Témakörök > Droszt Híradó > Főtaxisok ide KLIKK!!!! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned | |
---|---|
zajos tücsök | 2011.09.22. 10:13:42 / # 303181 |
Elég lenne annyi is,hogy cimfelvétel után 10percel automatikusan indul az óra.
Az kb 12-13 perc rendelés leadása után.
Aki tényleg menni akar,annak elég ennyi idő arra hogy leérjen.
Előzmény: #303180 Apuka 2011.09.22. 09:25:27 |
|
Apuka | 2011.09.22. 09:25:27 / # 303180 |
Kedves dodonna!
az általad leirtak tükrözik a valoságot. ám hiába irjuk le minduntalan a problémákat ha az csak süket fülekre talál. könnyebb lenne mind a központok, mind a taxis és nem utolsó sorban a cég(ek) helyzete, ha a taxis megérkezik a cimre, az utas ott várja, beszáll és utazik.
ha nem azzal kezdenénk a probléma boncolgatását, hogyan és miért nem lehet, hanem azzal, hogy miként is lehetne megoldani, talán eredményt is el lehet(ne) érni.
mennyivel egyszerübb lenne ha a cégvezetők azt a tendenciát követnék egységesen, hogy:
az utas rendelt, várja is a kocsit. amennyiben a taxi megérkezik a cimre de a kedves még nincs ott, akkor vár max.2 percet majd reklama nélkül tovább gurul, akár a következő cimre. az utasok ebben az esetben nagyon rövid idő alatt megszoknák, hogy csak akkor rendel autót, ha valóban utazni is szeretne és nem a fürdést kezdeni. az biztos, hogy az első hónapban a "megégések" százaival kellene számolni de utána olyan rend lenne amiről ma még csak álmodozunk.
persze ehhez az is kell hogy a cégek elfogadják egy közös kodexben.
ha az uatsok akár a központokon keresztül, akár a médián keresztül is erről tájékoztatva lennének, mondjuk egy hónapos átfutási idővel, biztos lehetsz benne, hogy műköne. csak akarat kérdése az egész.
azonban ha a szemlélet nem változik sem a vezetésnél sem a központokban, ameddig egy problémára nem a megoldást keressük hanem azt, hogy miért nem lehet, addig nem lesz változás ebben.
Előzmény: #303172 dodonna 2011.09.21. 16:12:37 |
|
művészúr | 2011.09.22. 06:57:04 / # 303179 |
|
Na, ez most komoly - etikai kérdés:
( mindegy, hogy mit kerestem az arénán...
Beülőccc...
Taligálja a koccitt... - gondolom, meg van...
Elmagyarázom nekkijeah, hogy tudná a hülye tescóskocccit az autóm bezúzása nélkül "hozzám közelíteni".
De most jön a java:
Látom, "telikoccci..." - zacccckó "nyema"...
Bepakolja...
Természetesen, az első karton rizsa behelyezésénél, órát indítok...
Sajnos, egy kocccinyi c@rt annyi idő alatt rak be, hogy az óra 400 - at mutat - de közben"cönget, röfög, stb..."
és jön az Isteni, a varázsmondat:
"nammmeccire..." - ez amúgy nem baj, csak a módja, meg az elvárás...
Kihoztam a cuccost akár 1260 - ra.Erre neki áll az út közepéről kipakolni ZACSKÓK NÉLKÜL az összes c@rát...a JÁRDÁRA...
Tanulság?
Így zabáljunk csájnízfúdot...
|
művészúr | 2011.09.22. 06:32:24 / # 303178 |
|
...ha ez a feri az a feri, akkor rohadjon meg!!!!!!!!
|
piszkos fred | 2011.09.22. 04:19:28 / # 303177 |
|
bocs de ezt nem én találtam ki, hanem anno Feri csak ő az országra értette!
Előzmény: #303174 nyuszicsiga 2011.09.21. 16:45:40 |
művészúr | 2011.09.22. 02:38:45 / # 303176 |
|
:-))
..hát, Laci, most már értem, hogy miért hívnak a "főtaxi eszének"!
Nagyon jól látod a dolgokat, csak attól félek, - kiindulva a manapság tapasztalható "hozzánkállásból" - "Passuth - i" magasságokban járó szösszeneted csak falra hányt borsó a felsőbb vezetés számára.
Nekem nagyon tetszett - de ez lényegtelen.
Az viszont meglepett, hogy a mai demonstrációt nem dokumentáltad...Innye...:-))
Előzmény: #303171 MCCCXCII 2011.09.21. 11:33:46 |
Taxiboy | 2011.09.21. 21:12:45 / # 303175 |
|
Teljesen igazad van a visszásságokat illetően. Összeszedett alapos gondolatok. Nem fikázni kellene a túlragozással, hanem elgondolkodni a leírtakon, persze ha alaposan átolvassátok előtte. Ebben az írásban benne van mindaz, amire azt mondják az emberek a városban, hogy a Főtaxi egy posztkommunista alapokon működő 70-es években tartó cég. Így sehol nem mondta és írta le ezt még egy ember se, és melegen tudnám ajánlani az illetékeseknek, hogy gondolkozzanak el a jelzett problémákon! Ezek valóban fennálló tények, csak a bent dolgozók azért nem érzékelik, mert soha nem dolgoztak kint az utcán. (Tisztelet a kivételeknek, de az Ő szavuk nem sokat ér!) A kollégákkal szembeni hangnem viszont csak hozzáállás kérdése. Úgy tudom, másfél éve mentális tréningen vettek részt a diszpécser központ dolgozói. Az igazat megvallva egyeseknek korrepetálásra, vagy még egy szemeszterre lenne szüksége. A pénztáros Pötyit is bevághatnák közéjük, mert vénségére Ő se tudja sokszor, hogy kivel beszél és hogyan.
Előzmény: #303171 MCCCXCII 2011.09.21. 11:33:46 |
nyuszicsiga | 2011.09.21. 16:45:40 / # 303174 |
|
Tényleg túlragozták egy kicsit.
Viszont tipikus fötakács szöveg" ha nem tetszik el lehet menni"
Ezért nem szeretik sokan a "nagymúltút"
|
piszkos fred | 2011.09.21. 16:38:14 / # 303173 |
|
szerintem meg már túl van ragozva ez a téma!ez van ezzel kell dolgoznunk,ez a kapitalista világ!ha nem tetszik mit mondanak odabent?"el lehet menni"
|
dodonna | 2011.09.21. 16:12:37 / # 303172 |
|
Kedves MCCCXCII!
Valóban szép hosszú lett a válaszod, elismerésem érte :) Azonban;
"Ezt a programot előtte letesztelte valaki?Vagy rögtön élesben kezdték kipróbálni?"
Ez a program jelenleg minimum 3 cégnél fut,beleértve a főtaxit is,amit említesz, hogy "beragadt címre" küldik a kolegát, azért joggal és okkal lehet a programozó fejét dorgálni, nem tett meg mindent annak érdekében hogy az induláskor felkészült legyen, hisz pontosan tudta, hogy ezek a jelenségek léteznek, mégsem küszöbölte ki.
