Hozzászólások száma: 9363
Ugrás a hírhez Oldalszám: 469
Témakörök > Droszt Híradó > Végső visszaszámlálás! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! A hozzászóláshoz be kell jelentkezned
Fotó 2012.12.15. 15:11:09 / # 265236
avatar
[b]Taxióracsere áprilisra!?! Így hosszabbítja meg Matolcsy a NAV kezét[/b] ..... ..... ..... A taxamétereknél maradt a feketedoboz, de az adatszolgáltatás itt is internet alapon történik majd, GPRS vagy 3G segítségével, de hogy milyen szolgáltatón keresztül, és hogy mennyi lesz a költsége, az nem derült ki. Annyi biztos csak, hogy annak költségeit a vállalkozónak kell majd fedezni. .... .... ....

tomajer 2012.12.14. 15:24:37 / # 265234
Igen igen.

Tb 2012.12.14. 14:28:28 / # 265235
avatar
Látom már a halótakszi is beállt az agit-prop sorba ! Megkezdődött az összebarátkoztatásunk az autófóliázással, ami a felesleges és ostoba szinmegkötési előirásokhoz jól fog jönni ! Köszi !!!

Mat 2012.11.28. 19:43:58 / # 265230
avatar

törölt felh. 2012.11.25. 08:40:13 / # 265227
avatar
Itt történt valami malör :) Szoval azt szerettem volna odaírni az idézet elé, hogy mikor is volt ennek a dolgozatnak a megjelenése? Itt kellene összeolvasni az elözö bejegyzésse :))
törölt felh. 2012.11.25. 07:43:52 / # 265226
avatar
Fuvarszervezők szerepe és működésük Optimális esetben a fuvarközvetítő hasznos közreműködője a területnek, megkönnyíti a kereslet és a kínálat egymásra találását, elősegítve ezáltal az utasok biztonságos, kiszámítható, megbízható szolgáltatáshoz való jutását és a taxis szolgáltatók hatékony működését. Mert már szerintem akkor is megvolt a 2/3 részük :) Már akkor is olvasták a taxisok. Már akkor is voltak aki azt mondták, hogy így meg úgy és aztán durrbele. Na mi változott? Persze ezt nem azért írom mert nem tetszik.
tomajer 2012.11.24. 16:53:15 / # 265224
osztap 2012.11.24. 14:49:26 / # 265223
2/3-ad? Ahhoz képest, hogy még összesen tizen sincsenek. Talán hozzanak 3000 aláírást, akkor majd kiderülne, még 200 sem jönne össze hamisítva se. Minden esetre önmagukat felhatalmazták arra mihez semmi közük.

hiénakutya 2012.11.24. 14:39:36 / # 265222
2/3-uk van, bazzeg! :-D Nagyon keményen nyomják. Hazudni mondjuk én is szoktam, sőt, abból élek sajnos, nade ilyet... Azt mondja a csávó, hogy a taxi piac többségét képviselik. Hát ez milyen már?! :-D Azt tudjuk, hogy a piac = kereslet + kínálat. Ennek megfelelően a taxi piac = utas + taxis. Most képzeld el, hogy ennek a többségét ők képviselik! Az utasok vajon tudnak arról, hogy ezek képviselik őket is? :-D
Rocktaxi 2012.11.24. 13:31:45 / # 265221
Háááááááááááááááát... Szerintem most beszartak rendesen a félelemtől. :-DD
puccos 2012.11.24. 13:06:58 / # 265220
avatar
Drága sok hatos szaktársam! Te ugy érzed hogy aggódnak értünk a fuvarkufárok? Pont leszarnak minket. Szervezd meg a drasztikus lépésedet,és én elsőként csatlakozok hozzád. Ja! és ne feledd 27.-én a páros, 28.-án a páratlan URH kódosok hordják be a sarcot.
666666 2012.11.24. 12:08:00 / # 265219
Telefonszám tulajdonosok figyelem! Itt az alkalom,hogy bizonyítsátok az irántunk érzett aggodalmaitokat.Valóban keresni szeretnénk az utcán és nem csak autókázni.Itt az alkalom a 240ft-os tarifa álltalános bevezetésére.Ha,már kufármódon befurakodtatok az utasok és Taxisok közé,akkor tessék valamit tenni annak az érdekében,hogy a fizetőképes vevőkörük megmaradjon.Ellenkező esetben Mi Taxisok azt mondjuk,hogy kufárok takarodjatok ki a "templomból"!Elegünk van a megalázó tarifáitokból.Ami lassan a hidegvízrevalót sem biztosítja nekünk. Ne kelljen nekünk a drasztikus lépéshez folyamodni,mert az mindkét félnek fájna. Elérkezett az idő,amikor nektek kell lépni a mi érdekeinkben.Ne várjátok meg a mi első lépésünket,mert lehet,hogy az már fájdalmas lesz. 666666
Rita 2012.11.24. 11:34:55 / # 265027
Te is türelmetlen vagy. :-)

