még annak tervezete sem, sőt a személyszállítási törvényt sem fogadta el az Országgyűlés. A Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezete a fix tarifák megállapítására vonatkozó – szakmailag indokolt és közgazdaságilag alátámasztott – kérelemmel a fővároshoz nem fordult. Dr. Komáromi Endre Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezető

tele5ös 2011.09.20. 20:45:21 / # 323660
A tengelytávot meg a csomagtartót elfelejtettem megmérni !

tele5ös 2011.09.20. 20:31:20 / # 323634
Megyek, FORD GALAXY 2000-s évjárat. Az remélem jó lesz. Ma este lemostam. De ha rossz lesz az idő, akkor holnap is lecsapatom. Nyomtattam +2 példány RONCSAUTÓ feliratot A4-s lapra betűnként. Ha valakinek kell, akkor ott tudok adni. Viszek celuxot is.

hiénakutya 2011.09.20. 20:21:03 / # 323669
Nincs mattfekete sprayd? :-D
hiénakutya 2011.09.20. 20:19:45 / # 323668
De normális autók menjenek oda, ne talicskák! Az F Astrákat inkább most ássátok el! Felső-középkategória (E osztályos Mercik, A6-os Audik, Passatok) és prémium kategóriás romok (S-osztály, A8, 7-es BMW, meg hasonló szutykok). Ha nem lesz ilyen fos idő, akkor lehetőleg legyenek lemosatva, nézzenek ki valahogy! A táblákra rá kellene írni az adott autó főbb paramétereit, kényelmi extráit, és föl kellene tüntetni a biztonsági felszereltségét is. Mintha csak árulnátok a Nagykőrösin. Kiemelt hangsúlyt kell fordítani arra, hogy a rendelet bevezetése esetén csökkenni fog a szolgáltatás színvonala, hiszen ezek az autók új áron jellemzően 10 millió pluszosak; erre senkinek nincs pénze. Öt éves koruk alatt is még akkora az áruk, hogy nincs értelme beruházni egy ilyenre, mert soha nem termeli ki az árát. Racionálisan 2-3 milliónál többet ide nem éri meg befektetni, úgyhogy jönnek majd a kompakt kategóriás autók ezek helyett.
rosszqtya 2011.09.20. 20:06:17 / # 323667
avatar
Rájuk írhatom én a helyszínen alkoholos filccel? :))
Apuka 2011.09.20. 20:05:03 / # 323666
Sziasztok! Holnapra 12.30-13.15 között olyan kocsikat várok, melyek 2013-tól már betöltik, vagy betöltötték a 10 évet valamint azokat a kocsikat melyek jelenleg is újak, újszerűek de a csomagterük nem éri el a 430 litert, mert ezeket a kocsikat a pódium 2 oldalán fogjuk felsorakoztatni. Bemutatjuk a sajtónak, hogy ezek a kocsik 2013-tól a Főváros szerint nem alkalmasak a Budapesti személytaxi szolgáltatásra! Kérem a megjelenteket, hogy ezekre a kocsikra helyezzen el mindenki RONCSAUTÓ feliratot! Bárkinek bármilyen kérdése van éjfélig hívható vagyok a 06-70-502-4507-es mobil számon! Üdvözlettel: Farkas Zsolt

rosszqtya 2011.09.20. 19:56:19 / # 323665
avatar
mi van az erdőkkel? ;))
hiénakutya 2011.09.20. 19:24:51 / # 323664
2011. februári. Ha veszek bele (veszek) illatosított talpbetétet a toszkóban, és lábat is mosok (mosok), akkor a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak is megfelel. Méretre is jó. (44-es) Szerintem ma abban megyek ki.
nazoli 2011.09.20. 18:47:26 / # 323663
avatar
De csak akkor nem kell újat venned, ha tíz évnél nem öregebb.
málna 2011.09.20. 18:31:49 / # 323662
avatar
Fakjú!:)))
rosszqtya 2011.09.20. 18:18:27 / # 323659
avatar
hamár rossz a dumája és bamba arca van!? ;))
hiénakutya 2011.09.20. 18:06:11 / # 323658
Mert? Az is kötelező lesz? Végre valami, amit nem kell megvennem!
nazoli 2011.09.20. 17:14:27 / # 323657
avatar
Mongyuk télleg volt már jobb is.
málna 2011.09.20. 15:38:07 / # 323653
avatar
ofkorsz.:)
baupexim1 2011.09.20. 15:31:18 / # 323652
avatar
komoly látvány volt, nem is értem, miért Ő a szóvivő:))) majd leszel fb-n? menne egy üzenet:)
málna 2011.09.20. 15:06:26 / # 323651
avatar
Ja! Láttam a hülyegyereket is benne...Viszont jó volt a zakója.:))
baupexim1 2011.09.20. 15:03:37 / # 323650
avatar
Te is láttad az atv-s videót?:)
málna 2011.09.20. 14:56:53 / # 323649
avatar
Kössszépen!:)
Oldalszám: 321