Ami a hasonlatodat illeti;
— Kérek VI. Lenin körút 60-as számok.
— Prüty.
— Negyven-tizenhárom.
— Prüty.
— VI. Lenin körút 63 Szabó, VI. Lenin körút 63 Szabó.
Nos ez a POS terminátoros dolgon így néz ki;
--Kérek VI. Lenin körút 65
--Prüty
--Negyven-tizenhárom.
--Prüty.
És ennyi.Minden más információt szépen a tetris jellegű monitorkádra fogsz megkapni, hogy csekkes,hova megy stb stb.Erre mondtam azt, ha te ebből tudni fogod (lásd a Csaba utcai példád) hogy ez az a kedves akivel neked harcsabajuszakasztásod volt, vagy netán csak a Marx térig megy el, akkor elismerésem.Mellesleg a virtuális konszin szépen ott lesz ráírva - amit a diszpi is lát - hogy a 1392, ne menjen, mert nincsenek jóban,tehát oda sem küld a diszpi,ha mégis rányomnál.
"Ha jól olvasom, és értem, akkor a telefonos kezelő nem látja a saját monitorán azt, hogy az általa felvett címet már valaki elvitte, vagy nem. Ha elvitte, akkor nem látja, hogy mennyivel?"
A telefonos azt látja, hogy mennyi cím van a diszpi elött,hogy hány perce van elötte mióta felvette a telefonos, azt viszont valóban hiányossága a rendszernek, hogy azt nem, hamár elvitték a címet, azt mennyivel.Erre mondtam azt, ha a telefonos begubózik és "nem él együtt" a központtal, ígérhet több időt az aktuális forgalmi viszonyok ellenére.
"De tapasztalataim alapján a kedves az első látóterébe kerülő taxiba be akar ülni, még akkor is ha a hátsó ülésen ül egy másik utas. A legtöbbjének még arról sincs fogalma, hogy melyik társaságnál rendelte a taxit, pedig alig 10-15 perce történt, hogy rendelt."
Erre is írtam már, hogy teljesen mindegy, hogy 2-3 percet ígértek az utasnak, akkor se megy le (egyébként a POS terminálodon szépen ott van ám, hogy "ÍGÉRT IDŐ", ráérős idődben nyugodtan nézegesd a legutolsó címedet a terminálon), az emberek többsége nem azért rendeli az adott taxitársaságot, mert annyira a szívébe zárta a céget és a kedves sofőrjeit, hanem mert ott van csekkje,ott tud kártyával fizetni vagy egyszerűen az van beleírva a telefonjába (sok esetben simán csak úgy lementve a telefonjába, hogy TAXI, azt se tudja melyik cégé),vagy manapság a legszomorúbb tényező, hogy azt hallotta vkitől, hogy százakárhány a tarifa.
Ami a repteres körútas körözésedet illeti, a személyes véleményem az, hogy ez csak rosszabb lesz hála a rengeted felkerült kamerának,ha olyan helyre kérik az autót ahol nem lehet megállni, nem gondolnám, hogy az utas értesítéséig ki kellene várni a tízpercet (mellesleg hátha tényleg elöbb lemegy),másodszor írásodból nem derül ki,hogy végül felhívták-e,és tudatosították az utasban hogy órával körözöl, mert ha nem (esetleg dacból nem szóltál, hogy meguntad - érthető okokból - az ingyen körhintát) akkor ne csodálkozz, ha az utas hirtelen guvadt szemekkel meredt az órára, információ hiányában.
Így röviden, mert valamiből meg is kell élni :)
Tisztelettel: dodonna
Előzmény: #303171 MCCCXCII 2011.09.21. 11:33:46 |
MCCCXCII | 2011.09.21. 11:33:46 / # 303171 |
Kedves dodonna!
Most, hogy így egymásra találtunk ebben a forgalmazási témában, s a beírásomra is kaptam választ, és ez azt bizonyítja, hogy végig olvasta valaki. Legalábbis egy olvasóm biztosan volt. Kaptam választ, s ez ismételt beírásra serkentette klaviatúrát kopogtató ujjacskáimat.
Lehet hogy kicsit hosszú leszek, s talán unalmas is, de bízzunk benne, hogy még valaki végig fogja olvasni.
Először csak elöljáróban annyit szeretnék leszögezni, hogy sem az utcán és sem a központban nem mindenhatók dolgoznak, hanem emberek. Emberek, akik a sors szeszélye miatt munkájuk folytán egymásra vannak utalva. De mivel emberek, ezért megvan az a gyarló tulajdonságuk, hogy nem minden esetben tévedhetetlenek, olykor hibáznak, vagy tévednek. Bár egyesek azt gondolják magukról, hogy Istenné lettek, mert kaptak valami icipici hatalmat a többiek felett, már tisztelet a kivételnek.
Itt most meg kell említenem egy pszichológiai kísérletet, melyet önkéntes jelentkezőkkel hajtottak végre teljesen normális embereken.
A kísérlet lényege az volt, hogy két részre osztották a csoportot.
Az egyik társaságnak szabad volt mindent csinálnia, mert ők voltak a „kiválasztottak”, vagy nevezzük őket az „uralkodó” osztálynak.
A társaság másik felének az volt a feladata, hogy hajtsa végre azokat az utasításokat, amiket az első csoportba tartozók a számukra meghatároztak. Ez utóbbi csoportot nevezzük most „egyszerű” embereknek, vagy „rabszolgáknak”, akiknek viszont semmi joguk nem volt.
Nem húzom tovább az időt, de a kísérletet a kitűzött idő előtt le kellett állítani, mert az „uralkodó” osztályba tartozók már attól sem riadtak vissza, hogy fizikailag is bántalmazzák a „rabszolgáknak” választott csoport tagjait. Mert már azzal nem elégedtek meg, hogy emberi mivoltukban megalázzák a „rabszolga” csoport tagjait.
Ezt a kis kitérőt csak azért tettem, hogy a későbbiekben kicsit érthetőbb legyen amit leírok.
Szóval amikor az jön le a csatornán, hogy kioktatást kap a kolléga, pedig csak egy kérdést szeretett volna feltenni, a kapott címmel kapcsolatban, vagy netalántán valamilyen csoda folytán egy éppen arra kóborló utasnak szeretett volna rendelni egy másik autót, stb., akkor ne csodálkozzunk azon, hogy olyan beszólások lesznek a csövön, mint kb. egy hete.
Tudom a „főnökség” is olvassa, és most időpontot kérne, hogy mikor volt az eset.
Direkt nem mondok időpontot az illető remélem magára ismer. Én nem akarok neki rosszat, talán tanult az esetből.
Tehát, még mielőtt megint félreértés lesz a dologból, én nem azt mondom, hogy mindent meg kell engedni a kollégáknak, hanem csupán azt szeretném elvárni, s talán nem csak én, hogy egy picit más hangnemben kezeljék a kollégákat. Ez igazán nem kerül sokba, és a hangulat is jobb lesz.
A fenti példára hivatkozva, név nélkül, mind a két esetre van „benti” példa.