mozinéző 2012.11.24. 10:32:40 / # 265218
avatar
Jó!! Ez egy kitűnő alkalom lenne megszervezni az "érdekünkben" eljáró cégeknél egy vonulós demonstrációt dudaszóval!
zajos tücsök 2012.11.24. 10:08:16 / # 265217
megalájk
szálka 2012.11.24. 09:56:17 / # 265216
avatar
Nyílt levél néhány szerepet tévesztett üzletembernek! Különös, de legkevésbé sem váratlan levelet ismertetett a Taxisok Világa novemberi száma ( 26-27.oldal ) amelyet Tarlós Istvánnak címeztek az önmagukat, és ezt idézem: „ A budapesti taxi piac többségét képviselő taxi-cégek”-nek nevező vállalkozások. Jó lenne végérvényesen tisztázni, hogy Budapesten nincsenek taxi cégek. Bármennyire is hajlamos a köznyelv ezt az egyszerűsített formát használni, mégis az általános tájékozatlanságból fakad az elnevezés. Fuvarszervező, és közvetítő irodák vannak, amelyek szerződésben állnak taxis vállalkozókkal, illetve vállalkozásokkal. A saját elektronikus rendszerükön keresztül - legyen az telefonos, vagy internetes- megrendeléseket vesznek fel, és közvetítenek ki. Semmilyen módon, és semmilyen eszközzel nem segítik a szolgáltatás hatékonyságát, a színvonalának emelését. Taxi-gépkocsikkal nem rendelkeznek, nem gondoskodnak azok műszaki alkalmasságáról, de még az autók napi szintű tisztítást igénylő esztétikai megfelelőségéről sem. Nem alkalmaznak gépkocsivezetőket, elkerülendő azok foglalkoztatásával járó közteherviselési kötelezettségeket. Mindössze elvárásokat-követelményeket fogalmaznak meg, amelyek be nem tartását súlyosan szankcionálják. És, fuvarokat közvetítenek a velük szerződésben állók felé olyan havi díjakért, amelyeket nehéz lenne mértéktartónak nevezni. De, nézzük a levél tartalmi részét! Már az furcsa, amikor magukat megnevezve: RT5 Taxi, 6x6 Taxi, Taxi Plus, Taxi4, Max taxi, Taxi 2000, Budapest Taxi, Mobil Taxi, Zóna Taxi, a piaci szereplők közel kétharmadaként aposztrofálják, miközben tudjuk, hogy ebből 3 cégnek egy tulajdonosa van, két másik szintén egy kézben összpontosul. Vagy, például a Zónát is piaci szereplőnek tekinti a maga 25 szerződött partnerével. Ezzel szemben megfeledkezik a Cityről, Főtaxiról, Elit Taxiról Tele5-ről, vagy éppenséggel a Városi Taxiról…ha már az előző felsorolásban a Zóna szerepelhetett. A listám talán még így sem teljes. Ráadásul nem illik megfeledkezni a cégen kívüli taxisokról sem, akik ha fuvarszervezőt nem is, de önálló egységet mindenképpen képviselnek. Nem kell hozzá túlzott matektudás, könnyen kiszámolható, hogy a „közel 2/3” még az 50%-ot sem éri el……a fuvarszervező társaságok között. Arról nem is beszélve, hogy ezeknek a cégeknek a tulajdonosai legfeljebb önmagukat képviselik, illetve a vállalkozásukat. Semmi esetre sem a taxi-piacot, amelynek mindössze közreműködői a fuvarközvetítő irodákon keresztül. A taxisokat pedig végképp nem. Megközelíthetjük onnan is, ahogyan e vállalkozások képviselői zárójelezve feltüntették a velük aktuálisan szerződött taxisok számát. Összesen megjelöltek 3135 főt. Egyfelől, ez a kb. 5700 kiadott engedéllyel rendelkezőknek közel sem kétharmada, másfelől a hivatkozásuk azért is megtévesztő, mert ezeknek a cégeknek a működése legkevésbé sincs szimbiózisban a velük szerződésben álló taxisok érdekeivel. Inkább beszélhetünk kényszerházasságról, mint gyümölcsöző kapcsolatról. Ezért nem elfogadható az, ahogyan ránk, mint tömegre, illetve az érdekeinkre hivatkoznak. Az pedig egyszerűen képmutató csúsztatás, miként a szerződött taxisok létszámán keresztül igyekeznek önmaguk, és az irodáik jelentőségét bizonygatni. Ez semmi más, csak bűvészkedés a számokkal. Egyetlen adat van, ami egzakt módon szolgáltathat bizonyítékot. A havi, illetve az éves megrendelések száma. Gyaníthatóan nem véletlenül fedi homály ezeket az adatokat. Nyugodtan nevezhetjük ezt a levelet a „kicsik”, és a „nagyok” harcának. Mindenki