Bizony van olyan címleadó, akit már alaposan megfertőzött a „H” vírus, és valami felsőbbrendűnek érzi magát, mert majdhogynem személyes sértésnek veszi, ha a kollégának valami problémája adódik, s annak elintézéséhez kér segítséget.
Szerencsére van olyan címkiadó is, aki valóban segít a kollégáknak.
Azt már mondanom sem kell, hogy míg az előző leadóval nem szívesen dolgoznak a kollégák, addig a másikkal szinte felüdülés számba megy a munka.
De most nem is erről akarok írni, hanem a választ fogom egy picikét boncolgatni.
Már bocsánatot kérek, de nem jól tetszett értelmezni a beírásom a címdarálással kapcsolatban.
Mert mit írtam?
„ 1. Egy címet soha nem kellett 5x-6x elismételni, mert a „forgalmazási rend” az volt, hogy feldobásnál egyszer elmondták a címet (kerület, utca, de házszám és név nélkül), majd a kolléga jelentkezése után még kétszer eldarálták (kerület, utca, házszám, név). Már akkor többször mondtam, hogy nem 3x kell „eldarálni” a címet, hanem egyszer érthetően elmondani. … ”
Talán a beírást kiváltó levélből ide kellett volna tenni egy idézetet, akkor talán érthetőbb lett volna.
„Szóval azért van szükség eme programra, mert a POS terminátorodra megkapod a címet, nem kell elismételnem, 5x-6x, ami időt vesz el, amennyiben módosulás lép fel, vagy lemondanak, amikor a kezelő, eme módosítást begépeli, és átküldi elém, meg sem kell nyikkanom, Te már tudni fogod. Eme fordulattal gyorsabban lehet forgalmazni, ill. te gyorsabban juthatsz címhez, az utas meg autóhoz. ”
Mert mi volt írva: „nem kell elismételnem, 5x-6x, ami időt vesz el”, én erre írtam, hogy soha nem kellett 5x-6x elmondani a címet, hanem a jó Főtaxis hagyományoknak megfelelően beolvasták a címet (25-30 éve így volt, s mivel ez „hagyomány”, ezért nagyon ragaszkodtunk hozzá), példa:
— Kérek VI. Lenin körút 60-as számok.
— Prüty.
— Negyven-tizenhárom.
— Prüty.
— VI. Lenin körút 63 Szabó, VI. Lenin körút 63 Szabó.
— Prüty, elvtársi, vagy úri? (Mert ez ritka név hála a jó Istennek.)
— Tessék ügyeskedni.
Na, most a fiatalabb kollégáknak említem, akkor nyoma sem volt a számítógépnek. A központban papírra írták (úgynevezett konszira) a címeket, amit a telefonon felvettek. A leadónak ki kellett hámoznia a kézírásokból a címet, majd a leadás után még rá kellett írnia, a kódját, hogy ő adta le, az URH kódját, annak aki felvette, valamint az időpontot, hogy mikor adta le a kollégának. Ja, és még annyit, hogy akkor három csatornán ment a forgalmazás, és csúcsidőben nem volt ritka a 400 darab feletti címleadás. Könnyű kiszámolni, hogy egy cím leadására csupán 9, azaz kilenc másodperc jutott. De valójában még ennyi sem, mert a reklamációt, és a kocsi rendeléseket is el kellett intézni közben.
Ezért minden tiszteletem az akkor dolgozóknak.
Ezt azért írtam le, mert még utalni fogok reá.
Szóval a címleadás hagyományaira a következő választ kaptam:
„[i]Egy címet soha nem azért darálnak egy társaságnál sem többször is, mert nem hangzott el érthetően, hanem mert pld;
Diszp: Kőbánya Fehér út a metró öt,tíz negyed...idővel...Fehér a metró idővel....valaki...más cím, majd újra...Fehér út a metró idővel...prütty...mennyi idő lesz "kód"....3 perc csak most ültem vissza.... [/i]”
Én azt hiszem, már bocsánat, de nem egy és ugyanazon dologról beszélünk.
Egészen más az, amikor valamilyen címet nem visznek, és azért kell „feldobni” többször, akár 5x-6x, mert vagy nem volt szabad kocsi a közelben, vagy nem nyomnak reá a környéken dolgozó „tutisták”, mert várják a „mentesítő fél hatos zsír fuvart”, vagy netán bocsánat, de nem volt a kolléga a kocsiban.
Remélem nem lesz kötelező az oldalamra szereltetni az URH készüléket, valamint egy svájci sapkában lennem a nap 24 órájában, mert annak a sapkának gyárilag van antennája. Persze az antennavezetéket kizárólag a ruházaton kívül lehet a sapkához vezetni, hogy látható legyen a szűzies vezeték, melyet nem gyaláztak meg mindenféle jogtalan előnyökhöz juttató szerkezettel.
Ebből az egészből az következik szerintem, hogy a kolléga bizony kocsin kívül volt, és nem hallotta a cím első beolvasását. Vagy, és tételezzük fel a legrosszabbat, hogy nincs helyismerete a kollégának, és mostanra tudta bepötyögni a „villanytérképébe” a hallott címet. Az pedig kiadta neki, hogy alig 2 percre van a címtől. Mert sajnos van ilyen is.
De visszatérve a válaszra.
Ha esetleg megfogadnának részemről egy icike-picike tanácsot, (Nem bántásból mondom .), akkor talán jobban lehetne forgalmazni, és talán hamarabb volna a címre jelentkező.
A következő volt eddig a forgalmazás, és vegyük a legbrutálisabb módot:
— Kérek „A” kategóriás nemdohányzó légkondis autót 23. Kerekegyszatymaz utca 50, öttel, tízzel, (ezekből az időkből csak a tel, zel jön ki), „B” hárommal, öttel, tízzel, „C” hárommal, öttel tízzel, „A” negyedóra, „B” negyedóra, „C” negyedóra, „A” időajánlattal, „B” időajánlattal, „C” időajánlattal.
Mikor végre valaki megkérdezi, hogy:
— Hova tetszik kérni?
Akkor szerintem nem ez a helyes válasz, hogy: — Mégis, mit teszik hallgatni?
Na, ilyenkor szakad a cérna, és történik olyan kódnélküli beszólás, mint a múlt héten volt.
De szerencsére már változott a helyzet, mióta „megnyertük” a repteret.
Azóta a forgalmazás így zajlik:
— Kérek „A” kategóriás nemdohányzó légkondis autót 23. Kerekegyszatymaz utca 50, öttel, tízzel, negyedóra, húsz perc, időajánlattal.
Látható, hogy rögtön sokkal „gyorsabb” lett a forgalmazás, mert leírva is óriási a különbség van a két címfeldobás között.
Most egy kis megjegyzés, vagy kérdés, ami inkább a „főnökség” felé szól.
A nem „A” kategóriás kollégáknak már csak az a szerep jut, hogy teljes összegű tagdíjat fizessenek, de a címekhez semmi közük?
Erről már személyesen is beszélgettünk, és akkor is megkérdeztem, de a válasz az volt, hogy cseréljünk autót!
De bocsánatot kérek, ahhoz bizonyos feltételeket biztosítani kell, ahogy Apuka topictárs említette a „(30338) Apuka (2011.09.19. 13:07:38)” beírásában.
Ez csak egy kis kitérő volt, bár ez a téma is megérne egy külön „misét”.
Visszatérve az eredeti kérdéshez.
Szóval az egyik szerény tanácsom, ha egy cím valamiért nem „megy”, akkor nem csak az időket kell a végtelenségig felsorolni a szabályzat szerint, hanem esetleg nem árt elmondani a címet másodszor, hátha valaki nem hallotta. Ennek ezer oka lehet, most nem sorolom fel.
De ide tartozik az is, hogy alapból az első feldobás általában 3 perc.
Azután, ha összetorlódik 6-8 cím egy-két perc alatt, hol vagyunk már az óránkénti 400 címtől, akkor hirtelen 10 percre módosul az első dobás.
Egyszer bemondják a módosított időt, az igaz. De nem biztos, hogy mindenki hallotta. Ilyenkor az van, hogy az ember figyel, hallja a címet, de nem nyom, mert 3 perccel nem jó.
Csak azt érzékeli, hogy mindent visznek „hárommal”.
Azután végre van egy cím, amit elsőre nem visznek, de döbbenten hallja, hogy a második „dobás” már 15 perccel van.
Tehát egy jó néhány címre nyomhatott volna, de mivel információhiányos állapotban volt, ezért kimaradt a címekből.
Ezért nem árt néha a címet, néha az idődobást elismételni.
De van itt még egy másik gond is ilyen esetekben.
A kolléga a téves információja miatt igaz 15 perccel vette a címet, de valóságban 5 percen belül van, tehát hamar odaér a kapott címre. De valamilyen kis „gonosz kobold” lehet a központban, mert gyorsan visszahívja az utast, és közli vele a „jó” hírt, hogy 15-20 percen belül lesz autója. Természetesen az utas ekkor már nem tart igényt a szolgáltatásra. Így a kolléga bár már a címen áll, vagy éppen érkezik, de közlik vele, hogy lemondták, haladjon tovább.
Biztosan másokkal is előfordult ilyesmi, mert velem elég sűrűn előfordult már.
Na, ilyenkor megmondom őszintén, addig nem nagyon nyúlok az URH híváskezdeményező gombjához, amíg ezek a tízperces feldobások mennek. Bár szükségem van a bevételre, de kevesebb a veszteségem, ha egy helyben ücsörgök és vakaródzom, mintha rohangálok a sorban lemondott címekre.
Ez miért bánt?
Azért mert, ha normális esetben felvettem egy címet, és a helyszínen nem lehet várakozni, ki sem tudok szállni, hogy jelezzem az utasnak az érkezésem. Kérésemre, hogy küldjék le a kedves utast, akkor az a válasz, hogy még nem telt el a tíz perc, addig nincs jogom reklamálni. Ha, pedig nem tudok megállni, akkor a jön a jó tanács, tessék addig körözni.
Megmondom én nagyon szívesen elkörözgetek, ha kell egész nap, de legalább egyszer havonta a körözgetést támogatná valaki egy tankolás erejéig.
Szóval e sok kitérő után én pontosan azt mondtam, hogy a címet nem „eldarálni”, „elhadarni” kell, hanem érthetően elmondani, és azt elég egyszer.
Ha a kolléga értette a címet, úgyis visszajelez, hogy „vette”, ha nem, akkor vissza fog kérdezni, még akkor is ha kétszer, háromszor elhadarják neki a címet.
Azután a POS „terminátor”, (ez az elnevezés tetszik), nem fog semmit megoldani.
Hiszen a címet ugyan úgy el kell előtte mondani 5x-6x, ha nem jelentkezik rá egyetlen kolléga sem. Amit meg lehet „spórolni” az az, hogy a felvétel után nem kell kétszer elmondani a címet, mert kiküldik a kolléga POS terminátorjára.
Csak itt van egy kis bökkenő.
Nekem URH szempontból kell beállni a „fényes” helyre, de az nem biztos, hogy a terminátor szempontból ugyan azon helyet jelenti.
Tapasztalataim alapján a város több pontján vannak terminátor árnyékos helyek, nem sok, de van, ahol nincs kapcsolat. Van ahol ez kis terület, de van ahol nagyobb. Tudom most jön a megjegyzés, hogy először hallottam a címet, akkor mire nyomtam.
Ilyenkor hogy tudom meg a pontos címet?
De van itt egy másik probléma. Mivel a központ továbbra sem tudja, hogy a kocsi hol van, és honnan jelentkezett a kolléga a címre, ezért úgymond az időzónás feldobások szinte értelmüket vesztik. Az utasoknak átlag tíz percet ígérnek, függetlenül attól, hogy mekkora idővel van jelentkező a címre.
Most ezzel kapcsolatban szinte hallom a szöveget, hogy tíz percen belül ígérjük a kocsit.
De könyörgöm, az utas a tíz percet fogja megjegyezni, és azt már fel se fogja, hogy a fél perc az is tíz percen belül van. Tehát szépen kényelmesen lejön úgy tíz-tizenöt perc között, mert nehogy már ő várjon a kocsira szemléletből kiindulva.
Na, Apuka javaslata ezen a szemléleti módon pillanatokon belül változtatna. Én tovább mennék e téren, de állandóan lehurrognak.
Tehát, ha jó a cím, azaz „zsír” fuvar, akkor nyomok rá, mert ez kell nekem. Azután van cirka tíz percem, hogy odaérjek a címre.
Tehát, ki fogja ezt ellenőrizni?
Vagy más is hallja, hogy én kaptam meg a címet?
De van még egy probléma, mivel a kollégák többsége úgynevezett „kályhás” taxis, tehát kívülről tudja, hogy a territóriumában mikor melyik címre érdemes jelentkezni.
Tehát az egész címleadásban semmi változás nem történt.
Vagyis történt, „beszállt” az üzletbe egy másik „fuvarszervező”, akinek szintén fizetnünk kell. Többet nem kapunk csak a csomagolás lett más, „korszerűbb”, ezért azután többet lehet érte kérni.
Pontosabban, POS terminátor ide, vagy oda, ha „zsír” a fuvar akkor torna lesz reá, ha amolyan „nem szeretem” fuvar, vagy nevezzük „csak ide megyek, aranyoskám” fuvarnak, akkor nem lesz reá jelentkező, hiszen a kollégát a tutiban nem lehet kötelezni arra, hogy ha közel van a címhez, akkor azt el is vigye.
Saját példám:
Állok az Ostrom drosztom, amely egyben „tuti” hely is. Dobják a Csaba utca 5-t. „Szerencsére” ez nem drosztos cím. Nem fogok reá jelentkezni még időajánlattal sem, bár 3-4 percre vagyok a címtől, mert egy XY nevű utassal gondom volt 920 forintot nem fizetett ki. Valami oknál fogva megsértődött reám. Tehát igen nagy az esély, hogy ismételten találkozni fogunk. Én meg inkább éhen halok, de akkor se fogom elvinni.