annak megfelelően érvel, ahogyan és amiben a saját túlélésének a zálogát látja. Ezzel még önmagában nem is lenne baj. Miért is ne születhetne egy ilyen levél… Azzal már sokkal inkább problémám van, ahogyan mindenki igyekszik a taxisok érdekeiről prédikálni, és közben pont azokat hagyja figyelmen kívül. Tisztelt Tulajdonos Urak, akik a levelet fogalmazták! Romló jövedelmi viszonyokról elmélkednek, családok szándékos tönkretételéről a rendelet-tervezet kapcsán. Látszatemelésnek titulálják az elképzelésben szereplő 550/290/72 forintos fix tarifát. Eközben ajánlásként feltüntetnek egy látszatemelésnek SEM nevezhető tarifarendszert, amely az évtizedes tarifákhoz képest 300 forintnyi alapdíjemelést jelentene. Ráadásul, és legkevésbé sem mellékesen, mindezt újra csak maximált tarifaként…..Lehessen továbbra is létjogosultsága az alacsony tarifákat kiajánló cégeknek. Mi ez, ha nem a taxis zsebén keresztül biztosított túlélés önmaguknak? Lehet beszélni romló jövedelmi viszonyokról, és családok szándékos tönkretételéről. Sőt felelőssé tehetjük ezekre a gondokra elégtelen válaszokat adó rendelet-tervezetet, de egyáltalán nem megkerülhető ehelyütt az Önök bűnös felelőssége. Terepszínű arccal fogalmaznak meg kifogásokat úgy, hogy közben a taxisok sanyarú helyzetére hivatkoznak, eközben kristálytisztán látszik, ahogyan hazabeszélnek. Féltik a megszerzett piaci részesedésüket. Félnek az esetleges fix tarifától, és az abból adódó kényszerű szerződésmódosításokkal járó kompenzálásoktól. Hivatkoznak a keresletcsökkenésre, és az ezzel együtt járó, taxisokat érintő anyagi veszteségre. Csakhogy Uraim, jó lenne, ha észrevennék, hogy a taxisok végre nem csak dolgozni, hanem pénzt keresni is szeretnének az utcán. Az előre nem megjósolható mértékű keresletcsökkenésből fakadó bevételi veszteséget valamelyest pótolná a realitáshoz legalább közelítő magasabb tarifa. A rögzített módozat viszont az Önök cégei alól húzná ki a talajt. Legalábbis azok alól, aki az üdvözülés egyetlen lehetséges útját az olcsó tarifákban látják. Úgyhogy, bátorkodom az Önök figyelmét felhívni, amennyiben valósak a taxisok sorsáért érzett aggodalmaik, akkor legyenek szívesek a képmutató sajnálkozás helyett saját hatáskörben, és egyetértésben meghozni azt a döntést, amely szerint mostantól egységesen 240 forint a szolgáltatási tarifa. Ehhez nem szükséges sem kormányzati, sem fővárosi döntés. Csak, és kizárólag Önökön múlik. De, amíg az Önök huncutkodásának következményeként a tarifák 150-220 forint között mozognak, ráadásul közelebb az alsó értékekhez, addig a megfogalmazott álláspontjukat csak megkerülős cselekkel operáló egyoldalú számháborúnak nevezem, amit kizárólag Önök nyerhetnek meg. Lelkük rajta, joguk van hozzá. Csak tisztelettel kérem, eközben ne hivatkozzanak a taxisokra!
tele5ös 2012.11.23. 19:58:40 / # 265215
Milyen egyszerű lenne ! Odamegy 3000 TAXIS a fuvarszervezőhöz, AKINEK FIZET (FUVARSZERVEZÉSI DÍJAT) nem TAGDÍJ !! És közli vele hogy csak IKSZ forint/kilométer díjért hajlandó fuvarozni. A rákfenéje a dolognak hogy sosem lesz 3000 TAXIS aki ezt megtenné !
alelölülő 2012.11.23. 16:34:11 / # 265214
Ha ilyen szépen egyetértenek a piac 2/3-át képviselő urak, ugyan ki és mi akadályozhatná meg őket abban, hogy cégeiknél az általuk javasolt tarifát, amely jelenleg a hivatalosan elkérhető fuvardíjak maximuma, bevezessék? Miután ennél többet jelenleg törvényesen kérni nem lehet, a költségek pedig ennél többet is indokolnának (tizenéve megállapított tarifamaximum), szvsz a kartellezés vádja indokolatlan. Lenne.
tomajer 2012.11.23. 15:46:30 / # 265213
Khmmmm..... [i][b]Egy cikk a taxisok világából ...és a folytatása.[/b][/i] háá nem igazán kedvelnék a fix tarifát:-(

osztap 2012.11.23. 13:29:44 / # 265212
Folytatódik az időhúzás.
Oldalszám: 469