Apropó, most nem szeretném, ha ezek után a Csaba utca bekerülne a drosztos címek közé, már csak azért sem, mert van az utcában egy nagyon jó fuvar, amit az elveinkhez ragaszkodva nem kell a sült galambot váró kollégák szájába adni.
Ezzel csak azt akarom finoman körül írni, hogy nem kell semmi mást tenni, mint egy kis ideig figyelni a címekre, esetleg egy táblázatot készíteni, azután kigyűjteni az állandó fuvarokat, azokra nyomni, ekkor megtudom, hogy „zsír”, vagy nem „zsír”. Majd ha végeztem a felméréssel, akkor már csak a „zsír” fuvarokra fogok nyomkodni, mert azokra úgymond „ráhelyezkedem”.
Bent, a központban, meg lehet szenvedni ilyenkor az időszűkítésekkel, az egy perc egy nyomásokkal, meg a „szóródjunk szét” ajánlatokkal. A nem „zsír” fuvarokkal szintén tovább lehet szenvedni, mert a kutya se fogja elvinni.
Szóval, mi fog megoldódni a POS terminátorral?
A címet pedig, ha nem az amire „hegyeztem” magam, akkor vissza adom. Ennyi.
Azután itt van ez a másik kérdés:
„Ami a mikor fogsz gyorsabban utast kapni kérdést illeti, az a válaszom, majd ha taxitársaságok végre nem azért küzdenek, hogy minél több utasuk legyen, hanem lesz MERSZük adott esetben kiállni a taxisok, és a központban dolgozókért, hisz hiába ígér a telefonos 2-3 percet egy Margit körút kapás utca sarokra, ha kedves megrendelő; ”
Most valamit nagyon nem értek.
Ez pedig az, hogy ez úgy hangzik, mintha az utasoknak 2-3 percet ígérnének. Viszont amikor végre előkerül a kedves, akkor a kérdésemre, hogy miért tetszett ilyen sokáig várni, akkor azt mondja, hogy neki 10-15 percet ígértek.
Most ki állítja az igazat?
Abban viszont nagyon egyet értek, hogy taxi társaságoknak már régen fel kellene nőniük ahhoz a feladathoz, hogy valóban szervezzék azokat a fuvarokat, és ne minden áron a fuvar darabszám legyen az elsődleges szempont.
Itt megint el kell mondanom egy példát a jobb érthetőség kedvéért, bár a beírásom így egyre terjengősebb lesz.
Röviden: Rendelés, felveszem, érkezem a címre 2 perccel, hely nincs, tolnak tovább, szólok, hogy mennem kell egy kört. Érkezem újra a címre, utas sehol, hely továbbra sincs, újabb kör. Kérek segítséget, válasz még nem telt el a 10 perc. Valahol megállok, de nem a címen. Órát nézem, már 12 perces a cím. Újra a címre megyek, utas sehol. Most végre telefonálnak. Jön a jó hír, utas végre jön. Óra indul. Utas mégsem jön. Megint körözés, mert eltolnak. Még két kör, de már órával. 18 percben újra segítség kérés. Válasz: utas állítja, hogy lent van. A kapott címen egy árva lélek sincs, viszont négy házzal arrébb valaki álldogál az utcán. Kiderül, hogy Ő a kedves. Végre megvan. Bőrönd csomagtartóba, utas közli reptér, és transzfert kér. Mondom semmi gond az órában lévő összegre (1010,-Ft) rájön a transzfer. Utas ezt nem fogadja el. Bőrönd a csomagtartóból ki. Központtal közlöm, hogy meghiúsult a fuvar, az okot is közlöm. Központ azonnal küld másik autót a kedvesnek, természetesen üres órával.
Na, erre szokták mondani, hogy: — Erre tessék gombot varrni.
Kérdésem: Ennek a kedves utasnak miért küldünk másik autót?
Ja, nehogy elveszítsük.
Pedig nagyon el kellene veszíteni.
És még valami e témával kapcsolatban.
Én, ha megrendelek egy taxit, akkor általában azért teszem, mert utazni akarok, és nem azért rendelek, mert volt egy kis időm, és éppen ezt találtam ki szórakozásnak.
Tudom, hogy borzasztó nehéz azt elérni, hogy minden társaságnál „egységesen” kezeljék a kedveseket. Ezt főleg a problémás utasokra értem, akik nem jönnek le, olykor nem fizetnek, stb. Azt is tudom, hogy a kedves kegyeiért mindent meg kell tenni, de azt azért ne minden áron tegyük.
Az pedig, hogy az utas valóban igyekezzen a rendelt kocsit igénybe venni, azzal kapcsolatban megint eljutunk Apuka topictárs javaslatához.
Végezetül az utolsó rész:
„A telefonos nem látja a gépen, hogy egy adott körzetet mennyi idővel visznek, a technika fejlődésének "köszönhetően", a forgalmazás egy …”, és a
„Más. A kollégák infói (hajszín, szemszín stb), lehet a statisztika része is fontos, de elsősorban azért kell, mert a telefonkezelő azonnal látja a kolléga adatait, ha megrendelő visszakérdez …, ha úgy sem lesz kint a sarkon csak tízperc múlva. ”
Ha jól olvasom, és értem, akkor a telefonos kezelő nem látja a saját monitorán azt, hogy az általa felvett címet már valaki elvitte, vagy nem. Ha elvitte, akkor nem látja, hogy mennyivel?
Ha ez így van, akkor csak gratulálni tudok a számítás technikai zseninek. Remélem a számlát azért jól töltötte ki, és elég magas összeget írt rá.
A statisztikai adatokkal kapcsolatban, most mosolygok egy kicsit.
Tapasztalatom alapján az utast a legkevésbé érdekli az, hogy milyen a gépkocsivezető haja színe, kocsi típusa, URH hívószáma, stb. Lehet, hogy megkérdezi, mert nincs akivel beszéljen magányos óráiban.
De tapasztalataim alapján a kedves az első látóterébe kerülő taxiba be akar ülni, még akkor is ha a hátsó ülésen ül egy másik utas. A legtöbbjének még arról sincs fogalma, hogy melyik társaságnál rendelte a taxit, pedig alig 10-15 perce történt, hogy rendelt.
Persze nem csodálom, hogy semmire nem emlékszik, hiszen 10-15 perc alatt nagyon sok fontosabb dolog történhetett az életében, s az már csak huszadrangú dolog, hogy közben rendelt egy taxit is. De erre a problémára Apuka által felvetett javaslat gyógyító erejű lenne.
És végül, de most már tényleg:
„[i]„ (ki volt tízzel? Válasz, kód semmi.. Pedig én látom ám, csak nem találunk bele... ) ”, mert a kolléga rájött, hogy ez nem jó fuvar, és mások is rájöttek."
Ez nagyon jól hangzik, csak az utast konkrétan nem érdekli, ha olvasta is volna netán valamelyik, még jól a központ fejére is olvassa majd (volt rá példa), mellesleg a taxi egy olyan szakma mint a szerencsejáték mindennap, nem lehet mindig a kihúzni a 21-et, el kell vinni a "kevésbé zsír" fuvart is, mert sajnos azokból van a több. Halkan megjegyzem a félcsendes címkiadásnál szépen elfog ez tűnni, csak a rutinos kollegák fogják tudni ki is az a megrendelő aki csak két utcát megy, mert a név nem fog elhangozni, és ha mondjuk a Moszkva tér 5-ből a Nemdebárból Mr Kovács csak a Retek utcáig megy (eddig elhangzott a név), most csak annyi lesz hogy Moszkva tér 5...és lehet rákosborzasztóra megy, mert nem a Kovács...persze ez majd csak akkor derül ki, mikor a POS terminálod pittyeg... [/i]”
Ezzel kapcsolatban, már feljebb kifejtettem a véleményemet, és csak ismételni tudnám magam. Tehát addig, amíg a kocsiban én döntöm el, hogy mire, és milyen címre fogok nyomni, addig mindig lesz olyan, hogy egyes címet „nagyon” visznek, de más címet meg nem visznek.
Most, ha erre azt mondom, hogy a mára kialakult taxi forgalmazásra, hogy a rendelt kocsi olcsóbb, mint a leintéses, arra csak az a megoldás, hogy a drosztos rendszert kellene tökéletesíteni.
Tudom, hogy van jó pár kolléga, aki most a melegebb éghajlatra kíván. Sőt a központban is vannak, akik nagyon droszt ellenesek, és közösen azt bizonygatják, hogy a droszt visszafogja a forgalmazás „lendületességét”.
De én már tapasztaltam olyat, hogy egy nagyon kelendő címre többen összenyomtak hárommal, majd eggyel. Azután egy nyomás eggyel, de többszöri nekifutásra sem jött az értelmezhető kód. Majd leadnak egy két címet, és visszatérünk a le nem adott címre, de továbbra sincs értelmezhető kód. Ekkor jön a „szóródjunk szét” kérés, de a cím még nincs leadva, bár már öt perce kezdődtek a próbálkozások. Végre olyan 8-10 perc környékén sikerül valakinek kiadni.
Azt már csak mellékesen kérdezem, hogy ilyenkor mennyit ígértünk az utasnak?
„ Úgy hogy lehet ezzel kapcsolatban furkászni a központ dolgozóit, meg a programot ,de az utasok mentalitása miatt ajánlom inkább feljebb probálkozz, és mutass kicsivel több tiszteletet a bent dolgozók felé, akik legalább annyira leizzadnak (most főleg, amikor éveken keresztül egy megszokott program volt, és most hirtelen egy teljesen más alapokon, elveken működő programot látnak) ”
No, itt álljunk meg egy szóra.
„… mutass kicsivel több tiszteletet a bent dolgozók felé, …”
Meg kell kérdezzem, hogy miben nem adtam tiszteletet?
Az pedig, hogy az új program nem éppen a legtökéletesebben működik, arról sem mi az utcán, sem pedig a központban dolgozók nem tehetnek.
Valaki megrendelte utasításra, vagy saját magától, mert bizonyítani akarja, hogy érdemben letett valami újat az asztalra.
A hibásan működő program miatt mindenki „szív”. Az utcán a taxis, mert a „beragadt” címre küldik, ahol már régen nincs utas. A központos, mert a kolléga jogosan háborog. Ettől a központos még idegesebb lesz, és azután mindkét fél kikéri magának, s elkezdenek egymásra ellenségként tekinteni.
Itt jön képbe a korábban említett „H” vírus.
Csak úgy zárójelben kérdezném meg, hogy ezt a programot előtte letesztelte valaki?
Vagy rögtön élesben kezdték kipróbálni, mert a kedves programozó rögtön átlátva a taxizással kapcsolatos gondokat, és csípőből megírta programot. (Most ezt nem a központosoktól kérdezem, hanem a „feljebb”-től. Mert biztosan olvassa.)
Szóval legvégül. Vannak gondok, mert miért ne lennének. De a gondokkal kapcsolatos kritikákat, javaslatokat, vagy nevezzem aminek akarom, nem kell ellenséges megnyilvánulásnak tekinteni.
Legfőképpen nem kell a kollégákat kioktatni a program hibája miatt, mert annak soha nem lesz jó vége.
Lásd, a huszadikán történteket a forgalmazó csatornán.
Továbbra is maradok tisztelettel
MCCCXCII
Bodnár László
URH 1392
Előzmény: #303162 dodonna 2011.09.19. 16:08:25 |
|
Dodi | 2011.09.20. 16:42:02 / # 303169 |
|
Igazam??? Miben?
Nem állítottam,csak kérdeztem.
Viszont nem olvastam olyat,hogy lehiénáztad vagy lebirkáztad volna saját magadat az akkori repteres munkád miatt.
Ha "akkor sem volt jó", miért csináltad?
Előzmény: #303168 Lali 2011.09.20. 16:19:25 |
Lali | 2011.09.20. 16:19:25 / # 303168 |
|
És most ettől igazad van? Akkor sem volt jó és most még megalázóbb.
Előzmény: #303155 Dodi 2011.09.18. 15:48:47 |
Dodi | 2011.09.20. 02:15:12 / # 303166 |
|
"A telefonos nem látja a gépen, hogy egy adott körzetet mennyi idővel visznek...."
Engedd meg,egy hete írtam egy másik topicban:
Előzmény: #303162 dodonna 2011.09.19. 16:08:25 |
Taxiboy | 2011.09.19. 22:35:13 / # 303165 |
|
Teljesen igaz, ha tudná az utas, hogy az óra indul érkezéskor, akkor biztosan versenyt futhatnánk a lifttel. Na, ne legyünk olyan kegyetlenek, a 10 percet meg kellene felezni, az elfogadható lenne mind a két fél számára szerintem.
Előzmény: #303161 Apuka 2011.09.19. 13:07:38 |
Taxiboy | 2011.09.19. 21:56:20 / # 303164 |
|
Ami most van bent a központban, az maga a fejetlenség és a káosz. A minap olyan helyre küldtek aminek az eredeti címhez köze nem volt 200m-ről se. Telefon oda-vissza. Utána átküldtek a kocsmához és jött a sutyerák. Igen az és nem utas, mert az utas tud viselkedni. Az órában volt 620 Ft erre közölte, hogy az útja 500-at ér és odadobott 200+200+100 Ft-ot. Természetesen napi utas volt és "Törzskártyás". Közben a 300m alatt amit megtettünk a célig végig kellett hallgatnom a félrészeg szitkozódását, hogy milyen undorító ez az egész taxicég.( Közben adjuk neki a kedvezményes tarifát.) Bent kinyalták a seggét, hogy rossz helyre ment a taxi én meg a szart szagoltam. Arról nem beszélek, hogy a vadonatúj mindenre alkalmas program mindenre jó, csak a taxizáshoz nem. A körzethatárokkal és utcasarkokkal még köszönő viszonyban sincs. Jobban jártak volna, ha egy már jól működő rendszert vesznek át és nem gányolnak valami sufniban készült sz@rral. A lekezelő flegma beszólásokat már meg se szoktam hallani. Ezt élő szóban nem mondhatom el, mert a gépezet akkor eltaposna, így ezt az utat választottam.
|
tudomis(kibic) | 2011.09.19. 18:04:15 / # 303163 |
|
Hát Kezét Csókolom!
9 hónapos kockás vagyok,így örüljek,hogy fel tudok sírni. De!
A központ munkájával kapcsolatban itt leírom + - észrevételeim (Nappal!):
+:
A telefonosok (gyanítom egy ember kivételével) méterre pontosan veszik a címeket.
Meglehetősen jól tolerálják az élet, és a forgalom által szült nehézségeket, láthatóan nem cél a taxis fizettetése/büntetése.
Érezni,hogy KEMÉNYEN dolgoznak...
-:
(Ebből sok lesz,de építs várat kritika nélkül!)
Szükség lenne reggel 6-10 között egy, esetleg két "beugró" telefonosra.
A "reklama" csatornán igen nehéz érvényesülni, mert a kollegina vagy címet szed, vagy "igazol". Azonban az utcán "közteresekkel" csatát vívó kolléga érthetően ideges.
Részemről ponttal jutalmaznék minden kollégát, aki nem veszi a fáradságot,hogy érthetően, és hallhatóan tegyen fel kérdést, és közöl közérdekűt! Rabolja mindenki idegrendszerét, és idejét! Tiszteljen meg bennünket,hogy leemeli a mikrofont,és megfelelően artikulál!
Felesleges a kategória, és az egyéb kitételek rákérdezése. "2899 látom A kategória, nem dohányzó", és megy a cím! (Ugyi már tudja ezt az új progi?)
Az új rendszerről:
(Miért érzem azt, hogy korábban már dolgoztunk együtt? :) )
Kételkedő kollégáknak:
Nincs címtévesztés,feltéve,ha tudsz olvasni.
El kell vinned a kártyás fuvarokat is. (Komoly hátrány a számlaképtelen DROID-tartók alkalmazottainak!) :)
Lényeg a bélyeg! (Szerintem nekem sikerült lenyalnom az első réteget! :) )
VÉLEMÉNYEM SZERINT AZ A TAXIS, AKI A FŐTAXI BERKEIN BELÜL NEM TALÁLJA MEG A SZÁMÍTÁSÁT (szakmailag/anyagilag) AZ NEM TAXIS!
Nem gondolom, hogy titkolnom kellene,minden (jó szakembernek tartott) taxis barátom invitálom a belépésre.
UFF!
Előzmény: #303151 kitsike 2011.09.18. 07:43:24 |
dodonna | 2011.09.19. 16:08:25 / # 303162 |
|
Kedves MCCCXCII!
Olvastam eme beírást, és engedtesség meg, hogy pár gondolattal kiegészítsem soraidat, mintegy belőzve kitsike-t :)
Egy címet soha nem azért darálnak egy társaságnál sem többször is, mert nem hangzott el érthetően, hanem mert pld;
Diszp: Kőbánya Fehér út a metró öt,tíz negyed...idővel...Fehér a metró idővel....valaki...más cím, majd újra...Fehér út a metró idővel...prütty...mennyi idő lesz "kód"....3 perc csak most ültem vissza....
Ami a mikor fogsz gyorsabban utast kapni kérdést illeti, az a válaszom, majd ha taxitársaságok végre nem azért küzdenek,hogy minél több utasuk legyen, hanem lesz MERSZük adott esetben kiállni a taxisok, és a központban dolgozókért, hisz hiába ígér a telefonos 2-3 percet egy Margit körút kapás utca sarokra,ha kedves megrendelő;
Akkor jön le amikor ő akar, nem érdekli, hogy be van kamerázva, nem lehet megállni (ő sem tudna a saját kocsijával ott bárkire várni, ha van) ő négyszázmillió rendelésszámot produkál, rengeteg lovét "betesz a cégbe" és őt különben se hívogassák ötpercenként....
A telefonos nem látja a gépen, hogy egy adott körzetet mennyi idővel visznek, a technika fejlődésének "köszönhetően", a forgalmazás egy részét nem lehet hallani (lásd a forgalmazás sem hallható már a központban), csak és kizárólag a diszpécserhangja, ergo, ha a telefonos nem figyeli a diszpécser feldobásait (miközben vonalban a megrendelővel!!!!!) csak a szakmai tudására hagyatkozhat, hogy egy adott kerületre mennyi időt ígér, feltételezve, hogy tudja, azt a kerületet mennyi idővel szokták vinni, az a cím nem "válogatós cím" (párszáz forintos kanyar, de mindennap rendel), és ha még mindez meg is van, akkor is lehet, hogy épp akkor nincs ott a közelben autó, vagy egy helikopáter lakópark esetében, mondjuk 15-20 percet ígért, de épp akkor végzett ott egy kollega....
Más.A kollégák infói (hajszín, szemszín stb), lehet a statisztika része is fontos, de elsősorban azért kell, mert a telefonkezelő azonnal látja a kolléga adatait, ha megrendelő visszakérdez a mindenki által jól ismert kérdéssel (mert,hogy nem az utas keresi a taxit, nem, 85% bambán áll egy Széchenyi tér Zrínyi sarkon is) "milyen autó lesz" jeligére.Hozzáteszem, ismét előjön, hiába ígér majd piros mercit a telefonos eme sarokra, a rendszámot is eldarálva, felhívva a figyelmét hogy hol keresse a kollega urh számát stb. 3-4 percet, ha úgy sem lesz kint a sarkon csak tízperc múlva.
Úgy hogy lehet ezzel kapcsolatban furkászni a központ dolgozóit,meg a programot,de az utasok mentalitása miatt ajánlom inkább feljebb probálkozz, és mutass kicsivel több tiszteletet a bent dolgozók felé, akik legalább annyira leizzadnak (most főleg, amikor éveken keresztül egy megszokott program volt, és most hirtelen egy teljesen más alapokon, elveken működő programot látnak)
Végül;
„ (ki volt tízzel? Válasz, kód semmi.. Pedig én látom ám, csak nem találunk bele... ) [/i]”, mert a kolléga rájött, hogy ez nem jó fuvar, és mások is rájöttek."
Ez nagyon jól hangzik, csak az utast konkrétan nem érdekli, ha olvasta is volna netán valamelyik, még jól a központ fejére is olvassa majd (volt rá példa), mellesleg a taxi egy olyan szakma mint a szerencsejáték mindennap,nem lehet mindig a kihúzni a 21-et, el kell vinni a "kevésbé zsír" fuvart is, mert sajnos azokból van a több.Halkan megjegyzem a félcsendes címkiadásnál szépen elfog ez tűnni, csak a rutinos kollegák fogják tudni ki is az a megrendelő aki csak két utcát megy, mert a név nem fog elhangozni, és ha mondjuk a Moszkva tér 5-ből a Nemdebárból Mr Kovács csak a Retek utcáig megy (eddig elhangzott a név), most csak annyi lesz hogy Moszkva tér 5...és lehet rákosborzasztóra megy, mert nem a Kovács...persze ez majd csak akkor derül ki, mikor a POS terminálod pittyeg...
Hát ennyi....
Az esetleges kérdésekre én is szívesen válaszolok
Előzmény: #303160 MCCCXCII 2011.09.19. 11:53:51 |
Apuka | 2011.09.19. 13:07:38 / # 303161 |
Előzmény: #303160 MCCCXCII 2011.09.19. 11:53:51 |
|
MCCCXCII | 2011.09.19. 11:53:51 / # 303160 |
Kedves kitsike!
Olvastam eme beírást, de engedtessék meg nekem, hogy pár észrevételt tegyek.
Ha, nem engedtetik meg, akkor is teszek.
Legfeljebb nem olvassák végig. :))
De tudom, hogy a főnökség is bele-bele olvas, és talán némely ötletet, ha nem is teljesen, de részben megvalósít. :-((
Azt nem mondom, hogy tévedhetetlen vagyok, sőt olykor volt egy két ötletem, amely az idők múlásával korszerűtlen lett, de vannak, amiket részben még csak most kezdenek bevezetni. De, fő a gyorsaság, mert alig 20 évvel ezelőtt javasoltam több dolgot.
Szóval kezdem az elején:
1. Egy címet soha nem kellett 5x-6x elismételni, mert a „forgalmazási rend” az volt, hogy feldobásnál egyszer elmondták a címet (kerület, utca, de házszám és név nélkül), majd a kolléga jelentkezése után még kétszer eldarálták (kerület, utca, házszám, név). Már akkor többször mondtam, hogy nem 3x kell „eldarálni” a címet, hanem egyszer érthetően elmondani. Volt aki elkezdte így a forgalmazást, de megdorgálták érte, mert a „FŐTAXIS hagyományokon” nem lehet változtatni. Hozzáteszem, hogy amikor az illető ült a csatornán, akkor nekem továbbra is egyszer mondta el a teljes címet, mégis megértettem. Persze voltak URH szempontjából nagy néha külső zavaró jelek (bőgő motoros, csattogó villamos, stb.), amikor kértem a cím megismétlését, de ez elég ritkán volt.
2. A POS terminálomra fogom kapni a címet. Ez jó, mert ami a felvételnél beírásra került, akkor azt pontosan megkapom. Az esetleges módosítást, és lemondást szintén a POS terminálra kapom, ez jó dolog. Bízzunk benne, hogy az utas gyorsabban kap autót.
De, és most jön a gondom, vagy inkább kérdésem: — Én, mikor fogok gyorsabban utast kapni?
Miért kérdezem?
Azért, mert az utasoknak továbbra is 10-15 percen belül ígérik az autót.
Ebből mi következik?
Az, hogy a „kedves” utas 10 vagy 15 perc után méltóztatik lefáradni az utcára. A taxis, aki a címre 2-3-4-5 perccel jelentkezik, az próbáljon megállni és várakozni 5-8-10-13 percet a tilosban, és még szerencséje van ha nem készül róla felvétel 30 ezerért.
Vagy körözgessen akár egy gólya a posványos tó felett, a mai üzemanyag árak mellett. Természetesen az utas úgyis akkor jön ki a kapun, amikor a kolléga éppen a következő körben van valahol.
Miért nem lehet a kedves utasnak azt mondani, hogy a kocsi 2-5, vagy 4-7, esetleg 8-11 perc között érkezik, vagy ha nagyon 2/a kerület, vagy Rákos-mákos legutolsó utcája, akkor lehet mondani 15-20 perc között. Hiszen, ha jól tudom, akkor a címfelvevő előtt szintén ott van a képernyőn, hogy melyik kerületben milyen idővel viszik a címeket. Csak rá kell nézni arra a szerencsétlen monitorra, és már nem kell inkorrekt időket mondani az utasoknak.
Nem fogja elhinni, de ettől az apróságtól sokkal pörgőbb lesz a címkiadás. A kolléga nem fog reklamálni, mert az utas időben megjelenik a kapuban. A kolléga nem fog reklamálni, mert van utasa. Továbbá 10-15 perccel hamarabb végez a fuvarral, és mivel szabad, akkor újra fog jelentkezni címért. Tehát nem lesz olyan sok visszautasított cím. Hogy ez túl bonyolult? Elmondva az, de a gyakorlatban nagyon egyszerű.
A javaslat meg nem új keletű, mármint, hogy a kollégák betekinthessenek a forgalmazásba.
Nem akarok dicsekedni, de ezt is én találtam ki, csak én még azzal is megtoldottam, hogy olykor egy két alkalommal beülhetne mellém, vagy más kolléga mellé, aki vállalja, egy központban dolgozó, akinek nem lenne más dolga, mint a címekre nyomni. Én vezetek, beállok a tutiba, vagy a drosztra, sőt elindulunk a címre, már ha sikerül felvenni. Természetesen az utas kap egy igazi autót, ami majd el is szállítja. Az én kódom csak arra kell, hogy tisztában legyen bent mindenki azzal, hogy mire kell kint az utcán figyelni, és mennyi idő áll arra hogy eldöntsem, hogy jelentkezem-e a címre, és ráadásul időkapun belül.
Ezt a javaslatomat korábban már megtettem, tehát nem új keletű.
3. „Azért csinálják 3-an a Gyuri munkáját, mert az új programhoz fel kell tölteni a rendszert, névvel, gk tipus, szín, (hajad színe , ha még lesz:)))) , szemed színe, telo szám... ) a gépek automatikusan fogják tudni, mennyi címet vételeztél, mennyi címre nem jutottál el, mennyit mondtak le, és mennyi volt ebből központ fizetős, átutalásos, vagy kinek hogyan tetszik igazolós. ”
Ezek az adatok, ahogy nézem a különböző statisztikákhoz kellenek. Sok mindent ki lehet vele mutatni. Még egy és ugyanazon adatokból, a különböző súlyozások révén lehet jót, és rosszat is kimutatni. Végül is ez a statisztika „szépsége”.
De nekem valahogy az a sanda gyanúm, hogy a fuvarszervezés megint csak a háttérbe van szorítva. Igaz, lassan már azt is ki fogjuk tudni mutatni az adatokból, hogy a megrendelésre induló gépkocsinak hány %-ban volt tele a tankja, vagy hogy a kerekekben mekkora volt a légnyomás, és hogy a címre érkezésig hányszor kellett sebességet váltani, stb., stb.
De, még mindig nem fogjuk tudni pontosan megmondani az utasnak, hogy mikor érkezik az autó.
Ehhez egészen más irányba kellene elmozdulni.
Azért van ez:
„ (ki volt tízzel? Válasz, kód semmi.. Pedig én látom ám, csak nem találunk bele... ) ”, mert a kolléga rájött, hogy ez nem jó fuvar, és mások is rájöttek.
Az esetleges kérdésekre én is szívesen válaszolok.
Előzmény: #303151 kitsike 2011.09.18. 07:43:24 |